Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejraději mají mobil a psa

Čím dál víc dětí bohatých rodičů končí v ústavech nebo v péči odborníků kvůli týrání. Proč? Rodiče příliš často říkají: Nech mě, nemám čas. V kapse mají mobil nejnovější generace a na sobě trička světových návrhářů. Jejich kapesné je pro jiné měsíčním rozpočtem čtyřčlenné rodiny, ale tváří se, že peníze nejsou důležité. Děti bohatých rodičů. Mají všechno, nebo si to mohou koupit, a přesto končí v ústavech. Diagnóza? Zanedbávání a týrání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

séma

souhlasím s tím, že nesouvisí hmotné zabezpečení rodiny s úrovní péče o dítě - ba dokonce si myslím, že je obecně horší, pokud je rodina spíše chudá než spíše bohatá - ale neustále mě zaráží jak si někteří rodiče (a teď mám na mysli spoustu příkladů ve svém bezprostředním okolí) myslí, že výchova a chování k dětem obecně je něco, o čem není třeba přemýšlet, co se není třeba učit a do čeho nikomu jinému (ani těm dětem)nic není - prostě považují své děti do slova a do písmene za nesvéprávné bytosti bez duše - jinak si totiž jejich neskutečně hrubé chování (i na veřejnosti) vůči nim nedovedu vysvětlit - z tohoto pohledu je okolo nás samé týrané dítě a mně je jich strašně líto
0/0
14.1.2003 14:59

Miki

Re:
0/0
14.1.2003 18:06

Bubák1

Osamocené dívky bohatých rodičů ...
.. nabízím Vám svou otevřenou, milující náruč, pokud jste už dovršily plnoletosti.
0/0
14.1.2003 11:36

Zajic

Bohuzel jsou lide, kteri by se nemeli nikdy stat rodici.
Jde o povahu cloveka. Nekteri lide jsou citove otupeli, jini vysoce sobecti. Workoholici jsou dobrym prikladem ultrasobcu, kteri pro svuj zajem jdou i pres mrtvoly, pritom to vrselijak omlouvaji ze to delaji pro rodinu atd. Lide mohu intenzivne pracovat, ale normalni rodina to kompenzuje druhym partnerem ktery se o deti stara. A obcas si rodina udela nejakou spolecnou "akci" vylet, kino atd.Tento problem plati i pro stredni a chude rodiny. A plati to obecne treba pro kriminalitu, kdyz deti vyrustaji v kriminalnim prostredi. Obecne bohuzel plati, ze kdyz rodice jsou spatni, deti na to doplati. A casto se tahne dal po generace, kdy deti dospeji a nemaji priklad jak vychovavat svoje deti.
0/0
14.1.2003 11:28

levné mobilní telefony

pro zanedbané děti
české, se zárukou, daňovým dokladem, doprava po celé ČR zdarma.
0/0
14.1.2003 9:30

saldo

Přiměřenost
Vidím tady příspěvky těch bohatých či bohatších, tedy těch, kteří svůj workoholismus obhajují a těch chudších, kteří mají trochu jiný názor. Samozřejmě, že sociální postavení moduluje postoj člověka v různých situacích a diskuse na sociální téma bude vždy střetem těchto dvou přístupů. Ale podle mně je ve všem konání třeba zachovat proporce, to znamená míru toho či onoho. Je jistě možné i potřebné vydělávat (poctivě a v souladu s etickými normami) co nejvíc a zabezpečit tak rodinu, ale nemělo by to být na úkor dobrých vztahů s partnerem a dětmi. Jakmile to tvrdě sklouzne na jednu či druhou stranu, téměř vždy to má za následek problémy, někdy i havárii. Takže doporučoval bych uplatnit zlaté pravidlo, že "všeho má být s mírou", jak pracovní aktivity, tak někdy i přehnané (opičí) péče o potomky.
0/0
14.1.2003 9:16

Graetar

Re: Přiměřenost
Naprostý souhlas!
0/0
14.1.2003 15:51

Karel

to nebude tak hrozný
Myslím, že "zanedbávané" děti jsou ve všech vrstvách společnosti a domnívám se, že větší části těchto "dětí bohatých rodičů" daný stav celkem vyhovuje. Ono totiž mít všechno pro ně má poměrně velkou cenu. Myslím, že procento zanedbávaných dětí bude ve všech vrstvách podobné. To malé procento bohatých dětí, co závidí spolužákovi, že mu máma uvaří večeři, se myslím bohatě vykompenzuje závistí těch "chudších", kteří touží mít vše to, co má to bohaté dítě.
0/0
14.1.2003 9:04

Lucy

Re: to nebude tak hrozný
... A teď které z těch dětí má bohatší citový a morální základ? Odpověz si sám, tvoje argumenty se mi zdají zcestné. Taky to filtruješ všechno jen přes peníze, co? Až budou na světě jen děti, které poznaly "studený odchov" kompenzovaný fůrou peněz a budou svoje postoje a hodnoty předávat svým dětem, to to s naší společností půjde pěkně do háje...
0/0
14.1.2003 9:21

calabria

Re: Re: to nebude tak hrozný
Ráda bych k tomu podotkla, není to náhodou tam kam se nám tak náramně chce? Myslím na západ sama jsem byla v Brtitánii v rodině...děti tam měli vychovatelku odjakživa...rodiče byli natolik bohatí, že ani moc nedělali, ale i oni byli vychováni vychovatelkami a tak proč by se měli o děti starat? Nejedná se jenom o fenomén v bohatších rodinkách.Ani náhodou! Je skoro ostudou, že na hlídání nemáte a nebo dokonce dávat děti k prarodičum! ty už si snad svoje zaplatili za vlastní potomstvo...
Mimo Re:Také v diskuzi postrádám kategorií dětí, které nemají ani jedno, rodiče dřou celý život, nejlépe na směny, třeba jako pekaři, dělníci a pod. a nemaj ani ty peníze..(Poznámky typu měli se lépe učit neberu-někdo rukama dělat musí)
0/0
14.1.2003 9:46

Karel

Re: Re: to nebude tak hrozný
Proboha, já tady nechci obhajovat zanedbávání dětí nebo preferencí peněz před city. Jenom chci poukázat na to, že neni proč se zamýšlet pouze nad "zanedbanými" dětmi bohatých rodičů. Zanedbané děti bývají i u chudých nebo relativně chudých rodičů. Naopak, jak v chudých, tak v bohatých rodinách mohou mít děti pěkný vztah k rodičům.
0/0
14.1.2003 10:17

Stepanka

Re: Re: Re: to nebude tak hrozný
Karle, já s vámi souhlasím (že zanedbávané děti jsou napříč společností, jen na nškteré jsmesi už zvykli a na jiné ne). Diagnostické ústavy jsou plné především zanedbávaných dětí ze sociálně slabších rodin. Je spousta zanedbávaných dětí alkoholiků, dětí z těžce neuspořádaných rodin - to je přece natolik známý fakt, že nechápu reakce těch diskutujících, kteří na to zapomínají. To samozřejmě neomlouvá zanedbávání dětí v bohatých rodinách. Sama jsem byla zanedbávané dítě bez babiček nebo jiných příbuzných poblíž, vím, jaký je to pocit, a vím, že s člověkem zůstane celý život. Mnoho odpovědí na této stránce, včetně těch, kdo kritizují vás, mi ale připadá motivovaných spíš českou závistí, než zájmem o ty smutné děti. Také s Calabrií souhlasím. Ještě dodatek: a co třeba osamělé matky? Před pár dny byl publikován průzkum, že ze všech českých žen stráví nejvíce času. Nemyslím, že to dělají proto, že se jim nechce domů, ale nejspíš proto, že musí tolik pracovat, aby své děti uživily, protože pro české zaměstnavatele zkrátka není osamělá matka nejvíce rozmazlovaný pracovník. Jak je asi jejich dětem?
0/0
14.1.2003 12:12

kanibal

Re: to nebude tak hrozný
zajimalo by me, jak budes argumentovat v sedmdesati, pokud se jich dozijes...
0/0
14.1.2003 11:06

Milka

Re: to nebude tak hrozný
Každý den vařím svým několika potomkům tu teplou večeři. A když jsem se nejstaršího synka zaptala, jestli má radši mě nebo svůj mobil, tak řekl, že samozřejmě ten mobil.
0/0
16.1.2003 9:08

Miki

Možnost volby
Každý má možnost volby - pracovat hodně, dlouho a za to rodinu hmotně zabezpečit, nebo si oddělat svých osm hodin, jít domů s malou výplatou ale mít víc času a méně starostí.
 
V konečné fázi stejně záleží na konkrétním člověku. Pracuju hodně a dlouho a nemám pocit, že by tím děti nějak moc trpěli. Když jsem doma tak se jim to snažím vynahradit a maximálně se jim věnuji. Naproti tomu si dost dobře dokážu představit, že ten kdo by na děti čas měl mít, se jim stejně nemusí dostatečně věnovat.
 
A o tom to je! Takže takovýhle povrchní články jsou dobrý pro jednoduchý lidi, pravděpodobně napsaný jednoduchým novinářem
0/0
14.1.2003 8:19

Maxa

Re: Možnost volby
No, konečně napsal někdo něco rozumnýho.
0/0
14.1.2003 8:44

Luděk

Re: Možnost volby
jednoduchym novinarem ??? REKL JEDNODUCHY MIKI
0/0
14.1.2003 9:16

Miki

Re: Re: Možnost volby
Vyčerpávající odpověď nejednoduchého Luďka
0/0
14.1.2003 17:46

Franta Break

Re: Možnost volby
no naštěstí nepatřím ani k jedněm či druhým,jen by mě zajímalo jak jako rodič poznáte že jsou spokojené a nic jim nechybí??? Já se rozhodně svým rodičům s problémy nesvěřoval a co tak znám lidi tak taky ne,rodiče se prakticky vše dozví až když se něco stane-a pokud Vy si myslíte že zrovna Vy jste ten kterého se to netýká(možná ano,možná ne)tak se pletete.I kdyby ano,nikdy nevíte co Vaše dítě dělá a bude dělat-přehnaná jistota je to nejhorší co může být...
0/0
14.1.2003 9:53

Miki

Re: Re: Možnost volby
Asi to bude proto, že zatím nemám děti tak velké. A to svěřování je jenom na důvěře. Pokud za váma jednou přijde dítě s tím že např.míčem rozbilo okno a vy mu za to vynadáte , nebo ho jinak potrestáte, tak si můžete být jistý že to byl jeden z posledních okamžiků kdy se vám s něčím svěřilo. Zatím se mi perfektně osvědčilo při různých proviněních rozumná domluva a vysvětlení co svým činem způsobilo. Můžu říct , že na syna kterej je hodně živej to účinkuje na 100%. Je jasné, že je to individuální - co platí na jedno - nemusí platit na druhý.
0/0
14.1.2003 18:01

Milka

Re: Re: Možnost volby
Jeto přesně tak, rozhodně od určitého věku. Všechno v pohodě, mami, dokud nepřijde z nějaké instituce doporučený dopis...Myslím, že jsem byla stejná.
0/0
16.1.2003 9:24

Miki

Re: Re: Re: Možnost volby
jo,jo, taky jsem se navyváděl, hlavní je když z toho člověk vyroste.
0/0
16.1.2003 9:46

Ivana

Re: Nepřipadám si jako jednoduchý nebo chudý člověk,
a přesto v mnohém s článkem souhlasím. Je o jedincích, kteří nechtějí svým potomkům dát to, po čem oni nejvíc touží - pocit bezpečí, blízkosti, domova, zázemí. Jestliže Ty umíš hodně makat a ještě se dostatečně věnovat rodině, jenom Ti gratuluju. (P.S. Výraz "nějak moc trpěly" by chtěl vysvětlení.)
0/0
14.1.2003 10:01

Miki

Re: Re: Nepřipadám si jako jednoduchý nebo chudý člověk,
Je jasné, že když přijdu z práce v šest nebo v osm večer, tak se jim při nejlepší vůli nemůžu věnovat tak, jak bych chtěl a jak by si zasluhovali. Nicméně si to může dovolit manželka, kterou dostatečně finančně zabezpečím. A na víkendy si nedám šáhnout - ty prostě věnuju rodině i když práci bych si bez problému našel - abych se mohl vymluvit a vypadnout z baráku. To není o selekci na chudé, nebo bohaté a na ty co pracují hodně nebo málo - ale o vztahu k druhému - a to se zobrazí samozřejmě i ve vztahu k dětem
0/0
14.1.2003 17:53

Graetar

Re: Možnost volby
Na povrchní článek povrchní reakce... Lze si povšimnout, že pod každým novinovým článkem se prakticky pokaždé objevují reakce typu "článek o ničem".
Úspěšný a zatraceně bohatý člověk může klidně zůstat se svými dětmi na Vánoce doma (kdyby jen na ten pitomý Štědrý den), napéct jim cukroví, nebo jim číst pohádky. Stejně jako si nemusí vylejvat rypák někde v koktejl baru. O tohle jde (a v tom podle mého tkví smysl toho článku), ne o to, jestli někdo pracuje osm, a ten druhý 14 hodin. Těch pár minut, aby udělal kukuč na dceru, má vždycky. Pokud nemá ani minutku času denně, je to magor, a brzy na to sám dojede. Vy sám se svým dětem i při svém pracovním vytížení věnujete, jak píšete. To však není u pracovně vytížených lidí pokaždé pravidlem, protože se někteří "vytěžují" jinde, ačkoliv mají doma povinnosti. Tyto typy lidí nevydělávají proto, aby živili děti, ale aby živili své ego. Dítě pochopí, že rodič má moc práce, ale těžko pochopí, že se na něj úplně se.e
A kdo si umí nabouchat dítě, tak se o něj má postarat. Pak se jenom každý fascinovaně diví "A jak je to možné, že je mezi dětmi tolik drog/nasilí/kriminality/nudy/... ? A kdo za to může?"
0/0
14.1.2003 15:46

Miki

Re: Re: Možnost volby
V podstatě souhlas - ale - dovolím si jednu připomínku :
"Tyto typy lidí nevydělávají proto, aby živili děti, ale aby živili své ego"
Takoví lidé se silným egem o kterých píšete, se většinou o své děti moc nezajímají ani když pracují jenom osm hodin denně.
Moje odsouzení článku vychází z toho, že je napsán stylem - chudáci děti bohatých a vytížených rodičů - a to není pravda. Znám spoustu lidí kteří pracují hodně a svým dětem se hodně věnují a snaží se jim to vynahradit a naopak. U čtenářů to vyvolá možná dojem - sic jsem chudý, ale alespoň se postarám o děti. Což může, ale nemusí být pravda.
0/0
14.1.2003 17:35

Graetar

Re: Re: Re: Možnost volby
No vidíte, taky jsem to zjednodušil . Samozřejmě to platí i pro chudé, případně kratší denní dobu zaměstnané rodiče, které se o své potomky nestarají a hned po troubení sirény vyrážejí na jedno - a stejně tak myslí v první řadě na sebe, na to jak si povyrazit (jenom nejkřiklavější příklad, klidně mohou vztah ke svým dětem obětovat třeba ve prospěch koníčků). Je pravdou, že bohatí a nadměrně vytížení rodiče mohou být pozornými rodiči (a naštěstí jimi většinou bývají), fenomén bohatých a špatných rodičů je pro nás pouze něco nového, co upozorňuje, že za peníze si skutečně nelze koupit úplně všechno, a už vůbec ne citový vztah dítěte...
No, když na to tak zpětně koukám, tak ten článek skutečně dost paušalizuje...
0/0
15.1.2003 16:59

Miki

Re: Re: Re: Re: Možnost volby
Díky za pochopení
0/0
15.1.2003 21:03

Hee

Zbytečná diskuse
S takovými žvásty ať jdou všichni k šípku.  Jednou si člověk otevře noviny a dočte se jak jsme v ČR líní a na rozdíl od "Západu" neumíme dělat. Podruhé se dočte ,že  lidé mají čím dál tím méně času na děti kvůli práci, nebo děti nemají vůbec, což je taky špatně.  Řešení je následující: až bude vše zadarmo, nebudou lidi pracovat.
0/0
14.1.2003 8:02

Petr

Bohužel....
....je to tak. Každej chce dneska mít hlavně hodně peněz, všichni se ženou za kariérou. Otázka je, jestli je celá vina jen na rodičích. Mylsím, že podíla na tom mají i zaměstnavatelé. Jde hlavně o jakýsi trend ze zahraničí, typu "pro firmu všechno". Ty nutí dělat zaměstnance 12-15 hodin denně, no a podle toho to pak vypadá. Fakt ovšem je, že volba zaměstnavatele je čistě na každým z nás.
0/0
14.1.2003 7:33

Zdeněk

Re: Bohužel....
Problém je ale v tom, že když se na západě někdo rozhodne, že se bude víc věnovat svým dětem, a že tedy bude méně pracovat, stále je schopen za tu mzdu pronajmount popř. koupit adekvátní byt a celkem slušně si žít. Naproti tomu u nás, pokud byt a peníze na auto zrovna nezdědíme, si můžeme za takový plat a hodně volného času pronajmout akorát tak maringotku. Takže je docela možné, že ty děti, co mají v kapsách ty nejnovější mobily, by v případě, že rodiče budou dělat málo, nemuseli mít kde bydlet (obrazně řečeno). Pokud chce totiž někdo dělat kariéru, musí se jí věnovat naplno, a tudíž má (ve většině případů) méně času. Myslím si tedy, že rozhodnutí typu: "končím, teď se budu věnovat dětem", má za následek radikální snížení příjmu.
0/0
14.1.2003 8:54

Iva

Je na nás,
aby se tyto "trendy" nestaly normou. Myslím si, že už uběhlo od revoluce dost času na to, abychom pochopili, že peníze a tzv. úspěch v práci jsou hodnoty pomíjivé.
0/0
14.1.2003 7:09

richard

počet
týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí je přímo úměrný počtu, vlivu a růstu pravomocí sociálních pracovnic.
0/0
14.1.2003 7:04

Martin z New Yorku

Je to smutne,ale je to tak
0/0
14.1.2003 3:54

Zajic

To neni bohuzel problem jen v nasi zemi.
U domcich zvirat, psu a kocek se problem nechteneho rodicovstvi resi kastraci. Jak to resit u lidi dosud nikdo nevyresil. Dospeleho clovek lze tezko zmenit. Ale vnuti takovym lidem lze. Kdyz jsou bezcitni, tak budou "makat jako rodici" na "befe" jako na vojne. Zde by "sikana" urady byla na miste.
0/0
14.1.2003 3:16

ppetr

rodiče
vsak oni jim to ve stari vrati a o to to bude pro ne bolestnejsi.dite neopijes rohlikem nebo penezi.
0/0
14.1.2003 0:41

Jurasek

Re: rodiče
Rekl soustruznik a stastne se usmal jak je mu vlastne dobre se svymi 5000Kc cisteho.
0/0
14.1.2003 2:23

Michael

Re: Re: rodiče
Hodnota člověka se neměří penězi, ale tím jaký je jeho vztah k jiným lidem, tedy i dětem. Nic nebude smutnějšího pro tyto rodiče, až zůstanou na stará kolena sami ve svém přepychu a budou marně čekat na to, až se ozve zvonek u dveří, nebo alespoň telefon. 
0/0
14.1.2003 6:59

Marcela

Re: Re: Re: rodiče
Svata pravda. Je to hrozne smutne, ale penize hraji hodne velkou roli. Tady v Americe je to opravdu znat asi nejvice. Deti maji sve babysitters, rodice chodi z prace pozde a vubec, chybi tam ta pece uz od malicka. Kdyz jsem ja byla mala, maminka mi cetla pohadky a ja jsem to milovala. Nejenom, ze se dite nauci z pohadek, co je dobro a co zlo, ale uz jen to, ze si s nimi maminka nebo tatinek sednou a venuji se jim. Potom pusa na dobrou noc a dite je spokojene.  Rodice by se meli vice snazit. Penize opravdu nejsou vsechno.
0/0
14.1.2003 7:25

Pppp

Re: Re: Re: rodiče
Rád bych souhlasil, ale nemohu. Hodnota člověka v režimu, který je v této republice se měří JENOM PENĚZI. Máš-li peníze, máš vše (téměř). Moc, luxus, zdraví (přípdně to maximální co pro něj můžeš udělat), obdiv lidí. Je jen málo věcí, které si za peníze nekoupíš. Děti už na základní škole se dělí na bohaté a socky (sociální případy). Tomuto dělení přilévá olej do ohně i naše socdemácká prsatá ministrině školství, manželka jednoho z největších tunelářů (samozřejmě nepotrestaných). I to jsou peníze. Za peníze si tedy koupíš i svobodu (viz. nedávno uveřejněné milosti prezidenta Havla).
 Vše, co je zde řečeno v příspěvcích je hezké. Se vším bych opravdu rád souhasil, ale mrzí mě, že musím konstatovat, jsou to jenom kecy neúspěšných, kteří podvědomě touží po tom, zařadit se do té horní vrstvy.
0/0
14.1.2003 7:34

miki

Re: Re: Re: Re: rodiče
proč tam vrážíš ty KOZY, asi závidíš, ale potom jsi typický český závistivec na všechno kolem tebe. Tak jen makej a ty kozy si můžeš taky koupit.
0/0
14.1.2003 8:14

x

Re: Re: Re: Re: Re: rodiče
Buzková má dobrý mega kozy. Pěkně vocucat, vylízat kundu, protáhnout anál...
0/0
14.1.2003 8:34

Pppp

Re: Re: Re: Re: Re: rodiče
Blbe, až si budeš moct koupit to co já, tak přijď . Nemám vůbec potřebu závidět. Já už totiž vůbec makat nemusím a taky to nedělám. A tak odporný kozy jako má Buzková, no to teda sorry.
0/0
14.1.2003 8:43

W.R.-Liberec

Re: Re: rodiče
Jestli takovýho znáš, tak dej vědět Ty rozoumku, rád takovýho zaměstnám.
0/0
14.1.2003 8:53

ppetr

Re: Re: rodiče
jurasku je videt,ze jsi vubec nic nepochopil.ja se mezi chudaky vubec nepovazuji,ale spis mezi vyssi stredni vrstvu.jenom ti mohu rict (nekdo uz to tu psal),ze se ti ve stari stane to,ze budes jenom marne cekat u dveri a poslouchat zvonek  .potom se se svymi 100 000 mesicne muzes nechat leda tak vyfotit.
0/0
14.1.2003 9:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.