Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izolujete se, varovaly USA Koreu

Severní Korea se sama izoluje od světového společenství. Prohlásil to mluvčí administrativy prezidenta Spojených států George Bushe. "Takové zacházení nepovede k ničemu jinému, než k izolaci KLDR od světového společenství," řekl na adresu země, která jednostranně odstoupila od smlouvy o nešíření jaderných zbraní a hrozí zkouškami raket dlouhého doletu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dialog

Ruce pryč od Koreje, pane Bushi!
Nesouhlasíme s tím, co se stalo 11. září v New Yorku, ale měl byste připustit aspoň to, že země, které jsou od roku 1945 terorizovány, se brání jakýmkoliv způsobem! Kolik lidí od roku 1945 v mnoha zemích světa zaplatilo svým životem vinou americké agrese a rozpínavosti, jejímž cílem je ovládnout ropné a jiné přírodní bohatství. Vyvíjíte nové systémy zbraní, které zkoušíte na těchto státech. A to i biologické nebezpečné zbraně, jako je antrax! Divíte se, že tito lidé USA pokládají za nepřítele a brutálního agresora, proti němuž jsou odhodláni bojovat všemi prostředky? Vina je pouze na Vás a to si musíte uvědomit!
Pane prezidente, žádáme Vás, aby byla splněna Rezoluce 30. Valného shromáždění OSN z roku 1975, aby všechny cizí armády odešly z Koreje!
Žádáme Vás, aby USA daly ruce pryč od Koreje, aby mohla být zahájena a uskutečněna rozhodující etapa znovusjednocení Koreje společným úsilím všeho korejského lidu, který chce žít v klidu a míru. 57 let okupace Koreje armádou USA musí skončit!
Korea je jen jedna a pouze Korejci musí sami rozhodnout, jak společně budou žít v míru a klidu na celém Korejském poloostrově!
Už žádný Korejec se nesmí stát obětí války vnucené Koreji cizinci a především agresí USA! Znovuvybudovaná Korea nesmí být znovu zničena. Zločin USA se v Koreji nesmí opakovat!
To musí kterýkoliv agresor a skutečný terorista plně respektovat!
0/0
13.1.2003 19:32

Filip Petr

Re: Ruce pryč od Koreje, pane Bushi!
když se tak zastávaš KLDR, možná by bylo vhodné, abys tam odjel natrvalo. tady rozhodně chybět nebudeš a tam se aspoň nažereš trávy a kořínků.
0/0
13.1.2003 19:42

Dialog

Re: Re: Ruce pryč od Koreje, pane Bushi!
Co je to za světovou civilizaci, ve které je nebezpečné žít? Ani FBI, ani CIA, ani Pentagon nemohou ochránit Američany dokonce v hlavním městě, v jeho centru, ve vládní čtvrti, na burze a pláži. USA se staly obětí své sebejistoty a povýšeneckého vztahu k jiným národům. Kult síly, snobismu a neomalenosti začal v politice Washingtonu dominovat. Jeden stát, který si dělá nároky na světovládu, diktuje obyvatelům planety svoje životní zásady. Kdo nesouhlasí - dočká se kulky nebo msty. Balkán se stal obětí agrese NATO a USA. A potom si násilníci přisvojili roli soudců nad oběťmi. Toho, kdo bránil suverenitu, prohlásili za zločince proti lidskosti. Sankce proti Iráku, Libyi a Kubě. Zloba ve vztahu k Jugoslávii, Severní Koreji a Bělorusku - ke všem, kdo neakceptuje "zásady" zaoceánských stratégů, se stává normou mezinárodní politiky.
0/0
13.1.2003 19:50

CSSR

Jeste neco k utokum na NEW YORK 11. zari 2001
 ZKUSTE SE PODIVAT NA TYTO STRANKY
A TROCHU SE NAD NIMI ZAMYSLET . NO TAK CO VY NA TO ???
JSOU STALE JESTE PODLE NEKTERYCH Z VAS VSICHNI CO PSALI TYTO CLANKY NA VYSE UVEDENEM WEBU TUPCI A PARANOICI ??????
0/0
12.1.2003 23:18

Filip Petr

Re: Jeste neco k utokum na NEW YORK 11. zari 2001
Dohady, domněnky, bláboly, kachny. Žádný přesvědčivý důkaz. Citace deníků typu Blesk či dokonce Hrom. Fotka dvojčat japonského turisty po nárazu s letícím UFO, unesená letadla na dálkovém ovládání. Koneckonců tvůj nick hodně vypovídá (zřejmě jsi se ještě nepřenesl přes konec 80.let).
0/0
13.1.2003 1:52

CSSR

Re: Re: Jeste neco k utokum na NEW YORK 11. zari 2001
NO VIDIM ZE ASI PISES Z ISRAELE !!! ZDECHNI TY ZIDOVSKA SVINE !!! SIEG HEIL !!!
0/0
19.1.2003 10:40

hovnival

Re: Jeste neco k utokum na NEW YORK 11. zari 2001
ano..slavne Britske listy...uz jenom jmeno novinarky Bushka Bryndova nam rekne, jakym smerem se jeji zpravy budou vyvijet. Nic proti ruznym spikleneckym teoriim.... ale zpravy typu, ze letadla byla rizena vysilackou, nebo ze zadny Zid nesel do WTC 11.zari do prace..(letadla tam asi havarovala, protoze byla pretizena - vezla totiz neschopenky tech Zidu..lol). Nebo spiklenecka teorie, ze do Pentagonu letadlo nevrazilo...nikdo ale nebyl schopen rict, co se tam teda stalo, a kam vlastne to letadlo zmizelo.... Podle me ani WTC nikdy neexistovalo, sice jsem byl na vrcholu jednoho z techto mrakodrapu, ale ona to vlastne byla iluze......vytah me vyvezl do studia, a tam me predvadeli nejvetsi iluzionisticky kousek.....
No dobre, dost legrace...nic proti tem, kteri za vsim hledaji spiknuti. Je dobre vsemu neduverovat a sledovat ruzne zdroje informaci. Ale prosim vas, premyslejte trochu.....
0/0
13.1.2003 6:05

Ali Chatab ibn Salfah

Re: Re: Jeste neco k utokum na NEW YORK 11. zari 2001
Američané musí trpět tak dlouho, dokud nepochopí,že se musí starat jen sami o sebe, tak hnusnej nazi národ se jen tak někde doufám dlouho (nejlépe nikdy)neobjeví, 11. září 2001 byla jen počáteční symbolická kapka v moři krve, co vytvořily USA během své existence. Každý z nás dobře ví, že skutky a zvláště ty špatné, vrací jako bumerang. USA jsou teď na řadě a budou platit, ta daň bude nesmírně vysoká, zaplatí vlastní existencí. Kdo chce do pekla s nimi, ať si jde. Nenechme se mýlit zdánlivou neporazitelností a vyspělostí. Jen poznámka na okraj. I těch několik zbylých USAmannů na území bývalých USA a jinde bude díky pěstovanému  fanatickému nazinázoru problémem, aby to nezačalo znovu.
 
0/0
13.1.2003 13:16

Jozue

Re: Re: Re: Jeste neco k utokum na NEW YORK 11. zari 2001
Vy musulmani jste se prostě rozhodli, že budete dráždit kobru bosou nohou. Jestli chcete boj, máte ho mít!
Hospodin, tvůj Bůh, ti je předá, abys je pobil. Vyhubíš je jako klaté, neuzavřeš s nimi smlouvu a nesmiluješ se nad nimi, Deuteronomium 7,2
0/0
13.1.2003 13:48

Ali Chatab ibn Salfah

Re: Re: Re: Re: Jeste neco k utokum na NEW YORK 11. zari 2001
Ty jsi přesně ta správná oběť, už brzy, brzy se dočkáš, ale jinak, než si myslíš. Být pravověrný neznamená být nevědomý fanatik, už brzy...........
0/0
13.1.2003 14:57

Jozue

Re: Re: Re: Re: Re: Jeste neco k utokum na NEW YORK 11. zari 2001
Hleď, jak tvoji nepřátelé hlučí, kdo tě nenávidí, pozvedají hlavu, Žalm 83,3
Ano, tvoji nepřátelé, Hospodine, ano, tvoji nepřátelé zhynou, všichni pachatelé ničemností budou rozprášeni. Žalm 92,10
0/0
13.1.2003 17:52

petr

Irak vs Severní Korea
Nechápavost některých diskutujících je až zarážející.Proč je nyní Irak více nebezpečný než Severní Korea?Irák má ropu a pokud získá ZHN bude vydírat celý svět .Proč: bez ropy se nikdo neobejde a zásoby jsou omezeny.Saddám to dobře ví.Potom by však jeho pomsta byla sladká zničil by Israel,potupil USA a Evropu ,pro naši levičáky krásná představa že.Severní Korea má omezený prostor a bez ropy je mimo hru,nicméně na soudruhy v KLDR nepochybně po skoncováním se Saddámem taky dojde.USA dělají jenom co musejí a je škoda,že mnohé Evropské země jsou sráči a nechtějí USA pomoci.Jsem rád že Česká republika mezi ně nepatří.
0/0
12.1.2003 17:49

Muki

Re: Irak vs Severní Korea
Zajimalo by me, jak to chcete skoncovat se S. Koreou a pri tom se nezaplest s Cinany? Ti povazuji Koreu za svoji oblast zajmu a sli jiz za to jednou do valky. Jinak zasoby ropy nejsou tak omezene, spravnejsi je, ze tezba v jinych castech sveta by byla drazsi nez na strednim vychodu.
0/0
13.1.2003 8:00

Dony

Re: Irak vs Severní Korea
Oni amici konec koncu jenom sklizi to co sami zaseli. Proc tak tvrdohlave trvaji na tom, ze Saddam ma ZHN? No protoze ho tim svinstvem sami vybavili, jeste kdyz valcil s Iranem. Tehdy byli USA se Saddamem v holportu, protoze byli nasrani na Iran, ze jim tam pobili zachranne komando a taky ti rukojmi na Teheranske ambasade ze... Takze proto amici drzi huby a snazi se tam vtrhnout a minimalne smazat stopy. No a pak taky ta ropa, ze ano. Kdyz si ve Venezuele dovolili stavkovat a dodavky vaznou, tak je treba zajistit novy zdroj. A co vychazi nejlevneji? Saddamova ropa prece. O byvalem spolupracovnikovi CIA Mr. Ladinovi, uz ani neni potreba moc mluvit.... Podtrzeno secteno: Kdyby do spousty veci nestrkali nos, tak je na svete bezpecneji..... Ta jejich svetova vize mozna nachazi pochopeni v Evrope, ale jak muzou ocekavat, ze jim bude celej svet zobat z ruky?!!! Nebo oni jedini maji patent na rozum? Vazim si americkych vojaku, kteri pokladaji sve zivoty v konfliktech vsude po svete. Skoda jen, ze jsou nastrojem tak prohnile politiky. Pokud vlitnou na Saddama bez mandatu OSN, tak jsou uplne stejni teroriste, jako Ti ktere lovi.... S pozdravem David Labanc
0/0
13.1.2003 12:26

Rachel

Re: Irak vs Severní Korea
Tak bde lepsi kdyz to pro istotu ovladnu  americane (zide na klicovych mistech ve vlade)v americe vubec nechteji valku chteji radsi penize na zdravotnictvi ,skolstvi,jak jsem uz napsal hodi sa to jen manipulatorem kteri skouseji i v americe zblbnout prostrednictvim medii lidi davidova lobby je silna.
0/0
17.1.2003 3:13

vím

izolovaní od světového společenství? co to je? aha...už vím...izolovaní od systému...
0/0
12.1.2003 16:51

Júlinek šíšal

Re:
šet-ci jsou-ták chít-tří, ja nyc-vim ot svjět-oví-cho is-solá ce-šiš álk-ki maj má lou chlá-fu...
0/0
12.1.2003 17:59

Júlinek šíšal

Re: Re: ..jojo, stará láska nerezaví,
jsem rád, že tu někomu chybím, ale, mily plaki-átore, aspoň trochu jiný nick, aby spolu s námi si lidi nezaměňovali náhodou i naše názory ..... áno, ti mýti kus práft, šíšal-ki mýti mály chláf, apr mési fel-kostí chláf-i a intelykenc nyc takofá korelac jak ti míslyš - co topjě plat-ny felky chláf, ktiš nyc fní?
0/0
12.1.2003 23:55

někdo

Re: Re: Re: ..jojo, stará láska nerezaví,
julius-diš ti řeknu ,žemi chibiš-ták se snadd zato nebudeš zlobiti-s tou mou kebulou ses moc nesek...
0/0
13.1.2003 18:02

Josef

čus
dost rozkoše, jdu k obědu a pak na lyže. Pěkný den
0/0
12.1.2003 13:07

kubanec

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
13.1.2003 4:01

kubanec

Re: příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
To jako ze prdel je nepripustny vyraz......?
0/0
13.1.2003 22:33

Jááá

pro odporníka DANA
Umíš krásně opisovat a upravovat text. Jen s těma raketama jsi narazil :-)))))
Frog - alias žabák je americký název pro rakety RM207 - SCUD . jistě jako odpborníkovi  ti nemusím říkat proč zrovna žabák, že. Obdobně rakety země vzduch amerikou označované SAM ( číslo dle druhu) mají své ruské názvy ( Děsna,Dvina,Volchov,Něva, Krug, Kub )  atd. ale to bych asi nosil dříví do lesa, že ?  A jistě i  znáš taktické dosahy a dostřely těchto raket. Určitě máš i mapu, aby jsi si spočítal, kolik, že to je kilometrů z sev.Kor. na Aljašku. A určitě víš, že ani atomový úder, co jeden, ani 100 úderů na aljašku by žádnou válku nevyhrálo. Takže co by z toho Korea měla ?  Ona nic, ale demagogické kecy ano. Je přece nutné neustále přesvědčovat, o hrozbě, kterou Irák, Korea, Libye Palestina, Syrie jsou pro svět. Stejně tak  je to s 11.9.2001 , kdo viděl jediný snímek kousku letadla u pentagonu ? Jak je možné, že 59 "jardů" široké éro udělá jen 20 "jardů díru" a celé se rozplyne na plyn ? Tomu může věřit opravdu jen tupec.
0/0
12.1.2003 13:02

Dan(1)

Re: pro statika a fyzika Jááá
Pak jsou tupci všichni, kdo uvěřili, že let č. 175 vůbec neexistoval, nebo existoval, ale nikdo z jeho nevolal a o únosu neinformoval a Boeing nakonec unesli marťani. Lepším být tupcem, než paranoikem.
0/0
12.1.2003 13:16

Josef

Re: Re: pro statika a fyzika Jááá
Zda let 175 existoval nevím, vím, že žádné letadlo na pentagon nemohlo narazit. A já raději nejsem ani tupec, ani paranoik. Nebo, že by 10 nositelů nobelových cen, kteří mimo jiné odsoudili útok USA na Jugoslávii jako teroristický útok muselo být též.
0/0
12.1.2003 16:51

KS-indos

Re: Re: Re: pro statika a fyzika Jááá
10 nositelu NP povazujes za neotresitelny argument neopravneneho utoku na YU? No comment...
0/0
12.1.2003 17:37

Julek

Re: Re: Re: pro statika a fyzika Jááá
To jako, že když někdo dostane Nobelovu cenu je hned odborník na mezinárodní právo? Lidé održení od reality a zavření ve výzkumných ústavech mají podle tebe patent na rozum? Jdi mi k šípku.
0/0
12.1.2003 17:49

Dan(1)

Re: Re: Re: pro statika a fyzika Jááá
"Vím, že žádné letadlo na Pentagon nemohlo narazit" - touto větou se diskvalilifikujete jako partner pro jakoukoli smysluplnou diskusi. Tato je mimochodem o KLDR, ne o bývalé Jugoslávii.
0/0
12.1.2003 18:11

xoxo

Re: Re: Re: pro statika a fyzika Jááá
Josefe,problem je v tom, ze jsi tupec i paranoik.
0/0
12.1.2003 18:17

VMM

Re: pro odporníka DANA
ja mel vzdy pocit, ze scud je americke oznaceni pro ss-1. 
0/0
12.1.2003 13:25

KS-indos

Re: pro odporníka DANA
Ono by uplne stacilo dopravit hlavici na Japonsko, nemyslis? Pocitam, ze KLDR nema v umyslu utocit na USA a proto taky ten docasny "klid" pred bouri v podani US. Zato Japonci a hlavne Korea jizni, ti zas nejdou tak daleko, hm?... ja nevim - kdyby Amici zacali vyrvavat na Korejce hned den po poruseni mezinarodnich dohod o jaderne energii, tak se tady mistni levicovi "liberalove" (to je pekny termin) vzteky rozpadnou, co si to ta Amerika dovoluje zasahovat do zajmu svrchovaneho statu.. kdyz to ale resi diplomaticky, tak je zase "rev septimy"... jedno je jasne. Vam, levicovym odbornikum na svetovy poradek se clovek nezavdeci nicim, jenom vlastni smrti a vzdanim se moci ve prospech "uslechtileho celku". Vsem levicakum:
0/0
12.1.2003 13:44

Josef

Re: Re: pro odporníka DANA
a irák chce napadnout USA ? a čím? :-)))))
0/0
12.1.2003 16:48

KS-indos

Re: Re: Re: pro odporníka DANA
1. Nemluvil jsem o Iraku 2. ad: Cim?: To si vazne myslis Pepo, ze je Irak cistej jak lilium? Tak dobrou noc, spi sladce, zavidim ti tvuj klid a viru v neposkvrnene pocinani pane Sadama.
0/0
12.1.2003 17:32

Re: pro odporníka Jaaa,
Kdyz teda do pentagonu nenarazilo letadlo, muzes mi teda rict kde je to letadlo? Kde jsou ti lide kteri volali (z letadla ktere zautocilo na pentagon) svym rodinam, ze jejich letadlo je unesene? Ty veris tomu ze to letadlo jeste do tet nekde lita???????? V tom pripade TUPEC ses tady TY.
0/0
12.1.2003 18:08

Josef

a takových
chtrolínů, kteří s prominutím, v p r d e l i  byli, h o u b y  viděli, ale omílají kecy čelních představitelů politických stran  je tu hafo. Kdysi se říkal, neraď, není ti 60, v rusku jsi nebyl, lenina neviděl. Nebylo to jen jako, má toledacos do sebe. Takže rozhodně víc věřím lidem, kteří byli jak u anglii, francii, rusku, číně, korei, a ne jako turista s autobusem, než pánům Klausů, Grebeníčkům, Zemanům, Havlům apod. ALe každý má právo si utvářet, či přebírat názor toho, koho chce.
0/0
12.1.2003 12:50

Iveta

Re: a takových
no souhlas, a tys byl kde , ne jako turista ? :-))
0/0
12.1.2003 12:51

MMM

Re: a takových
No tim lepe - prebiram vetsinou informace od lidi, kteri se zahranicim zabyvaji profesionalne. Treba pracovnici mezinarodnich organizaci. Lide v tech nize zminenych zemich nejsou problem - jsou stejni jako vsude jinde. Problem je jejich vlada a jejich ohromny strach se nejak projevit. Oni se boji mnohem vic, nez v Cechach lide za socialismu a muzete se zeptat tech, co to pamatuji, ze to i u nas byl strach opravneny a vsudypritomny. Problem neni prumerny Ahmed z Bagdadu, ale jeho vudce. Ahmed muze byt nas kamarad, ale Saddam ne. A doufam, ze neverite, ze ti Ahmedove si svoje vladce vybiraji...
0/0
12.1.2003 12:57

VMM

Re: Re: a takových
a az budes mitit tyden volna, zkus si vypsat nazvy nejznamnejsich spolku ochrany lisdskych prav (treba i toho cloveka v tisni) a pak rozepsat vlastnickou (vlastnicka asi neni spravny pojem, ale snad tusite co mam na mysli)  strukturu techto nadaci. ke svemu udivu zistis, ze nadace je zalozena nadaci jenz je zaklozena nadaci - a tak to jde troufam si rict do nenekonecna. jo, a proc to rikam? protoze pokud nevis za ci penize clovek pracuje pak zakonite nevis ci pisen pracovnik mezinarodni organizace zpiva.
0/0
12.1.2003 13:08

MMM

Re: Re: Re: a takových
Tak to uz je cista paranoia. Pravdou je, ze obsah THC se u nekterych modelu blizi 25%.
0/0
12.1.2003 13:22

VMM

Re: a takových
jak nekdo pred casem napsal "vis ja napriklad mel mononukleozu, ale nemuzu rict, ze o teto nemoci ted vim vse".
0/0
12.1.2003 13:01

Josef

Re: Re: a takových
Vše určitě ne, ale mě napadla domek "dřevomorka" dnes mohu tvrdit, že o  této houbě vím velmi mnoho. Zdá se mi být přirozené, a normální, že pokud se s něčím setkám a bytostně se mě to dotýká, že se o problém zajímám důsledně. A profesionálové ? Platí a platit taky bude, koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Tak jak není svoboda slova v tisku, protože noviny budou stále psát jen to co se hodí majiteli je to tak i s vládami a ministerskými pracovníky. Chceš říct, že ne ?
0/0
12.1.2003 13:05

MMM

Re: Re: Re: a takových
Ano, Amnesty International nebo Clovek v tisni jsou skutecne prolhane vladni agentury... Ty proste neuznas, co se ti nehodi. Pokud zijeme v tak prolhanem svete, jak to ze jsi ten vedouci jenom ty? Jak to ze se nebouri vsichni lide jako jeden muz? Neni to spis tim, ze se muzes mylit?
0/0
12.1.2003 13:09

Josef

Tak ty odpůrče něčeho, co jsi neměl možnost poznat
Můj kamarád, mimochodem emigroval v roce 1967, před invazí rusálů do Československa, protože nemohl sehnat práci, za odměnu, že nechtěl dobrovolně a s radostí jet budovat socialistickou Koreu. Musel pak jet  skoro násilím, byl tam několik let a za odměnu  ho pak propustili z Metry Blansko, dělal u kanalizací a pod.  Nyní žije v domě, který si koupil mezi Bernem a Ženevou, na léto jezdí sem, zde si koupil domek v Dolní Lhotě u Blanska. Toliko fakta, které lze lehce dokázat. Tak od tohoto člověka beru za pravdu vše co o Koreii řekne, byl tam, má důvod nebýt zaujatý pro komunisty. A žel pro tebe, jeho názor na Koreu je zcela jiný než ten který zde přednášíš ty. Tak ahojky . del spojení, až na velikonoce dojede, můžeš si s ním popovídat.
0/0
12.1.2003 12:46

Johny

Re: Tak ty odpůrče něčeho, co jsi neměl možnost poznat
a to jako, že USA ten výzkum nezahajovali a vůbec ne tajně ? :-)))) tedy to je myšlenkovej pochod :-)))))))
0/0
12.1.2003 12:52

Laďa

týýýýý vole
Dane(1) že jsi z práglu  a cajzl k tomu ? :-)))) Jinak by to ani nešlo. Naštěstí, takové kecy nemají vůbec žádný vliv na to co se stane a nebo nestane. Spíše naopak, a nevím nevím kdo že to pronesl  " .... už nikdy se nebude opakovat....... už nikdy nedojde ke změně nastoleného systému ........" hádej hádej hadači :
0/0
12.1.2003 12:41

Dan(1)

Re: týýýýý vole
V Praze jsem se nenarodil a rodina pochází ze sev. Moravy. Číslo bot 42. Ještě něco? Pokud reagujete, sáhněte raději k argumentům, pokud jste toho mocen.
0/0
12.1.2003 13:05

Dan(1)

Milovníkům Kima a Saddáma
Kim O-i: "KLDR je jednou z prvních zemí v regionu, která zahájila  tajný výzkum a vývoj jaderné a raketové technologie.  Posledních 20 le t své vlády pokláda Kim Il-sung otázku  jaderného výzkumu za prvořadou. Jako jeden z prvních vůdců  zemí třetí světa pochopil význam nukleárních zbraní. Názornou lekci mu daly USA, když svrhly bomby na Hirošimu a  Nagasaki a ukázaly tak, že atomová bomba není žádným "papírovým tygrem", ale že může sehrát rozhodující úlohu v  dosažení vítězství nad nepřítelem. Vývoj jaderných zbraní  se stal prioritou KLDR. V polovině devadesátých let měla  armáda KLDR (mimochodem, armáda se řekne korejsky kundä)  32 pěchotních divizí, 2 tankové, 38 samostatných brigád, z  toho 7 tankových a 22 jednotek zvláštního určení, asi 3700  tanků, 1960 obrněných vozidel, 6800 děl, 730 bojových  letounů, 460 vojenských lodí a 27 ponorek. Počet vojáků  byl 1127000 lidí (5% obyvatelstva). Na armádu je vydáváno  přes 20% HDP. Heslem je "přeměníme celou zem na pevnost".  Podle svědectví uprchlíků je množství tajných základen v  horských jeskyních a v podzemí. Na ostrovech Daiwa, Dž ungwei a Rjuko jsou ve skalách celá tajná města se skladya  opevněnými objekty vojenské infrastruktury. Stupeň  militarizace KLDR se projevil v ekonomické oblasti, dochá zí k prohlubování krize. V roce 1956 byla uzavřena smlouva  mezi SSSR a KLDR o mírovém využívání jádra a desítky  korejských stážistů pracovaly v SSSR. V roce 1964 bylo za  pomoci SSSR v Jongbjonu založeno výzkumné středisko, kde  probíhaly práce na vývoji jaderných zbraní. O rok později  byl zprovozněn reaktor s výkonem 5 MW. V osmdesátých  letech byl uveden do provozu další reaktor, schopný až 50  MW výkonu. Byly zahájeny práce na dvousetmegawattovém  reaktoru u Tchongčchongu. Všechny reaktory mají dvojí urč ení; mohou vyrábět proud a mohou sloužit k výrobě  plutonia. Otázkami jaderného programu se zabývá  ministerstvo jaderného průmyslu, které je součástí Státní  administrativní rady (kabinet ministrů). Na vrcholu stojí  Kim Čong-il, kterému podléhá Ústřední lidový výbor a Stá tní výbor obrany. Ústřednímu lidovému výboru je podřízeno  ministerstvo státní bezpečnosti a Státní adm. rada, která  řídí jaderný program prostřednictvím ministerstva veřejné  bezpečnosti, min. jaderného průmyslu a výbor hornického  průmyslu. Mezi těmito orgány jsou rozděleny kompetence a  odpovědnost za jaderný program. Otázkou je, jakým množstv ím plutonia už KLDR disponuje. Vysoký stupeˇu utajení  nedovoluje tuto otázku zodpovědět přesně, jsme odkázáni na  přibližné výpočty a odhady zvláštních služeb. Vycházíme z  toho, že lze vyrobit cca 1 gram plutonia na každý 1 MW vý konu reaktoru, což by znamenalo, že 50 MW reaktor může  vyrobit asi 20 kg plutonia za rok, což by stačilo na vý robu 4-5 hlavic. Rozvědky se ale v odhadech množství  plutonia, kterými Pchjonjang disponuje, rozcházejí. Ze  zprávy ředitele KGB V. Krjučkova z roku 1990 (zpráva N363 -k pro politbyro ÚV KSSS) vyplývá, že KLDR vJongbjonu  dokončila práce na výrobě výbušného zařízení. Za tři roky  uvádí rozvědka, že KLDR jadernými zbraněmi nedisponuje. v  lednu 1994 navštívil ředitel rozvědky Jevgenij Primakov  Jižní Koreu. Podle informací, které zvěřejnil jen Soul,  byla hlavním tématem rozhovorů s presidentem Kim Jong- samem problematika jaderného programu KLDR. Není vylouč eno, že se objevily nové skutečnosti, které vzbudily zvýš enou pozornost Moskvy. Americká rozvědka tvrdila, že už v  roce 1993 měla KLDR plutonium pro jednu hlavici a  odhadovala, že v roce 1995 bude mít 5-6 hlavic. Při návšt ěvě JK v roce 94 tento  odhad US ministr obrany potvrdil a  odvolával se na názory vojenských specialistů. Japonská  tajná služba odhadovala v roce 93 zásoby plutonia na 16-24  kg. Když v roce 94 uprchl do Japonska inženýr Kim Te-ho,  uvedl, že už v roce 1988 měli 12 kg plutonia(!). Všichni  se však shodují na tom, že v KLDR porobíhá po mnoho let p řísně utajovaný vývoj nukleárních zbraní a hromadění zásob  plutonia a během 30 let má Korea rozsáhlou jadernou  infrastrukturu od výzkumných až po výrobní zařízení, např .: uranové doly, Universita chem. průmyslu, závod na vý robu oxidu uranu (UO2), Výzkumný ústav jaderné energie,  Pchjongsongská universita, Universita Kim Il-songa  Pchjongjang, Tech. universita Kim Čcheka, pakčchongské  Centrum atomové energie, kde se zbraně vyrábějí, Cetrum  pro protiatomovou ochranu v Pusanu. V Jongbjonu je Výzkumné středisko atomové energie, zahrnující např.  Institut jaderné fyziky, Institut jaderné elektroniky,  Institut pro výzkum izotopů, Institut radiační chemie,  reaktory, radiochem. laboratoře atd atd." Stálo by se zabývat také nákupem  a vlastním vývojem raket, od ruských  raket Frog ze šedesátých let, přes modifikace scudů (SCUD -V, SCUD-S) až po rakety řady Nodong (dělník) a Taepodong,  které zasáhnou nejen Jižní Koreu, ale i Japonsko, americké  zálkladny (např. Guam), ale dokonce i samotné území USA ( Aljaška). Dále o spolupráci s Lybií a dalšími arabskými  státy, o eminentním zájmu Iráku na kšeftech s třístupňový mi raketami Taepodong-2 atd. Ať se na to člověk podívá z  kteréhokoli pohledu, irácké chemické zbraně a  severokorejský jaderný program k žádným obranným účelům  neslouží. Jde o režimy, vedené šílenci a fanatiky, kteří  čekali, že se na světě najde dostatek podlých krys Schrö derova typu a svět se rozdělí do malých zájmových  skupinek, které půjde snadněji ovládnout. Místo toho jsme  svědky toho, že se civilizovaný svět spojuje proti Ose  zla, proti které se postavili i odvěcí rivalové a nepřá telé do jednoho šiku, ve kterém už nestojí jen USA a NATO,  ale
0/0
12.1.2003 12:29

Dan(1)

Re: Milovníkům Kima a Saddáma - dokončení
...ve kterém už nestojí jen USA a NATO,  ale i Čína a Rusko. Žádné Tisícileté říše, žádné věčné č asy, diktátoři a komunisté cítí, že jejich čas končí. A  chcípající kobyla kolem sebe nejvíc kope. Tyhle  kobyly je  třeba co nejdříve utratit - aby se netrápily a hlavně, aby  nás nekoply. Řeči o tom, že jde o suverénní státy a nikdo  jim nesmí do ničeho mluvit, nechť si levicoví yntelektuá lové zavedou do rekta.
0/0
12.1.2003 12:30

martin

tak trochu mimo misu
mam pocit za vetsina vasich prispevku je mimo misu a neodpovidaji clanku... nicmene si muzeme vsimnout schizofreni politiky USA. Irak udajne a to opravdu jen udajne, protoze nikdo zatim nic nedokazal, vyviji zbrane hromadneho niceni a uz takrka zacina valka, ktera ma zachranit svet pred nebezpecim. Pak tu mame Severni Koreu, ktera zbrane hromadneho niceni opravdu vyrabi nebo je ve stadiu vyvoje, ale USA to nechava skoro klidnou a je treba vse resit diplomatickou cestou :-)). Tedy nevim, rozhodne situace v Severni Korei mi osobne narusuje klidny spanek vice nez Irak, ale u celnich predstavitelu USA je to trosku jine. Mozna proto ze nemam tolik v hlave cerne zlato a moji predkove nezakladali velke ropne koncerny....
0/0
12.1.2003 12:20

Laďa

Re: tak trochu mimo misu
0/0
12.1.2003 12:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.