Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Češi a daleká válka

Pro Českou republiku nastal čas, aby si nahlas řekla, co si myslí o válce s Irákem. Američané nám položili otázku, my musíme odpovědět. Co jim říct? A hlavně: co máme říci sami sobě? Především to, že pokud válka bude, neměla by nás minout. Ne proto, že bychom si ji přáli. Ale proto, že bychom se jí neměli vyhnout.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Karel

12. 1. 2003 20:20
Z Ameriky je mi zle
Teda nevím, proč by měli naši vojáci nasazovat životy kvůli americkým ropným
zájmům, resp. kvůli jejich snaze ukrást Iráku ropu. O nic jinýho tady totiž ne-
jde. Upřímně řečeno, z bývalého Velkého bratra ( rozuměj SSSR) mi bylo na
zvracení, z toho současného ( USA) mi je pro změnu na blití.  
0 0
možnosti

Mirax

11. 1. 2003 16:46
re:
a Kolar taky!!!
0 0
možnosti

Jiří Kolář, Pardubice

13. 1. 2003 0:02
Re: re:
Mýlíš se Miraxi! Kolář není Žid ani národnostně, ani nábožensky. Ale v boji proti  antisemitům Tvého ražení bude rád a s hrdostí na straně Tebou tak opovrhovaných Židů!
0 0
možnosti

Mirax

11. 1. 2003 16:42
re:
Solim je ZID!!!
 
0 0
možnosti

Šolim

13. 1. 2003 12:46
Re: re:
Miraxi, děkuji za poklonu. I když nechápu proč to tu vykřikujete (!!! ?). Možná jste se mě chtěl dotknout?! Neumím se vžít do kůže skutečného Žida.
Svým výkřikem jste mi však připoměl jeden názor, který taky souvisí s tématem: Izrael by měl být pozván do NATO. To by byl positivní příspěvek Evropy k řešení konfliktu na Blízkém východě. Izrael by si to možná zasloužil víc, než ČR.
 
0 0
možnosti

Jiří Kolář, Pardubice

11. 1. 2003 0:07
Kdo tady klame?
      Ptám se vás, paní a pánové, zde přítomní na tomto webu, jak to, že mlčíte na zjevné nepravdy a pokusy vrátit čas zpět do časů komunizmu a "reálného" socializmu. Kdy z pravdy byla lež a ze lži pravda. A není tomu tak, čas se na štěstí posunul. Každý z nás (tedy skoro každý) pochopil, že svět se zmenšil a že Bagdádu do Prahy je blíže dnes než bylo včera a méně než bude zítra. Jistě ne kilometrově, ale technicky, technologicky, časově. Že zločinný a všeobecně nemravný irácký režim neohrožuje pouze obyvatele své vlastní země, ale dnes široké okolí středního východu, a zítra (neučiní-li se tomu přítrž) celou zemi. O tom, že tomu tak je, se může přesvědčit každý. Režim bez řádných voleb, systém jedné strany, 99,98% hlasů pro, to přece známe také! Jenže "náš" socializmus ve své dekadentní fázi, to byl jen slabý odvar Sadamova "socializmu". A teď se nás "realista" pokouší opít rohlíkem, že to není náš boj, protože Bagdád je daleko, USA je imperialistická mocnost měřící sobě jiným metrem než druhým, a vůbec nás se to netýká a je třeba být neutrálním. Ne!  Právě naopak. Spojené státy, jako hlavní demokratická mocnost, je naším přirozeným spojencem. A chceme-li, aby tomu tak bylo i nadále, musíme ji podpořit v boji se světovým terorizmem. A současný irácký režim do této skupiny nepochybně patří! Nabádání k údajné neutralitě, je ve skutečnosti podporování tohoto terorizmu a snaha o tiché obnovení podobně zločinného systému u nás. Ano. U Bagdadu se bude bojovat také o Prahu. Také zde platí slova a činy Čapkovy upřímně plačící matky, podávající nejmladšímu synovi zbraň se slovy "docela maličké děti, jdi!". Oportunistická politika ustupování zlu, nikdy nikam nevedla. Vzpomeňme  jenom mnichovanskou politiku Velké Británie a Francie a její důsledky v hrůzné Druhé světové válce. Zločinci typu Adolfa Hitlera, stejně jako  Sadáma Husajna, považují každý ústupek za slabost a tuto krutě mstí. A proto, na rozdíl od realitě vzdáleného "realisty" vyzývám vládu České republiky, její zákonodárný sbor, politické strany a především lid této republiky k podpoře této spravedlivé a pro svět mimořádně důležité mise.
P.S. Lidé věřící svému přesvědčení a pevně stojící za svým názorem, se nebojí pod něj podepsat, že pane "realisto"!                      
0 0
možnosti

josefhav

12. 1. 2003 14:05
Re: Kdo tady klame?
samozrejme mate pane Kolari pravdu, 100% s vami souhlasim. Ale - mnoho lidi, se kterymi se bavim o moznem utoku na Irak nebo kdyz posloucham debatu mych pratel o tom, zda-li na Irak zautocit nebo nezautocit, si stale klade jednu a tu samou otazku - Existuji dukazy o tom, ze Irak disponuje zbranemi hromadneho niceni, jak o tom hovori USA a VB? pokud by takove dukazy byly predlozeny, tak si myslim, ze by vetsina obcanu CR s utokem souhlasila, jenze ony predlozeny nebyly. A proto ta skepse k neuvazenemu utoku "zapadnich imperialistu". utok je v soucasnosti bez takovych dukazu povazovan mnoha lidmi za bezpredmetny.
0 0
možnosti

Realista

10. 1. 2003 16:20
Za Marii.
Vážený pane Šolim, vážený pane Vodička, máte pravdu, že nic dnes není daleko? Hmmm. Myslím, že Írák je stejně daleko dnes, jako byl včera, a s největší pravděpodobností bude i zítra. Írácká armáda nedisponuje v tuto chvíli ŽÁDNÝM nosičem, aby mohl jakýmkoliv způsobem ohrozit území či život na území České republiky, o USA nemluvě a nevypadá to, že by se to mělo změnit. Jediná forma ohrožení pro nás plyne z takzvaných "teroristických" útoků, a jak známo ty jsou namířeny proti těm kteří stojí na straně USA a jejich pokryteckého rozšiřování a upevňování zájmů USA. Nejrozumější by tedy bylo se nezůčastnit, protože na druhou stranu je nepravděpodobné, že by to byli USA kdo se na nás v srdci Evropy vrhne. Je-li to boj proti "XYZ" (dosaďte si sami), proč tedy USA bezvýhradně neratifikuje doplněk k tzv."Biological and Toxin Weapons Treaty" nazvaný "Biological and Toxin Weapons Protocol", se kterým má problém jen velmi málo zemí na světě,samozřejmě včetně USA a pár ne příliš průhledných zemí. Doporučuji dohledat si na internetu komentáře p.Bushe k tomuto tématu. Pro ty co nevládnou tak dobrou angličtinou si dovolím shrnout: "Hmm, museli bychom zpřístupnit naše vojenské laboratoře ke kontrolám a to SAMOZŘEJMĚ není v našem zájmu a proto na vás všechny kašlem." Omlouvám se, že jsem vás čtenáře ochudil o omáčku, ale dovolím si tvrdit, že toto je obsah jeho sdělení. Dokud i USA nebudou podléhat stejným pravidlům jako Írák, tak se bude v případě války jednat o akt AGRESE na úrovni expanze Německa za II.světové války. Dnes je to však mediálně "zabaleno" mnohem šikovněji. Co se týká mandátu OSN, domnívám se že je příliš ovlivněno USA a nakonec kývne pro válku i případě nedostatečných důkazů. Přál bych si být překvapen. Prosím tímto poslankyně, poslance, senátorky a senátory a vládu ČR o zdrženlivost a zamítnutí naší další podpory a zaujmutí neutrálního postoje. Uděláte tím této zemi nejlepší službu a budete všichni mít dost času na to, aby jste dělali pořádek zde a ne tisíce kilometrů daleko. Íráčané si ten pořádek nakonec musí udělat sami stejně jako my a ne až jim to zařídí řízená střela.
0 0
možnosti

Šolim

10. 1. 2003 15:15
Dnes není nic daleko
 ... a bude to i naše  válka, pokud nakonec válka bude a pokud účast v NATO myslíme vážně. Nežijeme v žádné pohádce a bylo jen naše obrovské štěstí, že se nám válečné útrapy poslední desetiletí vyhýbaly. I poslední revoluce (pád sovětské říše) proběhla snad bez jediného výstřelu. Žijeme si jako v ráji a ani si to neuvědomujeme. Snad nás štěstí  neopustí
0 0
možnosti

Marie

10. 1. 2003 12:46
Bez OSN ani ránu!
Útok na Irák bez souhlasu OSN bude zločin. Doufám, že se naše republika na něm nebude podílet ani nepřímo. Kdo pomohl Saddámovi vyzbrojit Irák? USA. Je to jejich dílo. Proč kvůli jejich nerozumné politice mají teď umírat nevinní lidé? Ať jdou bojovat politici mezi sebou, když jsou tak válkychtiví, ať si zkusí umírat za udržení s v é moci a s v é h o bohatství s v ý m a rukama a dají pokoj obyčjným lidem na celém světě, kteří chtějí svůj život prožít v klidu a míru. Mezi živými jsme jen jednou, proto nedopusťme, aby nás někdo nahnal do zločinné války!
0 0
možnosti

Šolim

10. 1. 2003 14:47
Re: Bez OSN ani ránu!
Marie, rád bych se vás zeptal:
  • Čím si u vás OSN vybudovalo takovou autoritu? Můžete mi prosím dát nějaký příklad, kdy OSN něco účinně a spravedlivě vyřešilo.
  • Asi byste chtěla nastolit všeobecný mír. Jak byste tohoto lákavého stavu chtěla docílit?
  • Představuji si, že USA neexistují. Při této představě mám husí kůži. Asi bych tu vůbec nebyl, možná bych v uniformě nějakého císařství, carství nebo wehrmachtu bojoval proti ... (?). A teď můj 3.dotaz: Jak se díváte na to, že klidně můžete veřejně napsat, co jste napsala a nikdo vás kvůli tomu neohrožuje? Považujete to za samozřejmost, kterou máte zaručenu na věky věků?
0 0
možnosti

josef

10. 1. 2003 10:43
Zadna valka
kazdy slusny clovek vi,ze vrazdeni,kradeze a napadeni jineho naroda je veliky zlocin.
Proto lumpove kteri uvazuji o napadeni irackeho statu jsou valecni zlocinci,podobni saronovi,ktery vrazdi semitske obyvatelstvo palestiny  uz mnoho let a okupuji jejich uzemi.
Jestlize ma byt Irak napaden kvuli zbranim hromadneho niceni ktere nema,pak stejnou merou ma byt nalozeno se staty,ktere tyto zbrane maji/jako usa/
0 0
možnosti

Muhamad

10. 1. 2003 11:42
Re: Zadna valka
naprosto souhlas
0 0
možnosti

občan

10. 1. 2003 9:00
hořký paradox
je to, že o válce vždy rozhodují ti, kteří na frontu nepůjdou. Budou se na to dívat v televizi - hrdinové.
 
Proč se USA neangažuje v zájmu stability a míru třeba v Afrických zemích, kde zuří nepokoje celá desetiletí ?
 
Stojí ten škopek ropy vůbec za ty lidské oběti ? Vytěžený to bude max.za 30 let.
0 0
možnosti

Lukas

12. 1. 2003 18:50
Re: hořký paradox
Co se te Afriky tyka - myslim, ze Mogadisho je prikladem toho, ze se Americane angazovali. Proc se USA do dalsich podobnych akci nehrnou se ptejte tech vojaku, kteri tam tehdy zustali ...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat

25. března 2024

Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...

Kryptopodvodník Bankman-Fried dostal 25 let. Zpronevěřil osm miliard dolarů

28. března 2024  17:07,  aktualizováno  17:30

Americký soud ve čtvrtek odsoudil zakladatele zkrachovalé kryptoměnové burzy FTX Sama...

V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice

28. března 2024  17:19

Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...

Průšvih na Bulovce. Provedli potrat ženě při kontrole, spletli si ji s jinou

28. března 2024  14:12,  aktualizováno  17:02

V pražské Fakultní nemocnici na Bulovce v pondělí došlo k fatálnímu incidentu. Personál provedl...

Rusům se u Krymu zřítila stíhačka Su-35, hořící spadla do moře

28. března 2024  16:52,  aktualizováno 

Aktualizujeme Do moře u Sevastopolu na anektovaném Krymu se zřítilo ruské vojenské letadlo. Pilot se katapultoval...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...