Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stávkou už hrozí řidiči tramvají i autobusů

V metropoli může nastat totální dopravní kolaps, pokud do ulic v některý den nevyjede žádná tramvaj nebo žádný autobus. Taková situace přitom i po nedávno odvolané stávce řidičů tramvají hrozí. Ve stávkové pohotovosti už totiž nejsou jen tramvajáci, kteří žádají vyšší platy, ale také řidiči autobusů. V Praze je jich přes čtyři tisíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xxx

Hlavně aby ševce nenapdlo, že piloti jsou vlastně taky pracovníci v dopravě:)
0/0
10.1.2003 12:30

kafka

Re:
jo, myslim ze nakonec budou tramvajaci, autobusaci i krtkari stavkovat za stejne platy,jako maji piloti...
ACH JO, U NAS SE CLOVEK NIKDY NENUDI....
0/0
10.1.2003 16:44

h

debilové
 
 
 MHD a dopravu autama po městech bych uplně zrušil. Na venkově choděj taky lidi do práce lidi pěšky třeba i 10km!Kdo to nezvládne patří do domova důchoců nebo do jeličkárny.
 
 
0/0
9.1.2003 23:08

tráva

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
10.1.2003 0:01

h

Re: Re: debilové
Promiň ale sem Pražák jako ty.
0/0
10.1.2003 1:25

Homer

Cekam kdy vstoupi do stavky i revizori MHD
To pak bude svezenicko, bude-li cim.
0/0
9.1.2003 22:35

jivo

Porovnani
Uznavam, ze v nasi republice maj delnic porad vic nez vysokoskolaci. Mam maturu, 3 semstry CVUT a momentalne pro zabavu jezdim kamionem po Evrope a skoro za ty samy prachy co "kolegove" technnici v telekomunikacich. Tak prp poradek : - Autobus V prvni rade Karosa je nachylna na kluzku spatne zatacet. Motor a vse je vzadu (i 120l chl. kapaliny). Hrozi tedy velke nebezpeci smyku, v preplnene Praze skrabancu apod. Osobne si myslim, ze autobusaci jsou v esmes slusnejsi a ohleduplnejsi ridici. ohuzel existuje par vyjimek, ktere to nekolikanasobne vyvraceji. Jinak dnes by Vam podle Schilingova (exministr, a nevim jak se presne pise) zakona meli udelat pspiry z niceho. Snad Vam ale komisar nepusti. (zkusenost s budem Praha - 3mesice, CR rok) metro V metru maj ridici nejake zkousky jako na lokomotivu a snad vsichny odborne elekt. vzdelani. Jezdi porad ve tme a jsou to taky jiste vydrene penize. Porad si ale jiste zaslouzi mene, nez ucitele, doktori a sestry. Zeptejte se na jejich zakl. nastup. plat a budete se muset smat nebo brecet. -tramvajaci Mam o nich stejne mineni jako o mestskych straznicich. Chcete do Prahy, hledate byt, nic neumite, bojite se ridit ? Pojdte ridit tramvaj. Tak ahle si to predstavuju a je to videt. Jak oni, co pouze rozjizdeji a zpomaluji v precpane Praze soupravy obvykle s prednostma v jizde vubec chtej. To jako ostatni ucastnici jsou bezproblemovy ???? Jinak jak je to un nich s dodrzovanim predpisu ???? -Senovazne nam.-Jindriska : Tramvaj prijizdi zleva po tramv.telese. Dav aVam tedy prednost zprava a nebo vjizdi z useku mimo vozovku. Ted si bejsem jist, ale spise to prvni a hlavne dava vam prednost. Pokud tam vjedete, tak vas vycinkaj a budou rvat. - Myslikova : Zde radi tram. odstavuji soupravy. ez jakeho koliv oznaceni. Ja to znam, ale uz jsme tam vydel par aut cekat. Tramv. zatim keca s dispecerem. Kazdej autobusak aspon zapne varovky. - Trmav. musi v Praze nonstop svitit. Sice jako ridic uz svitim nonstop dyl, ale dobrej napad. ohuzel jsopu lini vymenovat zarovky. Klidne v noci svit jen potkavackama vpredu. - Nedavno jsem videl na Nam. ri. Syn. tuto situaci: Ridic Liaz+vlek odbocoval vpravo a musel si tedy nadjet. ohuzel po chvilce jsme dorazili s Tram c. 11. Ta pochopitelne predjela vsechny osobaky, ale nevesla se vedle Liazu (Opravdu, znam to on si musi najet jinak sejme lampu a svetla na rohu). Tramvajak zacal cinkat, rvat na celou tramv. a sproste nadavat. Jsem toho nazoru, ze by si tyto individua meli uvedomit, ze na svoje vzdelani, chovani, ohleduplnost apod. berou az moc Jinak k platu ma cela rodina zdarma MHD.
0/0
9.1.2003 20:49

Pavela

Re: Porovnani
Jindřišská - je to tam ne zcela jasné, ale přidám další možnost: není to samostatné drážní těleso mimo komunikaci (to je definováno jinak), je to tedy komunikace, pravděpodobně jedna a tatáž jako ta, po které přijíždějí automobily. Pak tedy platí cosi o vjíždění na tramvajový pás (neohrozit neomezit tramvaj). Chtělo by to doznačit značkami...  Myslíkova - v části mezi Spálenou a Odborů se občas odstavují tramvaje po nehodě, když se čeká na policii (příkaz policie). Je to trochu nepříjemné, ale v tomto úseku je to jednosměrka (kromě tram), tak se to snad dá přežít. Tramvaje T3 nemají varovky...  V noci jen potkávačky jsou chybou nebo opomenutím řidiče...  Nám. bří Synků - když musel náklaďák nadjet, měl profesionálně počkat až tramvaj přejede, ale přehnaná agresivní reakce řidiče tramvaje je samozřejmě chybou. Jak sám píšeš - b ohužel existuje pár vyjímek...
0/0
10.1.2003 11:01

orniga

A co vlakvedoucí metra?
Kdy se konečně ozvou oni? Já mám podezření, že nejspíš vyčkávají, než bude metro průjezdné a pak to spustí naplno i krtci...
0/0
9.1.2003 20:46

L2@s

Já si myslim, že tim stejně nic nevyřeší
0/0
9.1.2003 19:49

čop

...v pořadku vyserte se na to všichni...to se dalo čekat,že se kluci od volantů ozvou taky!?...tak a těd kdo s koho!?
0/0
9.1.2003 19:35

Big Head

Jsme stát hlupáků
Jsme stát hlupáků
Přesně tak, učitlé s vysokoškolským vzděláním jdou po žebrotě a autobusáčtí vyučenci budou stávkovat, protože závidí jiným. Oni přeci ještě navíc tankují a lejí do autobusů Fridex  Nevědí co to je ochota, jsou nepříjemní, neslušní a ještě koukají, jak kdybychom je otravovali a ještě chtějí přidat
Já bych jim platy ještě snížil. Jet autobusem je za trest. Dojížděl jsem celý život a stěmito lidmi mám mnoho zkušeností (většinou katastrofální).
 
0/0
9.1.2003 18:20

Vavrinec

No a co, at stavkuji... Maji na to pravo.
Hele, chceme do EU? Vetsina z nas ano, a tak si budeme muset zvyknout na stavky. Treba takova Pariz ma 16 milionu obyvatel a taky tam cas od casu stavkuji metro a autobusy dohromady (tramvaje tam nejsou) a jak si pak poradi 10 milionu pracujicich? Myslim, ze nas miniaturni problem uz nejak vyresime. Ostatne si myslim, ze by meli ridici tram, busu a metra dostavat stejne jako vsude ve svete. Podotykam, ze denne pouzivam MHD a nepracuji v MHD. Spousta lidi chteji zit v demokracii, ale neuvedomuji si, ze zapadnim statum travlo 200 let krvavych stavek a revoluci nez se k relativni demokracii dostali. A my se teprve pomalu probouzime z 50 leteho spanku...
0/0
9.1.2003 18:08

bláboš

naprostý souhlas
0/0
9.1.2003 18:21

Mlox

Jestli tomu dobre rozumim,tak pokud tramvajaci dostanou dorovnano do platu autobusaku,budou autobusaci stavkovat,ze chteji vyssi plat nez tramvajaci,protoze musi mut ridicak sk.D,ale klidne muzou mit zakladni vzdelani.To je snad legrace,ne? Nechapu,proc lidi se zakladnim vzdelanim berou 1,5 nasobek platu ucitelu s vysokoskolskym vzdelanim. Co je to za ABSURDISTAN???
0/0
9.1.2003 17:38

xyz

Re:
zadny absurdistan, pouze trzni ekonomika a vlada ktera nema jasno ve svych prioritach, popripade v nich jasno ma, ale normalni clovek nad nima jen nevericne krouti hlavou.
0/0
9.1.2003 18:06

lavista

Re:
Brání snad někdo učitelům, kterých je nadbytek aby se přeškolili na řidiče autobusů. Ať si sedne za volant náklaďáku, zde si něco vyjezdí a pak se může pokusit udělat skupinu D, což je v dnešní době dost komplikované. No a pak může porovnat svou práci s řidičem autobusu. Ten je po psychické stránce za den víc zničený, než učitel. Takže neplakat a makat, ale rukama ne kecy.
0/0
9.1.2003 19:02

Mlox

Re: Re:
Myslim si, ze pro lidi,kteri jsou maji inteligenci predpoklady zvladnout vysokoskolske studium, by nemel byt takovy problem naucit se par set znacek a obstat v testech na ridicak.Otazkou je, jestli by ti ridici autobusu a tramvaji zvladli vystudovat vysokou skolu.
0/0
9.1.2003 21:17

Pavela

Re: Re: Re:
Někteří ano, někteří ne. Jinak pro řízení není až tak důležité vzdělání, takže samotná vysoká škola a schopnost naučit se značky a testy ještě neznamená, že ten člověk obstojí a bude dobrý řidič.
0/0
10.1.2003 10:30

Pavela

Re: Re:
Jan poznámka - udělat si v dnešní době skupinu D je naopak jednodušší - je to možné i z B a bez praxe. Je však otázka, kdo řidiče bez praxe zaměstná...
0/0
10.1.2003 10:21

Jan

Odvolat ředitele DP-Praha
Pro své soukromé aktivitzy má ve firmě pěkný chaoz. Situaci nezvládá. Další důvod je nedostatečný harmonogram uzavírání metra při povodních. Ředitel by měl vyvodit osobní zodpovědnost a odsoupit. A co vlastník? Proč nezjedná město nápravu?
0/0
9.1.2003 17:23

revizor

O co jde?
Tramvajáci chtěli prachy. Sice nevhodným způsobem, ale budiž. Co chtějí autobusáci teda nevím. Jejich šéf Havrlík musí být asi duševně nemocný. Zajímalo by mě, kolik za ním stojí autobusáků, když nestávkují za prachy a ani není jasné za co chtějí stávkovat. Pane Havrlík, nejste náhodou ten vykopnutej předseda z konfederace. Tam byl taky nějaký Havrlík a když jsem ho viděl, tak se mi chtělo zvracet. A pane Havrlík, naučte se počítat, pochybuju, že autobusáků jsou 4000.
0/0
9.1.2003 16:48

m

Re: O co jde?
Autobusáci právem chtějí přidat, má-li být přidáno šalinářům. Autobusáci totiž musí ke své práci mít mnohem větší kvalifikaci a praxi než šalináři. Autobusák musí mít ŘP sk. D a povinnou dlouhou praxi praxi v C. Ovládání a obsluha autobusu je výrazně náročnější a složitější než šaliny. Šalináři mohou jezdit s ř.p. sk.B + nějaké zaškolení v dopravním podniku. D autobusáka je podstatně vyšší řidičská kvalifikace než B šalinářů. D se podrobuje mnohem náročnějšímu přezkušování. Rozdíl 8 Kč/h je spíše malý než velký. BOLŠEVICKÉ ROVNOSTÁŘSTVÍje požadavek šalinářů. O TO JDE.
0/0
9.1.2003 17:06

Pavela

Re: Re: O co jde?
Pane (či paní) m, nejsem v žádném případě příznivec stávky ani bolševického rovnostářství, nebojuji za stejné platy. Musím však konstatovat, že na tyto dvě povolání máte velmi zkreslený pohled. Nechápu, kde berete tu jistotu, že řízení autobusu je náročnější  (dokonce výrazně) než řízení tramvaje - máte oprávnění na tramvaj? Pravděpodobně ne. Asi vycházíte z laického pohledu, který vidí nebo nevidí volant. Zkusím příklad: osobní auto volant má, všichni s autem jezdí, ale jen část lidí jsou dobrými řidiči. Nebo snad ne? Řízení vozidla je opravdu o něčem jiném než jen o volantu...
"Nějaké zaškolení v Dopravním podniku" - víte vůbec, co to obnáší? Jsou to dva měsíce poměrně náročného učení teorie a praxe, zakončeno 6 zkouškami, přičemž pravidla silničního provozu jsou jen jednou z nich a kritéria zkoušky jsou stejná jako u zkoušky řidiče skupiny D (autobus). Kromě toho je nutno obstát v drážních předpisech, technických zkouškách apod. (samozřejmě i zkouška řidiče autobusu se neskládá jen z pravidel silničního provozu)... A proč si myslíte, že přezkušování řidičů autobusu je náročnější (mnohem)?
Shrnu to - myslím, že tyhle dvě profese si nemají co vyčítat. Každá je jiná a má svoje klady a zápory. Je troufalý ten, který říká, že je jedna z nich obtížnější...  Je těžší šít boty nebo sako?
0/0
10.1.2003 10:18

Petr

To by byla bomba, alespon bych nemusel do prace ...
:)))
0/0
9.1.2003 16:07

corky

Re: To by byla bomba, alespon bych nemusel do prace ...
napadlo mne to samé =). Ale pak jsem si řekl, že bych šel asi pěšo (Břevnov-Hradčany-Václavák, super procházka tak na hodinu a půl) a cestou koukal na naštvany xichty v autech v ucpaných ulicích =).
0/0
9.1.2003 17:16

Jirka

Re: Re: To by byla bomba, alespon bych nemusel do prace ...
Ja chudák bydlím na metru :)
0/0
9.1.2003 17:32

Sarra

Re: Re: Re: To by byla bomba, alespon bych nemusel do prace ...
Třeba se strojvedoucí také přidají ...
0/0
9.1.2003 17:45

kugo

Re: Re: To by byla bomba, alespon bych nemusel do prace ...
V těhle mrazech hodinu a půl dlouhá procházka :-( To by spíš koukali veselý "xichty" v autech na tvoji zmrzlou kyselou držku :-))))))))
0/0
9.1.2003 17:53

h

Re: Re: Re: To by byla bomba, alespon bych nemusel do prace ...
Jenom tlustýmu praseti jako ty, ktrerej si celej život vozí v prdel v autě!
Každej zdarvej človek by měl z Břevnova na václavák dojít za 40 minut.
Kdo to nezvládne patří do domova důchoců nebo do jeličkárny.
V MHD uplně zrušil. Na venkově choděj taky lidi do práce lidi pěšky třeba i 10km!
 
 
 
 
0/0
9.1.2003 23:05

Prazak

Re: Re: To by byla bomba, alespon bych nemusel do prace ...
Pesky nemusis, vem si koleckovy brusle, mas to z kopce az k metru a budes tam za chvili (cca pul hodinky).
0/0
9.1.2003 21:45

King

Vivat strike...
Jo jo, každej kdo zdražuje nás ujištuje, že jen mírně a že musí, když se to posčítá, tak je to každoročně hezká částka... Stávku řidičů podporuju, mají v ruce ohromnou moc ukázat vládě, že monopoly firem jaké schvaluje a podporuje se musí taky odrazit v nespokojenosti lidí. Když vezmete jaké jsou ceny bydlení a všeho v Praze tak ty platy co mají řidiči jsou docela k smíchu. Zodpovědnost za lidi v hustým provozu, často směna od čtyř hodin kdy jsou nevyspalí a musí si udržet koncentrovanost...hmm. Je jasné,že jestliže si zvyknu na určitou životní úroveň a inflace ji snižuje, tak požaduju zvýšení platu...
0/0
9.1.2003 16:03

pilk

Re: Vivat strike...
Takových lidí v Praze je, co mají platy k smíchu - a jsou mnohem kvalifikovanější než řidiči čehokoliv.
0/0
9.1.2003 16:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.