Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ženy: Jdeme do armády!

Plány, aby každý pátý vojenský profesionál byla žena, armádě zatím vycházejí. Do Vyškova jich v pondělí narukovala rovná devadesátka. Vojsko si z těchto civilistek za půl roku vyškolí profesionální průzkumnice, velitelky děl, řidičky, počítačové operátorky či tělovýchovné instruktorky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cumi

AD
No pár ženských sem v armádě zažil. Od těch , který fakt uměly akorát vařit až po ty co 95 neodložily pomalu ani na noc. Nicméně když na to přišlo tak ty supr rambice odpadly jako první. Možná je nějaká ta výjimka , jenže ta se narodila spíš jako polochlap. Jakožto sem ženských v armádě potkal desítky tak se modlim abych na žádnej nikdy nemusel bejt závislej v akci. Kdo mi dá příklad v šem řenský dotahujou v tomhle případě chlapy tak sem s nim.
0/0
8.1.2003 19:50

nemrava

nevidím
 dostatečně jednoznačné řešení podstatného problému : na čem ocelovém poletí na na nepřítele?
0/0
8.1.2003 15:50

sulinus

tady mate jednu
l. "Chytila ho za bundu a cloumala jím. Pak s ním smýkla, až rozbil skleněnou výplň nad schodištěm v podchodu,"
0/0
8.1.2003 14:09

Vera

Re: tady mate jednu
Bohuzel muzi v Cesku jsou porad jeste znami jako "male chauvinistic pigs".
0/0
8.1.2003 14:48

hangdog

Re: Re: tady mate jednu
sovinismus ? mile Prasatko ,jak si to myslilo ?
0/0
8.1.2003 15:23

Dialog

Vítězství lásky?
Velký počet pracujících a pokrokových občanů oslaví 8. březen 2003; přes zuřivé útoky reakce, jako MDŽ v celém světě. Jako svátek boje za rovnoprávnost, politická a sociální práva žen a ostatních občanů v kapitalistickém světě. Byl to Havel a další hlasatelé "humanismu", kteří se oháněli "vítězstvím lásky" a ve skutečnosti chovají hlubokou třídní nenávist k sociálnímu a společenskému pokroku. Proto se listopadová kontrarevoluce snažila znevážit i MDŽ. Špiní a pomlouvají celé období socialismu, které v praxi prokázalo své politické, ekonomické, sociální, ale i kulturní a morální přednosti, zejména tím, že likvidovalo kapitalistické vykořisťování a zabezpečilo základní lidská práva skutečnou svobodu a demokracii pro pracující a většinu národa.
Byl to socialismus, který v praxi realizoval rovnoprávnost žen a mužů v právech a povinnostech ke společnosti, v zaměstnání a odměně podle zásluhy. V bezplatném přístupu ke vzdělání a péči o zdraví. V zabezpečení práva na bydlení a vytváření podmínek, pro plnění mateřského poslání a péče o rodinu. Dnes zásluhou kapitalistického režimu národ vymírá. Jestliže se v roce 1989 rodilo okolo 130 tisíc dětí, pak dnes je to 90 tisíc. To je přímá obžaloba kapitalismu. Sociálnědemokratická vláda znova plně prokázala, že je ve službách buržoazie a že se zájmy pracujících a národa nemá nic společného. Dokladem je Zákoník práce, kde se sice od 1. 1. 2001 zakazuje diskriminace žen, ale v praxi jsou ženy mezi prvními vyhazovanými z práce. Z celkového počtu půl milionu nezaměstnaných je 60-70 procent žen. Obdobně je to s ohodnocením prací stejné kvality u mužů a žen. Nízké platy, okolo 7 tisíc v textilním průmyslu, v zemědělství, školství, zdravotnictví a dalších odvětvích, kde pracují převážně ženy, jsou toho dokladem.
Tak je tomu dnes v celém světě, kde vládne kapitalismus a imperialismus, který dnes ohrožuje samu podstatu života na naší planetě. Změnit tento stav může jen společný boj pracujících za obnovu socialismu.
0/0
8.1.2003 12:44

chocholousek

Re: Vítězství lásky?
pane Monolognyj,k obedu,uz to bude studene..;
0/0
8.1.2003 13:40

Vera

Re: Vítězství lásky?
Ale jdi do pr*ele Dialogu. Strc si svuj monolog kam ti slunce nazasviti. Kdo se ma s tvoji vypatlaninou cist. Schovej si to na pristi schuzi partaje a nevopruzuj.
0/0
8.1.2003 14:51

Re: Vítězství lásky?
Odhaduji, že tento příspěvek psal někdo, komu v roce 1989 nebylo více jak 5 let, nebo bylo více a žil celou dobu v izolaci. Mohu se zeptat o jakých, že lidských právech se tu hovoří? Jo o těch, že chtěl-li jsem studovat jiný cizí jazyk než ruštinu, tak maximálně pomocí učebníce pro samouky. Jakýže rovný přístup ke vzdělání? Jo tak, že každý kdo chtěl studovat nějakou školu jako filozofie, pedagogika, práva ... tak mohl zároveň s přihláškou na VŠ podepsat vstup do KSČ. Jaká, že demokracie? Jo ta díky které, byli schváleny "pendrekové zákony" na ty jež vyjadřovali jiný názor. Jaká že svoboda? Jo ta díky které jsem si nemohl ani v rádiu poslechnout písničky od Kryla, Hutky, Veita, Černé Barony jsem mohl číst jen ty co kolovali z ruky do ruky, a cestování byla naprostá utopie? (nyní cestuji a nevydělávám nijak extra hodně). Jaké že vykořisťování? Jo to, že jsou co půl roku povině zaplatil nemalý obolus na "solidaritu" a když jsi odmítl, tak hold jsi žádné z výhod socialismu využít nemohl, jo opět demokracie. Víte pane co to bylo MDŽ? Příležitost k opileckým choutkám komunistických pohlavárů. Nevím, že by ve světě tento den někdo oslavoval. Když pane tak den matek, jež komunisti potlačovali. A mohjl bych pokračovat dál a dál a dál.....
0/0
8.1.2003 15:43

Vera

Re: Re: Vítězství lásky?
8.brezen se v mnoha zapadnich zemich slavi jako Mezinarodni den modlitby zen, International Women's Prayer Day. Jde se do kostela.
0/0
8.1.2003 16:32

Dialog

Re: Re: Re: Vítězství lásky?
Je zřejmě správné připomenout si revoluční tradice zrodu MDŽ. Bylo to 8. března 1910, kdy vyšlo 40 tisíc švadlen v New Yorku do ulic, aby protestovaly proti vykořisťování, nezaměstnanosti a bídě. Tato stávka se stala impulsem k zesílení revolučního boje žen, ale i mužů na celém světě za odstranění diskriminace žen, za jejich sociální a společenskou rovnoprávnost. V tomto boji došli pracující k společnému poznání, že zásadní změnu může přinést jen likvidace vykořisťovatelského režimu a nastolení socialistického společenského zřízení.
0/0
8.1.2003 16:44

Anonym

Re: Re: Re: Re: Vítězství lásky?
jenom papouskujes
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                   
0/0
8.1.2003 16:56

Re: Re: Re: Re: Vítězství lásky?
Rozdíl mezi mnou a tebou je v jedné základní věci. Ty opakuješ věci vyčtené z literatury, nebo ti je někdo natlouk do hlavy. Je to tedy pouhá teorie. Můj názor vychází z dlouholeté praxe. Víš proč nemůže fungovat socialismus, neřkuli komunismus? Jsou hezkými ideami, ale nepočítají se špatnými lidskými vlastnostmi, díky níž jsou realizovatelné pouze u zvířat, nikoliv lidí. Nechci říkat, že současný stav je nějaký úžasný, to rozhodně ne. Má velmi mnoho chyb a nepravostí. Jenže je rozhodně pro lidského tvora realizovatelný, počítá s jeho špatnými vlastnostmi, je prostě reálný na rozdíl od socialismu a komunismu.
0/0
9.1.2003 7:59

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: Re: Vítězství lásky?
Tys nápřetek-fším pelpec - toť chláfny info ot tijaloka  - on tépe mýti na cháku a tópře se páfí.....ja teš .....sakra, apich mu nyc kasil pušení pelpcú po képulach ..... F jetnom Ti mýti kus práft - líťki sou špátny. F je-tnom ále nyc .... nep ják kti u kocho. Ty snať mýti snáchu bíti nej-real-ňjějši, ši?
0/0
9.1.2003 18:28

.

Re: Re: Re: Vítězství lásky?
Pochybuju, že v západních zemích chodí všichni do kostela. A MDŽ není Mezinárodní den motlidby žen,ale dnem připmínajícím hnutí za ženská práva a svobodu. V roce 1975 byl Mezinárodní den žen oficiálně uznán Organizací spojených národů a v důsledku toho jej přijaly mnohé národní vlády, jež o jeho existenci neměly dříve tušení. O modlení jsem nezjistila nic. Madla
0/0
9.1.2003 18:57

.

Re: Re: Vítězství lásky?
Nechtěla jsem se ozvat, ale musím. Kdy ses narodil ty? Ani omylem nechci hájit minulý režim, zaplať příroda, že je pryč, ale zřejmé nepravdy nemám ráda . Takže jen tak na okraj. 1) MDŽ je opravdu celosvětový svátek - vznikl už v 19.stolentí v USA. Ovšem není to svátek toho typu, jak byl chápán u nás. Je to pro ženy podobný svátek jako 1.Máj pro dělníky v nesocialistickém světě. Den, kdy si ženy připomínají, že nejsou míň než muži. Jestli si myslíš, že to nepotřebují, tak si zkus představit na jeden den že jsi ženská. 2) K tomu studiu cizích jazyků. Na střední škole ekonomické (kterou mám já) byl jeden západní jazyk povinný, výuka němčiny, angličtiny, francouštiny, španělštiny a italštiny byla na jazykové škole běžná. Různá byla kvalita lektorů, to je fakt, ale to je i dnes. Cenově byly tyto kurzy dostupne všem. (Že jsem se já nic nenaučila svědčí o mém nadprůměrném netalentu na jazyky, kantory jsem měla na němčinu i španělštinu velmi dobré). 3) Na naší VŠ bylo komunistů mezi studenty asi 10%. Z nekomunistických rodin bylo (soudě podle našeho oboru) asi 30-40%, tedy menšina, to ale neznamená, že ti z komunistických rodin byli politicky dobře situovaní blbci. Madla
0/0
9.1.2003 18:19

keb

hele, co kdybychom to vsechno nechali na nich....
nechce jit nejaka zena misto me do armady?
0/0
8.1.2003 12:37

Co to nechat na nich?
Pánové docela mě baví, jak se o tom co mají ženy dělat, klabosí na této straně většinou jen chlapy. Co kdybychom to nechali na nich. Ony vědí lépe než my co zvládnou a co ne. 
0/0
8.1.2003 10:58

hacpat

...
Co Vás, Vy..píp.. do armády táhne...
0/0
8.1.2003 10:53

Petr

Re: ...
měnit sporák za buzerák, žít jen podle rozkazů a hesel...
0/0
8.1.2003 13:42

Petr

Re: ...
měnit sporák za buzerák, žít jen podle rozkazů a hesel...
0/0
8.1.2003 13:42

MARTINXI

mám modrou
mám modrou.heč
0/0
8.1.2003 10:28

saldo

X
Kromě toho, soužití žen a mužů může sice v armádě přinést jisté osvěžení, ale taky řadu problémů. Ve služebním postupu, subordinaci, v oblasti erotiky a sexu atd. Nebude to jednoduché!
0/0
8.1.2003 9:05

madla

Re: souziti
Nejvyssi cas, aby se muzsky a zvlast ti v armade naucili co znamena nejaka sebedisciplina. To taky znamena uvazat si nekde uzel kdy jsou ve sluzbe po boku zensky. Kdyz muzou pracovat vedle zen v kanclu, na poli, ve fabrice nebo sportovat v klubu, tak proc by vojna mela byt jina?
 
0/0
8.1.2003 13:48

josef

je mi velice lito
nasich mladych zen,ktere pujdou i do armady aby ziskaly malou existencni jistotu,kterou jim stat nedava,nebot vytvoril umele podminky tak svizelne,aby dostal zoufale a zklamane duse na vrazdeni dalsich ubozaku.
Vzdyt valka je to nejhorsi svinstvo a nemoralnost v dejinach lidstva.Zeny,tyto darkyne zivota jsou stvoreny pro lasku,obetavost,porozumneni a nehu,ktere je tak malo v teto dobe temnoty.prichazi doba velice zla,mnoho lidi zahyne,ale je potreba tech andelskych bytosti se srdcem dobroty a lasky pro ty,ktere preziji tento cas.Navrhuji vsem mladym zenam,aby v sobe pestovali jen dobro,ochranovali ty.kterym je ublizovano a mysleli na to,co mohou dat svym budoucim detem ohledne moralky a ctnosti.ODEJDETE PROTO Z ARMADY.
0/0
8.1.2003 9:03

David z Teplic

Re: je mi velice lito
Uf, nepsal jste náhodou scénář pro Esmeraldu? Podle vaší logiky jsou muži stvořeni pro nenávist, sobectví, lhostejnost a krutost, jsou to ďábelské bytosti se srdcem špatnosti a nenávisti .. ?! Válka není (nemusí být) vraždění - to byste mohl taky říci, že zastřelení teroristy při činu je vražda. Každá žena i každý muž se mohou stát tím, kým chtějí být. A profese vojáka má také svůj význam a svou hodnotu.
0/0
8.1.2003 11:03

Neomi

Re: je mi velice lito
Ženy nejsou žádná andělská stvoření :) a nejsou predestinovány k andělskosti, lásce a obětavosti o nic víc, než příslušníci opačného pohlaví.  ;)
Stejně jako většina samic u savců - všežravců v sobě naopak mají silné terioriální pudy. Je to dost přirozené, pokud odhlédneme od sentimentu, potřebujeme zkrátka prostor a prostředky, aby naše mláďata měla podmínky pro přežití :)
0/0
8.1.2003 14:37

saldo

Možnosti
Žena v armádě – toť problém. Samozřejmě, že bych ji viděl raději doma při péči o rodinný krb a o děti, ale v žádném případě nesouhlasím s názorem, že by se měla věnovat jen tomu. Má-li na to, ať se věnuje čemukoliv. Potíž je právě v tom „má-li na to“. Je řada profesí, které žena zvládne stejně dobře jako muž. Kromě toho prudce ubylo profesí, které vyžadují mnoho fyzické síly. Je ale taky řada povolání, kam se ženy nehodí právě v důsledku svého jiného fyzického založení. Namátkou jmenuji právě již zmíněnou profesi profesionálního průzkumníka, tam se může žena dobře uplatnit jen ve špatných filmech z vojenského prostředí. Nebo letecký dispečer!! Představte si ženu, které běží hlavou starosti o děti a je přitom v období menstruace, tedy většinou s tělesnými i duševními problémy – podrážděnost, stres, zhoršené schopnosti rychlého rozhodování atd. A dalo by se těch profesí najít celá řada. Nicméně myslím, že i ve vojenství se najde pro ženy řada možností, tak jim v tom nebraňme. Vyloženě nešťastné jsou ale ty různé koeficienty, doporučující nebo přímo předepisující jejich procentuální zastoupení tam či onde.
0/0
8.1.2003 9:02

Re: Možnosti
Za to ženy lékařky jež operují s hlavou plnou starostí o děti...... není problém co? A přesto to dělají.
0/0
8.1.2003 10:43

hangdog

Re: Re: Možnosti
nikdo je do toho nenutil,kazdy si preci vybira podle sveho, a velitel ktery si do bojove jednotky veme zenu.. ok necham to bez komentare
0/0
8.1.2003 12:57

Re: Re: Re: Možnosti
OK a ty když tě po bouračce přivezou do špitálu v bezvědomí a zrovínka bude mít službu taková to doktorka tak si taky nebudeš vybírat. Je to na nich, ony se musejí zhodnotit.
0/0
8.1.2003 16:04

hangdog

Re: Re: Re: Re: Možnosti
trochu z cesty,ne ? netvrdim nic o kvalite..tvrdim,ze si zena musi rozmyslet co chce,karieru nebo deti,kdyz se rozhodne pro obe,nema narok na narky
0/0
8.1.2003 16:40

Re: Re: Re: Re: Re: Možnosti
Konečně se mnou souhlasíš. Bájo. Prostě to nech na ní jak jí je a co má dělat. Bude-li chtít do armády a ť jde a jak se tam uplatní je na ní.
0/0
9.1.2003 7:53

madla

Re: Možnosti
Jo a muzsky maji vzdycky perfektni soustredeni na vec? Co se rika, ze muz mysli na sex aspon 100x za den.....I rest my case, ha
0/0
8.1.2003 13:54

Zdeněk J.

NE ženám v armádě
Žena ve vojenské uniformě je zločin proti lidskosti. Víc není co říci. A propagovat nábor žen do armády ... to je velekrok vedle.
0/0
8.1.2003 8:36

Re: NE ženám v armádě
Celé vojenství je zločin proti lidskosti. Dokud však armády budou existovat, tak proč někomu neumožnit dělat to co chce.
0/0
8.1.2003 10:45

Tankistka
Mám spolužačku ze základní školy, která se projevila, je velitelkou tanku a jak s úsměvem říkají její kolegové, když ho řídila potřebovala půl pole na rozjezd a druhou půlku na zastavení. Nakonec skončila v administrativě. Jinak jsou holky v armádě docela pěkná změna. Doma už mnohde velí, tak proč ne v armádě?
0/0
8.1.2003 8:26

eMKo

rok zdarma
Nechci brat dotycnym damam jejich nadseni, ale rad bych slysel jejich nazory na "zamestnavatele se socialnima jistotama", u ktereho by musely odpracovat prvni rok zdarma jako chlapi. :-| Tri mesice se jeste daji jakz-takz snest.
0/0
8.1.2003 7:26

Nevojak

Zelene kravy...
...a s temi my se bavit nebudem!
To morak: "Dostane se buzerant do pekla. Po delsi dobe jeden do pekla na inspekci sv. Petr a vidi, ze vsechny ohne vyhasle, v kotlich se nikdo nesmazi, vsude hrozny neporadek. Jde a stezuje si Luciferovi, jak je tohleto mozne, ze se musi ihned zjednat naprava a opet zatopit pod kotli. Lucifer mu odpovi: 'Zkus se sehnout pro polinko...' :-)"
0/0
8.1.2003 7:25

Tomáš Marný

Re: Zelene kravy...
Neříká se zelené krávy, ale důstojnické matrace!
0/0
8.1.2003 7:48

kopřiva

Re: Zelene kravy...
a kdo ti vo to stoji, troubo ...
0/0
8.1.2003 8:11

morak

zeny v armade
Zeny do armady - souhlasim. Na mista ve stabech, skladech, osetrovnach. Jiste. Ale v elitnich pruzkumnych jednotkach, ktere operuji hluboko v tylu nepratelskych uzemi? Pri moznem zajeti clenu techto jednotek jsou tito casto vyslychani za pomoci muceni. Uvedomte si, ze chlapa neni mozne znasilnovat. Tomu je mozne tak akorat pri vyslechu namlatit. Nevim jestli si tuto eventualitu tyto divky uvedomuji.
0/0
8.1.2003 7:07

nprap. Martin Hlaváček, AČR

Re: zeny v armade
Nesouhlasím, zejména se slovy " Tomu je mozne tak akorat pri vyslechu namlatit". Metody taktického výslechu nedávají skoro nikomu, muži či ženě, šanci zachovat tajemství; spíš je kumšt ubezpečit vyslýchajícího, že člověk už víc neví... Co se týče rizika znásilnění, to bych skoro považoval za -s odpuštěním- příjemný oddych mezi horšími metodami výslechu....
0/0
8.1.2003 7:32

kopřiva

Re: Re: zeny v armade
100% souhlas, šovinisti ať se jdou bodnout. Mimochodem, kde sloužíte ???
0/0
8.1.2003 8:10

nprap. Martin Hlaváček, AČR

Re: Re: Re: zeny v armade
fakulta letectva vojenské akademie, ale už jen půl roku (do státnic :-)) co se týče výslechů, napůl zkušenost z dobrovolného výcviku, napůl info od ... ehm.. řekněme vlastníků autentické zkušenosti :-) krásný eufemismus 
0/0
8.1.2003 8:15

nprap. Martin Hlaváček, AČR

Re: Re: Re: Re: zeny v armade
jdu pracovat (do offline), v případě zájmu: born_in_air@gentlemail.cz
0/0
8.1.2003 8:16

Neomi

Re: zeny v armade
Chlapa samozřejmě je možné znásilňovat :), neboť análním odtvorem nejsou obdařeny jen ženy. Mimochodem, mučit někoho násilněním by byla ještě poměrně snesitelná forma výslechu, kyselina nalitá na břicho a výplach dutin pod tlakem je problém a to jak pro muže, tak pro ženu.
Mimochodem, ženy dlouhodobě lépe snášení bolest, ovšem v případě kyseliny snad ani o dlohou dobu nejde... Myslým tak 15 minut, když člověk většinou řekne a pak kulka.
0/0
8.1.2003 14:43

morak

0/0
8.1.2003 7:03

martinka

zeny
by se mely drzet doma, uklizet, varit a starat se o sve muze...
0/0
8.1.2003 6:26

kopřiva

Re: zeny
jo, a omdlévat při spatření myšky a vyslechnutí sprostého slova. Neříkají ti náhodou teta Kateřina???
0/0
8.1.2003 8:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.