Diskuze

Strážníci chystají přísnější postihy

Městští policisté mohou obyvatele metropole pokutovat za cokoliv. Řidiče za špatné parkování a dopravní přestupky, chodce za přecházení na červenou. Strážníci sice ještě do ulic nevyrazili, ale už mají cíl svého prvního zásahu. Mají spadeno na řidiče, kteří parkují na vyhrazených místech pro invalidy. "Je to naše první velká akce v tomto roce," řekl iDNES mluvčí městské policie Jan Stehlík.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

sejda

10. 1. 2003 9:36
Pořádně přitvrdit
A koho zajíma vůl, co jede do Prahy 1/2 autem ?? Má snad někdo pocit, že je tam obsluha MHD nedostacujici ??
Dával bych jim maximální záhul ...
Na pražské řidiče by to chtělo pořadnou represi a ne prevenci ...
0 0
možnosti

Buddha

10. 1. 2003 13:07
Re: Pořádně přitvrdit
Ale pozor! Prece nemuzes chtit po ctihodnych obcanech, aby tahali vsechny potrebne veci nejakou MHD - 1kg dokumentu na urad ci do firmy 2kg notebook 0,1kg telefon 5kg zlate retezy 0mg mozek a podobne tezke veci! Jeste by se zapotili! To jenom ty nechapes, ze by v Praze melo byt vic parkovacich ploch, zejmena v centru - kdyz uz je tam tolik nevyuzivanych a nepretizenych pristupovych komunikaci - co takhle desetipatrovy garazovy dum misto Vaclavaku?
0 0
možnosti

Posleda

7. 1. 2003 17:05
Technický průkaz?
To jako když si městský strážník si vzpomene, tak po mně může chtít technický průkaz od auta a já budu povinen si pro něj dojít domů (v lepším případě), nebo dojet domů (v případě mimopražských) nebo dokonce si ho dojet vyprosit do leasingovky (pokud mám auto na leasing) a donesu mu ho na služebnu?
Řidič má povinost mít s sebou OTP - osvědčení o technickém průkazu
Tomu se sice mezi lidmi říká "malý techničák", ale technický průkaz to není!
Obdobně Živnostenský list.
Jednak ho většina lidí nemá a ti co jej s sebou mají, jej potřebují maximálně, když jsou kvůli živnosti na úřad, když jim příjde kontrola (do provozovny) nebo když ho chce vidět zákazník.
Pokud ale živnostník veze rodinu v neděli do ZOO, jaký zákon mu ukládá mít s sebou ŽL?
A co my, co ho nemáme! To si ho kvůli strážníkům musíme nechat zřídit?
Páni redaktoři, když nevíte co píšete, nechte si od někoho nejprve udělat kontrolu 4Y!.
0 0
možnosti

Buddha

10. 1. 2003 12:31
Re: Technický průkaz?
Pokud jede zivnostnik s rodinou v nedeli do ZOO (a nejede tam teda sluzebne), tak pokud jede firemnim autem tak by ho meli rovnou zavrit! (Az pak bude delat knihu jizd, urcite to tam tak uvede).
0 0
možnosti

Posleda

7. 1. 2003 16:54
Mohou žádat technický průkaz?!
0 0
možnosti

kugo

7. 1. 2003 15:27
Seš vagabund,moravák nebo povaleč?
Tak přesně takové hledáme.Městská policie Praha
0 0
možnosti

Zdeněk

8. 1. 2003 9:31
Re: Seš vagabund,moravák nebo povaleč?
Jednej tak, jak máš a nikdo z MP si tě ani nevšimne.
0 0
možnosti

Martin

7. 1. 2003 13:33
auto stojici na miste pro invalidi
K odtazeni auta stojiciho neopravnene na miste pro invalidi neopravnuje strazniky ani policii vubec nic. Muze se to nekomu libit nebo ne, ale odtahnout je mozne jen auto, ktere "tvori prekazku silnicniho provozu". A to na parkovisti zcela jiste netvori. Pokud maji nyni strznici vetsi pravomoce, tak by meli take zkvalitnit vyber svych lidi. Nyni prijimaji kazdeho kdo vychodil zakladku (a to nikoliv jen obrazne, to je skutecnost).
0 0
možnosti

Pavela

9. 1. 2003 9:52
Re: auto stojici na miste pro invalidi
Nemáš pravdu, kromě překážky může odstranit vozidlo ze stání pro invalidy.
Zákon 361/2000 Sb §67 odst.4:
(4) Na vyhrazené parkoviště pro vozidlo označené znakem O 1 je vozidlům bez označení O 1 vjezd zakázán. O odstranění vozidla, které neoprávněně stojí na parkovišti vyhrazeném pro vozidlo označené znakem O 1, rozhoduje policista nebo strážník obecní policie; vozidlo se odstraní na náklad jeho provozovatele.
0 0
možnosti

Zdeněk

7. 1. 2003 11:36
problem je
že řidiči většinou neparkujou na zákazech z plezíru, ale protože holt nemají jinou možnost. To neni jenom v centru - teď už se nedá zaparkovat ani na sídlišti na okraji Prahy. Navíc je čím dál tím víc míst pro invalidy (i na sídlištích), ze kterých na to má podle mého názoru nárok max. třetina. Když je člověk vidí si svižně vykračovat, tak si říká, za co to proboha dostali ... Také na různých místech zbylo plno značek (zákazů), které tam byly za nějakým účelem, ale když důvod pominul, tak zam zůstaly. Sou holt líný je dát pryč. Pokud je člověk ochoten za parkování paltit, tak má v centru většinou taky problém, protože jsou i hlídaná a placená parkoviště plná. Není výjimkou vidět v centru nebo těsně okolo ulici, kde je 80% parkovacích míst okupováno nějakými firmami, co dostaly povolení si tam plácnout značku. Nojo, holt je zkrátka jednodušší danou situaci řešit všemožným penalizováním řidičů bez možnosti nějaké alternativy pro ně.
0 0
možnosti

Posleda

7. 1. 2003 16:50
Re: problem je
Řidiči většinou neparkují na zákazech z plezíru, ale protože jsou líní na krok.
U nás na sídlišti je volných míst na parkovištích poměrně dost. Na některých (vidět na ně je, ale znamenalo by to ujít cca 100-200 m), je trvale prázdno.
Přesto mnzí řidiči parkují nejen na příjezdech a parkovištích pro sanitky a nástupních plochách pro hasiše, ale v křižovatkách, na přechodech, mnohdy i na chodnících. A jen proto, aby nemuseli udělat pár kroků navíc.
Nemluví ze mne závist - mám auto, parkuji na parkovišti za domem (dle obsazenosti těch 50-120m od vchodu.
Ale ty, co parkují v křižovatkách, na značených přechodech a těsně před nimi, nebo v obousměrných ulicích tak, že nezbydou 2 plnohodnotné pruhy - ty bych odtahoval bez milosti.
Bohužel ale - strážníci mají sice služebnu u nás v ulici, ale minimálně půl roku jsem už žádného nepotkal (když nepočítám jednoho dvoumetrákového napasovaného do kukaně - vrátnice na obecním úřadě (pardon, úřadě MČ).
0 0
možnosti

Karel

7. 1. 2003 11:34
Vzdělání Městských policistů ?? :((
Pokud se nemýlím tak k městské policii berou doslova kde koho, u státní policie musí mít uchazeč aspoň ukončené středoškolské vzdělání a projít psychotesty, ale uměstské stačí být vyučený dlaždič (ovlouvám se všem slušnejm dlaždičům) a možná v některejch městech ani to ne. Tak že představa jak mě nějakej zamindrákovanej absolvent pomocný školy péruje že jsem přecházel mimo vyznačený přechod pro chodce mě fakt dost děsí. Jo a to se mu ještě u pasu klinká pistole jež má přidat na vážnosti. BRRRRRRRRRRRRRRr.
0 0
možnosti

Pepa

7. 1. 2003 11:37
Re: Vzdělání Městských policistů ?? :((
Jo tam fakt sloužej dobrý exoti, nedávno jsem se v jednom okresním městě ptal městskýho strážníka jak se dostanu na Finanční úřad, no a to telátko boží mě poslalo na druhej konec města do Živnostenskýho úřadu. Úřad jako úřad :)))), větší detaily nerozlišoval.
0 0
možnosti

Škopek

7. 1. 2003 11:24
A budou dělat i něco jiného?
Třeba že by se občas prošli v místech, kde se kradou auta. Nebo budou jen číhat za bukem až někdo zastaví  blbě, protože nemá kde zastavit správně?
0 0
možnosti

saldo

7. 1. 2003 11:16
Sami
Můžeme si za to sami. Řidiči jsou bezohlední, ovšem stejně tak i chodci a především cyklisti. Pro ně neplatí už vůbec žádná pravidla. Chodci si chodí jak se jim zachce, bez ohledu na dopravní předpisy, které platí i pro ně. Parkuje se všude, na chodnících, na přechodech, ve dvou řadách atd. Je fakt, že doprava je přehuštěná a parkovacích míst se nedostává. Ale to neznamená, že bychom neměli dodržovat závazná pravidla. Často jde jen o pohodlnost a nevůli udělat pár kroků navíc. Uvidíme, jak se městští policisté se zvýšenou pravomocí vypořádají. Zatím si nečiňme velké iluze.
0 0
možnosti

jojo

7. 1. 2003 10:18
A co takhle aby taky ty flákači z magistrátu napřed řidičum vytvořili podmínky k parkování.
Městský šašci už řidiče pokutujou. Specialitou těch buzerantů je stát na metru , třeba Opatov , Kačerov částečně Roztyly a okrádat řidiče který si dovolí tam zastavit a někoho vysadit aby mohl pokračovat dále metrem. Že by někdo z radnice zvedl prdel a udělal tam plac pro tento účel to ani omylem. Vzhledem že tzv. " volby " vyhrál po bejvalym černochovi, tedy ex modrym ptákovi z ODS na jižnáku zase nákej flákač s modrym ptákem , je  celkem jisté že setrvalý stav eště 4 roky vydrží.
0 0
možnosti

Jimmi

7. 1. 2003 11:28
Re: A co takhle aby taky ty flákači z magistrátu napřed řidičum vytvořili podmínky k parkování.
S tím souhlasím. Občas se takhle na metru scházíma třeba ráno, když nás víc jede služebně pryč, abysme nemuseli všichni předtím do práce. U těchto stanic je velký prostor, nikdy nejsou autobusy zcela zaplněné, přesto tam není kde zastavit ani na dvě minutky. A když zastavíte na kraji té předlouhé autobusové zastávky, kde nikomu nepřekážíte, autobusáci na vás zběsile troubí a volají policajty (neštěstí jen někteří). Fakt by tam nemohlo být malinkaté místečko pro zastavení..?
0 0
možnosti