Řidiči MHD
Odborář autobusáků opět ukázal,že o provozu tramvají neví vůbec nic.Zapomněl však ve své řeči říci, že nejstarší autobus s kterými jezdí není starší osmi let..Pak také zapomněl říci,že jejich zvýšení platu bylo po jejich stávce.Tramvaje řady T3,pro ty co neznají - ty kulaté s čísly řady 6000 mají roky výroby v šedesátých letech.Tomu odpovídá i vybavení kabiny řidiče.Když porovnáme počet cestujících,které se do vozu vejdou- tramvaj odveze více.Strojvůdci metra zapomněli říci,že když se metro zaplavilo,začali tramvajáci jezdit za ně a jezdí za ně dosud.V popovodňovém provozu nahrazení metra,kterým se vytahovalo Generální ředitelství DP bylo a je převážně na řidičích tramvají.Stejně jako středem města v povrchové MH dopravě jezdí z 90 % řidiči tramvají.Každá část MHD,tedy tramvaje,autobusy i metro má svou nezastupitelnou roli.Když některá zkola- buje,její nahrazení je vždy jen částečné a za cenu vyššího vypětí té ostatní dopravy.A to by si měl uvědomit i DP a vyjádřit to i v platech.Výroky o vyšší nebo nižší hodnotě oprávnění k řízení jednotlivých prostředků MHD jsou hloupé a neodborné.Argumentovat tím,že autobusáci mají mezinárodní řidičský průkaz a řidiči tramvají jen průkaz pro kolejová vozidla platný jen v Praze je hloupost.Obojí jsou zaměstnanci stejného DP a obojí jsou zaměstnáni nikoliv pro mezinárodní provoz,ale pro MHD v Praze!Mimochodem já mám ten mezinárodní řidičský průkaz také.A k němu ten drážní. Doufám,že autobusáci dnes,kdy jezdili po tratích tramvají něco kolem toho pochopili.Ještě na závěr:když dojde ke zpoždění,není problém u autobusů,vůz na přestávku odstavit.A ostatní ho mohou předjet do doby než jemu skončí přestávka.U tramvají, protože jezdí po kolejích je to složitější:musí se najít místo na trati,kam lze vlak odstavit.Pokud dojede na svou konečnou, nemůže říci:neměl jsem přestávku,teď si jí udělám.Z té konečné musí pokračovat v jízdě,aby nezdržoval další vlak.Jediná možnost je odklonit vlak na přestávku mimo JŘ na prázdnou konečnou. Ten,kdo říká,že tramvaj to má jednoduší tím,že jezdí po kolejích neví o tramvajích vůbec nic.I před tramvaje dělají řidiči myšku,nejen před autobusy.Jenže ta tramvaj má na zabrždění delší brzdnou dráhu.Páni autobusáci, vzpomeňte si,kdo vozil cestující,když to na silnicích klouzalo:kde byly koleje jezdily tramvaje a autobusáci zůstali stát na Stírce,ti odvážnější dojeli na roh Holešoviček a Ende.Až bude šéf autobusových odborů chtít o tramvajích mluvit ať se dojde zeptat do některé vozovny,nebo rovnou do tramvajácké školy,ať pak neoblbuje lidi.A proboha ať neříká takovéh pitomosti,jako,že řidiči autobusů dolévají Fridex.Většina tramvajáků má řidičák na auto a fridex umí dolévat také.Když jsem byl na vojně Fridex dolévali dílňáci,nebo voják, který se nehodil na nic jiného.I v ČSAD Fridex doplňují v dílnách,stejně jako oleje.