Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči MHD se hádají, kdo to má těžší

Prudké hádky vypukly mezi řidiči tramvají a autobusů. Řidiči tramvají si stěžují, že mají téměř o dva tisíce méně než jejich kolegové na autobusech, a tvrdí, že v práci to mají stejně těžké jako oni, a proto by lidé měli v obou profesích brát stejné platy. Řidiči tramvají dokonce chtěli kvůli tomu v pondělí stávkovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Herna

Řidiči MHD
   Odborář autobusáků opět ukázal,že o provozu tramvají neví vůbec nic.Zapomněl však ve své řeči říci, že nejstarší autobus s kterými jezdí není starší osmi let..Pak také zapomněl říci,že jejich zvýšení platu bylo po jejich stávce.Tramvaje řady T3,pro ty co neznají - ty kulaté s čísly řady 6000 mají roky výroby v šedesátých letech.Tomu odpovídá i vybavení kabiny řidiče.Když porovnáme počet cestujících,které se do vozu vejdou- tramvaj odveze více.Strojvůdci metra zapomněli říci,že když se metro zaplavilo,začali tramvajáci jezdit za ně a jezdí za ně dosud.V popovodňovém provozu nahrazení metra,kterým se vytahovalo Generální ředitelství DP bylo a je převážně na řidičích tramvají.Stejně jako středem města v povrchové MH dopravě jezdí z 90 % řidiči tramvají.Každá část MHD,tedy tramvaje,autobusy i metro má svou nezastupitelnou roli.Když některá zkola- buje,její nahrazení je vždy jen částečné a za cenu vyššího vypětí té ostatní dopravy.A to by si měl uvědomit i DP a vyjádřit to i v platech.Výroky o vyšší nebo nižší hodnotě oprávnění k řízení jednotlivých prostředků MHD jsou hloupé a neodborné.Argumentovat tím,že autobusáci mají mezinárodní řidičský průkaz a řidiči tramvají jen průkaz pro kolejová vozidla platný jen v Praze je hloupost.Obojí jsou zaměstnanci stejného DP a obojí jsou zaměstnáni nikoliv pro mezinárodní provoz,ale pro MHD v Praze!Mimochodem já mám ten mezinárodní řidičský průkaz také.A k němu ten drážní. Doufám,že autobusáci dnes,kdy jezdili po tratích tramvají něco kolem toho pochopili.Ještě na závěr:když dojde ke zpoždění,není problém u autobusů,vůz na přestávku odstavit.A ostatní ho mohou předjet do doby než jemu skončí přestávka.U tramvají, protože jezdí po kolejích je to složitější:musí se najít místo na trati,kam lze vlak odstavit.Pokud dojede na svou konečnou, nemůže říci:neměl jsem přestávku,teď si jí udělám.Z té konečné musí pokračovat v jízdě,aby nezdržoval další vlak.Jediná možnost je odklonit vlak na přestávku mimo JŘ na prázdnou konečnou. Ten,kdo říká,že tramvaj to má jednoduší tím,že jezdí po kolejích neví o tramvajích vůbec nic.I před tramvaje dělají řidiči myšku,nejen před autobusy.Jenže ta tramvaj má na zabrždění delší brzdnou dráhu.Páni autobusáci, vzpomeňte si,kdo vozil cestující,když to na silnicích klouzalo:kde byly koleje jezdily tramvaje a autobusáci zůstali stát na Stírce,ti odvážnější dojeli na roh Holešoviček a Ende.Až bude šéf autobusových odborů chtít o  tramvajích mluvit ať se dojde zeptat do některé vozovny,nebo rovnou do tramvajácké školy,ať pak neoblbuje lidi.A proboha ať neříká takovéh pitomosti,jako,že řidiči autobusů dolévají Fridex.Většina tramvajáků má řidičák na auto a fridex umí dolévat také.Když jsem byl na vojně Fridex dolévali dílňáci,nebo voják, který se nehodil na nic jiného.I v ČSAD Fridex doplňují v dílnách,stejně jako oleje.   
0/0
3.2.2003 19:18

Radikál

Re: Řidiči MHD oteklej palče
Každej ŠOFÉR autobusu může z fleku dělat taxikáře, v cestovní kanceláři jezdit s autobusem, nebo v zemědělství traktoristu. ŘIDIČ tramvaje nemůže jezdit ani s ještěrkou. Tak kde je ta stejná kvalifikace?
0/0
3.2.2003 22:16

eno

Hádanice
I tyto argumenty potvrzjí to, co napsal psycholog. Obě povolání jsou náročná plus minus stejně, ale pak nepochopím, proč se tramvajáci a autobusáci nesemkli proti metrákům, když tam je to úplně jasné. Jejich platy jsou reliktem ještě z doby, kdy byli proškolování v CCCP a museli být velmi zasloužilí, aby mohli jezdit krtkem a při tom nevyzrazovat státní tajemství o tom, že se jezdi v dlouhém předlouhém tunelu a koleje jsou nataženy každé ráno už v 5:45.
0/0
8.1.2003 11:46

Jakub

Jako důchodci
Dopraváci se chovají jako důchodci, kteří se hádají, čí nemoc, úraz nebo jiný zdravotní nedostatek je horší: tramvaják nestrhne řízení, autobusákovi auto udělá myšku... Pokud budou takhle dál proti argumentovat, vedení DP se jim bude smát do očí, že se nemumí dohodnout ani mezi sebou. Ale síla odborů má být přece v jednotě, ne? Je to jako u každé práce: v něčem má plusy, v něčem nevýhody. Sekretářka sice nemusí v zimě kopat krumpáčem jámu, ale zase má křečové žíly a zadek jak stodolu ;)
0/0
7.1.2003 12:44

Rumburak

Re: Jako důchodci
Jo a kopáč zase nemusí podržet šéfovi
0/0
7.1.2003 21:04

kogo

Aby dali palečníci pokoj!
Tak ať autobusákům ty dva tisíce co mají navíc srazí.Budou mít s tramvajákama stejně a nebudou se hádat.V podstatě všichni budou spokojený :-)
0/0
7.1.2003 8:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.