Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děti budou ve škole déle

Žáci základních škol stráví v lavicích více času než nyní. Ministerstvo školství plánuje rozšíření výuky na prvním i druhém stupni. Dětem tak může přibýt až několik vyučovacích hodin týdně. „Chceme zlepšit vzdělávací podmínky na základních školách a vyrovnat je s možnostmi víceletých gymnázií,“ vysvětluje změnu náměstek ministryně školství Jaroslav Müllner.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ik

zlepsit vzucovani
kdyby radsi vymysleli jak zlepsit vyucovani. chodim na gympl a VUBEC me to nebavi. hodiny sou nudny a vsechno se musime biflovat slovo od slova. taky profesori by potrebovali chodit do skoly a ucit se jak ucit!
0/0
8.1.2003 19:48

mlady clovek

spolecenska objednavka
Tak si tady ctu vase nazory, ale myslim, ze malokdo pochopil, vo co go: je to totiz jasne ucelova zmena na spolecenskou objednavku: rodice jsou vytizeni v praci, deti nema kdo hlidat - sup, co takhle je zavrit do skoly. Vzdyt ucitel to neni nic jineho nez klasicky baby-sitter (no, podle platu je ten ucitel dokonce spis jeste min). A v druhy planu plati to, co tady zaznelo - cilem je z tech deti udelat masu konzumentu, aby prezila slavna kapitalisticka spolecnost. To, ze si nechava rikat demokracie pominu, to je uz dalsi pisnicka...
0/0
8.1.2003 18:55

kom-ex

s dovolením
S dovolením podotýkám: pracuji částečně s dětmi, v rámci tzv.nepovinného předmětu. A tak myslím, že kvantitou se kvalita nikdy nemůže dohodnit. Především by to chtělo učit děti myslet, přemýšlet, uvažovat, samostatně pracovat. Zatím v podstatě biflují, při jisté míře osobních dispozic a píle jsou dobře oznámkovány - a věci v podstatě nerozumí a pro oblast/obor nejsou ani potřebně motivováni. Nejde ovšem jen o můj názor...
0/0
7.1.2003 16:09

metodik Švejk

výsledek šetření
Během svého úporného pátrání jsem zjistil, že za původce problému, který řeší pan náměstek, lze jednoznačně označit Habsburgy.
1. Vyhnali z Čech Jana Ámose Komenského. Díky svým mezinárodním zkušenostem se stal komisařem specialistou pro Evropské národy v otázce školství. To, že se učí v Holandsku (nyní Nizozemsku) tolik hodin, je důsledkem jeho na čas náročné "Školy hrou", kterou propagoval v Čechách. Prostě se s dětma moc mazlil. Když Holanďané zjistili, kolik se v Čechách věnuje dětem času, hned se k nám přiblížili (tehdy se chtěli oni přiblížit k nám). No, a teď to máme zpátky.
2. Nepochopení Marie Terezie. Ta měla tolik dětí, že je nezvládala. Proto jednou v návalu zlosti vykřikla: "A budete chodit do školy parchanti! A všichni! A povinně! Učitele na vás!"
A protože už tehdy byli podržtašky a vlezdoprdelkové, jeden aktivní úředník vypracoval zákon. Tehdy taky, co zákonodárce řekl, zákon byl a co bylo ještě s větším podivem, tehdy se zákony dodržovaly. Tehdy ještě nevydávali výklady, upřesnění a druhý den novelizace (chraň Bůh, že bych chtěl velebit tehdejší zákonodárství).
Další chybou bylo, že obě komory, které Marii kontrolovaly neměly co dělat. Nepřemýšlely, proč soudci nedodržují jejich zákony apod. nebo jestli někoho zbavit imunity. A vydávat zrovna nevylo co. Jak už jsem řekl, staré zákony nebylo potřeba měnit a s hymnou a vlajkou byl každý spokojen.
Takže zákon byl přijat v prvním čtení v plném znění bez připomínek: "Do školy a všichni a povinně. Parchanti."
Takže závěrem, za stav nemůžou komunisti, jak jsem si v některém předchozím článku přečetl, ale Habsburgové.
 
0/0
7.1.2003 13:41

metodik Švejk

Re: výsledek šetření
Malinko se omlouvám za gramatické a v některých podrobnostech možná i faktické chyby. Ale v některých novinách dávají za takovýhle kecy i peníze.
0/0
7.1.2003 13:45

Radule

Učitelé
Dovolte, abych taky trochou přispěla. Uznávám, že učitelská profese je náročné povolání. Být učitelem bylo vždy poslání. Měli mezi žáky autoritu a byli vážení. Dnes, v demokraticky a volněji smýšlející společnosti, je to problém. Není totiž možné, aby učitelky (těch je drtivá většina) ve věku 40 - 60 let (což je také většina) měly u dnešních přechytralých dětí a pubescentů jakoukoliv autoritu. Situace ve třídách se za posledních 12 let rapidně změnila. Děti jsou drzé, sprosté a v mnoha případech vyhrožující. Na něco takového nejsou tehdy (za min. režimu) vystudované učitelky zvyklé. Neumějí s dětmi diskutovat, reagovat na jejich poznámky (někdy vtipně, někdy trochu drsněji). Děti chtějí mít před sebou někoho, kdo jim rozumí, kdo se s nimi občas vyblbne, kdo je ochoten naslouchat, kdo udělá výuku zajímavou. Třeba tím, že věnuje 5 svých vyučovacích hodin přírodopisu svým kolegům na jiné předměty, a pak vyjede na celé dopoledne s dětmi do ZOO, odkud si odnesou mnohem více než z tupého biflování z učebnic. Vše záleží na domluvě. Nejsem učitelka a taky svá školní léta mám už dávno za sebou.
 
0/0
7.1.2003 12:55

PT

Re: Učitelé
Já jsem student 4. ročníku pedagogiky na UK - konkretne na FTVS a PřF - (aprobace Zeměpis - TV) - a problem je, že nás "učej učit" dost podobně jak to dělaj právě tyhle 40-60 - ti leté ženské, co dnes učí. A většina našich vysokoškolských učitelů nás učí přesně tímhle stylem ... - takže my se něco nadrtíme a po zkoušce zase rychle zapomeneme.
0/0
7.1.2003 20:37

!!!

Re: Re: Učitelé
tak tobě svý haranty nesvjeřím-šmarjájosef???
0/0
7.1.2003 20:41

táta

typ na předmět
Hodiny by se měly přidat do kreslení. Důvod? Na jedné jazykové škole v Plzni pravidelně nestíhala většina dětí 5. třídy v době vyučování dodělat obrázky (jedná se o jednu paní učitelku). Děti trávily 2 až 4 hodiny doděláváním doma. Navrhuji přidat 3 hodiny kreslení. Kdyby se zrušil tělocvik, ještě by se ušetřilo na výdajích za tělocvičny a mohlo by se kreslit celý týden.
0/0
7.1.2003 11:31

Posleda

Zase jeden zavádějící článek k excitaci emocí
Autorka článku začíná navazovat na "nejlepší " tradice své kdysi předchůdkyně v MFD Vlaďky Kučerové. Píše o problematice školství, aniž by si zjišťovala alespoň základní údaje.
Odkud bere paní redaktorka údaje o počtu hodin v zahraničí? Co srovnává? Píše o počtech hodin na základní škole. "Holanďané" v Nizozemsku mají  základní školu sice osmiletou, ale žáci do ní chodí od cca 4 do 12 let věku (přičemž 1.a 2. třída je jako v naší MŠ, ale s tím rozdílem, že se "žáci" sejdou mezi 8-9 hodinou a v poledne jdou domů na oběd a již se nevrací). Od 12 let jsou Nizozemci již na střední škole s diferencovaným učebním plánem. Odkud tedy vzala redaktorka údaj o 983 hodinách?
Ale ono vůbec - co je to za údaj, že náš žák stráví ve škole ročně 855 hodin? Průměrně? Prvňák, páťák, osmák nebo oktaván? Jsou to vyučovací hodiny nebo hodiny celkem? Navíc český žák stráví ve škole ročně cca 190 pracovních dnů. Při 855 (vyučovacích) hodinách to dává 4,5 hodiny/den a 22,5 hodin na týden. To má vyučovací plán cca 2. třídy ZŠ! Co je to tedy za údaje
Druhá otázka je důvod zvyšování. Proč se pí redaktorka nezajímala o to, proč se nyní mají počty hodin žákům zvyšovat, když před cca 7 lety  naopak MŠMT z důvodu "přetíženosti" žáků učební plány jednotlivým ročníkům o 1-2 hodiny snižovalo? Žáci už nejsou přetížení? Pan náměstek Müllner by zcela jistě znal odpověď - vždyť nejen kdysi učil, ale dělal i školního inspektora!
Jinak nejsem v zásadě proti zvyšování počtu hodin ve škole - pokud se ale zásadně změní systém výuky (alespoň na 2. stupni ZŠ).
Pokud nebudou žáci dostávat drilové úkoly hodné "cvičených opičáků" (např. v zeměpise překreslovat do sešitu z učebnice obrázky zemských polokoulí, v přírodopise překreslovat obrázky buněk) a pokud dostanou úkol k samostatnému vyhledávání informací, tak že se k nim všichni bez problémů dostanou, t.j že ve škole bude alespoň dostatečně přístupná knihovna s encyklopediemi, když už ne s internetem). A pokud nebudou dostávat během z řady předmětů úkoly na prázdniny. Nedej bože, aby je chtěli třeba celé strávit odpočinkem někde mimo domov! Pokud by se tedy měl zvyšovat počet hodin a při tom by nadále žáci dostávali sáhodlouhé domácí úkoly i z technických prací (přičemž na nářadí si prakticky za půlrok nesáhnou!), jsem zásadně proti.
(Jinak uvedené příklady z "praxe" nejsou z nějaké "zaostalé" vesnické školy, ale z velké pražské, nota bene "fakultní". Ta školní knihovnu samozřejmě má, ale přístupnou jednou týdně cca 2 hodiny)
0/0
7.1.2003 11:11

Mr.Cinder

Reakce na clanek Vice hodin? Proc ne?
Je to pekne ze tu nekdo preje skolakum vice hodin, ale z jeho clanku jsem vycettl, ze byl neco jako genialni dite, nemusel se ucit a prosel skolu s vyznamenanim, ale mozna si neuvedomuje, ze jsou i deti, ktere nejsou tak chytre a nejde jim uceni tak rychle a musi se ucit i doma a po ukonceni vyucovani se chodi jeste ptat kantoru napr. jak se deli, ze tomu neozumi, atd. ne ze bych byl ten pripad ale na nasi skole byla vetsina takovych skolaku a ucili se, davali v hodinach pozor ale stejne tomu nerozumneli.
0/0
7.1.2003 10:11

Homer

Vice hodin na vetsi memmorovani a sprtani
Jen tak dal. jeste vice do nich perte informace na sprtani, at zapomenou myslet a stanou se z nich dokonali prislusnici konzumniho stada
0/0
7.1.2003 10:07

Míra B.

Re: Vice hodin na vetsi memmorovani a sprtani
A vo to de. A odevzdat státu prachy. A bejt rád za každou dotaci. A že mě někdo provede životem do důchodu. O tom jsem snil už když jsem se v šestý třídě v dějáku učil o prvobytně pospolný společnosti. Nejlepší úlovky patří náčelníkovi a on mě za to ochrání před nebezpečím.
0/0
7.1.2003 10:29

Míra B.

výborně
Už jsem si říkal, že se dlouho nic nepodniklo ve školství. Výborné novoroční předsevzetí. Aspoň bude za rok zase kde ubírat. Pan náměstek určitě zůstával dlouho po škole. Není nad zdravý selský rozum.
A pak že paní ministryně Buzková nerozumí školství. Naprosto přesně pochopila jaké spolupracovníky má pod sebou. Že ani ze svého postu se školstvím nic nenadělá. Já bych si taky nenechal kecat do toho, kam dát své dítě do školy.
0/0
7.1.2003 9:57

Halíř

Jsou důležitější problémy
V první řadě by se měla vláda postarat o to, aby vytvořila slušný podmínky pro učitele, aby ve školách učili kvalifikovaný lidi s využitím moderních vyučovacích metod. Pokud bude školství vypadat jako doposud, je každá hodina navíc pro naše děti ztrátou času. čus
0/0
7.1.2003 9:32

propadlík

to nemá smysl
ať přidáte třeba 100h týdně, tak stejně - kdo se bude chtět učit, ten se učit bude a flákači se stejně budou flákat dál.
Základní i střední škola je pouze na prožití pěkných zážitků, prvních lásek a hlavně - kopy zábavy.
To pravé ořechové přijde až na vysoký, takže nechte děti žít - kdo je chytrej, ten nemusí do školy chodit třeba vůbec.
0/0
7.1.2003 9:07

náměstek ministryně školství Jaroslav Müllner

Re: to nemá smysl
Vážený pane, sděluji Vám, že v mém návrhu není přidat hodiny, ale naopak ubrat. Paní Jana Blažková nesprávně pochopila můj záměr. Budu po idnes požadovat důraznou omluvu za napsání takového nesmyslu. Moje krédo je kvalita a zase kvalita.
0/0
7.1.2003 9:50

HaHa

Re: Re: to nemá smysl
Pokud vubec lze vylozit navrh na snizeni hodin tak, jak to bylo uvedeno v clanku, pak je asi Vas navrh stejne kvalitni jako naprosta vetsina navrhu generovanych MSMT. Mozna byste se s nami mohl o tuto perlu podelit (link by stacil). Na oficialnich strankach MSMT to je asi velmi dobre maskovane. Takhle se tu muzete bavit do aleluja a informacni hodnota je stale nulova.
0/0
7.1.2003 12:32

náměstek

Re: Re: Re: to nemá smysl
Nechci tě zklamat, ale nepochopil jsi ironii mýho blbýho pokusu o vtip
0/0
7.1.2003 13:13

náměstek

Re: Re: Re: Re: to nemá smysl
Radši ještě pro jistotu. Nejsem náměstek žádný ministryně
0/0
7.1.2003 13:17

HaHa

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
7.1.2003 22:52

Highlander

reforma ZŠ
Na základní škole by se děti měly hlavně naučit se učit. Ne jen tupě se biflovat, ale spíš naučit se vyhledávat si informace, pracovat s nimi, dávat si je do souvislostí, naučit se jak samostatné práci tak práci v týmu. A proto s učitelem národů Komenským volám : ŠKOLA HROU !!!!!!!!! Jak se zdá, jinde ve světě to už dávno pochopili, jen v Komenského rodné zemi stále přetrvává starý zapšklý rakousko-uherský školský model, fuj.  Tož tak.
0/0
7.1.2003 9:06

barbudo

Re: reforma ZŠ
Děti by na ZŠ především měly zjistit, že poznávání je největší dobrodružství, že je to především ohromná zábava. Je mi hrozně líto, že dnešní děti nemohou zažít to krásné, co jsem ve škole zažil já (i když se na mne ze zde šklebil černobílý Tonda Novotný). Snad všechny prvoky z učebnice přírodopisu jsem znal osobně, mikroskop pro nás nebyl jen cizí slovo, v hodinách chemie jsme dělali všechny pokusy z učebnice a mnoho jiných, včetně vyvolávání fotografií. Ve specializované učebně fyziky s rozvodem 12V do každé lavice jsme ze stavebnic stavěli elektromotorky a jednoduché obvody. Když to šlo tehdy v mé rodné pohraniční světařiti, proč to nejde dnes, v době multimediální?
0/0
7.1.2003 10:38

rodič

obrat o 180°
Včera byl v MF Dnes článek o fyzice a o němčině na školách. Pokus o přidání hodin na školách je poněkud v rozporu s míněním včerejších "expertů". Copak asi ředitelé budou vymejšlet za předměty. Zřejmě přidají němčinu a fyziku. Aby mi idnes článek nevymazal, sprosté výrazy nahrazuji pípáním. Jsou to píp, píp, píp a píp. Jo, ještě jsem si vzpomněl a píp. To se z toho děti píp. A my taky. Začíná se ze mě stávat Euroskeptik. Vždycky, když lezeme EU do píp, stojí to za píp. Doufám, že za dva roky nebudeme shánět dětem školní uniformy.
0/0
7.1.2003 8:24

Rodič´ (s čarou)

Re: obrat o 180°
Uniformy chci! A taky internátní celoroční ústavy typu Hogwarts!! Slyšel jste něco o tom, že by Mudlové museli sedět s dětma nad úkolama, jejichž zadání často rozumí jenom otitulovanej autor??
0/0
7.1.2003 15:45

kuba

Vice hodin? Proc ne?
No nemyslim si ze by zaci zakladnich skol byli nejak pretezovani. Ja osobne jsem mel tolik volna, ze kdybych si mohl vzit i druhy jazyk ani bych to nepoznal. Nemel jsem potrebu se ucit ani na gymnaziu a to jsem mel vetsinou vyznamenani. Zacal jsem az na vysce. Takze kdyz zakum neco prihodi, jako napr jazyky nebo informatiku, je to jen dobre protoze na stredni skole budou mit o to lehci zivot. Jen budou travit o neco vic casu ve skole a nebudou doma v jednu ale ve dve. Taky nazory, ze se budou muset vic biflovat jsou uplne mimo. Vzdyt pokud ve vyuce jazyku pridaji hodinu konverzace, tak na tu se ucit nic nemusi a kdyz se prida hodina cviceni na pocitaci tak se taky nezvysi zatez na domaci pripravu. A to mi verte, ze hodina konverzace v cizim jazyce vyda za tyden gramatiky. Velkou roli tu ovsem taky hraje kvalita vyuky, protoze pokud je ucitel pouze jen o lekci pred zaky, tak vyuka nema smysl.
0/0
7.1.2003 8:21

rodič

Re: Vice hodin? Proc ne?
Nevím, kolik ti je a co jsi měl za zájmy ve volném čase. Mojí dceři bude 14 let, chodí na 8 letý gympl, s učením to rozhodně nepřehání a stejně moc volného času nemá. Chodí 4 x týdně na volejbal, jednou týdně do hudebky (to je ten 5. den) a je to tak na hraně.
Já předpokládám, že pokud máš na vzdělání takový názor, jaký máš, nepotřebuješ, aby tě Špidlovci tahali za ručičku. A pokud má někdo o něco zájem, tak si vybere příslušný kroužek a vedoucího sám a nemusí mu to předepisovat ředitel. Kdo to bude na školách učit. Přeučený ruštináři, středoškoláci a důchodci (trošku teď přeháním, ale jen trošku). A "matematici" do sebe budou pořád hustit teorii gramatiky a "humaniťáci" technické předměty. Proto se mi nelíbí, že chce někdo zase řešit problémy kvantitou a ne kvalitou.
Nerad bych se opakoval, většinu ostatních článků jsem zatím nečetl. Ale zatím se mi to jeví tak, že se těch soudruhů nikdy nezbavíme a bude to opravdu "Na věčné časy".
Pokud máš zájem, přečti si názory ve včerejším článku o fyzice a němčině. Docela se tahle dvě témata sešla.
Jinak s tebou souhlasím, jazyky se nikomu neztratí. Ale přidáním x počtu hodin ve škole se nic nevyřeší.
0/0
7.1.2003 8:43

kuba

Re: Re: Vice hodin? Proc ne?
No ja jsem timhle prispevkem chtel rict, ze by se mela zvysit jazykova i pocitacova gramotnost plosne u nas v republice, protoze se nestacim divit, kdyz se bavim s par znamyma ze zakladky jak jsou uplne mimo co se tyce jazyku i pocitacu. Podle me je to nutnost protoze stale vic jsou i na remesla potreba lidi, kteri umi s pocitacem, protoze i nejaka obrabeci masina v sobe ma neco jako graficke prostredi (ne li primo prumyslove PC) a pokud se nekdo vyuci tak si nedelam iluze ze by vubec kdy k pocitacum pricuchl. No pak je z neho nezamestnanej a stoji stat dalsi penize co utrati za rekvalifikaci. A nemyslim si ze pro ty chytrejsi deti to bude nejaka vetsi zatez i kdyz uz nejake ty konicky maji. Vzdyt se tu jedna max o tri hodiny tydne! Ale souhlasim s tim ze to nema smysl, pokud to budou ucit nejaci naprosto neschopni pedagogove.
0/0
7.1.2003 9:46

Míra B.

Re: Re: Re: Vice hodin? Proc ne?
Nechci aby to vypadalo, že s tebou z principu nesouhlasím. To v žádném případě, myslím naopak, že nám jde o stejnou věc. Ale jenom v kantorech bych to taky neviděl. Mám mezi nimi dost známých a znám tedy i pohled z jejich strany.
Pro ně je šéf ředitel, ten zas dělá, co mu řeknou inspektoři, ti zas mají nad sebou experty metodiky a tak dále až na ministerstvo. Nejvyšší patra této struktury je směs diletantů a lidí na teplých místečkách (nerad bych se dotkl vyjímek).
Takže jak asi vypadá dole učitel, když zafunguje zákon padajícího lejna (je to stejnej zákon jako padajícího h..., jen jsem nechtěl, aby mi příspěvek vymazali)
0/0
7.1.2003 10:08

kuba

Re: Re: Re: Re: Vice hodin? Proc ne?
Jo souhlas, ti mladi si nebudou trhat nervy jeste s nadrizenyma a jdou nekam jinam a ti stari, ktere meli uz davno vystridat tam musi tvrdnout a presluhovat i deset let. Vim to z vlastni zkusenosti a s takovymi pedagogy opravdu nema asi smysl zvysovat pocet hodin. Je to ovsem bida, protoze nas narod dost zacina zaostavat. Byl jsem na stazi ve statech a vim jak jak jsou na tom ve vyberovych vysokych skolach. O takovych mericich laboratorich a pocitacovych ucebnach si muzem nechat jen zdat. A lidi, kteri tam maji kvalitni (ne statni;) stredni skolu mnohdy v danem oboru predci naseho vysokoskolaka!! Proto by meli lidi zacit s ucenim driv. Hlavne ale osnovy musi za neco stat!
0/0
7.1.2003 10:19

Posleda

Re: Tvá dcera nemá dost volného času?
Nějak začátku této reakce nerozumím. Tvá dcera chodí 4x týdně na volejbal a 5. den do hudebky a nemá dost volného času? A v jakém čase tyto činnosti vykonává? Místo školní docházky?
Nebo to vůbec nejsou její zájmy, chodí tam kvůli tobě jen z "musu" a i ty to tedy bereš jako její povinnost a nikoli činnost na vyplnění volného času? Kolik volného času by měla, kdyby na volejbal nechodila? Stejně. Je by ho trávila možná méně smysluplným způsobem....
0/0
7.1.2003 10:22

rodič

Re: Re: Tvá dcera nemá dost volného času?
Školu považuji za zaměstnání dětí a přípravu pro život. Ale samotná škola nestačí. Přípravou pro život je i to, jak děti využijí čas po škole. Pokud dcera něco chce dělat dobrovolně a pořádně, nepovažuji ani volejbal za volný čas, protože mu musí přizpůsobit svůj životní styl. Musí pochopit, že trenérka, která jim hodně obětuje, i ostatní spoluhráčky si zaslouží, aby i ke sportu (svému hobby ve svém "volném" čase)  přistoupila zodpovědně.  Proto považuji za její "volný čas" až dobu po škole a jejích dobrovolných aktivitách. Nechci, aby jí někdo direktivně určoval, co má dělat a jak to má dělat převážnou dobu její přípravy pro život. Nebudu polemizovat, jestli je to správný názor, ani to nevím, ale domnívám se, že je to její právo svobodné volby. Dospělí by měli dětem zkusit víc poradit než je rovnou k něčemu nutit. A taky tady netvrdím, že to já osobně dokážu.
0/0
7.1.2003 11:04

Posleda

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
7.1.2003 11:29

rodič

Re: Re: Re: Re: Tvá dcera nemá dost volného času?
Nechci se s tebou přít, co je to volný čas. Jen jsem ti chtěl vysvětlit, jak jsem to myslel.
A pokud jde o to, jestli někdo má nebo nemá šanci, tak je to hlavně jeho problém a musí ho nějak vyřešit (nebo se na něj vykašlat). Ale hlavně dobrovolně a podle sebe!!! Neměl by se mu do toho nikdo plést direktivně. Howgh.
0/0
7.1.2003 11:44

Posleda

Re: příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
Mohl by mi prosím někdo sdělit, který z uvedených výrazů byl natolik nepatřičný, že bylo třeba celý příspěvek zrušit? posleda@post.cz
Nejsem si totiž vědom žádného takového
Nebo snad některý z mých obratů byl "politicky nekorektní"? Ale já se nevyjadřoval ani k Afroameričanům, ani k našim snědším spoluobčanům, ani k menšinám!
A sprostými výrazy šetřím i běžné mluvě, v písemném projevu je už vůbec nepoužívám (tedy ani v příspěvcích na internetu)!
Ověřit lze výše.
Milé iDnes, nepřehániíte to trochu
 
0/0
7.1.2003 16:12

rodič

Re: Re: Tvá dcera nemá dost volného času?
Promiň, neodpověděl jsem ti na otázku. Z musu to nedělá. Naopak, její volejbal naší rodině hodně komplikuje život. Domnívám se, že pokud bych byl jako pan náměstek, že bych jí ho zakázal.
0/0
7.1.2003 11:11

Tom

co takhle
Co takhle nejprve definovat podrobne osnovy, srovnavaci testy pro kazdy rocnik, kvalifikacni testy ucitelu  a na zaklade toho rict, kolik hodin na to potrebuji?
0/0
7.1.2003 8:21

Renata

opacny nazor
Od mych skolnich dob se sice zmenil rezim a o dnesnim zakladnim skolstvi nevim nic, ale nebrala bych to zase tak negativne. Berte to treba tak, ze povinne oducitelne mnozstvi znalosti se rozmelni do vice hodin, cimz pokrokovejsi ucitele budou moci do vyucovani zaradit metody, kdy zak je v hodine aktivnejsi a hodina ho tak zacne vic bavit. Navic hodiny typu diskuze o EU, diskuze o drogach, o lidskych pravech .... by mohly byt docela odpocinkove hodiny a mohly by deti vychovavat k samostatnemu mysleni.
0/0
7.1.2003 7:43

Lumík

Učitelé
Asi každý, kdo má děti, přišel do staku s učiteli. A zde je ten problém - dokud se zcelka nevymění učitelé a nezačne se vzdělávat jinak, pak to nemá význam.
0/0
7.1.2003 7:32

Libor

Kvantita
nemusí být ještě kvalita. Nejprve je třeba zvýšit kvalitu stávající výuky, potom uvažovat o jejím rozšíření.
0/0
7.1.2003 6:42

Morrest

Realita
Tak se rodí méně dětí paní Müllerová.
Učitelů je pořád dost a už i tak nízký pracovní úvazek se musí plnit. Což takhle přidat vyučovací hodiny. My si to tam nějak odsedíme, vdyť ty děti tu školu milujou, tak tam budou trávit více času.
Proboha, kde to žijou
0/0
7.1.2003 6:33

michal

Re: Realita
Sorry, ale tohle prostě není pravda. Minimálně v Praze a okolí je kvalifikovaných učitelů v produktivním (= ne v důchodovém) věku zoufalý nedostatek, a to už nemluvím o kvalitě. Neznám školu, kde by všichni učitelé byli kvalifikovaní a kde neučí ani jeden důchodce. Tohle ten důvod určitě není, školství je naopak jedna z oblastí, kde (aspoň v Praze) NEJSOU LIDI! Pokud by platilo VÍCE HODIN = MÉNĚ ÚKOLŮ, byl by to pokrok. Vrtá mi ale hlavou, kde na to vezmou? Mimochodem, tahle změna určitě NENÍ v zájmu učitelů - na stejný balík peněz jich najednou bude víc. Nepřipadá mi teda spravedlivé se ZA TOHLE navážet zrovna do nich.
0/0
7.1.2003 8:32

...

Pro evropska propaganda
"Vyuka o Evropske unii" ? Muze mi nekdo vysvetlit co to bude? To se deti asi dozvi jak je evropska unie dobra a bezchybna stejne jako se to rika ted v Obcanske vychove akorat to budou mit posvecene z ministerstva a budou na to mit vic casu.
0/0
7.1.2003 6:29

Thyronx

Ceske skolstvi je na ceste dolu...
Neni o tom pochyb a tim ze zakum pridaji hodiny a pocet domacich ukolu ktere nemohou studenti vypracovat jinak nez sedenim nad ukoly do pozdni noci ci biflovanim.. se uroven skolstvi a znalosti studentu nezvysi.Stale jsou zastarale ucebni osnovy... technicka i personalni nepripravenost skol, nizke platy ucitelu, a jejich nezajem o osobni problemy zaku,sikana na skolach - snad nejhorsi v EU a nakonec i ministryne skolstvi ktera nema ve skolstvi zadne znalosti. Ano tahle vlada dela vsecko krecovite.
Deti budou ve skole dele... snadno se to rekne i provede.Udelal nekdo nekdy pruzkum, kolik casu ma prumerne dite na svoji osobni zabavu a mimoskolni cinnost? Asi tezko,protoze o deti tu nakonec nejde. Jde o vysledky a DITE TO JE JEN VEC! DITETI SE JEN NARIDI! DITE V CR NEZNAMENA NIC! UCITEL SI NA SVUJ VOLNY CAS SAHNOUT NENECHA! DITE MUSI!!!!!!Blahopreji tomuhle zoufalemu ministerstvu skolstvi.
0/0
7.1.2003 4:37

byvaly pedagog

Re: Ceske skolstvi je na ceste dolu...
Je zajimave sledovat vykriky o volnem case ucitelu. Proc jsou ale ve skolach, predevsim zakladnich, takovi ucitele? Kdyz je to tak vyhodne, proc se o ta mista lidi nebiji? Proc potom je na ZS vice nez 50% nekvalifikovanych ucitelu nebo duchodcu, resp. duchodkyn? Myslim si, ze clovek po 18 letech vzdelavani od ZS po VS, ktere neni jiz dlouho zadarmo ( spocital si nekdo, kolik musi rodice dat ze sve kapsy na sve dite na vysoke skole? ), ma trochu jine predstavy o tom, na kolik si sebe ceni. Jak pravil klasik, preji vam kolego, aby vase nadseni nebylo zchlazeno vysi prvniho platu. Reci o prumernych vydelcich ve skolstvi maji ke skutecnosti tak daleko, jako celostatni prumerna mzda k vydelku naproste vetsiny lidi. Sam jsem ve skolstvi vydrzel neco pres rok a vzdal jsem to. Neni to vsak jen o penezich, ale i o nervech s "demokraticky" vychovavanou mladezi. Aktualni priklad: zak si stezoval na ucitelku, ze ho sexualne obtezuje, protoze mu v hodine rukou otocila hlavu smerem k tabuli.
0/0
7.1.2003 8:47

Zajic

Sikanovani skolnich deti byrokraty. Vyuku nelze merit na hodiny ale na kvalitu nauceneho.
K tomu je potreba vynikajich pedagogu, a tech mame jen hrstku. Vysoke skoly produkuji ucitele nepripravene na vyuku. Chybi i jejich profesionalni zajem - skutecni ucitele berou praci jako profesionalni karieru na cely zivot, jejich cilem je studenty neco naucit a pripravit pro prakticky zivot. Takoveto "priblizovani se EU je byrokraticka sikana celych generaci zaku. Je to stale ten totalitni zpusob zivota prezivajici v nasi zemi.
0/0
7.1.2003 3:01

Poplatník

Re: Sikanovani skolnich deti byrokraty. Vyuku nelze merit na hodiny ale na kvalitu nauceneho.
Souhlasím s "normou naučeného" a ještě bych přidala potřebu učit děti "se učit". To se nikde nedělá. Pokud je na každé škole jeden Pedagog (záměrně píši s velkým P), tak je to málo a realita je, bohužel, jiná. A pokud tohle má být snaha omezit "lajdání" bez cíle v odpoledních hodinách, tak to se přeci dělá ale úplně jinak. Zájmy je nutno v dětech podporovat a ne jim je vnucovat. Sumárně hoďka týdně ty větší děti nezabije, ale obávám se, že jim přibydou nepodstatné předměty a stejně to bude totálně zabitý čas. A nařídit, co by se mělo v tyto hodiny navíc učit - jazyky, počítače, rétorika... - je krok zpět (mimochodem, jak to bude s "novými kantory" a platy?). když to shrnu - krámy budou mít nařízenou otvírací dobu, nemocenskou bude platit zaměstnavatel, děti budou ve škole (zbytečně - jsem skeptik) déle... co ještě přibude za socialistickou botu?
0/0
7.1.2003 8:56

Jan

Kupředu levá ...
Stejně jako komunisti, tak socialisti se snaží mít děti pod "kontrolou" ve školách. Všechno a všem organizovat, vždyť přece skorobozi socialisté ví co je pro nás dobrého! A všichni musí co nejvíce pracovat. I děti, byť po svém. Vzpomínám si jak za mé školní docházky (realsocialismus) člověk seděl 3x týdně celý den ve škole do půl páté a pak doma měl ještě dělat úkoly. V osmé třídě, když nám to už lezlo krkem, jsme to jednou s kamarády spočítali: školní docházka včetně úkolů a učení (skoro každý kantor nám říkal jak dlouho se každý den máme učit ten jeho předmět) vycházela v průměru na 11,5 hodiny denně. A o víkendech v průměru 6 hodin za den. Je jasné, že jsme to nedělali. Ale z toho je vidět: 1. požadavky kantorů na děti nebyly reálné (děti měly pracovat víc hodin jak dospělí. 2. pokud by se míra vědění automaticky zvedala s počtem vyučovacích hodin, tak náš národ za socialismu by musel být národem géniů A myslíte si, že vyučovací systém a učitelé jsou dnes jiní? Jak vidím u svých dětí co se učí, tak ani náhodou není upřednostňováno tvůrčí myšlení, ale jen hloupé a byrokratické biflování! Jsem přesvědčen, že dněšní učitelstvo si své platy nezaslouží (a na jeho zvýšení nemá právo ani pomyslet). Proč si máme platit tak nekvalitní služby pro naše děti?? Ať nabídnou lepší služby a pak za ně žádají vyšší honoráře.
To jsem se rozepsal... , ale štve mě trápení dětí ve školách, které je skoro úplně k ničemu. Učení pro praxi a život to určitě není.
0/0
7.1.2003 2:38

Radim

Re: Kupředu levá ...
Chtěl jsem k tomu článku něco napsat...ale nemá to smysl, tenhle příspěvek do diskuse mi mluví z duše. Souhlasím s ním ve všem. Je to děs, nechávat děti sedět ve školách ještě o pár hodin víc a tím i nutit je poslouchat nekvalitní výkony učitelů. Právě při kvalitě učitelů to totiž nepovede vůbec k ničemu, jen se jim ubere volný čas.
Mimochodem - kde se asi vezmou peníze na to, aby se učitelům zaplatily vyšší úvazky? Celé je to zase pěkně nedomyšlené, jako většina toho co naše skvělá vláda pod vedením úžasného a inteligentního předsedy dělá.
0/0
7.1.2003 6:47

Pozorovatel

Re: Re: Kupředu levá ...
Vsechno mi to pripada jako masova politika CSSD: Dejme vice prace ucitelum a oni nam daji vice hlasu ve volbach a my tim padem vice oskubeme danoveho poplatnika (rozumej toho bohateho) a nastrkame si to do vlastnich kapes! Vse ostatni je jen kamuflaz!
A proc to skvele ministerstvo neudela pruzkum u zaku, jak jsou spokojeni s vyukou, co by chteli zlepsit, zmenit a podobne? Coz tak usporadat soutez ucitelu? At uci tridu jeden den jeden ucitel a pomoci testu vyhodnoti efektivitu sve cinnosti a druhy den at uci nejaky jiny a tak cely tyden. A at se pak zeptaji deti, ktery zpusob vyucovani jim nejvic vyhovuje. Ze na to neni cas? Cas by se nasel ale vule a chut se asi nejak nedostava.
Chce to nabidku a ne vnucovany monopol. Jedna vec je obsah vyucovani a druha vec je, zpusob vyucovani.
Myslite, ze burani by meli rozhodovat o vzdelani? Jestli ano, tak se podivejte, kde jsme ted a kde je EU. Komensky se v hrobu obraci (jeste, ze je tak daleko). 
0/0
7.1.2003 7:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.