Diskuze

V Tel Avivu zabíjely exploze

Blízkovýchodní konflikt se opět rozhořel naplno. V izraelském Tel Avivu odpálili dva sebevražední útočníci nálože poblíž autobusové zastávky. Počet mrtvých neustále stoupá. Nejnovější bilance mluví o 22 obětech a více než stovce zraněných. Několik lidí je stále v kritickém stavu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dialog

8. 1. 2003 17:04
Boj palestinského lidu je i naším bojem
Území obývané po staletí Palestin bylo v roce 1947 na základě rezoluce OSN č. 181 uměle rozděleno bez ohledu na obyvatelstvo Palestiny a bez jakéhokoliv jednání s ním na dva státy - Palestinu a Izrael. V té době vlastnili Izraelci v Palestině je 7 % území a tvořili 17 % obyvatel. Přes tyto skutečnosti bylo rezolucí přiděleno Izraeli 57 % území Palestiny, která obdržela pouze 43 % svého původního území. Palestinci a Arabové nesouhlasili s touto rezolucí. Izrael odpověděl otevřenou agresí. V roce 1948 bylo Izraelem z Palestiny vypuzeno 800 000 Palestinců. Do dnešní doby byly nuceny z Izraelem okupovaného území Palestiny uprchnout čtyři milióny Palestinců. Takový je jeden z výsledků politiky mezinárodního společenství dirigovaného "demokratickými" kruhy USA podporovanými lžidemokratickými politiky a vládami dalších zemí, halícími se do jimi zprofanovaného hesla o lidských právech.
Nestoudnost reakční izraelské vládnoucí kliky se projevovala v tom, že zcela jednostranně násilím okupovala postupně další a další palestinské území, kde vzápětí prováděla rozsáhlou bytovou výstavbu. Od roku 1948 do r. 1967 okupoval Izrael prakticky celou Palestinu. V roce 1967 byla přijata Radou bezpečnosti OSN rezoluce č. 242, kterou bylo Izraeli uloženo, aby stáhl svoje ozbrojené síly zejména z pásma Gazy a východního Jeruzaléma. Přitom však již Palestincům bylo přiznáno pouze 22 % původního území. Za 34 let Izrael rezoluce OSN nesplnil. Mezinárodní společenství tolerovalo a do dneška toleruje násilnou okupaci palestinského území.
Přes nejrůznější jednání a podpisy dohod v Madridu, v Camp Davidu, ve Washingtonu, nedošlo ze strany Izraele k řešení sporných otázek podle dohod.
V roce 1994 byla podepsána dohoda v Oslo. Na jejím základě měly být vyřešeny problémy týkající se Palestiny. V první fázi měl Izrael stáhnout z měst Gazy a Jericha svá vojska. Během dalších tří let měl tato vojska stáhnout z 90 % palestinského území (ovšem již jen z oněch 22 % původního území). Dále měl propustit všechny zajatce. Izrael stáhl vojska z pouhé pětiny onoho území. Nezačal plnit ani závazek, že zastaví další osídlování okupovaných území. Naopak od r. 1993 s osídlováním pokračoval a během dvou let tam postavil 30 000 bytů. V závěrečné fázi se mělo jednat o statutu města Jeruzaléma. Realizace této dohody měla být skončena v roce 1998. Tak se ovšem nestalo.
Během osmi posledních let se v Izraeli vystřídalo pět vlád. Každý z nich prohlásila, že neuznává dohody z dřívější doby! Přitom v čele těchto vlád byli a jsou takoví válečníci jako Barak, který se osobně zúčastnil zabíjení desítek Palestinců, a Šaron, který sám zmasakroval tisíce Palestinců.
Izrael navíc ovládá celý vzdušný prostor, hraniční přechody, silnice atd. Nezbývá tedy, aby Palestinci pokračovali v intenzivním lidovém povstání proti okupantům. Izrael disponuje plně vyzbrojenou armádou, Palestinci mají pouze svoji policii. Mohou se proti okupantům bránit jen kameny, zatímco Izraelci proti nim používají samopaly, tanky atd. Přitom mají tu drzost, že označují Palestince za teroristy. Jenže otázka stojí takto: Co je okupant, který střílí do lidí ve srovnání s člověkem, který na něj hází kámen? Co je větším terorismem na národu než okupace?
Z celého vývoje dění na palestinském území od konce 2. světové války je jednoznačně patrno, že Izrael plní v této oblasti roli amerického provokatéra a četníka, že zcela bezohledně každodenně porušuje nezadatelná práva Palestinců. "Pomoc" USA spočívá v tom, že fakticky ponechávají desítky let Izraeli volnou ruku v postupu proti Palestincům. Stejně tak jako v ostatním světě tvrdě, vojenskou silou potírají jakýkoliv projev směřující ke svobodě či osvobození se od závislosti na nich. Nejde jim o to, aby ve světě vládla demokracie, nýbrž pouze jejich špinavá bota.
0 0
možnosti

Pilat

6. 1. 2003 17:58
Kdo komu prodaval zbrane je irelevantni
Valasko si vytvorilo "Kralovstvi" ok to je recese ale predstav si ze by teroristickou cinnosti chteli svuj stat( to prave zide v palestine delali pred vznikem israele). OSN by jimto priklepla a pak by zacali okupovat celou moravu a pak cechy a slovensko na zaklade nejake historicke bajky o Ondrasovi ktery pozehnam zbojnicil po celych cechach. Tobe by se to libilo? Kdyz si to predstavis tak je to smesne ze. 
0 0
možnosti

mašek

6. 1. 2003 10:40
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Jerzy =PL

6. 1. 2003 8:41
nevite co je pro vas dobre?
Budu se snazit napsat to w cestine.
Podle meho nazoru, mladi lide w CR nejsou dobre informovani o cinnosti vlady. Z obdobnym problemem jste se setkali pri rerferendum- proti, nebo za vstupem do NATO. A ted jste jste spokojeni z pusobeni vese armady w strukturach vyse jmenovane organizace!?. Fandim CR ,a doufam ze  s hlasovanim za vstupem do EU nebude problemu. Valka a terroristicke utoki v Israelu budou trvat jeste min. 100 let obdobne jak v Irsku, neni to dobre pro Evropu. 
0 0
možnosti

youdi

5. 1. 2003 22:55
EU
NO JO, TAK TO ME ZATIM NENAPADLO, ZE VLASTNE I JA BUDU ZE SVYCH DANI SPONZOROVAT TY VRAHY, AZ NASE ZEME VSTOUPI DO EU. TAK TO SI ALE PORADNE ROZMYSLIM, JAK BUDU HLASOVAT V REFERENDU !!!!!!!!...
 
Kato napsal...
Palestince sponzoruji snad vsechny arabske zeme napr. Irak, coz by asi nikoho neprekvapilo. Trochu zarazejici je, ze jejich samospravu sponzoruje i EU a od pristiho roku tedy nejspise i my. To ze o tom nic nevite je dost hezky dukaz toho, jak tu do tehle problematiky keca kazdy kdo ma diru do p..... aniz by se obtezoval zjistit si zakladni informace. Nikdo z uvedenych sponzoru se svymi prispevky netaji, naopak se k nim hrde hlasi. Takze pokud by jste se o to alespon minimalne v minulosti zajimal, tak by jste se ted neptal, kde sehnat informace. A jen tak na zaver - Izrael neni jediny prijemce americke pomoci v oblasti.
0 0
možnosti

chatej, kto

5. 1. 2003 23:07
Re: EU
To pil ftípek? F topách hlupokícho empárka paprákofa AFG fši-ci lepšeji cifilisofany kšeftofáli je-tna rátosť, enem pili ticho. Sřejmě lepšejší o tom fjěťěťi, ny? To tfí ů-misleni Ti pute puttynka platny .... lepšejši koukej, třepa apis fstělal ňákicho Arapa....
0 0
možnosti

youdi

5. 1. 2003 21:59
Nevim ale
Palestinci uz dostali prilezitost vytvorit si vlastni stat, ale rozhodli se pro boj s cilem zlikvidovat Izrael. Dokonce i nositel Nobelovy ceny za mir (!!!) Arafat (ten prolhany slizoun a zkorumpovany zlodej) se uchylil k terorismu jako (v tom s vami souhlasim) jedinemu prostredku k likvidaci Izraele. Karty jsou tedy rozdane jasne.
 
Zbyva otazka, proc se Palestinci rozhodli pro teror namisto zivota v miru. Je to proto, ze je to pro ne finance vyhodne - napr. Saddam rodinam tech vrahu dava pry az 15tis. dolaru, coz jsou pro Palestince velke penize. Ale nejom to. V Palestine je tedy ted v mode draha mucednika, nese to totiz a zajisti vam to nehynouci slavu a obdiv (to je ten zvlaste pro nas Cechy dost nepochopitelny kulturni rozdil, ty penize naopak chapeme velmi dobre, ze).
A proc je vyhodne pro Saddama (a ostatni nepratele Izraele) podporovat palestinsky terorismus? Protoze i jeho/jejich cilem je likvidace Izraele a proste maji skodolibou radost z kazdeho zabiteho Izraelce.  Palestinci jsou takovym predvojem, prvni linii v boji proti nenavidenemu Izraeli. Jsou to zdegenerovane a zmanipulovane loutky. A takto je to od doby, kdy Arabove, pote co parkrat s Izraelem prohrali na bojisti, s definitivni platnosti pochopili, ze Izrael nezlikviduji vojenskou silou, protoze Izrael ma velkou technologickou prevahu (maji vetsinou americke zbrane). Cili terorismus je pouze prostredkem boje, zbrani, za likvidaci Izraele.
 
Zbyva posledni otazka. Ma Izrael pravo na existenci? Ma. Izraelci si totiz pudu v Palestine od arabskych usedliku KUPOVALI postupne uz od konce predminuleho stoleti + jejich stat dostal pozdeji (ve ctyricatych letech minuleho stoleti) "pozehnani" od OSN, nez Arabove zacali zavidet, jak se Izraelcum na jejich byvale pude dari a zacali proti nim vest jednu valku za druhou. (Izraelci jsou holt o dost schopnejsi narod nez Palestinci, Palestinci jsou i samotnymi Araby vnimani jako u nas cast romskeho obyvatelstva). Ted jsou arabaci straslive nasrani a smrtelne urazeni, ze to s Izraelem projeli na plne care a msti se, jak nejvice muzou.
 
A jak to skonci? Nevim, nebo radeji nechci vedet.
0 0
možnosti

Bobb

5. 1. 2003 22:16
Re: Nevim ale
Souhlasim krome jedne veci! Izrael neni cilem kvuli nejake skodolibosti, to by bylo moc jednoduche. Izrael je cizim nearabskym prvkem, ktery bojovne a horkokrevne araby, pro ktere porazka = smrt, pospineni, ktery je nekolikrat na kolena porazil az zesmesnil, i pres vsechnu svoji malost, co se obyvatelu i rozlohy tyce. Zcela evidentne ukazuje arabskemu svetu, ze jeho kultura je po vsech strankach uspesnejsi, nejen v pro ne tolik dulezitem valecnictvi, ale i v ekonomice nebo demokracii. Pritom arabska kultura stale zije v duchu sve vlastni nadrazenosti nad ostatnimi, Zide tuto nadrazenost jiz nekolikrat zesmesnili. Z pouste na malem placku polopouste dokazali vytriskat vic, nez arabske rezimy vsude okolo. Je to zakorenena msta, cizi, uspesnejsi prvek nas zesmesnuje po vsech strankach, tim spis ze nyni ovlada islamsky Jeruzalem, islamske svaty Jeruzalem.
0 0
možnosti

Bobb

5. 1. 2003 21:09
Np Paletinian state
Dokud nepodepise palestinske vedeni mirovou smlouvu, ve ktere uzna Stat Izrael v hrancich z roku 1967 a hlavne dokud nedokaze zarucit, ze z jeho uzemi nebudou podnikany utoky vuci sousednimu suverennimu Statu Izrael, nesmi takovy stat bez zodpovednosti vzniknout! Palestinci by si meli vzit priklad z Jordanska (polopalestinskeho statu), ktery ma mirovou smlouvu a Izrael nijak neohrozuje. Nici hlavne sami sebe a sve spoluobcany! Izrael se nikdy nevzda...
0 0
možnosti

Júlinek šíšal

5. 1. 2003 19:28
a už je to tu zase.
To nám ten boj proti terorismu hezky pokračuje. Kdy ti všichni degeneráti v pozadí pochopí, že dělat z krimi politiku povede akorát k postupné genocidě víceméně všech (leda až hustota populace klesne tak, že už na sebe lidi ničím po ruce nedohodí...)? Zřejmě to ale někomu něco nese ... a tak není důvod měnit strategii - vždyť jsme ještě ani pořádně nezačali, že?
0 0
možnosti

zahradník

5. 1. 2003 20:25
Re: a už je to tu zase.
Pane Júlinku,Vaši navztekanost nad mrtvými lidmi chápu,rád bych,kdybyste ve svém afektu upřesnil lépe hranici mezi politikou a kriminalitou,resp.popsal, kdo jsou ti tajemní barmani v pozadí,kteří dle Vás míchají ty divné koktejly,jejichž chutˇ je odpudivá nejenom Vám. Děkuji.
0 0
možnosti

youdi

5. 1. 2003 19:14
Nevim
Jak vysvetlit tem zdegenerovanym Palestincum, ze nasilim absolutne niceho nedosahnou (to by znamenalo konec existence Izraele, tj. dosazeni hlavniho cile vsech fasistickych islamistu, coz Izraelci samozrejme nikdy nedopusti!)?
Obavam se, na zaklade historicke zkusenosti, ze bohuzel pouze nasilim... Snad bude nekdy na Blizkem Vychode lip a nebudou tam zbytecne umirat nevinni lide.
0 0
možnosti

Franta

5. 1. 2003 19:58
Re: Nevim
Problem je v tom, ze palestinci nedosahnou toho co chtej (chtej svoje uzemi) ani nasilim ani jinak. Proto Palestinci delaji vse co muzou, aby izrael presvedcili, ze rozhodnuti zabrat jejich uzemi bylo spatne a ze se jim nevyplati, a ze pro izrael by bylo vyhodnejsi uzemi vratit. Ale bude USA sponzorovat izrael tak jako dosud nic se nezmemi. Myslim si, ze sou jenom 2 moznosti jak to muze skoncit, rychle nebo pomalu 1.USA dojdou penize na sponzorovani izraele -> proto se izrael rozhodne konflikt rychle ukoncit a "v ramci boje proti terorismu" postrili vsechny palestince. No a ta druha moznost je, ze to bude furt vypadat jako tedka, dokud budou jeste nejaky palestinci(cca do 100 let bude konec).
0 0
možnosti

Jenda

5. 1. 2003 19:00
Tel Aviv
Islamsky dzihad vzal na sebe zodpovednost za sebevrazedny utok v Tel Avivu-nedaleko stareho centralniho autobusoveho nadrazi-misto,kde je centrum zahranicnich delniku.Podle poslednich zprav bylo zabito 18 delniku a pres 30 bylo -vetsinou tezce az smrtelne zraneno.Jedna se vyhradne o zahranicni delniky z Rumunska,Ciny,Ghany,Turecka,Bulharska a jinych statu,Mezi mrtvymi nebo zranenymi nejsou Izraelci!Opravdu HRDINY CIN ISLAMSKYCH ZBABELCU!!!Temto "bojovnikum za svobodu" nezalezi na tom,koho zabijeji-hlavne,ze zabijeji!!! a kazdy je k tomu dobry-Zid,krestan,Budhista nebo ateista!
0 0
možnosti

P. z KS

5. 1. 2003 19:04
Re: Tel Aviv
Mozna se konecne "evropsti propalestinsti zakuklenci" proberou.. snad.. ale jak uz to tak byva, nakonec za to bude moci pouze a jenom Izrael, popripade CIA, ktera to beztak vsechno zorganizovala na popud strejdy Bushe,,... no uz se tesim na ty vytvory.
0 0
možnosti