Diskuze

Předák tramvajáků: Nedáme se!

Pražští tramvajáci hrozili na pondělí stávkou. Pozvání do redakce iDNES proto přijal šéf Federace řidičů tramvají Antonín Dub. Od rána neměla v pražských ulicích jezdit jediná souprava. Jejich řidiči si tak chtěli vymoci stejné platy, jaké berou kolegové u autobusů. Nakonec od stávky upustili. Dub, ale hrozí, že příště už by to mohla být stávka časově neomezená. "Nedáme se, protože víme, že naše požadavky jsou legitimní a oprávněné," řekl během on-line rozhovoru rozhovoru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jitka

8. 1. 2003 23:01
Jaké máte informační zdroje?
Nevím, zda ještě mohu položit otázku panu Dubovi, ale chtěla bych se ho zeptat, kde bere informace o tom jaký plat má strojvedoucím metra? Na účtárně DP hl.m.Prahy asi ne, tyto informace by se neměly podávat jiné osobě, no a natož osobě takové, jakou je pan Dub. Mám v příbuzenstvu osobu, která metro řídí, ale jak uvádí pan Dub v jedné své odpovědi, že strojvedoucí metra nemají žádné, nebo skoro žádné přesčasy a přitom plat 25.000,- Kč, o tom tedy na metru nevědí navíc, co kdyby se rozhodli a chtěli to takto "dorovnat". 
                                                                      Jitka z Prahy
0 0
možnosti

Honza

7. 1. 2003 22:45
Chtěl bych znát vaše důvody!
Poslední dva liché příspěvky dávají na ukázku vztah dopravce X cestující, alespoň tak to vidím já! Nemyslím, že je vhodné napadat tramvajáky větami "úplný lempl, žádná kvalifikace apod" Možná někoho z vás štve, že vám možná nějaká ta tramvaj ujela! Já, jako většina z vás zde- z pohledu tramvajáka obyčejný kaštan- cestující- zátěž na h.... která jen zdržuje, motá se a překáží takové názory nemám, čím to je? Nikomu z vás by neuškodilo podívat se na to objektivně, vysokoškolák sice má spoustu zkoušek a předpoklady, tramvaják zase musí umět jednat svým vlastním rozumem a být znalý života aby vás v pořádku dovezl k cíli! Nemyslete si, že tramvajákům je příjemné tohle číst a celý život poslouchat! Divím se Pavelovi, který zřejmě je tramvaják, že je tak klidný! O to více se vztahy přiostří a o to více bude nevraživých pohledů! Dívejte se na to jinak: Řidič vás odveze kam potřebujete, kdyby nebylo řidičů MHD, bylo by to špatné, proto jsem byl pro jejich stávku i když by mne připravila o dost času! Jejich platy jsou opravdu nízké na to, že je rok 2003 a mají zodpovědnost za stovky životů na silnici, ve voze, za svěřené vozidlo a podobně- najednou! Dopřejte jim to, vsadím se, že nikdo zde nemá nižší plat než tramvaják, tak o co jde??
0 0
možnosti

Tom

7. 1. 2003 17:37
S vyděrači se nevyjednává
A tohle je evidentní vidírání. Vyšší náročnost řízení autobusu proti tramvaji je zjevná (musej ještě kroutit volantem ). Až začnou stávkovat tak bych je vyházel a naúčtoval jim způsobené škody. Ona už je i v Praze dost vysoká nezaměstnanost a dvouměsíční kurs zvládne i úplný lempl, což se o řízení autobusu rozhodně říct nedá.
Pokud jim magistrát a DP ustoupí tak navrhuji stávku a demonstrace cestujících proti magistrátu.
 
0 0
možnosti

Pavela

7. 1. 2003 18:30
Re: S vyděrači se nevyjednává
Hele, Tome, já se stávkou taky nesouhlasím a žabomyší spory (o kroucení volantem, dolévání fridexu, stahování pantografu, dosypávání písku...) jdou taky mimo mne. V něčem ale naprosto NEMÁŠ pravdu - kurz na řidiče tramvaje zdaleka každý neudělá, protože na to spousta lidí NEMÁ. Buď se nenaučí teorii (je toho na 2 měsíce poměrně hodně, víc než si kdo myslí) nebo jim nejde vlastní ježdění. Jestli tě zajímají čísla, tak odhadem - 80% uchazečů nevyhoví při psychotestech a lékařských prohlídkách a z těch zbývajících 20% tak alespoň třetina neudělá kurz. Málo lidí ví, že vlastnit řidičák na silniční vozidlo ještě vůbec neznamená, že bude jezdit dobře s tramvají. Předvídavost řidiče tramvaje totiž musí být několikanásobně lepší než třeba řidiče osobního auta. I někteří profesionální řidiči kamiónů v kurzu na řidiče tramvaje neuspěli. Je to totiž o něčem jiném než o počtu pedálů na které se šlape a o točení nebo netočení volantem. Kdo to nezná a hodnotí to, neví o čem mluví. Nechci řidiče tramvají nějak vyvyšovat, ale hnusí se mi tady to kolektivní ponižování bez znalosti věci.
0 0
možnosti

Mirek

7. 1. 2003 17:28
Hulvátství
Chování jakýchkoliv stávkujících, kteří si jako rukojmí berou lidi, kteří s tím nemají nic společného je podle mne sprosťárna. Republika je ve srabu a takovýmy stávkami se přibližujeme k Argentině. Další do nebe volající drzostí tramvajáků je to, že oni, kdy jediným stupněm vzdělání je možná 3 měsíční příprava. Tedy prakticky žádný kvalifikační předpoklad. Oproti školství, kde je převážná část vysokoškoláků a kde průměrný plat nedosahuje ani platu tramvajáků. Komunistický přístup. Nejvíce bere ten který nejvíce řve.
0 0
možnosti

Scan

7. 1. 2003 14:55
Nenadávat a neurážet
Panstvo, v roce 1956 president Antonín Zápotocký nazval dopraváky "dobře placenými turisty".Srovnejte si někteří co jste vlastně ve srovnání s tímto géniem napsali a čím se lišíte.Je vidět , že pan Zápotocký zasel sémě despektu k profesi tramvaják velmi úspěšně. V roce 1981-82 hrozila v DP Ostrava naprosto identická stávka tramvajáků. Pod hlavičkou názorů stejného charakteru jako má většina z vás byla potlačena, ale řada věcí byla přitom vyřešena.Naprosto stejně tehdejší politikové dočasně ustoupili, jako pan Bém, aby posléze razantně a vysoce takticky celý spor vyřešili ve svůj prospěch. Že za panelem tramvaje sedí inženýr a je jich spousta podobných, je ostudou této společnosti, ne ostudou pana Duba. S přáním faktografického chatu - SCAN
0 0
možnosti

T3

7. 1. 2003 14:32
Martinxi, neosočuj nikoho...
... to taky nesvědčí o Tvé vysoké inteligenci! Já jezdím tramvají také každý den a sice jako řidič a zásadně jsem nekuřák, lidi do dveří nezavírám a ani nikomu nenadávám! Nevím, kde se v Tobě bere ta nenávist, vždyť pan Dub hájí zájmy určité profese a kdyby Ty jsi měl v práci problémy, ještě bys byl za takového pana Duba rád! Můžu jenom říci, že většina řidičů dělá svou práci ráda a dělá jí dobře, neříkám, že nejsou výjimky, jsou všude a to, že se děje bezpráví, za to žádný řidič ani p. Dub nemůže! Pokud Ti vadí už samotná osoba "tramvaják", jezdi ve vleku a při příjezdu tramvaje se otáčej, nebo choď pěšky!
0 0
možnosti

MARTINXI

7. 1. 2003 10:42
s prominutím ale je to neskutečnej vůl
s prominutím ale je to neskutečnej vůl.jeho prioritou je vozit bezpečně spokojené zákazníky.já denně jezdím tramvají, když teď metro nefunguje.a každý den vidím hulící řidiče a hlavně ty co žvaní celou cestu do mobilů.když to takhle půjde dál může za chvíli stávkovat každý.u některých profesí ovšem důsledek stávky není takový jako když nejede tramvaj.takže tyto profese asi nic nezmůžou.má pan dub ponětí kolik berou jiní pracovníci třeba ve státní správě atd.? mě výše jejich platu docela vyrazila dech.asi to dopadne tak jako z panem RATHEM (snad sem to napsal dobře) zástupcem lékařů.moc řval a tak mu dali funkci a je klid.zdá se mi že pan Dub dělá z řidičů tramvají svaté.jde přece jen o princip, ne o peníze. cituji: řidič tramvaje má po 20 letech zničený zažívací trakt, zrak, nervy, páteř. u takovéhle hlášky nevím jestli se mám smát nebo bejt naštvanej. vždycky když mě nějakej debílek přivře do dveří, vidím jak mají rádi cestující. a ty hlášky že řidič který jede rychle jako magor dohání strátu času a pak ani chudák nemá čas na cigaretku...no nic to bych se tu vztekal do nekonečna. IQ pana Duba je podle mě velmi velmi slabé, ale nakonec dosáhne svého. Mějte se.
0 0
možnosti

jojo

7. 1. 2003 9:54
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Janek

6. 1. 2003 22:29
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

///

6. 1. 2003 22:32
Re: ...
Budeš asi brzy zrušen, ogare. Máš tam nejméně dva nepřípustné výrazy.
0 0
možnosti

Pavel

6. 1. 2003 21:38
Tramvaje
Tak myslím, že čas se začít bavit o tramvajích obecně. K čemu vlastnbě jsou a proč se stále nenahradily třeba trolejbusy. Ty nepotřebují koleje, které se pořád musí kontrolovat a opravovat - měnit za velké prachy a kolapsu dopravy v místě opravy silnice. Můžou se snadno vyhnout jakékoliv zábraně v trase, tramvaj neobjede nic. Nejsou tak těžké a nenarušují konstrukci vozovky a okolních budov, jako tramvaje, které jsou i značně hlučné. Jistě i spotřeba el.energie bude u trolejbusů nižší. Složité a jinak nevyužitelné tramvajové pásy by zmizely a nahradily by je pouhé další pruhy, které by byly využitelné i pro jiné dopravní prostředky. Jistě by se tak složitá doprava v Praze uvolnila a zrychlila. Příkladem může být např. Budapešť, kterou navštívil snad téměř každý občan Prahy.
0 0
možnosti

???

6. 1. 2003 21:55
Re: Tramvaje
Výborně, ale to, že trolejbusy mají v naprosté většině samostatný pruh, že nejezdí rychlostí 40 a více za hodinu a v neposlední řadě kapacita, už neuvádíš. Ve všední den je ve špičce nasazeno kolem tří set vlaků na trati. Budu-li brát, že se do tram. soupravy vejde zhruba 250 lidí, pak je okamžitá kapacita přepravy 75000 cestujících. Kolik by muselo být trolejbusů, které mají kapacitu zhruba poloviční? Počítám-li dobře tak okolo 600, a to jen na trati. Další musí být v záloze, některé na údržbě... Samozřejmě tím pádem také dvojnásob řidičů, dvojnásobek prostředků na mzdy, údržbu... Jak by se trolejbusy dnes vešly do centra? Trolejbus je dobrý pro malé město - např. Hradec Králové, není však vhodný pro pražskou MHD. Ano, trolejbusy tady jezdily, ale byly zrušeny především z ekonomických a provozních důvodů.
0 0
možnosti