Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvajáci stávku vzdali, čekají na studii

Dopravní kolaps v Praze je zažehnán. Řidiči tramvají, kteří hrozili, že v pondělí ráno nevyjede jediná souprava, se dohodli s Dopravními podniky. U jednání byl i primátor Pavel Bém. Tramvajáci žádali stejné platy, jaké mají autobusáci. Nakonec se rozhodli počkat do 31. ledna na studii, která náročnost obou povolání porovná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ales

Cenzura v diskuzi iDnes
Docela rad bych vedel proc iDnec vymazal muj clanek. Zadne nepripustne vyrazy tam vazeni pani redaktori nebyly! Hlavne ze tam zustaly ty s vulgarnimi vyrazy, ze. To proste neni nic jineho nez sprosta cenzura nazoru ktere se jim nelibi.
Jinak doufam, ze magistrat bude mit dostatek rozumu a nic jim neprida. Kdyz se jim nelibi plat tak at jde delat autobusaka nebo strojvedouciho metra. Proc jste pani tramvajaci nastupovali na misto o kterem vite, ze je mene placene nez ostatni? Stavajici plat je vzhledem ke kvalifikaci tramvajaka prehnany a mel by se leda tak prehodnotit smerem dolu. A to ze tu nekdo pise, ze nekteri maji stradni skolu, to je blbost. Rozhodujici je kvalifikace jaka je pozadovana pro prijeti na dane zamestnani.
Inflaci leda tak vytvareji prave takovyhle vykukove kteri porad jen stavkuji za zvyseni platu jen proto, ze uz se jim dlouho nezvysoval. Kdyz se zvysi plat tramvajakum tak stoupno naklady a pujde nahoru jizdne, takze hodnota nasich prijmu pujde dolu a tim padem stoupne inflace. A pak zase muze nekdo prijit, ze chce pridano kvuli inflaci ....
0/0
8.1.2003 12:01

L.Mácha

Porovnávací studie náročnosti profesí
    Po přečtení předchozích 184 příspěvků a dnešních dotazů na ing.Antonína Duba, kde mu kdosi dokonce vyhrožuje upálením, považuji práci všech řidičů MHD za velmi rizikovou.  Počet fyzických napadení s následkem  těžkých úrazů způsobených agresivními cestujícími řidičům MHD v posledních letech výrazně vzrostl. Ve velkých metropolích zemí EÚ je počet napadení mnohem vyšší, k čemuž se neodvratně   blížíme.
   Porovnávací studie náročnosti profesí je jen taktickým manévrem vedení DP vůči nezkušeným odborovým předákům a jsou to jen zbytečně utracené peníze nás daňových poplatníků za politiku „rozděl a panuj“. Výchozím  kritériem pro řešení situace  je realita na současném trhu pracovních sil. U profese řidiče tramvaje je proti jiným zaměstnáním v DP trvale nenaplněný stav, kdy je zapotřebí odpovědět, zda uměle nebo z faktických důvodů. Velký počet jiných kmenových zaměstnanců DP totiž jezdí jako řidiči tramvají ve vedlejším pracovním poměru. Pravdivě odpovědět na tuto otázku při současné byrokratické struktuře DP nelze.  Pražský DP totiž disponuje  nepřehledným počtem malých a velkých ředitelství s překvapujícím počtem nejrůznějších náměstků a ředitelů, kteří jsou obklopení svým věrným aparátem velmi dobře placených úředníků. Nikdo tak za nic vlastně nenese žádnou odpovědnost, na rozdíl od řidičů MHD, kteří jsou za životy a zdraví všech účastníků silničního provozu plně trestně postižitelní.
    Dokud se nepodaří reorganizovat DP ze stávající podoby hodně velké černé skříňky (resp. červotočem prožrané almary na hodně vratkých nohách) nazývané hrdě akciovou společností na zcela průhlednou a veřejností kontrolovatelnou podobu obecně prospěšné společnosti ve vlastnictví hl.města, budou stávky řidičů MHD v Praze   bohužel běžnou záležitostí. Aktuální otázka dne proto nezní, kdo má dostat z řidičů MHD vyšší mzdu, ale kdo z volených představitelů ve vedení města najde odvahu DP řešit. Zatím si do   tohoto kyselého jablka v Praze žádný z primátorů neodvážil kousnout.
0/0
6.1.2003 17:45

Jana R.

A proč se hádat mezi sebou?
Stávka tramvají, není sice potěšující zpráva, ale i přesto si myslím, že by řidiči tramvají měli mít platy jako ridiči autobusových linek. Zodpovědnost je úplně stejná. Je fakt, že jezdí ,,po kolejích" ale jsou účastníky provozu jako který koliv jiný dopravní prostredek.Tudíž 100% opatrnost je na místě. A divím se, že řidiči autobusů se proti tramvajákům tak brání. A proto si myslím, že každý řidič dopravních podniků nemá peněz tolik aby byl vůči druhým tak nesnášenlivý. Jana R.
0/0
6.1.2003 13:44

Stávka tramvají, není sice potěšující zpráva, ale i přesto si myslím, že by řidiči tramvají měli mít platy jako ridiči autobusových linek. Zodpovědnost je úplně stejná. Je fakt, že jezdí ,,po kolejích" ale jsou účastníky provozu jako který koliv jiný dopravní prostredek.Tudíž 100% opatrnost je na místě. A divím se, že řidiči autobusů se proti tramvajákům tak brání. A proto si myslím, že každý řidič dopravních podniků nemá peněz tolik aby byl vůči druhým tak nesnášenlivý. Jana R.
0/0
6.1.2003 13:43

Michal

Stávka
Jojo, dělat ve státní správě je pohodička. Kolektivní smlouvy, odbory, stávky. U soukromníka bych to udělal přesně jednou a končím. Tak co si furt stěžujete, všichni hurá do státního sektoru
0/0
6.1.2003 12:34

Ivan

A co ostatní?
Tramvajáci nemají příjem "jen" 17000 Kč ale k tomu mají i dopravu zdarma i pro členy rodiny, ošatné etc. O co je jejich práce náročnější, než práce zdravotních sester v nemocnicích, kterí pracují v opravdu nepřetržitém provozu vez různých prázdninových a jiných omezení provozu za plat 14000 Kč? Mají maturitu na odborné škole, mnoho z nich pomaturitní specializační studium a přibývá i absolventek VŠ. Také mají vyrazit do ulic a žádat zvýšení platů. Cesta ústupků je cesta do pekel. Myslím že každý z nás si dovede představit svůj plat vyšší než dostává, ale jen tyhle paka jsou schopný způsobit pro to ostatním lidem potíže.
0/0
6.1.2003 9:31

???

Re: A co ostatní?
Jdi domů Ivane, čeká tě Nataša... jak vypadá práce sestry vím až moc dobře. Třeba taky to, že v noci si v pohodě zdřímnou a budí je maximálně zazvonění pacientů. navíc těm jsou vcelku pravidelně platy zvyšovány. Tu o 17%, tu o 12, teď o 7. Tomu se určitě vyrovná navýšení platu o dvě koruny za hodinu za rok.
0/0
6.1.2003 20:56

Kamila

Re: Re: A co ostatní?
Nenapadej práci zdravotních sester. Chci vidět Tebe za noc převlékat 5 podělanejch babiček nebo dědečků. To není zaměstnání , ale poslání, jinak by to nikdo dělat nemohl. Akorát těch 14000,- je trochu nadsazených. 2 roky po maturitě včetně příplatků a povolených přesčasů maximálně 10000,-
0/0
6.1.2003 21:33

Pepa

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
7.1.2003 13:00

obcan

podporuji tramvajaky...
co se tyce poslednich prispevku... chtelo by to trochu ucty k cloveku... neni nic spatneho na tom, delat tramvajaka, jsou to normalni lide a krom toho - bez nich by to slo velmi spatne. a co se tyce tramvajaku - jsem pro to, aby meli stejny plat jako autobusaci. musi davat pri jizdy stejny pozor... neni to jenom o tom seslapnout plyn... takze at dostanou stejny plat.
0/0
6.1.2003 9:23

Pedro

Stávka tramvajáků
Dělnická třída ať maká a nežvaní. Jsou tu od toho, aby plili příkazy a ne aby si vymýšleli. Stejně všechny (většinu) prachů po šichtě prochlastají. No a za flašku čehokoliv si je omotám kolem prstu jako Stalin, Gottwald a jiní a půjdou jako ovce za beranem. Stejně ukázali, že žádnou věc nedotáhnou do konce. Jo a kolik ta studie bude stát a kdo to bude platit. Já bych jim dal zvýšení mezd. Sedí v těch tramvajích jak hov.na a kdo má koukat na ty jejich věčně nas.rané ksichty.
0/0
6.1.2003 7:42

stylusx

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
5.1.2003 23:27

Studující

Chtěl jsem zítra zaspat.........
Hlavně tu příští stávku udělejte v pracovní den....studenti rádi choděj pozdě do školy.....
0/0
5.1.2003 20:43

Pavel

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
5.1.2003 19:04

&spol

Nakopat jim všem zadky
a ne se nechat vydírat. Když se jim to nelíbí a mají na víc, ať jdou jinam dělat za víc. Jinak ať jsou zticha a dělají svou práci. Za takovéto vydírání bych je všechny vyházel. Dva měsíce, než se vyškolí noví řidiči, bychom to po loňské průpravě bez tramvají klidně vydrželi.
0/0
5.1.2003 16:56

Pracujici

Ja si chtel zitra prispat!!
Cloveku pokazite kazdou radost. Ja bych vam dal pridavky!!!
0/0
5.1.2003 16:24

S

Tak se dohodli
Tramvajákům bude vyhověno. Provoz v pondělí bude rez omezení. Je iDNES to asi ještě neví (bylo to cca v 15.40).
0/0
5.1.2003 16:20

Kosek Pavel

Zivot tramvajaka
Jsem ridic tramvaje, mam maturitu(pro nejakeho stourala), plat mam 84,-/h + 5% premii. Za mesic coz je 21 pracovnich dni mi dela vyplata 14800+ nejake priplatky za nocni 6,-/h, a par hodin za So+Ne. Da to celkem 15500-17000,- hrubeho. Jezdim 6 let a narust platu jsem pri inflaci nezpozoroval. A ted neco o jezdeni: Je krasne vstavat ve 3 hodiny rano a vozit nastvane lidi do 14 hodin. Komu by se chtelo vstavat takhle brzo ? Dalsi den vstavam v 6 hodin a dalsi den jezdim odpoledni az do pulnoci. A zase dalsi den jezdim odpoledni od 14 do 20 a pak zase rano treba ve 4 hodiny a pak si taky zajezdim nejakou tu nocni. Ano autobusak to ma stejne. Ma i volant, a to je hodne velka vyhoda, muze uhnout, ale Ja s tou tramvaji muzu akorat brzdit, kdyz mi zastavi auto v kolejich a modlit se jestli ta tramvaj zabrzdi. Autobus muze brzdit, ale taky uhnout a predejit srazce. A co kdyz mi ta tramvaj nejede ? Zacnu to opravovat a za mnou stoji dalsi soupravy a ty me nemuzou objet, na rozdil od autobusu. A kdyz to nezvladnu opravit, tak musim umet spojit vadnou soupravu s dobrou soupravou a jet nekam na smycku nebo do depa !!! Co na to autobusak ? Ceka na opravare a nedela nic. To ze si autobusak musi uklidit po cestujicich je zvlastni(uklizecka za 93,-/h) dobrej job. A Ja na konecne musim zkontrolovat vsechny funkce tramvaje a mam na to 10-15 minut casu i se zachodem a s jidlem. A to musim jeste stihnout popojizdet po 4 minutach, protoze by se do konecne nevesly tramvaje!!! Tak ze prestavka na konecne je super. Proc tramvajak tolik zvoni ? Protoze lidi si nedavaj pozor na prechodech, na stanicich kde lezou za vozem a nekoukaj jestli neco nejede z druheho smeru a zvonit musim kdyz se rozjizdim(Dle draznich predpisu). No a na konci mesice mam vyplatu 12000-14000 tisic cisteho, coz za tuto praci neni moc(viz prestelovavani budiku a So Ne). A stavka ? Stavkujou jine profese tak proc bych nestavkoval taky.
 A kdyz si najdu jinou praci, a to muze udelat polovina ridicu tramvaji, tak kdo Vas cestujici bude vozit ? Uz ted je nedostatek tramvajaku.
Stavce zdar preje tramvajak Kosek Pavel
0/0
5.1.2003 16:16

john

Re: Zivot tramvajaka
kazdy ma plnou pusu vysoky inflace, ale kolik ta inflace vlastne dela? par procent rocne, nekdy ani to ne...
pokud se vam ta prace nelibi, tak bezte delat neco jineho, kdyz uz mate tu opevovanou maturitu - a klidne at to udela polovina ridicu, spousta polaku a ukrajincu zvladne ridit tramvaj taky, za mnohem mensi penize a bez kecu
0/0
5.1.2003 16:25

RM

Re: Re: Zivot tramvajaka
To je zajimave, ze ridicu je stale kriticky malo - kde jsou tedy ti vasi ukrajinci a polaci??? Maji preci moznost ridit tramvaj stejne jako kdokoliv jiny a ukazat, ze to s nimi pujde lepe. 
0/0
11.1.2003 20:31

zak

Re: Zivot tramvajaka
A koho to Kosek zajimá?Copak já vykřikuji, že mam plat 35.600, valorizaci a odměny, Vykřikuji, že delam od deviti zhruba do 17.00. ze mam sluzebni auto do ktereho nekupuji ani benzin. Atd. Vim určitě , že s tramvají bych jezdit nešel
0/0
5.1.2003 16:42

Ignác

Re: Re: Zivot tramvajaka
Tak nato,že děláš v depu a opravuješ tramvajím podvozky,máš slušný plat.
0/0
5.1.2003 21:31

ppetr

Re: Zivot tramvajaka
čoveče stim platem jsi si asi naběh.ani jsem nevedel,ze mate takovou mzdu.je to lepe placena profese(ucitel,lekar..) nez kterakoli jina.prumerna mzda (podle naseho statu) je 16 000kc a tu dosahují jen 30%praceschopnych.jinak ti to nezavidim a verim,ze prace tramvajaka v Praze bude asi dost narocne povolani.
0/0
5.1.2003 16:58

&spol

Re: Zivot tramvajaka
Dám vám radu. Dejte výpověď a fakt to za těch strašnejch podmínek nedělejte. A všichni nespokojení tramvajáci s vámi. Když to uděláte a když se nepodaří vaše místa za stejných podmínek nahradit jinými, je to důkaz toho, že vaše práce má vyšší cenu, než je váš současný plat a jistě vás rádi vezmou zpět a ještě dostanete přidáno. Pokud se tak nestane, znamená to naopak, že dostáváte až dost. To je korektní. Vydírat půl Prahy stávkou je sprosté, ubohé a nekorektní.
0/0
5.1.2003 17:28

Ahoj

Re: Re: Zivot tramvajaka
A proč dnes chybí Dopravnímu podniku 200 až 300 řidičů tramvají? Proč ze zájemců o řízení tramvaje ji projde psychologickým vyšetřením pouze 20%? Proč na autobusech a metru nejsou přesčasy a tramvajáci jezdí od nevidim do nevidim? Směna může trvat i 12 hodin.
0/0
5.1.2003 18:15

Kač.

Re: Re: Re: Zivot tramvajaka
Jak jsi na to přišel??? Když jsem měl mít 413,82 přesčasových hodin,dostal jsem do zbytku roku nuceně náhradní volno,aby kdyby to v počítači nesedělo jsem se nedostal přes zákonnou mez 416
0/0
6.1.2003 11:38

&spol

Re: Re: Re: Zivot tramvajaka
No tak vidíte, nemůžete prodělat. A zachováte si tvář, nebudete vypadat jako chudáci, kteří neumí nic jiného, než vydírat. Jenže vy jste baby a ne chlapi.
0/0
6.1.2003 18:49

PAV

Re: Zivot tramvajaka
Dovoli bych si nesouhlasit s tvrzenim že můžete jenom zvonit a brzdit. Vy totiž jenom zvoníte. Viz případ který se mi stal, když jsem na křižovatce uvízl v tramvajovém pásu. 30m před křižovatkou stála na zastávce tramvaj, ta zavřela dveře rozjela se a jenom zvonila. Při tom rozjíždění jsem stál zablokovaný už na tramvajovém pásu. Zabrzdila až o moje auto. No a samozřejmě že to byla moje chyba. Řidič tramvaje dostal jenom zbytek dne dovolenou, aby se vzpamatoval ze svého šoku. Proto se nezlobte, že si o vás všech tramvajácích myslím že jste ...
0/0
5.1.2003 17:41

bob

Re: Re: Zivot tramvajaka
Víš o tom, že na kolejích parkovat se nevyplácí. Asi ne, to by jsi tam nestál. A představ si situaci, že takovéto fórky blbů, řeší denně ten řidič stovky. Zákon o provozu na pozemních komunikacích ti taky nic neříká, bodeť bys ho znal.
0/0
5.1.2003 17:58

???

Re: Re: Zivot tramvajaka
radši se prober ze šoku ty. Řidič po nehodě rozhodně volno nemá - to jsi někde slyšel nebo vyčetl?  Po vyřešení nehody pokračuje řidič v práci na své tramvaji. Pokud není schopen pokračovat ve směně, dispečeři mu na místě zadrží vložku k "tramvajovému řidičáku", bez které nesmí jezdit. Vložka se vrací nejdříve následující den, takže by řidič přišelo o zbytek směny a tím pádem i o výdělek. Kdyby každý adept řidičáku B musel povinně absolvovat jeden den na tramvaji a pod dohledem školního oddělení si vyzkoušet řízení, rapidně by změnil názor.
0/0
5.1.2003 20:07

rasta

Re: Zivot tramvajaka
v kolik vstáváte a kolikrát musíte zvonit mne zajímá asi tak jako vás,kdy vstávám já. 
Tu jinou práci si najděte, když vást to tak štve. Ale co by to asi bylo za sedmnáct litrů, že?
0/0
5.1.2003 17:45

Pepa

Re: Zivot tramvajaka
Tak se na to vykasli a nenechej se vykoristovat,ja seknu se studiem na Pedagogicke fakulte a pujdu to delat za tebe. Tech 15-17000 hrubeho,jak pises, bych totiz ve skolstvi dostal po 32 letech praxe.A to musim mit VS a ne 2mesicni kurs jako ty.Tak si sahni do svedomi,jestli tvuj plat je opravdu odpovidajici...
0/0
5.1.2003 18:15

PETR

Re: Re: Zivot tramvajaka
Můžeš to klidně zkusit, jestli ovšem projdeš psychotesty (těmi projde okolo 20 % uchazečů), dvouměsíční nepřetržiotý kurz, zvládneš zkoušky z údržby, samostatnou jízdu, provozní předpisy... Víš ono s tou tramvají nemůže jezdit každej blbeček jak si myslíš. Kromě toho vstáváš ve 3 hodiny ráno a z odpolední se domů vracíš kolem druhé hodiny ranní. Kromě toho máš velikou zodpovědnost za lidi za tebou a hlavně, když máš poruchu tak tu tramvaj musíš umět opravit, nebo nouzově např. s vozem který pořádně nebrzdí dojet na opravu. Takže trocha úcty vůči naší profesi, kterou všichni děláme s nadšením, protože jinak se to ani dělat nedá by ti neuškodila.
0/0
6.1.2003 20:44

Martin

Re: Zivot tramvajaka
Nemystifikuj lidi, pokud jsi 6 let řidičem nemáš základ 84,- ale minimálně  88,- Kč na hodinu
0/0
5.1.2003 18:39

MAJKL

Re: Zivot tramvajaka
ja s Vami souhlasim, za ty prachy bych tramvajaka nedelal.
0/0
5.1.2003 19:39

Kosek Pavel

Re: Zivot tramvajaka
A jeste jsem zapomnel, ze mame zdarma jizdne ve vsech mestech CR. :)
0/0
5.1.2003 21:20

PETR

Re: Re: Zivot tramvajaka
Nezáviď. Jestli chceš taky, tak se k nám přidej. Volných míst je dost!!!!
0/0
6.1.2003 20:48

///

Re: Re: Re: Zivot tramvajaka
No jo, berou prý každýho blba. Já tomu až do minulýho týdne nevěřil, ale teď už to vidí celá republika.
0/0
6.1.2003 22:42

Pavela

TO JE DOBŘE, ŽE JSI NAPSAL "PRÝ"
TO JE DOBŘE, ŽE JSI NAPSAL "PRÝ" - o tom to tady všechno je. Každý je zde nejchytřejší na světě a jen málokdo dokáže objektivně hodnotit.
0/0
7.1.2003 7:46

///

Re: TO JE DOBŘE, ŽE JSI NAPSAL
Po tom, co tramvajáci v čele s tím svým Dubem předvedli, už dnes málokdo pochybuje o tom, co jsou zač. Máte, co si zasluhujete.
0/0
11.1.2003 14:27

Lada

At nekecaj a jezdej.Stejne to nikdy nejede nacas...
Hold je to tak...
0/0
5.1.2003 15:38

Lada

Hmmm
At nekecaj a jezdej.Stejne to nikdy nejede nacas...
0/0
5.1.2003 15:37

marta

fandim tramvajakum
I kdyz to pro mne bude zitra rano velka krizovka, jak se dostat do prace, tramvajakum fandim. Neni nic zrudnejsiho nez ti puchejrove ve vedeni DP, kteri si vzajemne poplacavaji po ramenou , jak jsou dobri (a jak pekne ty povodne zvladli, ze) a rozdavaji si tucne odmeny. Kazdy z nich by si mel aspon mesic odpracovat ve trismennem provozu a kazdy vikend nocni tramvaj. Ona by je ta nadutost ponekud presla.
0/0
5.1.2003 14:21

investor

Pan ředitel Ing.Houfek pro zaneprázdnenost zřejmě neni čas na řízení DP,as.
Nemůžeme řediteli Dopravního podniku hl.m.Prahy,a.s. p.Ing.Milanu Houfkovi z Říčan vyčítat ani to nejmenší, protože pan ředitel je tak neskutečně vytížen prací své soukromé společnosti HOBL,s.r.o.,/název odvozen ze jmen Houfek,Blažek/ se sídlem v jeho místě trvalého bydliště Říčany,Nerudova 1781 se svým společníkem,přitom členem představenstva DP,a.s. Metro, panem Ing.Petrem Blažkem z Prahy 5,že na řízení Dopravního podniku hl.m.Prahy,a.s. opravdu nezbývá čas. Společnost HOBL,s.r.o. od roku 1994 pracuje velice intenzívně a úspěšně při provádění inženýrských staveb včetně technické vybavenosti sídlištních celků a další inženýrské činnosti v oblasti stavebnictví a nakupuje zboží za účelem jeho dalšího prodeje,že člověk žásně nad aktivitou těchto pánů,přitom z přiznaným základním kapitálem jen 100 000.,-Kč,což je opravdu při součastné cenové relaci stavebních prací a stavebního materiálu zázrakem. Snad nám může napsat někdo, kde firma HOBL,s.r.o. prováděla své práce a kolik si za tuto činnost účtovala za materál a odměnu za provedené dílo. Na straně druhé je řízení Dopravního podniku hl.m. Prahy ze zatopeným metrem a zatím bez odpovědných vinníku.Dále jsou ve hře odpovědi na otázku jak DP,a.s. Metro prováděl každoročně kontroly bezpečnosti tohoto kolosu a inkasoval za tuto službu z naších daní každoročně 90 000 000,-Kč.
0/0
5.1.2003 12:03

investor

Dopravní podnik hl.m.Prahy,akciová společnost ??????
Dopravní podnik hl.m.Prahy,akciová společnost. DP,a.s. je obchodní společností,která vznikla v roce 1991 jako nástupce státního podniku Dopravní podnik hl.m. Prahy-kombinát.Stačilo jen pár kosmetických úprav a ze státního podniku /jak se v republice stalo většinou/je obratem ruky akciová společnost.Jen pro informovanost,DP,a.s. vlastní obrovský základní kapitál v hodnotě 30 726 125 000,-Kč,vlastní 3000 ks akcií na jméno což je velice důležité /komu asi patří/ ve jmenovité hodnotě 10 000 000,-Kč a 1 ks akcie na jméno /komu asi patří/ ve jmenovité hodnotě 726 125 000,-Kč. DP,a.s. je řízen jako každá akciová společnost představenstvem pod vedením Ing.Milana Houfka z Říčan. DP má tři odštěpné závody: 1. Dopravní podnik-Metro 2. Dopravní podnik-el.dráhy 3. Dopravní podnik-Autobusy Pro zajímavost budu pokračovat jen odstěpným závodem DP- elektrické dráhy se sídlem v Praze 9,Sokolovská 217/42. Předmětem podnikání tohoto závodu je provozování tramvajových drah na území Prahy a lanové dráhy na Petřín. Dále tento odštěpný závod provozuje nestátní zdravotnícké zařízení ze stomatologickou a rahabilitační prací. Vedoucím této složky je pan Ing.Pokorný z Prahy 8. Z loňských záplav, které každý pražák protrpěl vzhledem ke komplikované dopravě víme,že prakticky celá tramvajová doprava v Praze byla jedna z těch která málem končila kolapsem pro nedostatek tramvají a vytíženost pracovních směn řidičů tramvají na hranici únosnosti.Tramvajová doprava v přetížené,na hranici únosnosti nepřehledné osobní automobilové dopravě s arogancí řidičů osobních vozidel a neukázněných chodců dostala zabrat nejvíce ze všech složek. Proto je na místě,aby šéfové DP a konšelé Magistrátu,několik pracuje i v dozorčí radě DP zvážilo své rozhodnutí a finanční ohodnocení každé složky dopravy se vyrovnalo.Víme dobře,že jako hromadně přepravovaná osoby nemám šanci včas /o kvalitě nemluvím/ se dopravit na plánované místo v Praze.
0/0
5.1.2003 11:20

Pavel

Re: Dopravní podnik hl.m.Prahy,akciová společnost ??????
Nemůže nám někdo z původních zaměstnanců Dopravního podniku hl.m. Prahy-kombinát pro zajimavost napsat, jak se prováděl v roce 1991 přechod Dopravního podniku hl.m.Prahy-kombinát na Dopravní podnik,akciová společnost a jaké místo v původním státním podniku zde zastával pan Ing. Houfek a další ředitelé odstěpných závodů a lidi ze součastného vedení akciové společnosti?
0/0
5.1.2003 12:12

S

Re: Re: Dopravní podnik hl.m.Prahy,akciová společnost ??????
Doklady o transformaci kombinátu na a.s. by měly být uloženy u Městského soudu v Praze - odd. Obchodního rejstříku, ve sbírce listin.
0/0
5.1.2003 12:39

lavista

Správné argumenty?
Sám jsem jezdil jako řidič autobusu MHD, takže vím o čem mluvím. Je pravdou, že práce řidiče tramvaje a řidiče autobusu po psychické stránce je stejná. Ale rozdíl je v práci fyzické. Zatím co tramvaj jezdí po kolejích a řidič si hlavně musí hlídat profil, spočívá veškerá jeho práce jen v ovládání pedálů nohami. Ruční ovládání dveří apod. mají řidiči obou dopravních prostředků stejné. Ale pozor řidič autobusu a to mi myslím dají řidiči nekolejových vozidel za pravdu má ruce po skončení směny vytahané jako opice, nehledě na bolavou levou nohu. Prostě řídit nekolejové vozidlo je práce rozhodně těžší, takže stesky řidičů tramvají mi připadají poněkud podivné. A pokud si myslí, že na to stačí, tak ať sednou za volant autobusu. Kámen úrazu. Na skup. D jsou dost těžké podmínky přijetí, zatím co za řízení tramvaje usedali lidé, kteří pořádně neuměli řídit osobák. Takže o tom to je o praxi a náročnosti. Jinak ať si stávkují, jak chtějí, mne MDH již dávno se svou kvalitou nemá co říci.
0/0
4.1.2003 20:32

zak

Re: Správné argumenty?
něco na tom bude,taky jsem občas unaven z tech  14,5 km,ktere rano absolvuji svým automobilem.Na druhou stranu je teměř nepředstavitelné,že bych si rano do prace řídil svoji tramvaj.A čím více nad tím přemýšlím, tak jsem moc rád, že jezdím do práce svým pohodlným autíčkem. Jsem tam sám,nikdo neprudí,pustím si přijemné CD nebo Radiožurnál a hlavně tam nikdo nesmrdí. Jediné co lze vytknout tomu to způsobu cestovní, že se nedají číst noviny. Před 14 dny jsem díky alkoholu nechal auto v práci a druhý den jsem si pro něj jel MHD-dost drsnej zážitek,ikdyž jsem si ty noviny přečetl.
0/0
5.1.2003 1:22

bob

Re: Re: Správné argumenty?
Hele prdlavko ! A jak dopadneš na daních, ty si je nemůžeš za jízdu do práce odečíst. A já ANO. V tom je ten problém. A vo tom to je.
0/0
5.1.2003 4:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.