Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bém kvůli stávce přeruší dovolenou

Pražský primátor Pavel Bém přeruší kvůli hrozící stávce tramvajáků dovolenou. Řidiči tramvají pohrozili, že v pondělí ráno nevyjede do ulic hlavního města jediná souprava. Chtějí si tak vymoci stejné platy, jaké berou kolegové u autobusů. "Schůzce se nebráním, ale odmítám jednat pod tlakem," řekl iDNES Bém. V Praze budou tramvajáci stávkovat vůbec poprvé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vasil Kuzněcov

Kdo se nevidí do práce řidiče at drží hubu !!!
0/0
4.1.2003 13:30

Orniga

Báječní muži s klikou
jsou jen ekonomičtí teroristé, pro které cestující představují pouhé rukojmí. Když se člověk seznámí i s argumenty druhé strany (DP), tak se to jeví maličko jinak. Netvrdím, že společnost Trexima je znalec dopravy (jsou to přeci jen bývalí specialisté na plastikářský a gumárenský průmysl a do práce jezdí tak max. trolejbusem - nazdar Jardo!), ale pokud Dubové a ostatní bossové nedokázali celý ROK přijmout jejich závěry, proč nejednali o změně auditorské firmy? Vždyť na společná jednání buď nechodili vůbec nebo s pevnou vůlí se nedohodnout! Co nám to tady předvádějí? Pražané se stejně v pondělí "nějak" dostanou tam, kam potřebují, ale kredit, který tady tramvajáci získali v létě, bude definitivně pryč a na dlouho to budou jen "trubky s klikou". Tohle mínění tady už zaznělo - podle mě poněkud předčasně a globálně - ale zatím vše nasvědčuje, že bylo pravdivé.
0/0
3.1.2003 18:35

Martin

rovnost?
Kvalifikační podmínky pro přijetí řidiče tramvají, autobusů a strojvedoucích metra nejsou stejné, proč by měly být stejné jejich platy? Na řidiče tramvají stačí základní vzdělání, při dvouměsíčním kurzu již bere plat. Řidič autobusu musí vlastnit řidičské oprávnění skupiny "D", které získal na základě tuším že dvouleté praxe jako řidič skupiny "C". Kolik stojí dneska řidičák "C" nebo "D"? Asi to byl jeden z důvodů, proč si študák Dub šel přivydělávat na tramvaj a né na autobus. Strojvedoucí metra musí mít maturitu. Takže rovnost je pouze v čistém trestním rejstříku, potvrzení z protialkoholické poradny, zdravotní způsobilost a zvládnutí psychologického testu. Nepodceňuji povolání řidiče tramvají (také mám z mládí pár let praxe v tomto řemesle), ale to, co předvádějí nyní, je prach sprosté vydírání. Měli by se stydět. Zdravotní sestry a učitelé jsou na tom hůř a svoje hrozby stávkou nakonec vždy řešili bez ohrožení potřeb normálních lidí. Celá republika nyní s obavami sleduje opět stoupající hladiny řek a tramvajáci se nechají zmanipulovat magorem (pardon ing.) Dubem. V pondělí tisíce občanů nastrartují raději automobily (ať už stávka bude, nebo né, protože nebudou riskovat) a prostí pražané se budou k vůli Dubovi dusit ve smogu a mačkat v náhradních autobusech. Ty autobusy  bude muset DP nakonec zaplatit ze stejného pytle peněz, o to míň zbyde na mzdy.  
0/0
3.1.2003 18:19

Chytrolín

Výběr
Kdyz se ridicum tramvaji nelibi jejich platy, tak at jdou delat ridice autobusu nebo at zmeni zamestnani. Nikdo je prece nemuze nutit delat to co nechteji.
 
0/0
3.1.2003 14:15

Bubin

Re: Výběr
Jseš stejně blbej jako prof.Klauz.
0/0
5.1.2003 11:40

Pedro

Re: Re: Výběr
A ty jseš ještě blbější, protože není KLAUZ, ale KLAUS. Je vidět, že jseš tramvaják.
 
 
0/0
6.1.2003 13:24

JsemTuChyběl

České tramvaje do českých rukou!
Bij, bij, Slováka do hlavy! Ani tramvaj z vozovny, ani živáčka do tramvaje!!!
0/0
3.1.2003 13:39

Hee

tak.
Každej dnes má přesně to, co si vyřve nebo vytrucuje. Tak proč by tramvajáci měli být výjimkou?
0/0
3.1.2003 13:19

Džiži

Nevím,nevím
Souhlasím s názorem, že by platy řidičů měli být stejné, jen je škoda, že stávku zase odnesou jen obyčejní lidé. Ale bezesporu si peníze za svou práci zaslouží. Obzvláště za své pracovní vytížení po povodních.
0/0
3.1.2003 10:38

eno

Stávka
Výplody zdejších přispěvatelů nikdy nic nevyřešily. Všichni budeme odsuzovat stávkující v pohledu zvenku např. jako moje teta odsoudila letecké dispečery ale v letadle nikdy neseděla - prostě jenom záviděla. Je to demokracie a budeme si muset zvykat. Stávkuje se na celém světě a mnohdy v takovém ovzduší, že by i radikálnější odpůrci globalizace mohli ztuhnout závistí. V současném sociálním ovzduší, které vytváří naše vládnoucí strana, se mnohým stávkování bude zajídat a mnohým neubude nic jiného než "štrajk". A posílat stávkující ať si najdou jiné řemeslo je trapné a ubohé, I Klaus nám zač. 90. let kázal, že máme všichni podnikat, ýe stát se o nás nemůže postarat. Ale když budeme všichni jenom podnikat, kdo bude řídit tento stát nebo i tramvaje ? A vo tom to je !
0/0
3.1.2003 10:25

orniga

Re: Stávka
Určitě není smyslem tohoto fóra, aby něco řešilo :-) Já jen nesouhlasím s tím, aby si úzká profesní skupina pro řešení a prosazování svých ekonomických pseudoproblémů (ten jejich plat není zase tak malý, on je jen MENŠÍ nez autobusáků) brala jako rukojmí téměř milion lidí, kteří mají velmi podobné problémy (nebo snad bohatí jezdí tramvají?). Stejně odsuzuji stejné počínání lékařů, učitelů apod. Např. v pondělí ráno se mají přepravovat do škol děti. Tak kdo nemá možnost je tam dopravit autem, ať je raděj nechá doma, protože v autobusech je my ostatní ušlapeme. Proč tramvajáci nestávkovali za lepší podmínky zemědělců při vstupu do EU (rovněž nesmyslný akt). Protože se jedná o sobeckou profesní skupinu řízenou chorobně ctižádostivými odborářskými bossy, kteří pro svou podivnou popularitu jsou ochotni nechat zkolabovat pražskou dopravu, která toho má dost i bez podobného pseudosociálně-ekonomického terorismu!
0/0
3.1.2003 10:39

chocholoušek

Re: Stávka
a můžete nám objasnit,co asi zdejší přispěvatelé závidí řidičům tramvaje? Není to sépíš tak, že tramvajáci závidí autobusákům? Naše vládnoucí strana je sice banda bezohledných idiotů,kteří si hrají na socany jen proto,že ve světě mají podobná uskupení aspoň krátkodobý úspěch,ale právě ti vaši tramvajáci jsou sociální skupina, která nejlehčeji podléhá volebním slibnům levice. Jen nevím,proč si myslíte,že se o vás má stát starat a zároveň můžete chtít demokracii. Jděte do háje, já pojedu svou Mazdičkou.
0/0
3.1.2003 10:41

eno

Re: Re: Stávka
Každý stát by se měl o své občany starat, ne tím, že jim vrazí do rukou peníze, ale tím, že bude naplňovat, dodržovat resp. vymáhat práva a povinnosti dané Ústavou a legislativou. A to se u nás moc neděje.
0/0
3.1.2003 13:02

orniga

Re: Re: Re: Stávka
To nebylo špatné - zakotvit do Ústavy rovnost mezd autobusáků a tramvajáků, aby si až do skonání světa nezáviděli!!!!
0/0
3.1.2003 13:37

standa

Re: Re: Stávka
Teda jezdit po Praze autem zrovna v den, kdy bude stávka tramvajáků, to je nápad hodný vysokého IQ !! Jestli by to radši nechtělo pořádné boty nebo pokud to jde si prostě ten den zařídit tak, abych nikam nemusel. Já například budu dělat v neděli, v pondělí vyrazím někam do lesa a svého M. (nebudu se chlubit značkou svého auta) nechám doma.
0/0
3.1.2003 14:13

tráva

Re: Re: Re: Stávka
nevím, jaké máš IQ ty, ale s francouzskou holí si těch deset kiláčků netroufnu. Ty možná nikam nemusíš, já jo.
0/0
3.1.2003 14:35

Ian

Re: Re: Re: Stávka
M jako Malucha?Toho nechávám doma furt:)
0/0
3.1.2003 16:21

Bubin

Re: Re: Re: Stávka
No my víme a nezávidíme ... Moskviče.
0/0
5.1.2003 11:48

admiral_Atvar

Re: Stávka
take odsuzuji letecke dispecery. letadla nejsou k nicemu, kdo nechce zemrit, neleti jimi. ovsem tramvaji jezdit musime !
0/0
3.1.2003 14:15

Marty

cililink
Kluci (a holky), držím vám palce, dřete od povodní jak koně místo metra, tak si ty prachy zasloužíte !!! Akorát, že zase všichni sednou do aut, až nepojedete...
0/0
3.1.2003 0:59

Pavela

Re: cililink
Hihi, to teď skoro vypadá jako sabotáž tohoto "protitramvajáckého" fóra
0/0
3.1.2003 9:42

Arnold

právo
Právo na stávku mají ale momentálně mě namíchlo vic zrušení spoje kterym jsem jezdil takze za stejne penize horsi sluzba.Vubec DP postupuje proti zdravemu rozumu.Clovek jezdi jak sardinka,protoze DP napadlo koupit Renaulty a tam se vejde lidi mene  at si to zkusi jet takhle.
0/0
2.1.2003 23:10

hrazd brno

Re: právo
ale,za to nemohou řidiči!!! nechci je ,ale bránit , jinak mně taky většinou ser..!!!
0/0
2.1.2003 23:43

hovnival

pro Pongo
nikde jsem se zatim nedocetl, jaka je zabrzdna vzdalenost pri rychlosti 40 km/hod na suchem spadanem listi? A co teprve na listi namrzlem!? A taky by mel byt zakonem zakazan vstup do tramvaji osobam smradlavym, neumytym nebo spocenym. Nekdy se to neda vydrzet. Zda se mi, ze vetsina lidi nedodrzuje zakladni hygienicka pravidla.
0/0
2.1.2003 23:00

Pongo

Re: pro Pongo
Při zhoršené adhezi se zábrzdná dráha prodlužuje zhruba na 1,5 - 2 násobek. Namrzlo není tak strašné jako navlhlo nebo posoleno. To je potom radost brzdit.
Přeprava osob je určena přepravním řádem a tebou zmiňované osoby a VitaminA mohou být pochopitelně z vlaku vykázáni. Jenže to taky někdo musí za řidičem dojít. V tom návalu na IPP se takový jedinec snadno ztratí.
0/0
2.1.2003 23:05

tráva

Re: Re: pro Pongo
já tedy občas za nějakým řidičem zajdu, že mu chrápou ve voze smrdutí opilci. Ještě se mi za  třicet let používání MHD nestalo, že by řidič na zastávce dotyčného smraďocha vyrazil. Zpravidla se dozvím, že nemůže nic dělat.
0/0
2.1.2003 23:35

Pavela

Re: Re: Re: pro Pongo
Víte, on ho může vyloučit z přepravy, ale pouze ústně. Když nevystoupí, je tam pak řidič za blbce, protože si od ostatních cestujících vyslechne připomínky typu: "...vykašli se na něj, zalez a jeď, pospíchám..." A řidiči nezbyde než zalézt a jet. Bohužel dnes řidiče tramvaje málokdo podrží a spolupráce s městskou policií byla v minulých letech také více než pofiderní - proto mnozí řidiči rezignovali. Což nechci omlouvat, pouze vysvětluju příčinu stavu  
0/0
3.1.2003 9:22

tráva

Re: Re: Re: Re: pro Pongo
ale houby s octem. Nikdy se ani nepokusí ho "ústně" vyloučit z přepravy. Nikdy totiž ani nezvedne zadek ze židličky a nejde se podívat,co se v tramvaji děje. Taktam chrápou bezdomovci,hrajou na harmoniku žebráci, kapsáři kradou a cikáni kouří. Tohle prostě neokecáte,takhle to je.
0/0
3.1.2003 10:54

Pavela

Re: Re: Re: Re: Re: pro Pongo
Moment, já jsem neřekl, že to tak není. Já jsem vysvětloval (nikoliv omlouval), proč spousta řidičů rezignovala a dělá mrtvého brouka  A jinak - mně ti smraďoši vadí taky. A dost.
0/0
3.1.2003 11:52

Pongo

Re: Re: Re: Re: Re: pro Pongo
Tak to jsi ještě nepřišel za mnou. Skutečností je, že ho nemohu vyhodit fyzicky a když požádám o pomoc dispečink, řeknou mi: "Pane řidiči, pokračujte v jízdě, složky jednou za vámi", aby se na konečné znovu ozvali, jestli to už je v pořádku. Řidič se musí tvrdě řídit předpisy a je pak za vola jen díky dispečinku. Ale ono by občas stačilo, pokud by měl nějaké zastání u ostatních cestujících, jenže to je na další kapitolu.
0/0
3.1.2003 13:31

Pongo

Jen pár čísel a poznámek...
Plně naložená tramvajová souprava ve špičce 60 tun.
Počet přepravovaných osob cca 200-250.
Zábrzdná vzdálenost při rychlosti 40km/hod na rovině a za sucha 50-60 metrů.
Zábrzdnou vzdálenost ve větším klesání při plné obsazenosti se nepodařilo změřit.
Psychotesty neprojde 80% uchazečů.
Z 20 lidí, kteří se dostanou do kurzu, absolvuje zdárně zkoušky zhruba 12-15.
Kurz trvá tři měsíce a přeškolení na pražský provoz měsíce dva.
Denní průměr ujetých kilometrů za směnu řidiče se pohybuje okolo 160.
Užívání výstražného zvonku je dáno předpisem D1/2.
Kromě běžných dopravních značek jsou ještě vnitropodnikové (drážní).
"Semafor" tramvají (čočky) nezná "oranžovou barvu", pouze stůj či jeď. Provoz po trase je dán jízdním řádem a předjetí na kontrolních bodech třeba o jednu vteřinu je vyhodnoceno počítačem. Na řidiče potom přichází služební hlášení, ten je pak sankcionován na odměnách. Stane-li se a řidič se zapomene a sjede z pravidelné trasy, je tvrdě postižen na odměnách (50-100%). Na některých zastávkách by řidič mohl čekat celý den, protože dobíhající pasažeři se stále objevují v nekonečném množství (I.P.Pavlova). Přitom další tram směrem na Karlovo náměstí jede za další dvě minuty. Pasažeři si často pletou tramvaj s taxíkem a vystupují kde se jim zlíbí roztržením dveří. Při této činnosti se nezřídka vyhodí křídlo dveří z vodicí lišty a celá tramvaj čeká, dokud řidič dveře neopraví. Pokud někdo roztrhne dveře v momentě, kdy se tramvaj začne rozjíždět do kopce (uvolní se čelisťové brzdy), pak začne tramvaj couvat z kopce a tím ohrožuje např. za ní stojící auta. Obratový čas na některých konečných je třeba i pouhých sedm minut, takže při běžném zpoždění nemá řidič šanci použít WC. Při větších zpožděních nařizuje dispečink řidiči přestávku na trati (dáno zákonem), či obracení vlaku v jiném místě než na konečné. Řidič je často dispečinkem informován jednu nebo dvě zastávky před obratem. Na mnoha konečných nemá řidič šanci si koupit svačinu. Řízení tramvaje není jen mačkání knoflíků a šlapání pedálů, ale to ten, kdo to nezkusil stejně nepochopí. Uváděný průměrný plat řidičů tramvají je nadhodnocen (zřejmě se do průměru počítá i ředitelství DP-ED). Plat se skládá z tarifní mzdy, 5% odměn a příplatků za ztížené teplotní podmínky (úžasná výše 2,- Kč/hod), za práci v noci, za dělenou směnu, za práci o víkendech, za práci o svátcích a za praxi (opět krásné diferencování narůstající po 2 korunách). Vím, že se na mě sesype spousta kritiků, že jsem íqáč, hloupý koloťuk, idiotský švec, atd., atd. Tak tedy pro informaci. Dříve jsem dvanáct let pracoval jako referent v podniku zahraničního obchodu, mám ÚSV vzdělání a nemohl jsem sehnat práci, protože mi bylo víc než 25. Kurz nebyl žádnou procházkou a k této profesi přicházejí lidé, kteří projdou hodně tvrdým výběrem přes zdravotní prohlídky, psychotesty a sedm závěrečných zkoušek před komisí včetně praktické jízdy. Že postupem času jsou někteří řidiči profesionálně zdeformováni platí snad pro každou profesi a nejen pro MHD. Pokud v celé EU, kam vstoupíme za 16 měsíců je jediné zařazení, a to řidič MHD, pak se i naše země bude muset přizpůsobit a ne dělit řidiče na tram, bus a metro. Kolik z Vás je ochotno vstávat do práce ve tři ráno nebo naopak přijít ve dvě ráno? Kolik z Vás je ochotno pracovat v průměru 10,5 hodiny denně? Kolik z Vás je ochotno denně poslouchat nadávky lidí, že jedete pozdě, když Vás o tři zastávky dříve nepustilo auto jedoucí v koloně, ale 20cm v kolejích? Jak už tady někdo navrhoval, zkuste si někdy stoupnout za kabinu řidiče a sledovat provoz před ním. Možná budete sami hodně překvapeni, jak často může dojít ke kolizi. Domluvil jsem, howgh.
0/0
2.1.2003 21:50

tráva

Re: Jen pár čísel a poznámek...
vážený Pongo, jakákoli stávka je způsob, jak  zkomplikováním života zamětnavatelům pomocí rukojmí vymoci nějaká práva,výhody či jiné požadavky. Tak se nedivte, že se vám každý vykašle na čísla a poznámky,protože vy úmyslně stavíte nezúčastněné  a nevinné osoby do role obětí. Stejně jako vás nezajímá, kolik berou horníci, taxikáři, prodavačky v Tescu nebo třeba doktoři nezajímá nás, jestli jste spokojení se svým platem. Zcela 100% jste vloni  nadávali na taxikáře blokující dopravu či na zemědělce sypající brambory před Strakovku. Pozvu si vás, abyste mne podpořil, až se rozhodnu ze  svého  zaměstnavatele vyrazit vyšší plat.
A laskavě si uvědomte, že nejste jediní pracující. Posledního půl roku obyčejní občané Prahy po šílené jízdě přecpanou tramvají makali osm až dvanáct hodin denně a nevšiml jsem si, že byste je nějak zvlášť litovali.
My to vydržíme, ale nedivte se, že zase ztratíte úctu, kterou jste si pracně vydobyli při povodních. Kvůli prachům ! Fuj
0/0
2.1.2003 22:39

Pongo

Re: Re: Jen pár čísel a poznámek...
Já jsem se nikde ve svém příspěvku o stávce nezmiňoval. Uvedená čísla jsou reakcí na spoustu blábolů, které se na tomto fóru objevily. Nikdy jsem na žádné stávkující nenadával. Mám-li se vyjádřit ke stávce pak jen uvedu, že vedení podniku neustále háže na zaměstnance "kakanec", a že pokud bylo něco dohodnuto před 11 měsíci a vedení 4x odloží termín splnění dohody, pak už asi nic jiného nezbývá. Že někdo pracuje až dvanáct hodin denně není pro profesi řidiče MHD žádnou výjimkou. Já jsem šel dnes do práce na šestou a končil jsem až v půl osmé večer s necelou tříhodinovou pauzou v poledne (a to jsem to měl ještě krátké, jen deset hodin v šíleném provozu).
0/0
2.1.2003 22:51

Bubin

Re: Re: Jen pár čísel a poznámek...
Makej  zadarmo třeba 10 hodin denně a budeš hrdina, chtěj přidat na zvyšující se nájemné a jseš gauner. Tak Ti soudruhu řeknu že seš jako za mlada.
P.S.Lidové milice se sejdou v plné zbroji na místech předem určených.Kdo ztratí pendrek tak ho zaplatí.Občerstvení s sebou.
0/0
5.1.2003 11:58

Baron

Re: Jen pár čísel a poznámek...
Pobavil mne výraz " je tvrdě postižen na odměnách"  Odměny, podle mého chápání, se dávají za výkon kvalitou a/nebo kvantitou nad rámec pracovní smlouvy. Nikdo tedy nemůže být "postižen" jejich odebráním, mohou mu být pouze dány nebo nedány v určité výši podle ohodnocení jeho práce. Nevěřil bych, že 13 let od pádu komunismu se onoho výrazu ještě dočkám ...
0/0
3.1.2003 8:33

Pavela

Re: Re: Jen pár čísel a poznámek...
Bohužel to takhle ještě funguje...
0/0
3.1.2003 11:57

Bubik

Re: Jen pár čísel a poznámek...
Mily Pongo, to co jsi tady napsal jsou jen bláboly. Kazda profese může jmenovat tucty problémů, které mají na rozdíl od ostatních. Ale jinak: zvolil jsi si svobodně svoje povolání? Ano, nebo ne ? Jestli tě štve, tak můžeš odejít. Zvolil jsi si ji i za podmínek, které tam jsou. Tedy dodržování jízdního řádu, práce o sobotách, nedělích a nocích, zima v zimě a horko v létě. Tak teď nebreč. Mimochodem - tramvaj se ovládá dvěma pedály, sedí na kolejích a má ve vyhlášce privilegia jako vlak. Kromě toho i proto, že má dlouhou brzdnou dáhu a vůbec. Ale zácpy vás nezajímají, máte čím dál tím víc svých pruhů. Na okraji města mastíte po středním pásu a kdo na něj vleze, automaticky porušuje předpisy. Když se někam nevejdete, nebo máte ten pocit, tak tam nejedete (mockrát se mi stalo, ze tramvaják nevjel do úzkého průjezdního profilu vedle stojícího nákladáku, že tam má málo místa - místa bylo asi 20 cm, ale odhad byl špatný), tak tam nejedete. Fakt si myslíš, že vám patří stejné peníze jako autobusákům, kteří se musí za pomocí volantu proplétat přecpanou Prahou a nikdo ani policie je nešanuje ???????
STYĎTE SE !!!!!!!!!!!!!!!
0/0
3.1.2003 9:13

Pavela

Re: Re: Jen pár čísel a poznámek...
Hele, Bubiku, já se musím Ponga zastat, protože on nebrečí, jen se pokouší zoufale vysvětlit, že ta profese je náročná (stejně jako spousta jiných profesí) a ne jak si tady mnoho lidí (včetně tebe) myslí, že je to jen "sezení, držení se madla a mačkání čudlíků". Jednou jsem slyšel pána, jak říká svému synovi: "Tramvaj se neřídí, má přece koleje". Nejdřív jsem měl na tváři úsměv, ale pak mě dost zamrazilo.  Řízení přece není zdaleka jen o točení volantem. V autě točí volantem všichni - a koukni se kolem sebe, kolik jich neumí řídit...
0/0
3.1.2003 9:38

Martin

Re: Jen pár čísel a poznámek...
Vaše čísla a poznámky nic nezmění na faktu, že na tramvajáka stačí základní vzdělání a absolvování kurzu, a to již v době pracovního poměru (tedy za plat). Strojvůdce metra musí mít maruritu a autobusy požadují při nástupu řidičák skupiny "D"(získaný za vlastní prostředky, s předchozí praxí na náklaďáku - tj."C" -  Ty zdravotní a psychologické předpoklady předpoklady a znalosti předpisů jsou nutné téměř v každém zaměstnání. Náklady řidičáku na tramvaj se DP vrátí teprve za několik let, a tak dlouho  většina frekventantů u podniku ani nevydrží. Tak proč se domníváte, že absolventovi kurzu nestačí stávajících 84,- Kč základu + 5% prémií + ostatní příplatky za soboty, neděle, dělené směny, noční ap? Máte představu kolik bere zdravotní sestra (po maturitě) pracující v nemocnici,  která má zodpovědnost za životy svých pacientů stejně jako vy za životy pasžérů? V obou případech stačí malá nepozornost, chybička... Má nástupní plat asi 6500,-. Také učitelé hrozili stávkou. Ale ani zdravotníci, doktoři, učitelé a mnozí ostatní, kteří by mohli poukazovat na  výši platů svých kolegů v EU, nedohnali své požadavky k tak nehoráznému vydírání jako vy, předsedou FŘ zmanipulovaní tramvajáci. Taková nehoráznost, jako chtít doplatit rozdíl tarifů zpětně za půl roku!!! Styďte se!!!
0/0
3.1.2003 20:51

hrazd brno kachlíkova 11

né já VÍM
jezdí v noci jezdí ve dne, je to asi stejné jako, že oprava ČLOVĚKA v nemocnici je levnější než oprava auta v autoopravně.Všichni nadávaj, příklad TIRáci, že jim zemědělci brání v provozu, ale když oni zablokují hranice!!!PŘESTAŇME SI HRÁT NA VLASTNÍM PÍSEČKU!!!
0/0
2.1.2003 20:02

hrazd brno kachlíkova 11

0/0
2.1.2003 19:52

hrazd brno kachlíkova 11

0/0
2.1.2003 19:51

hrazd brno kachlíkova 11

joj
jsem s VÁMi !!!brno!!!
0/0
2.1.2003 19:49

ředitel

Když jsem jednou šéf
Když jsem jednou šéf, dívám se na problémy z výšky a můj postup je jednoduchý. Breptalům něco slíbím, pak se na ně vykašlu a když se rozehřejí do ruda a začnou sprostě nadávat, řeknu, že jsou hulváti a s těmi se nabavím. Když se rozehřejí, protože už neví kam, odboráři a pohrozí stávkou - zcela legitimním nástrojem, když jsem na ně hodně dlouho dělal dlouhý nos - řeknu, že vydírají a moje božatka cestující si berou jako rukojmí. Jsem prostě vždy na koni, protože jsem šéf, sedím vysoko a mám přehled. Jsem v klidu. Mimochodem - cestující jsou fajn jen ve dvou věcech - skládají se na mou mzdu a mimomzdové požitky a za druhé jsou moje božatka, když se mává stávkou. Jinak mě opravdu nezajímají. A že bych měl přerušit dovolenou kvůli mzdovým snům nějakých tramvajáků? To si děláte srandu ne? Každý je přece zastupitelný a správný šéf má vychované zástupce tak, aby ho zastoupili ve všem. Tramvajácký sen není žádný vážný důvod. Na to mám lidi. Vtip je v tom, že tyto fráze o zastupiotelnosti mohu vždycky říct, ale na druhou stranu mí zástupci dobře vědí, že beze mě nesmí nic rozhodnout nebo jim pěkně zahulím. A zase jsem v klidu. Tak vo co de?
0/0
2.1.2003 19:24

adrok

Re: Když jsem jednou šéf
Má pravdu, ředitel.
0/0
2.1.2003 20:18

petr

Pane primatore, nevolil jsem Vas proto, aby jste si temer okamzite do nastupu funkce bral dovolenou! To jste ve svem veku jiz tak znaven? V tom pripade predejte funkci nekomu, kdo je vice pri sile. Coby prosty zivnostnik jsem si prvni dovolenou dovolil vziti po 4 letech a i tak mel pocit, ze delam cosi nepatricneho. Proste pracujte, sluzte tem, co Vas plati az na hubu padnete. Jinak se rovnate tem bolsevickym vychcankum, jez pouze brali brebendy a mlatili pantem!
0/0
2.1.2003 18:39

podnikatel

Re:
Pracovat dokud clovek nepadne na hubu je blbost. Rika se tomu workoholismus a to je nemoc. Proc zijete? Taky podnikam (a studuju)
0/0
2.1.2003 22:02

petr

Re: Re:
Neni, pane kolego. Takovemu pristupu se rika socialismus a praktikuje jej dnes bohuzel vetsina sveta. A kde se nam nachazeji "vyspele" zapadni ekonomiky nyní? GB, SRN, Francie atd.? A proto vetsina techto ekonomik pujde do hajicka a prevalcují je ti, jez jeste umeji tvrde pracovat - viz Asie apod. Muze to trvat treba desetileti, ale civilizace "bileho muze" je svou zmekcilosti a lenosti na konci sve cesty.
0/0
3.1.2003 16:22

xxl

Tatíček Bém
Chudák pan primátor sotva nastoupil do funkce, již se dokonale zapracoval a tak se unavil, že musí čerpat dovolenou. Je to úžasné, jakou skvělou příležitost mu řidiči tramvají poskytují, aby se ve své velikosti zviditelnil. Co by se stalo, kdyby zůstal tam kde je, páni řidiči půldne budou dělat dusno, pak je to přestane bavit, stávka se přežene rychleji než povodeň, a vše bude jako předtím. Nic se nezmění a když, tak později, teatrální gesta pana Béma na to nebudou mít pražádný vliv. Že by se ráčil ujmout tatíčkovské role náš pan novopečený primátor ?
0/0
2.1.2003 18:33

orniga

Re: Tatíček Bém
No ono je to trošku jinak. Voda ve Vltavě už je zase na stavu "Bdělost", tak pan primátor chce být u toho a v současnosti sleduje stav vody na Šumavě. Teď je potřeba sledovat stav v Praze. Jenže kdyby to uvedl jako důvod, způsobí zřejmě paniku.
0/0
2.1.2003 18:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.