Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Bylo správné rozdělení Československa?

Na Nový rok uplyne přesně deset let od rozpadu společného státu Čechů a Slováků. Jaký máte dnes názor na rozdělení Československa a vznik samostatné České republiky? Je podle Vás správné, že se to stalo? Hlasujte a napište svůj názor! Anketa je otevřena do 1. ledna včetně. Skóre ankety a nejzajímavější názory otiskne MF DNES 2. ledna.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mirek

26. 2. 2003 17:43
souhlasím s rozdělením
     V zari 1989 jsem sel na vojnu a ani me nenapadlo,ze jsou nejake velke rozdily mezi cechy a slovaky.Po par mesicich me bylo jasne,ze Ceskoslovensko drzi jen silou vule.Politikum to v Praze  trvalo jeste nekolik let,ale dulezite je ,ze to pochopili a rozdeleni probehlo pomerne elegantne.
0 0
možnosti

Markéta

26. 2. 2003 13:21
Ano,měli jsme se rozdělit už dávno!!!!
Měli jsme se rozdělit
0 0
možnosti

BOB

2. 1. 2003 15:22
ROZDĚLENÍ BYLO DÁVNÝM PŘÁNÍM VĚTŠINY SLOVÁKŮ !
Rozdělení bylo nejen správné , ale velmi rozumné . Nevím proč se dneska někdo pitvá v tom , zda jsme se rozdělit měli , či ne . Troufám si tvdit , že v referendu před rozdělením , by se Slováci drtivě vyslovili pro . Bylo to totiž jejich dávné přání a zjevná averze Slováků k Čehůnům byla dobře známá . My Moraváci z Valašského království jsme měli při bouřlivých debatách se Slováky štěstí , že nejsme Čehůni . Přesto , že zde vládl Husák a ÚV KSČ plný Slováků , bylo to pořád málo . Jsem rád , že jsou Slováci sami . Konečně možná poznají , či dnes již poznali , že se s námi v jednom státě neměli zas tak zle . Možná právě nyní i z těchto důvodů je od nich více a více slyšet hlasy , že jsme se neměli dělit . Ale to už je dnes v podstatě trapné chytračení . Když si např. vzpomenu na "cirkus" kolem chatové oblasti Kasárna , tam jsme žádné podpůrné hlasy ze Slovenska nezaznamenaly . A tam jsme i my z Valašského království poznali , jak nás mají naši braťja z opačného kopce rádi . A to jim opravdu , ale opravdu o nic nešlo , než nám dát najevo , co je u nich ukryto zloby . Já bych je nechal ještě řádně doma "dozrát" , i když pro nás nejsou Čehůni také žádí svatoušci . I ve Valašském království máme s Čehůny svoje zkušenosti , které zatím tak trochu bereme s humorem , ale také nám ten humor nemusí vydržet věčně . Proto mám pro nás novoroční přání : Už aby tady byla EU - bohužel Rakousko-Uhersko to už nebude .
0 0
možnosti

branka

2. 1. 2003 15:26
Re: ROZDĚLENÍ BYLO DÁVNÝM PŘÁNÍM VĚTŠINY SLOVÁKŮ !
sem nevjeděl,že v tom kralovstvi mluvjej i tyčky vod plůtků...
0 0
možnosti

Machu Stanislav

2. 1. 2003 11:09
Bylo správné rozdělení Československa
Srozdělením Československa nesouhlasím.Nebylo to moudré rozhodnutí.I sám prezident Havel ve svém projevu přiznal,že dělali chyby při sametové revoluci.Kdo chce dělat revoluci nejdříve se to musí naučit.Nenaučili se to ani dva rivalové Klaus a Zeman, kteří se v prognostickém ústavu učili jen jak a kdo je chytřejší a proto to všechno tak dopadlo .Je mně z Vás blijno.Nezdá se Vám to nějak povědomé ,že co jste byli u toho již patříte do smetiště dějin.Tvurce Masaryk je stále na nebi avšak Ti co jsou neupřímní již propadli. Machů Stanislav Vysoké Pole l87 76325 p.Újezd.
0 0
možnosti

Jiří Lukáč

2. 1. 2003 13:48
Re: Bylo správné rozdělení Československa Souhlasím že ne!
Máte pane pravdu.Rozdělení provedli vlastizrádci pod zahraniční taktovkou!
0 0
možnosti

Franz Josef

2. 1. 2003 9:50
Ať žije Rakousko!
Největší chybou v minulém století nebylo rozdělení Československa, ale robití Rakouska-Uherska!
0 0
možnosti

kryptokomunista

2. 1. 2003 10:05
Re: Ať žije Rakousko!
S touto odpovedi nejde nic jineho nez souhlasit!!!
0 0
možnosti

Jaroslav

2. 1. 2003 9:44
Snad to bylo nejméně bolestné řešení
V době dělení bylo pořád v diskusi mezi oběma částmi republiky - a to z východu- pořád slyšet- ano, ALE!, souhlasíme, ALE za těchto podmínek- a k tomu nacionalistická rétorika- to se nedalo normálně řešit. Nacpali jsme na Slovensko tisíce miliard do vybudování průmyslu, a když už z nás nic nemohlo koukat, tak se jednoduše odškubli. Teď sami vidí, že na to doplácí a mermomocí budou chtít "někam" zpět. Protože se jim bude zase chudákům cpát.. Jenže tohle v Evropě nikdo neveme a vyčůrané postoje narazí.Snad. A pak zase ukřivděně bude ANO,ALE.. Kdy dospějí ?!
0 0
možnosti

katka

2. 1. 2003 9:36
Som Slovenka. V dobe rozdelenia CSFR som zila 6. rok v Prahe. Povazovala som sa, asi aj z tohoto dovodu za "Cechoslovacku" ci "federalistku", po tych rokoch stravenych v Cechach asi viac za Cesku ako Slovenku, napriklad ked sa stala ta "vajickova zalezitost" v Bratislave, bola som zo Slovakov zhrozena, hanbila som sa. Rozdelenie republiky som niesla velmi tazko, mozem Vam povedat, ze ked hodiny odbili polnoc, citila som sa v Prahe z nicoho nic hrozne osamelo, aj ked ludi a priatelov bolo okolo mna mnoho. Velmi som vedeniu vtedajsieho statu zazlievala uz len ten fakt rozdelenia, ale aj to, ze o tak zavaznej veci nebolo vypisane referendum. Dlhe roky som totiz citila ako hroznu krivdu, ze "sa ma nikto neopytal", ci si zelam zit v CSFR, alebo sa zrazu rozhodovat o obcianstve ceskom ci slovenskom. Tak trochu "o nas bez nas". Preto som sa odvtedy nezucastnila ziadneho referenda, tak trochu "z trucu". Po rozdeleni nastala pre mna a moju rodinu situacia, kedy sme sa odrazu museli rozhodnut, kde budeme zit. Moj otec sa nakoniec rozhodol pre zivot v Bratislave z pracovnych dovodov (obaval sa totiz, ze pri planovanom znizovani poctu zamestnancov v rezorte, v ktorom pracoval, budu Slovaci na rane prvi. Len tak na okraj - dopadlo to inak, v obave pred osocovanim z diskriminacie Slovakov boli tito prepustani co najmenej), matka sa samozrejme podriadila zivitelovi rodiny, sestra bola ZS povinna a ja, cerstvo po maturite (ceskej) som stavila na osud - v ktorom meste (pardon state) ma prijmu na skolu, tam pojdem. Zvolila si ma Blava. Neda sa z odstupom casu povedat, ci bola moja volba spravna, je tam vela otazok ako by bolo, co by bolo, keby ... Je mi luto, ze som v Cechach nechala mnoho priatelov, s ktorymi sa stretavam tak casto ako je to mozne (4 hodiny cesty po dialnici nikoho nezabiju), na druhej strane v Bratislave som si nasla buduceho manzela,, mam pracu, dieta, rodinu ochotnu kedykolvek pomoct mam nablizku. Rozdelenie citim s odstupom casu ako spravnu vec, Slovaci potrebovali sancu zit v samostatnom state, rozhodovat o sebe a citit vlastnu zodpovednost za svoje rozhodnutia - dobre ci zle. V spolocnom state bolo Slovensko ozaj povazovane za "mladsieho brata" - neskusenejsieho, hlupejsieho, zaostalejsieho,vzdy tu vzdy existovali vyhovorky typu "no, zasa si Cesi v Prahe nieco vymysleli, rozhodli, chcu s nami vycurat, ..." a "nojo, ti Slovaci, porad neco chtej, pritom nam muzou bejt vdecny, ...". Taktiez som rada, ze sa nekonalo ziadne referendum, urcite by dopadlo v prospech spolocneho statu, co by znamenalo zbytocne natahovanie agonie, dalsie zabomysie, alebo ak chcete cesko slovenske skriepky, nedorozumenia a pocity krivdy. A vajickova afera? Uz sa za nu nehanbim. Ked sa vratim spet, vidim plne bratislavske namestie SNP. Plne nacionalistov a ludi, ktori presne vedia pomenovat neschopnost, hlupost a obmedzenost u inych - len nie u seba. Ale plne nam. SNP neznamena "vsetci Slovaci", to len tak na okraj. Dalej vidim prezidenta Havla, ako kraca na tribunu s odhodlanym vyrazom v tvari, ktory na mna posobi trochu provokativne, priam mucednicky, pretoze nepochybujem, ze bol o vyhrotenej situacii vopred informovany. Isiel pre odpoved k Slovakom, ale vypytal si ju len od kopy nacionalistov a od nich ju aj dostal. Myslim si, ze doteraz prevlada pocit slovenskeho mladsieho a ceskeho skusenejsieho brata, ako malicky priklad uvediem MS v hokeji. Pri vitazstvach ceskych reprezentantov sa hovorilo vyhradne o ceskej hokejovej skole, pri vitazstve slovenskeho timu odrazu existovala skola ceskoslovenska. Viete, vsetci hovorite o politike, narodoch, statoch, ale jednotlive ludske osudy minate. Neviem, ci skrze rozdelenie mohlo dojst prave k tragediam, ale zivotmi jednotlivych ludi to urcite zakyvalo. V Cechach sa nadalej citim ako doma, ani historia, podla ktorej (nazory viacerych) nemame nic spolocne, na tom nic nezmeni. A to je pre mna dolezite.
0 0
možnosti

Jan

2. 1. 2003 11:06
Re: z "vajickove zalezitosti" nemaj tazku hlavu bolo to zmanipulovane
ak mas zaujem mozem Ti to dokazat videozaznamom, ktory dodnes mam. Je na nom napriklad Demes ako vybera cele vajicko z vrecka kde v ziadnom pripade nemohlo priletiet v celku ... a "nenapadne" ho pusta na zem... Takze to bola provokacia niekoho, kto chcel aby boli negativne emocie na Ceskej strane ale nie spontanna zalezitost ludi na namesti... Kto mal na tom zaujem to je spekulacia, to nechavam inym, to ze to bol podvod - to je fakt, ktory mozem dokazat.
0 0
možnosti

xx

2. 1. 2003 8:49
Pro Havla ano
rozdělení mu prodloužilo funkční období ...
0 0
možnosti

Fargo

2. 1. 2003 7:58
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Josef

2. 1. 2003 8:18
Re: Rozdělení byla dobrá věc.
Na slovensku jsem žil od roku 1972 do roku  1980 a pak jsem tam často služebně jezdil. Mezi slováky mám  víc přátel ( opravdových  ) než mezi čechy. Moravákům je rozhodně milejší povaha slováka jak čecha. A už za totality se říkal vtip o tom, když jedu od Aše k Čierne nad Tisou, podle čeho poznám, kde jsem. Ale dělit  lidi dle národnosti a soudit podle toho, dovede jen ubožák. Rozdělení republiky ? Ale prosím, jen o tom měl rozhodnout občan v referendu a ne dva pánové KLAUS a MEČIAR. A Fargo, či jak se jmenuješ, tu nenávist proti slovákům cítím spíš z Tebe, ale nepopírám, že zdání může klamat.
0 0
možnosti

Jiří Lukáč Kladno Kotaskova 1359

2. 1. 2003 6:44
Kolik rozdělení Československa nás celkem stálo?O tom V.Klaus a jeho poskoci nemluví!
Všichni si určitě vzpomenete na slova V.Klause,že nás občany rozdělení Československa nebude nic stát.Zatím dle velmi střízlivých odhadů erudovaných ekonomů nás to občany a daňové poplatníky to zatím stálo 1,2 bilionů Kč.O tom ve své přílišné a pro něho nezvyklé skromnosti taky profesor V. Klaus ve své samoobžalovací knize o rozdělení Československa bez svobodné vůle občanů tj. bez referenda jak jinak nepíše! Jenom co by za to bylo postavených bytů pro mladé začínající rodiny,opravených dnes zdevastovaných silnic a postavených nových kilometrů dálnic a rychlostních železnic.Pane Václave KLausi vyjádřete se !
0 0
možnosti

kryptokomunista

2. 1. 2003 10:19
Re: Kolik rozdělení Československa nás celkem stálo?O tom V.Klaus a jeho poskoci nemluví!
Nechci hodnotit Vasi odpoved, pouze by me zajimla hodnovernost castky 1,2 bilionu Kc a zminivani ekonomove.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mezi extremisty stále dominuje takzvané antisystémové hnutí, tvrdí vnitro

7. května 2024  17:02

Dominance takzvaného antisystémového hnutí na české extrémistické scéně přetrvává. Jeho...

Podnikatel myslel, že investuje. Podvodníci zatím vysáli z jeho účtů 20 milionů

7. května 2024  16:53

O 20 milionů korun přišel kvůli internetovým podvodníkům třiašedesátiletý muž z Hradecka. Podle...

Bezdomovec bránil napadenou ženu, za útok nožem dostal čtrnáct let

7. května 2024  16:35

V opilosti podle obžaloby šestkrát bodl nožem muže, s jehož družkou popíjel v parku na Mendlově...

Na Pražském okruhu se převrátil náklaďák přes svodidla, omezoval oba směry

7. května 2024  11:14,  aktualizováno  16:21

Na druhém kilometru Pražského okruhu u Jesenice havarovalo nákladní auto, které se převrátilo na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!