Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rám zůstane, nová hlava bude levná

Nový prezident neznamená změnu jen na Hradě, ale i na zdech tisícovek škol a úřadů. "Žádný zákon portrét hlavy státu ve školních třídách nenařizuje," řekla iDNES mluvčí ministerstva školství Hana Vítková. Úřady i školy se podobiznu prezidenta po 12 letech přesto měnit chystají. "Nebude to stát moc. Rám necháme, ten je standardní, budeme platit jen papír," řekl iDNES ředitel Základní školy Jitřní v Praze 4 Josef Blecha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

admiral_Atvar

varianty
v pripade milose zemana bude nutno vyrobit lichobeznikovy ram, nahore sirsi, at se mu vleze do zaberu hlava. v ramci protialkoholni vychovy mladeze nutno zaretusovat bechera. vaclava klaus by zase desil prvnacky svym zavilym a samolibym vyrazem. bohuzel by mohl inspirovat v vyssich rocnicich mnoho sebevedomych grazliku. motyl by byl jak na umeleckem zaberu - zamlzen kourem. pro vetsi stylovost by na pozadi mohly byt dymajici vitkovice v industrialni kompozici. a blabolivy pitha ? mohl by byt vyobrazen, jak pred 2 domkem ma hlavu na zemi a slysi travu rust. v jeho pripade bych se primluvil k dotisteni terce pro zactvo vrhajici houbami ci kridami v ramci antifilosofske vychovy.
0/0
18.12.2002 11:11

Milan Vančura

Úroveň pravopisu!
Občas se nějaká chybka vyskytnout může, ale to co vidím dnes na idnes, to je hrůza. Měl jsem otevřené tři články, v prvním byl "hlas kandidátovy" (ani když je kandidát náš tvrdý pan profesor, tak toto psát prostě nelze) a tady zase "málotřídka". Ta je alespoň vtipná. Úroveň novinářů zde už tak ne. A to se nezmiňuji o úrovni slohové :-(
0/0
18.12.2002 7:49

Fylištín

zástupný problém
....... máme daleko větší problémy    
0/0
17.12.2002 23:14

Gosudar

Re: zástupný problém
To neznamená, že menší problémy nebudeme řešit.
0/0
18.12.2002

Milan

Pozustatek z Rakouska-Uherska
Nevidim duvod, aby ve skolach a vsude na uradech visel portret prezidenta. S kultem osobnosti se melo skoncovat uz davno a pozustatek z Rakouska-Uherska - klaneni mocnari, snad uz do nove doby vubec nepatri. Ve skolach by se mnohem lepe vyjimal obraz J.A.Komenskeho, jehoz zasluhy pro skolstvi  nebyly zpochybneny po staleti, na rozdil od pochybnych prinosu stridajicich se cisaru a prezidentu.
0/0
17.12.2002 23:03

Vítek Plichta

Re: Pozustatek z Rakouska-Uherska
     Znechutit jim světového otce školství už od dětství, tomu říkám terno! Představte-si nějakou šílenou senilní učitelku, na kterou kouká ze zdi Komenský... Mě prezdent ve škole na zdi nevadí, už proto, že tam nechodím a budu jedině rád, až mi dítě nebude dělat ostudu, že nví kdo je můj prezident...
     A Propos - jedno si ze školy pamatuji: Jan Ámos Komenský, skákal z okna na ženský, jednou skočil na ženskou, udělal z ní Komenskou... Takhle berou asi Jana Ámose děti...
0/0
18.12.2002 0:19

LK

Obraz prezidenta?
Tak ten jsem na svém pracovišti sundal hned první den po obsazení funkce. Na vlastizrádce e koukat nemusím. Konec konců vždyť je to pronografie, zrovna tak jako na známkách (i když v tomhle případě asi s přívlastkem politická). Ještě si někdo dovolí poznámku jako za omančů - líže Husákovi zadek a máte tady zneuctění hlavy státu. V Chile prý svého času vydali známky s Pinochetem a prý nedržely na obálce, závada ale byla ta, že se mu neolizoval zadek, ale plivalo do xichtu.
0/0
17.12.2002 20:46

ORTHODOX

Re: Obraz prezidenta?
Na Pinocheta nemakej,tahle zeme by potrebovala diktatora jako sul,zadne jine statni zrizeni nez despotizmus zde NEFUNGUJE!!!!!!
0/0
18.12.2002 13:51

Palivec
...sraly mouchy na cisare pana... :-)
0/0
17.12.2002 20:09

cisar

Re: Palivec !!!!!!!?
0/0
19.12.2002 17:45

ucitel

Komunista
Nesouhlasim s reditelem zakladky v Praze 4. Pokud vyhraje komunista, tak bych ho klidne povesil. Bohuzel se ale nedostane na vsechny skoly a tak bych pro dalsi sahnul i mezi ostatni komunisty.
0/0
17.12.2002 18:59

ukrajina

Re: Komunista
Tak to mas RECHT, kantorku. Ale par bych si jich nechal, mohlo by se usetrit za houby na tabuli.
0/0
17.12.2002 19:44

karas

Re: Komunista
jo, jo, jo MÁŠ PRAVDU !!!   komunisty hladit a hladit, až do úplného vyhlazení...
mimochodem: myslíš si, že by počet komunistů nestačil  na to, aby v každé třídě visel jeden in natura ?? i kdyby se z hygienických důvodů museli měnit.
Krásná představa: Tak děti, Grebeníček už zapáchá, tak pověsíme Ransdorfa..
aby mě nezavřeli...  Myslím tím jen jejich portréty křivých ksichtů.
0/0
17.12.2002 22:42

GhorX

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
17.12.2002 18:30

GhorX

Re: Taky se připojím
Doplňuji, že v před-předposlední větě za slovo "zkratku" bylo napsáno "res" ve znacích menší-větší, což zdejší autocenzura (hlavně žádné html tagy !) zrušila.
0/0
17.12.2002 18:36

C

Re: Re: Taky se připojím
Kup si Gutalax, zdá se, že ho máš zapotřebí
0/0
17.12.2002 23:10

Eduardo

Je to správná věc
Považuji to za správné, že na školách a úřadech visí portrét hlavy státu, to se týká i poštovních známek.
Je třeba, aby na takových místech visel státní symbol, který by vyjadřoval hodnotovou orientaci daného státu. Např. v Bavorsku je to kříž. U nás připadá v úvahu státní znak či president republiky.
Státní znak se nemění a mohl by viset třeba sto let stále tentýž, následkem čehož zevšední a přestane plnit svou úlohu. Naproti tomu presidenti se po pěti až deseti letech střídají, takže dochází k positivní obměně, jsou s tím spojeny i určité emoce. To si myslím, že je dobře, vybízí to alespoň k přemýšlení o státě a státnosti. Zaprášený znak, který tam bude viset třeba třicet let, už nikoho k zamyšlení vybízet nebude.
Navíc je to dlouhá tradice a má to i praktický význam. Dětí se naučí poznat, kdo je hlavou státu; spousta filmů se odehrává v prostředí školy či na úřadě apod., čímž se nenásilně a snadno přeneseme do doby, v níž se odehrává děj filmu.
0/0
17.12.2002 17:35

jirka1

. v Bavorsku je to kříž.
pozor, v Bavorsku to ..byl,, kriz , ale po prohrane soudni pri tam nema co delat,
coz vedlo samozrejme k davovym protestum,vcetne postaveni petimetroveho krize ke hranicim zahrady jednoho ucitele,co to zpusobil,dneska je salamounske reseni,ve tride visi kriz,kdyz si nikdo nestezuje... (bez komentare )
jsem pro toho Komenskeho,ono ve skolach neni dlouho malovano a po Vaclavovi by tam zbyl osklivy flek :)
 
0/0
17.12.2002 22:29

admiral_Atvar

Re: . v Bavorsku je to kříž.
sundani krize si vymohli odporni multikulturaliste a jini arabofilove, kterym vadilo, ze urazi muslimskou mensinu, ktera nas obohacuje.
0/0
18.12.2002 11:07

Ard

Re: Je to správná věc
já myslím že ty děcka ve škole taky nebudou 100 let, takže jim prezident nestihne zevšednět, nebo ano?
0/0
17.12.2002 23:53

snafu

Re: Je to správná věc
"symbol, který by vyjadřoval hodnotovou orientaci státu" Carramba! Takže naší hodnotovou orientací je člověk, který podvádí svoji na smrt nemocnou manželku a který dává milosti vrahům a opilcům, kteří sice přejedou nějakého toho člověka, ale jinak jsou čestnými sportovci... Vynikající! Jen doufám, že příštím presidentem bude Zeman - ten také vyjadřuje českou orientaci. Becherovce zdar!
0/0
18.12.2002 1:46

GhorX

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.12.2002 8:54

hor255

Volba prezidenta
Nejlepsi kriterium hodnoceni prezidenta je podle mne vek a zdravotni stav. Kdyz uz toho cloveka musime mit a chceme mu davat vysoky duchod, musime myslet na statni kasu. Navrhuji tedy vybrat cloveka, ktery by zil tak pet let. Proc? 1) Abychom nemuseli zbytecne casto strojit prezidentske pohreby. 2) Abychom nemuseli volit novou figurku. Pri splneni obou kriterii bychom mohli usetrit statisice ze statni kasy. Pro pomerne castou obmenu prezidenta by pak nemelo smysl porad menit fotografie ve skolach, a nahradit je treba statnim znakem.  
0/0
17.12.2002 17:34

KS-pobledlost sama

Re: Volba prezidenta
konu  vetsi koninu jsem dnes jeste necetl a ze jsem uz cetl slatanin.. vcetne tohoto clanku iDnes
0/0
17.12.2002 21:20

sffinga

Re: Re: Volba prezidenta
von ten ptaček ze starej řiše ma smutok,že je až 255. vtej aleji kreatuhr,co tak s gustom osidloval nebe ten utvar kol nilu-najvjetši to africkei řički. -...ale rychle ses vychrapal-esli doružova-tak to s tebu neni tak zle...
0/0
17.12.2002 21:29

hor255

Sraly na nej mouchy ...(viz Osudy dobreho vojaka Svejka za svetove valky
Radeji by ty hruzy meli sundat, aby na ramy nesraly mouchy.
0/0
17.12.2002 17:24

Gosudar

anachronismus
Doufám, že s odchodem Havla odejde i tento podivný zvyk. Nevidím důvod, proč by měl na školáky a úředníky(!) zhlížet právě prezident. Řekl bych, že jsme již revolučním plenkám, ať už Masarykovským nebo Havlovským, odrostli, a místo ústavního činitele by měl zaujmout státní znak, ve školách pak případně již zmiňovaný Komenský.
0/0
17.12.2002 17:06

.............

..ponovu na do..
reagovat   našemu vesnickimu kovařoic karlu mišlínovi dělal hilfra fanuš vohrizkú-von bil sice mali pivo a hamr mu daval coproto-ále po nocách študil te revolučne spiski-a diš zrana stoup ke kovadlině a bušil,ták v ritmje uderu mrmlal ba-ku-nin!!-prásk-a zasejc ...trotz--kij!!-prásk---starej mišlin uš bol zteho na nervi a v hospodce nadaval na šecki revolucionaře,co mu kazej živnost,protože te revolučne podkovi,co fanuš produkoval, bi žadna konarmija na kopytoch nesnesla,to bi bil komandir čapajev ihned cugrundt-řikal mišlin,vida te revolučne zmetki....no...a osud vše viřešil...von se ten fanuš nechal naverbovat do tej pracovnej grupi--interhelpo--a ešte s ostatnima cvokama minil ukotvit svoju životnu kocabku na širich prostorach rossii-mátuški---bil to postižena persona,řikala jeho kmotřenka,diš mu palila svicu v našom poutnim kosteliku...a za 5 roku bil fanuš zpatki s 3 šikmookejma chalanama-klučiki svimi-vona mu je nechala na krku nějaká tatarska divka,se kterou navazal ve stepi dosti těsnej vztah-ale utekla mu pak do vnitřnej mongolie s pašerakom tabakovich virobku--a tak se ocit s tim svim revolučnim pozustatkom na rodnej hroudě...4. syn prej dlel s mamou-bil eště kojenec--miška nějakej--fanuš na něj mislel,ančto jedinej mjel zrzave vlaski po tatovi-te 3 boli tataříni ják višiti....vo revolučnom hnuti už von nechtěl nic přemejšlet-idiš si ho štamgaste dobirali..-vcelku dobrosrdečně.....a tak v pokoju stárl-v dědině se časom viskitlo par šikmookejch fakanu-tojak se te jeho hošove činili,bi osvěžili genetickou basi domorodej dedinki--a diš pak bili v modě -vlački družbi-tak šecki delegace spřarelenejch kazašskejch kolchozničku lifrovala centrala k nam-bi se ti tatarkove mohli cejtit jako doma...a tu maščerte kropenku!! na dožinki v 61 na navsi ponovu zastavili 2 karosi-ta šikmooka banda tradičně viletěla ze dviřok--a mezi nima zrzek michal frantyč...-přijmenim stavajko-po nevlastnom tatovi... to vite-slzave vitani--slzave loučeni...-fanuš pák zesnul...tak jak to v životě cirkuluje-- a pak nanavsi kvílivě zabrzdil smohibnej kanon vzor ignatjov-32-c...-s bilim inváznim pruhom- a zrzava kebula našeho miški s dojetim obhližala dedinku svejch předku..--ale v tom augustu už to s tim nadšenim nebilo tak horke...ja vim-život nejni iba o srándě....

chocholousek

Re: ..ponovu na do..
no tak pane Zizalo,sup ,uz at jste v posteli..
0/0
17.12.2002 17:06

Zdeněk Wernhart

Re: Re: ..ponovu na do..
A tak to vidzite vy v Bogumine? Pjenkne, pjenkne...
0/0
18.12.2002 8:17

Zdeněk Wernhart

Re: Re: Re: jest pijanny
0/0
20.12.2002 12:21

hor255

Re: ..ponovu na do..
Tento prispevek psal soude podle pouzitych slov nejaky mentalne postizeny obcan.
0/0
17.12.2002 17:21

čtenář

Re: Re: ..ponovu na do..
na to ste káp určitě po dlouhým přemejšlení...
0/0
17.12.2002 20:13

jája

Re: Re: ..ponovu na do..
Ano,psal to Bruno
0/0
18.12.2002 7:46

Jan

To je pěkná ptákovina,
aby děti musely čumět na nějakého dědka. Dyk je to jak za Habsburků.
0/0
17.12.2002 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.