Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud s Plavšičovou odhaluje zvěrstva

Hrůzy balkánské krize odhaluje soud s Biljanou Plavšičovou. Před tribunálem ICTY se zodpovídá ze zločinů proti lidskosti, k němuž se přiznala. Plavšičová v Haagu obvinila jugoslávského exprezidenta Slobodana Miloševiče a jeho nohsledy z etnických čistek. O válečných zvěrstvech hovořila i Madeleine Albrightová. Soud na základě svědectví rozhodne o výši trestu pro Plavšičovou, které hrozí až doživotí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Muki

?
Zajimavost kterou jsem ted nasel tady na M.F.Dnes. stoji za to si precist cely clanek o jugoslavske armade. Nesnazim se delat nejake hlubokomyslne zavery, ale je to dost neprijemne to cist. Z velkeho pritele muslimu za Tita, se stali bojovnici proti nim a ted zase zmena?.
„Největší šok pro mě ale byl 11. září 2001, když došlo k útoku na Spojené státy. Všude na lodi zavládlo neuvěřitelné nadšení. Velitel dal všem volno a celý den se pilo a slavilo. Kapitán sám vypil nejméně 15 piv. Všichni si libovali v tom, že teď Amíci konečně vidí, jaké to je, když je někdo bombarduje. Usáma bin Ládin se rázem stal nejpopulárnější postavou mezi jugoslávskými vojáky, protože ‚ač Muslim, natřel to Američanům‘… Nejhorší bylo, že tam nebyl jediný normální člověk, všichni tomu nadšení podlehli. To jsem opravdu myslel, že se zblázním, nebo že všechny postřílím. Pracoval jsem ve skladu munice a kolikrát mě napadlo vyhodit celou tu absurdní loď do vzduchu.
0/0
18.12.2002 17:29

Tom

Re: ?jugo armada
Kde je ten clanek, asi jsem ho prehlednul. Ale jinak me reakce jugo vojaku vubec neprekvapuje, zvlast po tom co se ozrali. Nedalo se cekat, ze by pak chodili kolem se slzou v oku a kapesnikem v ruce.
0/0
18.12.2002 17:46

Muki

Re: Re: ?jugo armada
Clanek je na "Info servis" coz je na zpravach vlevo dole. Kliknete na " Nikde neni tolik silencu jako v jug. armade."
Jinak me ta reakce take neprekvapuje, ale na tom clanku je asi dost pravdy, alespon vetsina mych srbskych pribuznych se snazi, aby se jejich deti vyhli sluzbe v armade a dostali se pokud mozno do zahranici, zvlaste do Ameriky. Nechci tim rozpoutat nejakou diskusi o balkanskem problemu, kazdy ma svuj nazor a stejne nikdo nezna reseni. Co ja vim, tak komuniste maji velkou zasluhu na  kosovskem problemu. Tim, ze kdyz se dostali k moci, odtrhli Kosovo a tale Vojvodinu od Srbska a vytvorili podminky, aby se srbove stehovali pryc a Kosova a tam  pak zustalo Kosovo 90 procent albanske tak se to pozdeji jiz nedalo resit. Ovsem tenkrat byli velci pratele arabu a muslimu vubec. To. ze kdyz ztraceli moc, tak se z nich stali velci nacionaliste a zachranci srbskeho naroda, to neni nic noveho. Jenze ted divat se na muslimske fanatiky, jako na nekoho, kdo by jim mohl prospet, je dalci kotrmelec, ktery nemuze byt pro srby dobry.
0/0
18.12.2002 19:16

Kato

Zkus to trochu upravit
a klidne to muze byt o nasi soucasne ceske armade. Akorat ty valecne lode nemame. Pokud pochybujes, tak se zeptej kluku co ted u nas slouzi. No a co se tyka snahy se sluzbe vyhnout v tom asi nasi kluci za temi srbskymi nijak zaostavat nebudou - jen tak by the way. ty uz to mas odkrouceny?
0/0
18.12.2002 22:10

Radek

Re: Ach ty chyby...
No, konecne, Pepiku, ze ses podival do tech Pravidel ceskeho pravopisu! Nedalo Ti to, vid? Takze doufam, ze nebudes priste Honzovi tvrdit, ze ve vete: "Je toho moc i na mě" se pise mně... Tu poucku si zapamatuj velmi dobre: mne - tebe, mě - tě, mně - tobě. A priste se s Honzou a ostatnimi nehadej a snaz se cist, jak ti radila ta holka. Pomuze Ti to! Hezky vecer nad knizkou!
0/0
17.12.2002 21:18

Janek

NENAZRANI VLANI FASISTE UZ STVOU CELY SVET
http://www.patriotsaints.com/News/911/Conspiracy/ http://cryptome.org/amer-demo-rip.htm http://www.ciadrugs.com/ http://alexconstantine.50megs.com/ http://www.americanfreedomnews.com/afn_articles/bushsecrets.htm http://watch.pair.com/reich.html http://www.markfiore.com/animation/defense.html http://www.notinourname.net/ http://www.sf.indymedia.org/uploads/bushpdx.ram http://www.pushhamburger.com/henry_1.htm http://www.indybay.org/news/2002/03/118760.php http://www.tetrahedron.org/articles/new_world_order.html
0/0
17.12.2002 15:42

Luxik

Kam se hrabe ona dama za vladou USA
http://www.apfn.org/apfn/camps.htm
0/0
17.12.2002 15:29

Mydlito

hehe
Zlatý český komanči.
0/0
17.12.2002 15:28

Lída

etnické čistky u nás?
Troufám si říct, že to, co se dělo v Srbsku a Kosovu se bude dít za pár let u nás, až se tu "přemnoží" romové. Také je nebudeme chtít mít je zde, když kradou, nepracujou, jsou hluční,... stejně jako Albánci: přemnožily se a dělají problémy. Jsou to ode mě drsná slova, ale jsem realistka, nemá cenu něco zastírat. Samozřejmě etnické čistky odsuzuju a jsem trvrdě proti diktátorům apod. a za trest bych jim nechala prožít hrůzu pracovních táborů a ne poklidné "dožití" v kriminálech vybavených televizí, a podobnými věcmi.
0/0
17.12.2002 15:11

Muki

Re: etnické čistky u nás?
Vzdyt to, ale nemci rikali, jaka by ty Cechy byly krasna zeme, kdyby tam nebyli cikani, cesi a zidi.
0/0
17.12.2002 19:27

Luděk

Re: etnické čistky u nás?
Ty ale hloupa !!!
0/0
18.12.2002 6:23

Jiří

Máme své Quislingy
A kdy posadíme naše vlastizrádce Mečiara, Klause, Havla, Kalvodu, Macka, Kňažka a další za rozbití Masarykova Československa v roce 1992?
0/0
17.12.2002 14:59

David

Re: Máme své Quislingy
Co je mi známo, tak tito pánové nikoho nezabili ani zabít nedali (asi s výjimkou Meciara).Rozbitím Československa nám způsobili tak maximálně újmu na národní hrdosti, za což se naštěstí za mříže neposílá (aspoň ne v Haagu). Srovnávat je s velkovrahy typu Mladiče, to je neúcta k lidskému životu.
0/0
17.12.2002 16:17

jirka

Orič
Možná se česká veřejnost konečně dozví něco také o Nasiru Oričovi, který se svými jednotami tak trošku operoval v okolí Srebrenice a tak trošku si pohrával s místními Srby v řadě vesnic. Teď provozuje diskotéku ve městě Tuzla a je v klidu.
0/0
17.12.2002 14:49

Cartman

Re: Orič
To sem zvědav od koho se to asi tak dozví. To by se musela česká veřejnost odpoutat od televizních zpráv a trochu si začít hledat informace sama...
0/0
17.12.2002 16:42

Jan

Re: Orič
ovšem, tentýž Orič, který při svém "tak trošku pohrávání" povraždil kolem 200 Srbů z oněch okolních vesnic. Tady snaha Madlenky Albrightové a Karličky Ponteové jaksi končí ... Asi se nám tetky poněkud unavily.
0/0
18.12.2002 13:42

jirka

nová zvěrstva??
Jaká proboha odhaluje zvěrstva?? Kosovo skončilo pro Haag debaklem /k žádné genocidě nedošlo jak prohlásila Ponteová/ a proto Miloševič celkem lehce usvědčil většinu albánských svědků z bohapustých lží. Proč o tom procesu naše média tak málo psala v posledních měsících?? Haag tu ženskou potřeboval už jako sůl, jinak to celý smrdí debaklem. Pokusej se ho dostat přes tu bábu a ta se bude snažit zachránit!! Miloševič žádné rozkazy např. k akci ve Srebrenici nevydával!
0/0
17.12.2002 14:40

Phil

Re: nová zvěrstva??
A Vy jste tam snad byl osobně? Co o tom víte, pane očitý svědku? Kde berete skálopevnou jistotu pro tak rezolutní tvrzení? ... Spíše než cokoli jiného je vidět apriorní zaujetí proti mezinárodnímu tribunálu než cokoli jiného. Že je Miloševič grázl, vědí všichni (podobně jako je jasná řada dalších věcí); jen určitá zakomplexovaná skupina bude vždycky tvrdit opak. Jedna z nich třeba tvrdí, že neexistoval holocaust. Také se mezi ně počítáte?
0/0
17.12.2002 15:04

Cartman

Re: Re: nová zvěrstva??
A vy jste tam snad byl osobně u Miloševiče, když vydával rozkazy ke genocidě? Kde berete skálopevnou jistotu pro tvrzení, že Miloševič je grázl? Jen z toho, že to podle Vás "vědí všichni"?
0/0
17.12.2002 16:34

Dan(1)

Re: Re: Re: nová zvěrstva??
Miloševič nebyl komunista a nacionalista. Nebyl u vesla, když došlo k napadení Slovinska, Chorvatska a BaH,  za to  přece může známý slovinský a chorvatský terorismus, snažící se o genocidu Srbů, s kterými jinak na Balkáně touží žít v jednom státě snad všichni. Že, srbofilové?
0/0
17.12.2002 17:06

Cartman

Re: Re: Re: Re: nová zvěrstva??
Ano, Miloševič byl u vesla, když se začalo válčit v Jugoslávii. A jakožto prezident, měl ústavní povinnost bránit územní celistvost Jugoslávie proti vnějšímu i vnitřnímu nepříteli. Proto, když se objevili "bojovníci za svobodu", jak jim dnes říkáme, poslal na ně vojsko. To je legitimní krok, který pochopitelně mnoho Čechů nechápe (viz 1938,1968,1993), ale já mu tleskám. Co se dělo dál, a jakým způsobem a kdo začal s genocidou, to je na delší diskuzi.
0/0
17.12.2002 17:33

vlastik

Re: Re: Re: Re: Re: nová zvěrstva??
Skvělá úvaha,tento článek dle mého soudu zcela přesně vystihuje to co se ve skutečnosti stalo.Už léta spolu s lidmi kolem sebe s chtí diskutuji toto téma. Rozpad JUG. je kolosální chybou její obyvatel a hlavně,jejich vůdců. 2 milion. státní celky jsou neživotaschopní mrzáci bez nároku na solidní budoucnost.Lidé kteří rozbíjí své vlastaní státy si zasloží jen bídu a neůspěch.
0/0
17.12.2002 21:35

Muki

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nová zvěrstva??
Takze podle techto nazoru, to byla chyba, ze se neposlalo na Slovensko vojsko, kdyz bylo treba hajit celistvost statu. Holt jsme nemeli Milosevice. Je ovsem neco pravdy na tom, ze jsme mozna doplatili na to, ze jsme rozbili Rakousko a zaslouzili si jen bidu a neuspech. Take se mi zda, ze slovinci tak neuspesni nejsou.
0/0
17.12.2002 22:41

Vlastik

Re: Re: nová zvěrstva??
Všichni novináři jsou intelektuální prostituti.Kdo jim zaplatí ten je bohem.
0/0
17.12.2002 21:49

Kato

Re: Re: nová zvěrstva??
Milosevic komandoval masakr v Srebrenici? A co takhle atentat na Bali? Mas alespon trochu "casoprostorovou" predstavu o tom, jak se byvala SFRJ postupne rozpadala? V dobe Srebrenice uz mohl Milosevic deni v Cerne Hore akorat tak kibicovat u piva.
0/0
18.12.2002 22:17

Cartman

zvláštní obrat...
Včera : Žalobce (po dohodě s Plavšičovou) stáhl drtivou většinu obvinění Plavšičové. Ta oznámila, že jedinou podmínkou stáhnutí těchto obvinění ze strany žalobce bylo, že nebude vypovídat proti Miloševičovi. "K tomu bych stejně neměla co říct", řekla.
Dnes : Plavšičová v Haagu obvinila jugoslávského exprezidenta Slobodana Miloševiče a jeho nohsledy z etnických čistek.
Tenhle soud je normální fraška...
0/0
17.12.2002 14:21

Alena

Re: zvláštní obrat...
No, vrána vráně oči nevyklove,stejně se nikomu nic nestane. Nikdo je nezabije, ani je nepřipraví o rodinu, nebo nedej bůh o majetek. Pobudou si pár dní ve fešáckým kriminále - a až to utichně a bude jinej průser, půjdou pěkně domů a do smrti se budou chechtat.
0/0
17.12.2002 14:28

Zelený Raoul

co je?
Allbrightová k Plavčičové: Stejně vypadám mladší, couro!
Plavčičová:Pche, já jsem teď slavnější.
mezitím ve Washingtonu...
Powell: Zdar Jirko!
Bush (sleduje přímý přenos z Haagu a pije Bud, myslí si, že se jedná o nějakou show s komparzistama): Žádnou picu jsem si neobjednal!
Powell pohoršeně: Já jsem tvůj ministr... přece!
Bush: Dobrá... co mi chceš?!
Powell: Co uděláme s tím Husajnem.
Bush polekaně: S Husajnem? Říkals přece, že jsem ty volby v 2000 vyhrál, lháři!!
Powell:... ne, pane, to byl Gore. Mluvím teď, ale o Iráku.
Bush: Jo, už vím. Tak mu řekni, že jestli se bude pořád naparovat. Tak že jej pověsím za koule do průvanu, ha ha ha Powell: To asi nebude nejlepší... Bush vážně: Dobrá, hoďte na něj tu bombu! Powell potěšeně: To jsem chtěl slyšet, pane... zvoní telefon, Bush zvedne sluchátko, na druhém konci je Plavčičová Plavčičová: Chci domů, pusť mně grázle! Bush: Tak na to zapomeň, děvenko. mezitím v Bagdádu, na vojenské přehlídce Husajn: Bush je svině a proto musíme zničit americko-imperialisticko-kurdskou páku neznabohů! a tak nějak by to mohlo pokračovat....
0/0
17.12.2002 13:49

Frankie

Re: co je?
Tohle se teď dává k lepšímu v mateřské školce? Jazyková úroveň příspěvku by tomu nasvědčovala.
0/0
17.12.2002 17:57

Kdo obhajuje Miloševiče a jemu podobné je totální idiot z rozvařenou bramboračkou v hlavě.
0/0
17.12.2002 13:46

Vlastik

Re:
Prezident je povinnen bránit celistvost své země.Samozřejmě krom Havlíka.Všichni čeští prezidenti krom Masaryka byli sráči a zbabělci.
0/0
17.12.2002 21:45

David z Teplic

Re: Re:
Ty jsi vlastík z vlastenecké fronty, ne? Obrana země a genocida, to je trochu mimo ...
0/0
18.12.2002 13:48

Eva, Mnichov

Ach ten pravopis... Re: Chyby v clanku...
Mily Pepiku, nemas pravdu, kdyz tvrdis, ze ve vete: "Je toho moc i na me" se nepise me ale mně. Je to hruba chyba. Nechci Te soudit, ale pokud si uz nepamatujes jednoduche poucky ze skoly, nejlepsi je hodne cist knizky. Kdo hodne cte, nedela chyby v pravopise...  
0/0
17.12.2002 13:24

Kato

Cert vem pravopis
No, chyby v pravopise byly a budou, zvlaste v tom ceskem. Podle mne ale dost prkotina ve srovnani s nadpisem minuleho clanku, podle ktereho maji vysi trestu urcit svedci. To uz jde o naprostou deformaci skutecnosti, kterou lze jen tezko omluvit novinarskou nadsazkou, pokud nejde vylozene o nejproflaknutejsi bulvar. Ovsem k celkovemu charakteru toho procesu se to vyborne hodi, takze je to mozna reporterska jasnozrivost...neco jako ze kdyz je stesti unavene tak i na vola sedne?
0/0
17.12.2002 13:31

Věra

Re: Ach ten pravopis... Re: Chyby v clanku...
Vy máte ale starosti. Pravidla pravopisu se každou chvíli mění a co bývalo kdysi správně, dnes už neplatí, víš?
0/0
17.12.2002 13:37

Phil

Re: Ach ten pravopis... Re: Chyby v clanku...
No tak to asi čtu špatné knížky. Na koho, co? 4. pád, . Tohle je z učebnice ČJ Alter, 6 třída. Objednat lze na www.alter.cz, přeji úspěšně studium . Poučka je (tohle je můj výtvor) "ti-mi, tě-mě, tebe-mě/mne, tobě-mně".
0/0
17.12.2002 13:43

.

Re: Re: Ach ten pravopis... Re: Chyby v clanku...
Máš pravdu. 2.pád koho čeho: mne,mě; 3.pád komu čemu: mně,mi; 4.pád koho co: mne mě. Tvoje mnemotechnická poučka je taky dobře,a literaturu čteš ai správnou. Madla
0/0
17.12.2002 16:14

Alena

Re: Ach ten pravopis... Re: Chyby v clanku...
to má tedy pravdu - mně se píše pouze ve 3. a 6. pádě - jinak mě - popř.mne,ale je fakt, že by v novinách a ve sdělovacích prostředcích obecně hrubky být neměly. Mě nejvíc nadzvedne např.dvěmi hlasy, oběmi cestami, bez třistatřiceti korun apod. To jsou fakt znalosti ze ZŠ.
0/0
17.12.2002 14:21

Mtis

Jojó, když je anarchokomunistům je zavděčit se téměř němožné ...
, ... když Miloševič nechal bombardovat Lublaň, Záhřeb, Dubrovník a Sarajevo, byli jako myšky, "jen se nevměšovat". Když se masakrovala Srebrenica a vojska OSN si připíjela s Mladičem ... mlčeli ... Probudili se teprve až když NATO vynutilo konec "bombardování" Sarajeva ze Srbských děl sými letadly. Co se týká Kosova, tak také prokázali, že záleží 100x víc na osudech 100000 místních Srbů než 1000000 místních Albánců. A to všechno jenom proto, že Miloševič byl a/ komunista a diktátor b/ slovan c/ sral na to, co říkají mezinárodní instituce (OSN) d/ čím víc lidí nechl povraždit a vyhnat tím byl větším mírotvorcem, protože tím víc jich mohl ušetřit V tomto světle je jediná Hitlerova chyba, že byl Germán (i když vzhledem k tomu, že byl z Rakouska a dědeček byl Žid ...)
0/0
17.12.2002 13:10

Válečník

Re: Jojó, když je anarchokomunistům je zavděčit se téměř němožné ...
Slované a Germáni, vraťte se prosím do 19. století. Tam se takhle často žvanilo.
0/0
17.12.2002 13:19

Ekonom

Re: Jojó, když je anarchokomunistům je zavděčit se téměř němožné ...
Jestli měl Hitler židovské předky, je dost sporné. Je však jisté, že byl nacionální SOCIALISTA, tedy levičák.
0/0
17.12.2002 13:26

Kato

O tom by mohl vypravet Cech Jan Nemec:
...jdu na sever...a jdu na jih.....
0/0
17.12.2002 13:34

Věra

Re: Jojó, když je anarchokomunistům je zavděčit se téměř němožné ...
O.K.
0/0
17.12.2002 13:38

anihilator

Re: Jojó, když je anarchokomunistům je zavděčit se téměř němožné ...
Koukam ze jsi z te Televize Nova nejakej nablblej. Ve vyctu bombardovanejch mest chyba Praha.
0/0
17.12.2002 15:06

David z Teplic

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
17.12.2002 13:03

Kato

Vyborne
dost dobre jako nominace do poroty v Haagu, pokud tam teda nejakou maji. A co ted neco konkretniho a mene emotivniho. O kterych masovych hrobech je rec a co dokazuje, ze je za ne odpovedny Milosevic?
0/0
17.12.2002 13:15

Hanfmann

Re: Vyborne
Třeba o těch s osmi tisíci mrtvými u Srebrenice. Shromáždit důkazy je prácí žalobce a posouzení zda a jak je za masakr odpovědný (i) Miloševič je práce tribunálu.
0/0
17.12.2002 15:55

Kato

Milosevic odpovedny za Srebrenici?
A co takhle za srpnove povodne v Cechach? Drazi diskutujici, nez se vrhnete do psani prispevku, tak by neskodilo trochu si osvezit nektera fakta o historii desetileteho konfliktu na uzemi byvale Jugoslavie.  V dobe padu Srebrenice uz Cerna Hora pod pravomoc jugoslavskeho prezidenta davno nespadala a (polo)vojenske skupiny operujici na jejim uzemi stejne tak.
0/0
18.12.2002 22:04

Zelený Raoul

Re: Co to melete, debilové!?
Jo, něco na tom bude. Ale asi by v Haagu měl sedět s Miloševičem a spol. taky celý Washington za svou "cool" zahraniční politiku. Mám na mysli zejména tu z 20. století, kdy se to tady na té zeměkouli tak nějak snaží organizovat v různých srandách jako je OSN... otázkou ovšem je, kdo by pak za tím pultíkem, s šedou parukou na hlavě a s kladívkem v ruce, seděl. Když by všichni byli za mřížema. Že by Václav Havel? Slyšel jsem, že se bude po 2. únoru nudit...
Jo, jo, pořád se něco děje....
0/0
17.12.2002 13:16

Válečník

Re: Co to melete, debilové!?
Nevyhnutelné civilní oběti - ó jak humánní formulace. No a v těch masových hrobech se prozatím našlo maximálně několik tisíc (i to je ovšem hrůza) těl. Obětí bombardování bylo stejně, ne-li více. Takže tyhle dvě věci jsou naprosto srovnatelné.
0/0
17.12.2002 13:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.