Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Převrácená cisterna už pustila auta

Jednu z nejdůležitějších dopravních tepen v zemi ochromila časně zrána série nehod. Silniční tah z Prahy na Brno zatarasila na dlouhé hodiny cisterna. Kamion se převrátil na 97. kilometru dálnice D1. "Předtím se zde srazily čtyři kamiony, další pak v koloně, která se vytvořila," uvedl policista z dálničního oddělení. Po druhé hodině se podařilo uvolnit všechny pruhy. Odklon byl zrušen, desetikilometrová kolona se začala rozjíždět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Celdy

Kamiony
Vazeni, jezdil jsem 6 let s kamionem a rok s autobusem v mezinárodce a muzu Vam vsem co na ne nadavate jenom doporucit abyjste si to sli na par let zkusit. Neni to zadnej med. Ale co ma ten ridic delat? Nelibi se ti to, muzes jit, my si zamestname jineho, venku jich ceka cela rada. Problem neni v tech ridicich, ale v celem systemu. A jinak navesova souprava je auto jako kazde jine, urcene pro jizdu na pozemnich komunikacich, ridit ho muze stejne jako kazde jine auto kazdy, kdo si udela ridicak a ma navic prislusna skoleni a povoleni. Proc by nemohl predjet jiny kamion, ktery ho brzdi, stejne tak jako on vas? A ze ho nemuze predjet rychle a pruzne? No nemuze, protoze ma na 90km/h omezovac. Tkaze vsichni vy nastvani "Pani ridici" co najezdite rocne 40.000km, on ten tirak najezdi tech 40 tisic za necele 3 mesice, tak tu nehonte moc haury. A za to ze dela od rana do noci, a je cele tydny, mesice a roky pryc od rodin, dostava mnohem min penez nez rada z vas co tu pisete jak vas kamiony stvou. Neni ridic jako ridic, ale to neplati jenom o ridicich, ale o vsech profesich. Mejte se s chce to predevsim trochu tolerance.
0/0
23.12.2002 11:54

Premek

Kamion na dalnici je smrtici zbran!
Posledni rok jezdim pravidelne Praha Brno po D1 a presvedcil sem se, ze kamion je fakt smrtelne nebezpeci. Pri jedne ceste z Vidne do Praha sem videl 2 prevracene kamiony! a jeden prede mnou nemel daleko k tomu aby v Brne na D1 spadnul z mostu. Videt 3 kamiony vedle sebe jak se ve 3 pruhach predjizdej neni nic vyjimecnyho. Podle me preprava nakladu v kamionech + normalni automobilova doprava neni slucitelna!!! Brzdna draha takovyhleho smrticiho monstra je nekolikrat vetsi nez brzdna draha osobniho auta. Co to udela pri hromadny srazce pokud tam vlitne kamion neni treba vykladat. Ridici kamionu nedodrzuji pravidla kterymi se musi ridit. A to: zakaz jizdy o vikendu (v nedeli do 22h), max.3 hodiny za volantem. Usinaji za volantem a svym monstry ohrozuji normalni ridice. Sem za totalni zakaz kamionove dopravy!!! Nechci skoncit na hrbitove kvuli idiotovi kterej ridi kamion a pritom spi!!!
0/0
17.12.2002 17:04

Lenka

Re: Kamion na dalnici je smrtici zbran!
Jak jsi prisel na max. 3 hodiny za volantem ? Podle dohody AETR smi jet ridic 4,5 hod, pak musi udelat prestavku 45 minut, dalsi 4,5 hodiny rizeni a 8 hodin prestavka. Co tady mates lidi ???? Kdyz se jede ve dvou, tak kazdy ridi 2 x 4,5 s prestavkama a pak delaji osmicku... co ty vis o AETRu, houby s octem. Faktem je, ze znam firmy, ktery svoje ridice honej jak nadmuty kozy a ty jezdi bez ohledu na kolecka, ale vetsina slusnym firem v doprave TIR to dodrzuji, malokdo si lajzne, ze dostane zakaz rizeni ve statech Unie, protoze pak je jako ridic kamionu v pr*eli a muze jezdit akorat Cesko.
0/0
18.12.2002 11:25

admiral_Atvar

Re: Re: Kamion na dalnici je smrtici zbran!
no a ti neschopni co je nepusti do EU jezdi s svymi zrezlymi matesy z nichz odpadava repa nebo uhli po cechach a vrazdi lidi ! driv se na svoz repy instalovala uzkorozchodka a po polich jezdily parni masinky s vagonky a svazely repu do cukrovaru ! nadrazi bylo centrem mesta ! dnes byly skrz jadra polozeny dalnice, aby byl zajisten kamionum volny prujezd ! totalni zakaz a totalni likvidace ! premek ma pravdu !
0/0
18.12.2002 11:32

Lenka

Re: Re: Re: Kamion na dalnici je smrtici zbran!
neschopni je silen slovo, byvaji to kluci, ktery by se rozkrajeli jen aby jim sef nenadaval, ze nestihli treba zaclit.... to neni neschopnost.. tady u nas mame firmu, kde se jizdy rozepisuji i na sekretarky, vselijak se smeli s koleckama... kluci nedostavaji diety... radeji jim ani tdo ruky nedavaji vyplatni listky..... ale z neceho ti kluci zit musi, tak drzi hubu a krok... a jezdi a jezdi.... Ty vase vylevy tady svedci pouze o tom, ze nemate ani poneti o kamionovem chlebicku, taky jsem je proklinala, kdyz jsem jezdila osobakem, ale jen do doby, nez jsem to mohla videt z druhe strany. Az sednes za volant trucku a odjedes trasu CR Portugalsko, tak budes frajer, ale do te doby jsi ubozak, ktery potrebuje cil, do ktereho se bude trefovat. IMHO je jedno, jestli se trefujes do kamionu, priste do bude do mamin s kocarkama nebo do neceho jineho.....
0/0
18.12.2002 11:51

admiral_Atvar

Re: Re: Re: Re: Kamion na dalnici je smrtici zbran!
jsem fanaticky stoupenec zeleznic a kamiony povazuji za ztelesneni dabla a nejvetsiho nepritele. maminy z kocarkama vlacky neohrozuji.
0/0
18.12.2002 12:52

Kubrt

Re: Re: Re: Re: Kamion na dalnici je smrtici zbran!
a) když jim šéf řekne "Jdi a ukradni támhleto auto" - taky půjdou? Myslím že ne, takže tenhle argument neobstojí
b) nejhorší firma v ČR - HANZALÍK. Na tyhle blbečky velkej pozor !!!!!!!!!!
c) Lenko, neodsuzuj ostatní - myslíš že jet s kamionem ČR - Portugalsko dává někomu oprávnění, aby na silnici někoho zabil? Nebo je to výraz chlapáctví? U mě je spíš frajer ten, kdo dodržuje předpisy a chová se ohleduplně k ostatním - což se bohužel nedá o řidičích kamionů říct. Jestli z nich je slušných 10 procent, tak je to moc...
 
0/0
18.12.2002 17:34

Lenka

Re: Re: Re: Re: Re: Kamion na dalnici je smrtici zbran!
nene, trasa CR-Portugalsko neudela z cloveka slusneho ridice, to u meho oponenta stejne nehrozi... jen jsem chtela, aby se presvedcil o par faktech. Jeli jsme ted Slovensko s Volvem 420, velmi slusne vybavenej kocar, velmi pohodlnej a na prvni pohled i docela rychlej, prece jenom si kazdej rekne 400 koni je 400 koni, ale tendle fesak ma nastavenej omezovac na max. 90km/hod.... a vic z nej nedostanes ani nahodou. a vykon tech koni se nevyuziva k rychle jizde a k drceni nevinnych chodcu ci malych auticek, ale k plynule jizde i do kopce a k bezproblemovemu utahnuti jakehokoliv nakladu. Pri vjezdu na Slovensko jsme stali 15 hodin v kolone pred hranicam... to chce pevny nervy, protoze obcas jsem mela chut nekterym radoby truckerum urazit hlavu za jejich vyjadrovani do CB a vubec jejich chovani vuci okoli... ale zase, v jake kaste jsou vsichni slusni ??? v zadne, vsude se najdou s prominutim blbci.... nezastavam se tu blbcu za volantem, ale chlapu, ktery jsou slusni a ferovi i kdyz makaji pod blbce tak se furt snazi byt slusni a ferovi...
0/0
23.12.2002 2:32

chocholousek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
17.12.2002 16:37

hovnival

@@
Dalsi pripad neopatrne jizdy na spadanem listi, tentokrat jeste navic namrzlem.
0/0
17.12.2002 15:49

Vita

Re: @@
... a posolenem...
0/0
17.12.2002 16:32

Vita

ridici kamionu
Je pravda, ze nekteri ridici kamionu neberou ohledy na ostatni ucastniky provozu. Vzhledem k tomu, ze obvykle pri jizde za volantem napul spi ani neni divu. Obcas se mi take stane, ze mi cestu zkrizi trouba, co musi za kazdou cenu usetrit 2 vteriny, aby ostatni zbrzdil o 30, ale jak uz to tady nekdo zminil - kdyz jedete 130, tak si o nem jenom neco pomyslite, ale s brzdenim nemate problem. Jina vec je, kdyz Vas prehlidne zrovna kdyz jedete vedle nej, jako se to stalo moji kamaradce...
Najezdim rocne 40 tis. km, a musim konstatovat, ze nejvetsi procento hulvatu za volantem je mezi ridici dodavek    
0/0
17.12.2002 15:02

Mic

doprava
Hmm zajimavá diskuze.Aneb podel hesla jeden za všechny a všichni na jednoho čímž myslím řidiče kamiónů Rozhodně jim ty šichty nezávidím obzvášt pokud jezdí pro soukromníky.Je pravdou že mě občas taky vytočí a hoooodně si zanadávám ale protože jezdím po dálnici skoro dle předpisů (ruku na srdce kolik z nás tak jezdí),tak mi to až zase tak nevadí - ono taky s tím verkem co vlastním to nemá smysl..Zato jsem už kolikrát potkal magory co lítnou jak střelený a nečuměj ani napravo ani nalevo a to i na okreskách a už sem kvůli jednomu takovému skočil ve škarpě,přece se se svou škodovkou čelně nestřetnu s audinou která předjížděla v nepřehledném úseku co mi je naplat že by on možná dostal pokutu když já budu v rakvi.....Takovýmto blbcům by se měli odebírat nejen řidičáky,ale i rodné listy a veřte tomu že kdyby policajti přitvrdili v pokutách a ty řidičáky fakt sbírali tak by bylo vše jiné..
0/0
17.12.2002 14:44

mike

JOJO RIDIC TEN TVRDEJ CHLEBA MA
0/0
17.12.2002 13:19

admiral_Atvar

smrt nepratelum zeleznice !
ackoli "reditele zemekoule" - jak je vtipne oznacil Tomas jsou taky postrachem silnic, urcite ne vetsim, nez ona cisterna co blokuje silnici. a co nedejboze mohla vybuchnout ! manazer s zbytnelym sebevedomim vetsinou skonci s bavorakem ve skarpe a je. draha by mela mit monopol na dopravu zbozi dal nez 30km. nasypky, sklady a rampy se rusily, protoze tomu chtel Riman !!! ten fanaticky odpurce drah a loutka autolobby ! ten je chtel znicit ! vsak se budou budovat znova. a budoucnost maji stejne kontejnery, krome sypkych nakladu, klad a tak. velice me potesilo, ze CR ustoupila EU ohledne autodopravcu :) oni zkrachuji ! hura ! primitivove co umi akorat tocit volantem pujdou PRACOVAT :) a jejich mazlickove rozrezat do srotu. nebo na cvicne cile tankistum. to by byla krasa rozstrilet kumulativkou tahac ;))
0/0
17.12.2002 11:38

Tomáš

Re: smrt nepratelum zeleznice !
Tak za prvé, cisterna na D1 vybouchnout v podstatě nemohla, vápenec je za běžných podmínek hooooodně málo explozivní. Například v uhelných dolech se používá na zabránění výbuchu. Pokud jde o železnici, nebyl bych tak striktní s těmi 30 km, ale nebylo by od věci, aby si někdo vlivný uvědomil, že převod dopravy na koleje šetří kapacitu dálnic, snižuje jejich opotřebení přetíženými kamiony, preventivně působí proti unaveným řidičům za volanty, ač se to nerado slyší, tak šetří i životní prostředí, ... Všimli si toho už i ve značně motorizovaných Spojených státech. A rychlosti, jakou přepravují zásilku z bodu A do bodu B vlakem, se velmi podobají rychlosti, jakou přepravují zásilku z bodu A do bodu B kamiony v Evropě. A bohužel cesta nákladu po kolejích je v Americe až třikrát rychlejší, než v Evropě.
0/0
17.12.2002 12:33

admiral_Atvar

Re: Re: smrt nepratelum zeleznice !
vybuch- kdyby vezla neco jineho, samozrejme. jinak souhlas.
0/0
17.12.2002 12:38

Libor

Re: smrt nepratelum zeleznice !
Tak to je tedy na psychologa...
0/0
17.12.2002 13:30

Sally

Re: smrt nepratelum zeleznice !
V Tvém případě bych o primitivech pomlčela.
0/0
17.12.2002 13:37

Drsnosrstej Foxterier

Re: smrt pratelum zeleznice !
0/0
17.12.2002 14:02

Lenka

Re: smrt nepratelum zeleznice !
chlapce, ozvi se Chochouloskovi...... ty nemas ani vsech pet pohromade, natoz natoz abys mel hlavu v poradku. Soferina je prace jako kazda jina a daleko narocnejsi nez treba sedet u PC a mlatit do klavesnice zfanatisovane naazory. Mozna nemas ani ridicak, proto ta zapsklost vuci chlapum, ktery zvladaj obrovsky kolos na kolech.
0/0
18.12.2002 11:30

Daňový soumar

Re: Re: smrt nepratelum zeleznice !
...a maj ho 22m dlouhýho?
0/0
19.12.2002 10:49

Mudrc

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
17.12.2002 11:33

admiral_Atvar

Re: Kamionisti =primitivní tupci
bud si jist, ze te idnes brzy smaze. pak se nauc nadavat kultivovane :)
0/0
17.12.2002 11:39

ODSakEdik

Re: Kamionisti =primitivní tupci
Asfalt nici soustavne v nekterych okresech SUSKA!Lepijou vlasove pricne trhliny vatvorenim hrbu a jak pres nej kola nakladaku skacou, v zime ztuhly asfalt se otrasa a praska dal ale i ve stejnem miste, uprostred toho pricneho hrbu...A koleje?Videl jste pane podklad i novych silnic???UVALCOVANEJ PISEK !!!...
0/0
17.12.2002 12:53

Daňový soumar

Dieselový mor s IQ oblevy
Pochopte už, že na tiráka chodí duševně zaostalá benga s mindrákem vyjádřeným nálepkama "Mám ho 22m dlouhýho" a "King of the road", jejichž jedinou kvalifikací pro profesi řidiče je, že trefí do svého kamionu bez pomoci psa. Už jen málo času zbývá, kdy mezi sebou vyhlásí soutěž, kdo sejme víc chodců a osobáků a na dveře kabiny si začnou malovat křížky. Stát proti nim nezakročí, protože z nafty má obrovský zdroj příjmů a monopolní železnice už dneska nedokáže konkurovat ani v přepravě vápence, písku a uhlí, což jsou komodity, pro vlaky ideální. Kdo chce přežít musí se vrátit zpátky na okresky...
0/0
17.12.2002 11:31

admiral_Atvar

Re: Dieselový mor s IQ oblevy
tanky jsou reseni, v tancich je spaseni !
0/0
17.12.2002 11:40

Tomáš

Re: Dieselový mor s IQ oblevy
Daňový soumare, ČD NEMAJÍ v nákladní dopravě monopol. S žádostí o přepravu se lze obrátit na několik konkurenčních společností (OKD Doprava, Viamont, ...) Ucelené vlaky se sypkým zbožím vozí po celé republice. K TIRákům - je to pro řidiče asi hodně stresující, když vidí, že je na silnici také někdo, kdo se z jejich bouráku nezblázní a neuhne jim jenom proto, že milostpánové jedou zrovna 180 km/h a nechce se jim brzdit ... Dálnice nikomu nezaručuje možnost valit to od začátku až do konce 130 km/h, nebo více.
0/0
17.12.2002 11:42

Daňový soumar

Re: Re: Dieselový mor s IQ oblevy
Zákon ovšem porušuje ten, kdo omezuje, nebo ohrožuje ostatní účastníky provozu, v tomto případě ten, kdo vjede do druhého jízdního pruhu a nedá přednost zde jedoucím vozidlům. Další zákon porušuje řidič vozidla nad 3,5t, který předjíždí na dálnici jiné vozidlo rychlostí menší, než výrazně vyšší a který na úseku. kde jsou 3 proudy vjede do toho posledního levého. Kdo riskuje v osobáku, odnese to často sám. Tupec z tiráku odkráčí obvykle po svých a zbydou za ním mrtvoly.
0/0
17.12.2002 11:59

Tomáš

Re: Re: Re: Dieselový mor s IQ oblevy
To máte pravdu, ale uvědomte si, že zákon porušuje i ten, který překročí maximální povolenou rychlost. Pokud chce někdo předjíždět, jede stovkou a vidí, že nejbližší auto je za ním 200 metrů, nemůže za to, když dotyčný jede 200 km/h a nestačí mu dvěstě metrů na dobrždění. Dále zákon porušuje ten, kdo na dálnici (silnici pro motorová vozidla) mimo obec jede v jiném než pravém pruhu, pokud zrovna nepředjíždí, či neobjíždí překážku. Koukněte se, kolik řidičů to dodržuje ...
0/0
17.12.2002 12:53

admiral_Atvar

smrt kamionum !
jakozto zavily nepritel techto monster a tech jedinych mozkovych pseudobunek co je ridi jsem tu chtel napsat neco proti nim, jako vsude, kde se diskutuje o havariich a doprave, ale vidim, ze se toho zhostili s uspechem i jini. tak tedy se k nim pripojuji.
0/0
17.12.2002 11:28

Honza

sebekritika kamionisty
Docela vtipný text jsem nalezl na zadní části jednoho kamionu. Stálo tam:"Tady pracuje třista koní a jeden osel". Zdravá sebekritika, není-liž pravda ?
0/0
17.12.2002 11:23

Ladin

tryskáče
ukažte mi někdo seriově vyráběný kamion vyrobený po roce 1993 který jezdý podle některých tzv. managerů s e sl. pasaty 110, 109 apod do kopce, když celá souprava váží kolem 40 tun tak tomu ´managerovi" koupím ještě jednoho pasata.
0/0
17.12.2002 11:07

Tomasz

Re: tryskáče
Technicky je to mozne, staci odpojit omezovac (nezakone - projevi se na tachografovem kotoucku) a pod kapotou mit alespon 500 koni, tak pojede 110 i do kopce (podle toho jak bude prikry). Me se osobne stalo, ze na vypadovce z Hranic na Morave smerem na Ostravu (mirne stoupani asi 4-6 %), (je tam povolenych 90), jel v levem pruhu Ital se Scanii (na navesu byly vsechny napravy dole, tak si myslim, ze mohl byt i nalozeny) a jel do toho kopce 105 km/h. Nedalo mi to predjel jsem ho a zjistil, ze to byla Scania 164 V8 s 580 konmi pod kabinou (vyrabi se od roku 2000 nebo 2001), tak nevim jestli mi pane Ladine koupite passata. Jsem student a normalne jezdim Fiatem Tipo 1,4.
0/0
17.12.2002 15:31

J.C.

osobni auta vs. kamiony
Vlakem jsem nejel uz nekolik let a doufam,ze jeste hodne dlouho nebudu muset!Nejradeji cestuji autem,casto vyuzivam dalnici Praha-Liberec,ktera nastesti neni nejproblemovejsi,takze se tam tech 150km/h da jet celkem v pohode,ale kdyz vam sto metru pred vama vjede do rychleho pruhu kamion predjizdejci rychlosti 110km/h jiny kamion nebo nakladni auto jedouci rychlosti 109,5km/h,je to opravdu velmi prijemne!Netusim jestli to kamionisti delaji schvalne a snazi se dokazat silu sveho dopravniho prostredku nebo je to nejaky dusevni komplex,ale policie je v tom jeste podporuje,proste socialisticka byrokracie!Co se tyce dalnice Praha-Brno,no comment.Chudinky ridici,kteri uviznou uprostred nekonecne dopravni zacpi a jedine misto,kam muzou odbocit je skarpa...snad to nekdy bude lepsi...
0/0
17.12.2002 10:01

xxx

Re: osobni auta vs. kamiony
Když ten kamion jede 110 tak si můžete gratulovat, když to samé udělá a jede 75km/h je to podstatně zábavnější a v případě nehody i horší, oni si totiž myslí a mají vcelku pravdu, že jim osobák ze zadu nic neudělá.
0/0
17.12.2002 10:14

Dejva

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
17.12.2002 10:22

Roman

Re: Re: osobni auta vs. kamiony
Jednou jsem najel na dalnici smerem na Brno na jedenactym km (Jesenice) a uplne jsem se lek'. Dalnice za mnou byla uplne prazdna! Tak zkoumam zrcatka pozorneji a asi kilak za mnou se predjizdely tri kamiony (pravej odhaduju tak 78km/h, prostredni 82km/h, a ten expert v levym pruhu asi osmdesat). Vydrzely tak skoro az pod kopec pred popovickym exitem :-))) Tomu rikam truck challenge :-) BTW uz jsem kvuli jejich manevrum jednou upek' kotouce...
0/0
17.12.2002 10:39

JeD

Re: Re: Re: osobni auta vs. kamiony
0/0
17.12.2002 10:42

Filip

Re: Re: Re: osobni auta vs. kamiony
Slušnej kousek lol
0/0
17.12.2002 14:53

Lenka

Re: osobni auta vs. kamiony
PLS nehazejte vsechny truckery do jednoho pytle. Vetsina slusnych ridicu jezdi podle dohody AETR, kdy kamion muze jet max. 90 km/h, je omezena celkova doba jizdy za den, jsou stanovene prestavky atd. Faktem je, ze v kazde skupine lidi se najdou cerne ovce, mnohdy jsou to ridici, na ktere zamestnavatel vyviji tlak, aby hejbli ploutvi..... ale dneska si uz nikdo nelajzne dostat zakaz rizeni ve statech Unie. Vam se zda ze to delaji vsichni, ale jenom proto, ze jsou to velky auta, nikdo tady nenapsal, ze vetsina majitelu tzv. dvoulitru jezdi po dalnici vysoko nad povoleny limit, a vite proc ? protoze ta auta nejsou tak napadna jako 22 m dlouhy kamion !!!
0/0
17.12.2002 10:22

Tomáš

Re: osobni auta vs. kamiony
Milý J.C., kdybyste se obtěžoval s dodržováním předpisů a jezdil 130 km/h, tak byste na 100 metrech rozdíl v uvedených rychlostech hravě srovnal. Možná, že si TIRáci řeší nějaký svůj duševní komplex, ale moc mě baví, jak se rozjedou vášně, když se jejich komplex střetne s komplexem mladého úspěšného a nepostradatelného ředitele zeměkoule za volantem silného vozu. Celkově bych neřekl, že je mezi TIRáky více hulvátů, než v jakékoliv jiné skupině řidičů.
0/0
17.12.2002 10:42

Tomasz

Re: osobni auta vs. kamiony
Vazeny pane pokud nevite, ze vetsina nakladaku (celkova hmotnost nad 12 tun) vyrobenych po roce 1993 ma povinne omezovace rychlosti, ktere lze oficialne nastavit na max. 90 km/h, tak byste nemohl psat, ze se 2 kamoiny predjizdeji ve 110 km/h. Chtel bych videt Vas, abyste si sedl za volant kamionu a jel ze treba do Spanelska porad 90 km/h, dodrzoval bezpecnostni prestavky atd., myslim, ze by Vas to prestalo brzo bavit. Aby se nakladaky vubec nepredjizdely, musely by mit vsechny omezovac nastaveny presne na stejnou rychlost, podobny merny vykon na 1 tunu celkove hmotnosti aby jejich rychlost byla stejna i ve stoupanich, kde nejsou zvlastni predjizdeci pruhy a jeste vsude zakaz predjizdeni pro nakladeny s tvrdym postihem. Podobne by to melo platit i pro osobni auta, protoze pokud jste jel nekdy v Nemecku po dalnici za plneho provozu, vice jak 130 se taky moc neda jet. Pokud se Vam to nelibi a potrebujete byt vsude vcas kupte si vrtulnik (asi od 5 mil. korun, pak budete vsude vcas, aniz byste prekracoval povolenou rychlost.
0/0
17.12.2002 10:46

ergo

Re: Re: osobni auta vs. kamiony
Co to tady meleš ty prostato ? Co je nám - řidičům slušným a slešnost tedy požadujícím po nějakých omezovačích a po komplikacích jízdy do Španělska ? A byl jsi někdy v Německu (nemyslím v DDR) ? Tam si žádný náklaďák ani netroufne do jiného pruhu než úplně pravého a v levém to můžeš kalit kolik chceš. Pleteš si doporučenou a maximální rychlost, chachare. A nevím o čem vedete diskusi, nákladní auta vůbec do levého pruhu na silnici s více pruhy nesmějí. Jestli nemáš ten omezovač ze svýho "kamiónu" či "tracku" zn. Avie omezovač v kebuli...
0/0
17.12.2002 12:56

Vita

Re: Re: Re: osobni auta vs. kamiony
Po Nemeckych dalnicich v okoli Baden Badenu a Stuttgartu jezdim dost casto a musim rict, ze ridici kamionu se tam chovaji stejne ohleduplne jako u nas a diky vyssi hustote provozu se tam tvori dlouhe kolony jedouci 80km/h. Ze by jezdili vyhradne v pravem pruhu - tak to ANI NAHODOU. Zakaz predjizdeni pro kamiony, pokud vim, byl zaveden pouze na Rakouskych dalnicich .
0/0
17.12.2002 14:51

Tomasz

Re: Re: Re: osobni auta vs. kamiony
Vazeny pane ergo, v Nemecku jsem byl nedavno, jel jsem z nedele na pondeli v noci, uvedena prihoda se stala na dalnici z Norimberka smerem na Frankfurt a na dalnici se predjizdely nakladaky vetsinou z Rakouska, Chorvatska a Slovinska, pro nez je tato dalnice nejkratsi cesta do poruzi a pak do Holandska, atd. Stejna situace se opakovala v pondeli dopoledne na dalnici z poruzi smerem na Berlin (dalo se jet max. 130 az 140). V Nemecku je doporucena rychlost 130 a maximalni neni omezena, ale kvuli provozu muzete 200 a vice jezdit malokdy (tak akorat ze soboty na nedeli - zakaz jizdy kamionu po dalnicich a silnich 1. tridy) a malokde (jen dalnice mimo hlavni tahy). V Nemecku je zakaz predjizdeni kamionu dan dopravni znackou (vetsinou pokud je prace na dalnici a je soucasne zuzena vozovka), pokud chybi znacka, je mozno predjizdet. Omezovac rychlosti je dnes povinny pro vsechny nakladaky nad 12 tun celkove hmotnosti (Avie ma max. celkovou hmotnost 9 tun, takze ho nepotrebuje). Tolik pro vysvetlenou pane ERGO!
0/0
17.12.2002 15:16

baca

Re: osobni auta vs. kamiony
J.C., kamaráde v bolu,
po našich silnicích již kroužím více jak třicet let, nechci se Tě dotknout, ale když napíšeš, že jezdíš 150tkou, tak Ti mohu poradit pouze jediné, jezdi povolených  130 a zjistíš, že dobržďování za neukázněnými kamiony je podstatně snadnější. Myslím , že patříš mezi ty nebezpečné "borce", kteří si myslí, že když mají "bóóráka za miliony, který udělá 200 nebo víc, tak jim musí všichni uhybat. Přeji mnoho bezpečných kilometrů.
0/0
17.12.2002 11:22

xxx

Je to jednoduché
Při přepravě kamionem je to jednodšší o to, že dopravu zajišťuje jeden dopravní prostředek. Když se spolehnete na dopravu po železnici tak je to komplikované:
Ne všichni výrobci mají vlastní vlečku. Ne všechni příjemci mají vlečku. Dráhy většinu skladů pronajaly jako sklady nápojů nebo prodejny staviv apod, takže musíte vagon vlastními prostředky vyložit prakticky v kolejišti a platit za jeho prostoj. Na dopravení zboží z nádraží do firmy potřebujete náklaďák, pro sypký materiál násypky a transportery, které si musíte na nádraží postavit a platit peníze za pronájem prostoru, který nepotřebujete každý den.
Takže je jasný důvod dopravy po silnici. Je to jednodušší, levnější, rychlejší a bez starostí pro výrobce i odběratele
0/0
17.12.2002 9:59

Michal

Nakladak a Avie, to by slo, horsi je Avie a Avie, rikam tomu Avia Cup... ;-)
0/0
17.12.2002 9:49

Comedash?

a čím jiným.... ????
...nevím, který blázen by risknul přpravu Českými Dráhami, když člověk vidí v jakým jsou stavu.
0/0
17.12.2002 9:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.