Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Českého alpinistu hledá vrtulník

Pomocí vrtulníku pátrají rakouští záchranáři po posledním ze tří Čechů, stržených v pondělí lavinou. Pozemní prohledávání hory Grossglockner zůstává pozastaveno kvůli špatnému počasí, které se však zlepšuje. Na svazích nejvyšší rakouské hory také hrozí laviny. Úřady označují šance Čecha na přežití za nulové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

quest

držím palce
Adama jsem viděl parkrát v životě. Nevím jak dobrý a zkušený je horolezec ani ho pořádně neznám jako člověka. Ale moc mu držím palce! Naděje umírá jako poslední.
0/0
20.12.2002 16:36

frv

Re: držím palce
No, mj. severní stěna Eigeru a Glossglockner v zimě (lednu)
0/0
23.12.2002 11:33

VTM

Adam
Adama znám velice dobře,byl jsem s ním já a mí kamarádi v denním kontaktu.
A byl to fajn kluk... Klidně bychom oželeli Vánoce apod, jen kdyby Adama našli živého.... Budeme doufat...
Jak již bylo psáno,nebyl to žádný pitomeć a nezkušený lezec.A nebyl to žádný frajer.. /maximálně byl frajer v softwaru, ten znal a hodně uměl/.
Je mi smutno z toho, co neznalí lidé píšou... Rakušani nás Čechy nemají v lásce kvůli spoustě věcem a podepsalo se to asi i na jejich záchranné akci a přístupu k ní. Vždyť je to jen Čech! Ať si trhnou! Mají Temelín apod... To na mně dýchlo z komentářů Rakušanů.... a neznalých Čechů....
Adame,doufáme ...  VTM
0/0
20.12.2002 14:42

Tomáš

Re: Adam
VTM, ne všechny komentáře Rakušanů byly takové. Ale je zarážející, kolik lidí dokáže někoho odsoudit na základě jednoho článku v novinách (u nás) či jedné televizní reportáže (Rakousko). Držím palce.
0/0
20.12.2002 17:26

Graetar

Tenhle odkaz je asi ten nejdůležitější :(
Ti kluci za to skutečně nemohli...
0/0
20.12.2002 14:09

marvus III

Re: Tenhle odkaz je asi ten nejdůležitější :(
Dik, konecne odkaz s informacema! Na GG si matne pamatuju. Ta chata je na hrebinku a pod ni je docela sraz a kus pod chatou je jistena cesta s retezem(pokud je to tato cesta, nevim kolik jich tam je a kterou pripadne sli).  Je to tam na lavinku jak delany, ale pokud jim celou cestu nespadla jedina ...taky bych sel dal. Meli fakt smulu! My jme cestou nahoru tenkrat par mensich lavin potkali a tak jsem to kousek pod timto mistem otocili.......   Pocasi se zmenilo behem par minut jak to na horach bejva.
Prosel jsem par starsich odkazu a dost me mrzi, ze sem prispivaji lidi (placeni zachrane akce), kteri vubec netusi o co jde. Az se nekdo z Vas vyboura v aute cestou na dovolenou, tak si taky zacvakejte vyjezd hasicu a zachranky. Muj argument je: Na dalnici taky lezete dobrovolne a pritom muzete sedet doma na zadku.
 
0/0
21.12.2002 21:52

Graetar

Ještě odkaz (bohužel v němčině)
www.bergsteigen.at - po pravé straně je odkaz na článek "Glockner-Drama contra Toureninfos im Web". Pro ty, kdo ovládají němčinu, jsou tam velice zajímavé informace typu "Jak to tedy skutečně bylo".
0/0
20.12.2002 14:04

Ian

športové dišpiclíny
Zkrátka měli sedět doma na řiti a nehrát si na alpinisty
0/0
20.12.2002 10:07

Petr

Re: športové dišpiclíny
Na nic si nehráli, příteli. Byli to dobří sportovci a prostě jen dělali do, co už 1000x před tím. Tentokrát se stala nehoda. Tak jako se stávají nehody na přechodech pro chodce, při hokeji, při letecké akrobacii, při potápění, při automobilových závodech atd. Kromě toho: novinář, než něco napíše, by si mohl zjistit základní informace, třeba z názvosloví. Alpinismus není významově to stejné, co horolezectví.
0/0
20.12.2002 10:51

Jirka

novinari a chytraci
Nikdo krome tech tri nikdo nezna pravdu jak to bylo ...a maji urcite naladu se zpovidat novinarum. Jdete do haje s jejich odsuzovanim na zaklade jednoho nekompetentniho clanku. Novinari zjisti ze nekdo umrel a uz maji vymysleny cely pribeh. Urcite ani rakouska policie jeste pripad neuzavrela. Nezazili jste to!
0/0
18.12.2002 20:05

Dita

, Je to neštěstí a tragédie, nejen pro nejbližší. Držme pěsti a doufejme, ať má Adam štěstí, ať to přežije! PS: pro Velikého Billa, Hovninevala, Ergo, Jana a další- Máte pocit, že jste snědli Šalamounův exkrement, co? Tak dobrou chuť!
0/0
18.12.2002 19:23

hovnival

Re: !!!
Upozornuji, ze s panem Hovninevalem nemam nic spolecneho a nase nazory se lisi (alespon tak usuzuji z jeho prispevku)!!!!
0/0
18.12.2002 21:20

Mládek

Osud horolezce
Nešťastný osud. Veliká škoda jedné skvělé duše. Každý horolezec s tím však musí počítat. Je to riziko. A s tím také do toho my horolezci jdeme. Každý má svůj osud.
0/0
18.12.2002 16:31

Don

Každý udělá chybu
Co to tady někteří z vás píší? To si vyléváte svou malou ubohou dušičku, vy slintalové. Stalo se neštěstí, a namísto pochopení jenom čtu "moudré" rady. Po bitvě je každý generál. je mi z vás špatně!!! Mšjet aspoň trochu pochopení a soucitu. Každý jsme chybující.
0/0
18.12.2002 12:20

Veliký Bill

Re: Každý udělá chybu
Neměli tam lízt, A když nemají na pořádný vybavení, ať si lezou v Krkonoších...
0/0
18.12.2002 13:13

hovnineval

Re: Re: Každý udělá chybu
Hnupe, i v Krkonosich se da bez problemu zakalit. Sed doma na prdeli a bud rad ze zijes
0/0
18.12.2002 13:22

Tomáš

Re: Re: Každý udělá chybu
Vzpomeňte si na tato Vaše slova až Vás třeba na dálnici sejme kamion. A pěkně si vynadejte, "neměl jsem sem jezdit, v novinách to píšou každou chvíli, že kamiony zhusta ohrožují bezpečnost provozu na silnicích a já, Veliký Bill, sem vjedu s tak zranitelným autem. Jestli já nejsem Veliký Bull."
0/0
18.12.2002 15:51

P.-indos z KS

Re: Re: Re: Každý udělá chybu
Az vas na dalnici sejme kamion, nebude o cem premyslet, natoztak vzpominat. To uz budou jenom pozustali... +
0/0
19.12.2002 21:03

ergo

Re: Každý udělá chybu
Koho tady poučuješ exote ? Nakopal bych fracky do zadků !!! Dostali varování a šli stejně - tak jaký soucit ? Co kdyby tam kvůli nim zařvali záchranáři ? Celou akci bych jim dal k úhradě. Nesedím doma, hory znám a lecjaké a leckde, ale právě proto vím o čem mluvím. Nevím proč bych měl deklarovat pochopení pro blbce, kteří neposlechnou varování (sami to přiznali) a vyrazí stejně do sloty. Co to asi mělo za smysl ? Pochopení bych měl pro kluky, kteří by vyrazili za pohody a došlo k náhlé změně podmínek nepředvídatelným způsobem. Ale takto : Doufám že třetího ještě najdou a těm dvěma přeji aby z toho dostali aspoň psotník a srágoru jak řemen !
0/0
18.12.2002 16:07

Maxa

Re: Re: Každý udělá chybu
Absolutní souhlas, Ergo!
0/0
19.12.2002 15:05

Eva

Re: Re: Každý udělá chybu
Rovněž souhlasím - náklady tvrdě k úhradě!
0/0
19.12.2002 15:41

Tomáš

Re: Re: Každý udělá chybu
Ergo, varování prý dostali od nějakého policajta. To u nás dostávají i cyklisté ... Níže v diskuzi někdo psal, že počasí nebylo až tak zlé, jak píší noviny. Životy záchranářů - ano, podstupují ohromné riziko a jejich práce si vážím. Třeba v létě zemřel záchranář v Chorvatsku při hledání českého potápěče, který asi ztratil orientaci. NIKDE jsem nezaznamenal názor, že by to byl fracek, který ohrožoval záchranáře. Udělal chybu, sám si ji odnesl a bohužel to odnesl i záchranář. V tomto případě by to (nedejbože) bylo podobné. Akce k úhradě - dal bych ruku do ohně za to, že byli pojištěni, takže rakouští i čeští daňoví poplatníci mohou klidně spát.
0/0
19.12.2002 15:52

Graetar

Re: Re: Každý udělá chybu
Absolutní nesouhlas!!! Všichni zúčastnění - koukejte se laskavě podívat na www.lezec.cz a přečtěte si poslední (nyní zatím poslední) příspěvek člověka jménem Magnusek. A čtěte pořádně.
Z čeho vycházím já: 1) Adama znám, a to dobře (možná je to naivní, ale ještě mě nepřešlo používání přítomného času) a vždycky to byl jeden z nejrovnějších lidí, co naše zeměkoule ještě v téhle době nosí. To si laskavě zapamatujte, než začnete vynášet rozsudky o fraccích. Najde se tu pár lidí, které tyto řeči urážejí a mě osobně pěkně se*ou (omlouvám se). 2) Polopravdy a lži se v médiích vyskytují nezřídka, jak už jsem měl možnost se sám na vlastní kůži přesvědčit. A i když bych na článek iDnes nechtěl házet špínu (ten materiál pravděpodobně pouze přebírají), tak neříká všechno o "varování" a celkové situaci, viz. Lezec. 3) Věřím Magnuskovi, protože se domnívám, že na hory skutečně leze (opět si domýšlím z přítomnosti jeho nicku na Lezci), zdráhám se však věřit horolezcům, kteří tu dští síru a volají po trestu. Mimochodem zajímavý je rozdíl mezi jejich příspěvky a příspěvky lidí, kteří Adama osobně znají (J.N., VTM).
Končím filipiku, protože to stejně nemá valný smysl. A když vstupujete do fóra, v němž se probírají věci okolo nezvěstného člověka, tak si uvědomte, že tu jsou pravděpodobně lidé, kteří toho člověka znají. Keep calm...
0/0
19.12.2002 16:36

Milivoj Bolemir Plastev

Re: Re: Re: Každý udělá chybu
Vazeni pratele, ja sam hory nezlezam, maximalne si obuju pohorky a jdu se vypotit na nejakou turu. Uvedomte si, prosim, ze se tady jedna o cloveka! Nekteri z vas pouzivaji slova, ktere bych se zdrahal rici o zatoulanem psu, ktery nekomu patril, natoz o cloveku. Cetl jsem clanky na zminenych adresach, bohuzel vsak nedokazu posoudit, zda volba jit nahoru byla spravna, ci nikoliv a z tohoto hlediska se neodvazuji soudit zainteresovane subjekty. Predpokladam vsak, ze prave Adam, vzhledem k jeho veku jiz byl zkusenym horolezcem... Bylo by velmi mile, kdybyste tedy i vy, kteri jste tam nebyli a objektivne nemohli posoudit situaci pod Grossglocknerem, nevynaseli prikre soudy! Jak to bylo vi jen a jen ti, kteri tam byli. A prosim, nemluvte o tom Adamovi a jeho kolezich jako hyeny! Je to skutecne nechutne... Byt mozna naivne, preji Adamovi, aby ho z te masy snehu vyprostili a on zlezl dalsi zajimavou stenu!
0/0
20.12.2002 18:22

eman

0/0
18.12.2002 11:43

Jan

Nerozumím
Proč tam lezou? Co je na tom vylézt horu a zase slézt? Nula od nuly pojde, nebo tam mají nahoře nějaké slevy?
0/0
17.12.2002 14:49

tomas

Re: Nerozumím
Jo, maji slevy 50% Ty chytraku. Ty musis byt taky pekne jelito.
0/0
17.12.2002 15:33

Jan

Re: Re: Nerozumím
Jelita nemusim. Děkuji za optání.
0/0
17.12.2002 16:05

zlomysl

Re: Nerozumím
www.lezec.cz, hlupáku. Nerozumíš - tak se nepleť do diskuze.
0/0
17.12.2002 16:32

KS od belocha tvar

Re: Re: Nerozumím
Mas dobry stranky, akurat mi tam chybely linky na Alpsky svazy, tak jsem ti je vyhledal a soupl je tam.. vcetne special for you (New Zeland). Tam se urcite vsici pojedem podivat .. ;-((
0/0
17.12.2002 18:09

saga rodu

Re: Re: Re: Nerozumím
co robi šasi a kebula?
0/0
17.12.2002 18:14

KS od belocha tvar

Re: Re: Re: Re: Nerozumím
je to jakysi pomackany, ale jede, kebula booooooliiiii, ale taky jede.. zdar pri uterku - parde!
0/0
17.12.2002 18:49

pard

Re: Re: Re: Re: Re: Nerozumím
sem rad,ze zase dejchas,geparde,byla by skoda tvojiho skalpu,nejlepsi je vsechno zapit slivovicu,to dycky robil nas staricek,kdyz ho babina vzala po palici v ramci obvykle manzelske rozmisky...vlastne z teho liha nevylez...
0/0
17.12.2002 19:06

KS od belocha tvar

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nerozumím
Ja uz chlastat nemozu, bych zblbl definitivne. Uz enem tak to pivko po gulasu ;-) .. a jinak vcera to byla vetsi rana do palice jak od starenky, to mi ver.. takovou paru moje "stara" nema ;-))) Nevidel jsem hovnivala... ze by to na Grossglockeneru nebyla vina spadaneho listi ???
0/0
17.12.2002 19:11

kvitpumpa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nerozumím
sem rad,zes pojal za chot utlou devu,bo jak je mlada divka festovni,tak casem se z ni urobi smohybne delo,a potem musis pred staru kopat zakopy-ani ten kvit ti nepomoze. hovnival hleda zmrzle kliste,pry ho jacisi rakussti vjedatori objevili zmrzle na jakimsi pofidernym listecku-tak on vcil na teho drobka nezne dycha-stara se o male tvorecki-nezna dusa to je.
0/0
17.12.2002 19:27

KS od belocha tvar

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nerozumím
Ma to nas Hrdobec nejake rozlitane ... po ranu ten kamion, nebo cisterna, ci co to bylo ... no nic, jdu proletet zpravy a jdu do hajan. Zatim zdarec. A nezapomenout na - poslech internetoveho radia.
0/0
17.12.2002 19:36

KS od belocha tvar

Re: Nerozumím
Jo - jsou tam slevy za eutanazii... uz jsem to tady jednou tapl - neni pro takovy lidi lepsi smrt nez tam, kde je jim nejlip.. i pro me plati, ze v horach. Huz se tesim do "O-Reichu".
0/0
17.12.2002 17:20

marvus III

Re: Nerozumím
To clovek jako Ty nemuze pochopit (nic osobniho, kazdej se bavi jinak)
0/0
17.12.2002 19:40

Mates

Re: Nerozumím
Hele, že ty VOLE jezdíš na dovču k moři do Bulharska? Za tyhle kecy bys zasloužil nakopat do držky plastovou botou s mačkou.
0/0
18.12.2002 12:47

2525

Re: Nerozumím
To je, jako když se já zeptám tebe, proč je tak úžasný si obden vyhulit makovici v Roxy :-)))
0/0
18.12.2002 13:57

Vul

Re: Re: Nerozumím
Nech bejt....to je nahodou supr....akorat, ze si uz nepamatuju proc :-)))
0/0
18.12.2002 15:37

Tomas

náklady na záchrannou akci
pokud byli pojisteni(treba OEAV), tak je kryje pojistka...
pokud nebyli a jeste sli pres varovani mistnich, tak jsou pekny paka a byt rakusakama, nechal bych je celou rettungakci zaplatit
to nic nemeni na tom, ze samozrejme preji tomu tretimu, aby se vratil
0/0
17.12.2002 14:16

David

To by mě zajímalo, jak to bylo doopravdy s tím varováním
Já jsem se koukl na rakouské stránky a tam píšou něco o mírném lavinovém nebezpečí (2.stupeň), což je v horách takový normální stav a když si dáváš pozor, tak je tvé riziko poměrně nízké. Ani počasí tam nebylo nijak zvlášť nebezpečné: sice přechodně sněžilo, ale byl přijatelný vítr a teplota mírně pod nulou. Je možné, že je varoval nějaký místní znalec poměrů, ale spíš bych řekl, že si to iDNES, respektivě nějaký její "informační zdroj" jednoduše vycucal z prstu. Ti tři nejpíš vyrazili do docela normálních podmínek - a měli smůlu. Možná někde udělali chybu,ale to se asi z iDNES nedozvíme. Když jde někdo v zimě do velehor,tak musí s jistým rizikem počítat(a snažit se ho minimalizovat). Já ale myslím, že to stojí za to.
0/0
17.12.2002 11:47

KS od belocha tvar

Re: To by mě zajímalo, jak to bylo doopravdy s tím varováním
Stoji, ale ne lezt na "Velkeho zvonika" v pulce prosince.. tomu rikam o drzku i bez te lavinove dvojky... to varovani si myslim vyslo od nekoho z chaty v udoli, protoze od podzimu jsou chaty zavreny, ze jo a mistni vetsinou vedi vsechno a pomerne presne se strefuji i do pocasi a do lavin.
0/0
17.12.2002 13:30

David

Re: Re: To by mě zajímalo, jak to bylo doopravdy s tím varováním
To jo, v srpnu to taky stoji za to. Tolik lidi jako na Zvonikovi nepotkas ani na Vaclavaku:-(( Kazdy vyhledava neco jineho. Pokud na to ma(!!), tak proc ne?
0/0
17.12.2002 16:04

KS od belocha tvar

Re: Re: Re: To by mě zajímalo, jak to bylo doopravdy s tím varováním
Davam prednost "poklidnejsimu" Oetztalu a rozlehlejsimu Zillertalu.. ledu a snehu taky dost a lidi min. Neni to holt tak proflakly jako Glockener... kdyz uz tam vylezl i Klaus s velkym doprovodem.. :-)) akorat mam dojem, ze ho tam pod vrchol vyvezli trtulnikem...
0/0
17.12.2002 17:17

Mates

Re: Re: Re: Re: To by mě zajímalo, jak to bylo doopravdy s tím varováním
Nevim. nevim s tim Vaclavakem. Byl jsem nahoře 3x (jednou jsme potkali 2 maďary na Palavičinim a 2x nebyl v okolí nikdo). Doporučuju pozdní říjen. Počasí je 100% (hnusně nebo super) a lidí jako šafránu.
0/0
18.12.2002 12:44

outcast

je to smutné ale...
Těch nehod je poslední dobou nějak moc. Bude třeba se smířit s faktem, že být příslušníkem nejinteligentnějšího a nejvzdělanějšího národa na tváři palnety, ještě z člověka nedělá skvělého alpinistu, nebo potápěče...
0/0
17.12.2002 11:46

David

Re: je to smutné ale...
Možná vycházíš ze špatné hypotézy. Češi rozhodně nejsou nejinteligentnější a nejvzdělanější národ na tváři planety (a pochybuji, že to o sobě může nějaký národ říct), ale zato určitě nejsou daleko od toho, aby byli národem s největším podílem vyznavačů (více či méně) rizikových sportů. Možná proto je těch nehod trochu více.
0/0
17.12.2002 11:55

Zdeněk

Doufám, že ten třetí chcípne !
Doufám, že ten třetí chcípne a že ti dva zbilí budou do konce života platit naklady na tuhle zachranou akci!!! Nesnáším tyhle namyšlený horolezce,  kteří serou na všechny pravidla hor a dělaj nám neustále ostudu!!!!!
0/0
17.12.2002 10:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.