Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unie pozve Česko ke vstupu

Jednání o českém vstupu do EU vrcholí. Možná už dnes se na summitu v Kodani rozhodne, za jakých podmínek se Češi k unii připojí. Pro ně i pro dalších devět uchazečů o vstup do EU tím vyvrcholí "cesta do Evropy", zahájená po pádu komunismu v roce 1989. "Bude to teď, nebo nikdy. Pokud nedosáhneme rozšíření nyní, podmínky budou postupem doby stále těžší," řekl Günter Verheugen, který jako evropský komisař dlouhá léta pomáhal s přípravou na přijetí těchto zemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Muzikant

Přestaňte žebrat u EU - nemáte to zapotřebí.
Všeho máte dostatek, stačí si dojít do nějakého Supermaketu. Automobilu máte tolik, že se Vám nemohou dostat na silnice. Každý bydlíte. No kdo nepracuje tak za bezpracnost dostává od státu slušné peníze. Tak co ještě chcete. Konečně už začněte řádně pracovat a přestaňte rozumbradovat jako v těchto příspěvcích.
0/0
13.12.2002 14:39

Muzikant

Přestaňte žebrat u EU - nemáte to zapotřebí.
Všeho máte dostatek, stačí si dojít do nějakého Supermaketu. Automobilu máte tolik, že se Vám nemohou dostat na silnice. Každý bydlíte. No kdo nepracuje tak za bezpracnost dostává od státu slušné peníze. Tak co ještě chcete. Konečně už začněte řádně pracovat a přestaňte rozumbradovat jako v těchto příspěvcích.
0/0
13.12.2002 14:39

Muzikant

Přestaňte žebrat u EU - nemáte to zapotřebí.
Všeho máte dostatek, stačí si dojít do nějakého Supermaketu. Automobilu máte tolik, že se Vám nemohou dostat na silnice. Každý bydlíte. No kdo nepracuje tak za bezpracnost dostává od státu slušné peníze. Tak co ještě chcete. Konečně už začněte řádně pracovat a přestaňte rozumbradovat jako v těchto příspěvcích.
0/0
13.12.2002 14:39

Muzikant

Přestaňte žebrat u EU - nemáte to zapotřebí.
Všeho máte dostatek, stačí si dojít do nějakého Supermaketu. Automobilu máte tolik, že se Vám nemohou dostat na silnice. Každý bydlíte. No kdo nepracuje tak za bezpracnost dostává od státu slušné peníze. Tak co ještě chcete. Konečně už začněte řádně pracovat a přestaňte rozumbradovat jako v těchto příspěvcích.
0/0
13.12.2002 14:39

freespeech

Nejde přeci jen o to kolik dostaneme a kolik budeme platit, ale
halvně o to, že mírně pozitivní vývoj hospodářství u nás (růst cca 2-3%) je také výsledkem psychologického, který působí na západní investory (vždyť oni už jsou skoro v Unii), pokud nabídku na členství ve jménu tradičního českého velikášství (kterým jen zakrýváme naši malost) odmítneme, nebude sice platit žádné členské příspěvky, ale důsledky mohou být docela fatální a nidky již nelze vstoupit do stejné řeky, může se také stát, že vroce 2007 budou podmínky ještě tvrdčí a ztráty za promarněná léta (příležitosti, rozložení nákladů v čase apod.) mohou být obrovské.
0/0
13.12.2002 12:41

Re: Nejde přeci jen o to kolik dostaneme a kolik budeme platit, ale
Vše záleží na vyjednávání. Tedy jakl správně říkáš podmínky v roce 2007 mohou být tvrdší, ale taky mohou být třeba férovější.
0/0
13.12.2002 13:47

MMM

Vednula
Vednulo jsi pica!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
13.12.2002 10:46

karl

ano
1. vetšině lidi stejně suverenita nic neříka, když jsou volby tak všichni radši odjíždějí na chalupy a na vojnu se taky nikomu nechce 2.kdo bude chtít makat, tak práci vždycky najde 3. vsichni by chteli jenom dostávat a nikdo přispívat 4. tak hrozný to zas není
0/0
13.12.2002 10:13

Markos

NE (nyní, v budoucnu ano, ale za lepších podmínek)
1. ztráta části suverenity (Česko: 3,5 % hlasů v EU) 2. vyšší nezaměstnanost 3. budeme víc platit za členství, než dostávat od EU! 4. vstupujeme do EU za nevýhodných podmínek
0/0
13.12.2002 9:38

Míra

Re: NE (nyní, v budoucnu ano, ale za lepších podmínek)
Ty podmínky by se rychle zhoršovaly. Během několika let by ekonomika zkrachovala až na mezinárodní potravinovou pomoc.
0/0
13.12.2002 9:42

Markos

Re: Re: NE (nyní, v budoucnu ano, ale za lepších podmínek)
Ten argument nemá smysl, vem si ekonomickou situaci třeba jednoho člena z EU - Portugalska a porovnej ho z ekonomikou Švýcarska (NE člena). A mám takovej pocit, že Švýcarsko je na tom daleko lépe než většina státu (členů EU)!!!
0/0
13.12.2002 9:50

hrom do police

Re: Re: Re: NE (nyní, v budoucnu ano, ale za lepších podmínek)
porovnávat Švýcarsko a Portugalsko je vzhledem k jejich rozdílnému historickému a hospodářskému vývoji, odlišné geografické poloze, myslím, mírná demagogie ... slušně řečeno :-))
0/0
13.12.2002 10:13

SmileFace

Re: Re: Re: NE (nyní, v budoucnu ano, ale za lepších podmínek)
Naprosto nesmyslné a nic nevypovídající srovnání.Odřeknutí vstupu do EU by pro ČR mělo katastrofální ekonomické následky a žádné kecy o Švýcarsku kterému se vyhla 2 světová válka,komunismus a kam si dávají peníze všichni gauneři světa to nezmění.Československo mělo šanci rovnat se Švýcarsku před druhou světovou válkou,ale nikdy už tuhle šanci mít nebude.
0/0
13.12.2002 12:51

Rudý zvon

Proč nechci do EU
  1. Ceny potravin a služeb se postupně vyrovnají, přinejmenším sblíží na celém území unie. (V ČR, řekněme, do 1 roku po vstupu.) Nevyrovnají se ovšem mzdy v jednotlivých zemích. Je nereálné domnívat se, že růst cenové hladiny bude vyvažovat růst mezd ve stejném poměru, ve všech profesích a u starobních důchodců. Daňové zatížení ČR je jedno z nejvyšších v Evropě. Nutno zdůraznit, že zákon nedefinuje pojem daň. Z tohoto důvodu musí být do této kategorie zahrnuty veškeré odvody poplatníků, (např. daň ze mzdy, platby na sociální a zdravotní pojištění, DPH, spotřební daně, daň z pozemků a nemovitostí, daň z převodu nemovitostí, atd.) jež jsou státem vymáhány na základě platných zákonů, či nařízení. Daňovou zátěž nelze chápat pouze jako daň z příjmů, jak je mnohdy mylně interpretováno, navíc systém přímých a nepřímých daní tedy mnohdy způsobuje dvojí, či víceré zdanění. Co se týče daní z mezd - na jedné straně rostou mzdy důsledkem tlaku odborů o alespoň inflační znehodnocení, na druhé straně je veřejné tajemství, že daně vlivem progrese neustále rostou, a navíc jsou před poplatníkem skryty odvody zaměstnavatele na sociální a zdravotní pojištění plynoucí z jeho hrubé mzdy. V následujícím období zcela jistě podraží potraviny, bydlení, nemovitosti, výrobky z ropy, služby, zkrátka drtivá většina zboží a služeb, které jsou dnes ve skupině s 5% DPH. (Přejdou do nově vytvářené skupiny asi okolo 17% DPH.) Obzvláště ceny paliv a energií, které se promítají do všech oborů ovlivní růst cenové hladiny všeobecně. Občané malé ČR, hojně navštěvované občany Německa a Rakouska, nejsou chráněni před skokovým zvýšením cen, kterou zcela jistě budou chtít realizovat místní obchodníci s ohledem na tržní principy nabídky a poptávky.
  2. Čeští pracovníci budou mít alespoň v prvních několika letech ztížené a nerovné podmínky na pracovním trhu EU. Všeobecná migrace pracovních sil povede v horizontu 50 let k sjednocení jazykové komunikace a ztrátě národní identity zejména malých států.
  3. České zemědělství bude v prvních letech nekonkurenceschopné, důsledkem nesrovnatelně vyšších dotací zahraniční konkurence. Z tohoto důvodu hrozí části zemědělské výroby likvidace, násilně regulována výroba, zaplavení našeho trhu cizími výrobky a nezaměstnanost v zemědělství. Navíc je zde diktát EU - co a v jakém množství pěstovat či vyrábět, což jistě odporuje tržním principům a brání hospodářské soutěži. EU již jasně řekla, že do našeho zemědělství půjde v prvních letech 25%-50% dotací, které dostávají farmáři dnešní EU. Vláda ČR tvrdí že na dorovnání bude možné využít jiných fondů EU, nicméně již se zabývá kompenzacemi, které  půjdou zemědělcům ze státního rozpočtu. Stane – li se tak, musejí být tyto platby z hlediska nákladovosti zahrnuty do bilance našich příspěvků plynoucí do EU. V tomto případě můžeme skutečně více přispívat než dostávat.
  4. Hrozí ztráta suverenity v oblastech ekonomika, zákonodárství, zahraniční politika atd. Ztrátu národní identity a kultury by měli řešit až naši potomci, kteří budou se sjednocenou Evropou sžití lépe než my. Pro většinu občanů ČR je dnes postupný zánik mateřského jazyka a národní identity nepřijatelný. V EU přežijí pouze jazyky jako je němčina, angličtina, francouzština a španělština. Jelikož se ostatní jazyky budou používat míň a míň, časem zaniknou docela. Příkladem mohou být Lužičtí Srbové, kteří na území bývalé NDR splynuli s německým obyvatelstvem.
  5. EU bude předlužený zkostnatělý politický moloch, ovládaný neschopným intelektuálním póvlem nejhrubšího zrna. Celý aparát bude pomalý a příliš byrokratický. Navíc ani evropští politici nemají jasno jak bude evropská unie fungovat. Půjde o okamžité převedení většiny pravomocí na centrální orgány (ztráta státní a národní suverenity) a nebo půjde o postupný proces, kdy k vybudování federativního evropského superstátu dojde v horizontu např. 50 - 100 let? Rozkol v EU během několika let může nastat jednak důsledkem zemědělských dotací, neustále se zvyšujícím zadlužováním národních ekonomik a nejednotností v zahraniční a obranné politice. Podíváme – li se na blízký východ jsou státy jako Francie, Německo aj. většinou nenápadně na straně palestinců. Jak je to možné? Nepoučili se. Hitlerovi také ustupovali s tím, že pokud ho nebudou provokovat, mysleli si, že on jim dá pokoj. (Navíc jde taky o ropu, že.) Slavná EU žijící v blahobytu už dnes ztratila schopnost jakékoli vojenské akce a do budoucna se nebude ani umět bránit.
  6. Je možné, že ČR bude v prvních letech přispívat více, než bude dostávat. Což je podmíněno kvalitními investičními projekty a také již zmíněným faktem - zemědělskými dotacemi. Dále se ukazuje, že ČR bude dostávat nejmenší příspěvky ze všech nově vstupujících států na svůj rozvoj.
  7. Není vyřešeno možné vystoupení z EU např. na základě referenda, stejně jako způsob ovlivňování věcí veřejných. (Možnost vyjádření vůle občana neexistuje ani v dnešní ČR, jinak by byl zcela jistě zrušen senát a znovu zaveden trest smrti, natož v budoucí EU.)
  8. Dohodou v Nice došlo k vypuštění veta pro malé státy. Tzn., že nebudou mít možnost cokoli ovlivnit a stanou se tak vazaly velkých států Německa, Francie, Itálie a Španělska, které budou mít více hlasů v parlamentu EU a tím pádem možnost přehlasovat většinu rozlohově malých států. ČR bude mít na hlasování EU 5% podíl .
  9. Evropské normy, konkurence, globalizace, nedostatek kapitálu způsobí zánik mnoha podniků, což povede k vysoké nezaměstnanosti v průmyslové oblasti a dopravě.
  10. Hrozba žalob sudetských němců o navrácení konfiskovaného majetku u evropského soudu v době, kdy záko
0/0
13.12.2002 9:34

Rudý zvon

Re: Proč nechci do EU - pokračování
  1. Hrozba žalob sudetských němců o navrácení konfiskovaného majetku u evropského soudu v době, kdy zákony EU budou nadřazeny zákonům ČR.
  2. ČR je v dnešní podobě výrazně ateistická. Historie i současnost ukazuje, že většina válek a krveprolití je důsledek náboženské nesnášenlivosti, lačností náboženských fanatiků po majetku a touze ovládat masy. Dnešní svět je střetem kultur, postavených na zcela odlišných hodnotách. Na jedné straně euroatlantické a americké a na druhé blízkovýchodní a jihoasijské. Jsme připravení na agresivní typy náboženství jako je islám v ČR??? Jsme připraveni na EU společně s Tureckem, jež se stane vstupní branou islámských fanatiků? (Situace v Kosovu, kde během desítek let albánské muslimské obyvatelstvo vysokou porodností přečíslilo původní obyvatelé, hovoří za vše.)
0/0
13.12.2002 9:39

Daniel

Re: Re: Proč nechci do EU - pokračování
Nejvíc krve na našem území i jinde prolily režimy, postavené na ateismu a materialismu.  Materialisti v touze po majetku znárodnili všechno všem.
0/0
13.12.2002 11:16

Petr

Re: Re: Proč nechci do EU - pokračování
Když jsme se dokázali zbavit komunismu, tak si snad dokážeme poradit i s ostatníma fanatikama. Turci nám s tím pomůžou.
0/0
13.12.2002 11:21

Tonda Neckar, Linz

DO EU ANO!
Urcite pojdme do EU, mam vlastni plan: pristi rok dostuduju skolu, diky bolonske dohode o VS budu mit platny diplom pro celou EU, a odjedu si do zahranici pracovat. Bude mi opravdu celkem jedno, co se tady u nas semele.... jestli zemedelci zkrachuji, jestli se rozkrade jeste vice bank, je mi to fuk ...
0/0
13.12.2002 9:33

Boris

Dočká se Jiří z Poděbrad naplnění svého snu?
Rozšířením EU bezmála na celou Evropu by se mohly naplnit sny, kterými se obíral již Jiří z Poděbrad. Jeho vize sjednocené Evropy, Evropy bez válek a konfliktů se může naplnit až nyní, po bezmála šestistech letech. Členské státy nynější EU bude stát její rozšíření astronomickou sumu 1,2 bilionu, opakuji 1,2 bilionu Kč. Bylo by tragedií pro tuto zemi a její obyvatele, kdyby se tento projekt historického významu, kvůli mocenským zájmům figur z ODS nebo KSČM, nebo kvůli žabomyší válce zemědělců, kteří představují 3% práceschopného obyvatelstava, obešel bez nás.
0/0
13.12.2002 9:24

volič ČSSD

Re: Dočká se Jiří z Poděbrad naplnění svého snu?
Borisi, ať žije KSČM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
13.12.2002 14:54

Markos

PROČ NE 4 (13.12.2002 8:53)
Dost firem zkrachuje nebude moci konkurovat, protože nebudou existovat stejné podmínky pro podnikání (jako např. v zemědělství) - což znamená zvýší se nezaměstnanost!!!. Co se týče zemědělství, to dopadne nejhůř - až totálně zkolabuje, pak nám sem budou dovažet jejich výrobky za daleko vyšší ceny, než se nyní prodávají, protože nebude existovat rovnováha na trhu čili konkurence!!!! Jediná výhoda bude - pro poslance, který se stanou europoslanci v Bruselu a dostanou přidáno.
0/0
13.12.2002 9:18

Míra

Re: PROČ NE 4 (13.12.2002 8:53)
Ty firmy, co zkrachujou by zkrachovaly stejně. Většinu z našich firem drží EU nad vodou už teď, shání jim odbytiště, aby přežily. Bez této podpory bychom si ani neškrtli, nikdo by od nás nic nekoupil, teď ani v budoucnu. Zatím na vstupu každý vydělal a my nejsme o nic horší.
0/0
13.12.2002 9:40

MMM

eu - ano!!!
Jak to tady ctu tak opravdu nevim!!!
Je nekdo z vas "inteligentu" schopen jasne napsat proc ne? Mam pocit ze neni. Misto toho mi to pripada jak vzpurny protest trinactilete pubertacky ktere odmitli koupit Bravo!!! Proste ne ne ne a ne...
Stydte se!
0/0
13.12.2002 8:53

Vendula

Re: eu - ano!!!
Tak já ti to vysvětlím. Před rokem 89 zde bylo pře 2 miliony komunistů a celá řada dalších lidí, která v komunistickou budoucnost pevně věřila. Národ se neměl špatně a o takzvanou demokracii stála s bídou třetina populace (většinou nerozvážných studentů). Demokracie byla tomuto národu narvána násilím do chřtánu. Nikdo z nás o to nestál. Na oko "zápaďákům" se udělala "revoluce". Lidé samozřejmě ponechali na vedoucích místech ty samé osobnosti, kterým věřili a věří dosud (už jsi někdy viděl revoluci, která ve finále podpoří ty, proti kterým je vedena?). Prostě to byla fraška aby byli v Bílém domě spokojeni. Zdaleka né každý v této zemi stojí o to, aby se tato země dala cestou západu (jestli tomu nevěříš tak si přečti naše příspěvky). My tam prostě nechceme a není nás málo. Svět se bohužel dneska právě tam žene. Ale bojujeme a nebojujeme špatně. Máme naše lidi ve vládě, u soudů v obchodě. Patrně budeme mít i prezidenta. Skutečně si myslíš, že to je náhoda. Chyba lávky - je nás prostě hodně, lidé nám věří a fandí. Víme co chceme. Referendum vám nikdy neprojde... Ať žijí svobodné národy celého světa. Zhoubu USA! 
0/0
13.12.2002 9:14

Romeo

Re: Re: eu - ano!!!
Milá Vendulo, měla by jsi urychleně vyhledat odbornou pomoc. Dezorientovanější názor už jsem dlouho neviděl
0/0
13.12.2002 9:25

Petr

Re: Re: eu - ano!!!
Můžete mít třeba deset prezidentů a jednoho chána a stejně vám to bude houby platné. Rusko se taky vydalo cestou prosperity a západních hodnot, stejně jako Čína. Bez rudé armády za zadkem jsou vaše výhrůžky jenom pro smích. Můžete nám tak maximálně trochu zkomplikovat život, ale možná to tak bude o něco zábavnější.  Na osobnosti na vedoucích místech nemá cenu spoléhat, ti jsou dávno za vodou a s váma se dělit rozhodně nebudou. Ať žije EU a USA !!!
0/0
13.12.2002 9:33

MARTINXI

Re: Re: eu - ano!!!
Já jsem svobodu a demokracii chtěl, taky jsem chtěl aby mi nebrali zahradu ( papaláš si tam chtěl postavit ) a nezavírali mi tátu. Měli sme totiž příbuzný v itálii. A díky 89 se mi to splnilo. Komunisti jsou ve vládě pořád. S tim už se asi nic nenadělá. A tobě bych podle tvého smýšlení doporučil rusko, irák, pakistán. Tam b&y se ti mohlo líbit.
0/0
13.12.2002 9:37

MMM

Re: Re: eu - ano!!!
Vednulo,
ty si nepamatujes jak pred rokem 89 vypadaly nase obchody, jaka byla spravedlnost v odmenovni (delnici x odborne profese), jak se staly na vsechno fronty, jak byl urcen pridel ovoce -(napr. prodat max 1kg bananu), jaky byl problem s cestovanim...
0/0
13.12.2002 10:27

Vendula

sílu všem bojovníkům...
Důrazně protestujeme proti zatahování našeho slovanského národa do západních-imperialistických vojenských a hospodářských struktur!!!
0/0
13.12.2002 8:51

Milan

Re: sílu všem bojovníkům...
Náš národ není jenom slovanský, ale evropský. Naši slovanští předkové přišli do poměrně hustě osídlené země, kde žili keltové a germáni a která měla za sebou několik set let kulturní tradice.  Smíchali s nimi svou krev a společně vytvořili českou státnost. Naše historie byla v tomhle ohledu několikrát zfalšovaná, nálezy byly zatajeny nebo nepravdivě komentovány. Každý z našich sousedů toho o nás ví podstatně víc, než my sami.
0/0
13.12.2002 9:07

Standa

Do EU ano, ale mít možnost později i vystoupit !
Jsem pro vstup do EU jen proto, abychom nebyli izolování při náběhu s ostatními státy. Vše co teď od EU dostaneme, později tvrdě do jejich rozpočtu vrátíme a to z daní nás všech. V souvislostí s tím bych navrhoval:
1. Referendum všech občanů o vstupu do EU - přece musíme ctít demokracii a nesmíme být jako předchozí komunisté !!
2. Zrušení senátu - nemá smysl platit z daní aparát, který ve veřejném referendu (účast při volbách 25%) už několikrát neprošel !!!
3. Spojit Ministerstvo zemědělství ČR a Ministerstvo pro životní prostředí ČR v jeden komplex jako Ministerstvo pro životní prostředí ČR (ty peníze pro zemědělství jsou totiž hlavně pro životní prostředí - zamyslete se nad tím, když jezdíte na chaty a chalupy).
0/0
13.12.2002 8:25

MARTINXI

Re: Do EU ano, ale mít možnost později i vystoupit !
Souhlasim s tebou. Akorát by mne zajímalo z čeho jim to vrátíme. Protože já nabývám přesvědčení že mi nikdy prachy mít nebudem. ( rozkradou se )
0/0
13.12.2002 8:35

Tom

Re: Do EU ano, ale mít možnost později i vystoupit !
vystoupit? a kam? jakmile bude vetsina v unii, tak co budou delat tem, co tam nejsou? sproste je sikanovat, jako se to deje uz ted /dotovane zemedelstvi v eu, kvoty na dovoz do eu atd.../ proste jak nekdo uz napsal: it's better to be in than out. I kdyz jestli torekli irove, tak bych sazel spis na inn misto in, at uz to dava jakykoliv smysl:))
0/0
13.12.2002 8:49

Miro

Mozna, ze par let bychom vybojovali vic penez, protoze bychom byli destabilizovanou vyhladovelou zemi. Staci se podivat do nedavne minulosti co to provedli Klausovi marxiste a jak bezzostysne rozdali i soukromy majetek ve jmenu ruznych socialnich polstaru mezi proletariat. A vy hrdi Cesi. Ty lepsi podminky (vic penez) znamena jen vyzebrat nejakou tu almuznu navic. Jeste jsem neslysel zadneho vlastence ric "my se bez tech vasich nemeckych penez obejdeme", dokazeme vam konkurovat i bez nich. Ale bez nich by to asi ubohy malicky cesky zakomplexovany clovicek, ktery jen kouka kde co sluknout a nad cim "vychcat" nedokazal. Ze to pomuze malym a strednim firmam? Vsak uz je zase na case je znarodnit. Podle toho co ctu nize, si spousta lidi mysli, ze statni rozpocet vzdy 14 rozjede statni tiskarny a patnacteho je mezi vas rozda na socialnich davkach a jinych pomocech. Jen lituju toho, ze po sedm let nebude moc zadny cizinec koupit pudu v CR. Tak po pristich sedm let zustane ceska idiocie beznadejne zakonzervovana
0/0
13.12.2002 8:19

Boris

Re: Souhlas.
0/0
13.12.2002 8:53

bar

O EU, kde zítra již znamená včera
Netušil jsem, že český stát je na tom tak špatně, že musí žebrat u EU o peníze. Netušíme, že se tím stáváme na e. úřednících závislí a tím ztracíme vlastní svobodu? Proč bychom my a jiné státy měli dostávat nějaké peníze? Nejsme schopní se postarat sami o sebe protože jsme bezmocní? Nebo nad námi chce mít někdo moc a potřebuje nám dokázat, že jedině jeho peníze nás zachrání od kolapsu? Proč by na nás měl někdo pracovat? Kupují si e. úředníci naši svobodu, aby nám v dalšich létech určovali, co můžeme a co ne? Pokud ano, budeme vůbec moci něco vyrábět a něco dělat?
0/0
13.12.2002 7:58

Karkulka

Ženeme se do pryč....
Pokud nechce být člověk sprostý a vulgární, tak to řekne slušně. Ano pod vlajkou ČSSD a jejich přisluhovačů se ženem do pryč! EU nám nepřinese nic dobrého, ale omezí naše práva a hlavně naši svrchovanost. Budeme opět pátou kolonií a to tentokrát EU. Ano prodali nás naši politici, ta jelita pardón elita národa, která si myslí, že nemůže dostat pár facek, nebo holí přes hřbet. Vždy v okamžiku, kdy jsou zvoleni, tak se vykašlou na voliče a začnou si plnit kapsy penězi daňových poplatníků a velmi se podivují, že se to lidem nelíbí.
Od roku 1990 nezůstal v této republice kámen na kameni a začalo to nesmyslnou omluvou Havla Němcům. Copak jsme to byli my Češi, kdo vyprovokoval světovou válku, která přinesla nesmyslné utrpení celé Evropě? Nikoli, byli to opět a zase jenom Němci, kdo ji začal a řádil po celé Evropě jako "černá ruka". Byli to Anglie, Francie, Rusko a USA, kteří rozhodli, jak bude vypadat Evropa po skončení války. Jsou to zase a jenom USA, Anglie, Francie, tentokrát i Německo a v neposlední řadě i Rusko (viz poslední rychlá návštěva Bushe po summitu v Praze) kdo si rozdělily sféry vlivu a opět jednají o nás a bez nás.
Vládnoucí garnitura, bohužel tak prolhaná, že kam se hrabou sedmilháři, jim ještě tleská a jen Pán Bůh ví, kolik dostali za to, že Českou republiku prodali tak lacino.
Po vstupu do EU nás nečeká nic jiného, než tvrdé zvýšení všech cen, ovšem bez navýšení platů, protože na to přece nikdo nemá!! Čím myslí naši mocní? Tím, na čem si sedí a proto to také tak špatně v tomto státě vypadá. Kdyby mysleli mozky, tedy hlavou, tak by to vypadalo lépe.
0/0
13.12.2002 7:47

Inkvizitor1

Re: Ženeme se do pryč....
Je vůbec něco co ČSSD nezavinila nebo ji viníte i z atentátu na WTC ?????
0/0
13.12.2002 7:56

Tom

Re: Re: Ženeme se do pryč....
z atentatu na WTC ne, ale asi ma pocit, ze koupili Oswaldovi pusku a letenku do Dallasu :>>
0/0
13.12.2002 8:43

Re: Ženeme se do pryč....
Blábol člověka, co to nemá v hlavě v pořadku a není schopen si dát věci do souvislostí.
0/0
13.12.2002 7:58

Jindra

Re: Ženeme se do pryč....
Zvolil jsi správnej nick. Ještě jsi ale zapomněl na přídavný jméno RUDÁ.
0/0
13.12.2002 8:19

Jerry

Re: Ženeme se do pryč....
Karkulko, ty raději nic neřeš, nepřepínej, ty buď ráda, že jsi. 
0/0
13.12.2002 8:56

P. Lhotský

Re: Ženeme se do pryč....
Když nás přijali do Nato, byl jsem nadšený a spadnul mi kámen ze srdce. Se vstupem do Unie jsem chvíli váhal, jestli bychom to přeci jenom neměli radši zkusit sami. Lidi jako jste vy mi pomohli se rozhodnout. Jsem pro vstup všemi deseti a jsem jim vděčný, že jsou ochotni nás přijmout. Bude to pro ně těžká zkouška.
0/0
13.12.2002 8:58

Honza

Nevím
Byl jsem rozhodnut hlasovat pro, ale ted nevím, nevím. Proč máme dostat na hlavu nejméně?
0/0
13.12.2002 7:45

Jerry

Re: Nevím
Proč bychom měli pořád někde stát s nataženou rukou ? Vždyť je to ponižující, musíme si věřit, dokážeme zvednout životní úroveň i bez dotací ! Nakonec o dotace nejde, jde o to, že budeme ve společenství kulturních a prosperujících zemí.
0/0
13.12.2002 9:04

Lupino

Opravdu si může někdo myslet, že když do EU nevstoupíme, bude všechno ve starých kolejích a pomalu se došouráme k lepším zítřkům? Možná by to šlo, ale nesmělo do do EU vstoupit ani Polsko a Maďarsko a ostaně i další státy... Jejich vstupem totiž automaticky přijdeme o většinu trhů pokud budeme OUT. Ostatní státy EU se na nás za naše hrdé gesto zvysoka vys.... A budeme se muset cpát bramborouvou kaší se šnitzlem... Proto říkám jasné ANO!
0/0
13.12.2002 7:36

stealth

Re:
Nejvíce vývozů máme do Německa i když jsme zatím OUT. Nemyslím si, že v hypotetickém případě, kdybychom my nevstoupili a Polsko a Maďarsko ano, že bychom si nějak významně pohoršili. Nehledě na to, že ani v Polsku, ani v Maďarsku, stejně jako u nás, není jednoznačně jasné, jestli vstup v referendu projde. Mimoto nevěřím číslům, která vyhlašují v médiích, znám se se spoustou lidí ze všech vrstev společnosti a pro vstup jich je minimum...
0/0
13.12.2002 7:50

Jirka

Re: Re:
Nevím jestli ja náš největší vývoz do Německa, ale v každém případě bude po vstupu do EU za daleko lepších podmínek.
0/0
13.12.2002 8:22

stealth

Re: Re: Re:
Zlatá medaile v našem vývozu patří opravdu Německu. Debata o lepších nebo horších podmínkách takového vývozu je ale bezpředmětná, protože u nás po vstupu zdraží pracovní síla a to samé se pro Němce bude vyrábět na Ukrajině. Navíc bude mít EU i vliv na to, abychom u nás nevyráběli tolik...
0/0
13.12.2002 8:29

stealth

NEIN
Nezávidím panu Teličkovi a jeho týmu vyjednavačů, nemají to lehké a nechtěl bych být na jejich místě. Každopádně dojednali, co mohli, problém je v tom, že nešlo o regulérní vyjednávání, ale spíš o diktát ze strany EU s minimálním prostorem pro vyjednávání. Samozřejmě je legitimní názor, že uzavřením přístupových kapitol nic nekončí, nicméně pokud to má pokračovat tímto stylem (kdy EU dala jasně najevo, jak na nové členy nahlíží), nelze si od dalších jednání (po vstupu) slibovat nic. Navíc vzhledem k přijetí smlouvy z Nice budeme se svými 10 mil. obyvatel dost v nevýhodě. Suma sumárum s přihlédnutím nejen k podmínkám vstupu, ale i k současnému stavu EU, je dle mého názoru pro nás členství v tuto chvíli cesta do pekel. Nezdravě, účelově a nespravedlivě regulovaný trh, reálný nárůst byrokracie a nerovné podmínky pro naše občany a firmy jsou to poslední, co teď naše společnost potřebuje. Jsem pro vstup až ve chvíli, kdy EU nejdříve udělá něco pořádného sama se sebou.
0/0
13.12.2002 7:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.