Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KLDR rozmrazila jaderný program

Severní Korea oficiálně obnovila svůj jaderný program. Znovu otevřela i zařízení uzavřená po podepsání dohody s USA v roce 1994. Reaguje tak na přerušení dodávek topné nafty. O zastvení dovozu rozhodly v listopadu USA a jejich spojenci právě kvůli tajnému vývoji jaderných zbraní v KLDR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarda

Nechci uz psat dalsi Re:
Ona Luke mozna zadna valka nebude. Podle sociologickeho vyzkumu zverejneneho myslim vcera 37% Americanu odmita agresi v Iraku. Toto cislo se zvysilo o polovinu o proti poslednimu pruzkumu na tuto otazku (bohuzel nevim, kdy tento 1. pruzkum probehl)Na americkych univerzitach proti ni probihaji demonstrace. Na jakemkoli zpravodajskem servu se muzes docist vice. Ale dle tvych reci soudim, ze jsi mnohem vetsi American nez vsichni Americani dohromady. Co se tyce dohod: Pokud se Americane zdrahaji pripojit k dohodam znamenajicim at uz snizeni zbrojeni ci napriklad o omezovani znecisteni s oduvodnenim, ze to neni v jejich zajmu, tezko muze po jinych zemich pozadovat, aby se ridily dohodami, o kterych si vladcove techto zemi mysli, ze nejsou v jejich zajmu. Veta je to malicko divoka tak uvedu maly priklad. Proc by mela Jugoslavie vydavat valecne zlocince soudu v Hagu, kdyz USA odmitaji byt jenom  teoretickou moznost, ze by jejich obcan stanul pred podobnym soudem. Plati zde stejny metr pro vsechny?
0/0
13.12.2002 17:25

xrdzfvst

mír a lásku!
mír a lásku! mír a lásku! mír a lásku! mír a lásku!
0/0
13.12.2002 11:35

Jarda

Muj nazor
Jelikoz chci ukojit Prescentovu touhu po mem nazoru, tady je:
Nikdo nemuze zakazat Korejcum civilni jaderny program. Je mozno, jak jiz bylo ucinneno, pokusit se je presvedcit a pomoci vyhodnych ekonomickych vyhod je k tomu pobidnout. Tato cesta selhala. Nyni nezbyva nez se smirit s tim, ze Sev.Korea, stejne jako mnoho jinych zemi bude mit vlasni jaderny reaktor. Zadnou umluvu tim neporusuje a zbytek sveta muze jen velmi ostrazite sledovat, jak s jadernou energii bude Korea zachazet. Ale myslim ze momentalne svetu hrozi vetsi nebezpeci ze strany George Blbecka Bushe.
0/0
12.12.2002 18:20

Jarda

Re: Muj nazor
omlouvam se za vyhodne ekonomicke vyhody. Mazal jsem a prepisoval a tohle mi uteklo.
0/0
12.12.2002 18:22

Prescent

Re: Muj nazor
No konecne.Nikdo nikomu tohle pravo neodepira.Utlumeni jaderneho programu bylo dohodnuto se USA,pokud si dobre pamatuji a to za urcitych podminek.Pokud se podminky neplni,a utlum jaderneho programu nebyl jedinou podminkou,musi nastat nejaka reakce.Ono pokud bude svet jen ostrazite sledovat a bude rozhodny asi jako OSN v Jugoslavii,tak to se opravdu mame na co tesit.A ten blbecek ,jak pises,je prezidentem jedine supervelmoci na tomto svete a protoze jeho zeme muze nejvice ztratit v pripade nejakeho kolapsu,tak se ani nedivim,ze si hraje na svetoveho cetnika.A proti logice,kdyby vsechno vybombardoval,kam by potom ekonomicky expandoval do rozbombardovaneho a prozareneho sveta,no to asi ne!Ale diky,vyjadril jsi se s hlavou a patou a u toho zustan,protoze s jednou idiotskou vetou se neda diskutovat.Jeste jednou diky.
0/0
12.12.2002 18:28

Jarda

Re: Re: Muj nazor
Ja momentalne v USA ziju. Tuhle zemi mam rad a nemam duvod ji nenavidet. Spousta lidi me tu pomohla (naposled opravar v servisu, kterej si neuctoval praci, kdyz sem u sebe nemel dost penez a opravdu krvave jsem potreboval opravit brzdy) A projel jsem asi vic mist v Americe, nez vetsina Americanu. Jenze politika G.B. Bushe je politikou prehlizeni globalnich problemu a prosazovani americkych zajmu i za cenu utrpeni a zivotu jinych lidi. Pod tim myslim napr. vypovezeni protokolu z Kjota, v podstate zmareni vzniku mezinarodniho soudu pro valecne zlociny, priprava agrese proti Iraku a v neposledni rade i zminene porusovani dohody o zakazu naslapnych min. Proto bych mnohem radsi vydel akceschopnou OSN, nez jak USA bombarduje sve skutecne ci smyslene protivniky. A bohuzel, ignorovanim OSN Bushova administrativa mari snahu o vybudovani pevnejsich zaruk celosvetoveho miru. USA neprislusi hrat roli "svetoveho cetnika"(ten vyraz nemam rad, ale pouzil jsi ho).J
0/0
12.12.2002 18:43

Jarda

Re: Re: Re: Muj nazor
Omlouvam se za vydel, nespal jsem ani nepamatuju.
0/0
12.12.2002 18:45

Muki

Re: Re: Re: Muj nazor
Je tezko zacit diskusi, protoze na rozdil od Vas, nevim zda jsem chytrejsi nez Bush, ale neni mi jasne, vzdyt prece S. Korea by na tom hrozne vydelala. Nabidka je ji zadarmo postavit nuklearni elektrarnu, financovanou teke castecne Japonskem a J. Koreou, nikdo ji tedy nebere nuklearni energii, nez bude elektrarna pracovat, do te doby ji dodavat ropu a dale potraviny, aby mohli uzivit vetsi armadu, nez ma Amerika. Za to chteji jen zastavit nuklearni strediska na vyrobu nuklearnich zbrani. Co je na tom spatneho? O dohode z Kjota, mi neni jasne, kdyz industrialni zplodiny z Asie ted zasahuji jiz i do Calfornie, jak chcete obycejneho americana presvetcit, ze tyto zeme jako Cina ci Indie,a i asijske Rusko, nemusi nic, ale Amerika je povinna omezit vyrobu, ze to neni utok na ekonomii, ale dobre myslena smlouva. To je stejne, jako kdyz Cechum rikaji, ze Francie muze mit nuklearnich elektraren kolik chce, ale Cesi ani jednu. Akceschopna OSN, to je sen, ale realita je jina, je to uplne impotentni organisace. Jnak jsem tak krveziznivi, ze souhlasim, aby USA stahla sve vojaky z Korei i s Evropy a nechala by volny prubech valkam ktere by tim padem vznikly.
0/0
12.12.2002 20:19

Prescent

Re: Re: Re: Re: Muj nazor
Plne souhlasim a jeste dodavam,ze zeme nemuze byt bez svetoveho cetnika.Nemyslim si ze USA prosazuji jen svoje zajmy,ale i zajmy celeho civilizovaneho sveta.S Muki souhlasim i co se tyce nazoru na OSN,ta uz nebude nikdy hrat vyznamnou roli ,pokud tedy se ovsem neprerodi do nejake naprosto jine podoby,bude akcnejsi a nebude pouze bezzube kafrat a prerozdelovat clenske prispevky.
0/0
13.12.2002 9:10

Prescent

Re: Re: Re: Muj nazor
Jardo,precti si prispevek od Muki viz nize.Ono totiz je chlapstejsi takovy protokol nepodepsat,nez ho porusovat.Ja byl nedavno v Cine a videl jsem fabriky na vyrobu oceli.Urcite bys zustal paf.Take jsem videl chemickou fabriku,to same.Vyrobni naklady nizke,ekologie v haji-velka konkurenceschopnost.Takze tak to asi nepujde.Chce to podminky stejne pro vsechny.A co rikas na obchod s kvotami na znecisteni,to je podle Tebe cesta?Pro me urcite ne.Mezinarodni soud pro valecne zlociny bohuzel neni ten soud ktery vsechno vyresi a navic z pohledu USA a vzhledem k jeho roli v soucasnem svete,by kazdy diktator mohl kdykoliv kohokoliv zalovat a byla by znehodnocen,jako duveryhodny soud.Planovani Zasahu v Iraku,bych nenazval agresi-agrese byl ze strany Iraqu Kuweit.Jednou budeme radi,ze zasah bude proveden-uvidis.Naslapne miny USA nikde v masovem meritku neklade,da se s nimi zrejme setkat pri ochrane stanovist a zakladen v rizikovych oblastech-treba v Afghanistanu ale ze by nakladli treba v Kambodzi-placnu,tak s tim jsem se jeste nesetkal.Vlastnit jeste neznamena automaticky pouzit-plati pouze pro demokraticky fungujici staty a to Iraq prece neni.Jo a vyjadreni o OSN je v glose nize.
0/0
13.12.2002 9:25

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: Muj nasor
je, še Tí tén jé-tinny súpr-témmo-krát, co mušíťi píti tén súpr sfjětfí poliš. Áť šíje prescént,  príč s US a fšémi nyc-supr-témmo-kratí
0/0
13.12.2002 11:46

chocholousek

Re: Re: Re: Re: Re: Muj nasor
nezapomente na prasky pane Zizala
0/0
13.12.2002 17:36

Luke

Re: Muj nazor
Tak my se s tím máme smířit?
TAK  TO  K###A  ANI  OMYLEM!!!
Kdyby si každý vyvíjel atomové bomby dle vlastní chuti, to bychom to tady mohli zabalit. Však on jim už Prezident rozbije úsměv. Severní Korea to prostě jednoho krásného dne přežene a Prezidentovi selže pistole. Je možné, že poté, co vyřídíme Irák, budou si možná dávat větší pozor, ale silně o tom pochybuju. Tihle šmejdi jsou prostě nepoučitelní.
Copak si ti ubožáci v Pchojngajngu opravdu myslí, že mají nějakou šanci proti USA, zvlášť v případě, že úder bude veden jako Hyperválka (Iráku to tak bude s pravděpodobností 99,9 % a ve všech dalších úderech zřejmě taky)???
0/0
13.12.2002 8:52

Júlinek šíšal

Re: Re: ...jén ápi pó ChíperFálce tu nám nyc-sfostál ChípoLúke.....
0/0
13.12.2002 12:08

chocholousek

Re: Re: Re: ...jén ápi pó ChíperFálce tu nám nyc-sfostál ChípoLúke.....
no tak pane Zizala,preci se nebudete s nami prat
0/0
13.12.2002 17:42

Fifik

Re: Re: Muj nazor
ty jsi nějakej HyperFanda HyperVola-Prezidenta, co? :))
0/0
15.12.2002 22:47

Fifik

Re: Muj nazor
konecne nekdo normalni ...
0/0
15.12.2002 22:42

Keruak

Za invazi do USA...
bych se na Korejce nezlobil, i kdyz je to predstava fantasticka. Pred rokem NY uz chteli poradne prohlidnout Arabove, ale netrefili spravne letiste. Snad dalsi pokus bude uspesnejsi.
0/0
12.12.2002 18:03

Prescent

Re: Za invazi do USA...
A myslis,ze tohle je vtipne a ze to souvisi s clankem.Proc nenapises vlastni nazor?
0/0
12.12.2002 18:08

Fifik

Re: Re: Za invazi do USA...
Treba to byl jeho nazor. kdyz protracujes source stranky, tak urcite najdes neco, co by pomohlo FBI dopadnout dalsiho teroristu.... a treba to je i muj nazor
0/0
15.12.2002 22:41

Jarda

Prezident
Specialne pro Luka stranka o Georgi Blbecku Bushovi obsahujici jeho autenticke vyroky. http://www.thetruthaboutgeorge.com/bushisms/
0/0
12.12.2002 17:42

Prescent

Re: Prezident
Jardo a jakou to ma souvislost s clankem?
0/0
12.12.2002 18:01

Jarda

Re: Re: Prezident
S Prescentovo nazorama se tady roztrhl pytel
0/0
12.12.2002 18:11

Prescent

Re: Re: Re: Prezident
Ne jenom se ptam?
0/0
12.12.2002 18:18

Prescent

Re: Re: Re: Prezident
Jinak Jardo placat umi kazdy,ale vyjadrit svuj nazor,i kdyz by byl spatny spatny,neumi jen tak nekdo!Proto se Te tady ptam.Zatim jsi toho moc neukazal a proto jsem se ptal Fifika na to same,zajima me to,a cekam adekvatni odpovedi,ne nejake potrouble poznamky.
0/0
12.12.2002 18:21

Luke

Re: Prezident
  V Americe dokonce vyšla kniha jménem BUSH DYSLEXICON, která obsahuje snad všechna Prezidentova "přeřeknutí". Když pak byl jedním novinářem dotázán, jak by tu knihu komentoval, začal se smát, řekl, že si knihu hned koupil, že se pobavil a poučil a že pokud bude někdo chtít, tak mu tu knihu i podepíše. No jo, Prezident je mimo jiné znám i svým poněkud nekonvenčním smyslem pro humor. 
0/0
13.12.2002 8:37

Twister

Re: Re: Prezident
Prezident má ten zvláštní smysl pro humor možná po své matce. Ty ten příběh určitě znáš, ale mnozí jiní diskutující asi ne, takže:
Když Bush senior (otec Prezidenta) kandidoval na úřad, byl samozřejmě terčem kritiky demokratů, a to nejen on, ale i jeho manželka Barbara, která pochází z mimořádně bohaté rodiny. Kterýsi demokrat o ní řekl, že je "dědičkou mysu Cod". Ona to později komentovala následovně:
"Když jsem to slyšela, okamžitě jsem napsala svému otci dopis, v němž jsem mu sdělila, že jsem, pokud si pamatuju, nikdy nenavštívila Cape Cod, ale pokud jsem jeho dědičkou, ať mi to laskavě ihned zatelegrafuje."  
0/0
13.12.2002 10:38

Jarda

Re: Re: Prezident
A teď si Luke zkus představit, že podobnou knihu vlastních breptů by ukázali třeba Saddámovi (Fidelovi, Kimovi. Arafatovi, Putinovi .....). Myslíš, že by tito pánové prokázali stejný nadhled a schopnost dělat si legraci ze sebe sama? V některých případech bych měl obavy, zda by po takové tiskovce zůstal vůbec někdo, kdo by o tom mohl poreferovat.
0/0
13.12.2002 16:31

Luke

Re: Re: Re: Prezident
No, u Putina nevím, ale ti ostatní by asi nechali všechny, co mají s knihou něco společného, nejspíš "zmizet".
Víte, jaký je rozdíl mezi Irákem a USA?
No, v Iráku vám zaručí svobodu projevu, v USA svobodu PO projevu.
0/0
16.12.2002 10:44

Fifik

jaderny program ...
nevim na co tu vsichni reagujete, ale jasne bylo receno ze obnovuji, hezky cesky autorovymi slovy receno "rozmrazuji"  ... civilni jaderny program.
a napsat ze "Tehdy byly vyřazeny z provozu grafitové jaderné reaktory, které vyráběly plutonium používané při výrobě jaderných zbraní" je proste klasicky blabol, oni proste budou stavet grafitovy jaderny reaktor, aby z nej za X let ziskali par kilo plutonia jako odpad, nebo kvuli tomu aby z nej vyzdimali 500-1000MW ?
a vsichni preci vime, proc strycek busch se nikam do koreje hnat nechce, jednak ho na jihu taky moc nemaji radi, preci jenom se tam zabydlel vic uz skoro 50 let, a druhak ze severni koreje proste neni co brat..  A vyhlidka ze by tam pomohli nastolit jiny, lepsi rezim jim nedava zadnou nadeji na ekonomicky profit.. Do jizni koreje by prestaly proudit zbrane, protoze by se nebylo koho bat... a z turistickeho ruchu v severni koreji by se toho moc vytriskat nedalo, jo, halt neni petrolej, jak s oblibou rikali Lincolnovi soucasnici, neni zajem ...   a nejvetsi sranda je v tom, ze obycejnej severni korejec narozdil od saddamovych vernych poddanych ma o svym rezimu uz predstavu, aby ne, kdyz ma tretinu rodiny pod drnem a tretinu v jizni casti...
0/0
12.12.2002 17:09

Luke

Re: jaderny program ...
Nechápu, co má válka proti terorismu společného s tím, že není kde co brát. V Severní Koreji skutečně není nic až tak vražedně cenného (mají slušná ložiska černého uhlí a kovových rud, ale to snad není důvod k válce), ale o tom to přece není. Co je v Afghánistánu? Písek a kamení. Upřímně řečeno, nevím, proč se v té zemi už tisíce let mydlí jak cvoci. Taliban vyzbrojil armádu jenom z prachů za opium, z ničeho jiného, protože nic jiného ani neměl.
Řekl bych, že likvidace režimu v KLDR (podle mého odhadu to bude v Bushově druhém období, tj. 2005-2009, ale pokud ho Kim Čong fakt naštve, tak to může být mnohem dřív) konečně zavře pusu těm, kdo stále dokola melou ten nesmysl, že útok na Irák se vede primárně kvůli ropě. Upřímně řečeno, ropa v tom asi hraje nějakou roli, ale je někde tak na třetím místě a hlavně je to celé trošku jinak, než se obvykle říká.
Ono je hezké (a laciné a populární) tvrdit, že všechno je o obchodu, ale jaxi se zapomíná na to, že na ropě stojí (resp. plave) celý politicko-ekonomický systém svobodného světa. Představte si, kdyby Husajnovi v roce 1990 nechali Kuvajt a on by pak obsadil ještě Saúdskou Arábii. Představte si, jak tenhle sadistický megaloman kontroluje dvě třetiny světových zásob ropy. To by barel stál asi tak 150 $ a do háje by následně šly nikoli USA (protože jen 17 % jejich spotřeby ropy jde z Arábie; mají dost vlastních a kvalitních zdrojů), nýbrž Evropa (protože ta bere z Arábie přes polovinu své spotřeby a Severní moře by to nepokrylo ani omylem) včetně tehdejšího Československa.
Tohle je válka proti Zlu, a Prezidentovi je zřejmě úplně ukradené, jestli se Zlo momentálně usadilo v Iráku, v Severní Koreji nebo pro mě za mě třeba v Zanzibaru. Svět zase není tak velký, aby se mohli schovávat věčně...
Velice se mi líbí to, jak popsal nadcházející části této války generál Barry McCaffrey:
"We are going to disrupt these people thru pre-emptive attack... We will deceive them, we will run psyops on them... At selected points and times they will be killed suddenly, in significant numbers, and without warning... remote control booby traps, blackmail... blow down the doors and kill them at close range with automatic weapons and hand grenades... If we can find out how they eat, or play, or receive rewards, or where they sleep... we will go there and kill them by surprise... "
Pokud se vám nechce překládat, tak je to něco jako:
"Rozhodíme tyhle lidi preventivním úderem... Oklameme je, povedeme psychologické operace... V určenou dobu a na určených místech budou zabíjeni náhle, ve velkých počtech a bez varování... Nasadíme dálkově ovládané pasti a vydírání... Vyrazíme dveře a pobijeme je zblízka, automatickými zbraněmi a granáty... Když zjistíme, kde a jak jedí, baví se, přijímají vyznamenání nebo kde spí, půjdeme tam, překvapíme je a zabijeme je..."
Tohle je Hyperválka!!!
0/0
13.12.2002 11:08

Fifik

Re: Re: jaderny program ...
"Tohle je válka proti Zlu, a Prezidentovi je zřejmě úplně ukradené, jestli se Zlo momentálně usadilo v Iráku, v Severní Koreji nebo pro mě za mě třeba v Zanzibaru. "
To velké P mě přesvědčilo, že nemá smysl odpovídat. Ono těch sadistických megalomanů je na světě holt spousta, každý vypadá jinak a každý má svoje fanoušky...
 
 
0/0
15.12.2002 22:37

PK

Za invazi do KLDR by se na USA asi nikdo nezlobil...
... a upřímně řečeno by to také nevypadalo jako že si USA potřebují na někom vylít vztek, když nechytili bin Ládíka, nebo že si chtějí pojistit ropu.
0/0
12.12.2002 16:51

Luke

Co dodat?
Jsou to komunističtí darebáci, kterým se nedá věřit ani psí štěk. Dá se pouze spekulovat o tom, jakou lumpárnu vyvedou příště. Zdá se, že severokorejský režim jaxi nezaznamenal důležitou skutečnost, že byl zařazen do Osy Zla, a že mu tudíž ve Washingtonu běží final countdown.
Vývoj zbraní hromadného ničení (chemie, bio i jádro), velkovýroba balistických raket a jejich export do fuj-zemí (Irák jich koupil asi 200), naprosto děsivé porušování všech myslitelných lidských i občanských práv, opakované vyvolávání pohraničních/námořních incidentů, explicitní porušování mezinárodních smluv, tolerování až přímá podpora mezinárodního terorismu, soustavné vyhrožování všem okolo... Svým počínáním si komunističtí hrůzovládci nyní přímo říkají o to, aby s nimi bylo urychleně naloženo stejně jako se Saddámem.
A Prezident rozhodně není z těch, kteří by se nechali dlouho prudit od takové morální a ekonomické nuly, jako je KLDR.
A já říkám:
BOMBARDUJTE JE, DOKUD NEBUDOU SVÍTIT
0/0
12.12.2002 16:36

Jarda

Re: Co dodat?
Mily Luke, za prve si porid nejaky vzdelani, kdyz chces vypadat moudre. Na jinem miste iDnes pises, ze to Roosvelt v srpnu 1945 zvoral. Tou dobou byl ale uz po smrti. Za druhe, pokud je obchod se zbranemi zlocinem pak jsou USA nejvetsim zlocincem. USA se chystaji ve valce v Iraku pouzit naslapne miny. 146 zemi sveta se jejich pouziti zreklo, jelikoz 80 % obeti techto min jsou civiliste, z toho tretina jsou deti. (statistika OSN zverejnena ve vcerejsich USA Today). A za treti nevim jestli jsi si uvedomil, ze se bomby shazuji na lidi. A tito lide umiraji. To neni pocitacova hra. Tam si nemuzes level pustit znova. Mozna kdyby si dostal bombou do hlavy ty, snad by se ti rozsvitilo. A nebo by bylo alespon o jednoho troubu min.
0/0
12.12.2002 16:56

Prescent

Re: Re: Co dodat?
No ono neni obchod jako obchod,ze?Naslapnych min je na svete podle odhadu nakladeno okolo 20 milionu a nemyslim si,ze je nakladli americani.Takze navrhuji si poridit to vzdelani ktere navrhujes Lukovi a trosicku se zamyslet nad clankem ktery je v zahlavi teto diskuse.A reagovat predevsim na nej.Je lepsi napsat nejaky prispevek sam a cekat na reakce ostatnich kteri ohodnoti Tve myslenky,nez cekat na prispevek a nic nerikajicimi slovy ho trhat na kusy.
0/0
12.12.2002 17:06

Jarda

Re: Re: Re: Co dodat?
Nepochopil jsem vztah mezi mojim vzdelani a faktem, ze USA je nejvetsi exporter zbrani na svete. Budu ale nad tim premyslet. A reagovat na slova:
BOMBARDUJTE JE, DOKUD NEBUDOU SVÍTIT
by mel nejspis psychiatr. Pokud nekdo propaguje svatou valku a vrazdeni bezvercu,  je to svinstvo. Ale stejny svinstvo je, kdyz nekdo propaguje vrazdeni Korejcu. Tenhle problem je slozitej, a ja neznam jednoduchy reseni, ale jestlize budeme kazdej problem bombardovat, tak za chvili moc mista na zemi nezustane.
0/0
12.12.2002 17:19

Twister

Re: Re: Re: Re: Co dodat?
Faktická poznámka: Probírané heslo
BOMBARDUJTE JE, DOKUD NEBUDOU SVÍTIT
vymysleli američtí námořní piloti během Pouštní bouře a nevím o případu, že by za to někoho vyšetřoval psychiatr.
Mnohem zajímavější je odvážné prohlášení několika pilotů vrtulníků americké armády, kteří jej učinili pár dní před svým nasazením v Afghánistánu. Asi se inspirovali Tomem Clancym a řekli, že při boji s lidmi, kteří se účastnili příprav útoku na New York a Washington, nehodlají brát ohledy na to, že se někdo vzdává. Ehm. Co dodat? Asi jenom: YES, THAT'S IT!!!
0/0
13.12.2002 11:24

Luke

Re: Re: Co dodat?
OK, to jsem se spletl. Zvoral to Truman, ne Roosevelt. V každém případě to byla blbost, ať už to nařídil kdokoli. Není to jedno?
A to heslo bylo míněno proti severokorejskému režimu, nikoli proti severokorejskému lidu. My neválčíme proti státům, ale proti jejich vládám. To je obrovský rozdíl. Pro ty zmetky, co vládnou v KLDR, by byla bomba ještě velice rychlá a příjemná smrt, protože by se nikomu nemuseli zodpovídat z těch hrůz, které způsobily obyvatelům jak KLDR, tak Jižní Koreje.
Jestli umře Kim Čong Il nebo jak se ten úchyl vlastně jmenuje, tak to bude pro svobodný svět obrovská výhra.
0/0
13.12.2002 8:17

Fifik

Re: Co dodat?
uprimne receno, severokorejsky program chemickych a biologickych zbrani by bez invaze "vojsk OSN" v jednapadestem byl skoro nemozny ... ono jim totiz za valky stacilo nasbirat par vzorku co jim poslalo na zem z letadla par hodnych strejdu z texasu ...
0/0
12.12.2002 17:13

Prescent

Re: Re: Co dodat?
Nechces napsat neco rozumneho bez jinotajů,treba vlastni nazor na clanek?
0/0
12.12.2002 18:03

Fifik

Re: Re: Re: Co dodat?
Myslim,ze viz vyse sem uz neco podobneho napsal. Reakce na to od tebe bohuzel chybela, reagoval pouze Luke, o jehoz rozhledu natoz znalosti problemu, o kterem se PISE V CLANKU, si dovedu udelat predstavu.
Pokud pro tebe Korejska valka 51-53 predstavuje nejake jinotaje, mel by sis opatrit nejakou necenzurovanou ucebnici dejepisu, nejradeji mimo U.S.
 
0/0
15.12.2002 22:59

Prescent

Vyderaci
Rezim Severni Koreje kde lidi umiraji hladem kde bez pomoci sveta by do roka vsichni vymreli,staty financujici jejich zivot se maji bat prohlaseni ze rozmrazi svuj atomovy program?Navrhuji jim zastavit nejen naftu ale i ostatni pomoc a uvidite jak se vseho vzdaji.Predpoklada to ale utazeni vsech kohoutu aby se znemoznilo dalsi zivoreni tohoto posledniho stalinistickeho rezimu.Kdyz maji penize na zbrojeni,tak budou mit i penize na potraviny ne?Export zbrani taky maji,viz prihoda s raketami do Jemenu,tak at si financuji svuj zivot jako kazdy jiny.Svet se nemusi nutne chovat jako dojna krava,Kim si zvolil tuto cestu tak at po ni kraci,uvidime kam dojde.
0/0
12.12.2002 16:30

Fifik

Re: Vyderaci
no, v severni koreji to je zarizeny tak, ze minimalne armada prezije... to mame, hm, bratru 3,5 milionu lidi. a uprimne receno, do doby kdy jim spadly trhy do rvhp a do ruska, tak si vystacili. a ten pakatel ropy, co jde na chemicky prumysl a maximalne do armady (zkuste se nekdo podivat na pocet automobilu v S.K. :) by je zas tak nerozhazel. A kdyz na to prijde, tak ani na jihu zadna ropa neni, ano spravne, tahaji ji z ruska. A vzhledem k tomu ze se voloda putin s kimem dobre zna, neb mlady velky vudce ziskal klasicke vzdelani kdepakasi, pochybuju ze jim nekdo tyhle kohoutky az tak drasticky zavre.  Pomoc humanitarni od OSN je sama o sobe minena opravdu jako humanitarni, kdyz si vezmes, ze tam meli 3 roky po sobe sucho, zaplavy, sucho, zaplavy. To, ze X% z toho skonci v armadnich skladech, ovsem nejaci humanitarni pracovnici bohuzel neovlivni :(
Ale pokud chteji mit US a kamaradi na svedomi X milionu lidi tim, ze zaskrti prisun uplne vseho, prosim. rad bych videl jedinyho fotografa odtamtud se prihlasit na world press foto.
ono uprimne receno, hladovy pes zahnany do kouta obcas krome toho ze zasteka, i kousne ...
 
 
0/0
12.12.2002 17:22

Prescent

Re: Re: Vyderaci
A co z toho tedy plyne?
0/0
12.12.2002 18:01

Fifik

Re: Re: Re: Vyderaci
Plyne z toho, ze tebou navrhovany postup by vedl
a) k humanitarni katostrofe,
b) nepredvidatelne reakci Kimova rezimu, o kterem mezi nami nemaji jasno ani ti nejlepsi "spojenci" kldr ....
0/0
15.12.2002 23:04

Pavel,KS...Pobledla tvar

To asi nebude vydirani...
.. dalo se to cekat.. takze zase ti parchanti AMICI muzou za to, ze se chudaci severni Korejci musi zabyvat vyrobou jadernych zbrani ... uprimne lituji vedeni KLDR... chudaci zahnani do kouta ... on vlastne Sadam musi ty chemicky a bakteriologicky zbrane vyrabet ze stejnyho duvodu ... akorat je umi lepe schovavat...
0/0
12.12.2002 16:30

Prescent

Re: To asi nebude vydirani...
A za uvahu take stoji,proc to ti lidumilove vyrabeji,kdyz je nechteji nikde pouzit a jsou takovou stabilni zemi?To je tady divny nebo ne?Nebo snad chteji yperitem hubit mysi?Hm,to mi nejak neleze do hlavy!
0/0
12.12.2002 18:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.