Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Která nemocnice je dobrá?

Lidé protestují proti rušení nemocnic, mnohdy však nevědí, jak kvalitně se v nich léčí. Všeobecná zdravotní pojišťovna jim to chce říkat. "V téhle nemocnici jsou na tuto operaci machři, v téhle tolik ne." Podobné informace zatím putují neoficiální šeptandou mezi lékaři a pacienty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pcx

Motol
Vy všichni, co byste dětskou část buď zrušili nebo přesunuli, máte poněkud zjednodušený pohled. Samotné dětské kliniky špičkové pracoviště netvoří. K tomu, aby byla tato pracoviště na úrovni, je nutný odpovídající komplement. To znamená mít dostatek erudovaných rentgenologů s odpovídajícím vybavením (v Motole je částečně v dospělé části, tzn. nelze vše přesunout), dostatek erudovaných biochemiků a biochemických laborantů schopných zpracovat a zhodnotit specializovaná vyšetření (laboratoře jsou v dětské části a fungují i pro část dospělou - nelze vše přesunout), dostatek erudovaných patologů k vyšetřování tkáňových vzorků a operačních resekátů např. nádorů (pracoviště je v dospělé části), dále mikrobiologii, genetiku atd. Bez těchto oddělení je nemožné pacienty odpovídajícím způsobem léčit. Situaci nelze řešit rozdělením těchto oddělení - vznikly by dvě méněcenné části. Specializovaná vyšetření, která se zde provádějí, nemohou dělat zdravotníci bez odpovídajících zkušeností - nemůžete tím prostě pověřit jiné pracoviště, které to nikdy předtím nedělalo. Pokud se vazby mezi motolskými klinikami a komplementem přetrhají, už je nikdy nikdo nevytvoří.   
0/0
12.12.2002 12:50

jan

Re: Motol
Pracuji na dětské klinice v Praze jako pediatr - kardiolog a dříve jsem pracovala v Motole. Není pravda že u nás jsou horší odborníci než motolští. Větší troufalost jste už ani napsat nemohl. Teď mi budete muset odpovědět. V kterých zařízeních jste pracoval, že můžete srovnávat? Děkuji za odpověď
0/0
12.12.2002 13:19

zip

Re: Motol
pokud by se oddělení stěhovalo, tak by to bylo i s lidma. To jako myslíš, že by odborníky propustily ? Prostě by jen změnili adresu. Celý kompletní servis by se přestěhoval do nemocnice, která je může kapacitně pokrýt.
0/0
12.12.2002 13:31

bimbo

VZP své hodnocení provede účelově. Že je to banda o tom snad ani nikdo nepochybuje
0/0
12.12.2002 8:51

kkk

VZP - hodnocení nemocnic
Známý doktor mi řekl, že VZP nejonom, že platí pozdě, ale chodí mu tam revize a ptají se proč nedal ten, který (nejlevnější) medikament. Jinde to tak není (neuvedu u kterých, nechci dělat reklamu). Takže pokud máte VZP dostanete nejnižší možný standard, takže si dovedu představit, jak asi bude vypadat hodnocení nemocnic "odborníky" VZP. Děkuji nechci.
0/0
12.12.2002 8:48

šum

která nemocnice je dobrá a která ne - to přeci není debata pro laickou veřejnost. To není diskuze o milých doktorech a krásných sestřičkách.
0/0
11.12.2002 14:29

doktor

to máte sice pravdu, ale poradci paní ministryně jsou z fakult. nemocnic a ty si svý jistý ohlídají.
0/0
11.12.2002 14:17

had

Praha má 5 fakultních nemocnic. Najde se někdo, kdo si nemyslí, že je potřeba aspoň dvě zrušit.?Dále, motolská nemocnice chce po státu neuvěřitelný peněze na rekonstrukci dětského oddělení. Přitom by stačilo ho zavřít a raději efektivně zaplnit poloprázdná dětská oddělení.
0/0
11.12.2002 14:15

.

Re:
To chceš rozdělit vrcholně specializovaná pracoviště, jako je třeba dětská onkologie do pěti nebo padesáti okresních nemocnic? Už ses byl podívat v Motolské dětské nemocnici? Já bohužel ano. Madla
0/0
11.12.2002 18:04

vaněk

Re: Re:
já motolskou dětskou znám taky a souhlasím, že by se měla zavřít a péči by převzaly další dětská stejně vybavená pracoviště v Praze, které nyní neplní obložnost. Čemu nerozumíš?
0/0
12.12.2002 7:16

kapka

Re: Re: Re:
já jsem také pro využití již existujících zažízení a náročné zařízení a přístroje převést na tyto pražská dětská oddělení.
0/0
12.12.2002 7:39

had

Re: Re:
Madlo, nikde jsem nepsal, že by to mělo být mimo Prahu. Ale vím že v současnosti v Praze existují dětská oddělení, která nejsou zcela využitá a která by kvalitní péči motolské menocnice nahradila. Tím chci říci, že pokud Motol peníze dostane, situace bude taková, že se časem ostatní dětská zařízení budou zavírat pro dedostatek pacientů. A to považuji za vyhozené peníze. Když už jednou něco stojí, tak to mají využít.
0/0
12.12.2002 7:23

pavel

Re: Re: Re:
můj soused pediatr tvrdí, že motolská nemocnice stále ukazuje v jakých katastrofálních podmínkách musí dělat ale velice se brání oddělení přeložit provizorně jinam. Ono by se totiž přišlo na to, že nové pracoviště již není potřeba a že nikomu nechybí. Motol hraje o prachy . Pacient tam není tak důležitý, jak se oni snaží všude prezentovat.
0/0
12.12.2002 9:06

A

Re: Re:
Souhlasím. To je nesmysl. V Motole jsou přece soustředěna špičková  specializovaná oddělení. A pracují skvěle (vlastní zkušenost).
0/0
12.12.2002 9:22

bingo

Re: Re: Re:
ano pracují skvěle ale v jiné budově by snad skvěle pracovali taky , nebo né? Chce se to jen přestěhovat, když je kam.Nebo myslíš, že by jinde tito zdravotníci se stejnou technikou pracovali hůře?
0/0
12.12.2002 10:02

A

Re: Re: Re: Re:
Ne, nepracovali. Jsou to pracoviště, která na sebe navazují  a k tomu určitě zázemí (myslím laboratoře apod.). A není to běžná dětská nemocnice. Dětská kardiologie, onkologie apod. je jenom tam. S dítětem na vyšetření tam obvykle strávím celý den - pobíháním po různých odděleních. neumím si představit, že bych takhle objížděla Prahu.
0/0
12.12.2002 13:08

pocolo

Re: Re: Re: Re: Re:
pani, kde jste slyšela, že ostatní nemocnice nemají kvalitní laboratoř? A nejmodernější patol. oddělení, kde se vyhodnocují vzorky z tkáně je na Bulovce.
0/0
12.12.2002 13:23

sandwich

Re: Re: Re: Re: Re:
paní A zřejmě došla k názoru, že ostatní nemocnice pracují na koleni. A zřejmě nepochopila, že pokud by se dětské stěhovalo, bylo by to kompletně celé, tedy i s personálem a technikou.
0/0
12.12.2002 13:27

šek

Re: Re: Re:
můj kamarád pracuje jako lékař v motolské nemocnici. Říkal mi, že jich tam je jako psů, pořádně se ani neznají a tedy nemohu vědět zda mu službu konající kolega pořádně ohlídá pacienta, kterého on operoval. Mezi prof. Pafkem a prof. Hochem panuje řevnivost a problémů mají všichni až nad hlavu.
0/0
12.12.2002 10:24

Dolly

Porovnání
Existuje porovnání kvality zdravotní péče u nás ? Neexistuje. Každý chce ale dát své blízké na nejlepší porodnici v kraji, nejlepší internu ... Šeptanda tedy funguje a fungovat bude.
0/0
11.12.2002 11:43

silva

Re: Porovnání
v každé nemocnici na všech odděleních jsou lepší lékaři a horší lékaři. Nikde nenajdete jen vynikající a nebo jen špatný. Vždycky to je o lidech a ne o špitálu. Nejlepší je jít někam na doporučení někoho, kdo byl v určité nemocnici léčen. A už vůbec neplatí, že soukromé nemocnice mají lepší profesní úroveň.Lepší prostředí, mnohdy i lepší přístup ale profesně to je mnohdy horší než ve státním.To jsou mé zkušenosti zdrav. sestry
0/0
11.12.2002 13:17

quido

nemocničních lůžek je v nemocnicích nadbytek a tak se bude redukovat. To nebude ovlivňovat jestli tam pracuje Sova nebo Cvach. V našem zařízení je na dětském oddělení 25 lůžek a průměrná obložnost jsou 2 pacienti. Pracuje zde 5 lékařů a 13 sester. Vyplatí se?
0/0
11.12.2002 10:39

Kamila

Hodnocení nemocnic pacienty
Lidi by se urcite meli informovat, kde je dobra zdravotni pece  a kde se o pacienty nestaraji tak dobre  .Na doktoronline.cz je hodnocení nemocnic, lázní, pohotovostí pacienty. Slovní i bodové. Pamatuji se, ze vysla i nejaka brozura s hodnocenim porodnic u nas, ale jestli je na internetu to nevim.
Odkazy:
http://www.doktoronline.cz/content/main.php?id=130 - musi se prvni vybrat nemocnice a dostat se az na detailní informace a dole pak si precist dosavadni hodnoceni a pridat lze sve vlastni.
http://www.doktoronline.cz/ - lazne, pohotovosti ..
O porodnicich se da dobre poradit na www.rodina.cz .
0/0
11.12.2002 9:12

Petr

Re: Hodnocení nemocnic pacienty
Taková hlasování pacientů jsou naprosto neobjektivní. A to nejen (a pochopitelně) z hlediska odborného, ale i z hlediska posuzování úrovně ošetřovatelské péče, přístupu personálu, atd. Pacient většinou leží na jednom oddělení, setkává se pouze s omezeným počtem personálu, je ovlivněn průběhem své choroby a jeho dojmy jsou tedy ryze subjektivní. Nelze pacientskou anketou zhodnotit například fakultní nemocnici, která má desítky klinik a oddělení a kde pracují stovky lékařů a tisíce zdravotních sester.
0/0
11.12.2002 9:29

Vítek

Re: Re: Hodnocení nemocnic pacienty
 oouu o odborné posouzení přece nejde. Ale aspon je nejake a lidi budou mit aspon nejake info . Kupodivu nedavno jsem komunikoval na xchatu s ženou, ktera byla velmi nespokojena s pristupem personalu v "jedne" nejmenovane nemocnici a ja mel tu samou zkusenost. Asi náhoda. Souhlasim s tim, ze nelze obecne hodnotit celou nemocnici. Meli by se spise hodnotit jednotlive oddeleni ,  lekari ? ..ale to by se jim asi hrube nelibilo. Nicmene pojem "ryze subjektivni" mi zavani doktořinou .. jen doktor ("bůh") ví co je objektivní, co je pro pacienty dobré a tak se k pacošům i chová. Pokud jsem si všiml na výše uvedeném webu jsou i kladné hodnocení a poděkování personálu.
0/0
11.12.2002 9:59

holan

Re: Re: Re: Hodnocení nemocnic pacienty
když jsi nebyl spokojen s personálem nemocnice, mohl sis stěžovat. Pokud tě lékař špatně léči - podal jsi podnět k prošetření?
0/0
11.12.2002 10:24

pila

Re: Re: Re: Hodnocení nemocnic pacienty
ale hochu, opravdu jen doktor ví jaká léčba je pro tebe nejlepší. A pokud ty si myslíš něco jiného, nelez do nemocnice, navštiv léčitele nebo babu kořenářku.A co se chování týká , oni pacienti bývají taky pěkná pakáž.
0/0
11.12.2002 10:29

Vítek

Re: Re: Re: Re: Hodnocení nemocnic pacienty
Já chci jenom doktora, který je nejen dobrý odborník, ale nechová se arogantně. Stěžovat si ? K smíchu !
0/0
11.12.2002 11:50

fero

Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení nemocnic pacienty
vidím, že stěžovat si dovedeš jenom anonymně . Když už nemáš tolik chlapský odvahy a neřešíš to s nadřízenými lékaře, napiš aspoň nám o jakou nemocnici se jedná, jméno doktora a tvé důvody. Nebo máš strach?
0/0
11.12.2002 13:21

jano

Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení nemocnic pacienty
ale hochu to já chci i od řemeslníka prodavačky, učitelky. Proč jen od doktora? Já jen doufám že ty ve své profesi jsi jak vynikající odborník, tak i člověk stále se usmívající a plný pochopení k problémům jiného.
0/0
11.12.2002 13:24

bil

Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení nemocnic pacienty
tak to neotravuj ve státním a pořádně si připlať v soukromá nemocnici. Za příplatek se na tebe sestřiky budou usmívat a doktor se bude tvářit že je tam jen pro tebe.
0/0
11.12.2002 13:37

hilon

Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení nemocnic pacienty
pokud by se ke mě někdo choval arogantně, tak to bych se ohradil. A nejen u lékaře.
0/0
11.12.2002 13:55

bimbo

Re: Re: Re: Hodnocení nemocnic pacienty
tady zase někdo nepochopil, že zdrav. personál jsou taky jen lidi. U nás pracuje lékař, který při vizitě pacienty bere za ruku, dlouze s nimi rozmlouvá a na sále za něj průsery vylizují jiní a sestrám dělá podrazy typu "já za to nemůžu sestra mě nezbudila, " a komu se věří? doktorovi . Od něj bych si nenechala ani strhnout nehet. A další lékař, sice slušný ale již né tak srdečný tak oblíbený u pacientů není. Přitom na sále nad něj nemá nikdo.
0/0
11.12.2002 10:47

Petr

Re: Re: Re: Hodnocení nemocnic pacienty
Jak jinak asi může pacient hodnotit nemocnici, než "ryze subjektivně"? Takové ankety jsou prostě na nic a napáchají víc škody než užitku. A na tom trvám i v případě, kdy převažují kladné názory - vždy jde o subjektivní pocit jednoho pacienta, kterému se třeba líbí sestřičky, ale neví (a nemůže vědět), že jemu podávaná kombinace léků není zrovna to pravé. Hodnocení nemocnic by mělo vycházet ze statistického vyhodnocení nějakých objektivních vstupů ...
0/0
11.12.2002 10:55

haštal

Re: Re: Re: Hodnocení nemocnic pacienty
Vítku, nám se stalo že během jednoho měsíce se do nemocnice na totožné oddělení dostala jak moje matka, tak její sestra. A světe div se. Jedna nemohla doktorům přijít na jméno a teta byla s péčí nadšená a dokonce všechny opletla ponožkama. A kde je pravda? Pro mě je důležité že operace pro obě dopadla výborně a že se zdravé vrátily domů.
0/0
11.12.2002 13:43

sam

Re: Re: Hodnocení nemocnic pacienty
tady přeci vůbec nejde o to v který nemocnici je hodnej pan doktor, ale jestli je nemocnice schopna se uživit.
0/0
11.12.2002 10:32

Petr

Re: Re: Re: Hodnocení nemocnic pacienty
No, a právě to se z pacientské ankety nedozvíš. Její výstupy jsou právě většinou o tom, jak se pan doktor usmívá, jestli je hodný, jestli bylo jídlo dobré, atd. ...
0/0
11.12.2002 10:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.