Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unionistům nevadí Pithart ani Motejl

Republikový výbor Unie svobody-DEU se nedokázal shodnout, zda chce na Hradčanech vidět spíš Petra Pitharta nebo Otakara Motejla. Oba jsou pro nás přijatelní, tvrdí strana s tím, že čeká, na kom se shodne vládní koalice. "Žádný nový kandidát navržen nebyl," informovala iDNES po jednání mluvčí Simona Cigánková. Kandidaturu Jaroslava Bureše unionisté nepodporují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

***

CHameleon nebo Vrah?!!!
V době, kdy komunisté plnili své koncentrační tábory skutečnými odpůrci komunismu, byl Petr Pithart se svými rodiči - komunistickými diplomaty, kde jinde než na Západě. On tam v té době totiž studoval… Koncem 50. let, kdy lágry přetékaly, se rozhodl vystudovat komunistická práva aby se jimi mohl za nelidské komunistické diktatury jako státotvorný doktor práv dobře živit. To se mu taky podařilo. Pracoval 8 let jako odborný asistent na katedře komunistického „Státu a práva“ . Už jako student vstoupil na přelomu 50. a 60. let do komunistické strany, kde strávil celé mládí. Mezitím, po skončení Právnické fakulty UK, jako věhlasný znalec nepřátelského Západu, navíc se 100% prověřením, vyučoval na vojenské škole v Bruntále velite l ské kádry komunistické armády pro jejich tažení na Západ. Tuto epizodu byste však v jeho oficiálním životopise marně hledali. Ještě ve druhé polovině 60. let vyhazoval ze své kanceláře na fakultě studenty, kteří ho při vstupu nepozdravili „čest práci“. Dů v ěru, vloženou do něho komunistickou stranou, nikdy nezklamal. Po sovětské okupaci byl opět vyslán na studia na Západ, ale na výzvu komunistické strany se už po třech měsících disciplinovaně vrátil z tohoto nelidského světa „vykořisťování a bezpráví“ zpět d o své milované okupované vlasti pokračovat v budování socialismu. Situaci však ani tím nezachránil a lukrativní post na fakultě komunistického „Státu a práva“ musel ke své velké lítosti přepustit ještě kovanějším soudruhům. Nelze se proto divit, že po tak o vém nevděku natolik zatrpkl, až nakonec podepsal spolu s množstvím komunistickou stranou podobně nedoceněných soudruhů Chartu77. Ke své nejslavnější knize „Osmašedesátý“, považovanou za klasiku tzv. "omluvenkové literatury", se až do 90. roku nikdy nepřih l ásil. Věděl, že tím by se rodné KSČ nezavděčil a sobě nepomohl. Po listopadu pak přesně naopak. Vždy dobře věděl, co je a co není pro něho výhodné. Sám říká, že jako chartista strávil 48 a 96 hodin na policejní cele předběžného zadržení. Při jeho nesporný c h „kádrových kvalitách“ není divu, že tohle byl celý jeho „trest“, kterým si KSČ nechala zaplatit. Udělejme si úměru: 8 let v KSČ - 144 hodin v „protikomunistickém odboji“… Pan Cibulka 43 800 hodin. Po 17. listopadu 1989 pak byl tento „odpůrce komunismu“ v ybrán za předsedu české vlády. Vybrali dobře! JUDr. Petr Pithart zajistil naprostou beztrestnost všem komunistickým zločincům 40., 50., 60., 70. a 80. let. Na takového prezidenta bychom mohli být hrdí!   
0/0
17.1.2003 10:17

Pongo

Strana neschopných kariéristů
si vybírá za kandidáty další neschopné kariéristy. Co vlastně dokázali Motejl s Pithartem? Jsou to lidé, kteří jdou z funkce do funkce a jejich názory jsou tak rozplizlé, že jim vlastně nikdo nerozumí. Hlavně aby se zavděčili na všechny strany. Absence vlastního názoru je jejich součástí, ale Pithart, to je myšlenkový second hand. Řekněte mu slovo "h***o" a on bude o tom debatovat tři hodiny, aniž by se k problému nějak vyjádřil. Takové prezidenty já nechci.
0/0
10.12.2002 18:16

Ota Cerny

A co na to obcan?
kdyztak sleduju vetsinu komentaru na teto strance a zpusob mysleni nasich lidi, tak se ani nedivim co za svoloc je v te nasi politice ( v cele s Klausem, Zahradilem, Zemanem,ale i Spidlou, Pithartem a moh bych pokracovat dlouho). Stale plati, ze kazdej narod ma takovou vladu jakou si zaslouzi. A nas narod je pomerne dost blbej. bohuzel
0/0
10.12.2002 13:07

valach

prezident ČR by měl být osobnost a to Pithart ani Motejl nesplňuje. Ale od US jsem nic jiného nečekal
0/0
10.12.2002 12:56

Helena

Re:
Mohu se Vás zeptat od koho jste něco čekal a koho volil, pokud jste se dostavil k volbám? Díky.
0/0
10.12.2002 13:39

valach

Re: Re:
Aho Heli, pro mě je osobnost prof. Klaus. Pro jeho srozumitelnost, jazykovou vybavenost, dobré vystupování, známost ve světě, a pro jeho Lívii, která je inteligentní, vzdělaná , osobitá hovořící několika jazyky, tedy splňující roli první dámy.
0/0
10.12.2002 14:03

Helena

Re: Re: Re:
Proti paní Livii nic nemám, ale v panu Klausovi jsem se bohužel dost zklamala.Navíc má teď prý i nějaké sexuální aféry, což také není nejvhodnější. Vystupování má směrem ven dobré, ale nemyslím, že bych si ho mohla vážit, takže volit za prezidenta ho nechci, ale jestli bude /kdodkoli/ zvolen, tak by se on, příp. ona měl/a/ snažit být vzorem pro všechny "obyčejné" lidi a my bychom mu/jí/ zase neměli házet klacky pod nohy a jenom pomlouvat...
0/0
10.12.2002 14:22

valach

Re: Re: Re: Re:
jo děvče, když to bereš takhle, tak to není dokonalý nikdo. Havel chodil s Dagmar už v době, když byla Olga těžce nemocná a přesto je morálně ctěn velice vysoko. A o ostatních to zatím nevíme. Tudy cesta nevede. Prezidentem nakonec bude ten, kdo pro třetinu lidí bude ten nejlepší, pro další třetinu ten nejhorší a té poslední to bude jedno. Teď budeme jen čekat, jestli se trefí do mýho nebo tvýho vkusu. Ale mám pro tebe jedno jistý. Makat budeme muset pořád stejně a zadarmo nám nikdo nic taky nedá. Měj se fajn
0/0
10.12.2002 14:40

Helena

Re: Re: Re: Re: Re:
Znechutil mě už davno svou samolibostí, povýšeností, ignorováním názorů jiných, domýšlivostí, čímž zdiskreditoval nejen sebe,ale i pravici jako takovou u mnoha lidí, kteří vidí věci černobíle.Tahle aférka už je jen poslední kapkou, zatímco u Havla ještě pohár nepřetekl a navíc oni s Olgou prý měli to manželství spíše formální a založené na přátelství a hlavně do ničeho se necpala nikdy neměnil svoje názory, jako někdo...Makat musíme dál a buďme rádi, že můžeme...Ahoj a buď své dámě věrný, je to ctnost, která šlechtí a tvoří dobrý charakter/nejenom politikům/...
0/0
10.12.2002 15:07

holan

Re: Re: Re:
to máš pravdu, z tohoto pohledu jsem se na to nikdy nedíval. Pravda je že první dáma je půl prezidenta. Lívie by nám ostudu snad neudělala.
0/0
10.12.2002 15:08

Miloš Zeman

Musím říct, že kdybych v minulosti při dopravní nehodě usmrtil člověka, rozhodně bych se neodvážil kandidovat na prezidenta.
Miloš Zeman: Musím říct, že kdybych - jako Otakar Motejl - v minulosti při dopravní nehodě usmrtil člověka, rozhodně bych se neodvážil kandidovat na prezidenta 
0/0
10.12.2002 11:38

?

Re: Musím říct, že kdybych v minulosti při dopravní nehodě usmrtil člověka, rozhodně bych se neodvážil kandidovat na prezidenta.
Jenze grazlum z Uhelnych Skladu vrah nevadi
0/0
10.12.2002 11:40

Franta z Vážan nad Litavou

Re: Re: Musím říct, že kdybych v minulosti při dopravní nehodě usmrtil člověka, rozhodně bych se neodvážil kandidovat na prezidenta.
Ty vole ty jsi s těma Uhelnýma skladama vtipný!!! Tos vymyslel úplně sám nebo ti někdo pomáhal? A jak se snadno žongluje s pojmy vrah a grázl, když se pod to podepíšu otazníkem...
0/0
10.12.2002 12:08

?

Re: Re: Re: Musím říct, že kdybych v minulosti při dopravní nehodě usmrtil člověka, rozhodně bych se neodvážil kandidovat na prezidenta.
No urcite tvuj podpis zrovna tak nic nerika jako muj "?"
0/0
10.12.2002 13:18

saša

Re: Re: Musím říct, že kdybych v minulosti při dopravní nehodě usmrtil člověka, rozhodně bych se neodvážil kandidovat na prezidenta.
Motejl není můj favorit a US už vůbec ne ale nerozumím přirovnání vrah. Je pravda, že o té kauze moc nevím, ale jestli neúmyslně zabil člověka při jízdě autem, není to vražda. Ale ty mi to jistě vysvětlíš, když můžeš směle o člověku říkat že je vrahem.Tak se ukaž otazníku.
0/0
10.12.2002 12:41

?

Re: Re: Re: Musím říct, že kdybych v minulosti při dopravní nehodě usmrtil člověka, rozhodně bych se neodvážil kandidovat na prezidenta.
No stacilo by asi toto: nejaky ridic prejede na pr. tvoje dite a zmnenis 100% nahled na vec. Vice se nemusime o tom bavit
0/0
10.12.2002 13:16

pískle

Re: Re: Re: Re: Musím říct, že kdybych v minulosti při dopravní nehodě usmrtil člověka, rozhodně bych se neodvážil kandidovat na prezidenta.
pokud mu moje dítě skočí pod kola nemohu řidiče nazývat vrahem. Trochu si pleteš právní klasifikace
0/0
10.12.2002 13:22

pinkas

Re: Re: Re: Re: Musím říct, že kdybych v minulosti při dopravní nehodě usmrtil člověka, rozhodně bych se neodvážil kandidovat na prezidenta.
no ty ses teda povedl
0/0
10.12.2002 13:43

david Šik

Re: Re: Musím říct, že kdybych v minulosti při dopravní nehodě usmrtil člověka, rozhodně bych se neodvážil kandidovat na prezidenta.
tebe ty ubožáku bych podle příspěvků poznal vždycky , ať se podepisuješ otazník nebo nedávno hvězdička.
0/0
10.12.2002 13:24

David z Teplic

Re: Musím říct, že kdybych v minulosti při dopravní nehodě usmrtil člověka, rozhodně bych se neodvážil kandidovat na prezidenta.
Proč? Proč? Proč?
0/0
10.12.2002 11:48

láďa

No jestli tam bude Pithart, Kříženecký nebo Motejl je úplně jedno. Kdo tam nevidí podobnosti?
0/0
10.12.2002 10:39

Helena

Unie
Ještě nikdo nevymyslel, aby šla na Hrad Marvanová? Jako správná "potížistka", protože ctí svoje svědomí by dala všem těm pánům na frak.
0/0
10.12.2002 10:10

David z Teplic

Re: Unie
To by se mi líbilo, ale oni na ní mají nejspíš vztek, takže se tam nedostane :-/
0/0
10.12.2002 11:47

Inkvizitor1

Re: Unie
Svědomí a fanatismus nejsou dvě shodné věci.....
0/0
10.12.2002 12:04

Helena

Re: Re: Unie
Proč myslíš, že je fanatická? Pod tímto pojmem si představuji něco jiného. To, co dělá Marvanová, je právě chování podle svých názorů a dodržování slibů jednou daných,ať se to zrovna hodí do krámu nebo ne!!!!
0/0
10.12.2002 13:11

panda

Re: Re: Re: Unie
Heleno, Teď jdem si přečetl, že ti vadí Klausova milenka. Možná by ses divila, co vyvádí jiní naši vysocí představitelé po bordelech. A co se týká Marvanové, to ti nevadí, že je rozvedená?Tady ty věci asi fakt musí jít stranou, každý má nějaký to máslo na hlavě. Marvanová se možná drží volebních slibů ale jinak je neprůchodná. Bohužel ta její zabejčenost nahrává jenom komunistům, to nevím zda si uvědomuješ.
0/0
10.12.2002 14:56

Helena

Re: Re: Re: Re: Unie
Tak se rozvedla, ale nedělá excesy, ale Klau je pořád ještě ženatý, ne? Chudák Livie a celá jejich rodina.Myslím, že to komunistům tak moc nenahrálo, těm bude dobré vždycky všechno, od těch nelze čekat nic dobrého, ale Klaus to pos...Že je ještě plný síly nám i sobě mohl dokázat i jinak, mě to tedy neimponuje a myslím,že naprosté většině žen taky ne, což je přinejmenším polovina voličů!!!
0/0
10.12.2002 16:05

Inkvizitor1

Re: Re: Re: Unie
Prostě mi tak připadá. Člověk má nějaká  stanoviska a po rozhovorech s partnery a přáteli tako koriguje tak, aby mohl mezi nimi žít. Marvanová ne. Ta bude bojovat se všemi a proti všem. A nejhorší je to, že ani nemá pravdu. Ona zastává názor možná správný, ovšem nikoli zcela. Nemůžu říct ČSSD jsou ....
Oni ........ jsou i ti ostatní. A to mi vadí - proto je to fanatik. Pro les nevidí stromy.
0/0
10.12.2002 16:19

Helena

Re: Re: Re: Re: Unie
Koho preferujete jako prezidenta Vy?Myslím, že by to chtělo někoho, kdo by fakt neměl žádné máslo na hlavě. Jsem přesvědčena, že dobrý člověk ještě žije, jen ho najít a pak, jestli by do té ošklivé politiky chtěl jít, protože pak by se mohl také umazat.
0/0
10.12.2002 16:35

polo

US je předurčena k zániku.Jen jsem zvědav do kterých stran se její individua rozlezou.
0/0
10.12.2002 9:58

bárta

já chci prezidenta, které umí jasně formulovat své názory a je známou personou i ve světě. . To je pro mě pouze Zeman a Klaus. Mínus pro Zemana je jeho pití a to že občas řekne věci (sice trefně a pravdivě) způsobem, které nepatří na diplomatickou půdu . Pro Klause je plusem že vypadá atraktivněji a jeho partnerka je vzdělaná kultivovaná a jazykově vybavená dáma. Takže Klaus
0/0
10.12.2002 9:34

Šmidra

Re:
To je sice pravda, ale Tvůj názor bohužel teď není důležitý. Vládne nám ČSSD, ta měla v programu přímou volbu, teď ji však budou blokovat, protože se jim nehodí do krámu - dává totiž šanci Klausovi a Zemanovi, což většině ČSSD absolutně nesedí. Oni chtějí mít na Hradě někoho ve stylu Bureše, prostě někoho kdo je nechá na pokoji a udělá pro ně první, poslední.
0/0
10.12.2002 9:37

Jirka

Re:
Chápu tvůj názor, přestože s ním nesouhlasím. Jde o to, že prezident, jakožto reprezentant českého národa ve světě nemůže mít, z povahy reprezentace samotné, vyhraněný politický názor, protože pak se stává reprezentantem určité části názorového spektra národa. A pokud ho má, musí být schopen od něj odhlédnout a potlačit ho v sobě. A to, myslím si, Zeman ani Klaus neumí.
0/0
10.12.2002 10:46

farkaš

Re: Re:
no já nevím Jirko, Pithart svůj politický názor potlačil a vstoupil do KSČ a to se zase nelíbí moc mě.
0/0
10.12.2002 11:42

kapitán Kid

Re: Re:
já nechci aby prezident v sobě něco potlačoval. To už tam opravdu může být kandidát US. To jsou týpkové, kteří by ti určitě vyhovovali. Pithart potlačil svý svědomí a vstoupil do stravy a Motejl, z toho taky nikdy nevypadlo nic co by bylo jednoznačný. Já chci na jasný otázky jasný odpovědi
0/0
10.12.2002 12:14

rony

Re: Re:
ale napiš mi v kterým státě to tak není. I Havel dával jasné sympatie US a komunisty ignorival.
0/0
10.12.2002 13:09

Franta z Vážan nad Litavou

Re:
Máš úplně pravdu! Pepa z Hongkongu
0/0
10.12.2002 12:10

Jarda

kdy
už konečně ta prodejná pidistrana zavře zobák
0/0
10.12.2002 9:27

Jirka

Re: kdy
Náhodou, ten jejich nápad se Šedivým mi nepřijde špatný, je to pravicově smýšlející člověk, který by měl šanci na podporu i u ODS, pokud by neprošel Klaus. Myslím si, že to není špatný kandidát, jen nechápu, že s ním přijdou až teď, když už před tím podpořili levicového Pitharta...
0/0
10.12.2002 9:33

Helena

Pithart
Teď si zrovna vzpomínám jen na vysvobození Pilipa z kubánského vězení, což bylo v médiích dostatečně přetřeseno, ale o té každodenní práci v senátu, kde musí domýšlet a opravovat spoustu chyb z parlamentu se už tolik neví. To víš, že byl také v disentu? To si už snad to svoje členství v KSČ dost odpykal, ne? Ale aby bylo jasno, tak zrovna Pithart není můj oblíbenec. Morálně je na tom asi nejlíp Motejl, jenže ten zrovna nemá moc reprezentativní zevnějšek, za což nemůže, ale Klaus by toho zase neměl zneužívat. Ten sice vypadá reprezentativně, je dost známý v zahraničí atd., ale ...
0/0
10.12.2002 9:24

Pavel

Re: Pithart
Ty seš asi trošku mimo ne? To opradu myslíš vážně, že když někdo letí za státní peníze na Kubu, aby tam zachraňoval 2 české turisty, že se tím nějak nominuje na prezidenta? A nebo, že když někdo svým předsedováním Senátu způsobí, že mu věří jen třetina lidí co rozhádanému parlamentu, že se tím nominuje na prezidenta? Kdyby pod vedením nějakého ředitele měla firma tak blbou pověst jako Senát, tak ho okamžitě vyhodí, Pitharta tam pořad drží a ještě ho za to chtějí poslat na Hrad?
To, že někdo nemůže za to, že nemá reprezentativní zevnějšek ještě neznamená, že kvůli tomu bude prezidentem. Prostě nemá reprezentativní zevnějšek, tak holt prezidentem být nemůže. Navíc kdyby chtěl a nekouřil, tak vypadá mnohem líp, zevnějšek se dá velmi ovlivnit, narozdíl třeba od intelektu.
0/0
10.12.2002 9:29

výr

Re: Pithart
Helo, připomínka Kubánské story nebyl moc dobrý příklad.
0/0
10.12.2002 9:39

Helena

Re: Re: Pithart
To je fakt, ale i to je Pithart.Hlavně bychom měli vědět a říkat pravdu, jinak se můžeme jít zahrabat.Tak co říkáš té Marvanové?
0/0
10.12.2002 11:33

haštal

kdyby vyhráli volby komunisti, US by si jistě zdůvodnila proč s nima uzavřít koalici. Pan Pithart by to nazval dvojdomek
0/0
10.12.2002 9:16

Pavel

Re:
Tak US nesnáším, ale tohle je hodně mimo. US by s nima koalici určitě neuzavřela, ČSSD ale asi ano. Pithart není v US a snad není tak pitomý, aby použil znovu stejný termín. Prostě by vymyslel něco úplně jiného. Třeba by vysvětlil, že lidovci jsou ve vládě s komunisty proto, aby ji mohli rozvracet zevnitř, stejně tak jako on to dělal v dobách, kdy byl komunistou... Asi by to nazval IV. odbojem.
0/0
10.12.2002 9:22

Helena

Zaměťte si před vlastním prahem!
Nevím, kde se bere u všech autorů těchto názorů tak strašná nenávist, opovrhování všemi, cožpak nikdo z těch politiků neudělal nic pozitivního? Čtou asi všichni bulvár, kde se jen pomlouvá a nic hezkého o nikom neřekne.Samozřejmě, že není na světě ten, aby se zavděčil lidem všem. Přiznejme si, že ani my nejsme a nebyli jsme bez chyby anebo jsme přinejlepším seděli doma a jen nadávali, místo, abychom se alespoň pokusili něco dobrého udělat, což se mnohdy neobejde bez chyb. Ty ovšem vyčítat umíme perfektně...
0/0
10.12.2002 8:45

gero

Re: Zaměťte si před vlastním prahem!
milá Heleno, můžeš prosím napsat co pan Pithart za těch x let v politice udělal tak závažně pozitivního, že se cítí na prezidenta republiky.?
0/0
10.12.2002 8:48

kaj

Re: Zaměťte si před vlastním prahem!
já opravdu nejsem bez chyby ale taky se necpu do politiky aby mý chyby byly placený z peněz daň. poplatníků
0/0
10.12.2002 8:51

Pavel

Re: Zaměťte si před vlastním prahem!
Je něco jiného psát tu do diskuze a něco jiného kandidovat na prezidenta. Psát do diskuze může každý, kandidovat na prezidenta by asi úplně každý, průměrný a běžný občan neměl...
0/0
10.12.2002 9:14

vasil

moc nerozumím, výrazu "člověk s morálním kreditem" . A když se zeptám kdo ho jako má, slyším Svěrák, Gott, Halík. Svěrák i Gott museli být jistě poplatni bývalému režimu jinak vy těžko mohli na obrazovku a Halík, jen pro to že je kněz, pro mě neznamená že má morální ktedit. A navíc, kde je psáno, že by se dovedli pohybovat v politice. Jen ne přímá volba, to by to asi dopadlo. Já tam prostě Ivana Mládka nebo Gejzu Gerendáše nechci.
0/0
10.12.2002 8:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.