Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boj o Hrad: Bureš, Klaus a Pithart

Ústřední výkonný výbor ČSSD definitivně rozhodl o kandidátovi do prvního kola volby prezidenta republiky. Stal se jím bývalý ministr spravedlnosti Jaroslav Bureš, který se ve stranickém referendu umístil druhý za expremiérem Milošem Zemanem.
Hlavními kandidáty tak kromě Bureše jsou Václav Klaus za ODS a Petr Pithart za KUD-ČSL. Šance všech tří na zvolení jsou však mizivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Klausův ocas

Zloděj Klaus na hrad
To raději nic, něž zloděje Klause Vendušulína na hradě. Proč ukazovat světu, že ten komunistický parchant z ODS si u nás může s komouši a zloději z ODS dělat stále co se jim zlíbí. Jistě musí být nízký stupeň moralní vyspělosti u Klausových voličů.
0/0
9.12.2002 18:43

tom

vyhlašme monarchii
i když asi ani to by nepomohlo, všichni kandidáti - protože jsou to korunovaný packalové - by se prohlásili za krále, hlavně aby už byli na hradě.
Přímou volbu na ně!
0/0
9.12.2002 16:33

Pongo

Re: vyhlašme monarchii
Fajn, přímá volba. Proč ne? Jenže je tady malý háček. Myslíš, že je národ na přímou volbu zralý? Kolik hlasů by asi dostal železný Zaza, Sládek, Svěrák nebo Kraus? S přehledem by to vyhrál dodavatel telenovel. Toho bys tam chtěl?
0/0
9.12.2002 18:56

Skalda

Klaus na hrad
0/0
9.12.2002 15:12

mates

KLAUS NA HRAD !!!!!!!!!!!!!
Zabiják a rasista Motejl, velebolševik Pithart, embéčko Bureš, nebo Becherovka?  -  děláte si všichni srandu?!?!?! V.K je jediný kandidát, jinak nikdo. i když horší prezident než ten kokta co je tam tedˇ by asi nebyl nikdo z nich......... 
0/0
9.12.2002 13:56

hrom do police

Re: KLAUS NA HRAD !!!!!!!!!!!!!
kromě těch urážek ostatních kandidátů s tebou souhlasím, opravdu si asi nezasloužíme lepšího prezidenta než toho samolibého ješitu, který dokonale zpackal svoje životní dílo, kupónovou privatizaci a potažmo celou ekonomickou transformaci, který svojí arogancí a touhou po moci zapřičinil rozštěpení pravice a následné vládnutí jemu, nikoli náhodou, podobného Zemana a následně i socialistického experimentátora Špidlu ... tento člověk dokonale zosobňuje naši polistopadovou cestu směrem za vysněným kultem peněz, kde slova jako morálka a svědomí jsou jen prázdné pojmy ... proto tedy KLAUS NA HRAD !!!!!!!!!
0/0
9.12.2002 14:49

Re: KLAUS NA HRAD !!!!!!!!!!!!!
Když jsi u těch velkobolševiků, tak jedna poznámka. Jestli si dobře vzpomínám, tak do první Čalfovy vlády v roce 1989 byl za KSČ mimo jiné kandidován na místo ministra financí i jistý Václav Klaus. Do konce bych doma ještě možnmá našel brožůrku z oné doby kde je to černé na bílém. To víš mnoho lidí tehdá chtělo dělat své povolání.
0/0
9.12.2002 15:02

vendelín

Re: Re: KLAUS NA HRAD !!!!!!!!!!!!!
JE DOCEL MOŽNÉ, ŽE MÁŠ DOMA SPOUSTU BROŽŮREK, KDE KSČ PÍŠE ČERNĚ NA BÍLÉ KOHO A KAM KANDIDUJE, MĚL BY SIS JE OPRÁŠIT, ABYS VĚDĚL, JAKOU BEJKÁRNU JSI NAPSAL . . . .
0/0
9.12.2002 17:04

zamarovski

že by konečně lidi začali chápat, že Klaus je dobrou volbou?
0/0
9.12.2002 13:23

picolo

Zeman a Klaus jsou v současné době jediné výrazné politické osobnosti. U Zemana mi vadí přílišná slabost pro skleničku ale osobnost to je. Holt oba mají i své chyby, ale ty měl i Havel a Borisem obdivovaný Masaryk.
0/0
9.12.2002 13:18

haštal

Já jen doufám, že to bude Klaus. A přestanou ty keci z říše pohádek o morálce, mravnosti, dobru a moudrosti. To jsou flanďácký řeči na nedělní mši. Tyto slova se často používali už ve středověku za inkvizice.
0/0
9.12.2002 13:09

Re:
Tím cheš říct, že samolibí pan profesor, je morální osobou. Budiž je to tvůj názor, nesouhlasím s ním, ale to je normální. Chceš-li, však tím říct, že morálka je zcela zbytečný přežitek, pak by mě zajímalo jak by mezi sebou lidé měli žít. Nemorálně? Brr úplně mi běží mráz po zádech. Máš, ale jednu šanci, možná časem zmoudříš a zjistíš co se za tím slovem skrývá. Zatíém ti mohu dooručit třeba Ottův slovník naučný.
0/0
9.12.2002 15:10

vendelín

Re: Re:
LEPŠÍ BUDE, POKUD SI PROSTUDUJEŠ PRAVIDLA ČESKÉHO PRAVOPISU, HŇUPE !
0/0
9.12.2002 17:08

fík

Re: Re:
hochu, morální osoby se v politice nepohybují. Je jen menší nebo větší darebák.
0/0
10.12.2002 8:10

Pepa z Hongkongu

Re:
Správně! Klaus for Prezident! Pepa z Hongkongu
0/0
10.12.2002 12:13

jmama

prezident
0/0
9.12.2002 12:59

Aleš Novák

kdo přijde ke Koni?
Doporučuji všem, koho to zajímá, dnes v 18.20 na ČT2 údajný předvolební duel kandidátů. Sice tomu sama televize moc reklamu nedělá, ale mohlo by to být zajímavé i jako průzkum veřejného mínění, pomocí sms můžete své kandidáty podpořit. Ale k nadpisu: najde se pár šílenců, kteří půjdou před volbou demonstrovat svoji znechucenost ze způsobu, jakým se vedou jednání o presidentovi?
0/0
9.12.2002 12:27

?

Jses ubohy blb!!!
 
0/0
9.12.2002 11:52

van

Re: Jses ubohy blb!!!
umíš napsat i něco chytřejšího
0/0
9.12.2002 12:13

Boris

Nebude se opakovat rok 1968?
Kandidaturou Bureše se ČSSD  dopustila fatální chyby a dává tak šanci Klausovi znesvětit to, čemu dal Masaryk takovou vážnost, a to funkci presidenta republiky. Přitom se nabízelo velice snadné a jednoduché řešení. Společný kandidát vládní koalice, který by byl částečně přijatelný i pro komunisty, a to byl Otakar Motejl. A nebo že by se opakovala situace z roku 1968, kdy byl zvolen člověk, o kterém se v souvislosti s úřadem presidenta vůbec nemluvilo? Nečíhá za bukem nějaký druhý Ludvík Svoboda?
0/0
9.12.2002 9:23

farkaš

Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Motejl mi nevadí, ale vzhledem k jeho věku mi vhodný nepřipadal. To by mohlo dopadnout jako u Havla. Třetinu času po špitálech
0/0
9.12.2002 9:26

Pongo

Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Milý zlatý, nenech se vysmát. Masaryk vůbec nedal vážnost prezidentování. Byl to zkrátka první prezident po 300 letech nadvlády Habsburků. Byl Čech a to stačilo. Všichni ho zbožňovali úplně stejně jako Havla, když nastupoval do úřadu. V podstatě oba skončili stejně, s klesající popularitou. Masaryk měl proti Havlovi jednu velkou výhodu. Tehdy nebyla média na takové úrovni jako dnes a svět nebyl tak malý. Masaryk by v dnešní době neobstál a možná by dopadl ještě hůř než Havel. To, že si národ "svého" prezidenta idealizuje, je stará známá věc. Klaus nemůže znesvětit něco, co v podstatě neexistuje. Tento úřad se dá zastávat jen dobře nebo méně dobře. Vezmi si kus papíru, napiš si kandidáty a k nim jejich dovednosti a věhlas ve světě. Jsem zvědav, kdo ti vyjde nejlépe, pokud se pochopitelně nebudeš držet osobních antipatií. Napiš si také zda někdo z kandidátů udělal mezinárodní ostudu, zda byl členem KSČ a nezapomeň také porovnat jejich projevy, které jsou nejvíc srozumitelné. Pak teprv můžeš jednoznačně říct, kdo je z nabízených kandidátů nejlepší.
0/0
9.12.2002 9:54

mařka

Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Pongo, ani jsem nedoufala, že zde najdu tak rozumný příspěvek. Nemohu než souhlasit.
0/0
9.12.2002 10:11

Boris

Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Milá Lado a Pongo, nesdílím váš názor, že úřad presidenta lze přirovnat k úřadu poštovního úředníka. Presidentský úřad nelze vykonávat jen špatně nebo dobře, ale význam tohoto úřadu stoupá či klesá s mravní, morální a intelektuální  úrovní toho, kdo jej zastává. Jistě jste si všimli, že řada náměstí, nábřeží, parků, škol, institucí a já nevím čeho všeho nese jméno prvního presidenta. I když byl Havel v určitém smyslu také prvním presidentem, silně pochybuji o tom, že jeho jméno  ponese byť desetina těchto zařízení. Masaryk byl totiž jen jeden. Čili stejně tak, jak lze uřad posvětit morální silou své osobnosti, tak jej lze znesvětit. Tím, že nedokážu pojmenovat lež lží, sprostotu sprostotou, zlodějnu zlodějstvím, ztrácet paměť když je to vhodné  a v praxi ukazovat lidem, že i morální nula dokáže dosáhnout ve státě na post nejvyšší a tím dále devastovat právní vědomí národa. Nechci zde spekulovat o tom, kdo z dnešních kandidátů naplňuje představu, kterou symbolizuje v našem státě Masaryk, ale jedno vím zcela bezpečně. Není to Václav Klaus.
0/0
9.12.2002 11:04

jarka

Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
od svého dědečka, který byl u Masaryků dva roky zaměstnán, vím že to byl pěkně nerudněj a vzteklej stařík, který měl až příliš rád ženské. Jeho okolí o něm zase tak moc dobře nehovořilo. A co se týká Havla, jsem dokonce přesvědčena, že nějaká ta ulice po něm jméno mít bude. A nevidím důvod, proč by mít neměla. Psát Masaryk je jen jeden, je pracda, ale i Havel byl jen jeden a i další prezident bude doufám takový.
0/0
9.12.2002 11:23

Boris

Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Myslím si, že i ve stáří nerudný a vzteklý stařík, dokáže být na vysoké intelektuální a morální úrovni. A jestliže se Šarlotou nim moc nebylo a zdravej mužskej na to měl chuť .... A jen tak mimochodem, já jsem nikde nenapsal, že po Havlovi nebude nikdy nic pojmenované. Jenom jsem řekl, že to nebude ani desetina toho, co po Masarykovi.
0/0
9.12.2002 11:35

Boris

Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Omlouvám se za "smysluplnost" třetí věty od konce. Někdo mě vyrušil a už jsem to nedotáhl.
0/0
9.12.2002 11:27

jarka

Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
prezidenský úřad lze vykonávat dobře nebo špatně, stejně jako jinou práci. Proč to démonizovat. Taky už jsem se dočetl, že jako lékař jsem povinen dělat dobré skutky. Pravda je taková, že práce je udělaná buď dobře nebo špatně. Ať se jedná o prezidenta nebo pošťáka.
0/0
9.12.2002 11:32

Boris

Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Samozřejmě, že úřad presidenta stejně tak, jako úřad pošťáka lze dělat dobře nebo špatně, ale úřad presidenta vyžaduje ještě něco navíc, stejně tak, jako třeba povolání lékaře nebo učitele. Pokud chcete, aby si vás lidé vážili.  
0/0
9.12.2002 11:42

mařka

Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Borisi, já jsem lékařka a jestli se mě někdo váží nebo ne mě zajímá pouze v kruhu rodinném. Na čem mi ale profesně velmi záleží, je abych svou práci dělala co nejlépe, abych dokázala přijímat nové informace z oboru a aby mne práce stále bavila. Vím, že pro někoho mohu být dobrou lékařkou a pro někoho ne ,stejně jako nový prezident bude pro někoho dobrý a pro někoho nepřijatelný. I Masaryk měl své odpůrce.
0/0
9.12.2002 12:03

Boris

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Skutečnost, že vám záleží pouze na lidech z rodinného kruhu vás jako lékařku sice nediskvalifikuje, ale rozhodně vám nemůže být ku prospěchu, a to jak v životě soukromém, tak i profesním. Zákonitě to musí vést k určitému odtržení od ostatních lidí od pacientů a k aroganci. Dobré slovo, vztah k pacientovi může v některých případech mít mnohem větší léčivé účinky, než sebelepší terapie. Řemeslné vykonávání práce na vysokém stupni odbornosti může přinést uspokojivé výsledky, ale bez určité dávky člověčenství nebude nikdy stoiprocentní. Je třeba si uvědomit, že pracujete s člověkem a nikoliv s hlínou nebo dřevem.
0/0
9.12.2002 14:09

mařka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Borisi, svou práci dělá podle nejlepšího vědomí a svědomí a nikde jsem neuvedla, že není potřeba pacienta povzbudit optimistickou zprávou nebo hřejivým slovem. Ale jestli si mě za to někdo bude vážit nebo ne, nepovažuji opravdu za podstatné. Pro tento pocit to tedy rozhodně nedělám. Jak už jsem někde uvedla slova mého profesora."Jako lékař se musíte vyrovnat s tím, že pro jednoho budete Bůh a pro jiného neschoný felčar"
0/0
9.12.2002 14:23

Jambor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Mařko, vykašly se na Borise, to je vůl, radši napiš nějakou pikantní historku ze svý práce. Tam se užije asi spousta legrace,co? Třeba si k tobě přijde Boris brzo lehnout. Cha Cha
0/0
9.12.2002 15:02

mařka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
tvů hloupý příspěvek mi nestojí za komentář.
0/0
9.12.2002 15:22

Boris

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Třeba tu jak jsi léčila Jambora skotskými střiky a elektrošoky. Podle jeho písemného projevu je zřejmé, že to nepomohlo.
0/0
9.12.2002 15:24

Boris

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Trošku se nám ta diskuse zvrtla. Otázka nezní, dělat něco proto, aby si mě lidé vážili, ale dělat to tak, aby si mě lidé vážili. A to je ještě málo. Lidé si samozřejmě člověka váží, když dělá věci dobře, ale to ještě neznamená, že po něm pojmenovávají školy, nebo ulice.  Této pocty se dostává pouze těm, kteří jsou ve svém oboru vyjímeční a nebo těm, kteří projevili vyjímečné charakterové vlastnosti.  Nedokáži si představit, že by ulice či náměstí měly nést jméno člověka, který nezná pojem špinavé peníze, neví nic o sponzorských darech, kamarádí se s podvodníky a v podstatě symbolizuje polistopadovou ekonomickou tragedii tohoto státu. To vše v jedné osobě představuje čestný předseda ODS a rádoby nadstranický president ČR Václav Klaus. Hrozné.
0/0
9.12.2002 15:17

bill

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
tak si na to pomalu zvykej
0/0
9.12.2002 15:25

mařka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
ty vole Borisi, Mařka nenapsala že jí záleží jen na lidech z rodinného kruhu, ale jestli si jí někdo váží, tak to jí zajímá pouze u rodiny. Nepřekrucuj skutečnosti.
0/0
9.12.2002 14:28

mařka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
pokud si chceš říkat též mařka, piš prosím ještě nějaký detail, abychom se lišily
0/0
9.12.2002 14:37

šumi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
hele, úsměv a dobrý slovo by mělo být samozřejmostí ve všech službách. Proč jenom u doktora? Já to chci u prodavačky, autobusáka, tramvajáka........ No snad jen od Mařky to zrovna nepotřebuju. Pokud je pravda, že se živí jako patolog, jak psala minulý týden, tak tam to snad není nutný, né? Jenom, jestli se tím řídíš ty, chytráku?
0/0
9.12.2002 14:54

saša

Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
Hochu práce doktora je zase jen práce. Na prof. Pafka kterého já považuji za špičku ve svém oboru a je tak profesně hodnocen i ve světě, bylo už napsáno tolik špíny že musím souhlasit s Mařkou, každému se nemůže zavděčit nikdo.
0/0
9.12.2002 12:18

simon

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
9.12.2002 13:03

vaclav hanus

Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968? - a co hippokrates?
Je zajimave, ze ackoli lekar by podle meho soudu mel v teto zemi projit jistym odbornym "atestem" soucasti ktereho je nemylim-li se i tzv. Hippokratova prisaha nepochopily nekteri "absolventi" tohoto aktu jeji hlubsi smysl.
0/0
9.12.2002 12:39

pavel

Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968? - a co hippokrates?
Václave Hanusi, ty znáš obsah Hyppocratovy přísahy?Pokud ano, rozepiš prosím ať nemám pocit, že zase jenom blbě kecáš
0/0
9.12.2002 12:46

barel

Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968? - a co hippokrates?
no když hlubší smysl nepochopili absolventi (tím asi myslíš Mařku) tak nám to vysvětli ty, hanusi. Já si naopak myslím, že Mařka se ke své práci staví velice zdravě.
0/0
9.12.2002 12:55

vaclav hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968? - a co hippokrates?
Ja lekar nejsem, ani jsem dokonce presne zneni necetl, ale muj osobni nazor, je, ze se jedna o zpusob jak se filizoficky vyrovnat s tim, ze lekarske povolani nebude chapano jako pouhopouhe remeslo. Je to onen zdroj, podle ktereho nekteri vami nenavideni intelektualove z casu na cas napisi neco o tom, ze lekarske povolani je mozna tak trochu poslani. Trivilne receno, clovek kteri ziska znalosti a zkusenosti v tomto oboru by mel techto prioritne pouzit k vecnemu naplneni jejich smyslu, az pak sekundarne si za to zadat odmenu, paklize to situace a okolnosti jeho zakroku umoznuji. A tato posloupnost by mela nasledovat casove v tom poradi jak byla napsana (nejprve zakrocit az pote domoluvat odmenu), nikoliv naopak. Paklize to okolnosti neumoznuji, nepovazuje se za eticke vymahat jakymkoli mocenskym natlakem tuto odmenu a nebo se o tuto soudit. Samozrejme ze toto pravidlo je treba ctit v mire primerene a cloveku vykonavajicimu toto povolani odmena nalezi. Ale pausalne, po dobu praxe, nikoli v kazdem individualnim pripade. Takhle to chapu ja. Takze paklize Marka se pokousi definovat lekarske povolani jako jakekoli jine "remeslo", mam podezreni ze se s touto myslenkou neztotoznila....ackoli si myslim, ze na ni musela prisahat (to nejsem si uplne jist).
0/0
9.12.2002 13:56

fanda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968? - a co hippokrates?
tak větší demagogický kecy jsem fakt ještě nečetl. Ty bys toho Klause potřeboval jako prase drbání
0/0
9.12.2002 14:08

oposum

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968? - a co hippokrates?
a co by měl říci doma svým třem dětem? Situace to neumožňuje, penízky nebudou?
0/0
9.12.2002 14:11

vaclav hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968? - a co hippokrates?
co je to za nesmysl? Poradne cti co jsem napsal! V globalu (pausalne za celou praxi) penizky preci vzdy budou (paklize obstojis odborne v konkurenci). Preci pokud vim, v prumeru celosvetove HDP roste. Takze vevidim duvod proc by penizky nemeli byt.
0/0
9.12.2002 14:26

jan

Re: Re: Re: Nebude se opakovat rok 1968?
A já vím taky něco zcela bezpečně. Jediným možným kandidátem je Václav Klaus.
0/0
9.12.2002 11:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.