Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiče zabil jeho vlastní autobus

Pražského řidiče MHD usmrtil jeho vlastní autobus. Vůz linky číslo 188 zastavil kolem jedenácté dopoledne ve svažité pankrácké ulici Na Jezerce. Šofér vystoupil, aby zkontroloval vadné dveře. Vůz se dal i s cestujícími do pohybu. "Srazil řidiče a zastavil se až po několika metrech o zaparkované auto," potvrdil iDNES šéf dispečinku Jan Cibulka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karel

Do prcic, tohle se mi snad jenom zda...
...nevedel jsem, ze na stankach Mlade fronty se clovek krome lzi a vychvalovani Unie svobody muze takhle pobavit!!!
0/0
5.12.2002 13:12

Pepik fotbalista

For inkvizitor & hovnival
Jak tak ctu ten cernej humor, nejste nahodou stejna osoba, ktera se podepisuje Mgr. Josef Vetrny, a nedavno vedl velice ftipny (pravdepodobne fiktivni) rozhovor pod clankem o zavadnem obcerstveni v Globusu??? Kdyz pominu to, ze tam zahynul clovek, tak ty Vase prupovidky jsou super
0/0
4.12.2002 15:43

hovnival

Re: For inkvizitor & hovnival
S Vetrnym Josefem nemam skutecne nic spolecneho!!! Ale jak tady rikam jiz delsi dobu - zimni pneumatiky by mely byt nedilnou soucasti vybavy kazdeho vozu. A problematika listi - to uz snad ani nemusim pripominat!!! Spadane listi na vozovce muze zpusobit smyk!!!!
0/0
4.12.2002 15:49

bruno ferrari

Re: For inkvizitor & hovnival
Já pořád nechápu, že to někdo nechápe o co tady jde. Jakej větrnej, jakej globus , jakej černej humor ? Pokud zahynul člověk a tato ztrata má svoji teď již jasně prokazatelnou příčinu, nevím proč se mluví o černém humoru. Nebo Vám připadá, jako černý humor že díky nepřezutí vhodných pneu a spadanemu listí resp. jeho vlastnosti způsobit smyk se denně může ocitnout ve stejné situaci stovky lidí. Co se tyka Globusu - mne osobně zajímá, zda-li zakaznikovi nabídnou dostatek zimních pneu na přezutí a s tím spojený servis. S tím může být i spojeno vydání knížní příručky o kluzskosti spadaného listí-". Pokud se o tom neuvažuje jsem ochoten se toho ujmout.... Inkvizitor, Hovnival a kolektiv - Spadané listi na komunikacích - jeho rizika a nebezpečí"
0/0
4.12.2002 17:03

Inkvizitor

Re: Re: For inkvizitor & hovnival
děkuji Bruno,ale obávám se, že díky naší mohutné propagaci na internetu-což evidentně pochopíš, že zabere spoustu času já /a myslím, že i pan Hovnival/ nemam čas psát knhu. Pokud by jsi ovšem měl chuť můžeš sám pro to něco učinit - nezapomeň sam mit dobré pneu, mít na paměti neustále problem spadaného listí a jeho kluzskosti a pokud chceš něco vydat - vydj moje a Hovnivalovi sebrané internetové spisy , které se týkají výše uvedených problémů.
0/0
4.12.2002 17:27

jojo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
4.12.2002 12:38

hovnival

Re: je to asi trochu jinak
To je totalni nepochopeni problemu!! Listi je problem, a i autobus muze po napadanem listi sklouznout. To je jiz prokazane a uvidite, ze se pri vysetrovani teto nehody se prokaze, ze autobus 'ujel' na listi a ridic ve snaze svuj bus dohnat, opet na listi uklouzl. 
0/0
4.12.2002 16:17

Inkvizitor

Prvotnost a druhotnost problemu
Pane Gošé-vy nechápete podstatu problému, jsou prvotní a druhotné příznaky příčin. Nedomykavost gumy je příčina druhého řádu.Podstatné je, že řidič evidentně vyjel bez správného obutí a podcenil situaci , jak pro autobus, tak sam pro sebe na spadanem listí. Velmi si vážím poznatků,názor a tvůrčích myšlenek pana Hovnivala, ale v jednom nesouhlasím , v tom to případě není třeba čekat na tisk. Ráno jsem jel okolo místa tragické nehody a je to skutečně jasné, na vině je listí,listí a zase jen listí. další otázkou je zda-li DP autobusy hodlá zveřejnit druh obuti u daneho autobusu. Shrnuto a podtrženo, ten kdo v zimném období nepřezul své vozidlo a sam sebe musí počítat se vší co souvisí se spadaným listím.A jak ukazala situace opravdu se vším
0/0
4.12.2002 10:14

Mišel Gošé

a co těsnící guma
nebyla náhodou na vině nehody místo volby špatného obutí volba špatného gumového těsnění u dveří?
0/0
4.12.2002 10:06

hovnival

@@
Ja bych ukoncil tuto debatu.--za nekolik tydnu iDnes nebo jin e noviny prinesou zavery vysetrovani.... muze za to listi.... - nejdrive autobus mohle ujet na spadanem listi, posleze ridic na listi take uklouzl, a pod koly sveho busu byl usmrcen. Je to tragedie, ale dalo se tomu predejit. Ptejte se svych politiku, senatoru, poslancu na problemy listi - zejmena spadaneho na  vozovce. Vetsina se bude divat na vas jako na blazny, ale verte mi, ze vy mate pravo vedet o problemech spadaneho listi a jeho pusobnosti na bezpecnost na silnicich
0/0
4.12.2002 10:05

Tisková mluvčí DP

Souprava metra se svévolně rozjela a prorazila tlakové dveře
Příčinou zatopení metra je, že řidiči metra nešli zavřít dveře soupravy. Načež se šel podívat, proč nejdou zavřít. V tu dobu se však souprava nečekaně dala do pohybu a prorazila všechny tlakové uzávěry, které ji stály v cestě. Nikomu z cestujících se nic nestalo. Po následných povodních však vznikla škoda na zařízení metra asi ve výší 10 mld. Kč.
 
Váš Ing. Houdek, ředitel dopravního podniku hl. města Prahy
0/0
4.12.2002 8:33

nova

Re: Souprava metra se svévolně rozjela a prorazila tlakové dveře
Dveře nešly zavřít, nikoliv  "nešli zavřít"     Ten pravopis, ach jo??? Lidičky, udělejte s tím něco, prosím, prosím !!!!! 
0/0
4.12.2002 8:38

Inkvizitor

Re: Re: Souprava metra se svévolně rozjela a prorazila tlakové dveře
Máš přezuto, dávaš bacha na spadané listí. Co uzávěry a dveře, zavřeny a zkontrolovany.
0/0
4.12.2002 8:50

Bara Nula

Re: Re: Souprava metra se svévolně rozjela a prorazila tlakové dveře
Mila novo, ty pořád poučuješ, mentoruješ viz tve genialní příspěvky ohledně Báry Nesvadbové ap. .............. a teď lidičky,lidičky............proboha mluv normálně, bez těch pitomejch zdrobnělin novičko,prosím,prosím JDH
0/0
4.12.2002 8:53

nova

Re: Re: Re: Souprava metra se svévolně rozjela a prorazila tlakové dveře
Jsem si nevšiml, že si tykáme !?
0/0
4.12.2002 15:46

Tisková mluvčí DP

Re: Re: Souprava metra se svévolně rozjela a prorazila tlakové dveře
Děkujeme panu chytrému za příspěvek plný myšlenek a inteligence! Opravdu díky!!!
0/0
4.12.2002 9:19

The Dude

Re: Re: Souprava metra se svévolně rozjela a prorazila tlakové dveře
Je to spravne - zrovna nastoupilo do smeny vic ridicu(?). Dvere se nezavrely a ridici je nesli zavrit (asi kvuli tomu listi). Tak co resis? Precti si pravidla Ty. Ridic - rod muzsky a zivotny (pokud to teda neni ridic autobusu).
0/0
4.12.2002 11:15

Kuchařová - tisková mluvčí DP

Re: Souprava metra se svévolně rozjela a prorazila tlakové dveře
HouDek je ředitel metra, ředitelem DP je HouFek.
0/0
4.12.2002 9:45

Maurice de Calice

Inkvizitor je debil
0/0
4.12.2002 8:18

Inkvizitor

Re: Inkvizitor je debil
MDC ty jses chytrej, krasnej, vzdelanej a velmi inteligentí i slusnej kluk. Po osobním hodnocení, pokládám otázku " máš přezuto,dáváš pozor na spadané listí" ? Pokud né, začni tak činit, jelikož bys mohl následovat autobusáka
0/0
4.12.2002 8:25

pHa

Bože lidi,
co kdybychom si ty blbé řeči nechali pro naše sqělé politiky, ti si zaslouží ještě přitvrdit.
On tam totiž především ZEMŘEL ČLOVĚK - možná táta od dětí. Já dnes spíš řidiče pražské HMD obdivuju a smekám před nimi, protože co my jim dokážeme předvádět..... !
0/0
4.12.2002 7:58

Inkvizitor

Re: Bože lidi,
prosím tě nikdo nesnižuje tragedii umrtí člověka, hořekovat však umí každy. Jde o příčinu té smrti a ta se zde řeší velmi kompetentně. Pokud nebudou řešeny příčiny událostí - mohou tuto tragedii nasledovat desítky dalších a nejen u autobusů. Můžete začít chodcem, cyklistou a skončite u letadla, vy si snad myslíte, že na letišti nemůže být spadané listi , že to tam neklouže, že z letadla se během momentu nemůžou stát neovladatelné sáně.Ví vůbec někdo z Vás zda-li existuje kontrola přezutí kol u letadel. Já osobně pokud letím v zimě , má první otázka při vstupu na palubu je " máte přezuto" pokud bych dostal odpověď né-letadlo ihned opouští. Snad každý z vás ví co dokáže led, spadané listí a nepřezuté pneu?
0/0
4.12.2002 8:13

Chorche

Re: Re: Bože lidi,
Jojo, moje křeč. Včera sem startoval ze svym hydroplánem z říčního přístavu v Lahovicích a vzhledem k tomu, že na hladině plavalo spadaný listí, okamžitě sem na něm dostal smyk. Musím uznat že sem podcenil přezutí plováků na svým hydroplánu na zimní, mimo jiný vybavený rozrážečem spadanýho listí a především utopenejch hrabošů polních, jichž je teď po povodních všude plno.
0/0
5.12.2002 10:19

hovnival

@@
Šofér se ho snažil doběhnout. Pravděpodobně ale uklouzl a vůz ho zadními koly přejel, uvedl policista. ...pisi na iDnes.. Uklouzl! Proc??..Uklouzl na spadanem listi..Kdyby listi bylo vcas odklizeno, nemohl by uklouznout!!! Nejen pro automobily, ale i pro pesi ucastniky silnicniho provozu muze byt spadane listi nebezpecne!!!!
0/0
4.12.2002 7:11

Hadati

Re: @@
Stačí blbé boty a mokrá vozovka a jsi na zemi. Nemusí tam být spadané listí. Mohl taky zakopnout.
0/0
4.12.2002 7:56

Inkvizitor

Obutí chodců
Hovnivale velmi, velmi zajímave - myslím ten postřeh s tím uklouznutým řidičem. Uvažuji, že by stalo za to popřemýšlet o zimním obutí chodců pohybujicích se na veřejných komunikacích. Tuto úpravu by mohla řešit vyhláška, něco jako o provozu motorových vozidel. Mohl by tomu předcházet průzkum kolik správně nepřezutých bot zavinilo tragedii na našich vozovkách a komunikacích. Myslím, že bychom se dost divili. Je dost neuvěřitelné kolik lidí podceňuje svým obutím i obutím pneu u svých vozidel zákeřnost situace ledu a spadaného listí. Je to pozoruhodné , přitom by si člověk myslel, že i male dítě ví , jak to klouže. Během dne se budu snažit se spojit s Spravou komunikací ohledne té značky pozor spadané listí- myslím, že v první fazi by řešila mnohé.
0/0
4.12.2002 8:04

Kuchařová - tisková mluvčí DP

Zachovejte klid
Vše máme pod kontrolou. Metro jsme utopili schválně, aby se lépe rekonstruovalo. Soupravy metra na Florenci bylo potřeba desinfikovat. Ujetou tramvaj jsme zachytili jinou tramvají. Už byla stará. Ujetou soupravu metra jsme nasměrovali tak, aby se rozjela proti zdi. Stejně už byla také stará. K zachycení autobusu jsme použili řidiče. To bylo málo, tak jsme mu postavili do cesty sloup. Byl připraven k výměně. Není důvod k panice. A ty plechové dveře dnes v kolejišti metra bylo potřeba zničit, aby je zaplatila pojišťovna. Vaše tisková mluvčí.
0/0
3.12.2002 23:23

inkvizitor

dobre rano
Váženi a milí autobusaci, závoznici a další účastnici silničního provozu v CR jenž použivat automobily. nezapomente rano velmi bedlive zkontrolovat zda- li mate vymeneny pneu ,letní za zimní  a zaroven si nezapomente velmi pozorne projit trasu kterou pouzijte na ceste do prace, aby vasi jizdu neohrozovalo spadané a kluzske listi
0/0
3.12.2002 23:09

inkvizitor

2,verze
melo by se zkontrolovat, zda-li nebyla take chyba v obuti autobusu a zda na mistě nebylo nejake spadane namrzle listi. Autobus mohl byt zabrzden a odjel po vyse uvedenem materialu , jako sane. Pokud to skutecne nastala tato situace, mel by tvrde pykat garažmistr , ktery nezajistil vymenu pneu .
0/0
3.12.2002 22:01

hovnival

Re: 2,verze
O tom jsem uvazoval taky, ale z fotky je jasne, ze listi tam nebylo!! Ledaze by ho nekdo v rychlosti odklidil, aby se neodkryli problemy se stale utajovanym a podcenovanym problemem spadaneho listi na vozovce.  Jinak si myslim, ze by se samozrejme vysetrovani melo zahajit prohlidkou pneu - otazkou je, kdo vsak bude odpovedny za nevymeneni!?! Ridic? Garazmistr? Mluvci DP? Nebo snad cestujici, protoze prilis jezdi autobusem, ktery je timto zatezovan a vzorek pneumatik je tim nadmerne obrusovan???
0/0
3.12.2002 22:17

inkvizitor

Re: Re: 2,verze
Osobně si myslím, ze jednoznacne ridic a to jak v otazce pneu tak listi. kazde rano pred prichodem do prace by mel zjistit perspektivu pocasi pred svou sluzbou, dale by mel projit svou trasu tam a zpet a peclive zmapovat useky , kde se vyskytuje spadane listi, jenz by mohlo vyvolat problemy s trajektorii autobusu. V připadě časove rezervy by mohl velmi nebezpečná místa odklidit nebo alespon velmi zretelne oznacit ceduli POZOR SPADANE LIST. Pokud by tento system fungoval, jsem presvedcen, ze dnesni vec by se nestala.
0/0
3.12.2002 22:22

hovnival

Re: Re: Re: 2,verze
Je pravda, ze oznaceni `Pozor spadane listi`  zcela chybi na nasich silnicich. Tato znacka by mela byt samozrejmosti. Zejmena tam, kde je vetsi koncentrace listi, samozrejme spadaneho. Mela by to byt znacka mobilni, protoze listi se take v zavislosti na smeru vzdusnych proudu premistuje. Je smutne, ze i v dnesni dobe, je spadane listi prehlizenou problematikou, a to nejen v Ceske republice, ale i ve vyspelych zemich!!
0/0
3.12.2002 22:40

kon

Re: Re: Re: 2,verze
nemyslím si, že by měl řidič každé ráno, poledne,večer, prostě  před šichtou obcházet svoji trasu. Co třeba linkáče dejme tomu z Brna do Prahy. To by se pěkně prošel:-). Každý řídič, včetně řidiče MHD,  musí dávat pozor v dopravním ruchu a pokud možno dodržovat trochu i pravidla(řidiči MHD hlavně, protože vozí spoustu lidí, kteří třeba právě v toto doufají). A když už by na tom měl být fakt zle, tak na co mají vysílačky? Od toho je tam dispečink, aby jim včas řekli o uzavírce, vážné dopravní situaci na trati linky apod. Takže ať radši sedají za volant svěží a ne ztrmácení obcházením trasy........P.S. ten automobil značky stojan elektrického vedení by mohl udělat díru do světa na nejbližším autosalonu. Posuďte sami, takovou aerodynamikou se nemůže pochlubit ani kokpit formule 1 :-))
0/0
3.12.2002 23:19

inkvizitor

Re: Re: Re: Re: 2,verze
Kone  je samozrejmé, ze pro ridice dalkových linek by mela platit uplne jina pravidla- napriklad by mohla byt trasa v dostatecnem predstihu projeta bezpecnstni hlidkou, tvorenou multikarou na uklid spadaného listi, o kterem dnes jiz drtiva vetsina vi , ze klouze. Jinak doufam, ze se shodnem na problemu prezuti pneu - kazdy motorista by mel mit jiz prezuto. Zejmena ten ktery vozi dalsi lidi. V ramci bezpecnosti celkoveho provozu by mohli cestujici , kteri maji spravana pneu mit i slevu na jizdnem. Jinak dost dobre nechapu jak souvisi vysílacky se smykem na spadanem listi nebo , ze existuje nekdo kdo jeste nema prezuto. Jestli tva predstava je, ze pokud se ridic dostane do smyku na spadanem listi a bez prezuti a zacne do vysilacky hlasit " pomoc dostal jsem smyk na spadanem listi a nemam prezuto"ver je tva představa na nic-nepomuzemu to.
0/0
4.12.2002 6:59

Alex

Re: Re: 2,verze
Proboha co to tady vymejslite? Ze by ten autobus ujel na listi - za prvy listi v prosinci uz moc na asfalt nepada, nebejva to moc zvykem, a za druhy aby ten autobus po nakym pripadnym zapomenutym listecku sjel, musel by tam bejt padak jako blazen a to tam teda ani nahodou neni, je to celkem pozvolny sjezd.
0/0
3.12.2002 23:30

Evžen

Re: Re: Re: 2,verze
Nech je, tyhle příspěvky o spadaným listí píše inkvizitor pod každej článek na iDNESu... Ale v týhle souvislosti (zvlášť virtuální rozhovor s hovniválem) je to celkem legrace - teda nebejt toho mrtvýho řidiče
0/0
3.12.2002 23:35

hovnival

Re: Re: Re: 2,verze
Alexi, je videt, ze patris mezi ty lidi, kteri podcenuji spadane listi. To ovsem je velika chyba. Jak je videt zde na tomto pripadu, i pouhy jeden  spadly list, ktery se prilepi na ojetou letni pneumatiku v zimnim obdobi, muze zpusobit tragedii!!!
0/0
3.12.2002 23:46

inkvizitor

Re: Re: Re: 2,verze
Chlapce, chlapce tu silnici moc dobre znam,jezdim po ni do prace a sam vim co par spadanych listků udelá s pomermě solidním automobilem v kterem jezdim. Opravdu to klouze. Navic nevim o jakem zapomenutem listečku mluviš. Vpravo je park , v kterym je listi plno a staci mensi vitr a je na vozovce, trocha deste, mazlaveho blaticka a mas povrch hodny jizde saní. Proto opravdu pozor na spadané listí , opravdu to klouze.  
0/0
4.12.2002 6:50

hovnival

Re: Re: Re: Re: 2,verze
jak jsem rekl, Alex podcenuje listi!!! Jeden zapomenuty listecek muze zpusobit tragedii (viz napriklad tento clanek!!) Alex zrejme neni ridicem motoroveho vozu. Jel vubec nekdy na sanich po spadanem listi??? Asi ne, protoz jinak by vedel, ze 'sanovy pohyb' muze nastat i u tak velkeho dopravniho prostredku, jako je treba autobus (muze to nastat i u vlaku!!!!! to si uz vubec nikdo neuvedomuje, ani pan Motyl, kandidat na prezidenta!!)
0/0
4.12.2002 7:07

nova

Re: Re: 2,verze
Hlavním problémem této nehody bylo, že řidič (pravděpodobně) nezabrzdil autobus, ve kterém jsem, shodou okolností také byl. Dveře se pokoušel zavřít zvenku 2x a při druhém pokusu se tragedie stala. Ani se nedalo vstoupit k volantu, protože prostor řidiče nešel otevřít. Je to tragedie !
P.S  "...aby se neodkryly problémy, nikoliv neodkryli !!!"
0/0
4.12.2002 8:51

hovnival

Re: Re: Re: 2,verze
listi je zivotne, tedy i....................ja vim, ze to ma byt s ypsilon...tak sem se splet...nooooo
0/0
4.12.2002 9:56

nova

Re: Re: Re: Re: 2,verze
Omluva se bere !
0/0
4.12.2002 15:48

nova

Re: Re: 2,verze
Bohužel, hlavní příčinou této nehody byl (podle men, neb jsem shodou okolností tímto autobusem cestoval) fakt, že autobus nebyl zabrzděn. Řidič opravoval dveře 2x a při druhém výstupu se stalo , co se stalo. Nedalo se ani zasáhnout a strhnout volant, protože prostor řidiče byl nedobytně uzavřen. Škoda lidského života !!
P.S. ."....nedkryly se problémy, nikoliv neodkryli " !!!!!
0/0
4.12.2002 9:07

hovnival

@@
Zastavil se o auto - podle fotky to vypada, ze to byl zvlastni typ auta, takovy dlouhy, takzvany sloupovity model... No, spis to vypada, ze se zastavil o lampu... Take se mi nezda, ze by Dopravni podnik zamestnaval soukrome ridice s vlastnimi autobusy..
0/0
3.12.2002 21:56

jo jo

vsadím se s redaktorem,
že to nebyl jeho vlastní autobus ....  
0/0
3.12.2002 21:33

Pavel

Re: vsadím se s redaktorem,
Ses blbej!!!!!
0/0
3.12.2002 21:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.