Diskuze

Mořské 'popelnice' čekají krušné časy

Evropská komise brojí proti lodím, které mohou vyvolat ekologickou katastrofu. Reaguje tak na potopení tankeru Prestige u španělských břehů. Komise zveřejnila seznam 66 nebezpečných lodí. Většina z nich jsou ropné tankery nebo plavidla určená pro převoz chemikálií. Dávno by nepluly, kdyby státy unie už přijaly bezpečnostní opatření pro námořní dopravu. Třetina lodí pluje pod tureckou vlajkou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Greenpeace

4. 12. 2002 9:06
Greenpeace zada EU: Zprisnit pravidla pro provoz tankeru
Greenpeace zada EU: Zprisnit pravidla pro provoz tankeru
Nebezpecny transport ropy pokracuje vceste
Praha, 3.prosince 2002 – Ekologicka organizace Greenpeace zada Evropskou unii, aby zprisnila pravidla pro provoz tankeru. Zaroveň stale monitoruje pohyb ropneho tankeru „Byzantio“, ktery navzdory akci Greenpeace vyplul vpatek zestonskeho Tallinu. Tato 26 let stara loď plujici pod maltezskou vlajkou prevazi 50 tisic tun ropy patrici ruske firme "Crown Resource", ktera byla take majitelem nakladu ropy na tankeru „Prestige“, jenz se nedavno potopil nedaleko severozapadniho pobrezi Spanelska.
„Je nepredstavitelne, ze ani dosud cerstve dojmy desive havarie tankeru Prestige nezabranily zodpovednym mistum vydat povoleni pro plavbu tankeru Byzantio,“ rekla koordinatorka kampane Greenpeace Pernilla Svenberg. „Pusobi to jako vysmech vuci realne hrozbe. Vlady evropskych statu musi zprisnit svoji legislativu pro vsechny transporty pohybujici se vevropskych vodach.“
Zatim posledni akce Greenpeace proti transportu ropy na palube tankeru „Byzantio“ se uskutecnila vnedeli, kdy 14 aktivistu na motorovych clunech obklopilo loď plujici kanalem Kadett mezi Nemeckem a Danskem. Aktiviste roztahli transparenty se sloganem „Hazard“, aby upozornili, ze plavidla tohoto typu predstavuji vaznou hrozbu pro zivotni prostredi. Nekolik transparentu dokonce aktiviste pripevnili na trup lodi.
Akce proti transportu nebezpecneho nakladu zahajili aktiviste Greenpeace uz v patek vestonskem Tallinu, kdy uspesne zpozdili vypluti tankeru tim, ze obklopili loď motorovymi cluny a nekolik aktivistu se pripoutalo ke kotevnim lanum. Dva aktiviste se pak nalodili na palubu tankeru, kde se pokusili vyjednavat sposadkou. Pri policejnim zasahu bylo 13 aktivistu zatceno a pozdeji propusteni.
Evropsti ministri odpovedni za dopravu, energetiku a telekomunikace by se meli setkat tento ctvrtek a patek v Bruselu a jednat zejmena o bezpecnosti namorni prepravy a ekologicke problematice. Ocekava se, ze zastupci Danska, ktere vsoucasnosti predseda Evropske unii, budou prezentovat nekolik navrhu vsouvislosti stransportem nebezpecnych nakladu. „Greenpeace pozaduje plnou zodpovednost za provoz nakladnich plavidel v celem retezci vsech zainteresovanych stran. Zodpovednost za naklad a plavidlo musi prijmout jak firma, ktera loď pouziva pro transport sveho nakladu, tak majitel lodi. Greenpeace take zada, aby Evropska unie okamzite zakazala provoz nakladnich plavidel, ktere nemaji trup tvoreny dvema vrstvami materialu. Namorni cesty tankeru se take musi vyhybat ekologicky citlivym oblastem. ,“ uvedl MUDr. Miroslav Suta, toxicky expert Greenpeace.
0 0
možnosti

Miroslav

6. 1. 2003 11:16
Re: Greenpeace zada EU: Zprisnit pravidla pro provoz tankeru
 Aktivita správným směrem !
Spousta slušných lidí Vám drží palce ! Havárie tankerů jsou jen "vrškem ledovce". Vlastní technický stav je nutnou ,nikoliv postačující podmínkou bezpečného námořního provozu. Hlavní příčinou je dle mého názoru nezodpovědnost ( ignorace základních bezpečnostních pravidel ) ze strany obsluh lodí. Důkazem je již druhá srážka s potopenou lodí u anglických břehů. Každá velká nákladní loď má dodstatek pohonných hmot na znečištění pořádného kusu moře.
0 0
možnosti