Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ropa z tankeru bude unikat měsíce

Ropa z potopeného tankeru Prestige může ohrožovat severozápadní pobřeží Španělska dlouho dobu. Odhady vědců hovoří o pěti měsících, katastrofkcý scénář pak o šestinásobné době. Španělská vláda přiznala, že z vraku uniká 125 tun ropy denně. Ponorka odhalila v lodi potopené v půli listopadu celkem čtrnáct prasklin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kapitan

Zajimave servery k problemu "plovoucich popelnic"
http://www.stopderoestbakken.nl/engels/ http://www.greenpeace.org/news/details?news_id=89619 http://www.greenpeace.cz/havarie.htm
0/0
12.12.2002 21:23

pampalabusek

Dnes se pry potopil v Baltskem mori dalsi tanker!!!
Jsem opravdu zvedava, kdy se pani politici rozhoupaji neco s tim udelat.
0/0
12.12.2002 17:20

DJ

OK. USA si hraje na ochrance dobra na teto planete...tak tady by mohli ukazat o co jim vlastne jde....miliony dolarů na zbrojní systémy, ale toto zrejme nikoho netizi....no vsak nam se planeta odvdeci....musime si uvedomit, ze nezmuzeme vubec nic proti obrane planety pred znicenim......
0/0
12.12.2002 11:41

A

HRUZA
Lidi to je hruza, ziju ve meste na severnim pobrezi Spanelska, nedaleko od Galicie...nikdo kdo to nevidel na vlastni oci si to snad nedovede predstavit...krasne skalnate pobrezi... a ted?? Hnedy...smrduty hnus...vsude...na  plazich, na silnicich. Nikdo poradne nerozumi proc vsechna zasadni rozhodnuti prisla pozde, proc nepomaha vic armada...spousta proc
0/0
11.12.2002 17:08

Juraj

Hlavne,ze jiz existuji dalsi alternativy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.magneticenergy.com/finalrom.htm http://jnaudin.free.fr/html/mromag.htm http://ourworld.compuserve.com/homepages/jlnaudin/html/qedynmnu.htm http://www.altenergy.org/allies/jln_labs/jln_labs.html
0/0
11.12.2002 13:23

hovnival

@@
At zije Greenpeace Huraaaaaaaaaaaaaaaaa
0/0
6.12.2002 21:06

Greenpeace

O dění kolem tankerů Prestige a Byzantio na Internetu
http://www.greenpeace.cz/havarie.htm http://www.greenpeace.org/homepage/
0/0
6.12.2002 19:18

Jirka

Asi se dám k Greenpeace
Za jak dlouho si zničíme celou planetu ? Ještě, že mi je už 43 let.
0/0
6.12.2002 15:38

WIG

To chce Taliban !
0/0
2.12.2002 7:00

Martin Hojsik

Globalizace v praxi
"V případě Prestige se jedná o liberijský tanker plující pod bahamskou vlajkou, najatý ruskou obchodní společností sídlící ve Švýcarsku a provozovaný navíc řeckou firmou," upozornil agenturu Reuters expert výzkumné laboratoře mezinárodní ekoligické organizace Greenpeace Dr. David Santillo.
0/0
2.12.2002 2:24

abcd

Re: Globalizace v praxi
Odpovídat by měl snad majitel, pokud mu tedy ten tanker neukradli.
0/0
11.12.2002 15:03

rich

Re: Re: Globalizace v praxi
...snad ten co si ho pronajmul ne?
0/0
11.12.2002 16:05

Martin Hojsik

Greenpeace zablokoval nebezpečný tanker!
http://www.greenpeace.sk/home/story/story_130.html Aktivisti Greenpeace včera v estónskom Talline zablokovali ropný tanker Byzantio. Cieľom akcie bolo zabrániť ďalšiemu nebezpečnému transportu ropy zastaralým tankerom.   Aktivisti Greenpeace zablokovali tanker Byzantio v prístave na päť hodín. Viacerí aktivisti sa pripútali ku kotvovým lanám lode a dvaja z nich dokonca prenikli na palubu. Tanker tiež obklopili gumené člny Greenpeace s transparentmi, na ktorých bol nápis:  "HAZARD!" Byzantio je 26 ročný tanker, ktorý sa plaví pod vlajkou Malty. Tento ostrovný štát patrí do skupiny krajín, ktoré ignorujú základné bezpečnostné opatrenia týkajúce sa lodnej dopravy. Plavidlá môžu na Malte získať oficiálnu registráciu aj napriek zastaralej technike a nevyhovujúcemu technickému stavu.    Greenpeace tiež upozornil na fakt, že loď Byzantio si prenajala tá istá spoločnosť, ktorá mala v prenájme smutne známy  tanker  Prestige.  Ten sa  v polovici novembra potopil neďaleko severozápadného pobrežia Španielska a spôsobil jednu z najväčších ekologických havárií.  Podľa Greenpeace to dokazuje, že spoločnosť aj napriek havárii tankera Prestige neprijala žiadne adekvátne opatrenia a pri transporte ropných látok stále využíva zastaralú techniku čím vážne ohrozuje životné prostredie.   "Svet teraz môže vidieť nepredstaviteľné množstvo škôd, ktoré môže napáchať transport ropných látok na životnom prostredí,“ povedal Pernilla Svenberg z Greenpeace Nordic. "Katastrofa tankeru Prestige je jasný dôkaz hrozby, ktorú predstavujú zastaralé lode ako Byzantio pre životné prostredie. Po nedávnej skúsenosti s tankerom Prestige, by európske vlády mali zakázať prevádzku tohto typu lodí na našich moriach. Nemôžeme si dovoliť čakať ďalších 13 rokov,“ dodal Svenberg.
0/0
2.12.2002 1:28

sisbardon

Estonia allows dangerous ship to escape
  In the seaside town of Tallinn, Estonia, 20 Greenpeace activists prevented the next oil disaster from leaving port until port authorities arrested them and let the ship go. Chained to the mooring lines of the rusting, 26-year old Maltese-flagged, Greek-owned tanker yzantio were some of the same activists who last week were cleaning up after the Prestige oil spill in Spain. They would rather have stopped this oil from leaving port than be cleaning it up on another beach. Upon learning of the ship's location and planned route, Greenpeace scrambled to assemble an international team to stop the ship within 48 hours. Hoping to keep the tanker from taking on oil, the team raced against time to get equipment, inflatable boats, and survival gear together for a possible extended conflict, with team members assembling from offices across Europe. They arrived to find the ship fully loaded with oil, 41 feet deep in the water, and with its engines warming up for departure. They arrived in the nick of time. The yzantio is chartered by the same company that contracted the ill-fated oil tanker Prestige that sank off the north-western coast of Spain earlier this month. The French government has called the ship a "floating dustbin" and demanded additional inspections by the Estonian government. The Estonian inspectors found "no major defects" according to press reports. No MAJOR defects? That doesn't appear to have satisfied the French government, who have ships on standby to escort any unsafe tankers into French ports for additional inspections. Insanely, ships like the Prestige and the yzantio can pass safety inspections and be deemed perfectly safe, due to the laxity and loopholes of shipping regulations. "The world has been able to see the unimaginable amount of damage to the environment that oil tankers such as this cause to the environment. It would be direct governmental negligence to allow one more hazardous ship to leave port," said Pernilla Svenberg of Greenpeace. "The Prestige catastrophe is clear proof of the threat ships like the yzantio are for the environment. With the experience of the Prestige behind us, European governments must ban these ships from our seas. We can't afford to wait 13 more years." 13 years is the UN's "accelerated" schedule for phasing out single-hulled oil tankers. Like many aging and unsafe oil tankers, the yzantio is registered under a flag of convenience - a place where regulations are soft and inspectors are often willing to turn a blind eye to irregularities. The yzantio flies a Maltese flag. Recently, the Paris Memorandum of Understanding, one of the world's leading port inspection authorities, placed Malta on safety "black list" for its failure to fulfil basic safety measures. European ministers responsible for transportation, energy and telecommunications are scheduled to meet in russels on December 6 and maritime safety and environmental issues are expected to be high on the agenda. Denmark, the current seat of the EU Presidency, is expected to present several initiatives to tackle the issue of dangerous shipments. "This is a chance for European governments to stop these hazardous shipments," concluded Svenberg. "They shouldn't waste it." Air disasters commonly lead to the grounding of similar planes until safety checks and assurances can be made. Why should the shipping industry be any different? The loss of life in the Prestige disaster may not have been human, but it was devastating. No unsafe tankers should be allowed to sail until the EU ministers meet to review the regulations, tighten them up, and stop these ships from sailing again. And until Greenpeace is convinced that our elected officials are going to make our seas safe from oil, we don't believe ships like the yzantio should be allowed to sail. Help us by taking action now to support this action. Demand that the European Union tighten up the loopholes and flag of convenience laws that allow deadly cargoes to sail past our fragile coasts legally. Demand an end to the tragedy of oil spills. http://www.greenpeace.orgnewsdetails?news_id=76554
0/0
2.12.2002 0:39

janecek

Aktivisté Greenpeace blokují další hazardní plavbu ropneho tankeru
Aktivisté Greenpeace na nafukovacích člunech brání tankeru yzantio vyplout z estonského Tallinu. Tanker je naložen 50 tisíci tunami ropy. Chystá se na cestu altským a Severním mořem směrem do Singapuru, stejně jako loď Prestige, která se tento měsíc potopila u severozápadního pobřeží Španělska. Plavba se dokonce uskutečňuje na zakázku téže společnosti. yzantio je 26 let starý tanker, plaví se pod Maltskou vlajkou. Právě Malta je přitom považována za jednu ze zemí, které ignorují základní bezpečnostní opatření u lodí, kterým umožní registraci. Greenpeace vyzývá estonské přístavní úřady, aby lodi nedovolily vyplout. Podle posledních informací se dva aktivisté Greenpeace dostali na palubu a probíhá jednání s posádkou. http://www.greenpeace.cz
0/0
1.12.2002 22:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.