Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemocný pěstitel marihuany má milost

Prezident Václav Havel využil jednu ze svých posledních možností a dal milost osmasedmdesátiletému Milanu Křikalovi, který pěstoval marihuanu. Muž chtěl rostlinou léčit Parkinsonovu nemoc. Za pěstování drog mu hrozilo až pět let vězení. "Trochu jsem to čekal," reagoval pro MF DNES nemocný důchodce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

greEdy23

skinheads sucks
Co je to za lidi....skinheadi nemaji nic v hlave v poradku..clovek ktery si zachranuje zivot marihuanou, kteremu je navic skoro 80 let je udan timto prasecim mozkem v bombru....co vlastne chteji nackove...ti kdo ctou delsi dobu casopis refleX tak vedi co jsou zac....bojuji proti homosexualite a pritom maji internetove stranky kde jsou tito nadcloveci v "nadhernem" sexualnim styku. v refleXu byly fotky a to mi stacilo....
0/0
11.6.2003 17:53

XRadim J. StechovskyX

Na anonymy a trapne nicky...
Na anonymy a trapne nicky, tedy nepodepsanosti jiz nikdy reagovat nebudu a urazky, emoce, nesmysly od levicaku  atd. Je to jako s patologickou sedlinou, o ktere mluvil kdysi prezident CSR TGM, nevybavovat se s nimi! Kdo urazi, krici, neumi se podepsat pro mne neexistuje a neni diskusnim slusnym partnerem...
0/0
14.12.2002 17:57

bastard

Re: Na anonymy a trapne nicky...
LOL ty jsi ale kus vola :)))
0/0
19.12.2002 18:51

XRadim J. StechovskyX

Re: Re: Na anonymy a trapne nicky...
Prosim o zruseni, tento prispevek urazi!
0/0
7.1.2003 16:02

hruucoon

Re: Re: Re: Na anonymy a trapne nicky...
Zruš sebe, urážíš již svou existencí!
0/0
8.1.2003 9:36

XRadim J. StechovskyX

Re: Re: Re: Re: Na anonymy a trapne nicky...
Nesosouhlasim a protestuji!
0/0
15.1.2003 9:45

XRadim J. StechovskyX

Re: Re: Re: Re: Na anonymy a trapne nicky...
Na anonymy, nicky, nekorektnosti, anarchisty, komunisty a nacisty a spol. jiz nereaguji!
0/0
12.2.2003 17:55

XRadim J. StechovskyX

Re: Re: Na anonymy a trapne nicky...
Na anonymy, nicky, nekorektnosti, anarchisty, komunisty a nacisty a spol. jiz nereaguji!
0/0
12.2.2003 17:54

Talinol

SUPPPPEEERR!!!!!
To je super!!! Zabiješ děcko dostaneš 3 roky ještě té bude hranit police- Za par kusou   „Mariány“ které vypěstuješ dostaneš 8 až 10 roku. Ten stát pro zabijáky jak dělány
0/0
13.12.2002 11:58

Miker II

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
12.12.2002 14:03

a-riana

Roztroušená skleroza
tuto nemoc vlastním a marihunana v jídle mi moc pomohla nechápu kdy už ty zabedněnci pochopí že my pacoší nechceme deriváty morfinu a jiný bezva drogy co jsou legální ale jen ulevit od bolesti a křečí obyčejným gulášem s trochou bylinek ... už mě to fakt štve ... a jako co mám dělat ? na marihuana day jsem to pokřikovala v Televizi neustále se o tohle zajímám a nakonec až na mě někdo ukáže ještě mě zavřou ... no super ... už si balim injekce
0/0
11.12.2002 11:17

Petr

Milost sem, milost tam
Taky se mě po marihuaně udělá dobře, ale měl jsem vždycky strach jí kombinovat s alkoholem. Jak jsem se dozvěděl z článku, nemocný děda začal chodit na pivo. Myslel jsem si, že by se pít alkohol po aplikaci drogy vůbec nemělo, ovšem, jak vidím, je to pouze pověra. Hned zítra to vyzkouším. Člověk se pořád učí. Jindřich Marek (Plzeň)
0/0
11.12.2002 9:51

eQuido

Re: Milost sem, milost tam
Milý Petře Jindřichu Marku z Plzně - na rozdíl od toho dědy jsi evidentně žádnou domácí přípravu (natož pečlivou) neudělal :-) Jinak bys' věděl, že při aplikaci marihuany tak, jak tomu bylo v tomto případě, se a) rozhodně nekouří, ale přidává do jídla ; b) množství přidané do jídla je tak malé, že by Ti nestačilo ani na "mini-jointa pro jednoho".
0/0
11.12.2002 9:57

antihavel

Tak newim
Mozna se to spis melo dostat k soudu, aby konecne nekdo zavazne rek, ze tenhle zakon je uplne na <> Bohuzel zrovna tenhle chudak by asi nebyl schopen k tomu soudu vubec dochazet.  
P.S. Soudruhu Severo a dalsi cernoprdelnici, dekujeme! Opravdu vybornej zakon.  
0/0
11.12.2002 9:38

Mike

Re: Tak newim
Přesně tak jak říkáš, já bych byl pro zrušení nebo alespoň pro novelizaci "konopnýho" zákona. Nejlepší by bylo zakázat KDUčsl a podobným stranám do těchto věcí kecat, jelikož o tom nemají ani šajnu. Oni přece nepůjdou za hranici svýho chápání: drogy=zlo=tvrdej kriminál, stejně jako "rodina je základ státu" a proto registr. partnerství homosexuálů nikdy. Starýho psa (Severa) novým kouskům nenaučíš. Tento zákon patří do rukou liberálním stranám.
0/0
11.12.2002 9:52

Remek

To se snad spletl, ne ?
To se snad pan prezident spletl, ne ? Vždyť on dal snad poprvé ve své funkci oprávněnou milost !  
0/0
11.12.2002 9:01

eQuido

Re: To se snad spletl, ne ?
Spíš si se spletl Ty - rozhodně to není poprvé. Stačí, aby sis skočil třeba na stránky hradu a tam se dočteš, že v otázce stíhání držitelů lehkých drog má Havel rozum už dost dlouho.
0/0
11.12.2002 9:53

Remek

Re: Re: To se snad spletl, ne ?
Jestli jsi dobře četl můj příspěvek, tak jsem tam uváděl 2 x slovo SNAD. Netvrdil jsem se stoprocentní jistotou nic. Ale stejně, Havel udělil podle mě drtivou většinu milostí neoprávněně, t.j.lidem, kteří si ji ani moc nezasloužili. ( Vrahům, recidivistům .... )   
0/0
11.12.2002 14:35

GhorX

Re: Re: Re: To se snad spletl, ne ?
Remku, co je neoprávněná milost ? Když ji dostane vrah, odsouzený zcela právem ? Něco si o tom přečti - milost prezidenta promíjí trest ve výjmečných případech, jako když je odsouzený velmi vážně nemocen, je jedinný, kdo se může postarat o nezaopatřenou osobu (a je pravděpodobné, že se o ni postará), nebo by trest způsobil značnou újmu dalším osobám; dále pak samozřejmě v případě vážných pochybností o spravedlivosti rozsudku (nikoliv jen výhradně zákonnosti), což je nebo by byl tento případ. Prostě důvod odsouzení je dost nepodstatný. Dále je nutné vědět, že jednoznačně všechny milosti byli na 100% oprávněné a až na několik vyjímek byly i jednoznačně zasloužené. U těch vyjímek jsem přesvědčen, že nejen že nebyly zasloužené, ale byly naprosto nevhodné vzhledem k okolnostem. Ještě detail; udělej si hodinu čas a podívej se na http://www.hrad.cz/kpr/milosti/index.html, budeš překvapen, kolik milostí je podobného charakteru, jako tato poslední.
0/0
11.12.2002 23:07

REMEK

Pro GhorX
A co ta " generální amnestie " z roku 1990 ?
0/0
12.12.2002 9:15

A

Re: Pro GhorX
No tak se laskavě podívej na příslušné stránky, koho se týkala amnestie v r. 1990. Rozhodně ne vrahů a recidivistů. Možná bys měl odložit Blesk a soustředit se na jiné zdroje informací.
0/0
12.12.2002 15:52

GhorX

Re: Pro GhorX
Podle tebe měl asi Havel ty stovky politických a tisíce "kvůli politice" vězňů omilostňovat postupně, viď. Prostě všichni dostali rovnou šanci. Nechápeš ? Fakt to nechápeš ?
0/0
12.12.2002 20:36

HEMENEX

Re: Re: To se snad spletl, ne ?
Tak mě napadá - není to proto, že pan president má ke drogám nějaký zvláštní vztah ?
0/0
11.12.2002 14:37

lukas

ještě zde jsou rozumní lidé! panu Milanu Křikalovi to přeji!
viděl jsem tu reportáž a pevně jsem doufal, že jsou v tomto národě ještě rozumní lidé na správných místech. jen škoda, že podobná reakce nevyšla již od vyšetřovatelů!
0/0
11.12.2002 9:01

Pipi Punčochatá

Re: ještě zde jsou rozumní lidé! panu Milanu Křikalovi to přeji!
To je pravda. Vyšetřovatel má totiž pravomoc vůbec trestní stíhání nezahajovat a věc odložit, pokud je např.  společenská nebezpečnost trestného činu malá, což v tomto případě bylo evidentní. To vše po konzultaci se státním zástupcem. 
0/0
11.12.2002 9:07

f

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
11.12.2002 9:00

kamil

konecne jedna normalni a rozumna milost
0/0
11.12.2002 8:59

kuratko

Neuvěřitelné zákony!
Naší zákonodárci si ještě asi nevšimli, že i v USA a Kanadě je možno požívat marihuanu za léčivými účely. Taktéž je možno si v obchodě kupovat koláčky se semínky a vůbec mnoho produktů z konopí. Ale u nás jsme zase papežštější než papež!
0/0
11.12.2002 8:55

george

toto celé je výsledek práce toho idiota jak říkával Zeman -posrance !!! Severy co na to jeho voliči ????
0/0
11.12.2002 8:48

sine.nomine

Re:
jeho volici ho v letosnich volbach nezvolili...
0/0
12.12.2002 19:15

Terka

tak to u nás chodí
Mimochodem, s drobnými pěstiteli je to stejné jako s drobnými defraudanty... Objemnější sousta jsou holt v suchu.
0/0
11.12.2002 8:44

Terka

Do akce!
A co kdybychom udělali příští rok akci "Kytka za každé okno"??
0/0
11.12.2002 8:34

Honza

Rozum zvítězil
Snad první milost, se kterou lze jen souhlasit. Myslím, že sama policie si oddechla, protože znění zákona v tomot smyslu je naprostým nesmyslem. Samozřejmě proti distribuci drog je třeba bojovat, ale trestat někoho, kdo si pěstuje konopí jako léčivou rostlinu je ptákovina. To by se pak muselo trestat i prodávání cigaret, jejichž škodlivé účinky jsou horší než konopí (sám jsem bohužel kuřák). Díky pane prezidente.
0/0
11.12.2002 7:43

Oswald

Re: Rozum zvítězil
S osovbozením souhlasím, myslím ale, že by prezident neměl udělovat milosti před právoplatným odsouzením. Měl dát prostor orgánům činným v trestním řízení, aby samy zastavily stíhání, případně soudu, aby nalezl polehčující okolnosti dostatečné k osvobození dotyčného pána. Takto to vypadá, že byl VINEN, a na svobodě je jen na základě "dobré vůle" pana prezidenta. Jelikož stupeň společenské nebezpečnosti činu je roven nule, měl znít rozsudek NEVINEN.
0/0
11.12.2002 9:05

A

Re: Re: Rozum zvítězil
No. vzhledem věku dotyčného by ovšem hrozilo, že zbytek života stráví na vyšetřovačce a u soudu.....
0/0
12.12.2002 8:26

Mike

dobře Vašku!
Tohle je jediná milost,se kterou se dá u Havla souhlasit. Zákon o konopí je naprosto nesmyslný, 5 let za vypěstování pár kytek?? To nemůžou myslet vážně. Znám hafo lidí co pěstujou-pro sebe, podle této logiky mají všichni bejt za katrem , kvůli takové kravině. Trestní sazby jsou u nás postavený na hlavu.
0/0
11.12.2002 7:32

Kule

Re: dobře Vašku!
taky jsem rád, že ten člověk dostal milost. Jen bych chtěl podotknout k těm ostatním milostem, že sporné nebo spíš hodně pochybné bude asi jen ty, kterým věnují pozornost média, ale je to jen nepatrný zlomek ze všech udělených milostí. Ty mediálně nezajímavé zřejmě byly v pohodě
0/0
11.12.2002 8:18

jelito

prezident
moc by mě zajímalo, jak by tento případ skončil, kdyby na hradě nebyl havel ale třeba klaus.
0/0
11.12.2002 7:14

cid

Re: prezident
to je jasný, to by děda dobručel spolu s panem Parkinsonem někde na Ruzyňi. Kdyby měl štěstí tak by dostal celu s nějakejma středoškolákama.
0/0
11.12.2002 10:31

Graetar

Re: prezident
No, moc bych ho nepodceňoval. Hádejte, která parlamentní strana má ve svých lavicích největší procento lidí, hajících liberalizaci/dekriminalizaci konopí?
0/0
11.12.2002 14:23

pavel

jeste neco
jinak jak zde ctu ty prisevky ,jste zde asi pekni pitomci,vy kritici,banda blbcu
0/0
11.12.2002 2:17

pavel

Vyborne
Vaclave ,tos udelal na jednicku, za to ti fandim ,ty blbove co cichaji tem dejte klidne 20 .let,je mi z toho dobre u srdce,Vaclave preji dobre zdravi
0/0
11.12.2002 2:14

P.C.

A to je přesně ten důvod proč nemám úctu k zákonům
Jelikož stojí za velké H. A takovejch do očí bijících nespravedlností je fůra. Jak si mám potom vážit našich sudích (pardon, soudců) státních zástupců, zákonodárců a podobných hovad a vůbec samotných zákonů.., když vidím tohle
0/0
11.12.2002 2:12

Eva

Re: A to je přesně ten důvod proč nemám úctu k zákonům
Cítím to stejně. Zákonodárci jsou velmi špatní představitelé toho národa. Nic se v tomto státě nezmění, dokud tam budou sedět Křečkové, Emmerové, Buzkové, Grossové, Komunisté...Mladí by se měli zajímat o politiku a zákony, které jsou některé z dob totality zrušit.
0/0
11.12.2002 9:53

TBC

Slava
Konecne ten hradni alkoholik udelil milost nekomu kdo si to zaslouzi. Ale jinak Vasku si to s amnestiema POSRAL!!!!!!
0/0
10.12.2002 22:59

Miker II

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
10.12.2002 22:42

Hnusoň

Dobře Vašku !!!!!!!!!!!!!!!§§§§§§§§§§
0/0
10.12.2002 22:42

hovnival

Re: Dobře Vašku !!!!!!!!!!!!!!!§§§§§§§§§§
Zdravim Hnusone!! Snad nejsi take priznivcem teto osklive, odporne a skodlive rostliny !!!!????!          hm..delam si jenom hloupou legraci...
0/0
10.12.2002 22:52

Hnusoň

Re: Dobře Vašku !!!!!!!!!!!!!!!§§§§§§§§§§
Nazdárek............Závodní příznivec asi ne, ale nevadí mi. Spíš mi vadí kriminalizace lidí, kteří ji používají pro vlastní potřebu. Za mříže spíš patří nepřezutí !§§§§
0/0
11.12.2002 6:11

XRadim J. StechovskyX

Nemel dostat milost, nezajem, podej certu prst a chyti celou ruku!
Dle meho nazoru nemel dostat milost, nejaky vychovny trest, podminku, nebo alespon projednani pred soudem! Drogy jsou svinstvo! At legalni nebo nelegalni, je mi na nic z liberalnich kecu, pseudoliberalismu, humanismu, z lidi typu JXD, Bema, Doudy, Presla, nekterych novinaru, drug free youth!
0/0
10.12.2002 22:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.