Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta se vrátí na Malou Stranu

Poprvé po povodních vjedou na Malou Stranu auta. Pro cestu z Újezdu na Malostranské náměstí řidiči už nebudou muset mít speciální výjimku P. Tato část Prahy se otevře v pátek. Motoristé se však do centra Malé Strany dostanou pouze od Smíchova a stejnou cestou se budou muset i vracet. Letenská ulice, která vede na Klárov, totiž zůstane otevřena pouze pro majitele povolenek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kamil

Kde je komentář od pira@seznam.cz
Dneska nebude nic o "prdelatých auťácích"?
0/0
29.11.2002 9:11

Miroslav Grossmann

Auta - chyba
Domnívám se, že návrat aut do centra není dobrým řešením. Od doby co jezdí Smetanovo nábřeží, používám rychlíkovou 17. SUPER! Jenže má to skončit??? Udělalo se pár preferenčních opatření, ale už zase mám před očima, jak se tramvaje štosují kvůli autům u Karlových lázní a jak motoristi blokují koleje na křižovatce na Staroměstské. K tomu hluk, stres, exhalace, nehodovost... Na Malé Straně jsem teď nebyl, ale tam je situace snad ještě o to horší, že úsek jízdy aut po kolejích je několik kilometrů. Podle mě by se před puštěním dopravy do těchto míst měla přpravit opatření, která povedou ke zprůjezdění tras pro tramvaje i autobusy v případě dopravní zácpy. Tu vyvolávají ve většině motoristé. A mělo by se to děla i zpětně. Namátkou: Vyšehradský tunel, okolí Barrandovského mostu, Lazarská, Karlovo nám.
0/0
28.11.2002 12:09

Posleda

Žiji v jiném městě?
Pojízdné nábřeží jsem ještě neviděl.  Ale vážně:
1.Průjezd kolem Karlových lázní bych omezil, ale ne úplně zavřel. Každému se může občas stát, že potřebuje na Staré město něco dovézt a jinudy se při systému jednosměrek vyjet nedá.
2. Blokování auty kolejí na Palachově náměstí (nebo je myšlena jiná "křižovatka na Staroměstské") - za normálního provozu nepamatuji (z kterého směru?).Je ale pravda, že jsem tam jezdíval ve špičce jen párkrát za měsíc.
3. "Několik kilometrů" úseku jízdy aut po kolejích na Malé Straně? Celá trasa tramvaje přes Malou Stranu (Újezd-Klárov) měří cca 1 km. Takže i kdybychom sečetli oba směry, pak by musela jet auta po kolejích celou dobu. Jenže po cestě od Klárova se auto dostane na loleje až v Karmelitské (Letenská je jednosměrná na Klárov, opačně se jezdí Valdštejnskou a horem přes Malostranské náměstí. Kdo tam, nemusí, zajisté tam z plezíru nekličkuje.
4.  Největší zhůvěřilostí  je uzavření Chotkovy silnice směrem na Klárov. Vzhledem k tomu, že se nikde nepíše, že by bylo zrušeno, tak zřejmě trvá. Jenže i za platnosti "déčka" tam jezdil souvislý proud vozidel, které málokdy někdo kontroloval. Čili jde jen o buzeraci ze strany Magistrátu (Hejl a spol) těch méně otrlých.
Mám zkrátka pocit, že - byť rodilý pražák - žiji v jiném městě, než pan Grossmann.
 
 
 
0/0
28.11.2002 18:52

J. Semrád

Re: Žiji v jiném městě?
1) Ano, je třeba nalézt takové řešení, aby to sloužilo skutečně jen tomu, kdo tam veze něco víc než sám sebe :) Takže nejspíš se to bude muset přiškrtit už jinde. 2) Na Staroměstské - zcela běžně zde tramvaje čekají na signál volno, ačkoli je jejich požadavek na volno SSZ korektně přijat. Davy lidí v tramvajích čekají, auta jedou, taková je to preference :( 3) A to to smutnější je, jak dlouho může trvat než ten kilometr tramvaje "díky" IAD projedou (nebo spíše prostojí) Těžko říci, kdo tam tím autem musí, nebo kdo vlastně musí autem kamkoli. Podle mne autem musí zásobování nebo invalidé, no ale zkuste se někdy podívat na ty štrůdly kličkujících vozidel :-) Jsou v nich zcela zdraví lidé vezoucí z 90% krom sebe nejvejš aktovku a zabírající zbytečně místo MHD, zásobování i invalidním spoluobčanům. Ono se to potom i vyplatí si čekat v autě, logicky je to příjemnější než čekat v tramvaji. 4) Ano, ta situace byla opravdu směšná - valila se tudy auta a tramvaje popojížděly a čekaly, než se to dole rozmrcasí do všech možných směrů ... uvidíme jak přísnější budou kontroly P
0/0
29.11.2002 9:53

Marek

Zlynčovat Houfka!
Takový neschopný hovádko by mělo viset na prvním stromě!
0/0
28.11.2002 9:36

pawel

pryc s auty
opravdu nevidim zadny duvod, proc poustet auta znovu do centra Prahy. kdybychom zachovali soucasnou hustotu tramvajoveho provozu v centru + k tomu obnovene metro, mohli by MHD pouzit vsichni - cestovalo by se pekne rychle, s kratkymi intervaly a bez zdrzovani, jenz zpusobuje individualni doprava.. krasna predstava..
0/0
28.11.2002 2:01

GOBELÍN

Re: pryc s auty
Ty seš kašpar chytrolínek viď!
0/0
29.11.2002 18:24

hovnival

povolenka
ja mam povolenku na chytani ryb. Muzu tedy na Malou Stranu???
0/0
27.11.2002 17:49

J. Semrád

Nač vlastně ty auta
Zásobování a místní snad maj povolenky - a malou stranou nikdo projíždět nemusí, nač se asi stavěl strahovskej tunel ? Vždyť to bude zase jako dřív - 10 aut s 12ti lidma vytvoří šňůru, za kterou se vlečou 2 tramvaje s 300 lidma.
0/0
27.11.2002 16:36

sikky

Zrusit X-A??
Tak to teda nechapu. Oni si klidne zrusi linku X-A, a pri tom nikdo nemysli na lidi, kteri stejne nebudou moci vyuzit obnovene metro A!
Jede-li clovek ze Smichova na Hradcanskou, pojede jak?
Dneska se da jet nekterou tramvaji na Narodni divadlo, resp. Malostranskou a prestoupi se na X-A.
Ve chvili, kdy X-A jezdit nebude, stanice Malostranska ani linka B v metru taky nebude v provozu a lide budou muset jezdit  linkou 18, ktera ovsem ma podstatne delsi intervaly, nebo pres VAclavak, jenze nez se tam tramvaji dostanou...
Ze zacatku se dalo dostat ze smichova na Dejvickou za 20-22 minut (metrem 15-20), td se to jeste da stihnout za 25. (217 to jezdi 29 min)
0/0
27.11.2002 15:41

qido

Re: Zrusit X-A??
...a ty na lidi  myslíš? Ono totiž zrušení X-A znamená i znovuobnovení linky 23 a to znamená, že se už konečně lidi nebudou muset mačkat v 22.
0/0
28.11.2002 10:21

Herodes

No to je debilita!
To mohl vymyslet jen idiot.Pustit auta pouze na náměstí a dál ne.
0/0
27.11.2002 11:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.