Diskuze

Soud: Řidič autobusu za nehodu nemohl

Řidič zájezdového autobusu, který se loni v listopadu na železničním přejezdu u Náměště na Hané na Olomoucku srazil s vlakem, za vážnou havárii nemůže. Soud pětadvacetiletého šoféra Pavla Slowika zprostil obžaloby. Při nehodě se zranilo 29 pasažérů, z toho tři těžce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jenicek25

10. 9. 2003 13:04
Nikdo není zodpovědný ?
Typické "čecháčkovství" - nehoda, 2 lidi mrtví, ale nikdo za to nemůže. Nikdo nenese odpovědnost. A na tom přejezdu k té nehodě dojde znova ! A zase budou mrtví, a bude jich muset být hodně, aby se něco změnilo ! Když není zodpovědný řidič autobusu - neviděl, neznal přejezd, konstrukční chyba autobusu, ani strojvedoucí (prý se neprokázalo, že by použil zvukovou výstrahu), pak musí být zodpovědný konstruktér autobusu, České dráhy nebo Správa silnic nebo někdo jiný. Někdo za to může, neexistuje souhra náhod, existuje pouze větší či menší odpovědnost a podíl viny na nehodě Kdyby každý zúčastněný na 100% odvedl perfektní práci, nic by se nestalo. Podle mně jsou částečně vinni všichni zůčastnění. Ale těm dvěma už to život nevrátí.
0 0
možnosti

Jivo

10. 9. 2003 12:46
Nebezpecne prejezdy
Maj uplnou pravdu. S nakladakem a 80% autobusu prejezd, ktery je v ostrem uhlu k silnici nemuzete nikdy bezpecne prejet. Proste za sebe na pravou stranu v zadnem pripade nevidite. V nekterych zapadnich zemich to resi zrcadli. U nas nicim. Takze poku dbudete rvat na ridice, tak si predstavte, ze zastavi, vystupi ven, rozhledne se, nastoupi, rozjede se. Zda se Vam to bezpecnejsi, nez se rozhlednou prede nebo jed podle zvuku a spolehat se na houkano vlaku. Vyjde to uplne nastejno. Drahy by si meli zabezpecit svoje prejezdy. A to zavorama, svetlama, zrcadlama pro ostry uhel apod. Takze souhlasim se soudcem, ze ridic nemusel byt vinen. A s tu konstrukcni vadu maji skoro vsechna tezka vozidla.
0 0
možnosti

Brblal

9. 9. 2003 12:03
Nebezpečný přejezd
Jestli za nehodu nemůže ani řidič busu ani strojvůdce, protože se nemohli vidět, tak je na vině jednoznačně ten, kdo zodpovídá za přejezdy a to jsou přece České dráhy, takže by měla zaplatit tučné odškodnění a ten, kdo je zodpovědný právě za kontrolu tohoto přejedu byl měl jít před soud !!!
0 0
možnosti

karoten

9. 9. 2003 9:12
Nehoukaj
Tak sem tu nenávist tady celou nedokázal číst - teda nevím jestli zaznělo: několik svědků z busu se shodovalo že vlak NEHOUKAL. To v článku chybí, velice podstatnej faktor pro rozhodnutí. Nevím jestli každá lokomotiva má "tachograf" i na houkání, zjistím, znám jednoho mašinfíru. Co je ale jistý - povinnost strojvůdce houkat před každým přejezdem, byť je i na přehledným poli, ta je jednoznačná, jedině to trojí zahoukání mohlo odvrátit co se stalo.
0 0
možnosti

pinguinone

9. 9. 2003 10:07
jo uz jsem to ventiloval..
vsichni maji maslo na hlave,ridic,drahy,silnice,majitel autobusu.resp. vyrobce a  ten kdo schvaloval do provozu.Ale to neznamena,ze to smetu pod koberec,je treba to definovat a z chyb se poucit...
0 0
možnosti

Pepan11

9. 9. 2003 3:31
Divna vec
To je divna vec - statni zastupce se prvni mori s zalobou, a pak sam zada, aby obvineny byl osvobozen. Normalne by tu zalobu nemusel podavat. To je velmi neobvykle, mozna se to jeste nikdy ani nestalo.
0 0
možnosti

MartinBBB

8. 9. 2003 19:58
Soudci nejsou blbci, tak co ještě chcete???
0 0
možnosti

Pavook

8. 9. 2003 19:55
Chytraci
Vsichni jste chytri jak radio. Chtel bych videt kohokoli z Vas zvednout prdel a jit se podivat jestli nejede vlak.
0 0
možnosti

Mnata

8. 9. 2003 18:07
Typicky české - nikdo za nic nemůže
Autobusák za nic nemůže - akorát že měl zastavit a jít se přesvědčit, že je volno, anebo požádat někoho o spolupráci. To ale neudělal. Někdo udělil homologaci autobusu i když má konstrukční chybu, která brání řidiči ve výhledu (jak potvrdil soudní znalec). Možná že tuto vadu kompenzuje povinnost dvou řidičů ve voze. Proč tedy vyjel jenom jeden? Někdo pustil na trať lokomotivu s jedním strojvůdcem, přestože se ví, že jeden muž z tohoto typu nevidí celou trať.  I když se ví, že přejezd je mimořádně nebezpečný (řidič musí až na koleje!!), přesto nemá semafor nebo aspoň zrcadlo. Ano, nikdo za nic nemůže. Vždyť zemřeli jen dva lidé a další měli  bolest.
 
0 0
možnosti

Vaclav K. - Tunelar

8. 9. 2003 20:26
Re:
Dobre jsi to definoval. Je to Kocourkov...
0 0
možnosti

Cocotus_Interruptus

8. 9. 2003 17:25
To snad neni pravda?!?!?!
Co mu to branilo? Lednice? Von nevidel a couval? Na prejezd?! Soudce byl vozralej a statni zastupce taky? V zivote necetli vyhlasku o pravidlech silnicniho provozu? Co je tohle za skandal???
 361/2000 Sb.
ZÁKON O PROVOZU NA POZEMNÍCH                               KOMUNIKACÍCH
  § 24  Otáčení a couvání
    (1) Při otáčení platí obdobně ustanovení o odbočování (§ 21) a při otáčení na křižovatce též ustanovení o jízdě křižovatkou (§ 22).
    (2) Při couvání řidič nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
    (3)  Vyžadují-li  to  okolnosti,  zejména nedostatečný rozhled, musí řidič zajistit  bezpečné  otáčení  nebo  couvání pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.
    (4) Řidič nesmí otáčet a couvat  a) na  nepřehledných nebo jinak nebezpečných místech, například v nepřehledné zatáčce  a  v  její  těsné  blízkosti, před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním,  b) na křižovatce s řízeným provozem a v její těsné blízkosti,  c) na přechodu pro chodce,  d) na přejezdu pro cyklisty,  e) na železničním přejezdu a v jeho těsné blízkosti,  f) v tunelu a v jeho těsné blízkosti,  g) na  pozemní  komunikaci s jednosměrným provozem; smí však couvat, jestliže je  to  nezbytně  nutné, například k zajetí do řady stojících vozidel nebo vyjetí z ní.
0 0
možnosti

Superťuhýk

8. 9. 2003 19:47
Re:
Myslím, že cituješ jiný paragraf. V našem případě jel řidič dopředu... Pravda ale je, že když řidič věděl, že tam nevidí, tak tam vůbec neměl vjet. Ale po bitvě je každý generál.  Jde totiž o to, kdo tenhle nebezpečný přejezd nechal jistě desítky let v stavu, kdy na něj není vidět, a nedal tam ani závory... Odsud se myslím vše odvíjí.
0 0
možnosti

barbudo

8. 9. 2003 17:21
Notosomztehomagor.
Původně jsem se domníval, že u nás autobusy slouží ku přepravě osob. Lednice že vozí náklaďáky. V zemi, "kde zítra již znamenalo včera", se provozovala "autobusová" doprava na korbách náklaďáků. My, abychom se odlišili, budeme provozovat nákladní dopravu v autobusech?
0 0
možnosti