Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf policie míní: Nebyl to atentát

Policisté dosud nevyloučili, že nález bomby, kterou našli železničáři minulé úterý na kolejích v Praze-Kyjích, souvisí se summitem NATO. Jejich šéf Jiří Kolář se ale spíše přiklání k názoru, že šlo o nevhodně načasovaný kriminální čin. Rozhlasové stanici BBC řekl, že v posledních letech bylo podobných případů na železnici několik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zabak

Nebyl to atentat
 
Porad se nam snazi naznacit, ze nebezpeci je vsude a za to chteji (polisi) porad vetsi pravomoci. Jsem rad, ze ted udajne v U.S.A. neproslo IAO k projektu DARPA. Vice informaci na http://www.zvedavec.org/zpravySQL.php?clanek_id=438
0/0
27.11.2002 12:21

hovnival

@@
Vsechno je jinak Houby uz nerostou. Jenom nektery, ale ty ja nesbiram.
0/0
25.11.2002 21:26

jonyka

Re: @@
pozor ,at Vam to nevymazou ,mohlo by jit o halucinogeni houby,
vsechno co smrdi navodem na neco zakazaneho zmizi :)) ,taky dostatecne mnozstvi prachu z pychavek obohacene okyslicovadlem je nebezpecne :))
0/0
26.11.2002 9:10

hovnival

Re: Re: @@
s tema pychavkama to jeste neznam....... jdu nejake nasbirat.
0/0
26.11.2002 15:50

Vilo

Arab u obecního domu
Co si mám myslet o tomhletom..Šel jsem pešky kolem Obecního domu a Kotvy..Příjezdová cesta smerem k obecnímu domu byla uzavřena značkou zákaz vjezdu a dal o 100 metrů byli policejní auta..Skoro mně pozarilo auto ktere vešlo kolem teto značky do ulice a dál ho do centra pustili policajti..Řidič byl zjevne arab a mel modry starší Volkswagen s mírně bouranou zádí a cizineckou českou značkou..Policajti se ho na něco vyptávali a pak ho pustili do centra.. Tak tomu říkám ostraha..přejel asi 30 m Obecního domu.. Ještě že Ti arabové vypadají jako arabové Vilo
0/0
22.11.2002 11:55

jonyka

cenzura a svoboda projevu
Redakce iDNES si vyhrazuje právo smazat príspevek u ivatele,
který v diskusi pou ije vulgární slova a spolecensky
neúnosné výrazy nebo reklamu na cizí stránky nebo slu by.
Délka príspevku mu e být maximálne 6000 znaku.
Delší texty budou automaticky zkráceny.Svoboda slova.???????????????????
Cenzura... Proc pak mizi prispevky z tohoto fora,
ktere nejsou vulgarni,ani rasisticke,nebo propagujici nasili ???
Vracime se zpatky k totalite ?Nebo jsme z ni nikdy nevylezli ?
0/0
21.11.2002 14:02

Inkvizitor

Padesát speciálů našlo azyl v Ruzyni- INKVIZITORE 1 /I box/ myslím, že bys si to měl důkladně přečíst a vyrazit směr Ruzyně, budeš mezi svejma.
0/0
21.11.2002 12:55

anonymus

Dusičnan?? Ale kterej??
Bomba na kolejích je naprostá provokace a totální nesmysl.Novináři jsou bohužel jak už někdo prohlásil žumpa společností a musím s tímto člověkem bohužel souhlasit.Jsou to naprostí diletanti kteří ničemu nerozumí ,jediné co bravůrně ovladají tak jsou akční a straší lidi pitomostmama a naprostými nesmysly důležité napsat akční článek ať se noviny prodávají.
Okolo nás se prodává obrovské množství chemikálií a udělat funkční bombu je naprosto jednoduché.V Baumaxu koupíte dusičnan amonný je pod názvem ledek amoný takže není pravda že se dusičnan neprodává,to prostě jen novináři neví a nakukal jim to prodavač z Zlatnické .přidáte fritovací olej a malinko stříbřenky potom už jen stačí vhodný iniciátor ..nic složitýho pevný líh pro trampy ,kyselina citronová a trochu peroxidu od blondýnky,trochu zakuchtíte a hotovo.Úmyslně vynechám podrobnosti abych někoho nenabádal
Terorimus není o výbušninách ale o vyšinuté mysli jedinců.......bohužel.Smutné natom je,že nato doplácí celý obor zabývající se výrobou a výzkumem těchto látek a v neposlední řadě i zaměstnanci lomů.
0/0
21.11.2002 11:56

bruno ferrari

Na této trati /Kyje - Praha M. nádr/ se zřejmě následující typy neobjeví, ale pro pořádek je třeba na ně též upozornit Nejběžnější a nejjednodušší uspořádání parní lokomotivy je dvouválcové. Někdy je však nutné při stavbě lokomotiv použít více válců. Vedou k tomu tyto důvody: dosažení velké tažné síly, snížení rušivých pohybů vlivem nevyrovnaných sil hlavně pro vozidla v osobní dopravě, zvýšení tažné síly na mezi adheze a lepší hoření v topeništi, a tím i zvýšený výkon kotle hlavně při nízkých rychlostech jízdy. Podle počtu válců s jednoduchou expanzí rozeznáváme lokomotivy dvojčité se dvěma válci, trojčité se třemi a čtyřčité se čtyřmi válci. Dva parní válce jsou vždy umístěny vně rámu vpravo a vlevo. Třetí a čtvrtý válec je umístěn uprostřed mezi postranicemi rámu. Vnitřní válce, pohánějí-li jinou než první spřažeňou nápravu, bývají k ose vnějších válců mírně skloněny, aby jejich hnací ústrojí míjelo první spřaženou nápravu. Víceválcové lokomotivy můžeme rozlišovat ještě podle toho, zda všechny válce pohánějí jednu společnou nápravu, nebo zda je pohon vnitřních válců upravený na jinou, často bližší nápravu než za pohon válců vnějších. Rozeznáváme pak lokomotivy s jedním a se dvěma hnacími dvojkolími.K víceválcovým lokomotivám patří také lokomotivy členěné, které mají dvě nebo tři soupravy soukolí se samostatným pohonným zařízením. Nejrozšířenější jsou dva systémy těchto lokomotiv, systém Mallet a systém Garratt. Parní stroj je u nich umístěný na pojízdných ústrojích. Často jsou jako samostatné hnací podvozky, natáčející se nezávisle na sobě v obloucích. U systému Mallet je kotel pevně uložený na vlastním rámu lokomotivy, ve kterém jsou hnací a spřažená dvojkolí a parní stroj běžného uspořádání. Přední část kotle se opírá kluznicemi o podvozek s vlastním hnacím mechanismem a je s rámem kloubově spojený. Tyto lokomotivy bývají zpravidla stavěny jako sdružené. Vysokotlaké válce jsou na vlastním rámu lokomotivy, nízkotlaké na předním podvozku. Na náročných horských tratích může mít i tendr hnací a spřažená dvojkolí poháněná samostatnými válci. U systému Garratt se používají dva hnací podvozky. Na jednom podvozku je umístěný vodojem, na druhém uhlák. Na vnitřních koncích podvozků je otočně uložený rám nesoucí kotel. Poněvadž mezi podvozky je velký volný prostor, může mít kotel vhodnější tvar a patřičně velké rozměry. Tyto lokomotivy jsou sice poměrně dlouhé, ale mohou projíždět na obloukovitých tratích s velmi malými poloměry a také jezdit oběma směry bez otáčení v konečné stanici. Pro tratě s velkým stoupáním už není možné používat adhezní vozidla, a proto se používaji speciální ozubnicové lokomotivy. V pohonné části mají zvláštní ozubený věnec, který při jízdě zapadá do ozubené tyče (ozubnice), položené uprostřed mezi kolejnicemi. Tyto lokomotivy mohou být buď pouze pro ozubnicový pohon nebo pro pohon smíšený (ozubnicový i adhezní). Na tratích s pouze ozubnicovým pohonem se tažná síla přenáší ozubeným kolem na ozubnici a kola lokomotivy jsou pouze nosná. Ozubnice však musí být na celém traťovém úseku, i na výhybkách, na vedlejších kolejích, točnách i v remízách. U těchto lokomotiv je zvláště důležité dodržování předepsaného stavu vody v kotli, protože jízdou na značně proměnlivém profilu trati se nakloněním lokomotivy mění nejnižší dovolený stav hladiny vody v kotli. Poněvadž brzdění na tratích s velkými sklony je nesmírně důležité, mají ozubnicové lokomotivy tři brzdy, které mohou účinkovat nezávisle na sobě: - ruční brzda na brzdění kol dvou spřažených dvojkolí, kterou obsluhuje pomocník strojvedoucího - pásová brzda na brzdění čtyř drážkových kotoučů, které jsou připevněny na boky ozubených věnců - pásová brzda, kterou obsluhuje strojvedoucí, dvě vzduchové protitlakové brzdy, z nichž jedna je určena pro adhezní a druhá pro ozubnicový parní stroj. Obě tyto brzdy se využívají k regulování rychlosti. Lokomotiva může mít i tlakovou brzdu, aby bylo možné brzdit i celý vlak ze stanoviště strojvedoucího. Nejvyšší dovolená rychlost bývá odlišná pro adhezní i ozubnicový provoz a bývá poměrně nízká. Na některých lokomotivách se používalo topení práškovým uhlím. Tento způsob topení vyžaduje úpravu lokomotivy i s tendrem. Např. v topeništi není rošt, ale jsou tam umístěny hořáky. Novější úprava parních lokomotiv byla provedena pro topení mazutem. Tekuté palivo bylo přiváděno na lokomotivu potrubím z nádrže v tendru. V topeništi byly umístěny naftové hořáky, ve kterých se spalováním paliva vyvíjel vysoký žár, potřebný pro odpařování vody v kotli.
0/0
21.11.2002 10:02

Keson

Re:
Nemá to chybu. Vlastně jo...rád bych znal konstrukční podrobnosti Zababovy převeliké mašinky. Jak známo, neprojela oblouk za mostem u Černošic a vyšinula se z kolejí.Ing Zababa pravděpodobně nechtěl použít tehdy v českejch zemích nerozšířenýho Malleta ani Garrata. Co vlastně použil za systém, ztenčený nákolky stačit rozhodně nemohly, nehledě na nutnost ohejbání kotle v podélný ose..???
0/0
21.11.2002 16:16

ragazzo

Idiot
Soudě podle článku,jedná se o profil psychicky labilního jedince.Pokud nemáš rád NATO,nevím proč by to měli odskákat nevinní lidé.Ukaž co v tobě je a nech tý srandy,kvůli tobě jsem přijel včera pozdě.
0/0
21.11.2002 6:22

Inkvizitor1

Re: Idiot
Proč psychicky labilní jedinec ? Vždyť tady jsou psychicky labilní tisíce a statisíce lidí - jinak by přece nemohli být tak manipulovatelní, pakliže by byli osobnostmi ?
Tam to podle televizních záběrů bylo něčím naříznuté. To myslíte, že takové zařízení k té trati dostala jedna osoba ? Všechna ta zařízení jsou poměrně těžká..........
0/0
21.11.2002 8:20

Vlčice

Re: Re: Idiot
Rozbrušovačkou 150 s kvalitním flexokotoučem to mohla zvládnout jedna osoba za 5 minut (kolejnice není kalená, má jen obrovskou pevnost). Má to jeden háček. Kudy vedl elektrický kabel. Nebo že by AKU?
0/0
21.11.2002 9:32

Inkvizitor1

Re: Re: Re: Idiot
No právě ! AKU to asi nezvládne. A řezat kolejnici není jako stříhat plech. Jak je to širší řez, hned to jde hodně pomalu a dělá to ohňostroj. To bych spíše sázel na malý autogen. Ten řez nebyl rovný.
0/0
21.11.2002 11:06

Vlčice

Re: Re: Re: Re: Idiot
Jasně. Acetalén a kyslík se plní i do lahví velkých jako minimax. Na to stačí ruční vozík.
0/0
21.11.2002 11:24

Inkvizitor1

Re: Re: Re: Re: Re: Idiot
Jsou i docela malé láhve. Snad i dvoulitrové.
Ale na ženskou máš hodně technické myšlení. Nejseš pod přezdívkou zakuklenej chlap ?
0/0
21.11.2002 11:43

Inkvizitor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Idiot
Jseš zas úplně mimo. A na chlapa máš dost divné myšlení.. Nejseš pod přezdívkou zakuklená Australanka
0/0
21.11.2002 11:51

Vlčice

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Idiot
Víš, to máš tak. U mužů se technické myšlení předpokládá, pokud se vyskytne u ženy, je to o něčem. Má to jednu nevýhodu. Až na skromné výjimky si rozumím jen s mužskými. Neznamená to však, že jsem jako ta Tvoje zásobovačka, i když jsi mě málem vyprovokoval k potrefenému zavytí.
0/0
21.11.2002 11:57

Bubák1

Re: Re: Re: Idiot
Pozor! To je navádění k trestnému činu!
0/0
21.11.2002 11:18

Inkvizitor1

Re: Re: Re: Re: Idiot
Ale to není. Nebo by to tak bylo možno chápat ?
Sleduješ, zase je tady to pomatený pometlo. Ten snad nemá nic na práci.
0/0
21.11.2002 11:50

Bubák1

Re: Re: Re: Re: Re: Idiot
Dělám si tak trochu srandu.
0/0
21.11.2002 12:02

Inkvizitor

Re: Re: Idiot
ááááááááááá Ibox je stojírenský technolog. Prosím tě prober se nebo mrkni do Baumaxu ap. jak vypadá rozbrušovačka, dokonce ti jí půjčí i do ruky, aby jsi pochopil zda ..Všechna ta zařízení jsou poměrně těžká..........
0/0
21.11.2002 9:53

Vlčice

Re: Re: Re: Idiot
Tohle je moje parketa, kamaráde, teoretik jseš v tomhle případě Ty. Hobby provedení ručního elektrického nářadí z Baumaxu je šunt, se kterým kolejnici nepřefikneš. Můžeš mi uvést některé konkrétní typy těch poměrně těžkých zařízení?
0/0
21.11.2002 10:09

Inkvizitor

Re: Re: Re: Re: Idiot
Po pravdě řečeno tomu osobně moc nerozumím, ale myslím ,že v době moderních a dostupných technologii to skutečně pro jednoho člověka ,který ví jak na co , nemůže být problém. Nechám se klidně poučit. Narozdíl od I...boxu, který je strašně chytrý na vše a všude byl pětkrát. Navíc mu nějaká Australanka řekla, že je special a on je dodnes z toho trochu mimo kolej. měj se
0/0
21.11.2002 11:07

Inkvizitor1

Re: Re: Re: Re: Re: Idiot
On ten nejzákladnější problém je v tom, že ty nerozumíš vůbec ničemu. Ty pouze vykrádáš cizí nicky a vydáváš se za někoho jiného. Ale já se s úchylama bavím nerad.
0/0
21.11.2002 12:04

Inkvizitor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Idiot
Ibox nikdy jsem se za nikoho nevydával a už vůbec by mne nenapadlo se vydávat za Bubáka1,Větrného nebo Dana 1. nechápu co se rozčiluješ, jseš Inkvizitor1 a já Inkvizitor - mrkni na to,snad pochopíš po několika minutách ten rozdíl. Už to pochop. Taky neznám žádnou Australanku pro kterou jsem special / vždy když si vzpomenu na tuto přitroublou větu musím se strašně moc smát/. Jinak nevím jestli tito pomůže, každy má svůj určitý typ skladby vět a slohu, tak to zkus porovnat se mnou a s tím co jsi jmenoval. Nejsem si však jist zda-li na to máš,jelikož normální člověk by si toho již dávno všiml. Jinak vlčice je fakt dobrá - jedna z mála .
0/0
21.11.2002 12:19

Inkvizitor1

Re: Re: Re: Re: Idiot
Hele to je někdo jiný. Tady je nějaký úchyl střídavě se vydávající za mě, za Bubáka1 nebo i za Větrného či Dana1. Horší je, že se občas zapomenu a potom tam nedám ten e-mail. Většinou ovšem mé jsou pouze příspěvky s modrým e-mailem. To ostatní je ten úchyl a já za to nemůžu.
0/0
21.11.2002 11:53

Vlčice

Re: Re: Re: Re: Re: Idiot
Na ten modrý e-mail zpráva odejde, nevrátí se a  ..... NIC.
0/0
21.11.2002 12:02

Inkvizitor1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Idiot
Já to často nevybírám. Používám to spíše jako krycí adresu. Je třeba mě upozornit, že tam něco k odpovědi mám. Bubák1 to tak dělá.
0/0
21.11.2002 13:02

Inkvizitor

Re: Re: Re: Re: Re: Idiot
Ibox nikdy jsem se za nikoho nevydával a už vůbec by mne nenapadlo se vydávat za Bubáka1,Větrného nebo Dana 1. nechápu co se rozčiluješ, jseš Inkvizitor1 a já Inkvizitor - mrkni na to,snad pochopíš po několika minutách ten rozdíl. Už to pochop. Taky neznám žádnou Australanku pro kterou jsem special / vždy když si vzpomenu na tuto přitroublou větu musím se strašně moc smát/. Jinak nevím jestli tito pomůže, každy má svůj určitý typ skladby vět a slohu, tak to zkus porovnat se mnou a s tím co jsi jmenoval. Nejsem si však jist zda-li na to máš,jelikož normální člověk by si toho již dávno všiml. Jinak vlčice je fakt dobrá - jedna z mála .
0/0
21.11.2002 12:18

Vlčice

Pánové, odhalte závoje
Já už tomu vůbec nerozumím. Je to klonování a to je nefér. Pokud se za svoje názory nemusíme stydět, stačí přece jedna přezdívka. 
0/0
21.11.2002 12:58

Inkvizitor

Re: Pánové, odhalte závoje
Vlčice je klonování Inkvizitor a Inkvizitor 1, myslím, že né.
0/0
21.11.2002 14:39

varovnik

0/0
20.11.2002 21:44

hovnival

listi
vsude na je spousta listi.
0/0
20.11.2002 17:44

hovnival

Re: listi
co jsem to napsal za blbost??
0/0
20.11.2002 18:01

Inkvizitor1

Asi se hodně bojí, když se to promítá
i na tramvaje. Ty jezdí tak desetikolometrovou rychlostí. Zřejmě si říkají koleje jako koleje.
0/0
20.11.2002 17:38

annonym

Summit v Praze
Program demonstrací, aktuální informace, vše co potřebujete vedět
0/0
20.11.2002 15:44

Chlodwig

Kolowraty???
Ta zastávka se jmenuje Praha-Kolovraty, ti blbečci z MF Dnes neumí ani pořádně česky.
0/0
20.11.2002 14:32

sirka

Re: Kolowraty???
Ze tu nekdo dela na internetu zadarmo nepretrzite a obsahle aktualni zpravodajstvi (jsem presvedceny, ze si idnes na svuj provoz nevydela), jsem jenom rad. Kvuli chybicce jim nemusite hned sproste vynadat.
Myslel jste spise znalost zemepisu, ne?
 
0/0
20.11.2002 14:52

cowbow

Re: Re: Kolowraty???
Myslim, ze dotycny myslel opravdu cestinu :-))) A krome toho - jestli se domnivas, ze iDNES je prodelecny, jsi naivka...
0/0
20.11.2002 16:08

earth

Re: Re: Re: Kolowraty???
Myslim, ze to psal nekdo, kdo cetl nejake knihy alespon z predminuleho stoleti...  
0/0
20.11.2002 17:05

Tlusta

Zpozdeni
V clanku je citovan mluvci(?) CD Tesar, ze vlaky z Benesova maji 20min zpozdeni. Dneska rano jsem prijel prave z Benesova ze zpozdenim 40min, vcera vecer dojel do Benesova ze zpozdenim 35min. Je pravda, ze za todle CD nemuzou, ale alespon to muzou na nadrazi rict. Vcera jsem jel rychlikem, nefungovalo vnitrni osvetleni a pruvodci se tvaril jako pako, svetlo pry spravit neumi a proc jedem krokem taky nevedel.
S tim zminovanym zpozdenim - mozna mel Tesar namysli rozdil mezi "normalnim" zpozdenim a dnesnim - rychlikem z Benesova jsem neprijel vcas snad nikdy a to s nima jezdim kazdy tyden tak 4x - 5x uz dva roky.
0/0
20.11.2002 14:13

Lidožrout

Re: Zpozdeni
Hergot, Vaše starosti, milostivá, bych chtěl mít. Stav naší železnice je sice, pravda, dost katastrofální, ale v této chvíli jde spíš o to, že věci dospěly tam, že úspěšně rozbujelé neokomunistické a neofašistické živly jdou tak daleko, že jsou ochotny vraždit, jen aby na sebe upotaly pozornost. Kdyby jste i s rychlíkem vylétla do povětří, patrně by Vám problémy s nefungujícím topením a osvětlením připadaly jako procházka operetou. Když k tomuto řádění "revolucionářů" všeho druhu přičtu všeobecnou kriminalitu, když vezmu v úvahu, že si člověk již nemůže být jist životem uprostřed Prahy v pravé poledne, dost se divím popularitě, které se pan ministr vnitra tak těší. Že by projev typicky české iracionality? Když on je to, milostivá, takovej hezkej kluk, že? 
0/0
20.11.2002 15:01

Tomik

Re: Re: Zpozdeni
Ja si myslim, ze pani Tlusta hodnotila spise alibismus pana mlvuciho, ktery tvrdi, ze vlaky z Benesova jezdi nyni se spozdenim 20 minut. Oni takhle jezdi kazdy den, takze se spise jedna opravdu o dalsich 20 minut navic, cili zpozdeni cini neco kolem 40-ti minut.
0/0
20.11.2002 15:22

Lidožrout

Re: Re: Re: Zpozdeni
Milý Tomíku, nejsi náhodou s paní Tlustou vpříbuzenském vztahu? Tvůj příspěvek se vyznačuje toutéž neschopností rozpoznat  co je a co není v dané chvíli důležité, a vyjadřovat se k meritu věci. Tím  nechci obhajovat trisní situaci ČD.
0/0
21.11.2002 14:40

bruno ferrari

Podle zákona lze na dráhách provozovat drážní vozidlo (DV), které svojí konstrukcí a technickým stavem odpovídá požadavkům bezpečností drážní dopravy, obsluhujících osob, přepravovaných osob a věcí. Jeho technická způsobilost musí být prokázána shodou se schváleným typem. Mimo to u hnacích vozidel (HV), tažených vozidel s rychlostí vyšší jak 160 km.h-1 na železničních dráhách, drážní vozidla na dráze tramvajové, trolejbusové a lanové musí technickou způsobilost prokázat ještě ověřenou drážním správním úřadem (technicko bezpečnostní zkouška). DSÚ schválí typ DV, splňuje-li technické podmínky DV. Podkladem je výsledek zkoušky DV. Tu zajišťuje výrobce na svůj náklad u určené právnické osoby. Shodu se schváleným typem prokazuje výrobce pro každé vozidlo typovým osvědčením. DSÚ stejně tak schvaluje změny na DV, jejíž podstatou je zásah do konstrukce vozidla, znamenající odchylku od schváleného typu. Určená DV v provozu podléhají pravidelným technickým kontrolám, kterými se ověřuje technický stav vozidla.Na DV určená pro dráhy celostátní, regionální a vlečky jsou kladeny požadavky: DV s výjimkou některých speciálních musí být vybavena brzdovým zařízením. Brzda musí zajistit, aby vozidla zastavila na stanovenou zábrzdnou vzdálenost (z nejvyšší rychlostí a max. hmotnosti). Průběžná brzda musí být samočinná, musí se ovládat z řídícího stanoviště a uvést do činnosti jako záchranná brzda: přerušení jejího vedení; vlakovým zabezpečovačem; z oddílů nebo chodby vozidel určených pro přepravu osob; z poštovních, služebních vozů, služebních oddílů; ze stanoviště pro brzdaře u nákladních vozů. DV určená pro regionální dráhy a vlečky určených jako samostatná jednotka mohou být vybavena jinou prozní brzdou, než je samočinná tlaková brzda. Tento systém musí zajistit součinnost se samočinnou brzdou, pokud bude provozováno na dráze celostátní. Všechny pohybující se díly brzdy musí být zajištěny ochrannými záchytkami. Pokud při bzdění vzniká nebezpečí požáru, musí být DV vybaveno odpovídajícím ochranným zařízením. Na obou čelech DV musí být zachované volné prostory pro osoby spřahající a posunující (hloubka 300 mm, šířka 400 mm, výška od temene kolejnice 2000 mm). Každé HV a speciální vozidla musí být vybaveno zvukovým výstražným zařízením a vnějším osvětlením ovládaným ze stanoviště. Tyto vozidla s rychlostí nad 40 km.h-1 musí být vybaveno registračním rychloměrem. DV musí být mít označení a předepsané nápisy podle této vyhlášky, např.: symbol vlastníka, evidenční číslo, označení podle podmínek mezinárodního provozu, označení domovského depa nebo stanice, obchodní jméno a adresa vlastníka, předepsané rozměrové hodnoty (vzdálenost otočných čepů, rozvor, délka přes nárazníky), údaje o použitém brzdovém systému, minimální poloměr pojížděného oblouku, místa pro zvedání vozidla a další. Další požadavky na DV drah celostátních a regionálních Hnací a speciální vozidla s rychlostí vyšší jak 40 km.h-1 musí být vybavena: provozní brzdou pro brázdění vlaku v systému samočinné tlakové brzdy, brzdou pro brázdění drážního vozidla (přídavnou brzdou), brzdou mechanickou zajišťovací. Osobní vozy musí být vybaveny průběžnou samočinnou brzdou a ruční brzdou. Osobní vozy pro rychlost nad 160 km.h-1 musí být vybaveny odpovídající výstrojí (elektropneumatická brzda, kolejnicová elektropneumatická brzda, protismykové zařízení a bezpečnostní systém záchranné brzdy). Nákladní vozy musí být vybaveny průběžnou samočinnou brzdou a musí mít zařízení pro změnu přítlaku brzdových zdrží v závislosti na hmotnosti nákladu. Drážní vozidla (mimo spec. vozidel s rychlostí max. 40 km.h-1), musí mít vypružené narážecí a táhlové ústrojí typového provedení. Pro vozidla trvale spojena tato podmínka neplatí, vozidla musí mít zařízení pro nouzové zavěšení šroubovky. Hnací DV nebo řídící vůz musí být vybaven vlakovým zabezpečovačem, má-li být při jeho řízení na stanovišti přítomna pouze jedna osoba (mimo posunu). Pro vozidla s rychlosti nad 100 km.h-1 musí zabezpečovač zajišťovat přenos návěstí. Osobní vozy a HV pro přepravu cestujících určených pro rychlost nad 160 km.h-1 musí být vybavena nuceným systémem vytápění a větrání a hygienické zařízení s uzavřeným odpadem. Pro rychlosti vyšší jak 200 km.h-1 musí mít tlakotěsné provedení skříně. Příště si probereme, jak taková brzda vůbec funguje a to jak na lokomotivě ,tak v samotném vlaku
0/0
20.11.2002 8:19

Torx

Nemáš náhodou vlastní stránku
o lokomotivách? Docela bych si početl, je to zajímavé, ale  té hromadě příspěvků se blbě hledá.
0/0
20.11.2002 8:55

Pilat

Re: BRZDU TU UZ VYZKOUSEL SVEJK
FUNGOVALA!
0/0
20.11.2002 21:04

Josef

SUMMIT.AKTUALNE.CZ
http://summit.aktualne.cz - obecné informace.
0/0
20.11.2002 8:14

zdravý rozum
fuck off lidi, který tomu absolutně nerozuměji, když nějaký blbci dávaj bomby na koleje, nebo jiný nesmysly,a pokud by se na obnovu našich tratí bylo víc peněz, to by bylo ježdění, nejbezpečnější doprava by měla být podporovaná jako na západě a ne ušlapávaná jako u nás, ale než na to lidi přijdou, to uplyne vody.... :(
0/0
19.11.2002 23:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.