Diskuze

Homeopaty vyslyšel až Evropský soud

České soudy upřely Homeopatické společnosti právo na spravedlivý proces, když se odmítly zabývat jejím vyloučením z České lékařské společnosti. Rozhodnutí Evropského soudu ve Štrasburku je pro homeopaty dostatečným zadostiučiněním. Lékařská společnost Jana Evangelisty Purkyně je v roce 1996 vyloučila ze svých řad s tím, že sdružuje výhradně zástupce medicínských oborů, které používají vědecky uznávané léčebné postupy. To podle ní homeopaté nesplňují.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

lurtz

19. 11. 2002 13:06
CLS ... novodoba inkvizice
Takovato rozhodnuti ze strany CLS povazuji za nic jineho nez za novodoby postup inkvizitoru. Proste: Nemaji stejny nazor, tak se to nesmi; Nerozumim tomu, tak je to zakazane.
Co k tomu dodat, nez ze mezi spickami odborne verejnosti se hraje politika k podpore stavajici "vedecke" mediciny, za kterou stoji nadnarodni farmaceuticke koncerny.
Stavajici "vedecka" medicina se proste zakopala na svych pozicich a pekne na tom vydelava.
0 0
možnosti

barbudo

19. 11. 2002 15:34
Re: CLS ... novodoba inkvizice
Není zákona, který by říkal, že členem ČLS smí být cokoli a kdokoli. Evropský soud řekl pouze to, že ČLS měla homeopaty slušně vypoklonkovat a ne s nimi vyrazit dveře. Co se výdělku týče, vždycky je výnosnější prodávat pohádky. Když prodám jednu molekulu "účinné látky" v deseti baleních "léku", je to jistě docela příjemný obchod.
0 0
možnosti

Schnitzer@cmail.cz

17. 11. 2002 8:40
Jen podmínečná satisfakce.
Diskuze o tom, zda homeopatie opravdu funguje nebo ne a zda má vědecké opodstatnění, jsou v tomto případě mimo mísu. Evropský soud pro lidská práva potvrdil homeopatické společnosti pouze právo, aby její případ byl projednán řádným soudem v ČR. Nijak tím nepředjímá, jak takový proces dopadne, a už vůbec neposuzuje kritéria České lékařské společnosti JEP pro přijetí či vyloučení odborných společností z jejího svazku. MUDr.Ludvík Schnitzer Krouzova 3050, 143 00 Praha 12 schnitzer@cmail.cz
0 0
možnosti

Schnitzer@cmail.cz

17. 11. 2002 8:35
Jen podmínečná satisfakce.
0 0
možnosti

Schnitzer@cmail.cz

17. 11. 2002 8:32
Jen podmínečná satisfakce.
0 0
možnosti

Martin

14. 11. 2002 15:51
Homeopatie = supr věda
Když jste všichi tak chytrý, a těm kecům věříte, jak mi tedy vysvětlíte, že homeopatii i s jejími supr podloženými teoriemi neobjevíme v osnovách jakýchkoli vysokých škol medicínského zaměření?
0 0
možnosti

Filosof

14. 11. 2002 17:22
Re: Homeopatie = supr věda
Martine, je to prosté. Není v osnovách, neboť není vědou.
0 0
možnosti

barbudo

13. 11. 2002 15:30
Kolik z prodávaných homeopatických léků je skutečně homeopatiky?
Kolik z nich obsahuje naprosto běžné a osvědčené účinné látky v účinných dávkách? Kolik z těch ostatních vyhovuje homeopatickému principu - podávat látku, která vyvolává stejné příznaky jako má nemoc (na kašel chlor a podobně)?
0 0
možnosti

Filosof

13. 11. 2002 15:03
Malý test
Tvrdím: "Každý debilní odpůrce homeopatik nesouhlasí s homeopatií"
0 0
možnosti

Petr

13. 11. 2002 15:10
Re: Malý test
:-))) Ty vtipe filoz(s)ofická ... :-)
0 0
možnosti

Filosof

13. 11. 2002 12:15
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Prostý venkovan

13. 11. 2002 12:47
Re: Ach jo
Jednoznačný souhlas.
0 0
možnosti

lena

13. 11. 2002 9:29
vira te muze uzdravit
Proc smahem odsuzovat homeopatika, kdyz kazdy musi uznat, ze na tzv psychosomaticke nemoci je bezny lekar kratky.  Jsem presvedcena, ze absolutni vetsina ruzny alergii, ekzemu i nachlazeni ma puvod v nasi hlave, pricinou je predevsim stres a uzkost. U deti jeto stres  v okoli (hlavne u prvorozencu), Kdyz se uklidni maminka (veri  v zazracny lek) uklidni se i detatko a vyrazka je pryc. To same muze platit i u zvirat. Kdyz se sklidni pan, uzdravi se i to nestastne zvire. Nubudme prosim vsichni tak desne racionalni. Skodime tim sobe ale i okoli. S usmevem jde vsechno lip.
0 0
možnosti

Jan Švadlenka, Chrudim

13. 11. 2002 16:35
Re: vira te muze uzdravit
Máš naprostou pravdu, myslím si to samé. Když už je za to někdo ochoten ty peníze utratit, prosím. Možná si opravdu pomůže (a nezahltí své tělo jedy obsaženými v tradičních lécích). Ať ale přitom nemele o kosmické energii a věcech, které jsou určitě pravda, ale naše omezená věda je na ně zatím krátká. Jasně, je to druh víry, ale ať se netváří jako alternativa k vědě. Věda je něco naprosto jiného a má své uznávané zákony, jimiž se řídí při formulování teorií. Právě ty mají zabránit, aby se neprosadily i naprosto nesmyslné teorie. Já ale homeopatika užívat nemůžu, protože vím, že to je jenom cukr, takže už mi to nemůže pomoci (a taky proti mé alergii nepomohlo).
0 0
možnosti

Johny

12. 11. 2002 23:18
Klidně si těm kecům věřte, je to vaše věc
S homeopatií to je jako s vírou v Boha. Standardními metodami jeho existenci ani neexistenci nelze dokázat . Záleží na osobním vkusu, co člověk přijme. Zkuste někdy přesvědčovat věřícího člověka o jeho omylu. Uvidíte, že neuspějete. A s touhle debatou je to podobné. Až na to, že víra v Boha nic nestojí, kdežto neúčinná homeopatika lezou pěkně do peněz. A mně osobně, když mi je před několika lety předepsala moje lékařka, nezabraly. Tehdy jsem totiž věděl, že polykám cukr, takže placebo nemohlo fungovat. Teď už ale myslím, že vím, jak budu podnikat. Vymyslím nějakou pěkně ujetou léčebnou metodu, dám jí zajímavé jméno, pseudovědecké zdůvodnění a vydělám hromadu peněz. Lidská blbost je nekonečná a dá se na ní hezky parazitovat!
0 0
možnosti

názor

12. 11. 2002 23:32
Re: Klidně si těm kecům věřte, je to vaše věc
Kdybys polykal cukr, ale: jak bylo již napsáno  -  při průjmu tisíckrát zředěné....., při zvracení  totéž, při alergii jedno zrnko pylu na půl litru vody, při hnisavých onemocněních....atd atd. To jsou pravá homeopatika ! To tedy vážně nemusím. A nejlepší jsou pacienti, kteří dohromady baští léky, homeopatika, léky zvyšující imunitu, vitamíny a jiné preparáty doporučené v televizních reklamách a kromě toho navštěvují jak lékaře, tak homeopaty a léčitele (různých profesí), aby nakonec řekli, že jedině ta HOMEOPATIKA je vyléčila. Bohužel, znám jich dost.
0 0
možnosti