Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zabíjení v kibucu spustilo odvetu

Izraelská armáda vpadla do uprchlického tábora palestinského města Tulkarm na západním břehu Jordánu. Reaguje tak zřejmě na smrt pěti lidí v kibucu Mecer, které zabil palestinský útočník. Do Tulkarmu vjelo na třicet tanků, obrněných a terénních vozů. Izrael také zvažuje možnost vypovězení palestinského předáka Jásira Arafata, jehož samosprávě zabíjení v Meceru připisuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wig

xxxxxx
???????
0/0
21.11.2002 0:36

Honza

Pan Hoyer a Wig
Ja se vam divim panove.  Kdyz ty muhadzediny allahovy tak obhajujete, proc si je rovnou nepozvete domu na cajovy dychanek?  Budete mit aspon pekne prilezitost nastavit jim po krestansku i druhou tvar, pripadne i tvare manzelky a deti a vsech pribuznych.  Jen nerozumim proc idnes nazyva odvetou policejni vysetrovani hromadne vrazdy.
0/0
14.11.2002 20:43

JigalAmir

Bush je frajer, jen ať dá Jásirovi po řepě!
0/0
13.11.2002 12:46

Kato

Re: JIGAL STVAC A LHAR!!!!!
Preskakuje ti deska, chaver, tohle je echt obehrana pisnicka
0/0
13.11.2002 7:57

MM

Re: JIGAL STVAC A LHAR!!!!!
Jdi se vycpat kdyz ti Jigal vadi. Proste ho necti. Ja se mu vyhybam stejne tak jak tem palestinskym hosum z druhe strany. Tady neni misto na placenou propagandu a nejlepsi je obe strany ignorovat, neodpovidat, nekomentovat.
0/0
14.11.2002 8:54

WIG

Re: Re: JIGAL STVAC A LHAR!!!!!
Vycpat se nepujdu, Jigal jako jedinec je mi lhostejny, takovych,jako je on se tady nekolik, on je ale ten nejhloupejsi, ale take nejvice vytrvaly. Takovymto lidem se nesmi uvolnit pole, nakonec by byli jedini, kteri by zde  prispivali a to by vypadalo, ze maji pravdu. Samozrejme ho uz davno nectu, to, co on tady predklada, je "pravda" v krivem zrcadle, kdyby nebyl zid a zil za nacistu, byli by s Goebelsem  ti nejlepsi spolupracovnici stareho Adolfa.
0/0
14.11.2002 10:51

JigalAmir

Pravo usazovat se na uzemi Palestiny nema co do cineni s Palestinskym statem.Vytvoreni samostatneho nemuze byt prekazkou moznosti osidlovani techto uzemi Zidy.Nebo snad Israel vyhani israelske Araby!Zide na spornych uzemich musi mit stejna prava jako Arabove v Israeli!To je jedna z podminek vzniku samostatneho Arabskeho statu!Bez zajisteni teto podminky neni mozny vznik tohoto utvaru!!!
0/0
12.11.2002 13:06

JigalAmir

Neuznava SOUKROME VLASTNICTVI
0/0
12.11.2002 12:53

JigalAmir

masove utlacovana prava Palestincu, je jim soustavne zabirano uzemi (vystavba osad) a roste marasmus a bida obyc-----Palestincum NENI zabirano zadne uzemi!Na uzemi WB a Gazy plati kombinace osmanskeho(tureckeho),britskeho,jordanskeho,israelskeho a castecne i palestinskeho prava.Zakladem je ale pravo osmanske.A to NEUZNAVA vlastnictvi pudy,zna pouze UZIVANI pudy!!!Uzivatelem se stava ten kdo MINIMALNE tri roky zemedelsky uziva pudu,uzivatelske pravo ZANIKA pokud puda neni vyuzivana dele jak 10 let!Ostatni puda je statni,v dnesni dobe israelska,protoze Israel je poveren spravovat uzemi.Zakaz vystavby osad je protipravni!Palestina byla predana pod britsky mandat(se souhlasem vetsiny statu sveta) s podminkou,ze BUDE UMOZNENO Zidum vytvoreni narodni domoviny v Palestine a BUDE UMOZNENO OSIDLOVANI Palestiny(tedy i WB a Gazy,a dokonce i dnesniho Jordanska)!!!Pokud vim ZADNA rezoluce OSN toto pravo nezrusila!
0/0
12.11.2002 12:51

Luboš

pozorný čtenář
Já sice nejsem takový odborník na dějiny a politiku, ale zdá se mi, že tak jednoduše to vyřešit nejde. Násilí plodí zase jen násilí, ale tï kdo o tom rozhodují, těch se to nijak nedotkne. Obě strany nechcou ustoupit. Bude se válčit ještě moc dlouho.Bohužel.
0/0
12.11.2002 12:46

JigalAmir

Israelsti Arabove ziji v Zidovskem state, a zda se ze jim to vubec nevadi.Vi,ze by stejny zivotni standart a politickou svobodu nemeli v ZADNE islamske zemi.Zda se ,ze se boji vic Arafatovi teroristicke kleptokracie nez Zidu.Druzove,Alawite a Beduini dokonce slouzi v israelske armade.Nejde tedy konflikt Zide versus Arabove,ale o konflikt demokracie vesus diktatura a terorismus.Sporna uzemi Judee,Shomronu,Etzionu a Gazy by mohl Israel prijmout jako reparace za agresivni arabske valky a za vyhnani vice jak 800 000 Zidu z arabskych zemi.Cast tzv.Palestincu-loajalnich israeli by mohla zustat na techto uzemich a ta neloajalni cast by byla presidlena do palestinskeho statu,ktery by byl vytvoren na uzemi nektereho(nekterych) arabskeho(arabskych) statu.Vsichni tzv.Jordansko ma zakon O NAVRATU PALESTINCU do Jordanska!A tuto moznost by mohla vyuzit dalsi cast.
0/0
12.11.2002 11:59

half

Bez komentáře
Přátelé, čtěte pozorně: Mohamed v Koráne prikazuje tretať smrťou tých, čo opustia islam: "Ale ak sa odvrátia, chyť ich, zabi ich, kdekoľvek ich nájdeš, a s nikým spomedzi nich sa nepriateľ." Al-Nisaa 4:89." Mohamed tiež povedal, ako je to zaznačené v Al-Bukhari: "Ak niekto (z moslimov) opustí vieru, zabi ho."
0/0
12.11.2002 11:03

Jindrich Hojer

Re: Bez komentáře
Pripustme autenticitu citatu, spravnost prekladu, korektnost jejich uvadeni mimo kontext. To vse pripustme jako hypotezu. A ted mi dovolte otazku: "Co navrhujete ?"
0/0
12.11.2002 11:10

half

Re: Re: Bez komentáře
Hypotézu si každý může ověřit, protože Korán se dá koupit v většině prodejen knih. S ověřením překladu to bude horší, nedá se vyloučit, že překlad je překroucen, ale snad je u nás pár lidí, kteří umí dobře arabsky a pak by pravda vyšla ven. Pro mně je toto vysvětlení: Nejde o vodu, nejde o ropu apod., ale jde o plnění Mohamedových nařízení. Všichni nevěřící v Korán jsou vytloukání jako slepice a nejedná se jenom o Izrael. Viz časopis Hlas mučedníků. Pokud nechceme skončit jako slované v době tureckých nájezdů nebo lidí WTC z 11.9., bude třeba: 1) Ukázat, že nedovolíme, aby nás někdo "vybíjel", 2) Vysvětlit muslimům, že za vraždu nepůjdou do nebe ale někam jinam, že Bůh vraždy nemusí a navíc platí, co člověk zaseje, to i sklidí....
0/0
12.11.2002 11:34

Jindrich Hojer

Re: Re: Re: Bez komentáře
Vase teorie ma jednu zakladni trhlinu - po arabskem vpadu do oblasti v 7. stol. mela silna vetsina Arabu s zidovskou minoritou dobre vztahy (obchod, atd.). Podotykam, ze vami cutovany Koran se od te doby nezmenil. Nejhustsi zidovska populace byla v Jeruzaleme. Silnejsi priliv zidu nastal az koncem 19. a zacatkem 20. stol. po evropskych protizidovskych pogromech. Tehdy vznika i sionismus s cilem znovuvytvoreni zidovskeho statu a potazmo "nas problem". Po 1. a 2. s.v. probihaly horecne pristehovalecke vlny a zidovska populace se zmnohonasobila. Prave tento jev se nelibil Arabum prichazejicim tak o vliv a objevuji se prvni ozbrojene strety. Obe strany na sebe casto utoci a (dle meho) jsou masove utlacovana prava Palestincu, je jim soustavne zabirano uzemi (vystavba osad) a roste marasmus a bida obyc. obyvatel, coz je zivnou pudou pro ruzne radikalni teroristicke skupiny. Da-li se najit kompromis, pak by to (podle me) mel byl onen plan OSN o rozdeleni z 47. Izraeli by mela byt navic ponechana i nektera uzemi na jihu a severu, vybojovana v regulerni valce v 67(tusim). Melo by dojit k likvidaci VSECH nelegalne postavenych osad, a uvolneni blokad. Izrael by mel oficialne pripustit vznik Palestinskeho statu a pritomnost pozorovatelu a sil OSN na uzemi tohoto. Tento novy stat by mel byt po nekolik let pod spravou mezinarodnich sil. Jeruzalem by ovsem musel byt nadale rozdelen na dve casti. Pal. stat by za pomoci mezinarodnich sil eliminoval nebo omezil vliv radikalnich skupin na svem uzemi a tim i utoky na izraelske civilisty.
0/0
12.11.2002 12:05

barbudo

Re: Bez komentáře
Uváděný citát se týká skryté opozice - "pokrytců" (arabsky munáfiqún), jinak souhlasím, ano, čtěte pozorně a celé.
0/0
12.11.2002 15:53

Láďa

Co byste udělali vy?
Kdyby Arabáš zabil vaše děti a manželku, byl by to dobrý Arab? Asi ne. Izrael se pouze brání, nikdy nic sám od sebe nezačal!
0/0
12.11.2002 10:51

heretik

Re: Co byste udělali vy?
přečtěte si rezoluci OSN č.171 z r. 1947 a přestanete plácat nesmysly
0/0
12.11.2002 11:04

Lukas

Re: Re: Co byste udělali vy?
A Vy si zkuste přečíst učebnici dějepisu. Arabové byli první, kdo rezoluci č.171 z 29. 11. 1947 o rozdělení Palestiny na stát Izrael a Palestinský stát porušili - útokem na Izrael okamžitě po jeho vyhlášení (14. 5. 1948 v 18:00) a anexí Západního břeho Jordánskem a pásma Gazy Egyptem. Izrael vedl obrannou válku proti všem okolním arabským státům, a to, že nakonec získal území nad rámec rezoluce je pouze výsledek války, kterou nevyprovokoval.
0/0
12.11.2002 11:18

Lukas

Re: Re: Re: Co byste udělali vy?
...omlouvám se za drobnou nepřesnost, rezoluce č. 171 je samozřejmě o rozdělení Palestiny na stát Izrael a Arabský stát ...chybička se vloudila
0/0
12.11.2002 11:20

Kato

Re: Re: Co byste udělali vy?
Doufam, ze si nekdy najdete cas a prectete si ji celou, kdyz se ji tak ohanite.
0/0
13.11.2002 8:04

Hanýsek

Re: Co byste udělali vy?
Stáhl bych svou armádu z okupovaných území a zrušil nelegální osady!!! Pro začátek...
0/0
12.11.2002 11:48

keny

mas pravdu
v palestine nejde o Arafata alebo o inych ludi v tomto konflikte ide o kontrolu nad zdrojmi vody!!!
0/0
12.11.2002 10:22

Dafné

Re: mas pravdu
S tou vodou to je možná pravda, ale o Arafata jde velmi, neboť se jedná o teroristu nemenšího významu než Ladin. Je to o tom samém. Amíci se serou di Iráku a Afgánistánu kvůli ropě, na Izrael Bush kašle, nemá tam co získat. Je to antisemita.
0/0
12.11.2002 10:29

keny

mas pravdu
v palestine nejde o Arafata alebo o inych ludi v tomto konflikte ide o kontrolu nad zdrojmi vody!!!
0/0
12.11.2002 10:22

Tonda

kde na to izraelci berou prachy?
Kazdy vylet vojaku za palestincema musi stat tisice dolaru, udrzba, modernizace, platy lidi, urcite ma jejich armada nekolikrat vetsi rozpocet nez ceska armada. Kdyby se jenom zlomek vydaju na armadu pouzil na pomoc palestincum, myslim si ze by bylo rychle po konfliktu.
0/0
12.11.2002 10:13

jinej Jirka

Re: kde na to izraelci berou prachy?
kdyby Arafat pouzil jen zlomek sveho rozsahleho majetku, na pomoc palestincum, stejne by nebylo po konfliktu...
0/0
12.11.2002 10:34

Jirka X

Re: Re: kde na to izraelci berou prachy?
Bohužel Palestincům tečou peníze z EU.
0/0
12.11.2002 10:53

Zdenda

Reaguje tak zřejmě
Nemohl by si pan redaktor své doměnky nechávat pro sebe, a držet se faktů? Děkuji.
0/0
12.11.2002 9:35

Graetar

Ach jo...
... opravdu to nemá konec.
0/0
12.11.2002 9:34

Wolfowitz

Vraždy nebo spravedlivý boj za osvobození??
Vrah vrazil do domu a zastřelil čtyřiactřicetiletou Revital Ohion a její dva syny Noama (4) a Matana (5) v okamžiku, kdy jim četla před spaním. Poté vyběhl z domu a uviděl procházející se pár. Ženu zastřelil, muž stačil utéci a zranění se vyhnul. Pak útočník zastřelil ještě řidiče projíždějícího automobilu a utekl.
0/0
12.11.2002 9:31

Tonda

Re: Vraždy nebo spravedlivý boj za osvobození??
Hmm, izraelci sou vetsinou humalnejsi, delostrelecky granat zabije najednou celou rodinu.
0/0
12.11.2002 10:09

jinej Jirka

Re: Re: Vraždy nebo spravedlivý boj za osvobození??
neplkej, bud konkretni... patrne patris mezi privrzence tzv. masakru v Jeninu (stovky... tisice mrtvych :))) ci jineho blabolu teroristy Arafata 
0/0
12.11.2002 10:40

Lukas

Re: Re: Re: Vraždy nebo spravedlivý boj za osvobození??
S Tondou samozřejmě souhlasit nejde. Ale je pravda, že ani Izrael nemá úplně čisté svědomí. Izraelští teroristé z Irgunu a Lech´i v dubnu 1948 zmasakrovali asi 245 arabských civilistů včetně žen a dětí v Dejr Jasinu, přičemž vesnice zachovávala v izraelsko-arabském konfliktu neutralitu. Masakr ale nebyl ackí izraelského vedení, Irgun i Lech´i byly více-méně podzemní teroristické síly. To se o dnešních palestinských teroristech říct nedá.
0/0
12.11.2002 11:28

pbla4024

Re: Re: Re: Re: Vraždy nebo spravedlivý boj za osvobození??
"Masakr" v Der Jasin je zhruba na stejné úrovní jako "masakr" v Jeninu, viz zdroj.
 
0/0
12.11.2002 16:55

Tonda

Re: Re: Re: Vraždy nebo spravedlivý boj za osvobození??
Prikladu je hoodne, staci si obcas precist zpravy, pripadne statistiky.
0/0
12.11.2002 11:29

Wolfowitz

Re: Re: Re: Re: Vraždy nebo spravedlivý boj za osvobození??
Tondo, zkuste si to přečíst ještě jednou a zamyslete se nad tím (opravdu si to zkuste i představit!): Vrah vrazil do domu a zastřelil čtyřiactřicetiletou Revital Ohion a její dva syny Noama (4) a Matana (5) v okamžiku, kdy jim četla před spaním. Poté vyběhl z domu a uviděl procházející se pár. Ženu zastřelil, muž stačil utéci a zranění se vyhnul. Pak útočník zastřelil ještě řidiče projíždějícího automobilu a utekl.
0/0
12.11.2002 13:31

Bart

Izrael
Židy bohužel neměl nikdy nikdo rád,to že mají Palestinci samy s nimy problémy je důsledek jejich chování za celou dobu osídlování žídů v této oblasti.Stačí se podívat do minulosti,když vznikali kibuce.Mohly se mít velice dobře a na místo toho jenom válčejí.Kde je ten arabský svět,kde kvete obchod a každému se daří.Bohužel na palestince neplatí již nic jiného než tvrdá ruka,je to drsné,ale je to tak.
0/0
12.11.2002 9:07

Dafné

Likvidace
Arab může být jen a jen terorista. Bohužel, mají již takovou výchovu. Nejleopší řešení by bylo tuto verbež eliminovat a nechat vyhladovět. Jsou horší než fašisté.
0/0
12.11.2002 9:03

Theofil

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
12.11.2002 9:43

barbudo

Re: Likvidace
Mám asi špatné informace, z kolika milionů lidí navařili mýdlo Arabové?
0/0
12.11.2002 10:04

Baron

Re: Re: Likvidace
Ano. V porovnání s námi, civilizovanými evropany, mají Arabové ještě vůči Židům dost co dohánět ...
0/0
12.11.2002 14:01

Honza

Na rozdil od Koranu Bibli "nikdo" nebere vazne
Zacneme od Bali, pres Timor, Dvojveze v New Yorku a skonceme v Evrope.  Panecku, vsichni dneska berou ten Koranem predepsany dzihad smrtelne vazne!
0/0
11.11.2002 20:17

barbudo

Re: Na rozdil od Koranu Bibli
Korán píše o něčem jiném...
0/0
11.11.2002 21:13

Varovnik

Re: Re: Na rozdil od Koranu Bibli
Napriklad  o  lasce k bliznimu, o odpousteni, o pomahani slabsimu atd. (i kdyz neni stejneho vyznani jako ja).
0/0
12.11.2002 4:12

Muki

Re: Re: Re: Na rozdil od Koranu Bibli
SURA 5, -56/51 Vy kteri verite! Neberte si zidy nebo krestany jako pratele, nebot oni jsou si prateli jedni s druhym. Kdokoliv z vas se s nimi sprateli, ten stane se jednim z nich a Buh veru nepovede lid nespravedlivy.
To je jen vynatek, jinak s Vami plne souhlasim, ale problem je, ze jsi tam kazdy vybira , jako v Bibli, jen co se mu hodi.
0/0
12.11.2002 5:52

barbudo

Re: Re: Re: Re: Na rozdil od Koranu Bibli
...pokračování pro osvětlení (SÚRA 5/57-59): Vy, kteří věříte! Neberte si za přátele ty, kterým je vaše náboženství pro posměch a pro zábavu, ať jsou již z těch, jimž dostalo se Písma před vámi, či ať jsou z nevěřících. A bojte se Boha, jste-li věřící! A když voláte k modlitbě, tropí si z toho posměšky a je jim to pro zábavu - a je to proto, že je to lid, jenž ničemu nerozumí. Rci: "Vlastníci Písma! Nenávidíte nás snad jedině proto, že jsme uvěřili v Boha a v to, co bylo sesláno nám, a v to, co bylo sesláno dříve? Však většina z vás jsou hanebníci."
0/0
12.11.2002 9:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.