Diskuze

Tvrdí anarchisté míří do Prahy

Kamkoliv přijeli, rozpoutali v ulicích válku. Pokojné demonstrace se pod jejich taktovkou rázem zvrtly v násilné střety s policejními pořádkovými jednotkami. A teď se chystají na pražský summit Severoatlantické aliance. Radikálové nazývaní Black bloc jsou nejmilitantnější skupinou hlásící se k anarchistickému hnutí a podle tajných služeb se už připravují na protesty, které se za dvanáct dnů uskuteční v pražských ulicích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milan

11. 11. 2002 10:00
všem
zavřete už někdo tomu dementovi assovi hubu! Ten kretén sám nepřestane.
0 0
možnosti

ass

11. 11. 2002 21:56
Re: všem
Je skoda, ze se s vami neda diskutovat.
0 0
možnosti

Thor

10. 11. 2002 9:09
Bacha!
Blackové mají mezi sebou skvělého špiona!!!
0 0
možnosti

www.csaf.cz

10. 11. 2002 0:29
Summit NATO , na co?
V listopadu 2002 má v Praze nebo na jiném místě v České republice proběhnout summit Organizace Severoatlantické smlouvy (North Atlantic Threaty Organisation, NATO, jindy též zkomoleně Severoatlantická Aliance). Čeští mocní, jako např. Václav Havel či Vladimír Špidla, již ujistili své zahraniční kolegy, že si jejich zasedání váží a že pokládají jeho hladký průběh za prioritu. Stejně jako v obdobných příkladech tak můžeme očekávat mnohamilionové výdaje, rozsáhlá omezení života v Praze i naprosto bezprecedentní bezpečnostní opatření (vicepremiér Špidla již veřejně mluvil kupříkladu o uzavření vzdušného prostoru). To vše se podepíše na životech neprivilegovaných lidí, kteří se na rozhodnutí o konání summitu neměli možnost nijak podílet, a kterým také toto zasedání vůbec nic nepřinese. ezpečnost? Před zasedáním budeme jistě svědky masivní propagandy, která se nás bude snažit přesvědčit o tom, jak pořádáním tohoto zasedání dostojíme své "morální povinnosti podílet se na společné bezpečnosti". Je ale NATO skutečně zárukou nějaké bezpečnosti? Domníváme se, že ne. NATO především slouží jako obránce západních států, které v něm jsou sdruženy. Elity těchto států přitom drží ve svých rukou většinu světového bohatství a kontrolují rozdělení zdrojů, které je příčinou propastné chudoby velké části obyvatel planety. Právě toto nerovnoměrné rozdělení ovšem vede k novým bezpečnostním rizikům. Jak ukázaly útoky 11. září 2001, neubrání se těmto rizikům ani ten nejmocnější stát s nejmodernějšími zbraněmi i obrannou technologií. Jedinou skutečnou zárukou bezpečnosti může být v této situaci řešení příčin těchto problémů, kterými jsou v první řadě chudoba velké části obyvatel planety a to, že nemohou reálně ovlivňovat své životy. NATO je ale svou funkcí obránce elit bohatých států i svou činností součástí problému, nikoli jeho řešení. Na čem všem se podílíme? Česká republika bude NATO nejen hostit, již více než dva roky je také jeho součástí. O tomto vstupu přitom nerozhodla většina jejích občanů, z nichž velká část byla proti stupu, ale jen hrstka politiků. Ani ne dva týdny po vstupu, opět aniž by se někdo ptal obyčejných lidí v ČR, začalo NATO bombardovat Jugoslávii, což vedlo k velkým ztrátám na životech a škodám, a navíc podporovalo teroristickou Kosovskou osvobozeneckou armádu, napojenou na mafii a obchod s drogami. Nyní je ČR pro změnu členem "koalice proti terorismu", a naši údajní "zástupci" se seč mohou snaží co nejhlasitěji projevit svůj souhlas s drastickým bombardováním Afghánistánu, přičemž se "svých" občanů opět neptali. Právě tak se nikdo neptal ani na to, jestli chceme, aby ČR věnovala ročně miliardy na armádní výdaje, což je další závazek, vyplývající z členství ČR v NATO, který má za následek snižování výdajů na sociální pomoc, zdravotnictví, životní prostředí a kulturu. Názory lidí a názory elit gnorance názorů lidí není koneckonců ničím překvapujícím, a to přestože se stávající systém ohání "demokracií", tedy "vládou lidu". Rozhodující je totiž hlas elit, které v ČR potřebují co nejhlubší propojení s mezinárodním kapitálem a jeho servisními strukturami včetně vojenských. Oproti těmto zájmům stály názory neprivilegovaných lidí, vycházející ze silné české antimilitaristické tradice. Ta pochází již z dob Rakousko-Uherska - vzpomeňme třeba jen na tolik překrucované a ostouzené Osudy dobrého vojáka Švejka anarchisty Jaroslava Haška, ale třeba také na masové vzpoury a útěky českých vojáků během první světové války. Mnichov 1938 pak zase názorně ukázal že spojenci (shodou okolností totožní s hlavními současnými členskými státy NATO) nedodržují své sliby a nechají své spojence na holičkách, kdykoli je to pro ně výhodné. To vše ještě posílila nesmyslná a o to utlačovatelštější "lidová armáda" za bolševického režimu, ale i současná nesmyslná polistopadová armáda plná šikany, korupce a buzerace ze strany nadřízených. Velmi silný odpor české veřejnosti musely proto elity zlomit rozsáhlou propagandistickou kampaní v médiích, v rámci které byl každý oponent označován za opovrženíhodného extremistu a NATO bylo představováno jako jediná možnost, což poněkud připomínalo způsob, jakým se před rokem 1989 hovořilo o Varšavské smlouvě. přesto, že se touto propagandou (z části mimochodem placenou z peněz daňových poplatníků) podařilo zmanipulovat část veřejného mínění, nenechali mocní pro jistotu rozhodnout ani takto jednostranně ovlivňovanou veřejnost v referendu a o vstupu do NATO rozhodli sami, takříkajíc "o nás bez nás". Příležitost vyjádřit nesouhlas Právě chystané zasedání nám dává paradoxně jednu velkou příležitost. Příležitost dát jak místním, tak globálním mocným najevo, že jsme se nenechali zblbnout médii, a že opravdu nehodláme hrát roli pěšáků na jejich válečných a mocenských šachovnicích. Že se sice zatím mohou setkávat na svých uzavřených zasedáních a zcela nedemokraticky zde rozhodovat o osudech těch ostatních, že ti ostatní si to ale také nemusí nechat líbit a že stále přibývá těch, kteří si to uvědomují. Právě proto je třeba připravovat co nejsilnější protesty a také čelit mediálním propagandistickým lžím a polopravdám šířením alternativním informací. Do obojího se může zapojit každý z vás.
0 0
možnosti

Don Antonio Soprano Sr.

10. 11. 2002 5:17
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Dodo

9. 11. 2002 20:50
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Johny

9. 11. 2002 22:30
Re: Přestaňme už poslouchat ty omezený kecy!
Naprosto souhlasím, perfektní formulace prostě absolutně bez výhrad
0 0
možnosti

Philosophicus

9. 11. 2002 20:14
ZVLASTNI PODOBNOST
Rad bych upozornil na zvlastnou podobnost mezi maskovanymi cecenskymi teroristami v jistem tyjatru a maskovanymi - teroristami - anarchistami, kteri se shazeji na prazsky summit NATO. Prospesnost obou zivlu je pro pravni stat, jimz vsechny staty zapadni Evropy bezpochyby jsou, stejna jako MOR. 
Rozdil je vsak v tom, ze zatimco s teroristama valcime (at nekdo rekne, ze to neni spravne...) ale anarchisty nechavami aby nam skakali po hlavach. Myslim, ze pokud forma prostestu prestane byt civilizovana, nastal cas abychom valcili i s teroristy mezi nami.
P.S.: Anarchie je krasna idea, a kdysi jsem ji zboznoval take. Ale asi jsem trochu vyrostl....
0 0
možnosti

emele

9. 11. 2002 20:54
Re: ZVLASTNI PODOBNOST
zrejme jsi nevyrostl dost, abys umel cesky ( teroristami, anarchistami..) co je to za tvary ?
0 0
možnosti

Martin

9. 11. 2002 19:06
Jednoduche reseni
Zacnou delat bordel? Mlatit, at jim zmodra treba prdel. Vim, ze ted se to "nenosi", ale nic jineho neni "po ruce". Dohadovat se pak s pravnickyma krysama neni 2x jednoduche ale kdyz uz si nesednou na zadek, tak pochopi.  Jen aby je nekdo neoznacil za chudaky trpici policejni zvuli...... Vzdyt maji vic prav jak policiste. Jinak nasi policii vubec nezavidim.
0 0
možnosti

demokrat

9. 11. 2002 18:21
Anarchisté jako sládkovci
Přátelé se zdravým rozumem, taky máte při čtení blábolů asse a ostatních anarchodementů dojem, že slyšíte blábolit debilní sládkovy poslance v parlamentu za doby, kdy tam pohostinsky vystupovali ? Pan doktor - cenzor jim tehdy psal příspěvky, oni je trapně papouškovali, ani nerozuměli textu, koktali přitom, ale četli a četli, byla to docela zábava. A naši anarchodementi na svých stránkách "antinato.cz" mají doslovně tytéž bláboly, se kterými se jim dneska rozrthl pytel. Asi mají taky svého svatého anarcho-guru, kterého musejí poslouchat na slovo, on je možná taky mlátí po hubě a oni papouškují a papouškují, obsah živě připomíná bolševické politické příručky ČSM z let padesátých.
 Nuže anarchodementi: Vzhůru,  nasaďte srpy a kladiva a vzájemně si je vražte do prdele !  
0 0
možnosti

ass

9. 11. 2002 18:41
Re: Anarchisté jako sládkovci
Jeste ze jsi sam napsal, ze ti obsah zive pripomina bolsevicke politicke prirucky CSM z let padesatych....evidentne je ti to hodne blizke. Jses porad stejne zaslepenej, akorat tedka z jiny strany. Proste si myslis, ze byt v NATO je spravne, jako jsi si kdysi myslel, ze byt clenem VS je spravne. Akorat ze tedka si to uz myslet nemusis, nikdo te k tomu nenuti - a o to je to horsi, ze to delas automaticky. Ty by si se mel probrat a to kladivo se srpem a dokonce i s tou hvezdou uz si z ty p*dele vyndat.  
0 0
možnosti

GhorX

9. 11. 2002 18:05
Počkejme, uvidíme - chci věřit, že tentokrát policie v tomto státě bude dělat svoji práci pořádně. Doufám, že profesionální grázlové dostanou takový výprask, že na další akci už nepojedou - samozřejmě ze zdravodních důvodů. A pokud se zase "náhodou" nějaký diplomant ocitne ve vlaku plném radikálních vandalů, doufám, že se tentokrát zachová patřičný ministr jako chlap a pošle ho zpátky i s ostrou nótou.
0 0
možnosti

zuzana

9. 11. 2002 18:29
Re:
zlatá slova!
0 0
možnosti

www.antinato.cz

9. 11. 2002 18:04
O co jde?
udou se během zasedání NATO v Praze konat nějaké protesty?
Již nějakou dobu je jasné, že protesty proti zasedání NATO se konat budou. Sjezd několika desítek válečných štváčů a jejich nohsledů, zvláště v kontextu právě probíhajících událostí jako je tzv. "válka proti terorismu" v Afganistanu či nyní chystané tažení do Iráku, nutně nějakou reakci vyvolat musí. Vždy se najdou lidé, kterým není lhostejné umíraní nevinných lidí v zájmu politických a ekonomických elit. A mezi takové lidi se řadíme i my.
Čeho vaším protestem chcete dosáhnout?
Hlavním cílem našich akcí je vyjádření protestu jak proti praktické činnosti, tak proti samotné existenci NATO, a šíření alternativních informací o tomto vojenského paktu. Tedy takových informací, které v oficiálních médiích nenajdete a představitelé NATO se jim panicky vyhýbají. Dalším cílem je propagace naší alternativy společenského uspořádání, které považujeme za součást řešení nejen problému válek, ale i terorismu. Nebudeme se snažit znemožnit summit jako takový, jeho oficiální jednání. Jednak si nemyslíme, že to má nějaký smysl, protože všechna podstatná rozhodnutí jsou již beztak vyjednána dopředu a reprezentativní summit je pouze divadélkem pro novináře. Druhdy nepovažujeme narušení konference za reálné, díky tomu, že Kongresový palác bude připomínat středověkou nedobytnou pevnost. A konečně, i kdyby se summit nakrásně narušit podařilo, nešlo by o víc než o symbolické vítězství, které by NATO nějak neoslabilo a dalším válkám by nezabránilo.
udou tyto protesty násilné?
Tuto otázku dostáváme dosti často. Je zajímavé, že podobná otázka týkající se násilí bývá ze strany korporativních žurnalistů položena představitelům NATO jen zřídka. Pro nás je taková otázka jen dokladem cynismu a otupělosti jak žurnalistů, tak veřejnosti - v Praze zasedá vojenská organizace, která má jen za poslední rok na svědomí přes tři a půl tisíce životů nevinných civilistů, ale média se starají o to, zda budou při demonstracích řinčet sklo. V souvislosti s chystanými protesty proti NATO bývá často strašeno příkladem demonstrací proti Mezinárodnímu měnovému fondu a Světové bance v roce 2000. Ale copak je možné porovnávat několik rozbitých výloh s tisíci mrtvými civilisty, nevyčíslitelnými škodami na životním prostředí -zmiňme jen dodnes uspokojivě nezodpovězenou otázku nábojů s ochuzeným uranem- a škodách na civilní infrastruktuře ve výši několika desítek miliard dolarů? To vše má "na svém kontě" NATO, jejíž představitelé míří do Prahy, kde se sejdou na jednání v luxusních prostorách Kongresového paláce. Pokud se ptáte na skutečné násilníky, najdete je sedět a řečnit právě tam.
To je sice hezké, ale dojde během protestů k násilí z vaší strany?
Na tuto otázku je obtížné odpovídat. Nechystáme násilné demonstrace ve smyslu, že bychom chtěli na někoho útočit. Sami se však podílíme pouze na jakémsi organizačním rámci; zároveň vyzýváme účastníky a další skupiny k jejich vlastní iniciativě, k jejich vlastnímu způsobu protestu. Také si plně vyhrazujeme právo bránit se, pokud budeme napadeni např. ze strany policie. Víme, že policie uspořádala několik cvičení "zákroku proti demonstrantům proti NATO," kde byly nacvičovány čistě útočné akce typu najíždění obrněnými transportéry do davu a vyskakování útočných jednotek. Z naší strany rozhodně k žádným nácvikům útoků nedochází. Tím, kdo se na násilí připravuje, a dokonce veřejně, je právě a pouze policie.
Kolik se na vašich demonstracích sejde lidí? Odpověď na tuto otázku je vždy ošemetná. Policie a další státní represivní struktury daly již dlouho dopředu najevo, že skvrnu na kráse summitu v podobě protestů rozhodně nepřipustí. Vyjádření svobodného názoru, který není v souladu s oficiální ideologií, je v jejich očích největší ohavnost, které je nutné zabránit za každou cenu. Potlačená svoboda shromažďování, omezování pohybu a osobní svobody ("radikálové se nedostanou přes hranice, nebo budou zastaveni na okraji Prahy"), to vše nám samozřejmě zhoršuje naši pozici. Je zřejmé, že vše není v našich rukách, proto se do žádného odhadu pouštět nebudeme. Máte nějaké požadavky? Nemáme žádné požadavky v klasickém slova smyslu. Nejsme reformisté, kteří lobují za dílčí změny. Stavíme se za zrušení NATO, ale to pro nás není ani zdaleka cílem. Teprve až bude změněno společenské zřízení, které NATO a podobným vojenským paktům umožňuje existenci - kapitalismus- a nahrazen samosprávným, zdola řízeným a horizontálně nehierarchicky uspořádaným společenským zřízením, teprve poté bude možné žít beze strachu z válek. ude se konat nějaký "kontrasummit," podobně jako v roce 2000 při zasedání Mezinárodního měnového fondu a Světové banky? Ne, žádný takový kontrasummit se konat nebude. Koncepce akcí je celkově jiná než v roce 2000 a při většině z nich je kladen důraz právě na osvětu a informování. Dá se říci, že nebudeme čekat až lidé přijdou za námi, ale vyrazíme za nimi do ulic. Spolupracujete s podobnými organizacemi ze zahraničí? udou se podílet na protestech? Anarchistické hnutí je již ze své podstaty internacionální. S partnerskými organizacemi a kolektivy ze zahraničí tudíž skutečně aktivně spolupracujeme. Není divu, summit NATO a jeho závěry se jich v dnešním globalizovaném světě týkají úplně stejně jako nás. Kdo vás platí? Kde berete peníze na vaší kampaň? Veškeré peníze na kampaň jdou z darů organizací a jednotlivců, jenž se na kampani podílejí, a jejich sympatizantů. Nejde o nějak horentní částky; řádově o tisíce korun. Jistě, v porovnání s náklady na přípravu summitu jde o nepatrnou až směšnou částku. Z principu však nepřijímáme žádné granty či dary od oficiálních institucí ani větší dary od fyzických osob (nehledě na to, že nám je ani nikdo nenabízí). Veškerá práce na kampani je vyvíjena dobrovolníky a zdarma a jako taková má pro nás význam. Nejsme žádní profesionální demonstranti, ale obyčejní lidé, odhodlaní pracovat na společenské změně. Věříme
0 0
možnosti

Alfa

9. 11. 2002 18:18
Re: O co jde?
Hezké formulace, ty snad musíš být syn Kabrhelové a Jakeše. Anebo totální osel
0 0
možnosti

honza

9. 11. 2002 17:55
anarchac~bolsevik
vsimli jste si, ze slovnik tech anarchistickych antiimperialistu je velice podobny slovniku kovane bolsevicke propagandy let padesatych? dal bych tem smejdum mrzkejm poznat co kapitalismus nenabizi: jachymov, magadan,..
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Hlavní hygienička Svrčinová ve funkci končí. Vláda ji na její žádost odvolala

24. dubna 2024  14:37

Hlavní hygienička ČR Pavla Svrčinová skončí, vláda ji ve středu na její vlastní žádost odvolala,...

Von der Leyenová chválila i Čechy. Za 20 let jste posílili vy i EU, uvedla

24. dubna 2024  14:31

Za začátek nové éry označila šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová vstup deseti východních...

Novým šéfem tajné služby se stane brigádní generál Bartovský, schválila vláda

24. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:13

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude Petr Bartovský, vláda ve středu schválila jeho...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34,  aktualizováno  14:11

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...