Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemocnice porušují právo na soukromí

V českých nemocnicích se běžně děje něco, co může být trestné - a přece to většině z nás nepřijde ani divné. Nejde o život. Jde o soukromí. Právo pacientů na soukromí může být pošlapáno, když s nimi například lékaři probírají diagnózu na nemocničním pokoji, takže to slyší i ti na okolních postelích. Nebo když se nemocní svlékají za přítomnosti jiných nemocných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka Vanek

0/0
11.11.2002 6:32

Zdena

Nemocnice porušují právo na soukromí
Vážení, kdyby jen v nemocnicích pouršovali právo na soukromí. Např. v děčínské nemocnici - odd. interny návštěvníci svých příbuzných pacientů vždy poznají, kdy má být tzv. "velká vizita" s primařkou tohoto oddělení. Tento trend tu panuje několik let. Vše, co je na stolku, musí zmizet. Pacientům, neschopným pohybu uklidí ošetřovatelky vše do nočního stolku včetně mokré žíňky a mokrého ručníku ! Jenže pokud nepřijde za svým příbuzným na návštěvu rodina po velké vizitě, zůstanou mokré věci po velké vizitě ve skříňce ! Kam se na toto hrabe kauza "koblihy balené, či nebalené" ! Co by na mokré ručníky řekla paní ministrině zdravotnictví Součková !
 
0/0
10.11.2002 16:23

Eva

Re: Nemocnice porušují právo na soukromí - disciplína nade vše
Tak to si mi připomněla mojí historku z porodnice ÚPMD Podolí v Praze. Vizity tam probíhaly podobně jako u vás v Děčíně. Před vizitou sestry vtrhly do pokojů a rodičky si musely lehnout do pozoru na postele. Ručníky strhány z radiátorů a nacpány do stolečků. Lékaři, kteří prováděli vizitu se tvářili jako BOHOVÉ, co nám ty děti počali a porodili (ještě kdyby se nám tak o ně postarali, že) a ještě nás naučili jak se dělá ten správný pořádek. Fuj, bylo to ponižující. AŤ ŽIJE DISCIPLÍNA.
0/0
10.11.2002 20:34

Alois Potměšil, Dr.

Hloupější článek jsem ještě nečetl.
Pokud jsem skutečně nemocný a jsem nucen vyhledat lékařskou péči, tak to o čem je psáno jsou v dané chvíli prkotiny. Lékařů si vážím. Vždy, když to můj zdravotní stav vyžadoval, tak se mi dostalo bez jakékoliv protekce nebo úplatků velmi dobré zdravotní péče a slušného zacházení od lékařů a veškerého zdravotnického personálu. Lituji lékaře, když se k ním dostanou lidé z nichž přímo srší negativní energie, nic se jim nelíbí, nic jin není po chutí. Jedná se typické mrzouty.
0/0
8.11.2002 20:56

richard

Re: Hloupější článek jsem ještě nečetl.
Hloupějšího chlápka než ty, jsem taky nevidel.  Anebo zijes na jine planete.
0/0
12.11.2002 8:45

krall

jeste jeden komentar k cizine
Spletl jsem se. Na mym domovskym pracovisti v Praze, velke vizity probihaji casto i lepe, tak jak by si pani redaktorka predstavovala. A to tak, ze rodic druheho ditete behem rozhovoru musi odejit. Ale nejlepsi by stejnak bylo, kdyby si to PANI redaktorka sama vyzkousela, videla vsechno do podrobna a pak by mohla machrovat v novinach.  Dost mozna, ze se moc casto divala na sestru Stephanie, ci Chicago Hope.
0/0
8.11.2002 20:09

krall

Vsude je to asi stejne
Sestym mesicem stazuji na zahranicnim pracovisti, ktere ve svem oboru patri mezi tri nejlepsi centra na svete, dokonce pry je v soucasne dobe povazovano za nejlepsi na svete. Maji zde jednoluzkove a dvouluzkove pokoje. A MF Dnes, div se, vizita na dvouluzkovych pokojich probiha naprosto stejne jako v ceskych nemocnicich. S pacientem se behem velke vizity probiraji vysledky provedenych vysetreni a dalsi lecebny plan za pritomnosti druheho pacienta. Stejne tak casto prednosta kliniky pacientovi podrobne vysvetluje priciny a mechanismy jeho onemocneni a druhy pacient holt nasloucha. Uz delsi dobu pozoruji, ze u nas v Ceske republice mame (nebo nekteri lide maji) sklony dovadet veci az do  extremu. Chceme se opicit po zapade resp. EU, tak jo, tak kdyz cerstve koblihy a chleba, tak jedine v igelitovem obalu atd. Takze pro priste, pokud budete chtit sdelit dalsi lecebny plan, ci diagnozu, tak si skaknem do parlamentu, tam maji tu zazracnou mistnost, ze ktere pry nelze odposlouchavat a parlament tak alespon k necemu bude uzitecny. Kritizovat umi kazdy blbec, tak at pani redaktorka prijde taky s nejakym navrhem, jak dany problem resit. Tak me ted napadlo jedno mozne reseni - druhemu pacientovi dame behem pohovoru spunty do usi, nebo takove ty krasne "slechy", co mel Otik ve filmu Vesnicko ma, strediskova a bude po problemu. Tak si alespon behem vizit uzijeme i legrace a toho stresu bud o trosicku mene. 
 
0/0
8.11.2002 19:55

var

Re: Vsude je to asi stejne
nevím, kde stážujete, ale při mých stážích v zahraničí jsem se nikdy nesetkal s tím aby závažná diagnoza byla pacientovi vysvětlována před dalšími pacienty. Píšete, že se jedná o špičkové pracoviště - napište prosím které. Děkuji
0/0
12.11.2002 8:28

Madave

Re: Vsude je to asi stejne
Asi to moc kvalitni pracoviste nebude, kdyz prijimaji na staz omezene fachidiotske hulvaty :-)
0/0
8.12.2002 12:43

Soňa Nejedlá. Praha

Každý by si měl být vědom svých práv.
Když si bude po právu chránit soukromí v nemocnici menší část klientů, než to stádečko, které si myslí, že není nad MUDr a projmijí jim vše i hulvátství, tak se změn v přístupu lékařů k pacientovi nedočkáme. Já se snažím, ale mnohde je mi doktory i sestrami naznačováno, že mám držet hubu a krok, že jsem tam vlastně na úkor těch ostatních. Padesát let komunismu udělalo s českými pacienty a doktory své. Lidé si nejsou vůbec vědomi svých práv a svojí lidské důstojnosti, které mají dokonce zakotveny i v právech pacienta a v Úmluvě o lidských právech a biomedicína. Těm, kterým se to nelíbí, tak bych jen chtěla připomenout, že lékaři si mezi sebou práva většinou dodržují. Oni mají moc dobré o tom, co je dobré pro ně a pro svoje pacienty. Já jsem se dostala do stavu, kdy k lékařům raději nechodím a nevodím tam ani svoje děti, dokud se atmosféra u " lékařských odborníků" nevylepší.   
0/0
8.11.2002 15:25

pilk

Re: Každý by si měl být vědom svých práv.
Tak pozor, abys na to nedojela ...
0/0
8.11.2002 16:05

Katka

Každý by si měl být vědom svých práv.
0/0
8.11.2002 15:08

Raf

Jděte do háje!
Jděte do háje vy všichni, kterým se nelíbí to či ono. Je vidět, že zabíráte místa v nemocnicích zcela zbytečně. Po operaci v mimochodem perfektní Okresní nemocnici v HB mi bylo úplně jedno jestli před někým musím na mísu, či se svléknout - protože důležité bylo, že mi bylo profesionálně pomoženo a i to že v nové nemocnici byly pokoje vybaveny starým zařízením, protože na nové už nebyly peníze mi bylo zcela fuk.Vše tam bylo vynahrazeno lidským a profesionálním přístupem jak lékařů, tak sestřiček.
0/0
8.11.2002 14:32

Prostý venkovan

Re: Jděte do háje!
Tleskám a dávám za příspěvek jedničku s hvězdičkou. Vážně. Sám bych to lépe nenapsal. Díky.
0/0
8.11.2002 15:06

vill

Re: Re: Jděte do háje!
prostý venkovane, ty jsi opravdu prostý venkovan.
0/0
11.11.2002 8:45

madla

Re: Jděte do háje!
Myslím, že poslední větou jsi odpověděl na všechny námitky ze všech stran. "Vše tam bylo vynahrazeno lidským a profesionálním přístupem jak lékařů, tak sestřiček". Ve chvíli, kdy ve všech nemocnicích budou mít lékaři a sestry k pacientům lidský přístup a nebudou je považovat za kus masa, nebudou pacienti na nemocnice nadávat a nebude jim vadit ani to staré zařízení a nezbytná ztráta soukromí.
0/0
8.11.2002 15:23

jiri

Re: Jděte do háje!
píšeš profesionálně pomoženo. Profesionalita znamená odborná úroveň i patřičné zacházení. Na to má nárok každý občan. To , že ty máš sociální laťku hodně nízko , neznamená že i ostatní jsou stejní primitivové a nebudou vyžadovat takt a základní úroveň.
0/0
11.11.2002 12:32

vítek

Re: Jděte do háje!
ty musíš být synek z vesnice co si nesundává holinky ani do postele, viď?
0/0
12.11.2002 8:36

sam

Re: Jděte do háje!
každý ovšem zdaleka není takový primitiv jako ty a roky, kdy se nedbalo na soukromí pacienta jsou doufám pryč.
0/0
12.11.2002 9:50

Mylyvoj

Máš na výběr, do špitálu nemusíš.
Když chce někdo absolutní soukromí, tak ať neleze do nemocnice. Má zůstat doma a pěkně v soukromí se vyléčit sám. Jedině tak nedojde k žádnému úniku informací (leda že by se bolestí nebo smradem sám prozradil). Osobně, když je mi blbě a potřebuju doktora, tak je mojí hlavní prioritou, abych byl brzy v pořádku a mohl jít makat a je mi fuk, jestli to ví někdo jinej (ale asi nejsem tak důležitá figura abych se bál "úniku informací"). Čau žalobníčci.
0/0
8.11.2002 13:50

sam

Re: Máš na výběr, do špitálu nemusíš.
Jestli tobě to je jedno, to respektuji, ale spoustě lidí to jedno není a uvaž, že někteří lidé se dostanou třeba do malé nemocnice s delikátní záležitostí , která vy jim mohla na večejnosti ublížit nebo je dokonce zesměšnit . Soukromí se respektovat musí, pryč jsou doby interupčních komisí a podobně.
0/0
11.11.2002 8:50

ian

Re: Máš na výběr, do špitálu nemusíš.
to že ty jsi nula a nikoho nezajímáš, neznamená že tak uvazuje každý. Mě by porušování soukromí vadilo, ale myslím že se tak většinou neděje,
0/0
11.11.2002 12:48

Michaela

názor
Překvapuje mě jak spoustu lidí rozčilí téměř k nepříčetnosti článek ve kterém je velký kus pravdy.Nemyslím si,že je to útok na chudáky české lékaře,je to i podnět,jak jejich práci zlepšit a vyhnout se případným roblémům,kdyby je někdo opravdu žaloval.Mnozí z nich by se totiž měla zamyslet nad tím,jak svou práci dělají.To,že jsou málo placení ještě neznamená,že nemusí dodržovat soukromí pacientů a chovat se  nim až neurvale,jak se jim někdy daří. Spousta lidí v téhle repubice má mizerné peníze,ale neznamená to,že nebudete svou práci odvádět pořádně,nebo nedodržovat zákony.Osobně mám s lékaři jen ty lepší zkušenosti,větší peníze by jim určitě patřily,ale bohužel situace je taková,jaká je.
 
 
 
 
 
0/0
8.11.2002 13:07

Miša

Re: názor
No tak malé peníze to zase nejsou. Vždyť průměrný plat něco málo pod 29 tis. byť při 250 hod./měs. zas není taková bída. Myslím si, že lékaři nejsou jediní univerzitně vzdělaní lidé co dělají i přezčasy. A to se bavíme o platech. Na úplatcích to taky není vůbec špatné. Myslím, že kdyby S. Gross nasadil agenty provokatéry do špitálů tak fakt operujou slepáky na vrátnici. Moc víc by jich asi nezbylo.
0/0
8.11.2002 13:41

Q

Kecy!
Idnes zase keca hovadiny. Kdopak je asi Riebauerova??? Nejspis slecna nebyla nikdy v nemocnici a zbytek, co tu placa svoje rozumy, tak asi taky ne. Dneska sou v nemocnici lidi, ktery to vicemene delaj jen proto, ze ta prace je naplnuje uspokojenim a protoze je to bavi, jelikoz to NIKDO nemuze delat kvuli penezum, ktery tam zadny nejsou, vybaveni zastaraly, na novy nejni. Ty lidi muzou bejt radi, ze je na JIPce nebo na ARu daj zase dohromady a stezovat si, ze o moji diagnoze se dovedeli i ostatni je donebevolajici drzost! Ale jak je videt, tak nekterym panum z oboru pravniku nejni pro zisk cizi vubec nic. Az se rozbijou vy svym novym faru, tak by je meli soupnout do izolace a o jejich stavu vubec nemluvit a to s nekym, aby v tichosti posli a byl na svete klid. Jo, to plati i pro redaktory mf dnes - zadna skoda!
0/0
8.11.2002 11:46

Mudr

Re: Kecy!
Jsem lékař a je poviností každého z nás intimní informace(a zdravotní stav tam patří) sdělovat pacientovi pravdivě a zároveň šetrně s ohledem na jeho psychiku. Je zcela nemyslitelné diagnozu pacientovi sdělovat před jiným pacientem. Pokud jde pacient na plánovaný příjem, většinou diagnozu zná. Pokud se má diagnoza zjistit při hospitalizaci, výsledek sdělujeme bez přítomnosti ostatních. Jestli je na jednolůžkovém pokoji nebo s dalšími pacienty s tím nemá co dělat. Na vizitě pacientovi nezděluji diagnozu ale výkon který ho ten den čeká a podobně. Před operací , pokud to situace dovoluje, vždy s pacientem promluvím na vyšetřovně , vše vysvětlím a a odpovím na všechny jeho dotazy. Pokud se jedná o ležícího pacienta - to se řeší individuelně.
0/0
8.11.2002 11:56

ali

Re: Re: Kecy!
Můj bratr lékař tvrdí, že i v té nejlepší nemocnici jsou dobří a špatní lékaři. Myslet si že v soukromém sektoru jsou lepší odborníci je velký omy. Zná několik kolegů, co pracují v soukromí a s kterýma pracoval dříve ve státním. Někteří díky známostem odešli do soukroma, protože jim bylo naznačeno že ve státním jim to moc nejde. Soukromý špitál má mnohdy pozlátko v prostředí ale opatrně s těmě soudama. I prof. Pafko pracuje ve státním a patří k evropské špičce. Veřejnost je mnohdy dost naivní. To se týká i zubařů. Když dáš za plombu 2000 Kč neznamená že ti vydrží déle než amalgam.
0/0
8.11.2002 12:23

víla

Re: Re: Re: Kecy!
Souhlas, mě známý zubař říkal, jak jsou lidi hloupí. Myslí si že když je něco drahý, automaticky to znamená lepší. Ale prý ať platěl. Aspoňsi víc vydělá. Soukromí doktoři kolikrát honí jen body a často nám udělají výkon, který ani není nutný ale je dobře ohodnocený pojišťovnou.
0/0
8.11.2002 13:34

jan

Re: Re: Re: Kecy!
plně souhlasím s názorem kolegy. Je však nutné podotknout, že také záleží na typu onemocnění. Pokud pacientovi budeme strhávat nehet v narkoze, není prohřešek muse bavit o diagnose před dalším pacientem. Pokud se ale jedná o zjištění nádorávého onemocnění nebo diagnosy společensky ožehavé vždy se snažím pacienta informovat na vyšetřovně bez přítomnosti dalších pacientů.
0/0
11.11.2002 9:36

airwawes

Chce byt Martina Riebauerová "slonkovou naseho zdravotnictvi" nebo co???
Co to je zase za kampan tohohle bulvarniho blbince, kteremu bezmezne a tupe veri 51,5% ctrenaru??? Cimpak je asi vedena Martina Riebauerova ve sve zasti vuci lekarum, sestram, atd. kteri za podminek, ktere nejsou snad z vyjimkou tretiho sveta jinde k videni odvadeji vysoce profesionalni praci. Kdo stoji za timto ponoukanim verejnosti? Kdo dava Riebauerove temata? Kdo chce prispet k "zaniku" ceskeho zaravotnictvi?
Nebo ze bych se pletl a ze by byla pani Riebauerova vedena pouze smyslem pro zachovani zakona? Tak jak to je?
0/0
8.11.2002 11:25

testarosa

absolutni nedostatek taktu a nekdy i profesionality
mam s timto chovanim ceskych lekaru pomerne cerstvou zkusenost. minuly tyden me povolali ze zahranici, s tim, ze se behem operace ukazalo, ze je zdravotni stav meho otce kriticky a pravdepodobne mu zbyva jenom nekolik dni ci tydnu zivota. o par dni pozdeji mi oznamili, ze prognoza je sice spatna, ale otec muze prezit i mesice. den na to jiny lekar bratru meho otce sdelil, ze zde jista nadeje je, ale je nutno pockat na vysledky histologie. a vyslovne pozadal o radu, jak to maji memu otci sdelit. avsak nase prani meho otce neinformovat, dokud nebudou vysledky k dispozici, a i pak mu to sdelit velmi setrne nerespektoval memu otci "na ferovku" sdelil, ze ma rakovinu, za tyden, ze mu pry rekne vic a propustil ho domu. muj otec se uplne zhroutil a ted ma pred sebou tyden cekani na ortel. podle meho nazoru je dusevni stav pacienta v tomto stavu nesmirne dulezity. jak mu asi tyden stresu a strachu prospeje? co mam proti tomu delat?
0/0
8.11.2002 11:14

JSI

Re: absolutni nedostatek taktu a nekdy i profesionality
Milá Kačenko, je vždy těžké odhadnou psychický stav pacienta, k tomu je možno dodat, že tvůj otec dělal juru a lékař to nepoznal. A co máš proti tomu dělat? Nepo.... se
0/0
8.11.2002 11:54

testarosa

Re: Re: absolutni nedostatek taktu a nekdy i profesionality
tak proc se me ptal, jak to ma otci sdelit? navic sveho otce moc dobre znam a vim, ze juru urcite nedelal. doufam, ze se v podobne situaci nikdy neoctnes, ja uz tim prochazim podruhe a neni to zadny med.
0/0
8.11.2002 12:28

entler

Re: Re: Re: absolutni nedostatek taktu a nekdy i profesionality
Doporučuji zažalovat,oni je pak potrestají,možná i popraví.Doktory bych vyhladil,dokonce jsem slyšel,že chtějí za ty svoje omyly dokonce peníze!
0/0
8.11.2002 12:39

JSI

Re: Re: Re: absolutni nedostatek taktu a nekdy i profesionality
A proč by se tě nezeptal, to byla jeho povinnost, zjistit informace a vyhodnotit je. Vyhodnotil je tak, že to otci může říci. Nic více a nic méně. Každé rozhodnutí může být mylné, představa, že každé rozhodnutí musí být správné platí pouze u jednoduchých systémů, kde je jednoznačná reakce systému, (např výměna pojistek atd). U člověka, jako u složitého systému se dokáží reakce odhadovat pouze s určitou pravděpodobností. Představa, že někdo zná někoho jiného, je taky iluzorní, znáš jej pouze do té míry, jakou dotyčný člověk připustí. Ale taková diskuze nemá smysl, protože tvůj základní pocit je osobní ublíženost, ale měla by jsi pochopit, že lékař to neřekl schválně, pokud to nechápeš, je třeba pochybovat o tvé soudnosti. 
0/0
8.11.2002 13:28

Eva.Smudlova@post.cz

0/0
8.11.2002 11:06

-petr

skvělé
další tah na branku proti českému zdravotnictví. jen tak dál, seberme jim kromě peněz i uspokojení z práce a ušetřeme si z platů politiků na operace v zahraničí
0/0
8.11.2002 11:05

romario

zdravotnictví odráží stav společnosti
Celkový stav ve zdravotnický je odrazem stavu v celé české společnosti, protože zdravotníci jsou taky jenom lidé a to co se děje v politice, ekonomice na nich musí nutně zanechat následky.
0/0
8.11.2002 10:54

Miša

V dnešním bordelu v nemocnicích je toto téma směšné
0/0
8.11.2002 10:31

Pcx

Vizity
Takže někomu začínají vadit i vizity, které se v nemocnicích provádějí takřka odedávna. Až někdo přijdete s nápadem, jak tento "problém" PRAKTICKY vyřešit ke vší spokojenosti, rád si to vyslechnu :-)
0/0
8.11.2002 10:17

outcast

asi takhle
Nechci naše lékaře ani shazovat ani chválit, ale povšimněte si co se děje pokud  onemocní někdo z lidí, kteří  "na to opravdu mají". Poslední co by tito lidé udělali je to, že by svěřili své drahocenné tělesné schránky do rukou "špičkového a světového" českého zdravotnictví. Každý prchá co nejrychleji to řešit do USA, Švícar, Německa, případně i Rakouska. Neříkam, že za to mohou konkrétní doktoři, ale tak slavné to s tím naším zdravotnictvím jistě nebude. 
0/0
8.11.2002 10:08

soňa

Re: asi takhle
Ležela jsem v nemocnice, kde jsem si musela část hradit a dokonce za vybrání si kékaře zaplatit zvlášť a musím říci že takový rozdíl to nevyl. Lepší prostředí to ano, ale jinak sestry se jen producírovali a lepší péči jsem rozhodně neměla. Jen to prostředí a lepší jídlo.
0/0
8.11.2002 10:36

outcast

Re: Re: asi takhle
Nehádám se Soni, ale (pokud nejsi profik) prostředí a lepší jídlo je jediné co jako průměrný pacien dokážeš posoudit.
0/0
8.11.2002 10:40

soňa

Re: Re: Re: asi takhle
pracuju jako zubní lékařka a zdravím
0/0
8.11.2002 11:23

outcast

Re: Re: Re: Re: asi takhle
Ale jo... Mám fantastickou zubařku, takže zubaře mám rád. Nic to ale nemění na faktu, že pokud by mi vážně onemocnělo dítě, budu se cítit lépe, pokud se mi o něj budou starat v privátním špitále někde v Seattlu, než např. v berounské nemocnici. Nic ve zlém. Také zdravím a ať se ti hezky vrtá.
0/0
8.11.2002 11:51

výr

Re: Re: Re: Re: Re: asi takhle
je hluboký omyl domnívat se že české nemocnice je horší než v Americe. Snad bych i řekl že někteří odborníci jsou lepší. Jen to prostředí, vztah k pacientům pokroucený bývalým režimem a jejich pracovní podmínky. Ano část přístrojů bude jistě modernějších, ale věř, že spousta zahraničních lékařů naší úrovně nedostahují. Dr. Fiala
0/0
12.11.2002 10:47

KatkaM

Re: asi takhle
abych řekla pravdu, znám pár lidí kteří z venku radši jezdí sem kvůli nějakým zákrokům ( a není to o penězích).Já osobně mám s naším zdravotnictvím jen ty špatné zkušenosti
0/0
8.11.2002 10:43

outcast

Re: Re: asi takhle
Záleží na tom odkud zvenku. Taky znám lidi z Německa, který sem jezdí k zubaři - je to kvůli penězům i když to popírají.
0/0
8.11.2002 11:05

Petr z Mnichova

Re: Re: Re: asi takhle
Sorry, ale nesouhlasim, neni to kvuli penezum (privatni pojistovna totiz plati u jakehokoliv zubare vse, kdezto v CR si to musim zaplatit cele a sam...), ale je to kvuli peci. Zubari jsou tady "100 let za opicema" (ne vybavenim ale urovni pece)a krom toho neznam cloveka, kteremu by nemecti zubari alespon jeden zub nezprasili takovym zpusobem, ze o nej prisel - coz se v CR nestane.
Prachy v tom nehrajou roli (alespon u nas a nasich znamych..).
0/0
8.11.2002 11:15

outcast

Re: Re: Re: Re: asi takhle
Dobrý, ale ty "lidi z Německa" tam pouze léta pracují (více méně na černo), nejsou pojištěni a v tom případě je ten doktor tady lacinější. Jinak nevím jak v Německu, ale vím jak v USA - pojistku na zubaře neplatí kromě velkých a skutečně renomovaných firem nikdo. Stojí to kupu peněz a, OK přiznám se, i já jsem při svých návštěvách Čech (už je to dost dávno) pravidelně zašel s 50 USD ke známému zubaři. 
0/0
8.11.2002 11:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.