Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na přechodu umírá čím dál víc chodců

Přímo na přechodu pro chodce srazily ve čtvrtek ráno v Malé Skále na Jablonecku dva osobní automobily matku s dcerou, které přes silnici přecházely do školy. Matka na místě zemřela, dcera po převozu do nemocnice zemřela. Za poslední tři týdny je to už třetí případ, kdy automobil zabil chodce na označeném přechodu. A zraněných lidí je za tu dobu ještě víc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Seiml

ad Přednost chodců na přechodech
Jako chodec mám zkušenosti z několika evropských zemí s uplatňováním "přednosti chodců" na přechodech. Poslední je z Francie. Můj poznatek pravděpodobně poslouží některým kolegům řidičům jako důvod k pousmání. Dojem, který jsem si z této země odnesl je asi takový: Měl jsem pocit, že prakticky každý řidič "číhá" na chodce, který se vyskytuje už v několikametrové vzdálenosti od přechodu, aby mu mohl umožnil v klidu a bezpečně přejít vozovku. Řidičům to dělá potěšení a radost. Pokud jsem si v turisticky zajímavých lokalitách mohl všimnout, pak i člověk s kamerou, který se dostal do vozovky(!) v zápalu filmování, nebyl poháněm pryč zuřivým troubením a gesty, ale setkal se s úsměvem, trpělivostí a přívětivým pokynutím rukou: času dost!
Na druhou stranu chodci v převážné většině nevletěli do vozovky jak zajíc do jetele, ale s rozmyslem a rozhlédnutím.
Řídím přes 30 let a poučen francouzskou zkušeností, snažil jsem se ji aplikovat i u nás. Narazil jsem však na hulvátství, bezohlednost a agresivitu spolukolegů-řidičů.
Pravděpodobně ani drakonické tresty nepřinutí mnohé účastníky silničního provozu k dodržování příslušného ustanovení o "přednosti". Dosáhnout zájemné ohleduplnosti, k úcty a zdvořilosti k tomu druhému bude trvat asi ještě hodně dlouho.
Jan Seiml
Praha 4
0/0
13.11.2002 21:03

Oswald

Něco z praxe
To že jsou čeští řidiči jedni z nejhorších na světě je fakt, který žádná vyhláška nezmění. Stupeň agresivity mnohých je takový, že se člověk nestačí divit. Autem jezdím denně a z bezohlednosti některých řidičů mám čím dál tím větší strach. Není to ale všude stejné. Například v Chebu se chodec může na přechodu cítit skoro tak bezpečně, jako v nedalekém Německu. Zato v Praze aby se chodci naučili létat, aby se dostali bezpečně přes silnici. Zcela nejhorší je pražák "na venkově".
Bez viny nejsou ani chodci. Na přechod vpadnou bez rozmyslu, vůbec nedbají na to, zda jsou dobře vidět, přecházejí na červenou apod. Jel jsem ve voze se svým německým známým. Ten viděl na přechodu na červenou přecházejícího chodce a zastavil - chodec má přece na přechodu přednost. Jiný známý zase nevědomky způsoboval dopravní zácpy v německých městech tím, že se postavil na okraj silnice a kochal se architekturou.
Není to ale otázka národní mentality. Je to problém výchovy řidičů, výše trestů a úplatnosti policie (i justice). Chování řidičů je obrazem společnosti. Dodržování zákonů se nenosí, bezohlednost je odměňována.
0/0
12.11.2002 9:35

Thyronx

Mates je omezenec,ktery asi nebyl nikde ve svete..
V USA ma opravdu chodec na prechodu pocit bezpeci a opravdu se mu na nem nestane,ze by ho nekdo prejel.On mu totiz za to hrozi pekne vazny trest.Ani tady mu nevemou ridicak,ale skonci pri zabiti v base na 100% a navic jakekoliv okecavani policisty ho muze stat jeste neco navic.(mareni vykonu povolani).
Tecka. Jakykoliv komentar a cteni vyhlasky si muze nechat az na dobu kdy v base sedi! Nelibi?Nevadi.
To ze je u vas bordel v zakonech vi kazde male dite.To ze u vas nema NIKDO odvolani nikde a u nikoho vcetne Policie a soudu...je ostuda cele CR. Na bordel ve Vasich zakonech ale doplacite vy vsichni.Platite ted odskodne Lauderovi, a dalsi jsou na ceste...az nekdo srazi cizince na prechodu budete platit i jemu,na Cecha se Vase soudy vykaslou.Co vlastne dela Policie rano,kdyz jdou deti do skol na prechodech? Hlida je? Nebo spis pusobi jako saskove v uniformach do kterych si muze kazdy kopnout? Jaky respekt vubec ma vase policie? K cemu policii mate? Pomaha Vam? Je Vam k necemu a nebo jen ciha nekde za bukem s radarem? Tem ridicum kteri nerespektuji lidi na prechodech,preji navstevu USA...a za volantem.Jestli si mysli ze by tu nekoho ukecali,nebo ze by Policajt primhouril oko, protoze jsou odkudsi z Evropy a dokonce ze zeme kde jeste vladnou neadrtalske zakony,,,,tak se plete.
Reci jako: To se nejak udela vole ne???? a nebo " a co ma bejt?" ..."neser prde" ...nestrasi ti?"......"ser na to, tady mas tisicovku ne?"......"nejsi blbej?"
pouzivejte v rodne Kocourkove a zabijejte se dal.
0/0
11.11.2002 23:50

Mates 2

Nehraj si na Ramba nemáš na to :o)
,Máš pravdu ja jsem omezenec ze vsi a souložim kozy ze zadu", ale zapomněl jsi že jsi v Čechách a tady chodí stejně jako v USA policiste ve dvou takze ty tisícovky musí být dvě. To už jsem taky zažil, že jsem udělal vážný dopravní přestupek a když jsem nabízel tisíc tak mi policista řekl uraženě že má rodinu,platí velké daně a že jsou dva a pak to šlo. :-) Jo a v kostce s tebou souhlasím, ale je tu to ale. Jsme v Čechách a tady půjde v první řadě ještě mnoho let o peníze, korýtka pak dlouho nic a pak možná nějakej ten človíček. A s USA a jinými státy co chtějí ještě urvat co z Čech zbylo se jdi vycpat. ( Jen je smutný že s tímto systémem nic nenadělám. Jen mne napadá že místo poklidné demonstrace by to chtělo na naše některé politiky trošku přitvrdit a ne jen po právní stránce.!!??)
0/0
12.11.2002 7:44

Mates 2

A co takhle přečíst si nová pravidla a pak psát pánové autori
Mnoho příspěvků je víc k věci než podnětný článek. Napsat takovou nehoráznost jako, že nám má přechod zaručit více bezpečí než kterékoli jiné místo může napadnout snad jen mentálně postižené lidi a ne autory článku, kteří si mohli něco o pravidlech silničního provozu přečíst a zjistit než něco takového napíší. Osvěta již tak diskutovaná je nutnost! Protože když řeknete dítěti a jak to vypadá i dospělému, že má absolutní přednost tak jde, nerozhlíží se a skočí na přechodu nebo někde jinde pod auto.Ale ono je to trochu jinak. Tím se nechci zastávat jen řidičů, ale o jejich bezohlednosti se tady už napsalo taky dost a dost. Lidé v Čechách jsou jako řidiči agresivnější a politici a reformátoři si všeobecně myslí že co lidem předloží tak jako ovce půjdou a udělají to co se jim řekne a asi jo. daně, pov. ručení, zemědělství v EU za nerovných podmínek nezadržitelně nabubřelá byrokracie a plno jiných přímých a nepřímých zlodějin státu vůči lidem. Nikdo nic neříká neprotestuje, nebo není nikoho slyšet!?. Takže nakonec je vše OK !?!?
0/0
11.11.2002 11:40

Tomas

Mate co chcete, tak s prominutim tedy chci*ejte.
Cesi se strasne holebaji jak jsou jim dopravni predpisy u riti, jak se policajtum vysmivaj, ze jim stejne nemuzou ridicak sebrat, pokuty jsou symbolicke, na body ci kupony se nehraje... TAK CO TEDA CEKATE? Je mi velmi lito zmarenych zivotu a jen doufam ze podobne nekdo zmari zivoty i tem "zavodnikum" a "hrdinum". Ale dokud policie nebude mit respekt, dokud nebudou postihy (ale jen takove to posimrani co je dnes) a dokud bude frajer ten co jede pred skolou stovkou... V zemich kde z podobneho hulvatstvi uz vyrostli je to o necem jinem. Bodovy system, takze i mladej parchant s prachatym papinkem si proste za volant nesedne min pul roku pokud prekroci rychlost o 40km/h, misto toho aby si rovnou "predplatil" dalsi dve pokuty. Takze lidi tu maj respekt a opravdu neni hrdinstvi nekomu "otrit nos" na prechodu. Verim ze spouste lidi by se takovy system nelibil a jsou radi za to co je v CR. Good luck. Pak se ale neni co divit. Ja jsem spokojeny tady v Au, kde je respektovani predpisu celkem normalni vec, kde je absolutni prednost chodcu a kde za rok zemre na silnicich pomalu min lidi nez v CR za mesic. A Vy co se vam ten bordel a "hrdinstvi" takovych grazliku libi - Vy si jen pockejte az ten pristi prejety bude Vas syn ci Vase manzelka... To pak budete "Kingove"
 
0/0
10.11.2002 14:21

idiot

...už se to vyvrbuje -
sám jsem měl zdemolovanou záď je proto, že jsem zastavil jedné babce chzstající se přejít na zebře, a jinak široko daleko už nebyl nikdo další než ta Avie, co to do mne napasovala. Ovšem chodce nejde chápat jako řidiče - z chodectví se žádný řidičák nedělá, a zkuste to chtít po hodně starých nebo hodně mladých....Takže snad už je jasné, že každé řešení především musí co nejvíce oddělit chodce a auta. Nemám na mysli semafory ani podchody ... prostě hustější síť alespoň ve velkých obcích "oplocených" komunikací pro auta s možností rychlého průjezdu a hodně omezující podmínky pro auta tam, kde lidi žijí a pohybují se pěšky (omezení týkající se pozornosti a chování řidičů, nikoliv zákazy vjezdu). Co tam auto ztratí, na své komunikaci si nažene - asi tak nějak. Ovšem to doufám, že většina řidičů jeydí proto, aby se odněkud někam dopravila, ne proto, že jen rádi řídí....
0/0
10.11.2002 10:32

Mik

Hlavou zed neprorazis a predpisem uz vubec
Svycarsko take zavedlo teprv pred nekolika lety pres durazna varovani dopravnich odborniku temer absolutni prednost chodcu na prechodech a udelalo v podstate stejnou zkusenost jako Cechozemsko (v souladu s predchazejicimi varovanimi). Prvni oficialni reakce tehdejsiho ministra pro justici a policii na udesna cisla byla: "Na to si holt lidi budou muset zvyknout."!?! Je to zalezitost spolkove vlady a Curysska kantonalni vlada ted pozaduje navrat k puvodnimu stavu: Chodec, ktery chce na prechodu prednost, musi dat znameni rukou nebo jednou nohou na prechod vstoupit. Ani po tom si ovsem tu prednost nesmi vynutit za cenu neciho ohrozeni (a to nesmi ani ted, ac to mnozi chodci neberou na vedomi a v domeni plneho prava si hrajou na kamikadze). Diskuze se rozjizdi. Dalsi, o cem tahle zprava nepise nic, jsou nehody pred prechody: Jeden ridic nahle zastavi, aby pustil chodce a ti zanim to neralizuji a je z toho hromadna srazka, ktera treba jeste to prvni auto soupne na prechod tak, ze to chodec odnese. Pamatuji se, ze kdyz v 70. letech vysla jako nova vyhlaska 100, vyvstala take tahle otazka. Duvod, proc nebyla tenkrat prednost chodcu na prechodech zavedena, byly prave takovehle spatne zkusenosti ze zemi, kde existuje.
0/0
10.11.2002 5:11

idiot

tak se, sakra, už dohodněte,
jestli ulice jsou pro lidi anebo pro auta. A taky jestli jsou auta pro lidi anebo lidi pro auta. Atd.
0/0
9.11.2002 17:24

hysTerka

policiste, chodci a zeleni andele
myslim,ze tato smutna statistika dilem vinou i samotnych chodcu,kteri nabyli dojmu,ze mohou od noveho roku prechazet kdykoli,kdekoliv a kazdy ridic je povinen jim dat prednost.a co samotni policiste,kteri jsou povestni svou ochotou nechat se uplacet a poustet tak ridice,kteri porusili zakon,za par stovek do kapsy?posledni dobou me ale nejvic rozcilili tzv.zeleni andele na hudebnich radiich,jejichz frajerske varovani pred radary mericimi rychlost povazuju za tresny cin mareni vykonu pravomoci verejneho cinitele a myslim, ze by mel jako takovy postizen!je nehoraznost,ze radia poskytuji takovym lidem vubec prostor a neuvedomuji si,komu tim prokazuji sluzbu a komu tim skodi!
0/0
9.11.2002 17:18

laho

Re: policiste, chodci a zeleni andele
Nepleťte si pojmy "Zelení andělé" a tzv. "agenti", co hlásí na privátních (=hudebních) rádiích radary a policejní kontroly, to je asi takový rozdíl, jako je mezi Českou televizí a TV Nova. Zatímco jedni se snaží pomoci, druzí v honbě za senzací z vlastní blbosti celé věci škodíBohužel, ani v řadách policie není totiž jasno, jestli jsou podobné informace o jejím působení na silnicích součástí prevence nebo naopak protizákonné...
0/0
10.11.2002 22:38

čtenář

špatný zákon v dobré době nebo dobrý zákon v špatné době
V době, kdy počet automobilů na cestách za posledních deset let vzrostl několikrát a každý ve snaze být nejúspěšnější se toho taky snaží co nejvíce za den stihnout. Potom řešení bezpečnosti snížením omezené rychlosti na 50 km/h. se mi zdá trochu kontraproduktivní, a spíš mám pocit, že si řidiči myslí, že teto limit tak jak tak nemohu dodržet a tak když nedodržovat omezení tak už jedu 90 km/hod. Stejně i dát za této situace chodcům přednost na přechodech, je pro ty kteří to myslí vážně jistá smrt. V dnešním provoze je řidič, který v pravém pruhu přibržďuje brán jako pomalu jedoucí důchodce a je ho třeba rychle předjet. Tento však dává přednost dětem stojícím na přechodu vpravo a ten, kdo ho předjíždí o tom samozřejmě nemá ponětí.
0/0
8.11.2002 16:53

checheche...

počkáj mátes aš ti do autyčka s gůstem kopne konyk can.jizdny polícije--to se bůdeš smat aš do saskatůnu
0/0
8.11.2002 15:47

Nehodář

Re: počkáj mátes aš ti do autyčka s gůstem kopne konyk can.jizdny polícije--to se bůdeš smat aš do saskatůnu
Bruno, ty jsi debil!!!
0/0
8.11.2002 19:29

Mates

Momentalne pobyvam par mesicu v Kanade a najel jsem tu par tisic kilometru. I kdyz si myslim, ze na ceske pomery jsem svym chovanim spise slusny ridic, v porovnani s temi kanadskymi se musim jeste hodne ucit. kdyz se tady auto blizi k prechodu, automaticky vsichni zpomaluji a daji chodci prednost - a nezastavi tak, ze chodci musi obchazet predni naraznik, ale dobrych deset metru pred prechodem. A nerozjedou se drive, nez je chodec zcela na druhe strane vozovky. Samozrejme, ze dil odpovednosti je i na chodcich - i ridic je jen clovek (nekdy) a muze udelat chybu a prechod, potazmo chodce prehlednout. Ovsem toto chovani - chodcu a zejmena ridicu, je zalozeno na tom, ze jsou vsichni zvykli se k sobe takto chovat. Mozna je to zdejsi mentalitou, ale urcite i vychovou. A v pripade ridicu nemam na mysli nic jineho nez autoskolu. Myslim, ze prave tam by se ridici meli naucit ohleduplnosti (kterou by pak uplatnili i jako pripadni chodci). Myslim, ze v nasich autoskolach se tak moc nedeje - 8 hodin jizd, 10 minut zaverecky a neucit se nazpamet predpisy - to byla moje autoskola. Samozrejme, ze hodne moc se clovek nauci v praxi, ale kdyz ti bude nekdo vtloukat do hlavy, ze proste pred kazdy prechodem musis zpomalit, pripadne zastavit vic jak pet metru pred nim, tak to mozna i te praxi budes dodrzovat. Preji vsem jizdu a chuzi bez nehod.
0/0
8.11.2002 15:43

Mik

Re:
Kdes delal ridicak? Ja mel v Praze - Holesovicich 12 hodin jizd na ostro, pred tim 3 hodiny na simulatoru a jeste pred tim 3 hodiny v ucebne s kokpitama. Ve skolach ktery tuhle techniku nemely, se jezdilo venku 15 hodin.
0/0
10.11.2002 5:27

Kasi

Bezohlednost řidičů
Pokud auto jede z vedlejší na hlavní silnici, po které jede Tatra naložená kamenem, tak dají přednost všichni. Pokud po té hlavní jede osobní auto, tak skoro všichni, jen občas se najde nějaký dobrodruh (který je ostatními považován za extrémně nebezpečného), který to "střihne" spoléhaje na sílu vlastního stroje, a brzdy a postřeh toho druhého. Ale když je na hlavní ciklista, tak možná až 1/3 mu přednost nedá, v autě se jim přeci nemůže nic stát, a on se raději uhne nebo zastaví. S problémem přechodů je to podobné, skoro stejné. A argumenty řidičů o špatném zákoně, který nebudou dodržovat, protože by je to stálo čas... jestli se nepletu, tak ve vyhlášce je něco o tom, že má řidič u přechodu dbát zvýšené opatrnosti, tak jaké "výmluvy" o dlouhé brzdné dráze atd. Pokud by se chodci nechovali tak jak se chovají, tj. nadále dávali přednost autům, tak by se chování našich řidičů nezměnilo.
0/0
8.11.2002 15:00

Mik

Re: Bezohlednost řidičů
Nejezdim prakticky jinak nez na kole a tohle nemuzu z vlastni zkusenosti potvrdit. Jezdim pokud to je jen trochu mozne podle predpisu ;-) a hlavne delam vse pro to, abych ostatnimu provozu neprekazel vic nez je absolutne nezbytne. V naproste vetsine pripadu se citim ostatnimi ridici akceptovan jako rovnocenny ucastnik provozu.
0/0
10.11.2002 5:38

Prostý venkovan

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
8.11.2002 14:45

mike_k

zakon je spatny
Podle me je tenhle novy zakon jednoznacne spatny, pac pokud chceme aby meli chodci prednost tak musime zcela zmenit system prechodu. Nemuze byt na kazdych dvaceti metrech jeden prechod a prechody pres dvouproudove  cesty by se meli zrusit uplne nebo vzdy opatrit semaforem. V zadne civilizovane zemi nenajdete prochod pres dvouproudovou cestu bez semaforu. A prave na techto prechodech je nejvic nehod. Staci aby v jednom pruhu zastavil autobus nebo vetsi auto a ridic druheho pruhu nema sanci videt co se pred nim deje. Taky me zarazilo, ze tu kazdy kritizuje ridice, ale co chodci? Bezohlednych chodcu je podle me mnohem vic. Jen maloktery ridic jezdi na cervenou, ale chodci si chodi na cervenou bezne po houfech a pak se divi ze jsou mrtvi.
0/0
8.11.2002 14:32

Prostý venkovan

Re: zakon je spatny
Policisti jsou blbci, přechody jsou také blbě, blbí jsou chodci, blbá jsou auta, že nezastaví na 1/2 metru, a co je ještě blbé??? Především naše nazírání na problém je blbé. Moje vědomí, že jsem jel oprávněně a chodec se tam neměl co motat je mi platné jak mrtvému zimník, když ho mám na předním skle, mám pokapanou palubní desku od jeho krve a jeho uříznutou ruku mám ve svém klíně. Tudy cesta nevede. Ta vede jinde - viz můj příspěvek. Jen pro dokreslení - nejsem u policie, nejsem u žádného mravoučného sboru, co si hraje na ty nejchytřejší, také si myslím, že je co zlepšovat (třeba přechody přes 4 proudé komunikace), jenom mi není jedno, co se kolem mě děje. Jinak Vám přeji pěkný den.
0/0
8.11.2002 14:59

Renata

Re: zakon je spatny
Naprosto souhlasím, chodci se na přechodu neřízeném semafory bezhlavě vrhají do silnice, aniž by se rozhlédli, nehledě na to,že ani červený panáček pro ně často nic neznamená. V některých městech je nutno tento zákon porušit, poněvadž v určitých místech neustále proudí davy lidí a šance, že projedete se rovná téměř nule.Samozřejmě je to o ohleduplnosti nás všech, ale na tento zákon jsme nebyli připraveni. Renata Klusáčková, Praha
0/0
8.11.2002 17:03

Cindy

Do včerejška bych asi horovala proti bezohledným kolegům řidičům. Jenže.... Včera ve večerním šeru jsem se vracela z práce.Nejela jsem obvyklou trasou a přehlédla jsem přechod. Naštěstí jsem nejela rychle, protože se zčistajasna předemnou objevili dva náctiletí hoši, kteří ani nezauvažovali, že je třeba vůbec nevidím, a hnali se pod mojí škodovku. Ke všemu u přechodu nefungovalo uliční osvětlení. Myslím, že teď v zimních měsících by měli chodci používat hlavu, než se na přechod vrhnou.
0/0
8.11.2002 13:38

logar

Re:
Ano Cindy, tuto zkusenost ma zrejme mnoho z nas. Ja si ovsem myslim, ze by meli uzivat hlavu i v mesicich letnich, pripadne jarnich ci podzimnich.
0/0
8.11.2002 13:47

madla

Re:
Souhlas, až na poslední větu . Ta by měla podle mne znít: "Myslím, že lidi by měli vždy používat hlavu, ať už v zimě, nebo v létě, za volantem, nebo jako pěší." Kdyby k tomu ještě dodržovali vyhlášku, to by bylo fajn.
0/0
8.11.2002 15:32

Mik

Re: Cindy *** Sviceni ve dne
K tomu prichazi jeste to, ze kdyz ted v zime vsechna auta sviti v kteroukoliv denni dobu, je v te zaplave svetel mnohem snazsi prehlednout nesviticiho chodce i ve dne. Kolik let to ted bude trvat, nez se dojde na to, ze tohle hromadny silenstvi, ktere jen castecne kompenzuje olejarum vypadky v obratu snizovanim spotreby aut (bezne osvetleni auta bere asi 1/2 deci paliva na hodinu), sotva prispiva k bezpecnosti. Kdyz sviti ve dne jedno ojedinele auto, jede urcite bezpecneji. Jakmile se to ale po vozovkach pohybuji masy sviticivh aut, ucel se vytraci a naopak vse, co nesviti (nejen auta) je mnohem vic ohrozeno.
0/0
10.11.2002 6:00

Inkvizitor1

Závidím těm,
kdo přesně vědí, že je třeba zakázat auta. Jasně zakažme všechno !!
Jen by si ti lidé možná měli uvědomit při svých nářcích co nyní je a dříve nebylo a tudíž není potřebné že:
Dříve zde naši předkové běhali po kopcích s pazourkama, ovšem dnes to již také neděláme. Je jiná doba.
0/0
8.11.2002 13:36

Radek

Návrh pro redakci iDnes
Co takhle zařadit anketu na téma: Má pan Bambas odstoupit ze své funkce, když neví jak zlepšovat vymáhání práva na silnici? Já říkám, že ANO, protože ve své pozici by těch nápadů a návrhů měl mít stovky. No bohužel se potvrzuje, že neschopný člověk vystoupá až na pozici, a kterou jasně nemá schopnosti a už není síla ho odtamtuď dostat.
0/0
8.11.2002 13:16

Bubák1

Re: Návrh pro redakci iDnes
Nejvíc se mi líbí ignoranti, kteří by za nevhodné chování většiny rádi viděli nějakou oběť. Když tam nebude Bambas bude tam někdo jiný, policie možná může chování řidičů změnit ale ne moc. Hlavní změnu musíme udělat sami, to za nás nikdo neudělá, ani Bambas, Kolář, Gross ani nikdo jiný. Dokud se nebudeme sami k sobě chovat slušně a takové chování tolerovat na silnicích bezpečno nebude.
0/0
8.11.2002 13:47

ivan

Re: Re: Návrh pro redakci iDnes
Podle cizích vyrazů a "myšlenky" v textu se zde zřejmě ozval policista.
0/0
8.11.2002 13:57

Bubák1

Re: Re: Re: Návrh pro redakci iDnes
My si tady sice stěžujeme na policii, ovšem 90% z nás potom sedne do auta a chová se přesně tak jak tady kritizuje. Neevím z koho byste chtěli ty policajty nadělat, protože slušných lidí (a řidičů) je tady v tomto státě rozhodně míň než všech policajtů dohromady.
Taky nevím proč si stěžujeme na špatné zákony, když to největší peklo si děláme navzájem sami i bez přičinění zákonodárců, ti se to puze snaží zmírnit.
Policajt ale opravdu nejsem.
0/0
8.11.2002 14:01

Radek

Re: Re: Návrh pro redakci iDnes
Nehledám oběť, jenom tvrdím, že takto vysoce postavený policista, který nemá žádný nápad nemá ve své funkci co pohledávat. Obvykle se totiž od šéfů požaduje, aby přicházeli s nápady a řešeními, a když to nedokáží, tak musí odejít. Já se například snažím k okolí chovat slušně a tolerantně (výsledek musí posoudit jiní), ale zároveň požaduji, aby se policisté (všichni) chovali naprosto profesionálně a na vedoucích postech si přeji policisty schopné (protože bez nápadu se dá šlapat ulice a ne řídit lidi).
0/0
8.11.2002 15:02

Roman

Pripojeni
Pripojuji se timto k vyzvam, ktere zaznely na adresu p. Bambase. Policie meri rychlost na dalnici, kde neni sebemensi znamka nebezpeci, a tak logicky nemuze mit cas na prevenci. Muzeme udelat anketu: KDO Z VAS VIDEL TENTO TYDEN MERIT RYCHLOST NA ROVNEM A PREHLEDNEM USEKU RYCHLOSTNI SILNICE NEBO DALNICE BEZ LIDI? A naproti tomu KDO Z VAS VIDEL TENTO TYDEN MERIT RYCHLOST U PRECHODU PRO CHODCE, U SKOLY, HRISTE NEBO VUBEC V MISTE, KDE SE VYSKYTUJI CHODCI V HOJNEM POCTU? Pokud na prvni otazku bude vice kladnych odpovedi, necht p. Bambas laskave zmizi v propadlisti dejin, pokud to bude opacne, zmizim ja...
0/0
8.11.2002 12:20

logar

Panove Bambasi a Spicko, ozvete se prosim
opet za vsechno muzou ridici. Kdo to je proboha Vaclav Spicka a koho reprezentuje? Ze zakon je spatny a nevyhovuje danemu stavu, ze tyto obeti maji na svedomi nasi populisticti zakonodarci, to nikoho nenapadlo? Nekteri  chodci se chovaji stejne spatne jako nekteri ridici.  O tom by se dala napsat kniha. Pan Bambas chce sbirat ridicaky, coz nesmi policie NIKDE NA SVETE!!! Ve vsech civilizovanych statech smi policie delat mnoho veci, ale jen na omezenou dobu, vetsinou 24 az 48 hodin. Pak rozhoduji komise nebo soudy. Proc? To napadne kazdeho, kdo si precte nebo zna z vlastni zkusenosti slovo KORUPCE. Policie proste neni organ na trestani!!! Kdo rika neco jineho, zamerne lze!!! Ano pane Bambas, mam na mysli vas, pokud vase reci nahodou nezkresluji novinari.
0/0
8.11.2002 12:16

Gaston

Re: Panove Bambasi a Spicko, ozvete se prosim
No ono bude stačit, když ten řidičák vezmou do doby projednání soudem nebo komisí.
0/0
8.11.2002 12:32

logar

Re: Re: Panove Bambasi a Spicko, ozvete se prosim
To neni prakticke, nebot to trva v cesku rok a vice. S ridicakem se musi zachazet podle tehoz zakona, ktery resi jakykoliv jiny "zakaz cinnosti". Pokud je nutno k takovemu opatreni prisoupit hned a vyloucit odkladny ucinek a nebo z jinych preventivnich duvodu zabranit jedinci v nejake cinnosti pred rozhodnutim soudu ci komise, musi to udelat statni zastupce. Rozhodne ne p. Bambas. To nemohl (tehdy) s. Bambas ani v dobe pred listopadovymi slavnostmi.
0/0
8.11.2002 13:06

TrapMakeR

V skutocnosti je vsetko jednoduche.
Na Slovensku je ten zakon dost podobny, takze sa vyjadrim aj ja. Mam vodicak. Aj slusnu prax. A viete co sa mi stalo? Na rovnej ceste som preletel na cervenu cez prechod na krizovatke tvaru "T", pricom su tam 2 semafory (s vyskovym rozdielom). Uvedomil som si to hned po tom, ako sa to stalo, a uz si nepamatam na zaklade coho som na to prisiel. Jednoducho je to fakt. Cez ten isty prechod som chodil kazdy den do skoly. Aspon dvakrat sa mi tam stalo, ze keby som sa nepozrel dolava, je po mne. Ja som mal ist na zelenu (pre chodcov), a auto preletelo na cervenu. Vzdy, ked ako chodec idem cez cestu (to je jedno, ci po prechode alebo nie), pozeram na VSETKY strany niekolko raz (cyklicky). Inak sa to jednoducho neda! Bud sme za seba zodpovedni, alebo sme lahkomyselni. A je jedno, ci som za volantom, alebo chodec. Je tu totiz vela spornych faktorov. Predsa aj ked viem, ze mam prednost, pozriem, ci mi niekto neleti (a co ak mu prave zlyhala hydraulika?)...
0/0
8.11.2002 12:12

Michal Janousek

Je to jeden z mnoha smutnych pribehu, ale......
Kdyby nekdo daval pokuty take chodcum zato, ze se rozhodnou prechazet, kdyz zrovna jedete treba jen 40, ale dva metry pred prechodem, asi by bylo nehod, a hlavne smrtelnych, mnohem mene. Neznam ridice, ktery by jako chodec na prechodu spolehal na absolutni prednost, protoze si dokaze predstavit, ze neco ubrzdit opravdu nejde. Je opravdu hodne chodcu-duchodcu a duchodkyn, ale i ostatnich, kteri se vesele postavi na kraj silnice u prechodu a povidaji a povidaji a ridici zastavi a cekaji a troubi a pak jedou. Pak nekdo nezastavi protoze si rika aha "babicky rozmlouvaji,kde je levnejsi cikorka", jenze ouha. Babicky prave dopovidaly. Rozejdou se, nehledi nalevo ani napravo a je to tady. Proste to neubrzdite. Mozna to tak babicky chtely, protoze vyzit se statnim duchodem neni sranda:-)), ale to uz je cerny humor a sem nepatri. Kdyby kazdy chodec mel ridicak nebo alespon vetsi zkusenosti s rizenim (mozna i jako casty spolujezdec) bylo by nehod mene. Ted v zime to bude jeste horsi, protoze ani nejlepsi zimni pneumatiky nezabrzdi na ledovatych silnicich "udrzovanych-neudrzovanych" nasimi skvelymi silnicari, kteri umi a delaji co mohou, ale kterym nekdo(stat) obcas(zajimave je ze vzdycky v zime) zapomene dat penize, aby mohli dobre delat svou praci. Takze doporuceni chodcum : "Kaslete na zakony, ty Vam zivot ani pochroumane zdravi nevrati a na ridici si nic, krome penez a jeho zniceneho zivota, nevezmete. Davejte pozor a sudte vlastnim rozumem, zda prejit ci nikoli." Vy ridici, mezi nez take patrim se svymi 40-60tis km/rok, zkuste opravdu predvidat co nejvice nepredvidatelnych reakci chodcu a jezdete, zvlast ted v zime, opatrne. Slusnost a respekt k druhemu by mely znamenat vic nez zakon, ktery nekdo proste napsat musel, aby to vypadalo, ze neco dela. Vzdyt kdyz vidite zenu podrzite ji dvere, pustite ji prvni(pokud to je podle etikety), pomuzete s taskou, zvednete co upadlo, sundate kabat, podrzite zidli atd. a je to pro vas prirozene. Proc to nezkusit taky na silnicich a divat se na vsechny chodce jako na zeny, ktere jsou krehci nez my v aute a zaslouzi si nasi "pomoc - prednost". Vsem hezky den a vikend bez nehod Michal Janousek Valasske Mezirici
0/0
8.11.2002 11:57

Gaston

Re: Je to jeden z mnoha smutnych pribehu, ale......
Chodci většinou platí pokutu v té nejvyšší sazbě. Nebo snad chcete aby se při vyřizování pozůstalosti myslelo i na naši polici?
0/0
8.11.2002 12:04

jirka1

odstupte kdyz na to nemate
"Je to tak. A nemám bohužel žádný nápad, který by tento trend mohl zvrátit," připouští ředitel dopravní policie Zdeněk Bambas.
Ja mam napadu ( a postrehu ) na rozdavani    jirka1@aol.com
0/0
8.11.2002 11:31

hard

sebrat ridicaky !!!
Proc se musim bat o zivot, kdyz jdu jenom na protejsi stranu do obchodu ????!!!! Ridici u nas jsou ty nejhorsi v Evrope, panuje tu na silnicich naprosta anarchie a pak jsou z toho stale horsi statistiky v poctu mrtvych. Ridic by mel mit take strach - totiz strach alespon o ten blbej ridicak !!! Policie musi v tom mit vetsi pravomoc !!!
0/0
8.11.2002 11:29

billy25

Chování v dopravě
je pouze špička ledovce stavu celé naší společnosti. Dokud budou mít Ti, co vyprávějí své historky, jak někde někoho "rozstřelili" vděčné posluchače, dokud se bude koukat pouze na to, kdo má jaké auto a ne na to, jak s ním jezdí (má sice Audi, ale už nemá 50 Kč na drát do ucha od mobilu), dokud nebude způsob jízdy firemních a logem označených aut chápán jako součást reklamy, atd. , nic se nezmění. Včera jsem jel směrem od Bráníka k Podolí v pravém pruhu a brzdil jsem na červenou. Najednou mne zleva předjelo auto, udělalo mi docela sviňskou myš a zařadilo se do odbočovacího pruhu směrem do Jeremenkové (vpravo ode mne - pro nepražáky). Jistě to není normální, ale je to běžné: pokud se chci zařadit do pruhu vpravo od přede mnou jedoucího auta, musím ho napřed předjet zleva. Potíž byla pouze v tom, že to bylo policejní auto (a jelo na padesátce tak 80). Dobrý příklad ostatním... A když už je řeč o přechodech - před časem jsem si objednal u jisté firmy určité zboží za poměrně dost peněz. Ta firma měla pěknou reklamu a image solidnosti z ní kapalo na hony daleko. A pak jsem potkal na silnici pikapa této firmy, který mě předjel zleva, když jsem stavěl chodci na přechodu a málem ho sejmul. Objednávku jsem tedy zrušil a šel nakupovat jinam... Zřejmě to byla na mé gusto příliš dynamická firma.
0/0
8.11.2002 11:17

Bubák1

Re: Chování v dopravě
Jeden z mála co to pochopil.
0/0
8.11.2002 13:48

TRT

Konecne reseni
Nevim jak ostatni ale narustajici kriminalita s eda resit jen narustajicim tlakem represi. Kdo rika neco jineho neni zrejme z tohoto sveta. Bude-li na ulicich halda policistu, kteri budou pokutovat drsne tak ubyde i prestupku. Uz slysim korupcceeeee ja nic neudelal... je fakt ze s tou by s etake musleo neco udelat. Prepracovat trestni rad. I kdyz vse je v lidech a na lidi (alespon cechy) musi byt bic. Kdyz vidite jak policista zastavi auto necha dychnout, zezelena balonek, policista udeluje pokutu s tim ze si ridice predvolaji na urad pro odejmuti ridicaku a ridic pritaka nastartuje a odjizdi (s tim ze s ebud e1 rok vyhybat stihani a paks to promlci) tak me je zle... Promlceci doby jsou tayk pekna kravina, udelal jsi to udelal tak co... Zmenil byhc i vypois z rejstriku trestu aby se tam ukazovali i jiz "zazehlene" trestne ciny... dnes nema skoro nikdo pravo na opis rejstriku kde je vsechno a pak to dle toho vypada...
0/0
8.11.2002 11:16

logar

Re: Konecne reseni
prosim vas, co to pisete za nesmysl, ze ridic ktery nadychal odjede s autem. Policista je POVINEN mu zabranit v dalsi jizde a ma k tomu plne pravo. §125 zak. 361/2000 Sb. Oni chteji ale prakticky soudni pravomoc. Proc asi?
0/0
8.11.2002 13:16

Vasek

6 postrehu
Když už se srovnává se zahraničím...šest postrehů:
1) Když u nás na rozdíl od zahraničí vedeme hlavní tahy centrem města, kolem škol plných dětí, nesmíme se divit, že na přechodech umírají lidé. Mluvil jsem s policistou v Chlumci. Do Poděbrad vede dálnice, a pak se všechna ta auta a náklaďáky pustí centrem Chlumce. A chodci vesele skáčou pod auta (co jim zbývá). Jiný příklad...Plzeň. Na palici! Simpatizuji s ekology, ale nevím co je ekologického na tom, že lidé ve městě musejí dýchat jedovaté splodiny z aut a na přechodech umírají děti.
2) Nevím už kde, myslím že v Anglii, jsem si všiml, že mají dva typy přechodů. Jedny mají sloup s oranžovým světlem, a když se u nich zastavíte, auta zastaví a nechají vás přejít. Nemusíte proto skákat pod kola. Na těch přechodech bez světel musí chodec počkat až nic nepojede (auta mu tedy nezastaví). Když už jsem pak na silnici, auta mě samozřejmě neporazí (tedy něco jako jsme měli předtím). Není realistické očekávat, že na všech přechodech budou auta zastavovat když jenom spatří chodce na chodníku. To by někde mohli stát 24x7
3) s tím související...na některách přechodech jsou chodci stále. Kdyz se spolehali na to, az je nekdo pusti, nebo se mezi popojizdejicimi auty propletly, fungovalo to. Kdyz ale maji bez rozmysleni skocit do silnice, neda se to pri jejich mnozstvi yvladnout. Pak je asi treba nainstalovat semafory....(ale to stoji penize )
4) žiji v Belgii, a kdyz mám malou dopravní nehodu, vyplnime v kolegou formulář pro pojišťovnu a jedeme dál. Policisté se pak mohou věnovat důležitějším věcem, než je vyplňování formulářů
5) pokud chci na přechodu zpomalit auta, lze tam postavit "hrb", nebo retardér. Sice je to votrava, jako řidiči mě to vadí, ale mají to tady dost rozšířeno a asi to funguje
6) děti do školy....Když ráno jedu do práce, u přechodu stojí chlapík ve svítivě zeleném hacafraku a ćas od času zvedne plácačku, zastaví dopravu a postaví se doprostřed silnice. Když děti přejdou, stoupne si na kraj a povídá si s dětmi. Takový ranní rituál. Může to být policista, ale je to také ideální přílezitost pro důchodce vydělat si pár korun a zachránit pár životů.
0/0
8.11.2002 11:10

Profesor

CO KDYBY SOUDRUH GROSS ZAČAL PŘECHODY KONTROLOVAT ??
Ale to by musel něco dělat a policajti rovněž. Více se asi vydělá na instalaci botiček a měření rychlosti na přehledných úsecích a na instalování nesmyslných dopravních značek "na peníze". A co nato soudruh Špidla ??
0/0
8.11.2002 11:05

tůma

krásná odpově´d
Znění vyhláška je jasné . Její dodržování se nekontroluje . Policie stojí na lukrativních místech na dálnicích a vybírá za pokuty , je to pohodlné a rychlé . Naproti mým oknům je přechod pro chodce po kterém chodí děti do školy . Stojí tam i velice dlouho než je někdo pustí . Policie nikde . V civilzovaných zemích stojí u přechodu u škol policisté a řidiče kontrolují . I když cizinci z EU vstoupíte.li do vozovky zastaví na místě a ještě se na Vás usmívají .Že jsou naši řidiči bezohlední a nezodpovědní je stará vesta , ale je .li policie schopna jen takových odpovědí a reakcí bylo by snad nejlepší stanovit zákon silnějšího a dopravní policii zrušit . Tůma Jaroslav Olomouc
0/0
8.11.2002 11:01

Gaston

Re: krásná odpově´d
Z vašeho příspěvku vyplývá, že s dáváním přednosti na chodnících to ještě není tak nejhorší, když policisté mají ještě lukrativnější místa pro kasírování za porušení předpisů. Když se řidiči výrazně zlepší na těch jejich oblíbených štaflech, nezbyde policajtům než aby se přesunuli k přechodům.
0/0
8.11.2002 12:30

Gaston

Re: Re: krásná odpově´d
oprava: ...přednosti na přechodech...
0/0
8.11.2002 12:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.