Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motory se zastavily za letu

Středeční letecké neštěstí u lucemburského letiště způsobilo zastavení motorů ještě ve vzduchu. Ukázaly to první analýzy černých skříněk. Při pádu letadla Fokker 50 společnosti Luxair zemřelo dvacet lidí. Přežil jen pilot a jeden z cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

capino

moje štěstí
Když Vám lidi řeknu že jsem stejnym letadlem letěl na dovolenou, a taky jsme měly problény. Měli jsme 12 hodin zpoždění ä právě kvůli motorům, už jsme sedli v letadle když náz z něj vyhnali. Naštěstí to bylo u nás, protože kdyby jsme odlítali od jinut tak na to nepřijdou, a jestě že se to taky ztaseklo na letištli, kdyby jsme už letěli. No hrůza nechci o tom mluvit. čekali jsme 12 hodin ani jsem tam nechtel
Jo a proto taky vím jak to ve skutečnostui bylo: tyhle letadla maj motory nějaký dívný, prakla jim guma a to má za důsledek jeho 100 procentní vypnutí. A to je špatný. ble ble  už nikdy do letadla nevlezu
Proto souhlasím s Chlodwig a jeho příspěvkem, kdy psal o Vaši úrovni, trochu se zamyslelte
0/0
10.11.2002 15:57

golem

Re: moje štěstí
Taky jsem timhle letadlem celkem dostkrat letel s KLM z Amsterodamu do Bristolu a nikdy nebyly problemy. Nekterym kolegum se ale prihodilo totez co vam. Jak pisete, meli jsme stesti...
0/0
10.11.2002 16:37

zv

Zase to palivo!
Jak u Milevska ten vrtulnik. Nedriv motory, nouzove pristani a zadny vybuch.
0/0
9.11.2002 9:29

Chlodwig

Úroveň diskutujících
Vážení, dle toho, jak se zde v diskusi vyjadřujete, připadáte mi (až na několik výjimek) horší, než ty hyeny novinářské. Je naprosto jedno, zda v letadle seděli Němci, Američané či Češi. A debata o tom, zda letadlo letěla či spadl, je rovněž vysoce amorální. Chtěl bych vidět vaše reakce, kdyby v tom letadle byl někdo z vašich známých...
0/0
6.11.2002 22:16

Standa

Nadpis příspěvku
Trochu od tématu, ale koukněte je to sranda fakt. http://www.elektrika.cz/mn/spraxe/trrokl020912.html
0/0
6.11.2002 16:35

Petr

Spekulace
"Dnes je to už třetí neštěstí, ve kterém figuruje Německo nebo jeho občané. Při požáru ve vlaku ve francouzské Nancy zahynulo dvanáct lidí z toho čtyři Němci. V Egyptě zahynulo při nehodě autobusu 27 lidí, mezi nimiž mohli být i němečtí turisté"......co je tohle zase za spekulace?...copak jsme v Blesku?
0/0
6.11.2002 16:06

hovnival

Re: Spekulace
Spekulace na iDnes jsou bezne.........   Nemci zahynou vzdy proto, ze z cele Evropy cestuji nejvice a je jich taky celkem hodne. iDnes to zrejme prevzali z Nemeckych novin, tam se zamozrejme soustredi nejvice na Nemce. Stejne tak jako v ceskem tisku se nejvice zajimaji o ceske obcany.
0/0
6.11.2002 20:48

luxembourg

Mlha nemlha
To je proste uzasne co se tu na chatu resi, pocty obeti a cestina. Ze redaktor, chtel pouze predat rychle informace, nikoho nezajima. A s tou mlhou mel pravdu. Je to ranni mlha, ale dneska je tu jak dopledne, tak v poledne i ted v 16.00 je tu porad ta ranni mlha. Zdravim z Lucemburku.
0/0
6.11.2002 15:51

kamo

Re: Mlha nemlha
Konečně normální příspěvek. Máte moje sympatie. Vždy se mne každá tragédie dotkne, sám občas lítám i těmito menšími stroji a vždy vás někdy přepadnou tragické myšlenky, co kdyby... A tady se řeší čeština či nacionalistické zakomplexované problémy s deníkem MF Dnes a jeho německostí. Hnus. Chybám redaktorů se nedivím, jde o to co nejrychleji předat informace a občas se vyskytne překlepová chyba. Sám, když takovou chybu na i-dnes objevím, napíšu do redakce, že tam mají chybu, oni poděkují a opraví si ji.
0/0
7.11.2002 14:02

Kanibal Hanibal

Dnes ne tri, ale ctyri nestesti, ve kterych figuruji Nemci.
Pisou tam: Dnes je to už třetí neštěstí, ve kterém figuruje Německo nebo jeho občané. Při požáru ve vlaku ve francouzské Nancy zahynulo dvanáct lidí z toho čtyři Němci. V Egyptě zahynulo při nehodě autobusu 27 lidí, mezi nimiž mohli být i němečtí turisté. Treba tam fakt mohli byt. Mozna, ze byli i v nekterem z aut, kterych dneska havaroval bezpocet na nemeckych silnicich. Ale ja jsem byl jeste u jedne nehody s nemeckou ucasti, takze jich je vic nez tri. V metru u zachodku byla fronta a ve fronte preslapoval. Slo to strasne pomalu, chvilku pred nehodou jsem si vsiml, ze uz stoji se zkrizenyma nohama a poti se. A nakonec to ten chudak to neudrzel. To snad je den nemeckyho prokleti. Nechci se nijak otirat o ty skutecne mrtve, ale ta senzacechtivost, ktera se v tomto platku objevuje cim dal tim vic je temer neuveritelna. Nebo ma nekdo vysvetleni proc tady pisou "mezi nimiž mohli být i němečtí turisté"?
0/0
6.11.2002 15:08

krok

Re: Dnes ne tri, ale ctyri nestesti, ve kterych figuruji Nemci.
To je logicke, ze nemecky dennik Junge Fronte HEUTE se zajima predevsim o nemce.
0/0
6.11.2002 15:35

Marek Dvořáček (iDNES.cz)

Re: Dnes ne tri, ale ctyri nestesti, ve kterych figuruji Nemci.
Protože v tom autobuse mohli skutečně zahynout. Několik německých turistů v Egyptě úřady postrádají, ale oficiálně zatím nebyla potvrzena jejich smrt. Asi tak. Pěkný zbytek dne.
0/0
6.11.2002 15:39

kaptain.krude

puntickari
Zabilo se tam 16 nebo kolik lidi a vy tady resite nejaky "spadl" nebo "spadlo" a "16+6". Neni to jedno (kdyz nekdo udela preklep)? Delate, jakoby tohle byly vase jediny problemy. Jestli tomu nerozumite nebo se vam to nelibi, tak sem nelezte.
0/0
6.11.2002 14:59

--------------

Re: puntickari
Těh lidí je mi samozřejmě líto. Já se nesnažím tuto bezpochyby smutnou událost zlehčovat. Vždyť něco podobného může potkat kdykoliv každého z nás!!!!!! Já jenom poukazuji na stále se horšící úroveň redaktorů kdysi tak skvělého deníku MF Dnes a potažmo i iDnes.
0/0
6.11.2002 15:22

--------------

Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Pane redaktore, možná by jste si mohl svůj článek po sobě také někdy přečíst. Pak by jste zajisté nemohl napsat následující: Stroj spadl zhruba pět kilometrů od mezinárodního letiště Findel, kde mělo podle časového plánu přistát v 10.15 hodin.
Dále si nedpustím jedno rýpnutí: V 10:15 dle mého názoru není ráno a proto konstatování něco o tom, že ranní mlhy jsou v tuto dobu časté, je asi trošku mimo. Nevím, ale možná jste redaktor Večerní Prahy a proto Vám čtvrt na jedenáct dopoledne připadá ráno....
0/0
6.11.2002 13:15

johnny

Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Vysvetli blbci co je na te vete divneho ? Krome toho casu, ze 10:15 neni rano ... podle Tebe.
Stroj spadl zhruba pět kilometrů od mezinárodního letiště Findel, kde mělo podle časového plánu přistát v 10.15 hodin.
 
0/0
6.11.2002 13:23

--------------

Re: Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Predne nikoho za blbce neoznacuji......
Dale je spatne napsano to, ze stroj spadlo a nikoliv stroj spadl. Toť vše. A je3t2 bych se přimluvil: Nedělejme z krásného jazyka, jakým bezpochyby čeština je, takový paskvil.......
Děkuji
0/0
6.11.2002 13:27

johnny

Re: Re: Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
To za blbce jsem se oznacil sam, bude to asi tim, ze cestine neni muj matersky jazyk, tak jsem to tam nejak nevidel ...
0/0
6.11.2002 13:40

++++++++++++

Re: Re: Re: opravdu spadl STROJ, ale bylo to LETADLO (a proto letadlo spadlO) :-)
0/0
6.11.2002 18:32

Kubi

Re: Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Nejsem puntickar, jen vysvetluju. Stroj mel pristal, takze tam nema byl melo ale mel. Staci?
0/0
6.11.2002 13:30

Inkvizitor

Re: Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Johny. Stroj spadl, tudíž by měl stroj i přistát. Nikoli stroj mělo přistát.
Ale tady děláme chyby všichni, občas se najde někdo, kdo to po sobě přečte, ovšem my ostatní to mastíme mezi prací a kontrolou se moc neobtěžujeme.
Autor toho příspěvku možná je přesvědčen, že minimálně autor článku by si to po sobě přečíst mohl. To jej asi rozčílilo.
0/0
6.11.2002 14:09

Master

Re: Re: Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
 Inkvizitor to nepochopil - gramatický chyby a překlepy tady sekaj všichni -logicky, ale jen někteří jsou za to placení jako redaktoři:-) tak jim to nezáviďte, protože každej se nějak musí živit a když komerční rozhodnutí je rychle, poutavě a cokoliv a na úrovni moc nezáleží ....  všechny weby, které spadají pod dnešní Mafrii nebo jak se to teď menuje:-)) i MF DNES jako noviny samozřejmě změnily obsah a styl, protože změnily majitele a jsou prostě víc komerční a nemají zájem se tvářit zbytečně seriózně - proč ? Asi myslí, že by jinak na trhu neobstáli tak je u toho nechte:-) sice by obstály, ale tohle funguje taky a jsou to snad jejich noviny ne - když se vám to nelíbí tak to nečtěte, to jim vadit bude ........  ale asi to nedělají uplně blbě i když dělaj redaktoři chyby, který po nic vy opravíte, Mafrie skoupila kdysi řadu serverů - jejich sice úroveň klesla, ale návštěvnost asi spíš ne pokud se nepletu a já se nepletu:-) a evidentně to funguje - ne nemec neumela cesky, ale kdyz to tady ctete tak vam asi umela prodat svuj vyrobek xDnes:-)))) heh Tak se nerozcilujte na redaktori, protože ucel je dostat vas sem , pustit na vas reklamu a tento ucel evidentně plni i kraviny s překlepy a nejspíš o mnoho líp než kdyby toto byli seriozní a jinak formulované koncipované noviny - měly by menší návštěvnost a tiskovina asi prodejtnost  i kdyby v nich nebyli prudící reklamy a to neni myslim o čem diskutovat, takže co tu řešíte ? Nakonec člověku udělá radost když si může říct, že ten redaktor je větší blec než on nemám pravdu náhodou, že to čtete kvůli tomu  :-)))) ? hih
0/0
6.11.2002 19:26

Master

Re: Re: Re: Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Sorry chtěl sem napsat pochopil:ú))))
0/0
6.11.2002 19:30

Mat

Re: Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Je vážně skvělé, jak se tady dohadujete nad tím, zda stroj spadl či spadlo,myslím že ty rodiny zemřelých takové starosti mít nebudou.
0/0
6.11.2002 17:44

Věra

Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Nerýpej. Náhodou jsem tam byla a mohu ti říci, že mlhy tam jsou celé dopoledne, proto píše "ranní"...
0/0
6.11.2002 13:48

Dasa

Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Rype-li nekdo kvuli cestine, mel by si byt zatracene jisty, ze sam zadne chyby nedela. A proto, zalistujte bud v pameti ci v literature, abyste si ozivil(a), ze "by jste" neni spravny tvar.
0/0
6.11.2002 14:19

vildaprague

Re: Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Mila Daso,
Musim priznat, ze Vase vety jednoznacne vystihuji i moje stanovisko k autorovi ne zcela hodnotneho prispevku. Lepe jste to napsat nemohla, mate muj obdiv (mysleno zcela uprimne). Ne zcela hodnotnym prispevkem, dle meho nazoru, rozumim to, ze dohadovat se o tom, zda 10.15 je jeste rano nebo uz ne, kdyz v pozadi je mnohem tragictejsi udalost, mi pripada jaksi zabomysi... Ale autor/ka (--------) mel zrejme v umyslu se hlavne zviditelnit svoji bezchybnou cestinou... No, dobre mu tak. Vilda
0/0
6.11.2002 14:55

--------------

Re: Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Milý Daso (a nebo raději Milá Daso),
Nikdy jsem netvrdil(a), že nedělám žádné chyby. Mýliti se může každý. To ovšem stále neznamená, že jej na tuto skutečnost nemůže někdo druhý upozornit. Já onomu redaktorovi přeci nenadávám.
0/0
6.11.2002 15:17

jan

Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Se strojem souhlasim, ale 10.15 je podle mne ranni mlha. Podle mne je rano do 12h. Existuje rano, odpoledne a.m. p.m., vyraz dopoledne je paskvil
0/0
6.11.2002 14:25

--------------

Re: Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Pokud si anglicky mluvící spoluobčané již zvykli používat výrazy a.m. a p.m., tak proti tomu asi nelze nic říci. Mě ale vždy všichni učili, že máme více časových období - ráno, dopoledne, poledne, odpoledne, večer,..... Nesnažme si zjednodušovat jazyk jenom kvůli tomu, že jinde ve světě mají jiné výrazy a samozřejmě také jinou strukturu SVÉHO jazyka. Buďme hrdí na to, že jsme národem, který má svůj vlatní jazyk a zkusme jej také (alespoň někdy) používat......... Nepodléhejme tolik trendům neodvratitelné globalizace a snažme si zachovat nějaká svá specifika - vždyť s nimi bude život krásnější, zajímavější a samozřejmě také pestřejší (i když asi zároveň složitější) a proto nebuďme líní občas přemýšlet..........  
0/0
6.11.2002 15:10

Michal Vičar

Re: Re: Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Ty už tady radši nic nepiš. Napřed opravuješ jiným přispěvky, zatímco sam(a) děláš triviální chyby. Voláš po kráse češtiny a sam(a) ji przníš. Tvé další příspěvky by potřebovaly trojtou korekturu.
0/0
6.11.2002 16:45

kamo

Re: Re: Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Vážený pane pomlčko, vy budete asi opravdu obrovský magor. Vždy´t si nejste jistý ani vlastním pohlavím. Podle vás na větě "Nacisti vyvraždili všechny dospělé občany, matky poslali do koncentráků a děti nechali zplynovat v nákladních automobilech a pak celou vesnici vypálili a vymazali z map" je nejkrásnější její krásná stavba a česká čistota, né? Seš opravdu takový cynik, nebo jenom blázen, který si vůbec neuvědomuje vhodnost a nevhodnost toho, co plácá???? A co se týče rána či dopoledne - 10.15, já někdy mívám v 10.15 ještě noc! Co tak vyjádřit nejprve lítost nad tragédii?? To tě nenapadlo filozofe?
0/0
7.11.2002 13:52

latinokat

Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Myslim, ze to ani tak neni o krase ceskeho jazyka jako o tom, ze cestina, stejne jako kterykoli jiny jazyk,  se vyviji, je zijicim jazykem. Tzn. slova se prejimaji z jinych jazyku at uz z duvodu globalizace ci postupnym nepouzivanim vyrazu, nebo zjistenim, ze cizojazycny vyraz je pro danou situaci treba i vystiznejsi nez by byl vyraz cesky... S timto spojene zmeny se dotykaji take zpravodajstvi, kterezto je normalne prekladano ze zahranicnich materialu.  Dohadovat se  o tom, zda je 10.15 rano ci dopoledne je tedy nepodstatne, spise smesne. Treba uz jen proto, ze spousta zemi a narodu povazuje tuto dobu za rani. A tedy pro zachovani autenticnosti prekladu, nazyvejme to ranem. Kazdy si zmineny clanek preloz podle libosti jak se komu libi.
0/0
6.11.2002 15:31

Master

Re: Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Seš dost chytrej. hmmm čeština se vyvíjí - Stroj spadlo v desátýho patnáctý ráno viď ?:-)))) Tak to se nám vyvíjí hezky....
0/0
6.11.2002 19:46

kamo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
7.11.2002 13:44

Démon

Re: Někdy neškodí si článek po sobě přečíst
Aby ses nepos.....
0/0
6.11.2002 17:12

mike

@
Nehlede na nestesti, ktere se dnes Luxair prihodilo, musim konstatovat, ze Luxair je nejhorsi airlines se kterou jsem kdy letel a letiste v Luxembugu pripomina spise vesnicke nadrazi nez mezinarodni letiste...
0/0
6.11.2002 13:09

Svejk

Re: @
Jenom se neposer ty cestovateli.doufamzes byl v rusku a je ti 60let!!!!!!!!!!!
0/0
6.11.2002 15:47

krok

Posledni odstavec
Ten posledni odstavec je dulezity. Vyplyva z nej, ze se vsichni darebaci, vrahove, naciste a jini xenofobni lide spikli proti utlacovanym, mirumilovnym a humanistickym nadlidem.
0/0
6.11.2002 13:08

David

AAAAA!!§
Tak to jsem trubka ja :))
0/0
6.11.2002 13:03

David

???
16 + 6 = 19????????
0/0
6.11.2002 12:53

StaLin

Re: ???
Na palubě bylo devatenáct cestujících a tři členové posádky... ... Lucemburská vláda oznámila šestnáct mrtvých. "Šest lidí přežilo... "
0/0
6.11.2002 12:59

Michal

Re: ???
16 + 6 =22
Na palubě bylo 19 cestujících A 3 členové posádky 19 + 3 = 22
0/0
6.11.2002 13:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.