Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ochromený concorde ovládla panika

Jako znovuzrození se cítili cestující z New Yorku, když stoupli na pevnou zem pařížského letiště. Nad Atlantikem vypověděl jejich concordu jeden z motorů a letadlo se během okamžiku propadlo o osm kilometrů. Lidé se k sobě v hrůze tiskli a tiše se modlili. Všichni mají v živé paměti havárii stejného typu letounu, při níž před dvěma lety zahynulo u Paříže sto třináct lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Franta

Pro pobavení
Na leteckém dni ve Francii představovali rusové nový stroj TU-999. Prvním cestujícím, kteří přicházeli na palubu říkala letuška:"právě vstupujete na první palubu, kde se nachází 999 míst pro cestující a v zadní části se nachází 999 míst pro zavazadla; přejdeme na druhou palubu, kde se nachází fotbalové hříště, tenisové kurty a šatny. Nyní přejděme na třetí palubu, kde se nachází plavecký bazém a sauna. Tímto Vás zdraví a na palubách vítá kapitám letu Ivan Ivanovič Kalov a doufá, že se mu s tou pičou podaří alespoň popojet"
0/0
6.11.2002 14:19

Roman

No panove,
tomu rikam adrenalinovej sport. Kdyz to clovek ve zdravi prezije, tak ma bezkonkurencni storku pro kamose od stolu :-) Jinak, tri motory jsou jeste dost, vzdyt uz pristalo letadlo (pravda, ne concorde) i s utrzenym motorem. Piloti jsou mazaci (vetsina) i kdyz obcas pasujou ty bouchacky...
0/0
6.11.2002 13:26

_B_art

Horska draha hadr
0/0
6.11.2002 12:23

611

checht
"o lamelu uvolněnou z dakoty" Na i-dnes se člověk dočte spoustu odborných hovadin, ale tohle je na zlatou medaili. Dakota .... no tóóó snad nééé
0/0
6.11.2002 12:05

bruno

ási se s tocho natchernecho stroja stal na chvílku pjekni sachod...
0/0
6.11.2002 12:02

LADA

Re: ási se s tocho natchernecho stroja stal na chvílku pjekni sachod...
VETSIHO HNUPA NEZ JSI TY JSEM NA INTERNETU JESTE NEVIDEL. DIVIM SE , ZE REDAKCE TVE PRISPEVKY NERUSI.
0/0
6.11.2002 13:13

hovnival

Re: Re: ási se s tocho natchernecho stroja stal na chvílku pjekni sachod...
Ja se divim, ze nerusi tve prispevky. Hnup jses jenom ty.
0/0
6.11.2002 15:54

bruno

sérvus hovnyfall--néch Láda bokém.. to je muj bu douci tchan--....
...ešte štesty še ta jeho cérka je nevlastny. abi nam dal klíd -ták sme ho po sadyly ku klavessnycy---a vydyš ják to to pat lo... se stáreima sou nekdi potíše-šak viš.
0/0
6.11.2002 16:32

12345

Re: Re: ási se s tocho natchernecho stroja stal na chvílku pjekni sachod...
Naprosto souhlasim, ten jeho radoby vtipny styl je listek na prijeti do Bohnic. /mozna , ze byl chovancem?!/ Mnoho prispivatelu mu to uz dalo vedet, ale on je asi z rodu Kosteju nesmrtelnych.
0/0
6.11.2002 17:29

pro 12345

Re: Re: Re: ási se s tocho natchernecho stroja stal na chvílku pjekni sachod...
chovánec 12345 se stál prispeva teletem se stejnim ceichem--a umi jén 1 rossijskuju skázku..-ták je to s nym špátne...
0/0
6.11.2002 17:36

Jantárek

Pilot je bůh
Sláva pilotovi :-)
0/0
6.11.2002 11:55

Cartman

Re: Pilot je bůh
No abychom to s tou chválou nepřehnali... To by byl hodně špatnej pilot, pokud by nepřivedl k přistání letadlo, který má v chodu 3 motory...
0/0
6.11.2002 16:24

Master

Re: Re: Pilot je bůh
...s nadvzuvokovym dopravnim letadlem, kterýmu přestal pracovat jeden ze 4 motorů v 18km v nadzvukové rychlosti - nejsem pilot a nezvednu ze země ani simulátor, ale počítám, že zase taková prdel to neni ty chytráku to neni vtulovej vojenskej střep aby byl stavěnej na přistávání s půlkou letadla:-) Ale jinak to musel bejt cool zážitek :-)))))) hih Kolik je asi příplatek za jump ?:-)))
0/0
6.11.2002 18:26

Pavel

Stav beztize?
Kdyz klesli tak rychle, nemeli tam chvili stav beztize?
0/0
6.11.2002 11:49

Olda

Re: Stav beztize?
To zalezi na tom, jak se to stalo. Pokud se letadlo 'propadlo' nasledkem ztraty rychlosti a tim i vztlaku na kridlech, potom to muselo byt maso a vsichni se 'prilepili' na strop. Pokud pilot provedl rizeny manevr snizeni letove hladiny, potom zalezi na tom, jak prudce klesal... Ale urcite se tam volne nevznaseli.
0/0
6.11.2002 12:25

Karel

Re: Re: Stav beztize?
Zcela urcite to byl rizeny sestup. Rychlost se neztrati z niceho nic - setrvacnost funguje. Podle me zacali sestupovat prave proto, aby udrzeli stabilitu letu i se tremi motory.
0/0
6.11.2002 12:50

kolbaba

Concorde
 Rozhodně souhlasím, že je to především důkaz o spolehlivosti letecké dopravy. Musel to být ale hrozný zážitek. Brrr 
0/0
6.11.2002 11:45

kolbaba

Concorde
0/0
6.11.2002 11:42

Pilot

Concorde
Concorde je jednim z nejspolehlivejsim letadlem na svete.Jedna smrtelna havarie a to nebylo z konstrukcni viny nebo opotrebovanosti dilu,draku,motoru.Vzhledem k slozitosti a stari teto techniky.Videl jsem na vlastni oci hangary kde se Concorde udrzuje,kde se delaji revize,opravy atd.Na 10 krat vetsi urovni nez u Airbusu a Boeingu.Ten kdo trochu zna jak se letadlo konstruuje,jake jsou bezpecnostni nasobky pri konstrukci draku,motoru atd vi ze pokud nedojde ke stretu s cizim telesem,tak se letadlo i po poruse motoru dokaze v poradku dostat zpet na zem.Jsou totiz certifikace kdy se proveruje schopnost letounu letet pri plnem zatizeni jen s jednim motorem(u dvoumotorovych stroju) a se dvema motory(u ctyrmotorovych stroju) tzv.ETOPS-treba i 180 minut a nic se nestane.A Concorde je take tak staven.Ja myslim,ze se dela zbytecna panika a 95 procent stroju se zriti diky chybe pilota,nedostatecnosti udrzby,pocasi atd. a jen 5 procent kvuli konstrukcnim vadam.A letecka doprava je ta nejbezpecnejsi na svete.
0/0
6.11.2002 11:04

ALEXIS

Re: Concorde
věřím tomu, že určitě concorde je jedno z nejlepších letadel a že o bezpečnost je postaráno. nemyslím si, že tato příhoda byť sebenepříjemná odradí potencionální zákazníky.Spíš bych pochválila pilota, že je profík .
0/0
6.11.2002 11:24

Zdeněk

Re: Concorde
Když tak vidím člověka, který této problematice na první pohled rozumí, tak mě napadá jedna věc. A sice proč byl stažen z používání "ruský concorde" TU-144?
0/0
6.11.2002 13:17

karel

Re: Re: Concorde
no to je tech 5%:)
0/0
6.11.2002 13:50

Pilot

Re: Re: Concorde
Tu 144,je koncepcne stejny letoun jako Concorde,jediny rozdíl je v ulozeni motoru do motorovych gondol-mel je vsechny vedle sebe,Concorde je ma po dvou ve dvou gondolach.Byl to vlastne takovy souboj mezi Zapadem a CCCP,kde se mluvilo o technicke a technologicke spionazi atd.Nikdo nevi co je pravda a co neni,ale vsechny zeme meli zkusenosti s pouziti deltakridel,u zapadu hrala prim lepsi technologie a elektronika na vychode do dokonalosti dotazene analogove pristroje a vetsi materialova zakladna.Jediny ale nebetycny problem byl v motorech jejich spotrebe.Motory Snecma Olympus byly technologicky lepe zvladnute a meli za sebou dlouhy vyvoj.Motory na Tu 144 tusim ,ze to byly Kuznecovovi motory byly upraveny z motoru pouzivanych vojenskym letectvem.To zn.velka spotreba  a zivotnost.Coz jsou hodnoty na ktere se v zadne armade nehraje.Proste tohle letadlo bylo rychle ale bohuzel melo strasne maly dolet a bylo neekonomicke.Dalsi problem byla silena hlucnost,takze letadlo by nebylo prijimano na zadnem civilnim letisti.(Tyto problemy mel i Cocorde a z pocatku do USA vubec neletal)Takze Tu 144 slouzil na vnitrostatnich linkach Moskva-Alma Ata,vozila spise postu nez lidi.Nakonec skoncila ve srotu a v muzeich.Naposledu byl vyuzit stroj z muzea,kde si ho najali americane na studia vysokych rychlosti.
0/0
6.11.2002 17:58

Master

Re: Concorde
To maš pravdu i s tím počtem motorů, že to byl v podstatě rutinní manévr svým způsobem, protože s tímhle se počítá - nicméně toho, že udělá pilot chybu bych se bál taky míň, spíš bych si v tu chvíly kdy pádám dolů dělal starosti ,že nějak magor vepředu vypnul ty motory sám a modlí se právě k aláhovi:-))))))))))) heh
0/0
6.11.2002 18:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.