Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakouské děti cvičí útěk před Temelínem

Rakousko neopouští strach z Temelína. Školy a mateřské školky na severozápadě země se připravují na možnost havárie v jihočeské atomové elektrárně. Učitelé trénují chování dětí při radiačním poplachu včetně evakuace a pobytu v podzemních krytech. Do nácviku se zapojují také experti civilní obrany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Frankie

Souhlasím
s Gorreho příměrem o Rakouškovi a mamince SRN. Jak jinak si vysvětlit, že jaderné elektrárny v SRN Rakušákům nevadí, ale Temelín je jim trnem v oku? Filosof se mi to včera pokusil vyložit na analogii větvoví stromů přečuhujících přes plot, ale nějak se do toho chudák zamotal.
Nemusíme chodit ani do Německa. Stačí se pozastavit nad tím, proč Rakušákům nevadí mnohem starší Dukovany, ale JETE ano. Když tuto otázku naši novináři položili jednomu z rakouských populistů (jeho jméno už si bohužel nepamatuji), tak jim odvětil, že je to proto, že Temelín je k rakouským hranicím blíže než Dukovany. Když byl ujištěn o tom, že je tomu právě naopak, dokázal se jen přihlouple usmívat.
0/0
6.11.2002 14:51

Filosof

Re: Souhlasím
Filosof se do toho nezamotal, ale zkrátka udělal úmyslné prohození A a B. Pokud si položíte otázku proč, odpověď je takováto. Šlo jen o ověření úrovně diskuterů a o ověření, do jaké míry byl obsah sdělení pochopen. A to se dá z reakcí poznat.
0/0
6.11.2002 15:13

Frankie

Re: Re: Souhlasím
Dlužno uznat, že je to celkem elegantní způsob, jak se vyvléci z trapasu.
0/0
6.11.2002 16:11

Filosof

Re: Re: Re: Souhlasím
"omyl" tohoto rázu bych nehodnotil jako trapas. Pro mě je důležité, že jste pochopil moje sdělení. Alespoň v to doufám.
0/0
6.11.2002 16:33

Frankie

Re: Re: Re: Re: Souhlasím
Ať už jste to myslel tak či onak, tak z toho příspěvku nevyplývá, PROČ byste neřešil vzájemné vztahy ostatních sousedů. Právě z nich se totiž dá pochopit skutečný, níže alegoricky zmíněný, motiv rakouského křiku.
 
Co říkáte téhle příhodě?
Týká se Rakouškova žalování v Bruselu. Náš Rakoušek tam přitáhl za paprčku Čížka, majitele čerstvě zasazené jabloně, a byl si u dospělých stěžovat, že ty dnešní jablůňky jsou moc košaté, že by se jim měly pořádně přistřihávat větvičky a vůbec by bylo nejlepší, kdyby se pokácely. To už nevydržela maminka SRN, také strýčkové Frantík a Albík se výrazně zachmuřili. Všichni mají totiž pěkné jabloňové sady, tak hned navrhovali, jestli by ten drzý spratek neměl dostat na pr**l, aby ho přešly roupy. Rakoušek poznal, že přestřelil, tak honemrychle dodal, že by se ty zástřihy a zvýšená kontrola růstu sice zavedly, ale v praxi by se týkaly jenom té Čížkovy jablůňky, která ho štve nejvíc, protože Čížek si už nějak přestává pamatovat, koho musel po 300 let poslouchat, je drzý a zpupný a vůbec. Dospělí moudře pokývali hlavami, to že by jako šlo, a s tím obě děti propustili.
0/0
6.11.2002 17:16

Gorre

pokračování
Jenom pro dopnění. Měla by se pořezat jenom ta Čížkova nový jabloň ze které by totiž mohli brát i Rakouškovi a Čížkovi přátelé a na Rakouška by tak zapomněli a brali by od Čížka a to by mu pochopitelně nebylo po srsti.
0/0
6.11.2002 17:26

Frankie

Re: pokračování
Rakouškův problém je v tom, že ten jeho "nezávadný" rybíz plodí v závislosti na počasí a ročním období, zatímco Čížkova jablůňka plodí celoročně a nikdo ze sousedů neví, jestli nebude někdy to ovoce nutně potřebovat. Proto se do kácení Čížkovy jablůňky tolik nehrnou.
0/0
6.11.2002 17:56

Re: Re: pokračování
Čížkuva jabloň má ale jeden háček, nikdo neví co se udělat se šťopkama. Rakoušek a jeho famílije se rohoduje, jestli přijmout riziko spojené s pokácení a zničit Čížkovu jabloŇ podle hesla, když to nemam já, tak nikdo a nebo vyčkávat v obavách a hlavně to furt komentovat.
0/0
6.11.2002 18:10

Gorre

Re: Re: pokračování
Čížkuva jabloň má ale jeden háček, nikdo neví co se udělat se šťopkama. Rakoušek a jeho famílije se rohoduje, jestli přijmout riziko spojené s pokácení a zničit Čížkovu jabloŇ podle hesla, když to nemam já, tak nikdo a nebo vyčkávat v obavách a hlavně to furt komentovat.
0/0
6.11.2002 18:10

Gorre

Peníze
Rakušané přestanou protestovat, blokovat hraniční přechody s anší domovinou v té době, až je energetické společnosti ze západu přestanou financovat. Ta tam budou ty horlivé gesta a kecy. I ten pseudo pravník Fagan se odstěhuje do té jeho "skvělé" Ameriky a bude žít v zemi, kde počet atomových elektráren je přibližně stejný, jako v Evropě dohromady.
0/0
6.11.2002 16:13

chose

Zaver :
Zkratka a jednoduse Rakusaci jsou magori !
0/0
6.11.2002 7:34

jinej Jirka

no teda
aspon se nenudej, dostanou se na cerstvy vzduch a probehnou se (mozna lesem, mozna lucinou, katastrofu zazenou :))... Rakusaci jsou opravdu vtipnej narod, asi jim poslu petici na zachranu ceskych kolacu a koblih (probiha na www.kobliha.4ip.cz)
0/0
5.11.2002 19:16

Jirka

Tak tomuhle se říká idologická indoktrinace.
Děti, které budou v atombordelech nacvičovat "útěk před Temelínem", si do celého svého dalšího života odnesou dvě podprahové a tedy neobejitelné teze:
1. Češi jsou nebezpečné svině.
2. Atomové elektrárny jsou svinstvo.
Toto samzřejmě budou předávat v rámci výchovy svým dětem a vnukům.
Řekl bych, že je zaděláno tak na 4-5 generací.
0/0
5.11.2002 17:47

Gorre

Extrémisté
Pokud to půjde, s ukazování na ty zlé Čechy dál. Může ze současné rakouské mládeže vyrůst pěkné smetí. Jen si vezměte, co s palestinckou mládeží dělá neustále, jak jejich rodiče do nich hustí, že židi je třeba neodkladně vyhladit z povrchu izraelského. Až nám jednou v Českých Budějovicích exploduje školní autobus, bude už pozdě. Toto není nějaké science fiction. Když slyšim pětileté dítě, které zfanatizovaně říká: "Bojim se, že nás temelín zabije", tak se pomalu začíná šetřit na auto.
0/0
5.11.2002 17:02

Kamil

Re: Extrémisté
Zfanatizovaný budeš především asi ty - jak sám píšeš není to o obavách, že nás Češi zabíjí ale že nás může v případě havárie zabít Temelín- což je bohužel pravda :((
0/0
5.11.2002 18:21

Gorre

Vysvětlit
Promiň, ale to jsem nepochopil. Můžeš mi to objasnit?
0/0
5.11.2002 18:30

Kamil

Re: Vysvětlit
Tedy ještě jednou a pomalu - nezbrojí proti Čechům ale proti Temelínu a to je rozdíl!
0/0
5.11.2002 18:34

mina

Re: Re: Vysvětlit
Jen jestli v tom nějaký rozdíl vidí. Bojím se, že ne.
0/0
5.11.2002 18:42

Gorre

Pochopitelně, že v tom rozdíl vidim. Už se nemusíš bát. Sice zbrojí proti Temelínu, ale většinou neoprávněně.
0/0
5.11.2002 18:50

Gorre

AHA
Jo jasně, už to chápu. Blbě jsem to formuloval. Lépe by bylo, že v Praze vybuchne auto před sídle ČEZu. (pochopitelně, že ne sebevražedně) No, to trochu přehánim, ale když může ve francouzském metru zaútočit teroristé kvůli tomu, že Francie trochu podporovala jejich nepřátelé, tak je i toto možné. Rakušan si může říct: Nemam rád Temelín a češi ho nechtěj odstavit=nemam rád čechy.
0/0
5.11.2002 18:43

Kamil

Re: AHA
No comment, Gorre - škoda slov (raději obrazně abys to stíhal chápat) 
0/0
5.11.2002 19:08

Gorre

Ubohost
Jestli je toto vše, na co zmůžeš, tak tleskám. Každý debil umí říci to, co si napsal, ale jen někdo to umí zdůvodnit. Dokud to neodůvodníte, tak o tobě budu mít vlastní názor. P.S. Možná si děláte srandu z toho, že jsem tvůj první příspěvek nepochopil, ale on ani moc pochopit nešel.
0/0
6.11.2002 16:07

Gorre

Ubohost
Jestli je toto vše, na co zmůžeš, tak tleskám. Každý debil umí říci to, co si napsal, ale jen někdo to umí zdůvodnit. Dokud to neodůvodníte, tak o tobě budu mít vlastní názor. P.S. Možná si děláte srandu z toho, že jsem tvůj první příspěvek nepochopil, ale on ani moc pochopit nešel.
0/0
6.11.2002 16:08

zv

Zase demonstrace?
 Proti takovemu cviceni se neda nic namitat. Ovsem jina situace vznika, jestli  detem bylo receno, ze je to cviceni kvuli Temelinu a jeste navic vysvetleno, kde se Temelin nachazi. 
Je li tomu tak, muzeme se obavat, ze se jedna o velmi zavazne zamery Rakouske politiky.
Doufam, ze se mylim. Ze se nejedna o pokus o stvani proti jinemu narodu vyuzivajic deti. 
 
0/0
5.11.2002 16:49

Oswald

Re: Zase demonstrace?
Vůbec se nemýlíš. Jde o to, že děti ve věku 3-6 let (tj. v mateřské školce) jsou nejcitlivější na nejrůznější podněty psychického rázu. Celý život si s sebou ponesou trauma z toho, jak utíkaly před Temelínem. Nikdo těm dětem nevysvětlil, že se jedná o pravidelné cvičení, aby věděly co dělat v případě nebezpečí. Naopak se jim vtlouká do hlavy, že mají za humny bestii horší než drak, a před tou je třeba utíkat.
0/0
6.11.2002 16:11

Master

?
Rakušáci jsou směšný buzny.
0/0
5.11.2002 16:36

Gorre

Komplex méněcennosti
Rakušané trpí komplexem méněcennosti. Teď, když Rakousko není v NATO a tudíž je nedůležité se to jenom prohlubuje. Již za dob Adolfa Hitlera se museli nějak vytáhnout a byli za nim. Třetí říše skončila po třech isících letech, jak Hitler sliboval a Rakušani neměli komu podlézat. Šikovně zvolili taktiku nadřazenosti (z historického hlediska k tomu měli výborné předpoklady) a začali štěkat na stát, který se vyhrabává z černoty komunismu. Kříčí: "Já chci toto, já chci tamto" a dupou na svém pískovišti a brečí a volají maminku (SRN), která však již se moc neangažuje. Kříčí: "Pepíček si postavil Jadernou Elektrárnu TEmelín. Můžu si postavit vlastní? Mamíí" táže se Rakoušek a maminka odpovídá: "Ne, nemůžeš, můžeš mít pouze vodní, větrnou, geotermální a nebo by si mohl mít termonukleární, kdyby tento objev soudruh Amerika a jeho Arabští ropní magnáti neututlali." "Tak ať Papíček tu svojí zbourá a nebo ať má stejný druh jako já." "To záleží na něm" odpovídá matička SRN. Pepíček však Rakouškovi zabránil vstup na svojí část území, a tak se zase vsteká: "Ať mi povolí vstup na své území!! Béééé". Kdyby mu to Pepíček povolil, tak si Rakousko určitě na něco vzpomene a bude to zase chtít. Je to jak u kluků, kterým je 14 a měří 150cm. Jsou sprostší a nafoukanější než ostatní. Tím se snaží získat pozornost ostatních. To se mu však nepovede a pouze si o něm ostatní myslí, jaký že to je ubožák. Já navrhuji toto řešení: Rychlí vojenský vpád do Rakouska. Pěchota by rychle obsadil přes Linec Vídeň a naše L 159 by rozbombardovaly kasárna, která by byla ještě v šoku. Byla by to jednoduchá terapie tohoto komplexu méněcennosti.
0/0
5.11.2002 16:23

Pean

Re: Komplex méněcennosti
Tak tomu říkám národní analýza  Zkuste se ale schválně na problém JE (speciálně těch českých) podívat  ze strany Rakouska. Stačí přejet hranice s ČR a rázem se člověk ocitá v jiném světě - speciálně v příhraničních oblastech. Stačí už jak cizince přivítá naše celnice (celníci), následují špalíry prostitutek, polorozbořené neudržované vesnice a podobné úkazy. Divíte se, že běžný rakouský občan trpí nedůvěrou jestli v takové zemi může 100% spolehlivě fungovat a být pod kontrolou tak složité zařízení? Tím spíš, že je masírován médii a tamějšími politiky? Bydlet 80km vedle ukrajinské příp. rumunské JE, taky bych asi raději nacvičoval evakuaci....
0/0
5.11.2002 16:43

Gorre

Obráceně
Souhlasím. Šlo by to ale naspat i z obráceného pohledu. Průměrný, podezřívavý a nedůvěřivý občan naší země, když vyjede do Rakous tak vidí všude kolem krásně opravené domy, zeleň (pokud je ze severu, tak kór) a jak je z domoviny zvyklí, voní mu tam korupce. Pochybuje, že průměrný občan si může vydělat na tak krásné domy, případně chaty. Pochopitelně je to možné, ale v takové míře? Je mu to divné a tak si o té zemi myslí, že je to stát korupce. Navíc celníci na hranicích se na něj dívali opovrživě a s nedůvěrou. Kontrolovali mu každou píď auta. Dívíte se, že průměrný občan trpí nedůvěrou v jejich tunely. Popravdě, já také. A přes to všechno se v jejich tunelech stalo více nehod a smrtelných zranění, než v JEDukovany a nebo V JETEmelín.
0/0
5.11.2002 16:56

Pean

Re: Obráceně
Rakouský "tunelling" je pro mě demagogie Zemanovského ražení. S naší siti dálnic v mnohem příznivějším terénu máme těžko právo se vysmívat mrtvým v přetížených rakouskych dálničních tunelech. Před stavbami typu Brenner či Vilach smekám, bohužel tak nečiní Rakušané před Temelínem - podle mě z důvodu, který uvádím výše. Osobně jsem rozhodně pro Temelín, ale nedivím se reakcím Rakušanů. Podle mého bysme je spíš měli přesvědčovat o bezpečnosti a ne se vysmívat jejich obavám z potenciálního nebezpečí, které může z jejich pohledu vypadat mnohem reálněji. Rozhodně si nemyslím, že Rakušané cvičí dnes děti proti Čechům (s těmi Palestinci to už je hodně úsměvné přirovnání)
 
0/0
5.11.2002 18:07

Gorre

Temelín vs. Tunellín
S těmí tenely něco bude. Např. Letenský tunel je několika násobně (několikasetnásobně, možná) kratší, než většina rakouských tunelů a přesto je stále opravován a rekonstruován. Rakouské tunely jsou opravovány jen po katastrofách (stala se vůbec letos nějaká?), což není tak často. Jelikož síť rakouských tunelů je neporovnatelně delší tak je to úcty hodný výkon, smekám. V tomto jsme technicky pozadu a tak jim do toho nemluvíme. Na druhou stranu, v rakousku není jediná funkční jaderná elektrárny a u nás dokonce dvě. V Dukovanench není žádný problém a množství poruch v Temelíně taky nepřesahuje průměr. (tim myslim průměr poruch u j. elektráren, které se teprve uvádějí do provozu). Tudíž, v jaderných elektrárnách se evidentně vyznáme, takže by nám do toho rakušané neměli mluvit (po technické stránce, což bohužel populističtí politici dělají. Jejich obavy jim pochopitelně nebereme). Zajímalo by mě, kdyby skupinka lidí protestovala za uzavření tunelů, jestli by je někdo poslouchal (zahynulo tam podstatně více lidí než v JETE. Na druhou stranu) P.S. Přesvědčovali jsme je o bezpečnosti Temelína a pokud si vzpomínám, tak na tomto meetingu bylo více novinářů, než veřejnosti. Nejdříve by se měli účastnit a pak reptat. - K Palestincům: Někomu se to tak může zdát. Mě se to tak nezdá. Špíše cvičí jejich děti k nenávisti vůči nám. - Nemůžete porovnávat kvalitu silnic Rakouska a nás. Nezapomínejte, v jak "kvalitnim" režimu jsme to žili.
0/0
5.11.2002 18:24

Pean

Re: Temelín vs. Tunellín
No jasně, hlavně se vymluvit na režim - pak může jít kvalita celé společnosti úplně do hajz.. Nejsou ale právě naše JE ( u Temelína alespoň její plány) výsledkem takto kvalitního režimu a dá se jim pak veřit ?- sám jste se usvědčil :)
0/0
5.11.2002 18:31

Gorre

13 let?
Pokud mě nešálí paměť, tak od revoluce uplynulu už 13let a po tu dobu se Temelín pořád stavěl. TAKŽE - Temelín není jen výtvorem komunistů. Na režim, skrz silnice se vymlouvám z toho důvodu, že se stavěli, většinou, v tomto období, takže je pravděpodobné, že za to může režim.
0/0
5.11.2002 18:37

Petr

Re: Re: Komplex méněcennosti
Hlavně nezapomeň dodat, proč ty špalíry prostitutek stojí právě u hranic ...
0/0
5.11.2002 17:00

Filosof

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
5.11.2002 17:11

Petr

Re: Re: Re: Re: Komplex méněcennosti
Ale přece jenom jich je na západní a jihozápadní hranici o něco více, že?
0/0
5.11.2002 17:14

Filosof

Re: Re: Re: Re: Re: Komplex méněcennosti
No jistě. Dříve byly na západní kvůli Rakušákům a Němcům. Na východní dnes nejsou ne kvůli tomu, že by třeba Slovák nebyl schopen zaplatit, ale kvůli tomu, že se raději stahují do větších měst, kde je více příležitostí bez ohledu na národnost klientů.
0/0
5.11.2002 17:20

Kaik Jonas

Re: Re: Komplex méněcennosti
Jo hlavne ze Viden je oslniva, kdy o svatcich je vsechno zavreno a tri dny se tam valely odpadky v centru mesta.  Fuj a spina...  Zase tak velky rozdil mezi Dolnim Rakouskem a jizni Moravou neni.  A meli by prestat vozit odpadky do Podyji.
 
Nejsou nahodou ty rumunske, kosovske a moldavske prostitutky soucasti nejakeho biologickeho warfare, ktere tajne vydrzuje nase MO?
 
0/0
5.11.2002 20:39

Hnusoň

Aby nakonec Temelín nevyhodili do luftu sami rakušáci - aby ukázali že maj pravdu!!!!!!!!!!??????, musim se mrknout na osud, tam to už určitě vědí dávno!!!!§§§§ Tam vědí všechno, he,he!!!!!!!§
0/0
5.11.2002 16:19

michal

stejne neutecou
maj to marny... :-)))))
0/0
5.11.2002 16:00

Cartman

nemaj toho moc?
Stihnou se ty rakouský děti taky něco naučit při všem tom častém evakuování ze škol a demonstrování na hranicích?
0/0
5.11.2002 15:44

Harry

Re: nemaj toho moc?
Hlavně aby nepřišly o moc hodin fyziky a netvrdily jako mnozí jejich rodiče, že generátor se nachází v reaktoru.
0/0
5.11.2002 18:32

admiral_Atvar

za to mohou husain&haider !
domluvili se a snazi se vsemozne bojovat proti jaderne energii aby nas privazali k arabacke rope a tak umoznili vydirat ze strany muslimu ! haider neni fasoun, jen se dela, je to male kolecko v monstroznim anarcho-muslimsko-multikulturnim spiknuti ! rakusaci jdou arabum na ruku, protoze veri, ze po dobyti evropy a nastoleni sarie si nechaji svou nezavislost a neutralitu. haha, naivkove, verit muslimum se nevyplaci, i oni spolu se zbabelymi skandinavci poradajicimi summity teroristu budou v pracovnich taborech drit na zbrane pro arabaky na finalni utok na USA pokud zapad do te doby muslimy nevyhubi !
0/0
5.11.2002 15:31

Nocni ptak

Re: za to mohou husain&haider !
LOL mas dobrou fantazii  nechces napsat nakou knizku?
0/0
5.11.2002 23:05

puppy

spíš by je měli naučit zdrhat před haiderem, tím fašounem debilním...
0/0
5.11.2002 15:00

Lafayette

STOP TUNELLIN!!!
Rakouské tunely nejsou bezpečné, mělo by se s tím něco udělat... Měla by se sestavit komise. Meli by všechny tunely předělat!
0/0
5.11.2002 14:56

Filosof

Re: STOP TUNELLIN!!!
Má to jeden háček. Rakouské tunely jsou v Rakousku, když se provalí, zničí to kus Rakouska (neberu v úvahu turisty s ostatních zemí, když zůstanou doma nic se jim nestane), je to problém Rakouska. Když bouchne Temelín, tak to neodnese jen ČR, ale i okolní země. Takže to není problém jen ČR, ale např. i Rakouska....
0/0
5.11.2002 15:34

nnnnn

Re: Re: STOP TUNELLIN!!!
Ma to jeden hacek. Temelin z fyzikalniho principu proste bouchnout nemuze. Takze jediny problem Rakouska vidim v omezenosti casti jeho obcanu...
0/0
5.11.2002 15:59

Filosof

Re: Re: Re: STOP TUNELLIN!!!
A proč by nemohl ??
0/0
5.11.2002 16:24

nnnnn

Re: Re: Re: Re: STOP TUNELLIN!!!
Protoze to neumoznuje fyzikalni podstata reaktoru. V nejhorsim pripade by se mohl roztavit reaktor (ale takova havarie je asi tak pravdepodobna, jako ze na tebe z vesmiru spadne meteor). I v tom pripade ma jeste vnejsi neprodysnou obalku, takze zamoreni okoli nehrozi.
0/0
5.11.2002 19:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.