Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha chystá síť příměstských rychlodrah

Novou síť rychlých železnic chtějí na nynějších tratích zřídit České dráhy v Praze a okolí. Tak jako v Berlíně nebo Vídni jezdí S-Bahn, v Paříži rychlodráha RRE, tak Praha bude mít Metropolitní dopravní linii. Základních tras bude šest a každá z nich bude mít svou barvu. Jednotlivé tratě mají být dokončeny do šesti let. Nejdůležitější akcí bude rozšíření trasy Praha - Kladno na dvě koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ferda

KOnečně to nějakého pablba napadlo...
A souhlasím s tím, aby vlaky hlavákem jen projížděly. Nebudou problémy s odstavením atd...
0/0
1.11.2002 9:55

AMIK

Proc ale vsechno konci na HLN a na Masaryčce ?
Jen nechapu proč všechno vede jen do centra v Mnichove to centrem jen profrči - ale v Praze pokud se budeme chtit dostat z Vysočan na Smichov a nebo ješte dal budeme přebihat mezi HLN a Masaryčkou - to je trosku postaveny na hlavu ne? Ono totiz obcas je potreba dostat se i nekam jinam ne jen do centra ale to na reditelstvi CD a v ROPIDU asi nechapou :-(
0/0
1.11.2002 9:30

Mates

huraaaaa
To je supeeeeer... doufam, ze to neni jenom nejaka kachna. Mimochodem, nevite, jestli rozsiri tu rychlodrahu i do Hrebce a do Lidic?
0/0
31.10.2002 20:34

Posleda

Nač řešit teď dražší jízdné na letiště?
To kucháte a pečte rybu, kterou jste ještě nechytili!
Prvotní je, aby tam nejprve vlaky jezdily a pak je možné řešit za kolik. I když co se týká toho letiště - ti co tam jezdí do práce, jezdí na obvykle tramvajenky (a tak by přinejhorším jezdili i dále  autobusy MHD) nebo vlastními auty. A ty, co si někam (či odněkud) zaplatí letenku, už nevytrhne nějakých 30-50 Kč za jednorázovou jízdenku. Tolik by dali jen za nastoupení do taxíku, ještě  by neujeli ani metr! Kolik stojí na letišti 1 kafe? Řekl bych, že taky tak.
Jinak je sice tristní, že musela přijít povodeň a zaplavit metro, aby se někdo ze zodpovědných začal zabývat využitím železničních tratí pro skutečně funkční (pří)městskou dopravu, ale zaplať pánbu za alespoň nějakou naději.
Vždyť už to vypadalo, že se zprovozněním metra se vrátí vše zpět do "starých kolejí"!
Teď je hlavně důležité, aby na pražské radnici právě v tomto volebním období zasedali lidé, kteří nenechají tuto záležitost "usnout" a budou ji postrkovat, abychom se skutečně dočkali pražského S-Bahnu!
Dobře si rozmyslete, koho budete zítra volit!
Abychom nebyli další 4 roky jen za voly!
Nová košťata na magistrát! SOS!
0/0
31.10.2002 17:54

Honza

Letiště
Když už se teda České dráhy ohánějí Vídní nebo se jí chtějí třeba inspirovat, tak ať se podívají na jízdné na a z letiště ve Schwechatu. Je to totiž naprosto normální tarif, jako byste jeli jiným směrem do stejné vzdálenosti. Holt, když někdo u nás musí letět letadlem, tak ať si tu cestu na nebo z letiště pořádně zaplatí, že jo... Akorát jim nedochází, že bohatí byznysmani stejně pojedou taxikem nebo vlastním odvozem a vlakem tak pojedou jenom obyčejní turisté...
0/0
31.10.2002 16:37

P. Neuberg

pamatnik na Vitkove
Rad bych pripomnel, ze soucasti zkapacitnovani trati v Praze je projekt PRORAZENI TUNELU POD HOROU VITKOV, po cele jeji delce. Udajne proto, ze koridor nejde protahnout po karlinskem upati Vitkova a vlaky bb byly na HLN o 5min. pozdeji. Hora Vitkov i Nar. pamatnik jiz 50 let pykaji za epizodu Gottwaldova mauzolea, vyjimecny legionarsky panteon dnes chatra. Posledni uder bude ustedren tunelovym portalem zahryzlym do kopce vedle Vojenskeho muzea. Na stavbu je uz 30 let uzemni rozhodnuti, ale neni nemozne ji zastavit. Verejne projednavani 12.11..vice: www.praha3.cz/clanek.asp?id=1147 www.vitkov.net
0/0
31.10.2002 16:34

Marian Kechlibar

Re: pamatnik na Vitkove
To teda doufam, ze ji nezastavite - kdo ma furt jezdit 5 km mezi Libni a hl.n. po jedne koleji!! Tamni stav trate je ostudou pro cely prazsky uzel.
0/0
2.12.2002 14:35

admiral_Atvar

Re: pamatnik na Vitkove
houby jedne koleji. koleje jsou 2 a ta spodni kolem karlina se dale rozdvoji po spojeni s trati z masarycky. jezdilo se po jedne, kvuliva oprave mostu. ta spodni, od karlina ma velky sklon-nektere vlaky nevyjedou. a ted to hlavni - pod vitkovem se kuta proto, ze par karlinaku nechce mit vlaky na rampe pod oknem.
0/0
2.12.2002 14:46

Marcela

RER
V Parizi je RER, ne RRE, pozor na sotky!
0/0
31.10.2002 16:30

ing. Coufal

Vítané zlepšení
Zřízení sítě předměstských rychlodráh bude vítaným příspěvkem ke zlepšení věřejné hromadné dopravy v Praze.
0/0
31.10.2002 15:54

Z. R.

Re: Vítané zlepšení
No, nevim, Vam nepovede rychlodraha za domem, ze? Nebo se pletu a jste ve stejne situaci? Pochybuji....
0/0
31.10.2002 16:05

Cestující

Hmmm
No, popravdě řečeno se mi to hodně nezdá. Plány a realita jsou vždycky hodně rozdílné. Před časem si naplánovali modernizaci vlakových souprav, stáhli ty lepší a nasadili lokálky (viz trať na Mladou Boleslav). Pak se ukázalo, že opravy souprav nemají z čeho zaplatit a tak lokálky jezdí vesele dál..Plán to byl také pěkný...
 
0/0
31.10.2002 15:47

x8

hmm...a jezdit tam budou drezínama? ;-)
...nebo použijou svůj supermoderní stávajíci vozový park?;-)
0/0
31.10.2002 15:27

Lustig

Praha-Kladno
Nenechte se vysmat.O rozsireni trati Praha-Kladno se zacalo mluvit uz pred 30 lety! A kde je?
0/0
31.10.2002 15:24

Pišingr

Díky bohu
Díky bohu, že nám modrá armáda postaví spojení mezi Vysočany a Masarykovým nádražím. Jezdit na Masaryčku přes Libeň je zdlouhavý vopruz.
0/0
31.10.2002 14:44

Trajla

Praha hl.n. - Liben
Trat z Prahy hl.n. do Libne, to je katastrofa. Vlak to "udela" tak za 10-15min a to vzhledem k delce je neunosne! 
0/0
31.10.2002 14:22

Gottwald

Re: Praha hl.n. - Liben
včera sem to jel 5 min!!
0/0
31.10.2002 15:22

muflonka

???
Jenom nechápu, proč má být jízdné na letiště mnohem vyšší než ostatní.
0/0
31.10.2002 13:40

Aleš

Re: ???
V civilizovaném světě je letiště(obzvlášť u hlavního města) napojeno na MHD, jen u nás je to jako v rovníkové Africe a když už o něčem přemýšlí, tak to napálí na jízdném. Co by jinak dělali taxikáři? (lobbovali za zrušení metra?:-)
0/0
31.10.2002 15:51

King

Re: Re: ???
Oni to myslí tak, že tím budou jezdit hlavně cizinci, tak proto tu cenu napálí.
0/0
31.10.2002 16:17

Baron

Re: Re: Re: ???
Promiňte, ale Vám by se líbili kdyby Vám jako "cizinci" třeba napařili pětinásobné jízdné? To že máme znatelně nižší platy žádní cizinci nezavinili (a ti co případně ano jsou poměrně obtížně identifikovatelní ) tak proč bychom tu měli dál trvat na ve své podstatě rasistickém a protiprávním systému "dvojích cen"???
0/0
31.10.2002 16:44

King

Re: Re: Re: Re: ???
Já s tím samozřejmě nesouhlasím. Moje teta je američanka a když po ní chtěli ve Staronové synagóze aby zaplatila vstupné se 100% přirážkou, protože je cizinka (ano, měli tam, nebo ještě mají Vámi zmiňované dvojí ceny), tak jsme se otočili a  odešli. Pokud bude jízdné z letiště a na letiště dražší, než na ostatních rychlodrahách, tak zde jiný důvod nevidím. Uvědomte si, že Praha je jedno z nejnavštěvovanějších měst Evropy.
0/0
1.11.2002 13:50

kriple X

Re: Re: ???
Musim Vas poupravit. Ruzynske letiste je napojeno na MHD a to minimalne  autobusovymi linkami 100,  119, 179 a 510.
0/0
31.10.2002 17:21

Jirka

Vivat Vyšehrad!
Jako malý kluk jsem se s mým dědečkem v padesátých letech chodil dívat na vlaky na Nádraží Vyšehrad. Je to krásná secesní stavba. Pak mi později rvalo srdce dívat se jak to s nádražím dopadá a dopadlo. Ještě dnes, když jedu vlakem ze Smíchova na Hlavní nebo opačně, musím vždy k oknu a nostalgicky si zavzpomínat. Kéž by Vyšehrad byl zachráněn a co nejdříve zprovozněn!!!
0/0
31.10.2002 13:39

Šťoural

Proč za 6 let?
Kdyby to ČD myslely vážně, tak se "S-bahnem" vozíme uz dávno. Spojení Řepy Smíchov-Hostivař (pominu-li kombinaci tramvají 10 a 22=jízdní doba 60minut, pokud to "jede") prakticky neexistuje. A proč? Koleje jsou, akorát po nich nic nejezdí... Proč "náhradní" dopravu přes Libeň vedou jen z Masaryčky (když se na ní prakticky nedá dostat, ať žije X-B) nechápu. Stejné koleje vedou i z Hlavního. Kyvadlovka ze Smíchova, by prostě klidně mohla jezdit dál přes Libeň. Proč se "úspěšnost" dopravní politiky měří investovanými penězi a ne možnostmi kam se dá dostat? Tohle je jen plácnutí do vody... a všichni doufají, že se na to za tu dobu zapomene... (peníze ovšem už budou v čudu).
0/0
31.10.2002 13:22

Honza Hučín

Re: Proč za 6 let?
Kyvadlo z hlavního na východ se už na tu jednu kolej nevejde :-(
0/0
31.10.2002 13:31

Miroslav Grossmann

Re: Proč za 6 let?
Jste opravdu šťoural. Ale zkusím říct, co o tom vím. O pražském železničním uzlu platí, že je silně poddimenzovaný vzhledem k intenzitě žel. provozu, která v Praze je. Největší problém je právě ve spojení Hlavní a Masarykovo do Libně a Vysočan. Vedou tam snad dvě trati, které ovšem nestačí ani dnešnímu provozu. Pokud pojedete přes den z východu na hlavní, máte více než 50% šanci, že se váš vlak za Libní zastaví a bude několik minut čekat na volno. Situaci ještě zhoršuje stavba nového mostu nad Seifertovou, která by sice měla za pár týdnů dopravě ulehčit, ale dnes to znamená pro řadu pravidelných vlaků odklon. Jel jsem tudy v pondělí ráno rychlíkem, který jel až ze Slovenska, a před Libní uhnul do směru Malešice - Vršovice - Hlavní. Co se Řep týče, tam je jen jednokolejka, která nějaké kratší intervaly nesnese. Je jasné, že plnému spuštění "Metropolitní železnice" musí předcházet rozsáhlá modernizace tratí, výstavba nových úseků vč. tunelu pod Vítkovem a dostavby dalších kolejí.
0/0
31.10.2002 14:26

Tomáš

Re: Re: Proč za 6 let?
Pokud jde o trať Praha Smíchov - Praha Zličín, tak problém není v jednokolejnosti, ale v tom, že byly zrušeny stanice Praha Stodůlky, Jinonice a Žvahov. Kdyby se tam dalo křižovat v každé stanici, tak by se tam dal zvládat interval okolo 20 minut (viz trať Praha Bubny - Praha Ruzyně). Úspora, které se zrušením stanic dosáhlo, je minimální, Žvahov a Jinonice jsou i nadále obsazeny personálem (fungují jako hlásky), došlo ke zničení tehdá čerstvě opravených zařízení (světelná návěstidla, svršek nepoužívaných staničních kolejí, stavědla, ...), ... No nic, kéžby plán na S-bahn nezůstal jen na papíře.
0/0
31.10.2002 14:42

Posleda

A také by bylo potřeba tratě na Rudnou a Hostivice elektrifikovat!
0/0
31.10.2002 17:29

Jimmi

No konečně... snad... cosi...
Dlužno jenom podotknouti že prakticky celá trasa metra B z Českomoravské na Černý most vede souběžně vedle železniční trati... jestli tady náhodou není chyba v koncepčním rozhodování a jestli nový tubus metra není zbytečně drahý. Někdo by měl udělat ucelenou koncepci a zablokovat v územním plánu plochy pro nové tratě a případné stanice, někde to šikovně zkombinovat s metrem. Ať se staví třeba za deset, dvacet le, postupně, ale potom už to nebude kde stavět. A dokud toto nebude fungovat, nepůjde omezit automobilovou dopravu v Praze...
0/0
31.10.2002 13:16

roman

A kdo to zaplatí...?
v době kdy české dráhy nemají ani na zaplacení sociálního pojištění za své zaměstnance, se rozjíždí takovéhle plány,  jsem urcite pro, ale zajímalo by mě kdo to zaplatí. Praha si peníze vždycky vydupe, hlavně aby to enbylo na úkor ostatních a mohlo se dělat i neco jinýho, než financovat, krachujicí ČD.....  
0/0
31.10.2002 13:13

zde

nádraží Vyšehrad
Sláva. Toho nádraží je vážně škoda!
0/0
31.10.2002 13:08

Tomáš Gottschalk

tranzit
Je to sice hezké, ale všechno začíná a končí buď na hlavním nebo na Masně. Po vybudování tzv. nového spojení by se daly některé linky spojit, aby ulehčily metru (B), případně nabídnout alternativní spojení přes ty nešťastné Malešice (po zkoridorování nákladní tratě).
0/0
31.10.2002 12:44

cassiopeya

No už aby to bylo !!!
Stačí sehnat jen pár mizernejch miliard. Věřím, že se to povede.
0/0
31.10.2002 12:31

jf

RER
v Parizi se ty vlaky jmenujou RER, nikolivek RRE
0/0
31.10.2002 12:30

admiral_Atvar

hura ! hura !
jak to ovsem dopadne je jina vec. taky by to chtelo vice tramvajovych trati a usetrit penize na hloupem a nebezpecnem metru-toto neobnovovat, ale nechat jako sklad brambor a ovoce.
0/0
31.10.2002 12:23

Miroslav Grossmann

Re: hura ! hura !
Asi se po Praze MHD moc nepohybujete, když píšete takové nesmysly. 1) Jeden vlak metra uveze 1250 lidí při rychlém nástupu a výstupu!!! Který dopravní prostředek vykazuje podobnou kapacitu? 2) Plynulost metra není ovlivněna povrchovou dopravou 3) Metro je bezpečnější než auta, má méně nehod než tramvaje. V metru, pokud vím, nezemřel ani nebyl v poslední době zraněn nikdo z cestujících (nepočítám-li sebevrahy). V povrchové dopravě má Praha letos na kontě už přes 60 mrtvých, další stovky vážně zraněných, spousty zmrzačených. Pravda, v drtivé většině se na nehodách podílí individuální doprava, ne MHD.
0/0
31.10.2002 14:13

Miroslav Grossmann

Super
Výborný projekt! Zatím po něčem podobném volala nejvíce občanská sdružení. O víkendu jsou volby.
0/0
31.10.2002 12:18

Inkvizitor

Velké plány
jakých jsme již viděli hodně - ty dráhy ovšem nevidíme nikde. Přijde voda a bude zase po plánech, nebudou peníze.
0/0
31.10.2002 12:14

Keson

No to je FANTASY...
Znamená to že ČD bude investovat??? Že by do výdělečnýho podniku? Léta se čeká na elektrifikaci Buštěhradský dráhy s odbočením k letišti, -- a teď taková bomba! Sem zvědav, jestli taky chtějí vyplatit řev ekologistů :o)
0/0
31.10.2002 11:55

K.

Re: No to je FANTASY...
Já myslím, že moc výdělečné to nebude ...
0/0
31.10.2002 12:07

Chomutovák

Re: Re: No to je FANTASY...
Výdělečné to bude. Příměstská doprava (a PID obzvlášť) jsou výdělečné podniky. Jezdí hodně lidí po celý den a jsou na to vysoké dotace. Infrastrukturu navíc nebudou financovat ČD, ale už státní podnik Správa dopravní cesty, zastávky půjdou zčásti na účet Prahy. Dráhy tak investují maximálně do nových vlaků, které je třeba stejně koupit, protože ty staré už jsou účetně mockrát odepsané a i prakticky se rozpadají.
Pro cestující to bude jedině dobře, jen by to možná chtělo uvažovat i o dalších liníích a zastávkách (modernizace Posázavského pacifiku, už v diskuzi zmiňovaná modernizace tratě přes Malešice, kde je spousta potenciálních zastávek apod.)
0/0
31.10.2002 13:12

Honza Hučín

Re: Re: Re: No to je FANTASY...
Ano, stálo by za to například zřídit zastávku na Kačerově s přímým vstupem do podchodu metra.
0/0
31.10.2002 13:28

Miroslav Grossmann

Re: Re: Re: Re: No to je FANTASY...
Přesně tak, trať metra tam vede cca 10m nad kolejemi tratě na Vrané, úseku Krč - Vršovice. Stačily by schody a rampa z podchodu, něco zemních prací a 200m nástupiště. K tomu samozřejmě nezbytné inž. sítě, informační tabule, bezpečnostní kamery. Nechápu, že se tam přestup neudělal už v roce 1974. No, tehdy...
0/0
31.10.2002 14:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.