Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlapcova smrt horolezce k soudu nedovede

(Od spolupracovnice MF DNES) - Rakouští vyšetřovatelé vyslechli osm členů české turistické skupiny i otce chlapce, který v pondělí zemřel na totální vyčerpání při túře ve východním Tyrolsku. Podle českého konzula ve Vídni se všichni včetně otce mohou vrátit do vlasti. Josef Tejkl, otec devítiletého Jakuba, se v posledních letech účastnil řady horolezeckých výprav do Alp, na Kavkaz, Pamír a do dalších pohoří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Henoch

Jaké zmizení slečny Kubištové?
To ji z party "horolezců" odnesli ufouni nebo co?
Jak může zmizet člověk?Kam jim zmizela?Kdo je zodpovědný za "zmizení"?
Každá výprava do hor má svého vůdce,a ten zodpovídá za to ,že se VŠICHNI vrátí společně dolů!
NEEXISTUJE nechat někoho samotného v cizích horách!
To by horolezec NIKDY neudělal!
0/0
5.11.2002 15:10

jk

Navstivte http://www.czechaid.cz/index.php?s=62&a=316 "Honorární konzulát ČR v Ekvádoru se obrátil na místní policejní orgány ihned, jakmile mu situaci skupina českých horolezců po třech dnech od zmizení slečny Kubištové oznámila."... "MZV ČR, příslušný zastupitelský úřad i honorární konzulát jsou po konzultacích s ekvádorskou stranou nadále přesvědčeni, že kdyby nedošlo k třídennímu prodlení mezi zmizením slečny Kubištové a nahlášením tohoto faktu ekvádorským orgánům, šance na její znovuobjevení byla nejvyšší za celou dobu případu. P. Tejkl nadále hájí stanovisko, že skupina českých horolezců, která zmizelou hledala samostatně, měla údajně větší šance, než místních poměrů znalý ekvádorský tým." Pan Tejkl zjevně poslední dobou rozhoduje špatné. Následky jsou v horách naprosto přiměřené.
0/0
31.10.2002 23:52

godman

pepa tejkl
já se jen divím,pepu tejkla znám jako výbornýho a pohodovýho člověka a zkušenýho horolezce (pik pobedy apod.)- a ted koukám on takhle pohřbí na ledovci svý vlastní dítě,fakt se nestačím divit a je mi z toho smutno.
0/0
31.10.2002 11:15

Eva

Tak si tak pročítám Vaše příspěvky a nad některými fakt žasnu,
za prvé bych vůbec nehodnotila kdo sem může psát a kdo ne, to je věc každýho, za druhý - mám za sebou taky pár slezených hor a za horolezce se nepovažuju, ale člověk ví že když se jde ve skupině, skupina na sebe čeká, dělá pauzy tak aby si každý měl šanci odpočnout... atd. Znám jeden citát a snažím se v takových situacích podle něho chovat - VELEHORY JSOU PRAVÉ MAJESTÁTY, VELKORYSÉ, TRPĚLIVÉ, ALE NEODPOUŠTĚJÍ DOMÝŠLIVOST, LEHKOMYSLNOST A HLOUPOST. Je mi líto rodiny i otce... ale...
0/0
31.10.2002 10:12

Piaf

Re: Tak si tak pročítám Vaše příspěvky a nad některými fakt žasnu,
Líto otce? To snad ne, vždyť on svého vlastního syna zabil! Přeju hodně síly matce toho kluka.
0/0
31.10.2002 10:30

Eva

Tak si tak pročítám Vaše příspěvky a nad některými fakt žasnu,
0/0
31.10.2002 10:06

Moravak

Jak to ve skutečnosti bylo
"Profesionál" s na smrt vyčerpaným 9-letým ! ! ! synem odmítl pomoc 8 "zelenáčů" a ti odešli "do hospody na čaj s rumem" a čekali co bude ? ? Dojde , nedojde . . . ? ? Je to přece profik, tak proč organizovat zachránnou výpravu ? ! ! ? ? To přece není možné, že to tak bylo !!!!!!!!! Je však také pravda, že každý má své hranice duševních schopností racionálně uvažovat, a někteří jedinci, možná i skupiny jedinců "rádoby horolezců" má tyto hranice velmi nízko položeny. To by také vysvětlovalo, proč byli nakonec všichni vyšetřovacími orgány propuštěni.
0/0
31.10.2002 10:03

Iva

Také chodím s dětmi po horách,
ale nechápu, že otec šel s dítětem v zimních podmínkách na třítisícovku, když chlapec neměl údajně ani zimní vybavení... Ostatní účastníci prý nabízeli pomoc, ale nakonec dvojici opustili, aby zdolali další kopec (viz včerejší MFD)... Že osmitisícovky zdolávají sólisté, to vím, ale že nezalarmovali záchrannou akci kvůli dítěti v Alpách jejich známí, to se mi těžko chápe.
0/0
31.10.2002 9:56

Milan D.

Kvůli pietě
navrhuji u podobných článků znemožnit psát jakékoli příspěvky. Žádné rádobychytré žvásty chlapci nepomůžou, jeho rodiče nechte na pokoji, dost je toho, s čím se mají vyrovnat. Vinou otce má určit soud, niloliv příspěvkáři na netu.
0/0
31.10.2002 9:17

černá

Re: Kvůli pietě
Nikdo zde nechce snižovat smutek, kterým právě tato rodina prochází. Myslím si, že každý si umí představit, jak těžké je vyrovnat se ztrátou blízkého, pokud se s tím vůbec dá vyrovnat, ale každý čin, který byl způsoben nedostatečnou přípravou a přeceněním sil, musí nést následky.
0/0
31.10.2002 9:39

Lenka

Re: Kvůli pietě
Vina otce je bohužel neoddiskutovatelná a myslím si, že se se smrtí svého dítěte už nikdy nevyrovná. Že se nenašel nikdo z dalších osmi turistů, kdo by jim pomohl, to je věc jejich svědomí. A proč nepsat a nereagovat ? To je přece také život a možná si rozšíříme obzory a poučíme se pro případ, až budeme zase plnit dětem jejich přání....
0/0
31.10.2002 10:34

Jarek

Re: Kvůli pietě
Naprosto souhlasím.
To, že jsou komentáře u jiných článků z velké části hámoty, se dá překousnout. Ale v tomto případě to přesahuje rozumné meze.
0/0
31.10.2002 10:35

Karel Jelínek

Již jsem se k této věci vyjadřoval, protože řadu let lezu po skalách a mimo jiné mám i syna, kterému bude brzy devět. V Alpách jsem párkrát byl, takže si dovedu udělat obrázek. Nezodpovědný táta a nezodpovědná parta zavinili smrt dítěte, které tam, kde umřelo, nemělo co dělat. Co kdyby ten syn měl přání si třeba do těch Alp řídit autem po dálnici ? Také by mu tatínek splnil přání přesně odpovídající jeho věku, možnostem a schopnostem ? V takovém případě by asi každý chápal tu nebetyčnou blbost a nezodpovědnost. Třítisícová výška a horská tůra na konci října pro malé dítě, skupina, která si odejde, hlavně zdolat ještě nějaký další kopeček , nevybavený táta bez výstroje a bez zajištěného sestupu, na to prostě nemám slov. Nebyl to ten chlapec, kdo podcenil nebezpečí hor, od toho mu měl zkušenější táta vysvětlit, že má ještě pár let čas, měl volit jiné roční období a spolu s malým dítětem jít do hor s takovými lidmi, kteří by je v případě problému snesli dolů oba a nenechali samotné v horách. Druhá stránka věci je, jak asi táta od dítěte bude moci s tím, co způsobil žít. To je mimo všechny pozemské tresty.
0/0
31.10.2002 9:14

pejsek

GENIALITA SPOLUOBCANU
To jsem nevedel, ze mame v narode tolik geniu! Joo, pravda, sedet na prdeli je bez rizika! Ale ze Vam, inteligentum, zahyne za rok tolik deti pod koly aut, to nikoho nezajima. Ze zahyne tolik deti, jenom pro setrivost rodicu, kteri pro vlastni pohodli usetri na povinne vybave (bezp. sedacka, cyklisticka prilba, bezpecnostni opatreni v byte), to je taky vedlejsi, hlavne se do nekoho trefit. Jste obycejni cesky nic! "Kdo nic nedela, nic nezkazi" Ano, ten maly kluk je pro me hrdina, urcite si vytrpel, ale takovy kecy by ho ani v jeho veku nemohli napadnout!
0/0
31.10.2002 9:01

Moravak

Re: GENIALITA SPOLUOBCANU
Poradím Vám jednu věc, a vemte si mou radu k srdci, raději nepište na net, Vaše příspěvky nejsou k věci
0/0
31.10.2002 9:24

Cech

Re: Re: GENIALITA SPOLUOBCANU
Nejste náhodou ředitel zeměkoule? Jenom kritizujete příspěvky ostatních a sám vlastní názor nemáte. Raději nepište na net Vy!
0/0
31.10.2002 9:40

Moravak

Re: Re: Re: GENIALITA SPOLUOBCANU
Pane Cech, Vy jste se nám ale ňák rozohnil, co Vás tak rozčílilo ? A Vy sám jste už něco rozumného napsal ? Rád si přečtu. Dejte mi vědět, kde máte ten svůj příspěvek.
0/0
31.10.2002 10:25

LB

Re: Re: GENIALITA SPOLUOBCANU
A ty ses jako kdo ze neustale diktujes co sem patri a co sem nepatri a kdo sem ma psat a kdo ne? Pokud se ti nelibi kdo sem co pise zareaguj padnym argumentem nebo vubec necti diskuze. Diskuze jsou od toho aby se nazory lidi lisily a nemuzes cekat ze vsichni budou mit stejny nazor jako ty.
0/0
31.10.2002 9:53

Moravak

Re: Re: Re: GENIALITA SPOLUOBCANU
Rád si přečtu Tvůj názor, zatím tady ale žádný není . . . Možná, že ani žádný názor nemáš ? ? ! ! !
0/0
31.10.2002 10:36

LB

Re: Re: Re: Re: GENIALITA SPOLUOBCANU
Vyjadril jsem nazor na obsah tvych prispevku, jestli to v mem prispevku nevidis tak je mi te opravdu lito.
0/0
31.10.2002 11:35

Moravak

Re: Re: Re: Re: Re: GENIALITA SPOLUOBCANU
Milý příteli, to že ale někomu napíši, aby raději nepsal na net, je MUJ NAZOR na obsah jeho příspěvku. Buď tak laskav a respektuj to. Snad si to už pochopil a nebudem pokračovat v této neplodné diskuzi . . .
0/0
31.10.2002 11:46

LB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: GENIALITA SPOLUOBCANU
hm, z pana, co zezral vsechen rozum sveta, se zacinaj sypat zvratky nejhrubsiho kalibru, proto vyjadrim svuj nazor tvym stylem: radeji jiz nerikej svoje nazory, zabal PC do krabice a odnes ho svemu prodejci, rekni mu ze si pro nej prijdes az budes mit rozum, a utikej si hrat s kacerem
0/0
31.10.2002 12:49

Moravak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GENIALITA SPOLUOBCANU
LB, zdá že patříš mezi ten typ lidí, který na tom netu tady opravdu nemám rád. Slibuji Ti, že si Tě budu více všímat ! !
0/0
31.10.2002 13:23

LB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GENIALITA SPOLUOBCANU
uf, takovou pozornost si snad ani nezaslouzim, uplne na me jdou mloby!
0/0
31.10.2002 13:57

LB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: GENIALITA SPOLUOBCANU
hm, z pana, co zezral vsechen rozum sveta, se zacinaj sypat zvratky nejhrubsiho kalibru, proto vyjadrim svuj nazor tvym stylem: radeji jiz nerikej svoje nazory, zabal PC do krabice a odnes ho svemu prodejci, rekni mu ze si pro nej prijdes az budes mit rozum, a utikej si hrat s kacerem
0/0
31.10.2002 12:52

Moravak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GENIALITA SPOLUOBCANU
LB, zdá že patříš mezi ten typ lidí, který na tom netu tady opravdu nemám rád. Slibuji Ti, že si Tě budu více všímat ! !
0/0
31.10.2002 13:25

černá

Re: GENIALITA SPOLUOBCANU
To je pravda, že zahyne spousta dětí z nedbalosti rodičů. O to smutnější ale je, když zkušený člověk přecení možnosti svého dítětě. Teď s tím musí žít a to je jistě tím největším trestem, vidět před očima už do konce života, umírat svého syna. Možná by se právě rodiče, které kladou na své děti příliš velké nároky, měli zamyslet a předejít podobným tragickým událostem.
0/0
31.10.2002 9:29

evelína

Re: Re: GENIAL.......
..... problém je ale v tom, že ten "frajer" nechalk svýho kluka umřít samotnýho  takže mu nemá před očima co běžet  jeho manželka - ta se teda má
0/0
31.10.2002 10:19

Michal

Re: Re: Re: GENIAL........pro paní evelínu
Nevím co jsi zač Evelíno ale myslém si že o tom vůbec nic nevíš....Škoda jen že jsi neuvedla svůj email....Byl jsem s Panem Tejklem na výpravě a NEMYSLÍM si že je nezodpovědný.Myslím si že zbytek teamu mohl udělat více,je sice dobré že nabízely pomoc,ale myslím si a nejsem sám,že když se večer nevracel p.Tejkl se synem tak měli zalarmovat úřady a po té se je ve svích možnostech pokusit hledat ...Také si nemyslím že těch ostatních devět bylo poprvé v horách a zajisté mezi nimy byli i velmi zkušení lidé... Pokud chcete nekdo reagovat tak tu mate muj email hlavně pro paní nebo slečnu Evelínu misa.ja@seznam.cz
0/0
4.11.2002 17:57

DS

Nepochopim...
jako otec maleho kluka nepochopim, ze pan Tejkl mohl pripustit:
1) ze neodhadl, nebo nepoznal miru namahy, kterou musel jeho syn prekonat pri narocnem vystupu.
2)aby rozhodnuti o tom, zda pujdou dal nechal na svem nezkusenem 9ti letem synovi
3) aby s sebou nemel prostredky na zavolani pomoci (vysilacku, mobil) obzvlaste v pripade, ze s sebou bere svoje dite )
4) aby jako vudce skupiny odejit zbytek lidi dolu a nezajistil privolani pomoci (kdyz je to samotne nenapadlo - coz taky povazuji za vrchol neschopnosti
 5) az kdyz bylo pravdepodobne pozde, sel sam hledat pomoc (syna nechal na miste)
a dalsi a dalsi.... Ta poznamka, ze take vedl jinou neuspesnou vypravu je na miste a je varovanim pro ostatni,  kteri by jese nekdy chteli sverit sve zivoty do rukou pana Tejkla. Bude s nimi jiste hazardovat tak, jak to ucinil s zivotem sveho syna (bohuzel lepsi vyraz nez hazard me nenapada). Zaplatil jednu z nejvyssich cen, ale uvedomuje si to vubec? Je mi lito ostatnich clenu rodiny....
 
0/0
31.10.2002 8:42

Joob

Nevím, ale jednou
mi popisoval známý - mimochodem hrdě se hlásící ke svému kurdskému původu - kolaps našeho vrcholového (a tehdy vrcholného) lezce při společném postávání ve zhruba třísethlavé  frontě na lístky na vlak, který ho měl odvézt do asijského ráje horolezců - lhostejno teď, do jakého. Moc chvály na tělesnou zdatnost českých lidí nepěl, měl oči a bystrý úsudek při celém svém pobytu v Čechách.  Závěr - přílišné sebevědomí, málo pokory a hlavně nedostatečná a neadekvátní příprava (za kterou je nutno považovat celý životní režim a postoje) vedou k právě probíraným koncům. A nejen v horolezectví - všude, kde se ke "sportu" dostanou ti, kteří na to tzv. mají (viz potápění v Chorvatsku atd.) - tj. hlavně finanční prostředky. (pro nechápající - Kurdové jsou horským národem, poměrně skvěle fyzicky vybaveným - geneticky)
0/0
31.10.2002 8:36

Moravak

Re: Nevím, ale jednou
Prosím Vás, Mr. Joob, nepište tady takové voloviny, opravdu se to nedá číst . . . Děkuji
0/0
31.10.2002 8:45

Renata

co se trochu jistit technikou?
opravdu nechapu, ze skupina, kdyz se vratila a zjistila, ze tam otec ze synem nejsou nezalarmovala okamzite horskou sluzbu, jak je mozne, ze je zacali hledat az, kdyz otec dosel pro pomoc? V dnesni dobe mobilnich telefonu nechapu, ze nekdo jde na hory, ktere umi byt jak znamo velmi zakerne a nevybavi se, zadnym komunikacnim zarizenim, kterym by mohl pomoc privolat okamzite. To ze nechal chlapce a sel pro pomoc, bych nepovazoval za az tak tragicke, protoze tusim vcera psali, ze v te dobe uz byl chlapec zrejme mrtvy a jeho otec to vedel.
0/0
31.10.2002 8:22

horalek

Doufam ze sl. redaktorka
vi o cem pise... Jinak YDENS mne opet utvrdila, ze je to snuska nejvetsich polopravd (neli lzi) na i-netu. Pokud umite nemecky, hledejte na rak. webu podklady a nerejte do lidi, kteri prosli tragedii... (nebo mate za vzor sl. Slonkovou??????)
0/0
31.10.2002 8:18

Denisa

Hodně sil
Pepo a Ivečko, je mi to strašně líto. Věřím, že Pepa udělal všechno aby to tak nedopadlo. Buďte silní. Denisa Žišková
0/0
31.10.2002 8:12

Jana

Re: Hodně sil
No tak hlavne Pepa - ten udelal opravdu vsechno, ale vsechno blbe. Musi to byt pekny vul.
0/0
31.10.2002 8:44

weaktor

BLESK nebo TV NOVA jsou proti vám hadr !
"Tejkl byl také jedním z organizátorů výpravy do ekvádorských And, při které se jedna z účastnic ztratila"
BRAVO IDNES !!!
opravdu velká informace !!!  podobné slýchám v televizních novinách Novy...
ještě byste také mohli doplnit něco jako "a není vyloučeno, že se tato situace může kdykoliv opakovat..." 
GRATULUJI, SKVĚLÁ NOVINAŘINA !!!   
0/0
31.10.2002 7:56

saldo

Ambice
Je to taky o tom, že spousta rodičů chce mít ze svých potomků superlidi za každou cenu. V pozadí je ale velmi často očekávaná popularita, sláva a peníze. Dětem kazí mládí a předčasně vyčerpávají jejich fyzický i psychický potenciál. Mladí krasobluslaři vstávají ve čtyři ráno a jdou na led. Hokejisti podobně a v ostatních sportech je to podobné. Prostě dřít už od malička. Brzy přijdou na řadu steroidy a jiné nebezpečné látky. Děti s hudebním nadáním jsou nuceny dřít mnoho hodin denně s nástrojem, malí pagátli se hážou do soukolí šoubyznisu. Příkladů vidíme kolem sebe habaděj. Pak se tedy není co divit, když dochází ke kolapsům, i když ne vždy tak tragickým, jako v tomto případě.
0/0
31.10.2002 7:49

Moravak

Re: Ambice
Tento případ ale o tom jen těžko bude . . . Tomu nevěřím . . . Takže tento diskuzní příspěvek sem nepatří . . .
0/0
31.10.2002 8:41

martin

Re: Re: Ambice
No nevím, spíše bych v tomto případě souhlasil se Saldem.
0/0
31.10.2002 10:29

Kopačka

Horolezci
jsou PAKA, o tom jsem se přesvědčil několikrát, osobně je znám, ale, že se najde taková vygumovaná hlava a vezme na 3000ku 9 kluka, tak to je trochu silné kafe...
0/0
31.10.2002 7:14

Neo

Re: Horolezci
Nevim, chudacku, kde jsi dosel na to, ze horolezci jsou paka. Mozna by to chtelo vypnout NOVU, tipnout cigaro, dopit pivo a vyrazit se taky nekdy podivat za humna a protahnout si telo. Ja sam mam za sebou nekolik trekku na tri- a ctyrtisicovky, ale za horolezce se nepovazuji. Ovsem i ja ctim pravidlo (o kterem uz psal nekdo nize), ze pokud je vetsi skupina, tak nikdy nikoho nenechavat jit samotneho vzadu. Tot jeden z nepsanych zakonu hor...
0/0
31.10.2002 7:45

Henoch

Nepsaná horolezecká pravidla...............
Když vyjde desetičlenná skupina společně,tak se taky společně vrátí!
Deset chlapů unese devítiletého kluka lehce!
Neexistuje někoho nechat vzadu,hlavně když už nemůže!To je zákon!
Otec toho chlapce,evidentně již podruhé, připustil někoho ponechat pozadu,za hlavní skupinou!
Neexistuje,v žádném případě nelze! 
Proto se chodí ve skupinách, aby si mohli vzájemně pomoci!
Ten otec to má evidentně pomotané v hlavě,a nelze připustit aby vedl jakoukoliv další výpravu!
Howgh! Domluvil jsem!
0/0
31.10.2002 7:12

horalek

Re: Nepsaná horolezecká pravidla...............
absolutni souhlas. Otec nejenom ze by nemel vest zadnou dalsi vypravu, otec by mel jit pred soud, protze pokud si jako vedouci vypravy nezajistil timeout a nechal ostatni odejit dolu, tak jako vedouci selhal a tim zavinil smrt sveho syna. erim, ze je to pro nej dostatecne pouceni...
... ale ta zprava od YDNES mela vypadat jinak...
0/0
31.10.2002 8:22

Šárka

Trest pro otce !
Devítiletý kluk je jen dítě, ať je jakkoli dobře trénován či připraven a ať je jeho otec jakkoli dobrý sportovec. Otec, který zavinil smrt dítěte, je vinen! Zemře-li jiné dítě doma zanedbáním povinností, týráním, neopatrností,..(doplň cokoli) svých rodičů, jsou voláni k zodpovědnosti. Ať je trestně stíhán i člověk, který svou pýchou na své zkušenosti zavinil smrt.
0/0
31.10.2002 6:53

Moravak

Re: Trest pro otce !
Šárko, máte pravdu, ta falešná pýcha zde mohla sehrát svou negativní roli. Zatím však na ní není paragraf.
0/0
31.10.2002 17:27

CHYTREJ

re
Nezodpovednost, ignorantsvi a lehkomyslnost. Otec by mel jit pred soud. Udelal radu spatnych rozhodnuti, ne jenom jeden omyl. To, ze se pysni zkusenostmi z vyssich hor je pritezujici okolnost. Byl za sve dite zodpovedny a selhal jiz v priprave a planovani vyletu.
0/0
31.10.2002 1:03

nonejm

Smutne zamysleni
je to kazdopadne zivotni tragedie, maje dite stejneho veku, dovedu si zive predstavit to co predchazelo posleze tragickemu zaveru, uvahy otrestu pro otce  jsou bohuzel "k smichu", ten jediny nejvetsi trest prave proziva, nicmene jednu vec nechapu, on sel sam pro pomoc a kluka nechal nahore ?? Nevim , ale byt v podobne situaci, nedovedu si predstavit, ze bych ho tam nechal samotnyho, to spis  iracionalne vzit na zada, at treba umru, ale at zustane sance ze dite zachranim ........
0/0
31.10.2002 0:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.