Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za SMS z univerzitního počítače hrozí trest

Chcete napsat e-mail nebo poslat zprávu SMS? Pokud máte adresu u jiného než univerzitního serveru, pak si k počítači ani nesedejte! I tak by se dalo přeložit opatření, jímž Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci vykázala ze svých počítačových učeben všechny studenty, kteří si sem chodí psát esemesky a vyřizovat poštu prostřednictvím veřejných serverů na internetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ferenz Farkáš

Váš Ferenz Farkáš se s Vámi loučí. Takže nakonec jste mu dali za pravdu, ať si každý zaplatí ze svého to čeho užívá a má z toho osobní přínos.Může si na to přivydělat na brigádách a nelézt po večerech po hospodách. Čau.
0/0
1.11.2002 20:07

Jakub

Trochu jiny pohled
Podle meho nazoru neni vysoka skola jen o tom nabyt vedomosti a oboru, ktery jsem se rozhodl studovat, ale take o rozvoji cele osobnosti cloveka-studenta. A tam patri i komunikace, konicky, mimoskolni aktivity... Ja uz nejsem student, pracuji u zahranicni firmy a myslim si, ze k mym dovednostem, kvuli kterym me zamestnali patri i to, ze jsem schopen komunikovat se zahranimi kolegy, ze dokazu vyuzivat moderni informacni technologie atd. A prevaznou cas techto dovednosti jsem si osvojil pro provozovani meho oblibeneho, kdy jsem se podilel na organizovani mezinarodnich zavodu, ziskavali jsme pomoc a rady od nasich zahranicnich kamaradu atd. A rozhodne neshledam nic na spatneho na tom, ze jsem pri tom vyuzival i univerzitnich prostredku.  Je vyrazny rozdil mezi firmou (jejimz primarnim ucelelem je tvorit zisk) a univerzitami (ktere maji pripravovat mlade lidi na jejich budouci povolani a ZIVOT). A jak vime, tak cesky clovek ma sice nadprumerne znalosti, ale chybi mu sebevedomi, schopnost komunikovat, a prodat sve schopnosti na trhu prace, chybi mu kontakty(to jak vsichni vime, je dnes VELMI dulezite). Tak proc branit studentum rozvijet se i v techto oblastech a branit jim komunikovat se svetem za co nejnizsich nakladu???
Takze zaverem: TOTO OPATRENI SE MI VUBEC NELIBI!!!
0/0
31.10.2002 15:59

Martin

pro p.Farkase
Když něco chtějí, ať si to zaplatí. Mohou si na tzo vzít půjčku a po studiích ji splatit. Tak je to správné --
nedavno davali Cerne barony, vas projev mi pripmina jednoho snad porucika, hral ho Dvorak. Ten taky porad opkaoval: tak je to spravne :)
Doufam, ze vy mate alespon jasno, jestli jste delnik, nebo pracujici inteligent.
0/0
31.10.2002 12:51

Libor

počty
Kdybyste navíc, pane Farkáši, uměl počítat, tak byste zjistil, že 24 000 SMS za jeden měsíc pro 3 300 studentů vychází zhruba na 8 SMS na jednoho za měsíc. To mi vychází cca na 12,80 Kč (při ceně 1,60 za 1 SMS), které student za měsíc na škole vyzískal. Je to tak mnoho, že se to dá nazývat vyčůraností?
0/0
31.10.2002 12:12

Ferenz Farkáš

Re: počty
Jestli je to tak, tak nevím proč by každý student těch 12 Kč nemohl zaplatit?
0/0
1.11.2002 19:58

Libor

Pane "Farkáši", vy asi neumíte číst. V článku se nemluví ani tak o penězích, ale o frontách před počítačovými učebnami a počítačových virech. Je vidět, na co myslíte.
0/0
31.10.2002 11:55

Ferenz Farkáš

Konečně pochopeno, že studenti jsou pěkně vyčůraní. Vše by chtěli zadarmo.
Když něco chtějí, ať si to zaplatí. Mohou si na tzo vzít půjčku a po studiích ji splatit. Tak je to správné.
0/0
31.10.2002 10:29

Karl

Re: Konečně pochopeno, že studenti jsou pěkně vyčůraní. Vše by chtěli zadarmo.
Jo jasně a jit studovat už s představo mnohatisícovýho dluhu potom, až školu udělá (jak velkýho asi???). Určitě by to zvýšilo zájem o studium na VŠ). Ty si snad ty joudo myslíš, že studovat VŠ nic nestojí. Za 4 roky studia student (nebo jeho rodiče) zaplatí aspoň 200 tisíc. Nebo myslíš, že doprava, jídlo, skripta atd. jsou zadarmo (a to nemluvim o tom, když student nedostane koleje a musí si platit privát)??? A kdy by se ta půjčka měla asi začit splácet? Hned po škole? Až dosáhne nějakýho odpovídajícího příjmu? Za jak dlouho ho musí dosáhnout, a když ho nedosáhne, tak mu stát začne zabavovat majetek?
0/0
31.10.2002 11:04

RADEK

Re: Re: Konečně pochopeno, že studenti jsou pěkně vyčůraní. Vše by chtěli zadarmo.
Tak dobre - srovnejme si to ,aby to bylo srozumitelne : ZA 1.) Studium na VS je zbozi, jako kazde jine. Pokud vystudujete,pak sve znalosti a vedomosti pak PRODAVATE na trhu prace. Predstava ,ze vystudujete zadarmo a pak si na uradu prace reknete o praci za nejmene 40.000 - protoze na to mate vzdelani, je velmi rozsirena ale totalne nelogicka. ZA 2.) Pokud chcete studovat a nemate na to penize, pak mate moznost si na to vzit pujcku a pak ji po skonceni studia splacet stejne,jako treba hypoteku.To je podle meho nazoru naprosto spravne a spravedlive. Paklize na splatky nemate penize,pak jste zrejme neschopny sve vzdelani prodat a je to jen vas problem. Studium vam dalo zaklad a nyni jiz musite sam prokazat,co umite. ZA 3.) Ze studium stoji cca 50.000 rocne na doprave ,ubytovani,skriptech apod. to je samozrejme. Ale stejnych 50.000 utratite vy nebo vasi rodice i v pripade, ze budete doma, nebudete nikde delat, vasi rodice se o vas budou starat a zivit vas, kupovat vam mobily,obleceni,zabavu ....... dela to 4000 korun mesicne a ja velmi dobre vim, kolik mne stoji moje dcera, ktera dokoncuje gymnazium. Az bude na vysoke skole,nebude mne stat zas az o tolik vice,nez doposud....... No a zaverem mohu rici asi tolik. Ve vzdelani svych deti vydim jejich spokojenou budoucnost a proto, i kdyz na to nemam celou castku si na jejich studia na VS vezmu pujcku ja,ne me deti. Poslu je na zahranicni soukromou skolu, ktera mne bude stat jen na skolnem 120.000 rocne. Za 4 roky to bude 480.000 + cca 300.000 doprava a ostatni vydaje. dela to necely milion. nevezmu si hypoteku na byt nebo na barak, nebudu nejaky cas jezdit na dovolenou k mori, abych byl IN, budu se snazit vydelavat vice penez,abych to utahnul. Proc ? protoze me deti budou mit kvalitni vzdelani a podstatne vetsi sanci na trhu prace nejen u nas ale v celem svete. A verim,ze mi to potom vrati svou pozornosti, az budu v duchodu. Je to otazka priorit a ne penez. jestli i tzv. chude rodiny dokazi kazdy tyden utratit v supermarketu 2000 korun, jesti maji na 4 mobily v rodine,jestli si berou pujcky na dovolenou v Chorvatsku apod, pak by si meli i tyto tzv. chude rodiny ujasnit, co je dulezitejsi a podstatnejsi. A pokud takove zazemi studak nema a chce studovat, muze si vzit pujscku a pak ji proste splacet. Opakuji - vzdelani je stejne zbozi ,jako kazde jine ale investice do tohoto zbozi se zparvidla pri trose sikovnosti , inteligence a zdraveho sebevedomi mnohonasobne vrati. A pokud ne, pak je potreba hledat vinika situace predevsim v zrcadle....
0/0
31.10.2002 11:30

Martin

Re: Re: Re: Konečně pochopeno, že studenti jsou pěkně vyčůraní. Vše by chtěli zadarmo.
jen malou poznamecku k bodu 2:
po skonceni skoly student obvykle nastupuje vojenskou sluzbu (alespon zati to tak je). Nevim, jak banky definuji pujcku na studium, pokud vubec. Vzdy jsem si na studium vydelal. Ale pokud si student pri vstupu na VS vezme pujck treba na 5 let. tak za1) nesmi po skole na vojne a musi si proste nejak sehnat modrou  za 2 a to je podstatnejsi, muze byt sebevi dobry, ale nemuze proste v prubehu studia absolvovat jakoukoliv zahranicni staz.
Ale to uz jsme od internetu ponekud odbocili, ze pane Farkasi :)) Pane Farkasi, narozdil od vas nepovazuji kazdeho studenta apriory za flakace a vucuranka. Z vaseho pohledu dokonceneho zakladniho vzdelani vam to tak muze pripadat, ale pravdou je, ze na VS se najde nemale procento velmi kvalitnich lidi
0/0
31.10.2002 12:32

Martin

Re: Re: Re: Konečně pochopeno, že studenti jsou pěkně vyčůraní. Vše by chtěli zadarmo.
Radku, omlouvam se vam, dovolil jsem si v reakci na vas prispevek i poznaku smerem k p.Farkasovi
0/0
31.10.2002 12:34

Bad Boy

Re: Re: Re: Konečně pochopeno, že studenti jsou pěkně vyčůraní. Vše by chtěli zadarmo.
Tohle jsou stupidni predstavy protoze je mnoho oboru za ktere nedostanete zaplaceno ani tolik co by jste dostal kdyby jste na skolu vubec nesel.To by potom neexistovaly obory jako je ucitel,vedec atd.Predstavte si naprikled kdyby si budoci ucitel pujcil 500 000 na studia,jak by to potom ze sveho platu splacel?Tenhle system muze platit v bohatych zemich ale u nas je nesmyslny.Skoly pak budou plny rozmazlenych deti bohatych lidi.Zadluzovat mlade rodiny je nejhorsi na co muzete myslet a je to absolutne antisocialni.A my tu prece budeme mit moderni socialni stat,nebo ne?
0/0
31.10.2002 13:04

Stella

Re: Re: Re: Konečně pochopeno, že studenti jsou pěkně vyčůraní. Vše by chtěli zadarmo.
Ach jo, milý Radku, krásně jsi to napsal. Mám tři děti a myslím obdobně jako ty. Jen doufám, že se jednoho dne nesejdem v nějakým levnějším starobinci. Přeji hezký den.
0/0
31.10.2002 13:33

Magor

Re: Re: Re: Konečně pochopeno, že studenti jsou pěkně vyčůraní. Vše by chtěli zadarmo.
A na ktere skole te ucili psat " Ve vzdelani svych deti vydim jejich spokojenou budoucnost"? Zajimave vyjmenovane slovo.
0/0
31.10.2002 16:12

Tomáš

Re: Re: Re: Konečně pochopeno, že studenti jsou pěkně vyčůraní. Vše by chtěli zadarmo.
Studium na gymnáziu zboží není?Takže sem měl od nějakejch 12platit za školu?Dobrý,no.
A k těm Vašim dětem,někdo si to nemůže dovolit ani s půjčkou...A proč na soukromou?Nevím teda kam do zahraničí,ale když to budu brát podle toho jak to vidím u nás,tak na ty soukromý choděj dětičky zazobanejch rodičů,co se nedokázali dostat na normální vejšku a to "vzdělání" si prostě kupujou.
0/0
31.10.2002 17:07

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Konečně pochopeno, že studenti jsou pěkně vyčůraní. Vše by chtěli zadarmo.
Sory,to mělo bejt na Radka,chybička
0/0
31.10.2002 17:08

Libor

Re: Konečně pochopeno, že studenti jsou pěkně vyčůraní. Vše by chtěli zadarmo.
Pane "Farkáši", vy asi neumíte číst. V článku se nemluví ani tak o penězích, ale o frontách před počítačovými učebnami a počítačových virech. Je vidět, na co myslíte.
0/0
31.10.2002 11:54

Ferenz Farkáš

Konečně pochopeno, že studenti jsou pěkně vyčůraní. Vše by chtěli zadarmo.
Když něco chtějí, ať si to zaplatí. Mohou si na tzo vzít půjčku a po studiích ji splatit. Tak je to správné.
0/0
31.10.2002 10:29

Pulkic

Re: Konečně pochopeno, že studenti jsou pěkně vyčůraní. Vše by chtěli zadarmo.
Jeste jednou to posli, aby si toho vsiml uplne kazdy . Tvoje stupidni nazory me opravdu fascinuji a obdivuji jak vubec neco takoveho muzes vyplodit. Da to asi spoustu prace. No nic, plod si dal ... strasne me tim bavis . Ja si zatim za firemni penize prectu noviny, za chili bude padla, pak pujdu na univerzitu, asi poslu spousty zbytecnych SMS a stahnu nejake porno, samozrejme za univerzitni penize
0/0
31.10.2002 10:56

RADEK

naprosto v poradku
nasi studenti jsou skutecne nesmirne vynalezavi. Jakmile je neco zadarmo,tak se na to sletnou,jako vcely na med. Ale jinak mezi sebou dokazi kseftovat prakticky se vsim, zejmena s tim, co jim nerika pane...No, to bych jim ale ani nemel tak za zle,snazi si pomoci,jak to jde. Ale s tim internetem : pokud je mi znamo, tak internet a vybaveni uceben se plati ze statniho rozpoctu,stejne,jako pomerne drahe pripojeni na sit. jak dalece je vyuzivano pro skutecne studiini ucely, o tom jiz lze uspesne pochybovat. Staci se podivat kterykoliv den (pracovni) na nejaky chat (xko,xchat apod) . najdete zde stovky studentu, kteri prave sedi u pocitace na skole a klabosi o nesmyslech s celou republikou. Zvlaste pikantni je, kdyz se dozvite, ze "mame prave hodinu pocitacu ale ucitel nevi,ze chatujeme" , pripadne jinou perlu " monent, jde ucitel,za chvili jsem zpet"......je zajimave, ze o sobotach a nedelich tito studenti jiz u pocitacu nesedi,protoze na to nemaji a inetove kavarny jsou pro vetsinu z nich nedostupne a drahe. Ale v pondeli opet vse zacina nanovo, armada studentu za statni penize vyrizuje sve soukrome zalezitosti. Reseni je pomerne jednoduche i kdyz pro studentiky tvrde. na kazdem pocitaci je mozne vysledovat,co a kam se onen dotycny prave pripojil. Pokud dela svou napr. diplomku a surfuje na netu ,aby ziskal informac, pak je vse v poradku. Jakmile se ale pripoji na nejakz chat,SMS branu apod. /nevyhanel bych ho ale nechal bych mu takto stravny cas u pocitace, ktery mu nerika pane ,zaplatit podobne, jako se plati v inetovych kavarnach. jsem presvedcen, ze by pak studaci zacali opet uvazovat realne.
0/0
31.10.2002 8:54

Martin

Re: naprosto v poradku
Radku, zrejme vam neni znamo vubec nic.
Tak predne, internet a vybaveni uceben neni placeno ze statniho rozpoctu ale z rozpoctu skoly. To je podstatny rozdil.
Cena za pripojeni k Inetu je v tomto pripade fixni, tudiz se nezvysuje tim, ze studenti chatuji nebo posilaji SMS. Tim, ze tyt sluzby prestanou vyuzivat cena pripojeni neklesen. Protste je to fixni naklad.
Proc by student nemel informace ke studiu (nevim, proc uvadite konkretne diplomku, to jako studenti nizsich rocniku nemaji narok pouzivat PC??) ziskavat napr. na chatu? Me se takto podarilo napr. ziskat velice cenne udaje k nejednomu zapoctu. Chat neni jen pokec o nicem, je to take vymena informaci.
Vy byjste chtel sledovat kam se ktery student pripojuje a co dela? Jestli si vyrizuje soukrome zalezitosti? Nemyslite, ze je to narusovani soukromi? A co vy? Nesedite ted nahodou v praci a nevyrizujete si prave ted sve soukrome zalezitosti.  Tak co kdybyjste to svemu zamestanavteli proplatil!
0/0
31.10.2002 10:32

Ferenz Farkáš

Re: Re: naprosto v poradku
Martiny, Vy jste se snad vynořil z hlubokého socialismu, takže se tak laskavě zase ponořte. 
0/0
31.10.2002 10:45

Martin

Re: Re: Re: naprosto v poradku
nadskocil jsem nekolikrat, ale toto jsem nepochopil
0/0
31.10.2002 11:08

Franta Break

Re: Re: naprosto v poradku
zajímalo na kterém chatu jste ty důležité info získal,nemohu než nesouhlasit,chat je jen pro zábavu a nikdy sem tam za tu krátkou dobu co jsem ho navštěvoval neviděl že by si někdo vyřizoval něco důležitého.S tím používáním souhlasím,samozřejmě správce může na squidu nebo co používá(doufám že ne mrkvosoft) zakázat tyto stránky stejně jako u nás a byl od chatu,sexu... klidek.Sám jsem také studoval,a to že něco zajímavého tam najdete není třeba komentovat,na druhou stranu je pravda že absolutní většina studentů tam nic užitečného nedělá(mp3,filmy,porno,chat...)púrostě nic co je pro studenta užitečné.A to že sledovat kde co kdo dělá je neprávní je asi tak blbost=nepoužívají své soukromé PC,neplatí připojení a vše je majetkem univerzity--->tudíž ona je tím subjektem který tio právo má,pokud je na jejím majetku(PC)uložena pošta jiná než určená(školní meil)je to její majetek tudíž si s ním může dělat co chce-->stejně jako používání soukr. pošty ve firmě,to je to samé.Tudíž záleží jen na škole co udělá a jestli to bude sledovat či ne!
0/0
31.10.2002 10:55

Martin

Re: Re: Re: naprosto v poradku
pri pouziti IRC (webove chaty nepovazuji za chaty) je mozne otevrit si privatni okno, do toho pak jiny nevidi, proto zrejme na verejnych kanalech nejsou videt zadne dulezite info. A propos u nas ve firme se s uspechem pouziva NetMeeting k zaskolovani, usetri se tim na letenkach :) Netvrdim, ze studenit ho (chat) vyuzivaji smysluplne. Z 90% jiste ne, tvrdim vsak, ze smysluplne vyuzit lze.
UOOD (nebo jak se ta instituce jmenuje) nedavno konstatovla, ze sledovani soukrome korespondence byt na firmenim PC je v rozporu se zakonem. At si klidne ve skole sleduji, na jake stranky studenti chodi, jestli chodi na porno, at si to resi, ale jiste uznate, ze generalni zakaz posilani SMS a mailu je blbost. A aby vam nekdo sledoval text vaseho mailu, vase dokumenty (jak navrhoval Radek, jinak totiz nezjistite, zda student dela napr. seminarni praci, nebo si proste pise treba CV), to by se vam jiste nelibilo libilo.
0/0
31.10.2002 11:15

RADEK

Re: Re: naprosto v poradku
No, tak tedy rozpocet skoly - ale tento rozpocet je ve statnich skolach ,kterych je valna vetsina tvoren statnim prispevkem ze statniho rozpoctu prostrednictvim ministerstva skolstvi. Takze zadny podstatny rozdil, mylite se. Jiste, vim ze se jedna o pausal, i ja mam ve sve firme pausal a veskere pocitace na siti. No a co se tyka toho narusovani soukromi - vazeny pane, pokud nekdo ZNEUZIVA sverene prostredky, ktere mu nerikaji pane ke svym soukromym ucelum, tak je to podle vas v poradku ale kdyz mu v tom chce provozovatel nebo majitel techto prostredku - v tomto pripade skola, zabranit,tak uz to je zasah do soukromi ? Uvedomujete si, jaky jste napsal blabol ? Podle meho nazoru by meli byt na skole prostory pro verejny pristup k internetu, kde by si studaci ,podobne,jako je tomu v inetovych kavarnach, platili tuto svou zabavu ze sveho. ne treba tolik,jako v kavarnach ,treba jen 1/3 techto penez. Skola by tak ziskla prostredky, ketyrmi by castecne pokryvala naklady na pevnou linku a spravu pocitacu. Ale v ucebnach bych soukrome aktivity jednoznacne zarazil. U mne v praci mame pevnou linku ale zadny z mych zamestnancu by si neco podobneho nedovolil. Vsichni na to byli upozorneni a pokud bych namatkou zjistil, ze si vyrizovali soukrome zalezitosti, dal bych jim nejdrive pokutu a pri opakovani vyhazov. Na druhe strane, pokud chteji vyuzivat nasi site,maji moznost po pracovni dobe,za 30 Kc na hodinu. nevidim na tom zadnou diskriminaci, protoze pocitace jsou mym majetkem, stejne jako linka. A to same lati o skole. Pocitace i linka je majetkem skoly a ne studentu a pokud chtji na techto pocitacich krome studia provozovat i soukrome aktivity,at si je zaplati. Nebo je na tom neco nelogickeho a spatneho ?
0/0
31.10.2002 10:59

Martin

Re: Re: Re: naprosto v poradku
Radku, ohledne zneuzivani techniky skolni techniky k soukromym ucelum: samozrejme mate pravdu, to vim a souhlasim s vami. Nicmene s nami nesouhlasi nasi zakonodarci, tusim Urad na ochranu osobnich dat (mohu se mylit v nazvu tohot uradu) vydal nedavno prohlaseni, ze sledovani soukromych aktivit byt na pracovnim PC je protizakone.
Tak kudy z toho ven?
0/0
31.10.2002 11:28

RADEK

Re: Re: Re: Re: naprosto v poradku
Kudy z toho ven ? Muj partner v Praze to vyresil jednoduse. na serveru zakazal (omezil) pristup na verejne servery, zamestnanci maji k dispozici pouze svou sluzebni osobni schranku a pristup na weby obchodnich partneru. ve skolach by to slo udelat podobne- povolit pristup na weby napriklad odbornych knihoven,partnerskych skol ,instituci apod a ostatni servery proste omezit. Stejne tak umoznit studakum, aby na skolnim serveru meli svou schranku a TECKA. A k volbnemu pristupu na inet vyhradit nekolik pocitacu ,za jejichz pouziti by studaci normalne platili, i kdyz mene ,nez v inetovych kavarnach. Domnivam se, ze proti takovemu reseni by nikdo nic nenamital.
0/0
31.10.2002 11:42

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: naprosto v poradku
To je reseni snadno aplikovatelne do firmy, ktera ma striktne vymezenou klientelu a cinnost.  Ovsem zabere skoly je ponekud sirsi a vymezit povolene servery by bylo prilis obtizne, ne-li nemozne. Proc traba branit studentum k pristupu ke zpravodajstvi, do banky (platba kolejneho :)) apod. Jiste kazdy pochopi zablokovani nejakeho porno nebo erotickeho webu. (ale co kdyz nekdo bude delat nejakoustudii zabyvajici treba prostituci....).
Bylo by to na delsi diskusi osobni nebo tlf. a nebo chat (IRC) :))
ps. vami navrzeny zpusob je u nas ve firme aplikovan a vede to napr. k tomu, ze si dnes ani nezjistim ordinanci hodiny zdravotni kliniky. Na jejich webu je totzi psano "sexuologicka poradna" a FW to detekuje jako pristup na eroticky web :)
0/0
31.10.2002 12:23

keb

Re: Re: Re: Re: Re: naprosto v poradku
tak to by jim byl ten internet na dve veci... mohli by si rovnou napsat o materialy z vami jmenovanych instituci a ty mit na serverech a internet by mohli zrusit... a usetrilo by se... cheche... pekna blbost...
0/0
1.11.2002 1:56

Ferenz Farkáš

Re: naprosto v poradku
Velmi správný a vysvětlující diskusní příspěvek. Není třeba k celé záležitostí již co dodat. Kdo to nechápe, tak mu chybí inteligence a nemá na vysoké škole co dělat.
0/0
31.10.2002 10:42

Libor

Re: Re: naprosto v poradku
Opět projev mylných představ o realitě jako ostatně ve všech vašich příspěvcích, pane Farkáši. Vy se domníváte, že na vysokých školách nejen studují, ale i vyučují inteligentní lidé? Mohu vám jmenovat celou řádku kolegů, kteří (ač se honosí tituly) nezvládají základní gramatická pravidla českého jazyka vyučovaná v rámci základní školy.
0/0
31.10.2002 11:59

Ferenz Farkáš

Re: naprosto v poradku
Velmi správný a vysvětlující diskusní příspěvek. Není třeba k celé záležitostí již co dodat. Kdo to nechápe, tak mu chybí inteligence a nemá na vysoké škole co dělat.
0/0
31.10.2002 10:42

Ferenz Farkáš

Re: naprosto v poradku
Velmi správný a vysvětlující diskusní příspěvek. Není třeba k celé záležitostí již co dodat. Kdo to nechápe, tak mu chybí inteligence a nemá na vysoké škole co dělat.
0/0
31.10.2002 10:42

Ferenz Farkáš

Re: naprosto v poradku
Velmi správný a vysvětlující diskusní příspěvek. Není třeba k celé záležitostí již co dodat. Kdo to nechápe, tak mu chybí inteligence a nemá na vysoké škole co dělat.
0/0
31.10.2002 10:42

Ferenz Farkáš

Re: naprosto v poradku
Velmi správný a vysvětlující diskusní příspěvek. Není třeba k celé záležitostí již co dodat. Kdo to nechápe, tak mu chybí inteligence a nemá na vysoké škole co dělat.
0/0
31.10.2002 10:42

Ferenz Farkáš

Re: naprosto v poradku
Velmi správný a vysvětlující diskusní příspěvek. Není třeba k celé záležitostí již co dodat. Kdo to nechápe, tak mu chybí inteligence a nemá na vysoké škole co dělat.
0/0
31.10.2002 10:42

Lenka

Re: Re: naprosto v poradku
nevim jestli to ze jste tenhle prispevek poslal tolikrat svedci o VASI inteligenci, jenom doufejme, ze v CR neni takovych lidi jako vy vetsina.....zmeril vam nekdo nedky IQ? urcite by to byla zajimava cisla....
0/0
31.10.2002 20:17

Rado

Re: naprosto v poradku
Radku, odkud jsi v 8:54 psal svuj prispevek? :-)))
0/0
31.10.2002 10:58

RADEK

Re: Re: naprosto v poradku
ze sveho pocitace- ze sve kancelare a z linky (pevne) kterou si platim ze svych penez. Staci ?
0/0
31.10.2002 11:02

RADEK

Re: Re: naprosto v poradku
ze sveho pocitace- ze sve kancelare a z linky (pevne) kterou si platim ze svych penez. Staci ?
0/0
31.10.2002 11:03

saldo

Net
Jasně, Finsko je jednička. Ale v lecčems mají v Olomouci pravdu. Kapacita výpočetní techniky na V3 je pořád ještě omezená a nedostačující. Je to otázka peněz, kterých se nedostává. Roli ale hraje i jiný aspekt. Je potřeba si uvědomit, že VŠ tady jsou v prvé řadě pro výuku. Je ale fakt, že 99,9% času stráveného u PC věnují studenti brouzdání po Internetu, osobnímu chatování, seznamce, stahováním empétrojek, filmů a porna. To je neoddiskutovatelný fakt a přesvědčit se o tom může každý, kdo navštíví PC učebnu, kde se právě nekoná výuka. Kde to jde, vypínají chytrolíni antivirovou ochranu pro "urychlení" chodu často ne právě nejnovější techniky. ono taky stáhnou třeba 730 a víc MB filmu nějakou dobu trvá. O virech nemluvě. V případě zavirování s tím mají fůru práce i správcové ne právě senilního věku. Takže na problém se musíme dívat i z hlediska provozovatele, ne jen ze zorného úhlu studentů, kteří místo odborného vzdělávání v rámci školy, kterou navštěvují, věnují spoustu času aktivitám, které nejsou v souladu s řádem učeben i škol.
0/0
31.10.2002 8:05

GhorX

No a ?
Lidičky, neblázněte, přesměrovat osobní mail na poštovní server školy je záležitost na pár minut a máte klid - server je proti virům zabezpečený obvykle lépe, než pracovní stanice a osobní data můžete chránit hesly. Jistě chápete, že odvirovat desítky až stovky počítačů je dost náročné. Jinak počet odeslaných zpráv je naprosto normální, spíš podprůměrný, tento argument spíš vypadá na mentální indispozici autorky článku, která - jak je v tomto bulváru zvykem - vyzdvihla naprosto nepodstatnou věc. Zajímalo by mě, jestli sama umí počítač alespoň pustit, nebo jestli k tomu potřebuje "odborníka". Ovšem mohu se mýlit...
0/0
31.10.2002 8:05

Fin

Finsko a pocitace
Zdravim olomocaky,
tak taky prispeju necim, studuju univerzitu ve Finsku.Pocitace a internet je tady stejne rozsirene jako Nokia. Vsechno se dela po internetu.Na co papiry,psani na zkousky,kurzy, vse je pres net. Pocitace jsou vsude, na chodbach, v ucebnach, jsou tu specialni haly pocitacu, Penthium IIII, pripojeni 100 MB/s, kazdy ma svuj login a heslo, mu ze pripojit odkukoliv na svete na intranet. Zni to jako raj, ....ja mam tady na kolejich 10 mb/s ,to mi staci, platim 20 EU mesicne coz je za pusu.
Mejte se ...a toho vola z UPOL nakopejte do riti kdyz si neumi ohlidat viry , tady jsou tisice pocitacu a vsechny ciste , je to jen otazka spravce site. Kdyz je to nejakej zamindrakovanej starej deda ktery ustrnul u 486 tak se pak nedivte...
0/0
31.10.2002 1:32

Pavel

Re: Finsko a pocitace
covece, ve finsku to je asi fakt skvely, kdyz mate data 100MB/s :-)), stejne neuveritelny jako vyrobky Nokia...
0/0
31.10.2002 2:14

HaWran

Re: Re: Finsko a pocitace
České vysoké školy mají zapojení do sítě internet přes CESNET2, který disponuje rychlostí přenosu dat 10 GB/s. Je to oficiálně známá informace.
0/0
31.10.2002 8:23

Libor

Re: Re: Re: Finsko a pocitace
Kolega kritizoval to velke pismeno! 10Gb/s !!! Ach ta vzdělanost... 10GB/s, to by bylo šílenství... třeba se ho někdy dočkáme :-)))
0/0
31.10.2002 12:03

UFF

Re: Finsko a pocitace
No kdyz jsem si to precetl, tak jsem si sednul na prdel. Teda teď asi nebudu celej měsíc spát jak je to Finsko dobrý. Hele a máte ty Penthium IIII (pozn. překladatele pro blbce z čech: Pentium IV) taky na záchodech a v koupelnách? To musí být bomba..........
0/0
31.10.2002 6:59

Franta Break

Re: Finsko a pocitace
a nechodíte přes net aji do jídelny se najezt?chlape aspoň nekecej s těma virama,pochybuji že při tolika pc-dlech se tam nic nenajde.A když už si tak chytrej,skus si administrovat školní síť,věř mi že tyhle kecy by tě přešly během pár dnů,jo to musí být přímo Linus T. kterej se tam o to stará ne?Starý dobrý finsko....
0/0
31.10.2002 9:28

Chemik

Re: Finsko a pocitace
Koukam, ze sice studujes vysokou skolu, ale jak se pise rimska ctyrka, to nevis. Tak jen pro tebe: rimska ctyrka se pise takto  IV, Pentium 4 se nepise Penthium IIII, a pokud jsi cetl clanek poradne, tak se tady nemluvi o Intranetu, ale o Internetu. Mezi nimi je dost velky rozdil. Priste, nez neco napises, tak si o tom neco precti.
0/0
31.10.2002 10:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.