Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rukojmí jedli čokoládu, komando hladoví

Jen z čokolády a vody žily až do pátečního večera stovky rukojmích, které v Moskvě zadržují čečenští separatisté. Monotónní jídelníček je sužoval od počátku přepadení. Teroristé však nejí vůbec - rozhodli se držet hladovku. Podle britského novináře však mají dobrou náladu, protože jsou mučedníky. Se situací se mohli seznámit i diváci ruské stanice NTV, která přinesla záběry zevnitř obsazeného divadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

**%**

Kdo to vyresi?
Boj mezi Ruskem a Cecnou trva uz 8 roku. Cecna se snazi osamostatnit. Vetsina Cecnanu jsou radikalni muslimove.Dneska uz se jim rika teroristi. Take se tak chovaji. Rusko ma problem je pustit, protoze Cecna ma spousta strategicke ekonomiky, mimojine, cast ropovodu. Po rozpadnuti Sovetskeho Svazu, Cecna hrala velkou roli v zasobovani teroristu v Afganistanu a Pakistanu, ukradenymi nebo jinak ziskanymi zbranemi a ruznou vojenskou technikou. Cecna je take jednou z byvalych autonomnich republik, ktera prakticky nepouzivala azbuku. Rebelove z Cecni take spachali spousta atentatu a utoku na Rusko a jeho obyvatele. Jednim z nich byl utok na Kremlin, ktery po vybuchu bomby zacal horet, dalsimi byly vybuchy obytnych panelaku v ruznych oblastech Ruska.
0/0
26.10.2002 5:25

Belzebub

Jak to zacalo
Vite nekdo jak to vlastne v cecensku zacalo a proc ? Ja  rusy moc nemusim , ale tady bych se jich docela zastal. napriklad od doby kdy pritlacili v cecensku tak v evrope vyrazne poklesla cinnost cecenske mafie ktera ve sve dobe patrila mezi nejhorsi. Terorismus v tomto state je soucast statni doktriny a mistnich zvyku.  obavam se ze toto neni vhodna platforma pro soucasnost at uz v evrope ci kdekoliv jinde.
0/0
25.10.2002 21:29

budhabull

relativita
Z hlediska jednoho rukojmiho a jeho nejblizsich je to priserna nocni mura. z hlediska zivota na teto planete to nestoji ani za mrknuti oka.
0/0
25.10.2002 20:42

Whanau

o com je zivot?
Cokolvek sa da prekrutit, pravda neexistuje, spravodlivost tiez nie, takisto ziaden pevny bod o ktory sa da opriet a vsetko je relativne..Zalezi od uhla pohladu!?Cast diskuterov zozerie co jej naserviruju, cast tvrdi opak zo zasady a dalsi su clenmi vlad, specialnych jednotiek, spioni a iny zasvatenci, ktori chodia s mocnymi tohto sveta minimalne na pivo, kde su perfektne informovani a potom pisu dychvyrazajuce scenare ako je to naozaj... A pri tom vacsina z nas robime "TYM CO SI S NAMI HRAJU" skvele obecenstvo, ktore sa nikdy nedohodne na tom co je a nie je spravne, takze absolutne nehrozi, aby sa ludia nasr.. a dali konecne politikom po papuli za vsetky tie manipulacie, nepravosti, vojny a pocit bezmocnosti nas vsetkych, ktori si to vzdy odser...!!!!!!
0/0
25.10.2002 17:55

tao

Re: o com je zivot?
Rekls to hezky a koncentrovane i za mne. Proste LID je divackym stadem a stadem zustane. Ke stesti staci casto vetsine papani, pivko a televizni bedna. europe_cz@hotmail.com
0/0
26.10.2002 0:35

Ivan

Ivan idi domoj
Rad bych "sel domu", ale precetl jsem dnesni a vcerejsi prispevky a rozhodl jsem si, ze se jeste stavim v Narodnim divadle. Pry tam davaji neco o Rusech anebo Svabech - proste o nejakem neprijemnem hmyzu. Doufam, ze s "Honzou", "Janem", "Macinem" a jinymi "postizenymi" tam najdeme spolecnou rec. Mozna i prestanou koktat po roce 1968 - sice trochu pozde, ale...
0/0
25.10.2002 17:43

bruno

Re: Ivan idi domoj
ivanku...kášitška s tšekuláto u te čéka...!
0/0
25.10.2002 17:45

Ivan

Re: Re: Ivan idi domoj
pruno, ty jsi a le otrafni sasek (i ktiz nepri lis sapafnej). Musi se off sem usnat se fidrz mas neopitcejnou!
0/0
25.10.2002 17:57

bruno

Re: Re: Re: Ivan idi domoj
i ffanku-diš ti fuurt to splpnuty pišeš enom 1 fjetu. nnnetso se ty stálo? ja teš ále kvituju tfo ji fitrš...
0/0
25.10.2002 18:16

aladin

kdo cim zachazi tim i schazi
Myslim si,ze nikdo z vas nezna arabskou mentalitu.V televizi sou samy americky filmy a ukazuji jak sou arabi spatni. arabove drzi pri sobe... a ja jich znam spousty a moc dobre vim,ze je lepsi byt s nema zadobre,nebo se vam krute pomsti. a araby,ci muslimy jeste nikdo neporazil. ale vsicgni to zkousi...
0/0
25.10.2002 17:40

bruno

Re: kdo cim zachazi tim i schazi
alladyn uš si sase strátyl tu sfoji ko u selnou lámpu...amaš fchlafa tma...jeten bi se pal.
0/0
25.10.2002 17:43

Belzebub

Re: kdo cim zachazi tim i schazi
poslouchej ty kluka arabska, ja nevim kde zatim vyhrali arabove. Zatim pokud vim dostali vzdycky vsude na pr..l . Tvoje teorie ze je lepsi drzet s nema nebo se krute pomsti je velmi zajimava a ukazuje vasi mentalitu. Pri....ani zbabelci kteri ocekavaji automaticky tyhle vlastnosti u vsech. z toho pak vychazi vase teorie terorismu- my jim ukazeme a zabijeme 5 krestanu. Nejste schopni vubec pochopit , ze lidstvo-mimo vas-  se teroristum nesmi podvolit , jinak by s nema prohralo navzdy.   A mimo jine  ted bych tady moc nevyskakoval. Ono v tomto state je jeste porad dost provazku a luceren.
0/0
25.10.2002 21:16

Tomas

Fanatismus
Je jedno jestli to jsou cecenci, muslimove nebo treba vymastenci proti globalizaci - ale vsichni kdo si vybijeji komplexy na nevinnych nezucastnenych lidech (at uz nasilim proti nim ci proti jejich majetku) jsou tupa zvirata ktera by bylo nejlepe zprovodit ze sveta - cim drive tim lepe. Muzu byt sebevice nastvany, ale vybijet si to na nekom bezbrannem a nezucastnenem je proste svinarna nejvetsiho kalibru.
To jestli je rusko v cecensku opravnenen nebo ne s tim nema co delat. To at si resi politici a vojaci. To je jako kdyby mne nastval soused a ja mu za to znasilnil 10ti letou dceru a zmlatil 6tiletyho syna. To je hrdinstvi...
0/0
25.10.2002 17:14

Jan

Re: Fanatismus
S tim plne souhlasim.  Asi by spis nejaky cecensky snajper mel cilene zabijet nejake ruske vojaky a politiky.   Bohuzel o neco podobneho se snazila nemecka RAF, ale stejne prisli o zivot i nevinni ridici tech politiku ... asi je to tezke. (Treba Heydrichuv ridic to myslim prezil) .
0/0
25.10.2002 17:39

Ivan

Re: Re: Fanatismus
Heydrichuv ridic to prezil proto, ze Cesi z tramvaji spolu s nim honili po chodniku atentatniky. Podivej se do novin.
0/0
25.10.2002 17:52

bruno

Re: Fanatismus
ne chtel bich te mifat sa so u seta...pookut sise uš ne smjenyl...
0/0
25.10.2002 17:41

Honza

No je to hrozne, ale...
No je to hrozne, ja jsem pacifista a lituju, ze tam jsou zeny, deti a cizinci.  Prece jen ale my, co jsme zazili rok 1968 a kterym rusaci pote znicili 20 let mladi, se neubranime skodolibosti "to jim nekdo rusakum poradne zatopil" - bez ohledu na to, ze islam je hrozny : trochu jim to patri, porad chteji vladnout prilis velkemu kusu sveta ... Vzdyt ty cecence rusove duseji jeste daleko vic, nez dusili nas.
0/0
25.10.2002 16:06

jj

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
25.10.2002 17:09

kibic

Re: Re: No je to hrozne, ale...
Lide, jsme ZMANIPULOVANI, IGNORANTI A ZLI. Nekteri z vas by vrazdili i spoluobcany na internetu k vuli odlisnemu nazoru, bylo-li by to mozne. Takze pracujme napred kazdy sam na sobe. A nez neco reknes, zeptej se sam sebe, je-li to laskave, je-li to pravdive a je-li to dulezite.
0/0
26.10.2002 0:14

jj

Re: Re: Re: No je to hrozne, ale...
mily pane, jedna vec je jiny nazor a druha chvalovani terorismu a dalsich zlocinu. Ja by sem pana za jeho "hodnotny" nazor ve smyslu " to je dobre ze tem rusakum konecne nekdo ukazal" nenapadl jinak nez slovne. Nadruhe strane bych byl rad,kdyby toto individuum bylo prohlednuto psychologem a zjistilo se zda neni agresivni. Muj nazor je ten ze nasili na civilech,zenach a detech je neomluvitelne za vsech okolnosti a kdo tvrdi opak muze byt potencionalni dalsi Timothy McVeigh.
0/0
26.10.2002 5:32

Macin

Rusaci by se měli také zamyslet
Hlavně nad tím, co špatného udělali v čečensku... Je to stale dokola, tohle neskonci nikdy
0/0
25.10.2002 15:06

kostej

Re: Rusaci by se měli také zamyslet
Kazdy dela spatne veci. Zrovna ted ale delaji spatnou vec Cecenci.
0/0
25.10.2002 15:52

Honza

Re: Re: Rusaci by se měli také zamyslet
Ja bych Vam pral zazit srpen 68 a 20 let potom. To se neda odbyt lehce " Kazdy dela spatne veci" .  Mnoho let jsem mel skutecnou chut usmrtit nejake rusy (nikdy jsem ale asi nezabil ani zadne zvire - savce) .  Pokud jste mlady, budte rad, ze jste se nenarodil do te doby temna, co maj u nas rusaci na svedomi.
Ja ty cecence trochu chapu. Ja mam dodnes problem normalne se bavit s rusem, i kdyz je to (treba v pracovnim styku) sympaticky inteligentni pocitacovy expert, ktery za nic nemuze ...
Asi musime vymrit a mlada generace uz jim vsechno odpusti ... (jako v pripade Nemecka a fasizmu a generace mych rodicu. Mne je 47)
0/0
25.10.2002 16:13

mick

Re: Re: Re: Rusaci by se měli také zamyslet
Honza: takze nejsi pacifista ale prachobycejnej rasista, nebo se pletu?Ale jinak k clanku, Cecenci udelali strasnou chybu, protoze ted na ne bude moct byt nahlizeno stejne jako na stoupence Al Kajda. To je voda na mlyn Putinovi, ktery necha cele Cecensko vybombardovat jako Bush Afganistan. A bude pro to mit podporu cele Koalice.
0/0
25.10.2002 16:32

Jan

Re: Re: Re: Re: Rusaci by se měli také zamyslet
Opravdu, asi jsme zdeformovana generace. Zastanu se romu, zidu ci cernochu proti neonackum, ale mas pravdu, jediny narod, ktery mi asi vadi, jsou rusove. Takto je postizena velka cast me generace, ktera prozila prijemny konec 60' let a to, jak se potom vsechno diky rusakum posralo.
Samozrejme je to svinarna tech cecencu, zatahovat do konfliktu zeny a deti a cizince ...
Ja to vidim jako prislusnik ceskeho naroda, ktery se od roku 1621 nikdy na zadny odpor nezmohl - nejsem si jist, zdat to je lepsi uchylka, nez ta cecenska.
0/0
25.10.2002 17:29

Stazka

Re: Re: Re: Rusaci by se měli také zamyslet
Jane, jsem Ruska a boli me to, co pisete a co si mysli hodne lidi v Ceske republice. Rusove za nic nemuzou a Cesi taky nemuzou za to, ze nekladli odpor v osmasedesatem a jindy. Zodpovednost lezi na jedincich, ktere ted ani nelze odsoudit podle prava. Coz je smutne, ale proc si vybijet emoce na nevinnych lidech? Jak vubec muzete napsat, ze to Rusum patri?
0/0
28.10.2002 17:46

D.E.S.

je s nima konec
Čečenci vědí že stejně nepřežijou a věděli to asi od začátku, proto jsou teď klidní ... Je jen otázkou času kdy je speciální jednotky postřílej ...
0/0
25.10.2002 13:29

Janek

Re: je s nima konec
Všichni přátelé jsou společníky v carlyle group. no a to v moskvě se obávám, že též mají na svědomí stejní lidé. rusku se moc válčit nechtělo, tak bylo použito přesvědčovacích argumentů. navíc ze záhadných důvodů bylo z rukojmí propuštěno několik rusů a cizinci ponecháni- což by při akci namířenou pouze proti rusku jako odvetu za předešlé války v čečensku nikdo neudělal.
0/0
25.10.2002 14:02

MM

Re: Re: je s nima konec
Jo a pet Rusu bylo propusteno, zatimco nejakych 700 az 900 zustalo. Tomu ty rikas dukaz?naivko. Konspiracni teorie ti zamlzily mozek.
0/0
25.10.2002 17:01

osa

Re: je s nima konec
Obavam se....ze ty rukojmi zemrou s nimi.....ruske jednotky nezahaji strelbu...zabili by tim stovky lidi, vcetne deti a zen a cizincu...to by byl konec....On ale i tak bude....Smitno. Jedna ruska.
0/0
25.10.2002 14:53

MM

VAZENI NOVINARI, COZ SE OBCAS ZAMYSLET NAD SOUVISLOSTMI?!
Staci si jen pripomenout kolik lzi a polopravd se objevilo (a posleze bylo odhaleno) o Vietnamu, Afganistanu, Grenade, Paname, Perskem zalivu, Jugoslavii, Kosovu atd. atd... Pokud se nase civilizace necha ovladnout lidmi, kteri se od teroristu nelisi metodami, ale jen prostredky (letecka bomba vs. bomba v aute), pak ztratime vsechno. Nejen ze se statni terorismus stane siroce prijimanym modelem postupu proti vsem odpurcum oficialni politicke linie, ale skonci tim i nase prosperita a pohodovy zivot. Kazda akce vyvola reakci - v roce 1965 bylo proti valce ve Vietnamu jen male procento Americanu, ale v roce 1970 uz vetsina. A americkou politiku a spolecnost (i ekonomiku) to poznamenalo na dlouhe roky. Pokud se nerozum a politicka prolhanost stanou normou, musime pocitat s erou neklidu a snizene prosperity. Co jeste udelat ke sjednoceni spojencu" Neco pri summitu??
0/0
25.10.2002 12:29

calabria

Re: VAZENI NOVINARI, COZ SE OBCAS ZAMYSLET NAD SOUVISLOSTMI?!
A proč se asi tak ten názor v USA v průběhu pěti válečných let Vietnamského konfliktu změnil? Co třeba proto, že se to začínalo týkat většiny lidí osobně? Někdo koho znali odešel do války.....a možná padl...Proto si myslím, že dokud se nedějou pořádné "průsery" tak jsou lidem konflikty ukradené...Včera někdo v komentářích psal, že mu je jeho rodina důležitější než celá populace Afgánistánu....to je panečku postoj...Proč pak takový člověk neočekává stejnou reakci na náši populaci od někoho jiného?
0/0
25.10.2002 13:08

MM

Re: Re: VAZENI NOVINARI, COZ SE OBCAS ZAMYSLET NAD SOUVISLOSTMI?!
Nazor vetsiny lidi na valku ve Vietnamu se zmenil i diky tehdejsimu postoji vetsiny novinaru. Co delaji ti tzv. "nezavisli novinari" dnes /napr. v iDNES/, kdyz zcela nepokryte lezou cizim vladam do prde... a jeste si v tom libuji?! Z toho logicky tedy vyplyva, ze nebyt politiku kterym zcela nepokryte poklonkuji novinari, bylo by na tom svete o mnoho lepe!!!
 
0/0
25.10.2002 13:17

calabria

Re: Re: Re: VAZENI NOVINARI, COZ SE OBCAS ZAMYSLET NAD SOUVISLOSTMI?!
Jenže politiků se jen tak nezbavíme, vždycky někdo vládne a když už je u "koryta"hrozně často zapomíná jak se tam vlastně dostal....Dříve bylo jiné uspořádání světa-bez politiků, což bylo taky bez možností....vladař a církev-úplně jedno jaká..Tak bych je raději nechala kde jsou, akorát je třeba víc přemýšlet, koho tam šoupnout ke korytu příště...Proto máme třeba volby,né? Jenže lidi nezajímá co se děje jinde, né doopravdy, tak volí koho volí a ti pak reagují tak jak reagují...Jsem třeba úplně nadšená návrhy na rozmístění raket na našem území....to může napadnout opravdu jen Tvrdíka(nebo natrvd(l)íka?
0/0
25.10.2002 13:50

Tomáš

Re: Re: VAZENI NOVINARI, COZ SE OBCAS ZAMYSLET NAD SOUVISLOSTMI?!
Na postoji "moje rodina je mi bližší než celý Afghánistán" nevidím nic vysloveně špatného. Také bych nedokázal nabídnout svoji ženu a děti k odstřelu, i kdybych věděl, že to zachrání Afghánistán před vyhubením. Ani nikoho jiného si neumím představit jak říká: "Ano, tady manželku před podříznutím ještě znásilněte a pokud Vám nepřijde hezká, počkejte si až se vrátí dcerka ze školy. No zaplať pánbů za to, že se nikomu v Afghánistánu nezkřiví ani vlásek". A jsem si jist, že Afghánec by také nevyměnil svoji rodinu za životy nějakých Čechů někde v Evropě ...
0/0
25.10.2002 13:48

vis

Re: VAZENI NOVINARI, COZ SE OBCAS ZAMYSLET NAD SOUVISLOSTMI?!
a co teda vlastně navrhuješ?
0/0
25.10.2002 13:48

Uplnej magor

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
25.10.2002 17:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.