Agentura JPP
JPP = jedna paní povídala
Nevím, jaký smysl má tento článek smysl!
Jednak nemá žádnou logickou strukturu, za další operuje s polopravdami - např. formulace "neprůjezdná oblast Klárova".Ta totiž neprůjezdná rozhodně není. Na Klárov se lze bez porušení jakýchkoliv zákazů dostat po nábřeží od Hlávkova mostu. Z Klárova dokonce více směry. Pokud je zákaz do Valdštejnské (nevšiml jsem si), rozhodně si lze vybrat, jestli (zpět) po nábřeží, nebo Chotkovou nahoru). Neprůjezdná je pouze Chotkova silnice směrem dolů - a to (když nepočítám držitele různých výjimek) jen pro ty méně otrlé. Policisté stojí u zákazu na začátku Chotkovy ulice již jen někdy a pokud už tam stojí, tak většinou už nekontrolují (zvláště odpoledne), kdo projíždí.
Štefánikův most je uzavřen (opatřen zákazem vjezdu) také v zásadě jednosměrně - od tunelu. Směrem od Revoluční už tam dlouho žádný zákaz není. takže pokud k němu dokážete dokličkovat, už vám nic nebrání jej přejet.
Zmiňovat jako výrazné ulehčení motoristům zrušení pruhů pro autobusy je vyloženě směšné. Magistrála byla dosud sice zúžená, ale průjezdná.
Dnes nejhorší omezení pro individuální dopravu je neprůjezdnost
a) Sokolovská - Pobřežní - mosty (Štefánikův, Čechův)
b) z Jiráskova mostu do Ječné a v opačném směru z Žitné.
Tudy lze projet jen v noci. Nevím nic o tom, že by odpolední špička (v případě které by ještě jakž takž byla akceptovatelná argumentace omezováním tramvají) byla až do 22. hodiny - a to včetně sobot a nedělí
(Svobodova a Resslova jsou uvolněny pro individuální dopravu denně mezi 22. a 6. hodinou).
Už vůbec nerozumím posledním dvěma odstavcům. Měly by být určitým resumé (kdyby se autor v základní škole naučil alespoň základům slohu: 1. Úvod; 2. Stať;3. Závěr).
Zde jsou ale místo toho informace, které "dorážejí" již tak slabou úroveň článku (pokud tedy smetení různorodých informací na jednu hromádku lze vůbec nazvat článkem). Co znamená vágní užití přítomného času "zůstává průjezdné jen" a "nejsou nadále průjezdné mosty"? Dodokdy to bude platit? Zvláště informace o tom, že zůstává neprůjezdný Štefánikův most v konfrontací s předchozí informací o tom, že bude zprovozněn "poté" (co to je - za den, za měsíc, za rok) po otevření Letenského tunelu na konci října.
A propos - Letenský tunel. V MFD a na iDNES se pouze poplašné zprávy, jak se portál hnul a jak hrozně je tunel ohrožen. Ostatní média ale posléze přinesla informace, že se vinou podmáčení z povodně hnul o celých 11 mm, zatímco normálně ujíždí jen o cca 2 mm za rok. Portál nainjektovali předminulý týden - co se děje teď - jen jej drží magistrát uměle zavřený.
Myslím, že průměrný žák deváté třídy, kdyby dostal svodku z ČTK a informace z archívu (nadprůměrný by si je možná na internetu našel rychle sám), by dokázal článek v rámci hodiny slohu napsat lépe. Tedy, že by si buď žádal (vyhledal) dlaší doplňující informace, nebo by uvedl jen ty informace, které k něčemu vedou a neplácal by bez ladu a skladu informace směrodatné se zavádějícími.
Článek hodnotím známkou
Nedostatečná = 5