Diskuze

Teroristé sežehli linkový autobus

Palestinští teroristé udeřili na severu Izraele, kde znovu zasáhli civilní cíl. Při pumovém atentátu na linkový autobus nejméně čtrnáct lidí zahynulo a na padesát bylo zraněno. Tato bilance však nemusí být konečná. Stav mnoha zraněných je velmi vážný. Dá se čekat nejen tvrdá izraelská odpověď, ale i to, že útok zřejmě nepříznivě ovlivní americkou diplomatickou misi do oblasti plánovanou na konec týdne.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

chetgar

23. 10. 2002 15:30
kecama nic nevyresite
OOP utocila z libanonu - to je nepopiratelny fakt, ale proc? Protoze tam utekly desetitisice Palestincu po prvni valce arabskoizraelske. Logicky chteli domu, jenomze do Izraele se muzes pristehovat jen jako Zid. To je ta svoboda nabozenstvi v Izraeli. Krestane a muslimove si byli napr. v Libanonu rovni a zili v pohode, dokud se na jih od jejich hranic nerozvinul onen boj OOP vs. Izrael. Potiz je v tom, ze nas pritel atentatnik zamenuje pojmy arabove a palestinci. to je zasadni - arabove (syrie, jordansko, iraq, egypt i libanon) napadli izrael, ale doplatili na to jen a jen palestinci, kteri meli dostat pulku palestiny dle rezoluce OSN. co neobsadil izrael, zabral Egypt, jordansko a syrie. a nejvetsim kamenem urazu je ovsem fakt, ze vlastne za to vsecko muzou Anglani (inspirovani sionistickym antiasimilacnim hnutim), pac ti meli ten inteligentni napad vytvorit zidovskou domovinu v jejich puvodni vlasti, kde vsak zilo roku 1850 jen par Zidu (navic v Galileji a mluvili arabsky, stejne jako ostatni obyvatelstvo). anglani svou chybu pochopili uz v 30. letech, kdy propukly prvni boje mezi zidy a araby a pri prvni mozne prilezitosti se problematickeho mandatu zbavili. kdyby dostali slibum, jez Lawrence of Arabia prednesl krali Nadzdu a dali palestinu do arabskych rukou hned po WW1, byl by v oblasti klid. dalsi zidovska imigrace by se neuskutecnila a zide v palestine by si mohli zit v klidu, pac svym poctem okolo 5% populace Arabum rozhodne nebyli hrozbou (podobna situace byla v Jemenu, Iraku, Iranu, Maroku i Tunisu).
0 0
možnosti

Jindrich Hojer

23. 10. 2002 15:36
Re: kecama nic nevyresite
Souhlas. Ovsem Jigal te za tahle slova uplaca jarmulkou...
0 0
možnosti

WIG

23. 10. 2002 9:58
Meschuge Jigal
MESCHUGE JIGAL (WIG , 22.10.2002 20:09) reagovat   Vidím, že zde stále chce vládnout krvežíznivý židovský šílenec Jigal (viz dříve -jeho výzvy k dalšímu vraždění), který zdejsi chat zneužívá ve prospěch teroristické státnosti Izraele. Jméno Žida, který zabil politika Rabina za to, že se jen o trošku více než jiní židovští politici snažil sjednat mír s palestinskými domorodci, je také Jigal-Jigal Amir.Že by geny a nebo jen shoda jmen ? MESCHUGE JIGAL (WIG , 22.10.2002 20:09) reagovat   Vidím, že zde stále chce vládnout krvežíznivý židovský šílenec Jigal (viz dříve -jeho výzvy k dalšímu vraždění), který zdejsi chat zneužívá ve prospěch teroristické státnosti Izraele. Jméno Žida, který zabil politika Rabina za to, že se jen o trošku více než jiní židovští politici snažil sjednat mír s palestinskými domorodci, je také Jigal-Jigal Amir.Že by geny a nebo jen shoda jmen ? MESCHUGE JIGAL (WIG , 22.10.2002 20:09) reagovat   Vidím, že zde stále chce vládnout krvežíznivý židovský šílenec Jigal (viz dříve -jeho výzvy k dalšímu vraždění), který zdejsi chat zneužívá ve prospěch teroristické státnosti Izraele. Jméno Žida, který zabil politika Rabina za to, že se jen o trošku více než jiní židovští politici snažil sjednat mír s palestinskými domorodci, je také Jigal-Jigal Amir.Že by geny a nebo jen shoda jmen ? MESCHUGE JIGAL (WIG , 22.10.2002 20:09) reagovat   Vidím, že zde stále chce vládnout krvežíznivý židovský šílenec Jigal (viz dříve -jeho výzvy k dalšímu vraždění), který zdejsi chat zneužívá ve prospěch teroristické státnosti Izraele. Jméno Žida, který zabil politika Rabina za to, že se jen o trošku více než jiní židovští politici snažil sjednat mír s palestinskými domorodci, je také Jigal-Jigal Amir.Že by geny a nebo jen shoda jmen ?

Prokki

23. 10. 2002 1:23
Palestina-země arabů
Trochu bych chtel jste reagovat na prizpevek Davida Steina, se kterym vetsina lidi vyslovila souhlas. Ze Israel je zeme vydupana z niceho je sice pravda, ale kdyz tam byla poust to neznamena ze tam Palestinci nechteli mit svobodu.. a uz uricte tam nechteli mit židy, zvláště po okupaci jinými zeměmi předtím. To jak tu někdo plácnul at si nekdo pozve Palestince sem a oni se tu pak budou odpalovat a budou praktikovat právo šaríja tak to je naprostá blbost. Podívejte se na Palestince nebo země jako Jordánsko, Libanon, Syrie .. tam se nic takovýoh nepraktikuje. Dokonce lidi nosí západní oblečení a ženy tam mají docela únosná práva. Můžeme si i tento problém srovnat s Evropou.. V Evropě jsou také muslimové a chovají se tak, že jsou naprosto podřízení státu a nechtějí nic ovládat. Zatímco "Israelská" agrese byla svýho času hrozná a nidko jí tu nemůže obhájit (viz: bombardování a okupace Libanonu, kde zemřelo na 50 000 lidí) Potom vznikne organizace jako Hizballáh (organizace na odport proti okupaci) a USA (pochoputelně podoporující Israel) ji označí za teroristickou skupinu. I když to není morální, tak pořád Palestinci mají právo vzorovat okupaci všemi prostředky
0 0
možnosti

JigalAmir

23. 10. 2002 9:37
Re: Palestina-země arabů
Zatímco "Israelská" agrese byla svýho času hrozná a nidko jí tu nemůže obhájit (viz: bombardování a okupace Libanonu, --- Zapomel jsi na to,ze 1)arabove nekolikrat napadli Israel!!! 2)Libanon neni moc dobrej priklad-z Libanonu OOP a dalsi (tzv.palestinske) teroristicke organizace napadaly a ostrelovaly Israel!!!3)muslimove v Evrope nechteji nic ovladat?Ja bych rekl,ze zatim jeste NEDOKAZOU nic ovladat!!!Teroristicke utoky na zidovske organizace a synagogy jsou opravdu demokratickym projevem.A co bunky Al Kaidy a jinych teroristickych organizaci v Evrope(Nemecko....)???4)dokonce nosi evropske obleceni---to ma byt dukaz o demokracii ve state???5)Nepraktikuje se sharia???To chces rict,ze jsou ostatni nabozenstvi v techto statech rovnocena islamu???Ze maji prislusnici jinych nabozenskych vyznani stejna prava???Ze nejsou diskriminovani???Myslis,ze by bylo mozne postavit treba v Damasku kostel vyssi nez nejvyssi mesita ve meste???6)najdi mi nejaky dobovy dokument kde se oficialne mluvi o Palestincich pred rokem 1967???7)nechteli mit Zidy???a)Britum byla predana Palestina(i s Jordanskem) spolecenstvim narodu jako ZIDOVSKA DOMOVINA-muzu ti poslat cele zneni,ktere odsouhlasila vetsina statu sveta!O Arabech natoz o Palestincich tam nebylo ani slovo.POUZE 2krat je tam zmineno uzivani arabskeho jazyka spolu s hebrejskym a anglickym jazykem!b)vetsina arabu prisla z okolnich statu a to po zacatku zidovske imigrace a cast asi 70 LET!!! pred prvnimi velkymi zidovskymi vlnami!!!c)Palestinsti Arabove se do roku 1967 vzdy povazovali za jizni Syrany!!!8)a)Nemuze jit o okupaci,protoze mezinarodni pravo uznava pravo na obranu a moznost obsazeni uzemi z bezpecnostnich duvodu!!!b)jde o uzemi sporna na ktera si delaji narok obe strany c)Israel dobyl v obrane valce uzemi Jordanska a Egypta.d)Arabove v pripade Palestiny neprijali israelsky navrh UZEMI ZA MIR v roce 1967!!Arabove mohli mit Palestinu jiz v roce 1967!!!
0 0
možnosti

WIG

22. 10. 2002 20:09
MESCHUGE JIGAL
Vidím, že zde stále chce vládnout krvežíznivý židovský šílenec Jigal (viz dříve -jeho výzvy k dalšímu vraždění), který zdejsi chat zneužívá ve prospěch teroristické státnosti Izraele. Jméno Žida, který zabil politika Rabina za to, že se jen o trošku více než jiní židovští politici snažil sjednat mír s palestinskými domorodci, je také Jigal-Jigal Amir.Že by geny a nebo jen shoda jmen ?
0 0
možnosti

Pilat

22. 10. 2002 16:58
www.B'Tselem.org
0 0
možnosti

JigalAmir

22. 10. 2002 15:49
Kolik tech "deti" do 15 let bylo zabito ve skole,v autobuse,v nakupnim stredisku ci na diskotece???Ty deti musi pocitat s tim ze zemrou,kdyz budou utocit na vojaky!!!Vi to i jejich rodice!!!Palestinci dobre vi,ze kazdej "zavrazdenej" Palestinec se hodi pro jejich vec!!!Arabove vrazdili Zidy pred vznikem Israele,ihned po vzniku Israele,pred obsazenim spornych uzemi i po nich.Behem jednani o miru i v dobach napjatych.Teroristicka organizace OOP vznikla 3 roky pred obsazenim spornych uzemi!!!
0 0
možnosti

JigalAmir

22. 10. 2002 15:42
z toho 13.5 % deti do 15 let, 23 % mladych do 18 let---Zapomel jsi napsat,ze jsou Palestinci mezinarodnimi organizacemi kritizovani za zneuzivani deti jako zivejch stitu!!!A za vyuzivani deti k terorismu!!!
0 0
možnosti

Jindrich Hojer

22. 10. 2002 15:37
???
Izraelske vojsko stravilo mnoho mesicu otevrenou okupaci pal. uzemi a pozatykalo vsechno co se hybalo za jedinym cilem - zajistit bezpecnost pro sve obcany. Dostavil se jiz tento cil ? Od 28. zari 2000 do 20. rijna 2002 bylo zabito 1969 Palestincu, z toho 13.5 % deti do 15 let, 23 % mladych do 18 let, 6.5 % nad 50 let. Byli to teroristi ? 23.2 % smrtelnych zasahu bylo do hlavy nebo krku. Kolik z nich byly "nahodne vystrely" ? Pochazi vsichni atentatnici prave z uzemi, ktera vojaci ve svem "tazeni proti terorismu" zatim vynechali ? Kdo a jak bude pripadne potrestan za nesplneni "vytycenych vojenskych cilu" ? Je politika Ariela Sarona prinosem pro bezpeci prostych Izraelcu ?
0 0
možnosti

Frankie

22. 10. 2002 16:04
Re: ???
Ještě jsi nám tu Jindřichu-statistiku "zapomněl" uvést percentuální podíl zabitých palestinských a izraelských žen. Takové srovnání už by ale pro Palestince dopadlo mnohem hůře, že? 
0 0
možnosti

Frankie

22. 10. 2002 15:18
Takže u příležitosti sedmého výročí?
No jo, to je pak těžká práce zkoušet dělat s Palestinci nějaké mírové dohody. Kdyby se aspoň dalo dopředu odhadnout, kdy zase naši bojovníci za svobodu budou "slavit výročí".
0 0
možnosti

JigalAmir

22. 10. 2002 12:12
Přesně o tom to právě je - ti všichni se dokázali nakonec nějak dohodnout !!! K tomu, aby se podobně dohodli také židi s palestincema by ale asi bylo také potřeba trochu té dobré vůle, že ano ? Všichni palestinci nejsou jen a jen teroristé, nasouhlasí s terorismem a lze se s nimi domluvit. A na druhou stranu, s teroristama lze jednat nekompromisně. Pokud u Arafata bylo obklíčených 50 hledaných teroristů, proč je izraelská armáda nechala být ? Jsou to ti, co nyní napadli a zničili ten autobus ?*******Ne oni se nedomluvili!!!Viz situace na jiznim Slovensku.Ale kazdemu je jasne ze Nemecko,Rakousko,Madarsko byly staty agresori jak za I tak za II svetove valky!!!Hranice byly ze strategickych a bezpecnostnich duvodu upraveny na jejich ukor a tyto staty musely drzet hubu a krok!!!Na rozdil od Israele ktery si dovolil ubranit se (NEKOLIKRAT!!!) arabske agresi,ale agresori maji moznost uznavat ci neuznavat hranice.
0 0
možnosti

xxx

22. 10. 2002 12:43
Re:
Ne oni nemaji moznost uznavat ci neuznavat hranice. Oni jen uznaji to co budou muset uznat. Tak jako Nemci po valce museli uznat odsun, ztratu Pruska atd ... i kdyz asi nechteli. Podobne palestinci uznaji jen to co budou muset uznat.
0 0
možnosti