Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaj dvě hodiny blokovala náměstí

Na pražském Palackého náměstí vykolejila patnáct minut před desátou hodinou tramvaj linky X-B. Nikdo nebyl zraněn. Tramvajová doprava byla dvě hodiny odkloněna přes Albertov. Linky se tu znovu rozjely až poté, co kolos z kolejí odklidil jeřáb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brudra

Někteří pisatelé
si vše představují jako Hurvínek válku. Totéž se v daleko větší míře však dá říct o novinářích, kteří aniž by si ověřili základní věci, vytvářejí ihned aféry, jen aby měli sólokapra na titulní stránku.
1) V pražské dopravě se za rok stane zhruba 2100 nehod tramvají. Obyčejným zprůměrováním (o víkendech je nehodovost nižší) se dostaneme k číslu 7, takže z tohoto pohledu nebyl onen uváděný den žádnou výjimkou.
2) Naprostá většina nehod s účastí tramvaje je zaviněna řidiči automobilové dopravy a jejich nesprávným způsobem jízdy. Řidiči tramvají zaviní za rok zhruba 150 nehod.
3) Řidič tramvaje nemusí mít řidičák "B", ale jeho zkoušky (v Praze) jsou však zakončeny státní zkouškou, při které musí prokázat znalost dopravních předpisů a limit u testů má tvrdší než automobilista. Součástí státnice je ještě asi 5 dalších zkoušek.
4) Tramvaje jsou vybaveny tachografy ("černé skříňky"), které zaznamenávají činnost řidiče - z údajů lze vyčíst rychlost, použití brzd, blinkrů, zvonku, světelné houkačky a další užitečné údaje. Vyhodnocení může svědčit jak v prospěch, tak neprospěch řidiče tramvaje.
5) Tramvaj má daleko delší brzdnou vzdálenost než auto, a proto je nutné používat zvonek. Pravda je, že někteří řidiči jsou agresivnější, ale jsou to výjimky. Pokud pojede tramvaj rychlostí 50km/h, pak její brzdná vzdálenost na suchu a rovině je okolo 60-70 metrů. Brzdnou vzdálenost pochopitelně negativně ovlivňují povětrnostní podmínky a obsazenost vlaku.
6) Každý řidič tramvaje zabrání denně zhruba 15-20 nehodám. Sami si spočítejte, kolika nehodám zabrání, je-li průměr nehod na jednoho řidiče 2 za rok.
7) Řízení tramvaje není jen šlapání dvou pedálů a mačkání zvonku. Na každé křižovatce se na řidiče hrne velké množství informací. Postavení výhybek, semafory a čočky, celková dopravní situace, průjezdní profil atd. K tomu by ještě měl řidič tramvaje sledovat, zda náhodou není v koleji předmět a zda je v pořádku vrchní vedení (troleje). Navíc ještě musí sledovat vnitropodnikové značky, o kterých naprostá většina lidí nemá ani potuchy (to jsou ty cedulky visící u trolejí) - jsou to třeba rychlosti, míjení určitých typů tramvají...
8) Není pravda, že by řidiči tramvají schválně bourali. je to pro ně další papírování (o každé nehodě musí být pečlivě vyplněné formuláře), záznam v podnikové kartě (řidič může být potrestán i za větší množství nezaviněných nehod) a další stressová situace. V případě, že se prokáže vina řidiči tramvaje, dostane pokutu od Policie, další od zaměstnavatele a musí uhradit vzniklou škodu Dopravnímu podniku (většinou to je 30%, protože jsou řidiči pojištěni). Dále mu hrozí třeba i propuštění ze zaměstnání.
9) Mylně je rozšířen názor, že tramvajáci mají po nehodě volno. Je-li nehoda v průběhu jeho směny uzavřena, vrátí se zpět do provozu. Pokud bude po nehodě otřesen, dispečer mu na místě zadrží řidičskou vložku, bez které nesmí řídit. Vznikne-li takto překážka ve výkonu zaměstnání z viny řidiče, má neplacené volno, nebo musí použít dovolenou. Vznikne-li překážka ze strany zaměstnavatele, dostane náhradní práci ve vozovně. V každém případě však nemá placené volno.
10) Řízení tramvaje je velmi náročné zaměstnání. Nepravidelné směny, neustále ve stressu, zodpovědnost za 200 cestujících, sešněrování někdy až absurdními vnitropodnikovými předpisy... Každý uchazeč o tuto práci prochází náročnými psychotesty, u kterých z deseti projdou tři. Někteří autoři, kteří přispěli do tohoto fóra by se rozhodně mezi ty tři nedostali. 11) I ty slavné sanitky, které nikdy nepoznaly pacienta a vezoucí prádlo do čistírny přece nebudou stát v koloně a zkrátí si cestu přes koleje (denně k vidění v Ječné, Na Moráni, na Andělu, na I.P.Pavlova, náměstí Míru... Pak se zastaví na semaforech, čekají na semafor, aniž by si osádka uvědomila, že tramvaj nepoužívá semafor, ale čočky.   Pokud si myslíte, že je vše tak jednoduché, zkuste si to. Ono bohatě bude stačit, stoupnete-li si za kabinu řidiče a budete sledovat provoz před ním. Kolik řidičů aut najede jedním kolem na koleje a blokuje tak MHD, jen kvůli tomu, aby ho nedejbože ta tramvaj, která na další křižovatce jede jiným směrem, nepředjela. Auto odbočující vlevo najede v klidu na koleje bez toho, aniž by se řidič podíval do zrcátka. Chodci vybíhající na I.P.Pavlova z metra bez rozhlédnutí vlétnou před přijíždějící tramvaj, atd., atd. Vždy se mi líbí, jak spousta lidí bez jakýchkoli znalostí se fundovaně vyjadřuje k problematice řízení tramvaje a jen malá část z té spousty by přitom zvládla toto ve špičce i 60-ti tunové monstrum uřídit.
0/0
18.10.2002 23:39

Majda

Re: Někteří pisatelé
Naprosto s příspěvkem souhlasím. Automobilisté by měli být ještě více omezeni, bohužel jsou to většinou papapláši, kteří by sockou nikdy nejeli
0/0
22.10.2002 12:55

Torx

Policie zklamala
Podle Večerní Prahy opírající se policajt u semaforu si všiml, že má ucpané příjezdy z Ječné, tak mávnul na tramvaj, ať jede, ačkoliv magistrála měla zelenou. No a autobusák si policajta nevšiml, měl zelenou a volný pruh, tak jel.
Vůbec v poslední době policajti když řídí dopravu, nebo ovládají semafory, akorát brzdí dopravu. Na ruční řízení dopravy nemají nebo nepoužívají potřebnou výstroj (bílé návleky, zelenou vestu, pendrek s pruhy) a tak si jich spousta řidičů málokdy všimne. Na větší křižovatky musí být aspoň dva a chtít po nich, aby byli sehraní, je moc.
Jednou mě k večeru stavěli policajti na silnici mimo obec, byla snížená viditelnost, oba v tmavé uniformě a stavěli mě jen zvednutou rukou, bez zastavovacího terče nebo červené lampy. Stopaře neberu a tak jsem jednoho z nich málem přejel, když jsem na poslední chvíli zjistil, že to nejsou stopaři, ale poldové. A nechali si i vynadat.
0/0
18.10.2002 15:52

Jitka

Občas nevím, proč tam páni policisté jsou ...
Přes I.P.Pavlova jezdím každý den, ale občas mám pocit, že policista, který by měl řídit dopravu, je tam pouze jenom, aby tam někco byl. Kdyby tam dali panáka, vyšlo by to úplně nastejno. Podle mého by měl dopravu řídit, ale bohužel se tak neděje. A pokud mě mé oči neklamou, tak tento policista, když tam stojí (podotýkám stojí) je vždy s průjezdností tramvají hrůza....
0/0
18.10.2002 12:26

admiral_Atvar

vybavit tramvaje
rychlopalnymi kanony na rozsekani blokujicich automobilu a radlicemi na odhrnuti trosek teto burzoasni pychy ! presne jak v hodnotne literarni serii "ledova spolecnost"
0/0
18.10.2002 11:54

robo

Re: vybavit tramvaje
Ty seš dobrej blb!Doufám že by si seděl v jednom z těch aut!
0/0
18.10.2002 12:15

DDT

Re: Re: vybavit tramvaje
A ty hned vedle něj
0/0
18.10.2002 12:23

robo

Re: Re: Re: vybavit tramvaje
Ne já budu sedět vzadu.Ty můžeš dopředu :-))).
0/0
18.10.2002 12:31

admiral_Atvar

Re: Re: Re: Re: vybavit tramvaje
a ja prirozene pojedu tou tramvaji a budu misto zvonku drzet spoust :)
0/0
18.10.2002 12:49

j.tlapka

Ta Vídeň je přeci kousek doprava za těma baráčkama u té silnice z Prahy. Stejně nechápu proč není moravskou metropolí Znojmo nebo Mikulov. Pokud by se to nějak nedařilo s tou výměnou ,mohl by být moraskou metropolí třeba Most nebo Kralupy nad Vltavou to asi bylo snadnějšší. Nechápu proč v tom Brně jste všichni tak divný, že si pořád na něco hrajete.
0/0
18.10.2002 11:48

Martin

To byl včera den!
Havárií jako máku, auťáci přejíždějí chodce na přechodech, prostě infarkt. Zakázat vstup autům do centra! Hovádkům zahnojeným!
0/0
18.10.2002 10:10

Richard

Re: To byl včera den!
Hovádka zahnojený jsou i ty chodci co chodí na červenou.Dneska taky stojim na prechodu na červenou a chlap přechází a proč prej nejdu taky.Jasný je že řidiči jsou dost bezohledný,ale chodci si s nima moc nezadaj.Někteří jsou vážně schopný vejít do silnice metr před rozjetým autem a "dělej si s tim co chceš".V takových případech by nepomohla ani dvacítka.
0/0
18.10.2002 12:11

King

Re: Re: To byl včera den!
Ty si stoupa. Chodci maj na přechodu absolutní přednost a je jedno jestli svítí červená, nebo růžová.
0/0
18.10.2002 12:27

makoto

Re: Re: Re: To byl včera den!
Ty pitomče blbej.Prečti si tu vyhlášku.Žádnou "absolutní" přednost na přechodu nemáš.A už vůbec ne na světlech,kde máš červenou!
0/0
18.10.2002 12:37

malá babička

Re: Re: Re: To byl včera den!
Počkej si někde na přechodu až pojede nějaká Tatrovka a na červenou mu tam vlez! 
0/0
18.10.2002 12:40

Petra

Re: Re: Re: To byl včera den!
To myslíš vážně!!!
0/0
18.10.2002 12:43

King

Re: Re: Re: Re: To byl včera den!
Fuck off to all!!! ........ but I think that still love you darlings
0/0
18.10.2002 13:02

Posleda

Re: A co teprve řidiči MHD!
Dnes jsem jel ráno výjimečně autem. Ale co jsem při tom viděl, mi docela vzalo dech. Ve Vrchlického na křižovatce u Porsche (tam ještě není pruh pro autobusy) řidič MHD s autobusem plným lidí naprosto drsně vjel minimálně padesátkou na červenou do křižovatky - a ještě odbočovacím pruhem. Do toho vybočil přes plnou čáru. Tedy 3 přestupky v jednom okamžiku. Jen "přestupky" proto, že naštěstí všichni  okolo dávali pozor a nikdo zrovna nepřecházel. Jinak ovšem obecné ohrožení jen to hvízdne. Jen mi to potvrdilo, že po taxikářích jsou řidiči autobusů v Praze největší prasata.
Hlavně že máme jezdit MHD!  
Řidiči tramvají nemusejí mít ani řidičák B, natož nějakou silniční praxi. Netvrdím že všichni, ale je nyní dost vidět, jak neznají základní pravidla (např. nevjet do křižovatky, když z ní nemoho vyjet). Netýká se centra, ale i přehledných křižovatek na okrajích Prahy. Kolikrát nemohu přejít na semaforu na zelenou, protože na přechodu stojí tramvaj.
A navíc jak mám věřit, že ten kdo řídí tramvaj je dostatečně způsobilý, když nedokáže ovládat ani interkom. To se týká asi hlavně řidičů-brigádníků, ale v posledních měsících je dosti běžné, že jakmile  nastane nějaký problém (bouračka ve směru jízdy, technická závada na soupravě, nutnost změny trasy), řidič buď bez jediného slova vysvětlení otevře všechny dveře, nebo má při hlášení nastavenu hlasitost tak, že je rozumět tak maximálně "Vážení cestující.... " (že by s otevřel dveře od kabiny, aby si při hlášení zkontroloval, zda je ve voze slyšet, jsem ještě nezažil- když se jdu zeptat, co že to hlásili, buď se diví, jak to, že jsem nerozuměl, nebo- častěji- jsou arogantní). Ti nejstatečnější techničtí antitalenti dojdou sdělit co se děje osobně do obou vozů. Ale to jsou čestné výjimky.
Milujete adrenalinové sporty? Nejlevnější je jezdit MHD!
0/0
18.10.2002 12:54

Warner

z te fotky je jasne, ze tramvaj jela naopak
"Podle mluvčí Dopravního podniku Michaely Kuchařové tramvaj po srážce s autobusem vykolejila. Souprava X-A směřovala podle ní ze zastávky I. P. Pavlova na Karlovo náměstí. Autobus 144 jel po magistrále směrem do centra." To keca ta slipka nebo novinari? Snad i z fotky je jasne, ze jela z Karlaku na Pavlak.
0/0
18.10.2002 9:32

Šťoural

Re: z te fotky je jasne, ze tramvaj jela naopak
Treba celou cestu couvala...  Neni nad presne informace
0/0
18.10.2002 11:07

Iani

a neni náhodou chyba v tom policajtovi?
oni tam řídí dopravu jak lemplové, většinou se jen opírá o moto, a když už řídí tak to nemá nic společného se standardizovanými pohyby tak jak je známe z autoškoly. Tal bych jim píšťalku, pendrek, dlouhý bílý rukavice a ať zařezávaj. 
0/0
18.10.2002 8:48

Warner

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.10.2002 9:33

Šťoural

Re: a neni náhodou chyba v tom policajtovi?
Az do vcerejska jsem nevedel, k cemu je tam ten policajt (nekdy i 3) dobry. Dopravu jsem je ridit nevidel (nebo alespon ne tak, aby to melo smysl) a pokutovat ridice jedouci ve "zlutem pruhu" uz vubec ne! A oni tam jsou proto, aby se nam postarali o zabavu, kdyz se jim zda, ze doprava prilis plynula...
0/0
18.10.2002 11:25

karel

Tramvaje
Vážení jezdíte někdo tramvají z Pavláku dolů na Karlák? Já vždy když tam jedu (vyhýbám se tomu) tak trnu hrůzou. Z toho kopce to většina tak rozjede, že je zázrak, že to vůbec ubrzdí. To je prostě fakt. Za další, nástupiště jsou narvaná lidmi a některý prase tam přijede, že to sotva ubrzdí. Překážka (auto) na kolejích je vidět na 200 m a oni jen zvoní a brzdí na poslední chvíli atd....Za komoušů byla hromadná doprava více přecpaná a tolik nehod tramvají snad ani nebylo. Určitě je služba tramvajáka těžká, ale prostě někteří skutečně jezdí velmi rychle a neopatrně.
 
0/0
18.10.2002 8:10

Spřáhlo

Re: Tramvaje
V úseku, ktrý popisuješ, je omezená rychlost do 30 km/h. Zajímalo by mě, co dělá auto na kolejích po dobu, kterou potrebuje tramvaj na ujetí úseku 200 metrů. Jestli umíš fyziku, můžeš si spočítat, kolik času to je. Jestli ne, tak jsi blbec a nepiš do novin.
0/0
18.10.2002 14:11

hufv

Re: Re: Tramvaje
dává přednost tramvaji, která najíždí z boku a většinou zůstane stát na křižovatce a blokuje provoz pro všechny.
0/0
18.10.2002 14:28

Janek

Udelejte si
Udelejte si v tom Praglu konecne poradek vy cajzli! Proste pokud budete stale liny hovada, ktery musi jet i do obchodu autem (treba 100 metru) toz to tam budete mit stejny problemy porad! Zkuste si, aspon jednou v zivote jit nekam pesky. Doufam, ze vas to nezabije a co vas nezabije, to vas posili! A kdyz uz jezdite jak prasata v Praglu, toz to nepraktikujte v Brne. Dost me tim iritujete vy namistrovani machri, kteri si mysli, ze jezdi nejlip v republice!!!
0/0
18.10.2002 1:36

pavel

Re: Udelejte si
tož Janku vrať se do nory
0/0
18.10.2002 6:59

PRAZAK

Re: Udelejte si
Jezis potrefenej brnak,vy v ty vasi vesnici mate takovej bordel,ze je to na bliti!!!
0/0
18.10.2002 8:13

j.tlapka

Re: Re: Udelejte si
Brno, Brno co to je .? Aáááá to je těch pár domečků v zatáčce u silnice na cestě z Prahy do Vídně. Hmmmmmm ,tak na to snad ani nemá cenu reagovat.
0/0
18.10.2002 8:55

djdave

Re: Re: Re: Udelejte si
Ty prazskej pepiku, vis vubec kde je v praze karlak ? To bys musel reagovat na "Podle mluvčí Dopravního podniku Michaely Kuchařové tramvaj po srážce s autobusem vykolejila. Souprava X-A směřovala podle ní ze zastávky I. P. Pavlova na Karlovo náměstí. Autobus 144 jel po magistrále směrem do centra." Kdyby jeli tak jak tak cupina pise, autobus by musel narazit z druhe strany tramvaje. Tahkle to vypada ze jel bus bud na Nuselsky most nebo salina smerem na Mirak. Ja jako Brnak znam Prahu lip nez kdejakej pepik kterej ze sebe dela velkyho kluka z velkyho mesta :))) Divil bych se, kdybys vubec vedel kde ta Viden o ktere pises vubec je :))))
0/0
18.10.2002 9:34

velky kluk

Re: Re: Re: Re: Udelejte si
Kdybys znal Prahu jak tvrdis, tak z ty fotky poznas ze tramvaj jela z Karlaku na Pavlák. Tak tu moc nemachruj Pepiku z vesnice.
0/0
18.10.2002 9:59

j.tlapka

Re: Re: Re: Re: Re: Udelejte si
Brno, Brno co to je .? Aáááá to je těch pár domečků v zatáčce u silnice na cestě z Prahy do Vídně. Hmmmmmm ,tak na to snad ani nemá cenu reagovat.
0/0
18.10.2002 11:40

j.tlapka

Re: Re: Re: Re: Udelejte si
Ta Vídeň je přeci kousek doprava za těma baráčkama u té silnice z Prahy. Stejně nechápu proč není moravskou metropolí Znojmo nebo Mikulov. Pokud by se to nějak nedařilo s tím Znojmem nebo Brnem mohl by být moraskou metropolí třena Most nebo Kralupy nad Vltavou to asi bylo snadnějšší. Nechápu proč v tom Brně jste všichni tak divný, že si pořád na něco hrajete.
0/0
18.10.2002 11:46

DP

Re: Re: Re: Udelejte si
A Praha je jako neco zvlastniho, jo? 1,2 mil obyvatel, nebo kolik to ma? Jste opravdu jenom namistrovani prazaci a povazujete za neco extra. Ale z celosvetoveho meritka nic moc, zkuste se porovnat s Londynem, Parizi, L.A., kdyz si o Praze tolik myslite. Brno je pohodove studentske mesto na Jizni Morave, that's it.
0/0
18.10.2002 11:40

j.tlapka

Re: Re: Re: Re: Udelejte si
Ty jsi to nepochopil, přečti si par věcí zpět a uvidíš proč jsem tak reagoval. Nikdo se do Brna nenavážel, ale nechápu proč se naváží pár blbečků do Prahy a její dopravy. Proto ta má replika. Cau a mej se fajn.
0/0
18.10.2002 14:02

Rejpal

Re: Re: Re: Re: Re: Udelejte si
Když ono těch 9 mil. českých blbečků nedokáže pochopit, proč jsou pražáci takový BLBCI
0/0
18.10.2002 15:08

Karel Chýla

Tramvaje přecpané a slabý deštík
Podle mého názoru se nejspíše tři nehody (tedy kromě nehody  I.P.Pavlova, kde nejspíše chyboval policista, který řídil dopravu, nebo řidič autobusu 144 - náhrada za metro, který se vrhnul do křižovatky, ale policista dával signál stůjte!) staly z dvou důvodů: Přecpané tramvaje, které déle brzdí a ještě slabé mžení, které koleje tramvají proměnili v kluziště. Ja osobně jsem bl v inkriminované době o zastávku dále od I.P.Pavlova na zastávce Muzeum (X-C, 11) a mohl jsem vidět, jak tramvaj špatně brzdí prokluzem a pak se i špatně rozjíždí. Magistrála ve směru od I.P. Pavlova k Hlavnímu nádraží byla téměř bez auta, což již něco signlizovalo. I autobus nahrazující metro dlouho nejel. až asi po 10 minutách přijela linka 200, která byla úplně plná. Poté opět nejaký čas nic.
0/0
17.10.2002 21:29

Pavel

smekám před tramvajáky
Vážení, řidičák mám přes 20 let, 400.000 km v osobáku a dvě havárky, ale smekám klobouk před tím, co dokáží tramvajáci v přecpané Praze. Jistě i mezi nimi se najde pár agresivních, kteří jedou brzda/plyn bez příčiny, ale těch je minimum (rozhodně o řád méně, než agresivních řidičů osobních aut). Občas mne naštvou ti, kteří dojedou do stanice určené pro dvě tramvaje, vidí cestujícího připraveného k přestupnímu skoku do tramvaje před sebou a přesto neotevřou (Praha-Ke stírce), ale nakonec to nějak přežiju taky. Ano, autem se přes Prahu vydám taky, dokonce v něm sedím sám, jen s 30 kg barvy a nářadím - ale do práce a zpět jedu tramvají. A jízdu ve vyhrazeném pruhu považuji za přestupek, za který by se mělo trestat ne finančně, ale odstavením auta na hodinu. To by byl správný trest! *** Druhá věc je, že sváteční řidiči nejsou na tramvaje zvyklí a z toho jsou úžasné zmatky, které dokážou udělat. *** Sečteno a podrtženo: ač mám auto a používám ho, FANDÍM MHD!!!
0/0
17.10.2002 20:50

Prcek

Re: smekám před tramvajáky
 jízdu ve vyhrazeném pruhu považuji za přestupek, za který by se mělo trestat ne finančně, ale odstavením auta na hodinu.
Hmmm, a nejlepe primo v tom zlutym pruhu, ze ... nebo na nejblizsim chodniku? :))) Nebo po Praze zridime jeste "trestna" parkoviste, kam se budou tyto auta posilat? Ale sit bude muset bejt dostatecne husta, aby ridic nemusel k vykonani trestu ject moct daleko :) To pak bude zuzo, az si budu potrebovat nekde na hodku zapakovat a neco vyridit, bude se stacit project zlutym pruhem a natrefit nejblizsiho policajta. Proboha lidi, myslete hlavou a ne jinym castmi tela....
 
 
 
0/0
18.10.2002 0:22

no

Re: Re: smekám před tramvajáky
Prcku, jsi vůl !!!!!!!!!!
0/0
18.10.2002 0:50

T-o-m

TRAMVAJ
Mám řidičák ale jezdím MHD....... A rád si udělám řidičák na tramvaj protože je to pokud studujete VŠ, výborná brigáda (kdo vám dá 12-13 000 měsíčně čistýho) ....
Bohužel stav tramvají je kritický. A když se Vám tramvaje zdají jako staré rachejtle, prosaďte si referundum a vyberte si lepší.....
0/0
17.10.2002 20:23

Tomáš

Re: TRAMVAJ
nauč se poradne programovat. za poloviční uvazek dostanes i 20 litru a nemusis delat saska v tramvaji.
0/0
18.10.2002 0:53

Marek

auťáci jsou dobytek- zakažte jim vjezd!
Jen během jedné hodiny bouraly tramvaje v Praze čtyřikrát. První se srazila zhruba ve 13:00 u stanice metra Anděl na Smíchově s osobním autem. Hodinu poté narazila tramvajová souprava do auta na Národní třídě na křižovatce se Spálenou. "Zhruba v tom samém čase se střetla další tramvaj s osobním vozidlem na Olšanském náměstí," uvedl Roman Peterka z agentury DITA.
0/0
17.10.2002 18:41

Marek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
17.10.2002 18:40

*

Re: Zpoplatněte vjezd do centra!
Kdyz je nekdo blbej a neudela ridicak, zacne brojit proti tem co ho maj a vyuzivaj k rizeni motorovych vozidel. Stejne bys byl prvni, kterej by rval, az by ses nevesel do narvany MHD jen proto, ze kapacitne nezvladne pobrat vsechny ty ridice.
0/0
17.10.2002 19:02

Warner

Re: Re: Zpoplatněte vjezd do centra!
Kdyby nebyly precpany ulice autama, tak by to MHD v pohode zvladla. Stejne auta odvezou denne jen asi 30-40% lidi. Zabiraji pritom ale 90% mista!!!
0/0
18.10.2002 9:37

Posleda

Re: Re: Re: Zpoplatněte vjezd do centra!
Kdyby byly vybudovány objízdné trasy včetně mostů přes Vltavu (hlavně u Suchdola) spousta řidičů by prahu mnohem raději objela, než se ůplácat" centrem.
I když - co je pro Vás centrum? Jen oblast s placeným parkováním - tedy Praha 1 a přilehlý kousek Prahy 2 (jak to vnímám já), nebo celá "vnitřní" Praha až do Podskalí a Karlína, jak se nám snaží vnutit náměstek Hejl a jeho šmidliboys?
0/0
18.10.2002 13:20

michal

chci se zastat tramvajaku
Po povodnich, jsou tramvajaci neskutecne vytizeni, kvuli zastaveni metra, tak jim prosiim vas nenadavejte.  Presto, ze namaji volant, je rizeni docela slozita vec.  Postavte se nekdy dopredu a divejte se, jak na koleje neustale najizdi nejaci silenci a skacou pod kola nepozorni lidi.  Navic k tomu, aby jste mohli tramvaj ridit, potrebujete slozit zkousky tak 3x tezsi nez na ridicak.  Dostavaji sileny pokuty, kdyz jsou nekde moc brzo. (za to ze jsou pozde vetsinou nemuzou) Budte lidi radi, ze tramvaje jezdi... auto si proste vsichni nemuzou dovolit.
0/0
17.10.2002 18:28

BajnyPhoenix

Pro Lenku
A kam se dopravuijes?Mam v aute místo,mužeš jezdit se mnou a auto bude víc zaplněne
0/0
17.10.2002 17:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.