Diskuze

Potápěči odložili návrat, chtějí své věci

Po pěti týdnech se v pátek vrátí do Česka dvojice potápěčů. Chorvatská policie je podezírala z vraždy svého kolegy, ale nenašla žádné důkazy. Daniel Frolec a Ivo Kožnar opustili vězení ve středu. Pasy už dostali a čekají, až jim úřady vrátí osobní věci. Nevinu obou mužů prokázaly odborné expertizy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Andre

19. 10. 2002 11:07
Jokinen Online
0 0
možnosti

petr

18. 10. 2002 10:45
Rádoby machři potápěči
A úplně nejlepší je když má někdo vzadu na autě samolepku potápěče.Bacha na něj.
0 0
možnosti

J.C.

18. 10. 2002 10:52
Re: Rádoby machři potápěči
 Souhlas.
0 0
možnosti

Rex

18. 10. 2002 2:49
Pro J.C
Mily J.C., ono se to ma s temi vycvikovymi systemy asi takto - mas OWD nebo P*, tzn., ze jsi prave dostal cerstvy ridicak. Tj., ze Ti dali papiry na to, ze se smis ucit ridit auto. A uz jenom na Tobe zalezi, jak s tim nalozis dale. Budes-li mit usili, tak najezdis co nejvic kilometru a na jizdu se budes soustredit a systematicky se snazit zlepsovat. A nebo se na to vykasles, a budes jezdit porad jako cerstvy absolvent autoskoly. Nejhorsi varianta pak je, ze toho moc nenajezdis a ze z Tebe bude prilezitostny ridic. To si pak o pruser koledujes. A k tomu ROZUMU - ten, kdo ho nema, bude po dejme tomu 100 000 najetych km treba vyborne ovladat vozidlo, ale to neznamena, ze je dobry ridic. Tedy je potreba vseho, vycviku, praxe i rozumu. Kez se nam toho dostava vsem, v potapeni, na silnicich, i jinde. Bud zdrav!
0 0
možnosti

GhorX

18. 10. 2002 3:22
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Beholder

17. 10. 2002 18:01
Podrobny popis
Tady je velmi zajimavy a logicky popis udalosti:
 
0 0
možnosti

J.C.

18. 10. 2002 10:49
Re: Podrobny popis
Vážení, to není popis, ale chvalozpěv, jak jsem dobrý - tedy jak je dobrý.
O skutečné události tam toho moc není.
A logičností - spíše dokonalá ukázka paniky. A co již vůbec nechápu, proč to takto ventilují - patrně zde hraje roli velmi černé svědomí.
0 0
možnosti

Beholder

17. 10. 2002 17:21
Rozum versus zkusenost
Nelibi se mi, ze JC povazuje majitele licenci CMAS za podradne. Ja osobne mam sice licenci SSI, ale urcite si nemyslim, ze by CMAS mel horsi system vyuky. Naopak CMAS narozdil od ryze komercnich systemu SSI, PADI ma dle meho nazoru vycvik detailnejsi, ale stejne jde vzdy o pristup instruktora. To ze ma nekdo AOWD neznamena nic a PADi AOWD lze ziskat po 10 ponorech. Dale bych rad uvedl, ze si myslim, ze prave v potapeni je rozum bez zkusenosti malo platny a naopak. Nocni solo ponor do jeskyne, ktera je clenita a hluboka 60 m povazuji za absolutni nesmysl a neverim, ze by to mohlo nekoho vubec napadnout. Mam zkusenost s nocnim ponorem na jednu baterku, ktera mi prestala svitit v sestnacti metrech na volne vode a ani to nebylo nic moc prijemneho. Predpokladam, ze pokud Kuklise nekdo videl jit do vody za techto okolnosti, tak mu sdelil, ze to neni dobry napad, ale preci ho nemuze zmlatit a privazat k lodi!
0 0
možnosti

J.C.

18. 10. 2002 11:35
Re: Rozum versus zkusenost
Já nedeklasuji licence CMASu, já se vyjadřuji pouze o českém CMASu. Nemluvím o lidech, ale o systému. Pokud jste rozumný člověk, tak bych s Vámi šel pod vodu i přesto, že máte CMAS certifikaci. Jenom bychom si nesměli lhát o svých možnostech a zkušenostech a plánovat tak, abychom se přizpůsobili tomu méně zkušenějšímu nebo tomu, kdo se tolik v tu chvíli necítí. Rekreační potápění není o názvu systému, ale o tom, že chcete něco zažít a vidět a prožít hezké chvíle v dobrém kolektivu nebo s přáteli. Není však možné a  tolerovatelné, aby tam neplatila základní bezpečnostní pravidla a tvrzení, "že si každý jede na svoje triko".
0 0
možnosti

Roman

17. 10. 2002 12:58
Vážený pane Pravda
K tématu se vyjadřovat nebudu. Ale prokrista pána, když už píšete o jakékoliv problematice, zjistěte si alespoň základní informace. Potápěči NEPOUŽÍVAJÍ na ponory KYSLÍK. Používají ve většině případů VZDUCH.
Kyslík vás od 6 metrů začne zabíjet, protože pod takovým parciálním tlakem je jedovatý. Tak prosím neblbněte veřejnost.
Ostatní NO COMMENT - je to neštěstí.
Roman M
0 0
možnosti

J.C.

17. 10. 2002 16:26
Re: Vážený pane Pravda
Souhlas
0 0
možnosti

Rambo

16. 10. 2002 20:29
Pro J.C.
Nemohl by ses nějak identifikovat, abych Tě i v reálném světě poznal? Nic ve zlém, ale rád bych se Ti docela vyhnul.
K morální odpovědnosti:
Takže morální odpovědnost má podle Tebe kapitán lodi, protože spal. Navrhuji tedy pro příště aby si loď vybavil pouty, a když půjde spát, tak každého přiváže k něčemu na lodi, aby taková tragedie nemohla nastat. Jo a taky až půjde v noci čúrat, aby náhodou nezakop.
Morální odpovědnost mají i Ti co byli pod vodou. Smyslem potápěčské dovolené není potápět se, ale navzájem se hlídat. Zejména pokud se jedná o dospělé jedince, kteří nebyli zbaveni svépravnosti.
Ale v něčem pravdu máš. Každý večer se posaď do hospody ke dveřím a hlídej, aby nikdo z odcházejících, kteří požili neusednul za volant. Pokud se tak stane, máš morální odpovědnost za to, že se tak stalo.
0 0
možnosti

J.C.

17. 10. 2002 12:24
Re: Pro J.C.
Ano, je potřeba být tvrdý, hlavně když se jedná o kamaráda. To samé platí i pro cesty s průvodcem.
Jinak souhlasím.
0 0
možnosti

pepa

16. 10. 2002 19:59
pravda ?????
Chorvate rikaji, ze v neoprenu NEBYLA dira, byl neporuseny. Kuklis mel vyvazovaci vestu, tedy pres srdce popruhy, teleso vesty. Sladkovi neverim ani slovo. Jen si chrani kuzi a prachy za vycvik potapecu.
0 0
možnosti

Rambo

16. 10. 2002 20:09
Re: pravda ?????
0 0
možnosti

Honza

16. 10. 2002 18:33
Informace
0 0
možnosti

J.C.

16. 10. 2002 19:05
Re: Informace
Kdo najde v článku krom vytahovačného vytrubování o tom jak jsem se dlouho snažil a co všechno jsem měl za vybavení vyhrává první cenu.
Jelikož tam nic takového není, tak těžko může vyhrát.
Také nechápu, proč autor pomlouvá chorvatské obyvatele a hlavně potapěče, který při hledání zemřel. Alespoň měl snahu hledat s rizikem a udělat maximum.
To mohl autor článku udělat tím, že správně instruoval posádku a kapitána, který asi nezná bezpečnostní směrnice.
Hoďte na autora med a peří a pošlete ho do včelína, ať ví, co stojí sláva, která se postaví na několika mrtvých.
0 0
možnosti

J.C.

16. 10. 2002 18:04
Kde je pravda
Pravdu vědí pouze aktéři a je otázkou, kdy se dostane ven. Zapracuje svědomí? Mají nějaké? Zatím jim bylo líto pouze to, že jsou podezřelí. Vůbec jim nebylo líto, že někdo zemřel. Pokud to byli členové českého CMASu, tak se nedivím, že mrtvý zemřel ranou nožem. Víme přec poučku z CMASu, jak konat, když partnerovi dojde vzduch. Myslím, že mrtvý skončil přesně dle poučky. Otázkou je, jestli tam byl sám nebo s někým nebo se pohádali na palubě.
Sám tam neměl co dělat !!!!!! Alespoň těm dvěma nyní se radujícím seberte licence!!!!!!!
J.C. AOWD
0 0
možnosti

Honza

16. 10. 2002 18:27
Re: Kde je pravda
Hele clovece, & veliky AOWD,
nevim, co mas proti CMASu, uz se X  let potapim - ale v zivote jsem v zadnych smernicich (ani SPCR, natoz pak CMAS) nenasel ani zminku o pouziti noze v pripade nedostatku vzduchu partnera !  Kde jsi prosim na takovy dementni blaf prisel ?
V kazdem pripade nevim jak k onomu pruseru doslo, nebyl jsem tam (a ty predpokladam taky ne) - a nase tlachani nezmeni nic na tom, ze zemrel clovek a to dost spatne.
Na druhou stranu tady radsi nezkousej porovnavat uroven potapecskych vycvikovych systemu (CMAS, PADI, DIWA, NAUI, IANTD, TDI/SDI, atd.,atd).  Tohle tema uz paralyzovalo nekolikrat i "odborne" konference ... a myslim si, ze na I-dnes to uz teprve nevyresis. Za tech x let, co se potapim jsem potkal spoustu fajn lidi & taky par blbcu, ale v zivote by me nenapadlo je nejak skatulkovat podle "kvalifikace".
Za dulezitejsi spis povazuju, kolik ma dotycny odpotapeno (ponory), kde (je znacny rozdil mezi Jadranem a Pastvinama) a s kym.
SumaSumarum: Preju vsem i Tobe cistou vodu a at se v zivote nenamotame k podobnemu prusvihu. No a Tvoji AOWD kartu klidne predvadej divkam po hospodach, me je to vurt.
MaOucta
H. 
 
 
   
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat

25. března 2024

Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

Hlas odeslaný poštou by mohl přebít nový, odevzdaný později a osobně

29. března 2024  11:28

Více než 63 hodin čistého času strávili poslanci v lednu bitvou o možnost korespondenční volby pro...

Na moskevském letišti auto poškodilo obří airbus. Oprava bude drahá a složitá

29. března 2024  11:11

Na moskevském letišti Domodědovo narazilo technické vozidlo do největšího osobního letadla Airbus...

Země NATO smí na Ukrajinu, Alianci tím nezapojí do války, tvrdí Bundestag

29. března 2024  10:48

Podle dokumentu, který připravily výzkumné služby Německému spolkovému sněmu (Bundestag), je možné...

Rusko od podzimu obsadilo přes pět set kilometrů čtverečních ukrajinské země

29. března 2024  10:38

Rusové od podzimního začátku ofenzivních operací obsadili odhadem 505 kilometrů čtverečních...