Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehod kamionů přibývá

Dopravních nehod na českých silnicích neubývá. Aktéry střetů jsou velmi často nákladní automobily. Ty během prvních devíti měsíců letošního roku hrály podle statistik hlavní roli v 17 680 dopravních nehod. Je to o 683 víc než za stejné období loňského roku. Podle Ladislava Tesaříka z policejního prezidia za většinu nehod mohou řidiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vlčice

Je škoda, že kamioňáci teď právě drží volant
a nesedí u počítače. Určitě by jste se dozvěděli o jejich nenažraných šéfech, kteří je nutí jezdit bez přestávek, přeložené, s tahači v havarijním stavu a to všechno za hodinovou mzdu, za kterou nedělá ani uklízečka. Diety se započítánají do platu, zaměstnavatel odvede daně a pojištění z minimální mzdy a řidič dostane nějakou tu tisícovku z fakrurace na černo. Při nehodách vycvakají majiteli náklaďáku celu škodu a majitel to skásne ještě jednou od pojišťovny. Změnou zaměstnavatele si nepomohou. Kdyby měli rozum, budou se živit jiným způsobem.
0/0
15.10.2002 10:43

digit

rovnoprávnost
Pokud nebude zrovnoprávněna kamionová doprava se železniční, problémy s negativními vlivy kamionu nepřestanou (nehody, smrad, hluk, zničené silnice). Všimněte si nevolám po zvýhodnění železniční dopravym ale po jejím zrovnoprávnění!!! Dopravce po železnici si musí do svých nákladů zakalkulovat i poplatek za použití dopravní cesty. Neboli náklady na údržbu tratí. To kamionový dopravce neplatí. Argument o dani z PHM není relevantní, neboť je to příjem státního rozpočtu a platí jej i železnice!!! Takže kamionoví dopravci neplatí škody, které způsobí na silnicích a dálnicích. Ty platí stát, tudíž kamionovou dopravu v podstatě dotuje! Příkladem budiž odvoz kontaminované zeminy ze stavby sportovní haly v Praze. Měla se odvážet vlaky. Odváží se kolonami nákladních aut přes Prahu!!! Hluk, smrad nikomu nevadí. Hlavně když je to "pokrokový způsob přepravy" A aby náhodou se nepřešlo na dopravu vlakem, byla v předstihu likvidována železniční vlečka.
0/0
15.10.2002 10:00

Jarin

A co policie?
Viděl někdo někdy, že by policie stavěla za rychlou jízdu nějakého aviatika, nebo dokonce 40 t kamion? Jedu v obci 50 a kdejaka dodávka a náklaďák mě předjždí. A to nemluvím o technickém stavu! No hrůza
0/0
15.10.2002 9:46

Joe

nejen kamiony
nejen kamiony jsou nebezpečím, ale už i autobusy. Stalo se mi to v Praze na okruhu od Letňan na Dolní Měcholupy. Hasím si to s ostatními asi 80km/hod a najednou značka jako stodola. Omezení rychlosti na 60 km/hod. Ukázněně zpomalím. Po chvíli zjišťuji, že jsem zpomalil jako jediný. Jsem v podstatě překážkou na vozovce. Vesnický vidlák a debil, který zdržuje. Zničehož nic se za mnou vynořil rychle jedoucí autobus MHD (!!) a začal mě předjíždět vpravo, odbočovacím pruhem a ještě rychlostí asi 80-90km/hod, po přejetí šrafovaného ostrůvku se znova zařadil přede mne!!! Navíc se na mě při předjíždění podíval ze svého vysokého empiru jako na největšího kreténa jakého kdy viděl. Během deseti vteřin vyrobil asi šedesát přestupků. Na to, že vezl lidi, to byl dost odvážný kousek. Sebekriticky jsem uznal, že ( ač dodržujíce předpisy ) ostatní opravdu zdržuji a rozhodl jsem se omezit své cesty do Prahy na minimum, abych nepřekážel těm pražským bohatýrům nejen za volanty osobních vozidel. Přeji pěkný den.
0/0
15.10.2002 8:41

Jarin

Re: nejen kamiony
I já si na cesty do Prahy vždy beru plný kufr slámy a do toho píchnu vidle, aby všichni pro jistotu viděli, že nejsem z matičky Prahy :-)
0/0
15.10.2002 9:48

ex driver

Připomínka
Dovoluji si reagovat na pár příspěvků. Již jsem jednou musel zareagovat na některé reakce, proto bych se nerad opakoval. Zářným příkladem hlupáka, který se neustále opakuje je daňový soumar, který je přesvědčen o léčení mindráku malého penisu velkým autem. Nevím jestli tot stojí za jakoukoli reakci. Rozumný člověk si udělá obrázek sám a jeho zmínku o IQ opadaného stromu přisoudí právě jemu. Příspěvek je ze 14.10 18:59. Dále bych reagoval na Petra - příspěvek 14.10 21:08. Jsi si jistý, že viditelná vzdálenost byla 500m ? I kdyby, tak se zkus nejdřív zamyslet sám nad sebou. Neboť jak uvádíš, jel jsi rychlostí 110km/hod a to pokud se dobře pamatuji je u nás dovoleno pouze na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla. A jedním z částých důvodů dopravních nehod je právě nedodržení rychlosti. Takže doporučuji zamést si před vlastním prahem. Vážení, ještě jednou přehodnoťte svou kritiku na řidiče nákladních automobilů. Já vím o čem mluvím neboť jsem jezdil jak s kamionem, tak s autobusem a vím o čem mluvím, pouze jsem měl možnost toho nechat a dělat jinou práci neboť řidič je velmi vyčerpávající zaměstnání a denně se potýkat s bezohlednými řidiči osobáků, cyklisty a chodci bylo již nad mé síly. Mnozí z vás sednou do auta pouze na chvíly a myslí si jací jsou hrdinové a jak jsou vyježdění. Porovnejte také poměr času stráveného za volantem u profesionálů a všech ostaních řidičů v závislosti na dopravních nehodách. Myslím, že vše mluví ve prospěch profesionálů. Ohledně bezohlednosti předjíždění. Zkuste si představit situci. Čtyřicetitunový kolos (povoleno 42 tun) jede po dálnici a dojede pomaleji jedoucí vozidlo. V levém pruhu lítají potrhlí osobácí a málokdy pouze 130km/hod. No přeci se nenchají zbrzdit tím pomalu jedoucím "debilem" Avšak kamion musí těch čtyřicet tun zabrzdi a později opět rozpohybovat. Úsporné, ekologické a logické. I tato auta mají své místo na silnici a stejná práva. Bohužel z důvodu bezohlednosti ostatních si je musí někdy vynutit. Nedodržování bezpečnostních pauz. Tak v tom souhlasím, ale zde musí zasáhnout policie a stát. A věřte tomu, že to všichni řidiči pouze přivítají. Neboť to není jejich výmysl, ale nutí je k tomu jejich zaměstnavatelé. Závěrem bych pouze požádal o všeobecnou ohleduplnost na silnicích. Vždyť hlavně o to jde. A všem kritikům bych doporučil svést se ve velkém autě. Je to velice zajímavé a je to nádherný pocit a určitě by se zlepšil názor na řidiče velkých vozů a přibyla by shovívavost například při předjíždění kamionu. Byl jsem stejný jako vy co si stěžujete. Jsem rád, že jsem si vše uvědomil a uznal svou chybu a hlavně se začal chovat úplně jinak. Motorismu zdar a všem přeji mnoho kilometrů bez nehod.
0/0
15.10.2002 8:36

hmmm

Re: Připomínka
mas recht jenze nekteky veci nektery lidem proste nevysvetlis co by jsi chtel po ridicich-referentech ???nejvic me dojou experti typu jak se muze nekdo vybourat na parkovisti trebau teska a SAM??to mi hlava nebete a pak se divite??ja uz ne....
0/0
15.10.2002 8:46

Mike

Re: Připomínka
dovolim si take reagovat :-) podle meho nazoru by 40tunovy kolosy nemeli na silnici vubec nic delat - uz vubec ne pro dalkovou prepravu, to vse by se melo vozit po zeleznici, ktera je prave na tyto naklady delana a je to jedine chyba nasi genialni vlady, ktera nedokaze toto podporit - a pritom by pak usetrila na oprave silnic atd. nehlede o 20hodinovych frontach na hranicich blizi se zima - uz vidim ty kolony nakladaku v kopcich, jak blokujou dopravu, protoze nemaji etezi a kdyz jo tak jim stejne nepomuzou, protoze rozpohybovat 40tunovy kolos v takovych podminkach stene nejde - dalsi duvod proc to vozit po zeleznici a nestezovat si na silnicare, kteri za to stejne nemuzou, ty delaji co je v jejich silach dalsi vec je, ze kvuli tomu, ze to spatne rozjizdeji, tak ani nechteji brzdit - uz jsem zazil hodne "skoro" bouracek kvuli tomu, ze nakladak nechtel brzdit a nerad bych se jednou v takove situaci octnul sam, je to blbej pocit a jediny co clovek muze je svihnout to do prikopu
0/0
15.10.2002 8:49

j.tlapka

Re: Připomínka
Promiň, pokud pominu těch pár blbečků v autech se značkou 11-22 ap. neznám větší hovada na dálnicích než jsou řidiči kamionů. Mám zcela normální auto, nikdy jsem neplatil pokutu a myslím,že jezdím v rámci předpisů, jak soukromě tak služebně. Nevím, jak jsi se dostal k tomu číslu, ale je zcela nesmyslné vzhledem k arogantnímu a primitivnímu chování rádo by řidičů profesionálu. Pokud máš jiný názor , projeť si Praha - Brno a zpět. Myslím, že zažiješ dost úžasné věci, které s profesionalitou těch namyšlených ubožáků vybavených tunami železa nemají nic společného. Dokonce si myslím, že jejich vrcholným číslem mozku je když si vrazí za sklo žlutou ceduli PEPA, JARDA...ap.
0/0
15.10.2002 9:09

Petr

Re: Připomínka
Je to nekončící a nic neřešící diskuse. A pravda bývá vždy někde uprostřed. Jsem si dobře vědom, že i kamiony potřebují na silnici předjíždět a respektuji to. Samozřejmě mne to štve, když ze 150-ti km musím zpomalit na 70 km (ano, jezdím rychle). Ale pokud mi dá řidič šanci v klidu zabrzdit, umím s tím žít, vím že i já i on máme stejná práva. Proto jsem napsal "někteří", protože mnou popisovaný případ již nemohu strávit. Místa bylo dost na normální předjetí, abych omezil vznik problémů přišlápl jsem trojku abych měl větší rezervu. Proto jsem i jel rychleji. Jenže překročení rychlosti o 20 km uprostřed polí je drobný přestupek oproti tomu řidiči, ktérý mi vybočil schválně do cesty, když už jsem byl skoro na jeho úrovni. To už je pokus o vraždu a takový řidič, ať profík či amatér, nemá na silnici co dělat. Ale jsem optimista, naprosta většina profíků i amatérů jsou solidní řidiči, vždy si samozřejmě všimneš toho, co tě chce zabít a dalších 1000 si nevšimneš, protože není důvod.
0/0
15.10.2002 10:42

hmmm

ridici
hmm,co k tomu rict,jezdim kazdy den pres osm let se tim zivim,jo kamionaky nemam rad ale ne vsechny nej¨nebezpecnejsi jsou->ukrajina,polsko,rumunsko,bulharsko atd musim priznat ze jsem mel na male kdyz kamionak na dalnici usinal a zacal me mackat na svodidla nebo si nevsim ze je frezovani vozovky naco brzdit tak zaparkoval do stojich aut a to jsem ho chtel predjet proste jsem mel stesti ale to neni nekonecne....apropo tech vylizancu s oktavkou,bmw a mercedesama je mozna vic nez tech kamionaku ze?zkuste jet po praze a koukat se kolem...jizda po kolejich,na cervenou ale surovje se rozjede a ne jen na oranzovou,nejaky blinkr o to ani nemluvne...takvy lidi pred sebe nepustim ani  kdyby mel chcipnou a jestes chvalne  pridam at se roseka hovado ....priklad stojim poctive kolonu pak prijede kravatak z bmw po kolejich a chte pustit???NIKDY z PRINCIPU NE
0/0
15.10.2002 8:34

Joob

Nedivte se -
0/0
15.10.2002 8:24

pifpaf

Přetěžované kamiony !!
Účastník nehody - Kamion = skoro jistá smrt řidiče osobního vozu (někdy i druhého nákladního). To, že statistika uvádí jen 1/5 nehod způsobenou kamiony, nic neznamená. Důležité při kolika nehodách z tohoto počtu dojde k vážným až smrtelným zraněním. Pokud 5ti tunové auto smete nějakého 1tunového osobního drobečka, je jasné kde budou následky. :-(( Havárie v kolonách na dálnici, kdy kamion sroluje před sebou desítku osobních aut, hovoří za vše. :-/
Je veřejným tajemstvím, že kamiony jsou u nás přetěžované a to ty zejména tranzitní. Zahraničním dopravcům se totiž vyplácí převážet zboží přes ČR, když moho ušetřit na naftě, kamionech a řidičích. Před vjezdem do ČR jednoduše "zhustí" náklad ze několika kamionů na menší počet a tento počet projede přes území ČR, kde mu nehrozí jakékoli převažování na hranicích ani během cesty, natož nějaké pokuty které by ho bolely. A tak vesele ničí naše vozovky po kterých se už skoro nedá jezdit a ohrožuje ostatní účastníky provozu svým ani plynem ani brzdou neovladatelným monstrem. :-(
Nelze si myslet nic jiného než to, že za tím vším musí stát nějaká lobby, brojící proti aktivnímu převažování při vstupu do ČR a častým namátkovým váhovým kontrolám kamionů (o dostatečném vybavení PČR měřicími zařízeními ani nemluvě) :-/
 
0/0
15.10.2002 8:54

ex driver

0/0
15.10.2002 8:08

Kodl

Neschopnost uradu
Melo by se pritvrdit.Jenom pro zajimavost.Jezdim s kamionem v USA.Tady sice vetsina ridicu nema tachografy ale pise se takzvany logbook.Prilozene musi byt ucty za naftu z pump,papiry o nalozeni.V pripade ze vas chyti policajt a zjisti za jedete nad limit zanamena to samozrejme pokutu a automaticky 8 hodin odstaveni kamionu za ucelem spanku.At se vam chce nebo ne.Podle me by se mely zvysit pokuty za prestupky.Jedes pres cas?Pokuta 10000 Kc a samozrejme odstaveni na 8 hodin klidne i dele.Kazdy by si to rozmyslel.Nevim proc to jde zapadni Evrope a u nas ne.Je to nechopnost zvysit postihy.
0/0
15.10.2002 7:23

Bara

Kamion
RIDICI KAMIONU JSOU NEUVERITELNY HOVADA.
Nerikam ze vsichni, ale vetsina je. Jsou to burani, kteri vjizdi do cesty, hlavne na dalnicich, i prestoze vidi, ze se v levem jizdnim pruhu priblizuje veklkou rychlosti auto. Obzvlaste kdyz vidi jeste lepsi auto. Uz nekolikrat jsem mela co delat, abych to ubrzdila a nevpalila do nich. Jako stoparka znam jejich teorii, ze jim se nic nestane,prinejhorsim jim osobak pomacka plechy. Takovyhle kreteny bych rovnou strilela.
Kamionum zdar
 
0/0
15.10.2002 5:23

krok

Re: Kamion
"...v levem jizdnim pruhu priblizuje velkou rychlosti auto."  No pokud vim, tak se u nas  to auto muze priblizovat rychlosti 130 km/h a jen idiot ze vsech idiotu nejvetsi kreten muze jet rychleji. A pak se diví !
0/0
15.10.2002 7:56

Pavel

Re: Re: Kamion
Ty jseš nějak moudrej. Asi ti nedali řidičák, co? Každopádně řidiči kamionů jsou opravdu v drtivé většině prasata, jezdí si, jak chtějí, chrápou za volantem a domnívají se, že silnice a dálnice jsou jejich. No a vlastně mají pravdu, protože přece jen, jsou o něco větší, než osobák a havně: Neexistuje policajt, který by je například za nebezpečné předjíždění pokutoval. A to nemluvím o postizích za nedodržování bezpečnostních přestávek. Vzhledem k tomu, že vědí, co by je čekalo například v Německu, tak to v Čechách risknou (tuhle pokutu případně klíďo zaplatí) a jedou nonstop.
 
0/0
15.10.2002 8:13

honza

Re: Re: Kamion
jo 130km/h ? Na to zapomente. Bohuzel znam lidi co jezdi mezi Prahou a Brnem tak 150-170. A nekdy se stane ze se jeste na ne zezadu nekdo tlaci... Jednou sem jel s kolegou po dalnici "jen" 150 km/h a ten pri tom jednou rukou telefonoval mobilem a pac mu ten druhej neco diktoval druhou chtel jeste psat ! To bylo o zivot. Vic s nim nejezdim. Prazaci a Brnaci jezdi jako prasata. Jsem z Brna. :) 
Ad kamiony - na jaky h*&^% jsou vsechny ty katalyzatory, kdyz kolem tebe projede smradlavej naftak ?
0/0
15.10.2002 14:07

Krysar

Jak jednoduche
malo penez v rozpoctu? Neni problem. Jeden v obci vice nez 50km/hod ... pokuta, predjizdis pres plnout, pokuta, nedani prednosti houkajici sanitce, pokuta a bez papiru ... to by bylo penez. Jenze je tady problem. Vzit papiry nelze. Takze pritvrdit a bude po problemu. Na penize "zaberou" casem i ti prachaci, o to nemam strach.
0/0
15.10.2002 0:05

Pepák

Statistiky asi nelžou
Tak jsem si vytáhnul z internetu počty aut přihlášených v naší republice - osobních ( 3 519 004) i nákladních (744 847) - stav k 1.1.2002. Za první pololetí potom bylo způsobeno 58 298 dopravních nehod osobními vozy a 11 206 dopravních nehod způsobených nákladními vozy. Neuvažuju zahraniční nákladní auta ani osobní auta - předpokládám, že se jich sem dostane proporciálně podle výše uvedených počtů.  Z výše uvedených předpokladů potom plyne, že (předpokládáme-li, že 1 řidič může způsobit max. 1 nehodu) cca každý 60.tý řidič osobního auta měl nehodu a stejně tak každý 66. řidič nákladního auta měl nehodu. Z toho plyne, že řidiči v osobácích jsou úplně stejný hovada jak řidiči v náklaďácích...
 
Taky se mi to nezdálo, protože mám taky pár prima zážitků z nákladníma autama (Avie mi vjela přímo před čumák tento týden už 2x - a to nejsem žádnej pirát silnic).  Myslel jsem, že ty počty dopadnou výrazně v neprospěch  kamionů, ale co nadělám. Čísla nelžou.
0/0
14.10.2002 22:02

Drson

Re: Statistiky asi nelžou
Konecne rozumnej prispevek, uz jsem mel pocit, ze ty prasata v osobacich, co na silnici potkavam, pochazej snad z Venuse... At si kazdej zamete pred vlastnim prahem, kdyz jdu po Praze, tak na kazdy krizovatce mam asi 90% sanci, ze nejaky auto pojede na cervenou, o prednosti chodcu na prechodech si taky clovek muze nechat zdat, omezenou rychlost dodrzuji snad jen zaci autoskol, obcasny vecerni zatahy policie na ozraly ridice jsou cim dal uspesnejsi, kazdy treti auto predjizdi kolony, jizda po kolejich zadnej problem...
Proste a jasne - jezdime jak prasata vsichni (s dodrzovanim max. rychlosti mam taky problem), jen se ted diky nekolika poslednim udalostem vic kouka na ridice kamionu.
0/0
14.10.2002 22:24

manik

Re: Statistiky asi nelžou
Ja osobne mam taky velmi spatne skusenosti s kamiony a take autobusaci jsou nekdy dosti drsni, problem vidim v tom, ze ONI ridi daleko nebezpecnejsi zbran,nez my, a proto by meli byt LEPSI a OHLEDUPLNEJSI ridici. Kdyz me sejme skodovka, tak mam sanci, ale skoncit pod koly cisterne, tak asi....
0/0
15.10.2002 7:31

r

Re: Statistiky asi nelžou
Vzalo-li by se v uvahu, kolik tech osobnich aut je skutecne v provozu kazdodenne v porovnani s kamiony, rekl bych, ze to dopadne jeste trosku jinak.
0/0
15.10.2002 7:34

Pepák

Re: Re: Statistiky asi nelžou
Jo, s tím souhlasím beze zbytku. Ale myslím, že by to zhoršilo statistiky pro řidiče osobáků, protože málokdo si dovolí mít náklaďák a nenechat ho vydělávat. Možná se pletu, nevím.
0/0
15.10.2002 8:49

Václav

Vina Policie = česká anarchie na silnici
Dopraváci neexistují (kromě sepisování nehod) a bohužel dost lidí se bez represe neobejde. Toto jsou výsledky obecné české nedisciplinovanosti. 
0/0
14.10.2002 21:59

martin

vysi pokuty
vse je o penezich, mely by byt vysi pokuty a pokud nekdo nekoho zmrzaci na silnici a je to jeho chyba vcetne spatneho technickeho stavu vozidla at plati do konce zivota a to by melo plati i pro ridice osobnich aut...
0/0
14.10.2002 21:28

Petr

Někteří naši "králové silnic"
jsou hrozné prasata. Naposledy se mne dve z nich pokusili zabít v průběhu jedné cesty. Když jsem v zatáčce s viditelností 500 m začal předjíždět, řidič náklaďáku usoudil, že se to nehodí a vjel mi do cesty. Vůbec mu nevadilo, že jel 70 km/h a já asi již 110 km/h. Ten smyk jsem na mokru vybral, holka vzadu potřebovala přebalit, určitě měl dobrý pocit jak mne vychoval.
0/0
14.10.2002 21:08

iDNES

Loupež
Vážený pane Fraňku, fotografii jsme neuloupili, ale se svolením vedení záchranné služby jsme ji použili 9. října. Pro úplnost dodáváme i její originál ve velkém formátu se všemi náležitostmi. Omlouváme se, Jaromír Hasoň, iDNES. P.S.: Budeme moci fotografii v budoucnu použít jako poutací, nebo ji máme raději vymazat z našeho archivu?
0/0
14.10.2002 19:19

Daňový soumar

Profíci za volantem
jsou nesvépravný hovada, co si velkým autem léčí mandrák z malýho penisu. Kde se objeví náklaďák, tam jde o život! Jízdní pruhy nevnímají, přednost v jízdě jim nic neříká, přetíženými kraksnami rozbijou každý kilometr a pojmy jako ohleduplnost, neomezování a neohrožování ostatních účastníků provozu jsou pro ně čínština. Magoři s IQ opadanýho stromu se pasovali na krále silnic a své panování stvrzují stovkami mrtvých na silnicích. A co na to policie? Jako vždy jen čumí...
0/0
14.10.2002 18:59

Bill

Re: Profíci za volantem
100% souhlas. Na dálnicích snad zapomínaj, že existujou zpětný zrcátka a začnou předjíždět kdykoliv jim to v tom prejtu náhodou zapálí. Že se dopouští přestupků, je vůbec nezajímá. Vždyť je stejně nikdo pokutovat nebude. To je pro policajty jednodušší dát pokutu za rychlou jízdu osobáku... A uslintaný Avie bych na silnice už vůbec nepustil. Z kopce 60, do kopce 30. 
0/0
14.10.2002 21:05

Bara

Re: Profíci za volantem
Bravo, tleskam tomuto prispevku. Naprosto vystizne. Danovy Soumare mas muj obdiv.
0/0
15.10.2002 5:28

Ondřej Franěk

Uloupená fotografie
Vážená redakce, možná mě šálí zrak, ale zdá se, že fotografie z titulku článku je uloupená ze serveru Záchranné služby hl.m. Prahy - ÚSZS - www.zzshmp.cz/os.
Prosím - když už si od nás fotky půjčujete - uvádějte to aspoň v popisce - např.: "foto Záchraná služba hl.m. Prahy", nebo "foto www.zzshmp.cz".
Tak nějak ze slušnosti, no...
Zdravím
Franěk
 
0/0
14.10.2002 18:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.