Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vedení letiště: Zbraň můžeme přehlédnout

Ostraha mezinárodního letiště v Praze-Ruzyni není schopna spolehlivě zajistit bezpečnost cestujících, a tak zabránit možnému teroristickému útoku. Nedostatky vyšly najevo poté, co britská policie na letišti v Birminghamu v pondělí zadržela kapitána Českých aerolinií Václava Pojera, který chtěl do Prahy letět s pistolí v tašce. Po zatčení britské policii oznámil, že zbraň měl u sebe už ve chvíli, kdy do Británie z České republiky přiletěl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maca

Pamatujete se na exministra Baudyše...?
...Jaxe mu povedlo za letu prostřelit nádrž vrtulníku? Podle mě je pistole v kufříku proti tomuhle prkotina.
0/0
16.10.2002 4:19

Tumtududum

Re: Pamatujete se na exministra Baudyše...?
   Nebyl to švédský pornografický film Baba dala vojákovi, ale sovětský panoramatický film Balada o vojákovi. Nebylo to za letu (aspoň ne nad 4km, to by pěkně buchlo) a nebyl to vrtulník. Ale jinak máš naprostou pravdu.
0/0
17.10.2002 12:33

koumal

Zbraň můžeme přehlédnout
Tak jak nad tím přemýšlím, je v poslední době velký zájem o bezpečnostní kontroly na letišti Praha - Ruzyně. Po událostech v USA tomu není divu, ale zdá se, že buď někdo může mít třeba zájem tyto služby provádět soukromně, nebo jsou lidé od bezpečnostních kontrol příliš vytíženi. Jaké jsou jejich pracovní podmínky? Opravdu mohou zabránit třeba jiným státním složkám k proniknutí nebo provedení nežádoucích osob do neveřejných prostor? Není to spíše záležitost pravomocí a kompetencí cizinecké policie? Jak ta pracuje na Ruzyňském letišti a je "ochotna spolupracovat"s ostatními bezpečnostními složkami se ukázalo při minulé akci s bombou na letišti.
0/0
14.10.2002 14:31

Valer

CSA
Hlavne nezapomente "prehlednout" tu vasi zlodejnu za ceny letenek!
0/0
13.10.2002 18:06

David

Re: CSA
Ceny letenek jsou určeny náklady na provoz letadla (vč. nákladů na palubní personál), letištními poplatky, bezpečnostní taxou a spoustou dalších položek a jako všechny ostatní ceny, i tyto se řídí trhem...a komu se to nelíbí, ať třeba jezdí v těch hnusných vlacích ČD....
0/0
14.10.2002 0:40

??

Re: Re: CSA
Jo? A proc ostatni jsou levnejsi? Napriklad do usa je csa skoro dvakrat drazsi nez ostatni. Ostatni asi nemaji "spoustu dalsich polozek" jako csa
0/0
14.10.2002 5:59

David

Re: Re: Re: CSA
Důkaz???CSA má JFK od cca 10 tis.
0/0
14.10.2002 9:35

Stefan

CSA-zbran mozeme ....??? a my nic?
Bolo by dobre,kedze by som si nabuduce mohol zobrat zo sebou do lietadla gulomet,zopar granatikov,alebo pana kapitana Dabaca!!!Rychlo s tuto novinku aj k nam na Slovensko!Ved zme boli bratia,nie?
0/0
13.10.2002 7:31

kkk

Re: CSA-zbran mozeme ....??? a my nic?
Ano Panko Velkomozny  BOLI  Boli
0/0
16.10.2002 2:45

Bongo

"Zbran nemuzeme prehlednout"!
To je teda parada.Ja v tom zase vidim jen " prehledny bordel " vsude kam se podivam.Bezpecaky a vsechni co jsou na Ruzini vymenit,za ty kteri to budou delat konecne zodpovedne a poradne >
0/0
13.10.2002 0:42

koumal

Re:
Když už chceš všechny vyhazovat v Ruzini, tak asi měkkce, neboť Ruzyně je s tvrdým y. Tak vidíš, že je člověk omylný!
0/0
14.10.2002 15:04

Jan

Mufovi
Ahoj Mufe!Dovol muj nazor.Verim,ti ze ten kapitan letadla je skvely pilot a odbornik na svem miste,ale to ho prece neopravnuje k tomu,ze si bude nosit , treba i omylem, zbran v kufriku na palubuZira ma, uplnou pravdu a  ten kapitan tam nema uz co delat !Jestli je tak dobrej,Ladin ho urcite vezme. neboj.
0/0
13.10.2002 0:35

Muf

Re: Mufovi
   Čau Jane, ale já ho nikde neobhajuju, že co udělal, udělal správně a že měl právo tam tu pistoli mít! Dokoce podle předpisů, i když převážíš legálně zbraně, musíš mít odděleně zbraň a v jinym, za letu nedosažitelném zavazadlovém prostoru náboje, neheldě na nutnost respektovat právní řád státu, kde se nacházíš. A angláni jsou na tohle ostrý. To je všechno pravda. Mě ale dost vadí Zirovy soudy z fleku o totálním selhání a způsob, jak udělá z člověka blbce za věc (zapomenutí něčeho v něčem), která se každýmu, i na zodpovědných místech, za život stane x-krát. Tady bohužel je to na velmi citlivém místě. Totální selhání pilota vypadá úplně jinak. Jak, to si přečti třeba tady http://aviation-safety.net/database/2000/001031-0.htm anebo http://aviation-safety.net/database/2001/010704-0.htm .Navíc soudí evidentně bez znalosti prostředí (viz pozn. o práškování) Předpokládám, že tu poznámku s Ládinem jsi myslel hodně velký nadsázce. Jo, a nedělám u ČSA, tak si nemysli, že je kvůli tomu obhajuju.
P.S. není tak dávno doba, když se zbraně cestujících dávaly do úschovy komu?.......posádce, jmenovitě veliteli. Ale to už je holt historie.
 
0/0
14.10.2002 11:36

Dr.Zira

" CSA = Dikobraz "
Tak to je zde opet "nadherna snuska  duchaplnosti"!Zkuste se nekdy zamyslet i nad titulkem clanku a reagovat hlavne ! K VECI !,jinak je to tady pro vetsinu prispivatelu, festival ztraceneho casu!Jedna vec je jista: Bezp.agentura,system kontroly, kpt. letadla i samotne ! CSA !,totalne zklamaly!!!Je to pro nas opet svetova blamaz.Souhlasim s tim,ze by kpt.letadla mel mit pro "jiste ucely" na palube letadla zbran.Ne ovsem takovym stylem!!!Nelze totiz prehlednout fakt, jak po tomto pruseru,budou asi pristupovat urednici na vsech letistich sveta k ceskym cestujicim(viz nektere prispevky)Je to opet krasny priklad toho,jak za vse negativni, s cim se musime v zivote nekdy potykat, muzeme vdecit takovym "aktivnim blbum",pardon "sport.strelcum"! 
 
0/0
12.10.2002 20:42

Muf

Re: CSA = Dikobraz
Hlavně, že jsi nám to vysvětlil, bezchybný doktore
0/0
12.10.2002 20:58

Dr.Zira

Re: Re: CSA = Dikobraz
Mufe,Mufe!Asi jsi to dobre nepochopil,nebo neprectl. Pis " K VECI "!!!Pokud mas nejaky problem k tomuto tematu,rada ti ho pomohu objasnit.Jine, res nekde  jinde.
0/0
12.10.2002 21:40

Muf

Re: Re: Re: CSA = Dikobraz
   Tak hele, odborníku, když píšeš "Bezp.agentura,system kontroly, kpt. letadla i samotne ! CSA ! totálně zklamaly", tak si to rozeberme k věci. Bezp.agenturou asi myslíš Českou správu letišť, ta selhala, to máš pravdu. Kpt.letadla, myslíš tim asi velitele (kpt. je vojenská hodnost) udělal chybu, ale říkat tomu "totální selhání?" Znáš ho? Div se, ale já jo. Ten člověk lítá přes třicet let a neměl nikdy, ani v armádě, ani pak v civilu, jedinou kraksnu, ani leteckej průser. A neměl ji ani teď. A věř mi, že schválně si tu pistoli nebral, protože nikdo neni tak blbej, aby si bral úmyslně zbraň do Anglie na pobytovku. A selhání ČSA? V čem ho prosimtě vidíš? Že si ke gejtu nepostaví svoji kontrolu na šacování posádky? To snad nemůžeš myslet vážně!!!
0/0
12.10.2002 22:41

Dr.Zira

Re: Re: Re: Re: CSA = Dikobraz
Nerada diskutuji s demagogy,ale jak vidno je to nutne: 1.je uplne jedno ktera bezp.agentura,ci sprava letist ma bezpecnost v tomto smeru na starosti!!2.Dik za "osvetleni" kpt.,ale to vim i ja!3.Jak tomu  tedy mame spravne rikat? "Odborne selhani"!?!Prave proto, ze je to takovy clovek z takovou praxi a zkusenostmi,nemuze  jit o pouhy prestupek.Ja osobne proti nemu nic nemam, ale chci rici,ze az bude p.kapitan(vsimni si: vypisuji!) letat s praskovacimi letadly,kde nikoho,ani jako odbornik(i ve strelbe) neohrozi,at si vezme na palubu treba  kulomet.Pozdravuj vsechny odborne odborniky v CSA !
0/0
13.10.2002 0:13

David

Re: Re: Re: Re: Re: CSA = Dikobraz
Hmmmm, a co jako Ty jedna vědátorko, co ví všechno úplně nejlíp a se vším je hned hotová...a navíc nikdy nic nezapomněla a všechno si vždycky naprosto přesně uvědomila... je mi poněkud špatně z toho, jak se někteří dokážou vyřádit na LIDSKÉ chybě, která je bohužel v tomto případě tak viditelná... jen abych "JÁ" byla ta nejlepší - a vy všichni ostatní jste nuly... 
0/0
14.10.2002 0:48

Zira

Re: Re: Re: Re: Re: Re: CSA = Dikobraz
Mily Davide, nikdy nejsem s nicim hned hotova ,to mi ver.Nejsem ani zadnou 1.Beru i selhani a lidsky faktor.Maximalne vsak u profese,kde se clovek muze ohrozit nanejvys sam. A ani se ti nedivim,ze ti je spatne! Mne je uz od te doby, co ctu takove clanky!!
0/0
14.10.2002 0:56

David

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CSA = Dikobraz
Tak proč je takový problém pochopit to, že člověk, který dělá přes 20 let u armády, je zvyklý nosit zbraň i v kapse od pyžama, odejde od armády do civilu a dělá prvotřídního pilota = kolem 30 let bez problémů,prostě jednou zapomene na to,že někde v kufru má sportovní střelnou zbraň!?!?!?!?!
0/0
14.10.2002 1:05

Muf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CSA = Dikobraz
   Notabene madam, jestli jste napsala, že do práškovacího letadla, ať si vezme třeba kulomet, tak jste dala najevo, že tomu fakt nerozumíte. S práškovacím letadlem se dá udělat daleko větší průser, než byl tenhle. Tu poznámku o demagogii, předpokládám, jste vynesla před zrcadlem, z čehož plyne, komu je určená. Dál asi fakt nemá smysl se s Vámi bavit. Předpokládám, že k tomu vynesete ještě poslední slovo, tipoval bych to na Vás. Máúcta.
0/0
14.10.2002 10:56

Jachym

No tak,deti!
Je vam vsem, kteri tady tak statecne branite nase mile, byt trosku agresivni "kamarady" z U.S.A., jasne, ze by k tragickemu dni 11. zari mozna vubec nedoslo (alespon ne "leteckou" cestou), kdyby byla kontrola na americkych letistich tak dokonala, jak popisujete? Zbavte se uz jednou te zaslepenosti a zbozneho vztahu k U.S.A. Ty arogantni blbce stejne nikdo nezajima, natoz vy!
0/0
12.10.2002 13:55

kkk

Re: No tak,deti!
Jachyme! Patris do Jachymova ty cervenej Cu....U!!!!!!!!!!!!!!
0/0
16.10.2002 2:54

Pepa

To neni vec CSA, ale Ceske spravy letist
Protoze se tu v hodne prispevcich navazite do CSA, rad bych jen upozornil, ze odbaveni cestujicich i posadek provadi státní podnik (!) Ceska sprava letist. A jak muze fungovat statni podnik, si asi dovedete predstavit.
0/0
12.10.2002 13:34

ERIK

Re: To neni vec CSA, ale Ceske spravy letist
.. no když jsi tak chytrej, tak bych tě rád upozornil, že ČSA a.s. je akciová společnost, kde 100% akcií vlastní stát. Takže je to vlastně taky státní podnik, akorát, že se tváří jako akciovka.
0/0
14.10.2002 10:56

Filip

Re: To neni vec CSA, ale Ceske spravy letist
Hlavním a největším viníkem je onen pilot ČSA, celá tato aféra vznikla z důvodu jeho neprofesionality a nedisciplinovasti.  To je jako omlouvat zloděje a osočovat Policii, že ho není schopna chytit. A navíc není vyloučeno, že se všichni zaměstnanci podřizují bezpečnostním kontrolám. V tom bych viděl největší problém
0/0
14.10.2002 14:54

Eduard Dlouhý

Není to až moc velký humbuk kolem zbraně kapitána letadla?
Nichci diskutovat o kvalitě letištní kontroly zavazadel a cestujících.Ta by měla probíhat zodpovědně a kvalitně.
Mne však zaráží samotný fakt,že se útočí na pilota-kapitána letadla,který s tímto strojem sám letí a pilotuje.
Tady by snad měla být povinnost,aby takovýto člověk tuto  /ev.jinou zbraň/ měl při sobě. Zvláště v dnešní době.Pominu okolnosti použití této zbraně v letadle v letové výšce.Při ev.napadení v letadle, za letu, se má posádka jen na útočníka mile usmívat?
Takže fakt nerozumím tomu,že se všichni diví,že kapitán letadla "přenesl zbraň" přes kontrolu v Ruzyni.
On ji měl mít regulérně v kapse či za pasem.
Může mi tuto histerii vysvětlit nějaká kompetentní osoba?
Mgr.Eduard Dlouhý,Ostrava
0/0
12.10.2002 12:11

Eduard Dlouhý

Re: Není to až moc velký humbuk kolem zbraně kapitána letadla?
Vidím a čtu,že všechny příspěvky k tematu se zabývají kontrolou cestujích a k tomu se pisatelé vyjadřují.
Opomíjejí samotný fakt,že šlo o pilota -kapitána letadla,který měl stroj pilotovat (tak lze chápat z novinových článků,když musela být vyslaná náhradní posádka).Doufám,že to nebylo z obavy o zdraví cestujících,že bude po nich pilot střílet?
To snad má pilot jiné možnost,ne?Jak zlikvidovat cestující i s letadlem.?
0/0
12.10.2002 12:22

zv

Re: Není to až moc velký humbuk kolem zbraně kapitána letadla?
Pokud jsem dobre informovan, v Americe se o ozbrojeni pilotu jiz diskutuje.
0/0
13.10.2002 20:45

Jirka

Aha....
Cituji: "Ostraha mezinárodního letiště v Praze-Ruzyni není schopna spolehlivě zajistit bezpečnost cestujících, a tak zabránit možnému teroristickému útoku. " Krasna slova.  Ono to totiz neni mozne kdekoliv, nejenom na Ruzyni. Snad s vyjmkou izraelskych aerolinek.  Jinak i nadpis clanku je bomba..... Vyzniva to jako, z je v Ruzyni muze kdokoliv nastoupit se zbrani v ruce a fakticky "projde" kontrolou.  A clovek by si asi mel rozmyslet, jestli z Ruzyne kdy poleti.:-)) Stejne "zabezpecena" jsou i ostatni letiste. A ti teroriste maji hodne sanci. Porad. Takze asi nejednodussi je na to nemyslet, co se mohlo ....... Plati to i v kazdodennim zivote.
0/0
12.10.2002 8:28

Q

Re: Aha....
S tím, že v Ruzyni může každý nastoupit do letadla se zbraní nejsi bohužel až tak daleko od pravdy. Kamarád je instruktor u jedné z lepších jednotek AČR a na Ruzyni bez problémů dostal do letadla cvičnou nášlapnou minu, jejíž detekční charakteristiky jsou naprosto stejné jako u miny ostré - jen obsahuje podstatně méně výbušné směsi.
0/0
12.10.2002 10:57

Jean-Jak

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
12.10.2002 7:31

Na Ruzyni toho nefunguje vic.
Kdyz priletim na Ruzyn a vidim ty otravene a unudene obliceje, tak je mi z toho spatne. Uroven sluzeb na Ruzynskem letisti je mizerna, uplne samozrejma je neznalost, neochota, behani od prepazky k prepazce. Vzdy se tak tesim domu, ale po absolvovani letiste v Ruzyni a trech hodinach v tom predrazenem kostitrasu do Brna, co provozuji CSA, jsem absolutne nasrany a vsechna radost je pryc.
0/0
12.10.2002 7:26

Jirka

Re: Na Ruzyni toho nefunguje vic.
Kdyz priletim do Bostonu, NY, ci Seattlu na opacnem pobrezi ci kdekoliv jinde a vidim ty otravene a unudene obliceje, tak je mi z toho spatne. Uroven sluzeb na techto letisti je mizerna, uplne samozrejma je neznalost, neochota, behani od prepazky k prepazce.  Abych parafrazoval....
Mluvite jen o zkusenostech z CR nebo mate i podobne zkusenosti z letist v USA?Unudene ksichty, mozna s grimasou dulezitosti jsou i na letistich v USA. A velice pravidelne. Nedelejte problem z Ruzyne, jako byste se s podobnym nikdy nesetkal v USA. Nebo snad imigracni urednici se rozplyvali nadsenim, kdyz zjistili, ze jste priletel z  "tretiho" sveta ? Teda jak oni to chapou.
0/0
12.10.2002 8:11

Jirka

Re: Na Ruzyni toho nefunguje vic.
Jen tak na doplneni. Nikdy jsi neprosel po priletu do USA tim pohovorem(predpokladam ze nejsi obcan USA) , kde se ptaji co tam vlastne delas? Z toho Ti spatne neni? Jo, kdyby to bylo na Ruzyni tak je to spatne....
0/0
12.10.2002 8:18

lenka

Re: Re: Na Ruzyni toho nefunguje vic.
Ty jsi vul
0/0
28.10.2002 3:04

Honza

V Americe je to to samy...
Neni to nic divnyho, ze to prehlidnou. Kdyz jsem se vracel z USA domu, tak mi na letisti v New Yorku nasli nuzky na nehty ve velkym batohu, ktere jsem musel odevzdat, nicmene velky nuz, ktery jsem vezl jako darek neodhalili, jen ty nuzky... Prosel jsem jeste o neco dukladnejsi kontrolou nez provadi v Praze, takze bych si z toho hlavu nedelal. Da se to schovat a ty kontrolori jsou take jenom lide. Nevidel bych vinu u CSA.
0/0
12.10.2002 3:01

Zira

Zbran muzeme prehlednout!!!!
Tak to se tedy baviiiim!S takovym zodpovednym "Ruzynskym"pristupem ,nas brzy muze navstivit i Bin Ladin se svymi kamosi.Vzkaz pro vedeni CSA:Hlavne prosim vas nezapomente pana kapitana "aspon napomenout"!On to totiz uz urcite,nikdy vice-x neudela.To uz snad opravdu neni ani "Kocourkov"!Spise by  se hodilo "Koko-ov"! a nejen v CSA
0/0
12.10.2002 1:40

David

Re: Zbran muzeme prehlednout!!!!
Kdybych sem mohl natáhnout wav, tak tě v něm tzak seřvu, že by jses z toho po....!!!! Proboha, srovnej sui to v té tvojí "geniální" palici!!! A až to zvládneš, tak raději přispívej na dobročinost a ne do diskuzních fór, resp. komentářů k čláku....
0/0
14.10.2002 0:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.