Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metro na Florenci odlehčilo i autům

Trasa metra C už jezdí z Jižního města do stanice Florenc. Deset týdnů po povodních se tak výrazně zlepšilo spojení do pražské čtvrti Karlín. Cestující se snáze dostanou i k autobusovému nádraží Florenc, které se otevřelo už před týdnem. Zprovoznění další stanice ulehčilo také povrchové dopravě. Magistrálu opustily autobusy náhradní dopravy a do jejich pruhů se vrátila auta. "Označení pruhů ale na ulici zůstane až do summitu NATO," upozorňuje mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Majda

Metro je pěkný humus!
Smrdí to v něm jako v žumpě, asi budu chodit pěšky!
0/0
22.10.2002 13:02

Majda

Papaláši s v autech vozí prdele!
Proč rozšířili magistrálu, aby pár tlustých prdelí mohlo pohodlně dojet k svým podzemním garážím v centru? Zastavme dopravu v centru!
0/0
22.10.2002 13:01

pracující

Florenc 22.10.
Těsně před sedmou hodinou klid a pohoda. Dopravní podnik výrazně posílil přítomnost pracovníků, kteří rozdělují schodiště, a oddělují tak od sebe nastupující a vystupující pasažery. Stíhají přitom ještě rozdávat informační letáky. Vlaky jezdí z obou stran nástupiště. Už to není "o hubu". Vypadá to, že se dopravní podnik ze včerejší situace poučil.
0/0
22.10.2002 7:37

Mike

Florenc
Napsat že otevření stanice Florenc odlehčilo také autům může pouze ten, kdo to neviděl dnes ráno. DP ulehčil cestu několika tisícům řidičů na úkor desítek tisíc cestujících veřejnou dopravou. Opravdu skvělé, mockrát děkuji.
0/0
21.10.2002 22:50

eva.rysava@volny.cz

x8 a spol.
Opravdu vyborny napad, zkratit autobus x8 do zastavky Florenc, to byl. Jedina moznost, opravdu jedina, jak se dostat na Florenc, je metrem. Jedina moznost, jak prestoupit na autobus x8, je z Florence. Cili na x8 musime jezdit metrem, nechceme-li jit pesky. Takovych lidi, kteri potrebuji stanici Florenc jen aby se dostali na Palmovku, je spousta. Zbytecne plytvani mistem pro ty, kteri potrebuji primo na Florenc. Kdyby byla zastavka x8 Masarykovo nadrazi a Hlavni nadrazi ponechana, bylo by to lepsi, jelikoz by lide meli pristup na tento autobus z jedne stanice metra (Hlavni nadrazi) a plus minus ze ctyr zastavek tramvaji vcetne tramvaje XB. Bydlim v Repich, skolu mam na Sokolovske ulici (MFF UK), drive jsem jezdila z Andela na Krizikovu. Po povodnich tramvaji c.9 na Hlavni nadrazi a pak autobusem x8. Sice se to prodlouzilo, ale bylo to pouzitelne a nic jsem proti tomu nemela. Nyni musim tramvaji c.10 na IPPavlova, pak metrem a na zmineny autobus. Nez ten ale prijede a proklickuje vsechny ulicky kolem Florence, ve skole davno jsem pesky. Jake je na Sokolovske blato, ktere se rado lepi na kalhoty, vedi jen ti, kteri tam kazdy den chodi. Vysokoskolak taky chodi rad do menzy. Ta nejblizsi je pro nas v Opletalove ulici. Drive jsme mohli autobusem x8 trvalo to i s cestou z Krizikove na Urxovu asi 15 minut, ted je to rychlejsi pesky. Da se to vydrzet tyden ci mesic. Ale ctvrt roku, den co den? Zitra mam skolu od osmi hodin. Uz se opravdu "tesim" na ty davy, o kterych jsem tu cetla. Necht se opet otevre zastavka pro x8 v okoli Masarykova nadrazi.
0/0
21.10.2002 20:35

cestující

Děkuji mnohokrát
Nejradši bych zde použila několik dost vulgárních a peprných slov,protože dnešní doprava metrem byla těžce pod lidskou úroveň.Ráno v 7:15 jsem měla tu čest vystoupit a stát na Florenci v davu lidí,kteří ,stejně jako já,toužili z vestibulu vyjít ven a naopak.Po 20minutách jsem i s masou lidí popostoupila asi o 1 metr,nehledě na přicházející mdloby z nedostatku vzduchu a vlhkých zdí,nakonec jsem to vzdala,sjela zpět na Muzeum a pěšky přes Václavák na X-B do Holešovic.Jestli v DP uvažují tak,že zvýhodní automobilovou dopravu zrušením pruhů na magistrále a ti,co auto z jakéhokoli důvodu nepoužívají a jezdí MHD v naprosto šílených podmínkách,přesto,že jsem v životě nejela "na černo",odteď začnu!!Proč by nemohl pruh zůstat a autobusy z "Pražáku" posílat v delších intervalech????Místo dřívejších 10 minut z Vyšehradu do Holešovic jsem to dnes v rekordním čase zvládla za hodinu a půl!A ani mi moc nepřidalo,když jsem v Muzeu celá rozlícená viděla střídání řidičů souprav metra,kteří se vyloženě bavili tím,že "ty vole,to si užij,to je chuťovka,Florenc je komplet v prdeli"!Ono se asi ale něčí blbosti vážně jde pouze zasmát!!!Děkuji DP za nezapomenutelný zážitek.
0/0
21.10.2002 18:32

Tomas

HOROR
Musim priznat ze MHD situaci po povodnich celkem zvladlo, ale to co se delo dneska na trase metra C to pyl horor. Dostal jsem se az do pate soupravy ( a to bylo 8:00 hod.) a to jeste jen tak tak. Ty intervaly byly udesny.
0/0
21.10.2002 16:46

Petr

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
21.10.2002 12:46

xy

Re: Zmrdi, zmrdi, zmrdi
Zato ty jsi jiste velmi inteligentni  clovek, vzhledem k tvemu prispevku!
0/0
21.10.2002 14:52

Petr

Re: Re: Zmrdi, zmrdi, zmrdi
Do moji inteligence se nemichej. Tohle je pouze a jenom zcela normalni instinktivni reakce na to, co jsem zazil (a nejen samozrejme ja) dneska kolem 7:30 na Florenci diky organizaci DP ... !!! A vubec to, co zazivam kazdy den jizdou v buse 187! Dobytcak hadr a to kazdy den a proste no comment nad logikou jizdnich radu DP Praha!
0/0
21.10.2002 16:02

BajnyPhoenix

Poděkování
Díky Bobe A cestujéící.Ještě jden dotaz mam dvě možnosti jezdit z Anděla tram č.10 a z Roztyl metrem na Ip.Pavlova č,11 do zaměstnaní co je lepší vzhlewdem k vytíženosti? /Narvaní/
0/0
21.10.2002 10:07

Jirka

Re: Poděkování
Co to zkusit metrem na Kačerov a dál autobusem 139 na Želivského ?
0/0
21.10.2002 10:19

BajnyPhoenix

Re: Re: Poděkování
Našel jsem jízdní řády Bosáka a ten jezdí na Roztyly ještě jsem tam nebyl,mam jízdní řády před povodněma tak nevím kde stavi.Zatím jezdím autem.Ale přes zimu budu busem.Tak budu zkoušet asi všechno.
0/0
21.10.2002 10:22

sikky

Re: Re: Re: Poděkování
Bosak z Roztyl jezdi ze stanoviste 6 vzdy v cela:20.
Posli mi mail, a muzu ti poslat souhrnny jizdni rad Praha - Dobris a zpet vsech dopravcu, a Dobris - Pribram a zpet.
0/0
21.10.2002 15:01

Bob Jahoda

Re: Poděkování
Clovece,to je na dlouhou diskusi.Ale jel bych spis pres ten Pavlak.Ale mozna uplne nejlepsi bude to, co ti navrhoval nekdo dalsi, na Kacerov a busem 139 na Zelivskeho.Bude to chtit vyzkouset.
0/0
21.10.2002 12:34

BajnyPhoenix

Re: Re: Poděkování
Díky vyzkouším to a pak se podělím o info :-)
0/0
21.10.2002 13:21

Tomáš Gottschalk

výstup
Výstup ze stanice byl opravdu zážitek. Z nějakého záhadného důvodu byl zaměněn výstup za vstup, ale nikdo ty, kteří do stanice vcházeli, neusměrňoval jako třeba když se opravovaly eskalátory na Muzeu (přestupní tunel). Takže se to samozřejmě ucpalo a do toho ještě ta kapela. Souhlasím, že 207 je dost dobrý alternativní spojení na Staré město. Dá se tam i sednout. Možná by stálo za zvážení protáhnout ji až na Malostranskou.
0/0
21.10.2002 9:56

VHý

Oprava technických chyb
Teprve dnes jsem pochopil, že vedení Metra a DP je opravdu neschopné. Výstup ze stanice Florenc trvá (nepřeháním!) dvacet minut. Tech dvacet minut stojíte na jedné noze (naštěstí střídavě) v mačkajícím se davu. Pokud jste na konci chumlu, znervózníte při každém příjezdu vlaku, protože z něj se valí další dav - do boku té fronty, jinak nelze. . Možná že DP bude odpovídat cosi o nekázni lidí, ale dav je dav a povinností DP je s jeho chováním počítat a připravit se na něj. Ostaně změnit směr "toku lidí", na který jsme leta zvyklí, to je také potřeba vymyslet hlavou - DP zaměnil dosavadní vchod s východem a naopak.
0/0
21.10.2002 9:51

VHý

Teprve dnes jsem pochopil, že vedení Metra a DP je opravdu neschopné. ýstup ze stanice Florenc trvá (nepřeháním!) dvacet minut. Tech dvacet minut stojíte na jedné noze (naštěstí střídavě) v mačkajícím se davu. Pokud jste na konci chumlu, znervózníte při každém příjezdu vlaku, protože z něj se valí další dav - do boku té fronty, jinak nelze. . Možná že DP bude odpovídat cosi o nekázni lidí, ale dav je dav a povinností DP je s jeho chováním počítat a připravit se na něj. Ostaně změnit směr "toku lidí", na který jsme leta zvyklý, to je také potřeba vymyslet hlavou - DP zaměnil dosavadní vchod s východem a naopak.
0/0
21.10.2002 9:49

Cestující

Linka 207.
Málokdo to ví, ale pokud se potřebujete dostat na Starý město, je docela dobrý jet z Florence 207čkou na Staroměstskou. Dneska byla skoro volná! A je to jedno z mála spojení do téhle oblasti, protože okolo právnický fakulty nejede nic. Akorát že odjíždí kousek za nástupištěm BUSů na Severní město, a přijíždí úplně jinam.
0/0
21.10.2002 9:45

BajnyPhoenix

Prosba
Mužete mně někdo říct jak se dostanu z Roztyl na Vinohradskou třídu ke stanici Želivského?
0/0
21.10.2002 9:34

Bob Jahoda

Re: Prosba
metrem C na I.P.Pavlova a dal pak tram c.11 az na Vinohradskou
0/0
21.10.2002 9:41

BajnyPhoenix

Re: Re: Prosba
Děkuji.Jedna se o to,že na zimu nebudu jezdit autem a už ted mě jímá hrůza když čtu o té Florenci dole.Jak vypada narvanost těchto spojů?
0/0
21.10.2002 9:56

Cestující

Re: Prosba
Jeď metrem na I.P.Pavlova, pak jakoukoliv tramvají kromě čtyřky na Mírák, metrem.
0/0
21.10.2002 9:42

Mirek

Florenc dnes ráno
To co bylo na Florenci bylo skutečně o život doufám že dopravní podnik zareaguje. Jestliže se otevře stanice Muzeum A a začne přestup tak tam někdo skutečně na blbost dopravního podniku který si nedokáže zdravou úvahou spočítat že když bylo možné na náhradní autobusy přestupovat na několika zastávkách po trase z Pražského povstání a najednou dají pouze jednu možnost přestupu na autobus na Florenci že se bude i nadále opakovat to co tam bylo dnes ráno.
0/0
21.10.2002 9:33

Milan

Florenc-Karlín
Je zajímavé, že s normálním osobákem se do Karlína prakticky není možné dostat a v nejhůře postižené části kolem Karlínského náměstí se vesele prohánějí stovky autobusů (200, 144, 187 atd.), které z tohoto místa pak najíždějí právě na Florenc. Ať žijí DP a Praha 8.
0/0
21.10.2002 9:33

Igor

Re: Florenc-Karlín
To máš pravdu - a domy vesele padají. Inu to je tak, když blbci městu vévodí. Ještěže budou volby.
0/0
21.10.2002 15:55

Martin

VYKURVENY DOPRAVACI
Dneska to byla asi nejvetsi katastrofa od povodni co MHD předvedla. Metro na trase Háje-Florenc byl pěknej mazec!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
21.10.2002 9:27

Tadeáš

maso na Florenci
Já bych řekl, že metro na Florenci odlehčilo možná jen autům, ale v žádném případě cestujícím MHD. To maso, co se dnes odehrává na Florenci se nedá ani popsat. Nechápu, proč nezůstaly zachovány i autobusy. Teď je jen otázka času, kdy někdo bude ušlapán. Díky magistrátu a DP za kulturu cestování.
0/0
21.10.2002 8:49

Karel

Dnes ráno na Florenci
to byl pěkný opruz. Hlavně, že všichni papaláši z DP stáli nahoře a koukali jak se jim to povedlo. Hlášení rozhlasu, že cestující mají používat levou stranu schodiště bylo taky dojemné. Všichni se snažili dostat z metra a dovnitř co nejdříve a přes nadávání lidí rozhlas nebylo ani slyšet. Škoda jen, že se plánované zpěvánky na Florenci nekonaly od 7.00 to by bylo ještě dojemnější.
0/0
21.10.2002 8:32

cestující

Tak tohle dopravní podnik nezvládl..
Situace dnes ráno na Florenci byla  hororová, po 7 hodine ranni prestala kapacita schodiště stačit návalu cestujících a cca v 7:15 už bylo celé nástupiště zcela zaplněné lidmi, kteří se nemohli dostat ven. Z prijizdejiciho metra uz nebylo ani mozne vystoupit. A to teprve zacinala spicka!! Myslim, ze nebylo tak tezke predem odhadnout, ze jedny vystupni schody nemohou pojmout takove mnozstvi lidi. Jak takovou situaci bude dopravní podnik resit???
0/0
21.10.2002 8:27

pracující

Metro na Florenc sice jede, ale...
...ale dnes ráno (cca 7:15) byl na nástupišti takový nával, že bylo prakticky nemožné dostat se z metra ven. Raději jsem se vrátil zpět na hl. nádraží (naštěstí tam jel stejnej vlak, kterej nás přivezl od Hájů, k opačné koleji bych se prokousával snad čtvrt hodiny) a z hlaváku to na Florenc došel pěšky. Myslím, že to bylo rychlejší. Shora bylo slyšet nějakou hudbu, jestli si tam někdo udělal předvolební mítink, tak to opravdu nemohl udělat blbějc.
0/0
21.10.2002 7:49

Mira

Specializace novinářů ?
Existuje něco jako novinář se zaměřením na dopravu ? Celý minulý týden žádné z periodik, které sleduju, nebylo schopno srozumitelně napsat, že náhradní doprava X-C ze severního města bude od soboty zkrácena ke stanici metra Florenc. A že tedy na magistrále u Hlavního nádraží budou vzhrazené pruhy zrušeny (uvolněny pro IAD), ale v Argentinské budou omezení ponechána. (Což je logické pro každého, který jen trochu zná Prahu, ale novináři zřejmě sídlí na Marsu a Prahu znají jen z plánu 1:10 000.) Jenom jsem četl, že po zprovoznění Florence nebude třeba vozit tolik lidí, a že vyhrazené pruhy budou zrušeny. Výsledkem toho je, že včera na Pražského povstání čekali lidi na X-C a Argentinskou jezdí auta oběma pruhy. Teď, během víkendu, to nevadí, ale až stoupne provoz, budou muset nastoupit policisté a pruh v Argentinské "vyčistit". A navíc, novináři si ještě do DP Praha "rejpnou", jak zmatení lidé čekali na autobus, který nejel. To, že se na dezorientaci podíleli, ze skromnosti zamlčí.
0/0
20.10.2002 12:21

hormadně přepravovaný daňový poplatník

Re: Specializace novinářů ?
Informace o změnách a úpravách dopravy v Praze má za povinnost provádět úplně někdo jiný jako novinářská brndže. Pak se nedivte když čtete Blesk,že "něco" jede nebo nejede. Hezký den.
0/0
20.10.2002 13:16

Mira

Re: Re: Specializace novinářů ?
Dopravni podnik informuje, ale nektery tisk zkresluje. Ctu (na internetu) Idnes, Prazske noviny, Metro a obcas Flashnews. Blesk jsem si koupil jen jednou a jeste dodnes se za to stydim.
0/0
21.10.2002 10:49

Z

Pruhu je skoda, mely by se nechat navzdy. At nekdo zorganizuje petici. Mesicni jizdne nezlevnovat, jednorazove jizdenky ano. A hlavne: udelat u vchodu do metra turnikety, jako jsou treba v HongKongu, protoze je moc cernych pasazeru. A samozrejme automaty na jizdenky pred vstupem, co berou i papirove penize. A pak by metro nepotrebovalo dotace a melo by dost penez na investice - nove vozy, rozsirovani. A take lepe vyuzivat reklamnich moznosti metra a nedavat 25% Rencaru, kdyz by jim stacilo 10-15%...
0/0
20.10.2002 4:46

hitch

Re:
Pokud bude fungovat metro, nevidím důvod proč by po stejné trase měla ještě jezdiv ve vyhrazených průzích povrchová doprava. Tam, kde jiná alternativa neni (metro tam nevede), bych klidně vyhrazené pruhy nechal. Jinak ty turnikety bych rozhodně zavedl a pro inspiraci nemusíme chodit daleko do Asie, ale stačí třeba Paříž. Co by mělo být ale jednou z hlavních priorit radních, je vnější městský okruh. Jak by se odlehčilo Baranďáku a tedy i magistrále, kdyby tam nestálo plno kamionů, které jedou na Budějovice, Plzeň, Vary, Chomutov,... a o severním okruhu ani nemluvě. Nemá smysl dělat vnitřní okruh bez vnějšího!!! Kolik let už se o to hádají a skutek utek!
0/0
21.10.2002 14:09

captain

Řidiči....
řidiči nadávaj, to je jasný...  myslím, že je potřeba učinit MHD rychlejší, komfortnější (nepř. zvýšit rychlost metra a zmenšit VŠECHNY intervaly). Tak bude více lidí vůbec moci MHD používat a aut ubyde. Uvažoval bych i o zlevnění tramvajenek a naopak výraznému zdražení jednorázového jízdného.
Jinak neví, co páni z MFDNES mají za zdroje, ale dnes v poledne stále MHD pruhy na magistrále byly, i když už tudy MHD nejezdí - jaký .... za to je zodpovědný? Myslím, že by se Hejl měl jít bodnout...
0/0
19.10.2002 17:21

Zdenda

Re: Řidiči....
mily captaine, kdybys lepe cetl, docetl by jsi se, ze pruhy na magistrale zustanou do summitu NATO, to vsak neznamena, ze normalni auta v nich nesmi jezdit. zkratit intervaly pochopitelne lze pokud budes mit dostatecny pocet souprav i ridicu, ale pro kazdeho dopravce je ekonomictejsi mit vice zaplnene soupravy nez jezdit s vetrem. je hezke necekat pred pulnoci na metro vice jak 2 minuty, ale kdo to zaplati?
0/0
20.10.2002 0:16

Šindelář

Ale jak ?
O tom, že musí nastat konec komunistickému chování Prahy ve vztahu k řidičům není pochyb. Pokud chci zabírat místo automobilem ať při parkování nebo při jízdě, musím platit. Prostor je nejcennější věc v každém městě a nevidím důvod, proč by měl být zadarmo poskytován zrovna automobilům. Jestli že si budu chtít na obecním pozemku postavit prodejní stánek, tak hezky zaplatím - ale jestliže mi před domem parkuje ať tráboš, fáčko, žigul nebo mondeo, mám to kupodivu zdarma :))) Pokud chceme dosáhnout uvolnění města od náporu motoristů, je nutné řešit příčinu nikoli následky. Tedy v první řadě nestavět žádné další garáže v centru a parkovací místa důrazně omezit jen na zastavení, nikoli stání. Tak se oddělí "návoz lenochů" od zásobování. V Praze 1 se o něco takového pokusili, bohužel provedení je více než lajdácké. Jen se podívejte na takový Myslbek. Pěší zóna za ním (Ovocný trh) slouží jako parkoviště, dopravu do centra nasává i jeho cca 300 míst v podzemních garážích. Totéž hned vedle Václavák - komunisti otamtud vítězně odstranili tramvaje, ovšem automobilům tam místo ponechali - výsledkem je výrazně zhoršená dostupnost MHD a pohodlný příjezd IAD. Neskutečně hloupou pohádkou jsou také řeči o tom, že IAD odlehčí vnitřní městský okruh. To je absolutní blbost, tyto komunikace jen přitáhnou další řidiče a za chvíli se naplní naprosto stejně, jako magistrála ve špičce. Jen tu bude kouřit o pár set tisíc aut denně víc, a ta auta jistě nezůstanou kroužit po okruhu, ono u každého rohu nemůže být mimoúrovňové křížení s alepoň trojpruhem k němu ... takže z okna vylétnou desítky miliard, bude zničen další kus Prahy, a výsledek bude ještě horší stav než dnes. Teď už nemáme rok 1950, kdy měl auťák jeden člověk ze 100. Skoro každý komu bylo 18 může auto mít - i vrak za 15-20K ho doveze z bodu A do bodu B, vždyť to všichni vidíme. Takže primární ekonomická selekce prostě nefunguje, a je nutno zavést nějakou další :))) Dále je nutné zrušit slevy v MHD a zapomenout na báje o dopravě zadarmo. To by z MHD skutečně dělalo socku. A MHD nesmí být žádnou sociální převozní službou levně a zdarma. Musí jít o rychlou, kvalitní a placenou službu - a pokud půjdou miliardy do staveb nových TT, pokud bude existovat bezvýhradná preference Tram, Bus, budou nové nízkopodlažní tramvaje stejně jako v USA, Francii, SRN ... pak může MHD k něčemu vypadat. No ovšem pokud se chce Praha vydat východní cestou (více místa automobilům, MHD skutečně utlačovaná socka) - prosím, ale za 5 let budete litovat, ovšem vrátit některé změny už nepůjde. (Kolik se v Praze zdemolovalo zcela jasně nesmyslných, škodících a nevhodných staveb a naopak kolik zničených se obnovilo ???) Místo nádherného nádraží Těšnov máme magistrálu, misto kilometrů TT máme parkoviště a jíydní pruhy, kapacitně asi tak desetinové ...)
0/0
19.10.2002 16:49

Tron

Re: Ale jak ?
No, vicemene s timto nazorem souhlasim az do vete o zdrazeni MHD. Mozna jeste by byly nejake pripominky k tomu vnitrnimu mestskemu okruhu, ale vcelku nepodstatne:) Jsem stale jeste studujici, ale presto, pokud by se jeste zdrazila MHD (resp. by se zrusili studenstske slevy), pravdepodobne bych jezdil autem, protoze by to pro mne bylo a) ohromna uspora casu b)nemusim uvolnit misto k sezeni neprijemnym starenkam c)muzu dokonce i dychat cerstvy vzduch-i kdyz, pro prazsky vzduch to asi moc nesedi, to uz je neco, co vidim, kdyz dycham:) d)nevyslo by to zas tak rozdilne financne a ten cas by mi to vcelku vynahradil, vzdyt cas jsou penize:)) Ono je rozdil 10 minut za volantem nebo 45 v "socce". Dale si take myslim, ze MHD ma byt pro vsechny lidi a ne jen pro urcitou vrstvu , kteri si ji zaplati jako "levnejsi taxi"...
0/0
19.10.2002 22:35

Šindelář

Re: Re: Ale jak ?
:-) První co bych zrušil by byly slevy na jízdné pro důchodce. Ty totiž nemají jiné než populistické pozadí. Buď důchodce pracuje, tudíž má peněz dost, nebo nepracuje, tudíž se nemusí denně vozit jen aby doma ušetřil za teplo :-) Navíc při průměrném důchodu cca 7000 si důchodci nemají na co stěžovat. Takovouhle čistou mzdu má i mnoho mladých lidí, kteří musí živit rodinu a na MHD žádnou slevu nemají. Nechtěl jsem to napsat naplno, ale když už jste to nakousl, jsou to právě důchodci kteří z MHD dělají socku. Mladých chuligánů či bezdomovců potkávám podstatně méně než nevychovaných důchodců, kteří cítí touhu nebýt sami a realizují se právě v MHD. S tím uvolňováním míst bych to viděl asi takto - pokud důchodce cítí, že se neudrží na nohou, pak ať mne slušně požádá a já ho samozřejmě pustím. Dnešní stav je ale takový, že pokud není vozidlo poloprázdné, tak se mladší člověk pomalu bojí posadit, a když už sedí tak musí stále kontrolovat situaci kolem sebe jestli někde nečíhá nervosní babizna. Další věc jsou také elementární základy hygieny - ono když mám cestovat s drdolem něčích práchnivých vlasů nalepených pod bradou a na chlupatou sedačku se posadil bezdomovec nebo si tam baba odložila zabahněnou tašku, tak se není co divit že se cítím v autě lépe, i když si odstojím nějaký čas v koloně :-) Jenomže když se s tímto nebude něco dělat, tak v MHD zachvíli pojedou jen důchodci co v třaslavé ruce neudrží volant, no a všichni ostatní budou v zácpě čekat 3x déle než dnes ...
0/0
20.10.2002 12:32

Tron

Re: Re: Re: Ale jak ?
:)) No co k tomuhle dodat, snad jen TREFA:))
0/0
20.10.2002 22:57

VHý

Re: Re: Re: Ale jak ?
Vážený příteli, jsem už ten dědek (tedy ne babizna), který tedy ještě chvíli dělá. Ubezpečuji Tě, že jsem měl větší štěstí na rodiče, než jsi měl Ty. Ti moji mě totiž naučili, že pustit sednout člověka, kterému se stojí hůře než mně není oběť, ale samozřejmost ve slušné společnosti. A to bez ohledu na to, z jakého důvodu jede. Takže já se dodnes rozhlížím u volného místa, zda není někdo potřebnější (a samozřejmě dávám pozor, aby mě přitom neporazil mladík, který musí sedět bezpodmínečně). Dodnes vstanu, abych pustil tu babiznu, když vidím, že se ani udržet nemůže. A kašlu na to, že je tam pět mladších, z nichž někteří bezostyšně sedí na místech, která jsou vyhrazena právě těmto osobám. Vím, že mají stejnou smůlu, jako Ty. . Můžu-li doporučut, pokud Tvoji rodiče žijí, sděl jim, že se Ti věnovali sakra málo, když Ti nenaučili ani minimum. PS: Nemám ve zvyku říkat, co jsme dělali lépe když jsme byli mladí - byli jsme více-méně stejní. Ale hulvátsky jsme sedět nezůstávali. Natož abychom své hulvátství dávali zvěrsky najevo. Ale Ty si asi myslíš, že to, co jsi napsal je frajeřina, viď.
0/0
21.10.2002 10:09

Šindelář

Re: Re: Re: Re: Ale jak ?
Ne, to co jsem napsal není frajeřina ... a jsem již starší člověk před důchodem (podle toho jak bude hranice prodloužena) ... pokud mne někdo slušně požádá, tak vstanu a pustím sednout, vysloveně ovšem nesnáším babizny, které si hudrají 3 metry za mými zády sposté nadávky, že by se lecjaký hospodský obejda musel stydět. Mojí matce bylo 80 a ohrazovala se, když ji někdo pouštěl sednout. Já jí naopak říkal, mami sedni si a slušně poděkuj, i když jsi o to nežádala. Také znám spoustu babizen, které si sedají zásadně na sedadlo k uličce, a u okna nechají místo, kam se nikdo nedostane, nebo si tam hodí tašku. Tytéž babizny které energicky doběhnou autobus se nestydí nechat stát maminku v 7mém měsíci. Nehodlám se tu dělat advokáta mládeži, ale u ní problém se vstáváním nevidím. To spíš že někteří chuligáni zečmárají co se dá, a poškrábou sklo, ale obecně se podívejte, kolik v MHD sedí mladých a kolik starých. Asi žijete v jiném městě než já. Nevidím jediný důvod, proč by mne měl pouštět někdo sednout kvůli věku. Pokud nemohu ze zdravotních důvodů stát, nechám si vyřídit patřičný průkaz, že. Sám také pustím dědouška z hůlkou - ale jinak důchodce nemá žádné větší právo sedět než unavený pracující, navíc když jezdí za polovic, důchod dostává z mých daní, a ještě v 46 volil komunisty. Není jediný důvod dělat generaci dnešních důchodců privilegovanou a svatější než kteroukoli následující ....
0/0
21.10.2002 13:41

Tron

Re: Re: Re: Re: Ale jak ?
Velevážený příteli, zřejmě si nepochopil, o co jde, ne o věkem daný "limit" , nebo chceš-li právo, na sezení, ale o jisté kultuře v cestování. Mám teď ale smůlu, že reaguji na Tvůj článek jako druhý, tzn že bych víceméně opisloval. Musel bych totiž napsat to samé, snad až na můj věk, ktery se teprve nedávno přehoupl přes 20ku.  Mimochodem, z mé zkušenosti, měl jsem krk v sádře, stejně jako nohu, a chodil jsme s berličkou, neuhodneš, kdo mě pustil (a to vždy) sednout. Ne, nepříjemní důchodci to opravdu nebyli (ti naopak měli ještě blbé připomínky), byli to většinou moji vrstevníci. Takže nebude problém náhodou na druhé straně, tedy ve Vaší skupině, tedy ďedulů a babek? A kdo že tu tedy měl špatnou výchovu a rodiče?!
0/0
21.10.2002 19:25

lurtz

Auta v centru
Je komicke cist rozcilujici se fanaticke ridice, kteri i do centra Prahy s pretrpenim kolony musi jezdit autem. Nejvice se pobavim vzdy, kdyz jedu MHD (nebo sockou, jak chcete :) ) a z okynka vidim, jak tam Ti blaznivi ridici stoji vecnost jen aby se dostali par kilometru autem do centra. A to kazdy pracovni den. Je pravdou, ze si nemohou stezovat na to, ze se jim ani ten motor nezahreje a ze by ho nicili. Jen ta auto-baterka musi asi docela trpet.
Ale zpatky k tematu ... na povodnich je videt, ze kdyz se omezi provoz aut do centra, tak jsou sice sliset Ti nejvetsi kriklouni, ale jinak se to da prezit. Dokazal bych si i predstavit, ze do centra se bude jezdit pouze na zvlastni povoleni a parkovne bude dost vysoke v pripade delsi doby ne nutne na nalozeni-vylozeni. Tedy napr. dele nez 1/2hod nebo 1hod (coz by mohlo byt lacine). A pak tvrda kontrola mestske policie a tvrde postihy. Centrum by se uvolnilo a bylo by klidnejsi pro turisticky ruch.
Proste kdo neni soudny pri svem cestovani a musi si vozit svuj zadek vsude autem, tak at draze plati.
Cekam sice tvrdou kritiku, ale to bude jen od tech fanatickych ridicu, kteri neumi pouzivat svoje nohy a obcas MHD.
 
0/0
19.10.2002 15:37

Jerry

Re: Auta v centru
Řeknu to takhle: po povodních jsem vjel za dne do centra jen jednou, když jsem potřeboval odvézt zvětšovák a příslušenství do bazaru ve Vodičkově ulici. Nechtěl bych to za takovýchto podmínek znovu opakovat a lituju všechny, kteří v těchto ztížených podmínkách museli jezdit po centru autem (nemám na mysli cesty do práce, mám na mysli ty, pro které je k výkonu povolání auto nutností, popř. ty, kteří v centru bydlí). Představa, že by i nadále jezdila autobusová doprava do centra, je podle mého dosti ujetá: proč, když je tu ekologičtější metro? Podotýkám, též bydlím na severu a též mi rychlá doprava do centra celkem vyhovovala - ale přece tu nebydlím sám! Stažením dopravy na magistrále do jednoho pruhu docílím pouze častějších zácp a větší produkce smogu, což (dámy prominou) odserou obyvatelé centra, kterým ani za normálního provozu není co závidět. Nemluvě o takových věcech, jako je totálně přetížená Vltavská, která není na takovéhle návaly konstruovaná, nebo Hlávkův most, na kterém sleduju postupně se zhoršující stav vozovky díky častým průjezdům přeplněných autobusů. Což se bohužel vzhledem k tomu, že metro jezdí jen na Florenc, bude ještě nějaký ten týden zhoršovat. Dopravní situace v Praze potřebuje mnohem komplexnější řešení, plus samozřejmě dokončení městského okruhu a souvisejících staveb. Magistrála je stále hlavní dopravní tepnou města a rušit jí bez rozumné náhrady je cesta do pekel, byť by byla dlážděna dobrými úmysly.
Ten pán, co tu tak vehementně propaguje Londýn poněkud zapomněl na jednu věc: Londýn nemá tramvaje. Centrum Prahy je (pominu-li Staré Město, do kterého stejně nikdo autobusy nepustil ani po povodních) tramvajovými linkami prošpikováno a vůbec celá koncepce přažské MHD je založena na tramvajích + metru v centru a na ně navazujícími autobusy v okrajových částech. Podle mě jediné rozumné řešení - pominu-li možnost na okrajích města znovu zavést trolejbusy. Autobusy nemají v centru co dělat (to samé si myslím o autech, ale jak už jsem psal, tady zatím prostě nejsou alternativy) a jejich trvalé puštění do míst, která jim byla před povodní zapovězena, by byl krok zpět.
0/0
19.10.2002 16:22

Šindelář

Re: Re: Auta v centru
Ten Londýn v nejbližších měsících chystá znovuzavedení tramvají (jestli už k tomu nedošlo). Naopak právě na severu Prahy dostaly před tramvajemi přednost poněkud nesmyslně autobusy. Obyvatelé Bohnic a Čimic pak pochopitelně raději použijí automobil, než někde čekat na narvaný bus a ještě bůhvíjak přestupovat ... inu kdo chce kam :)))
0/0
19.10.2002 20:51

Jerry

Re: Re: Re: Auta v centru
Tady ovšem vidím problém v nedostupnosti metra. Až bude jezdit až na sever, mohla by být situace zase o něco lepší - bohužel u nás v Bohnicích stále nebude, ale je přece jen rozdíl jet 15 minut na Holešovice nebo 7 minut na Stírku.
0/0
20.10.2002 0:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.