Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kauza Srba: co ukázalo vyšetřování?

Po třech měsících skončil případ Karla Srby, obviněného z přípravy vraždy novinářky. Policisté uzavřeli spis a pošlou Srbu k soudu. Vyšetřování pro Srbu neskončilo dobře. V obhajobě bývalého generálního sekretáře ministerstva zahraničí totiž udělaly vážnou trhlinu znalecké posudky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kanibal Hanibal

zase chyba
Tak jako pouzili u Evy konspiracne prezdivku UNDA, pouzili pro muze ne ORGAN, ale URAK.
0/0
24.10.2002 8:03

zira

"Informace o vysetrovani"
Pratele,nebudte naivni.Myslite si, ze to ,co se predklada ctenarum v teto zemi   (!uplne jedno v jakem deniku!), je pravda??Jsou to jen, radoby "objektivni pohledy"  novinaru na dany problem! Jak pravil jisty genius:.."Pravda je uplne nekde jinde"!!
0/0
11.10.2002 21:30

Bubák1

MfD asi tochu teče do bot.
NEvím proč MfD tak dlouho otálela se zveřejněním této zprávy. Vyšetřování bylo uzavřeno monimálně před dvěma dny. Z počínání MfD se zdá, že by možná celou kauzu radši někam zahrabala, četnost článků klesá a další zprávy vycházejí až po řádné redakční úpravě. Trošku jiné informace přinesly už před dvěma dny České noviny: http://www.ceskenoviny.cz/view-id.php4?id=20021009F02132&tbl=zpravy&kostra=srba
0/0
11.10.2002 15:41

vis maior

Re: MfD asi tochu teče do bot.
přečtěte si třeba Hospodářské noviny... o případu psali taky dneska. jste proti MFD zaujatý
0/0
11.10.2002 15:46

Bubák1

Re: Re: MfD asi tochu teče do bot.
Nikoliv, možná tištěné vydání, ovšem v interntovém vydání byla tato zpráva už včera.
0/0
11.10.2002 15:52

vis maior

Re: Re: Re: MfD asi tochu teče do bot.
kdyby o tom napsali v MFD hned, hned byste se ozval, že nemají o čem psát - takhle zase píšete, že by chtěli aféru zahrabat. prostě, cokoliv udělají, je podle vás špatně
0/0
11.10.2002 16:10

Inkvizitor

Re: Re: Re: Re: MfD asi tochu teče do bot.
Nebude opravdu lepší pár týdnů počkat ? Uvidíme co z toho nakonec vyleze.....Ono dokázat něco za těchto právních podmínek a někoho pouze osočit - to jsou dvě naprosto rozdílné věci.
Navrhuji počkat - potom si můžeme porovnat, kdo byl blíže pravdy...
0/0
11.10.2002 16:37

vis maior

Re: Re: Re: Re: Re: MfD asi tochu teče do bot.
ale samozřejmě, že počkáme
0/0
11.10.2002 16:40

Bubák1

Taškařice k popukání.
Oficiální zprávy byly na informace skoupé a MfD zřejmě cítí potřebu čtenáře více pobavit, vytvořila tedy literární minidílko o tom jaké důkazy jsou proti Srbovi k dispozici. Například psychologický posudek, z něhož vyplývá, že je Srbova výpověď nevěrohodná. Doposud jsem netušil, že k obvinění stačí posudek psychologů a psychiatrů. Jak jednoduše by se potom dali zločinci usvědčovat. Další takovou perlou je "důvěryhodnost" všech ostatních účastníků aféry. Citrón je zřejmě, i přes svých deset trestů, důvěryhodnou osobou. Přezdívky a zmínka o kartářce jsou opravdu hřebíčkem za celým článkem. Edgar Alan Poe byl proti Vám ubohý břídil. Uvidíme však co tomu řekne soud, upozorňuji předem, že postavit obžalobu na svědectví nepříliš důvěryhodných osob, asi ke kýženému odsouzení nepovede.
0/0
11.10.2002 15:33

Inkvizitor

Re: Taškařice k popukání.
No uznej - zase jsme se zasmáli. Je to pozitivní, smích prý léčí. Ale vrah Citron - to je špica !!!!
Jenom si pořád nejsem schopen uvědomit, proč pochybujeme o zdravém rozumu pana Citrona, zda bychom neměli spíše pochybovat o zdravém rozumu těch, kteří jej považují za důvěryhodného svědka. Jenže pokud to bude i soud - nehrozilo by nám pohrdání soudem ??
0/0
11.10.2002 15:41

Bubák1

Re: Re: Taškařice k popukání.
Jenom by mě zajímalo kolik lidí těm Ičím a Urákům z MfD ještě věří.
0/0
11.10.2002 15:46

Inkvizitor

Re: Re: Re: Taškařice k popukání.
Jak vidíš, tak stále ještě mnoho. A vůbec  - o čem bychom se hádali ? Vždyť např. já jsem během podobných článků uzavřel mír (podmíněný mír do příštího sporu )  se svými odpůrci:Danem1 a nakonec i s Bubákem1.
Tedy - alespoň doufám - jelikož to byly takové nesmysly, že se prostě nedalo mít na tyhle věci rozdílný názor.
0/0
11.10.2002 16:00

Bubák1

Re: Re: Re: Re: Taškařice k popukání.
Normální člověk tomu nevěří, bez ohledu na politické přesvědení.
0/0
11.10.2002 16:06

vis maior

Re: Re: Re: Re: Re: Taškařice k popukání.
hezky si notujete... nejste náhodou jeden a ten samý?
0/0
11.10.2002 16:13

Inkvizitor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taškařice k popukání.
Ne to opravdu nejsme. Přísahám na holý pupek.
0/0
11.10.2002 16:20

Dan(1)

Re: Re: Re: Re: Taškařice k popukání.
To si fandíte, jedná se maximálně o dočasné příměří:-) Já zrovna nejsem obdivovatelem MF, ale co vám ta Slonková udělala (případně neudělala), že se do ní s Bubákem1 při jakékoli příležitosti navezete? Připadá mi, že jste Kájínkem Srbou doslova uhranuti. Já vím, je to fešák, ale nic se nemá přehánět.
0/0
12.10.2002 17:14

honnza

Kde jsou FAKTA ?
Je to smesne. Sodni znalci "POVAZUJI Srbu za neverohodneho". Dale pisi "Jeho vypověď je nevěrohodná. Vypovědi, které ho usvědcují, naopak verohodné jsou" ......... takze to se sice mnoha lidem urcite hezky cte ale jsou to jen SUBJEKTIVNI DOMNENKY ! NIC VIC !!! Domnenky nekolika lidi, kteri se nazyvaji soudnimi znalci. Jini soudni znalci mohou podobne tvrdit pravy opak. Zkratka je zde spolecenska objednavka Srbu zlikvidovat, dav po tom touzi ale chybi to zakladni - FAKTA !!! Nepochybuji o tom, ze Srba je zmetek, ale takovych je mezi statnimi uredniky naprosta vetsina. kazdy hrabe, umerne sve funkci a postaveni. Ale zaloba postavena na DOMNENKACH nemuze skoncit jinak, nez osvobozenim. Pokud nejaky soudce na zaklade techto domnenek- byt i tzv. soudnich znalcu , odsoudi nekoho bez jedineho PADNEHO FAKTU ,pak je takovy rozsudek samozrejme protipravni a velmi snadno napadnutelny. I ja si myslim, ze cely pripad vysumi do ztracena,aby si nase soudy neudelali ostudu, za par mesicu se to smete ze stolu a po Srbovi nikdo nestekne. Svuj ucel tato kausa splnila- pani Slonkova se na chvilku stala medialni hvezdou ,nepohodlny a neprijemny statni urednik byl "odstrelen",ale hlavniho efektu - medialni likvidace pana Kavana se ZASE nepodarilo dosahnout. O nic jineho v teto kause podle meho nazoru neslo.Mate smulu pani Slonkova, nestacila k tomu kausa Cesky dum v Moskve a nestacila k tomu ani tato kausa Srba........pan Kavan je nad vase sily, bylo by zahodno, kdyby jste si to konecne uvedomila.......nebo kdo bude dalsim prostredkem k uspokojeni vaseho "novinarskeho ega" ?
0/0
11.10.2002 14:59

Jiří Lukáč

Nebude z toho vyšetřování nic.Tiše to vyšumí jako doposudˇvšechno.
Moc toho ví! Zbytečně se ve své diskuzi rozkotačujete a vyléváte své pocity. Přeji Vám všem hezký víkend.
0/0
11.10.2002 13:45

Inkvizitor

Re: Nebude z toho vyšetřování nic.Tiše to vyšumí jako doposudˇvšechno.
Jako ostatně dosud vždy........
0/0
11.10.2002 14:19

Hliník

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
11.10.2002 9:42

Jura

Re: Co ukáže soud?
bude to strašně zajímavý, protože si myslím. že pokud oddělelíme kauzy přípravy vraždy a ostatní svinstvo od sebe tak v prvním případě na něho až tak moc mít nebudou - bude stát proti sobě tvrzení jeho a paní "Undy". Takže "nezávislý" soud bude mít dost těžkou práci se s tím vypořádat. Zakázky, praní špinavých peněz, úplatky .... to mu asi dokážou, protože nakonec všichni Ti co mu dávali změknou, ale v případě Slonková bych tomu moc nevěřil. Asi nakonec odsoudí, ale pouze pod tlakem a tím to bude zametený, zapomene se na to co dál s těma prachama dělal, kdo dál inkasoval, za pár měsíců ho potichu pustí, on se ztratí ven a bude to celý zametený. Asi by bylo lepší ho v případě Slonková omylostnit a napálit mu to v případech hospodářskejch a dotáhnout to do konce.
0/0
11.10.2002 12:49

vis maior

Re: Re: Co ukáže soud?
nechápu, jaké omilostnění v případu S.?  naopak, dotáhnout do konce ve všem, v čem jel!
0/0
11.10.2002 12:54

Inkvizitor

Re: Re: Re: Co ukáže soud?
Kromě Vás snad všichni vědí, že "příprava vraždy Slonkové" je nesmysl. Že je to ganuer, o tom nikdo nepochybuje. V té politice je gaunerem kdekdo. Ale představit si Citrona jako vraha ??? Tak možná králíků........
Slonková se pouze chtěla udělat zajímavou a se svým minimozečkem rozehrála velkou hru. Ale velice rád si počkám, co Srbovi v předmětu objednané vraždu skutečně dokážou. Ne to co si Vy přejete, ale co mu dokážou....
0/0
11.10.2002 13:24

vis maior

Re: Re: Re: Re: Co ukáže soud?
á, vidím, že tomu nějak rozumíte...
0/0
11.10.2002 13:36

Inkvizitor

Re: Re: Re: Re: Re: Co ukáže soud?
Ale samozřejmě že nerozumím. Nikdo z nás, co tady píšeme, tedy přinejmenším skoro nikdo nemáme informace. A bez informací nerozumíme nikdo ničemu a vůbec to není o tom, kdo je chytrý nebo hloupý. Já pouze, a se mnou mnozí další, si neumím představit "vraha" Citrona. To mi připadá jako totální hovadina. A nejenom já si tohle myslím.
0/0
11.10.2002 13:53

vis maior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co ukáže soud?
s citronem souhlasím, ale srba přece nevěděl, že na to jeho komplicové najímají citrona. to přece samo o sobě nevrací možnost, že se to tak stalo? 
0/0
11.10.2002 14:23

Inkvizitor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co ukáže soud?
To je sice pravda, ale stejně je to celé uhozené. Já se spíše přikláním k názoru, že "kdosi" předhodil policii a soudnictví "případ". A tento případ zaměstnává množství lidí, kteří by za normálních okolností dělali něco jiného. No to něco jiného nyní nemají čas a "kdosi" je spokojen.
To je také pouze dohad, ale připadá mi pravděpodobnější..... Ono nejde jen o Srbu. Jeho činnost ( dobrá či negativní ) měla nesporně vliv i na celou rozvědku - byl přece agent. A nepřipadá mi pravděpodobné, že by rozvědka nezasáhla, pokud by jí "něco" vadilo. Takže se ptám: komu tohle vyhovuje???
Samozřejmě - my bez informací, se můžeme tak maximálně hádat na stránkách i-dnes.
0/0
11.10.2002 14:58

vis maior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co ukáže soud?
je pravda, že informací o tom máme všichni málo a že se to může zdát celé uhozené. na druhou stranu, když se podíváte na to, jak psychopaticky občas reagoval srba, nemůžete ho brát za úplně normálního, takže k řešení věcí přistupoval zřejmě trošku jinak, než by se čekalo od člověka v jeho postavení nebo obecně od "normálního" člověka.
jediný smysl mé úplně první reakce (na kterou jste reagoval Vy) bylo, že by se měla důkladně vyšetřit celková srbova činnost, nejen korupce, i když souhlasím, že ta korupce bude zřejmě prokazatelnější
0/0
11.10.2002 15:16

Inkvizitor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co ukáže soud?
Ale já bych si nikdy nedovolil tvrdit, že Srba myslí normálně. To ani náhodou. Souhlasím, korupci mu asi prokáží, jenže kdyby chtěli, tu by asi prokázali leckterému z těch vlivných.
Já jen a jak jsem v době minulé několikrát i viděl, tak rovněž mnozí další a dokonce i lidé co se mnou mnohdy nesouhlasí, tak tedy my všichni, jsme upozorňovali, že vražda Slonkové je prostě nesmysl. To je cácorka co nic neovlivňuje, nikoho neohrožuje a nic neřídí. Ta se pouze pokusila zviditelnit. Bohužel se setkala s fanatickou podporou odpůrců ČSSD, kteří si snad slibovali pád vlády či něco podobného. Nechápali, že to je nesmysl. Jenže i mnozí ODSáci byli naštěstí tak chytří, že vraha Citrona a další nesmysly nebyli ochotni brát.....
Ono něco jiného je to co chci a něco jiného potom to, co mohu dosáhnout.
0/0
11.10.2002 15:30

vis maior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co ukáže soud?
"vražda Slonkové" nemusí být vůbec nesmysl
0/0
11.10.2002 15:41

Inkvizitor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co ukáže soud?
Ale proč by to dělal ? Ona kromě psaní několika článků není pro neho žádnou hrozbou. Jó pokud by snad šlo o nepohodlného svědka, ale ona vlastně nic neví, jen se někde seznámila s Tomšovicovou a Citronem. To je nějaká hrozba?
Já bych být jím nechal raději zavraždit Tomšovicovou. Ta sice taky asi níc neví, ale blbě kecá - asi jako ženská. Naštěstí jí nemám doma. To musí být utrpení !!!
0/0
11.10.2002 16:27

vis maior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co ukáže soud?
milý inkvizitore, ale to já nevím, proč by to dělal! stejně tak nevím, proč si k sobě do bytu Opočenský tahal malý holky. prostě někdo něco udělá podle svýho, nehledejte v tom logiku, jak byste postupoval vy sám.
že toho moc nevěděla se ví teď, ale srba to nevěděl, on jenom cítil, že po něm jde, a jak je vidět, měl důvod mít obavy, aby se nedozvěděla víc.
jinak ona taky nevěděla nic o citronovi, ten se přece přihlásil policiii sám. koukám, že v tom máte pěknej guláš...
0/0
11.10.2002 16:39

Inkvizitor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co ukáže soud?
Ovšem - některé věci jsem ani nečetl. Já nevěřím na "opravdu schopné novinářky, managerky atp". Já jsem již pár vedoucích "žen" v životě zažil a jen pouze výjimky byly opravdu dobré ( dosáhly svého postavení svým vlastním úsilím - tj. bez použití tzv. "ženských zbraní"). Jinak jsem se s nimi vždy setkal ve fázi rozdělaného případu, který musel dokončit někdo jiný - a vždy chlap.
A ten článek od samého začátku byl nevěrohodný - bylo to příliš neuvěřitelné, tak akorát na úrovni mateřské školky. Na úrovni mateřské školy může být možná Srba, ale nikoli rozvědka. Ta by nutně musela zasáhnout. I proto a nejenom proto tomu všemu nevěřím.
Už musím končit. Uvidíme, jak pravil slepý !
0/0
11.10.2002 17:05

vis maior

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co ukáže soud?
stačí, že připouštíte, že na úrovni mateřské školky může být srba - pak je ale možné všechno
0/0
14.10.2002 13:39

Bubák1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co ukáže soud?
Upozorňuji, že prokázat korupci bude mnohem těžší než prokázat přípravu vraždy.
0/0
11.10.2002 16:00

Inkvizitor

Re: příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
Co ty v tom Humpolci můžeš vědět ???
0/0
11.10.2002 16:30

logar

vsude se krade a nikde nic nechybi
pripada mi na cele veci nejpodivnejsi, ze vsechny ty predrazene miliony nikde neschazely a prislo se na ne az v souvislosti s udanim. Myslim, ze nikdo nepochybuje, ze Srba neni jediny, deje se to vsude, ve vsech statnich uradech a ministerstvech. Min. zahranici je jedna z nejmensich ryb. Buh nam zehnej. Kdy uz bude nekdo za neco odpovedny?
0/0
11.10.2002 9:21

vis maior

Re: vsude se krade a nikde nic nechybi
jak to, že miliony nikde nechybějí? a co vzrůstající deficit státního rozpočtu?
0/0
11.10.2002 9:41

ferda

Re: Re: vsude se krade a nikde nic nechybi
No zichr. Kde myslite, ze jsou ty uplatky za statni zakazky zahrnuty? Jasne, ze je o ne navysena cena.
0/0
11.10.2002 10:55

logar

Re: Re: vsude se krade a nikde nic nechybi
Jiste ze chybi, myslel jsem to tak, ze se nikdo kompetentni po tom neshani. Patrili by do kriminalu nebo radeji zastrelit, Kavanem pocinaje ale nelze je v teto rubrice vyjmenovat vsechny. Mozna by to dost presne nahradilo slovo VSICHNI.
0/0
11.10.2002 13:06

vis maior

Re: Re: Re: vsude se krade a nikde nic nechybi
a kdo by se po tom měl shánět? vtip je přece v tom, že ti kompetentní za to dostanou zaplaceno, aby schválili smlouvu v té výši, jaká je předložená. tak kde by mělo co chybět? pak už stačí poslat fakturu na základě schválené smlouvy...
0/0
11.10.2002 13:21

Marek

krycí jména
Dnes jsem se opravdu poprvé od srdce zasmál, když jsem si přečetl krycí jména Novotného a Tomšicové. Orgán a Unda. Prostě Ču*ák a Pí*a
0/0
11.10.2002 9:15

vhonzl

super kryci jmena
Fakt jsou ti nasi organi originalni: Organ a kUnda se k sobe docela hodi a pani s obusky z toho asi meli orgac...
0/0
11.10.2002 9:08

Pafka

Krycí jména:-)))))
"Orgán" a "Unda"?! Teda, měl jsem ráno lehkou páteční depku, ale po přečtení těch dvou krycích jmen se smíchy za břicho popadám. Jak se zdá i policie má občas smysl pro humor:-)))))))
0/0
11.10.2002 8:39

Unda Unda

Spíš než Unda Kunda
0/0
11.10.2002 8:33

braen

Dobry!
...vyhlášený recidivista Citron, který je navíc policejním informátorem..Myslim, že vyhlášený recidivista ve vimperskym podsvětí skončil!
0/0
11.10.2002 8:29

freespeech

Takže ta kartářka bude hlavní svědek obžaloby?
..no proč ne, v Absurdistánu je to přeci normální, že..
0/0
11.10.2002 8:13

Lidožrout

To se podívejme!
To se podívejme na co se to všechno scvrklo. Jedná se o to, kdo z těchto dobráků je cvok. Slovo do Vašich řad páni žurnalisté. Proč se neptáte na následující? Co dělal vojenský rozvědčík na našem vlastním ministerstvu zahraničí? Proti komu a pro koho tamtéž rozvídal? Bylo to shodou okolností ministerstvo, kde ministroval pan Kavan, jehož vlastní minulost je krajně podezřelá, po němž zůstávají podezřelé tresory plné ještě podezřelejších peněz a při nesmělém dotazu na jejich původ posílá soudruh Kato novináře zcela (sociálně) demokraticky do prdele. Zůstat takový tresor někde po Klausovi, to byste řvali, co? Slyšel jsem na vlastní uši soudruha exministra tvrdit, že pan Srba se na jeho ministerstvu zabýval výhradně hospodářskými záležitostmi, abych se o týden později dověděl, že po linii ministerstva byl nadřízeným svého vlastního řídícího orgánu, který sám dosadil na naše velvyslanectví v Kazachstánu. Po linii rozvědky pak podléhal právě tomuto orgánu. Není poněkud zvláštní, že řídící orgán páně Srbově sedí ve státě, který je pohrobkem slavného Sovětského svazu, zatím co jeho podřízený rozvídá v Praze? Nemělo by to vlastně být obráceně? Od koho dostával instrukce tento řídící orgán? Nebyl do Kazachstánu instalován prostě proto, že přijímat tamtéž instrukce, dejme tomu z Moskvy, bylo pohodlnější a bez nutnosti trapné konspirace, která by byla nutná v Praze, zatím co zasílání instrukcí z Prahy do Kazachstánu musí být dosti obtížné? Současně je naprosto zjevná přímo zoufalá snaha establishmentu udržet celou záležitost v čistě kriminální rovině a zlikvidovat ji, na naše poměry rychlostí přímo závratnou. Co Vy na to, páni "investigativní" žurnalisté? Někdo se tu snaží dělat ze mne blbce a to nemám rád. Ve své knize Sametová špína píše John Bok, že se staneme exponentem Ruska v NATO a už je to tady. Asi budu pozorněji poslouchat, co lidé jako John Bok a Petr Cibulka říkají.
 
0/0
11.10.2002 8:02

Boris

Re: To se podívejme!
Zatím co za socialistů byl Srba odhalen, za Klause svou karieru započal. V jakém žoldu pracoval je zřejmé z toho, že jej hájí pan Kříženecký, takto kandidát na presidenta za KSČM.
0/0
11.10.2002 8:20

Boris

Re: To se podívejme!
Zatím co za socialistů byl Srba odhalen, za Klause svou karieru započal. V jakém žoldu pracoval je zřejmé z toho, že jej hájí pan Kříženecký, takto kandidát na presidenta za KSČM.
0/0
11.10.2002 8:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.